Oletko UPS Finlandin kusettama?

EN OLE POSTI

Tiedättekö, että kuljetusliike UPS Finland jättää pakettinne ilman valtakirjaa pakottaen naapurillenne, koska tämä on heidän käytäntö !!!! Kyseinen käytäntö rikkoo Suomen postilakia törkeästi !!! Meidän naapurille lähetettiin paketti Hollannista ja meidät pakotettiin vastaan ottamaan ja kuittaamaan vastaan-otetuksi se jo ensimmäisellä käynti yrityksellä. Naapuri on lomalla ja välimme eivät ole mitä parhaat mutta heidän paketti nököttää nyt eteisessämme koska "Tämä on yrityksemme käytäntö" vastauksen kyseiseltä kuljetusliikkeeltä saimme. Haluatteko että napurinne ottaa vastaan Teidän pakettinne ????

34

8879

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • klökkölk

      Ei kenenkään ole pakko ottaa muille kuuluvia lähetyksiä vastaan.

    • Tyytyväinen asiakas

      Joka ikinen kerta, kun UPS Finland on toimittanut meille paketin kuski on pyytänyt paketin tilaajan henkilökohtaisen kuittauksen sekä soittanut etukäteen ja kysynyt milloin meille sopii, että paketti tuodaan!!!! Homma toimii todella hyvin!

      • erhgthynmjgh

        UPS pelaa paremmin kuin esim. DHL.

        Missään nimessä kenenkään ei pidä ottaa vastaan toisten lähetyksiä.


      • fckinscks
        erhgthynmjgh kirjoitti:

        UPS pelaa paremmin kuin esim. DHL.

        Missään nimessä kenenkään ei pidä ottaa vastaan toisten lähetyksiä.

        noi vitun dhl:n kuskit kaahaa noilla vitun pakuilla aivan lian kovaa meinasin vetää turpaan yhtä kuskia ajo lian perässä kiinni saatana.


    • kaikenlaisia sitä on

      Höpöhöpö! Pakotettiin? Ihanko löi aseen ohimolle ja pakotti? Minua ei ainakaan kukaan pakota ottamaan vastaan naapurin lähetyksiä. Kiskaisisin oven kiinni moisen "pakottajan" nenän edestä.
      Olet tehnyt melkoisen mokan, jos olet naapurisi paketin mennyt kuittaamaan. Silloin lähetys katsotaan saapuneeksi ja auta armias, jos naapurillasi onkin jotain reklamoitavaa tuotteen suhteen. Sinä olet hauduttanut pakettia nyt kämpässäsi. Mikä pakko sinun oli puuttua koko asiaan?
      Olisit sanonut, ettet edes tunne koko naapuria. Olisit sanonut, että soittakaa sille naapurille. Jos joku nyt tällaisia on tullut tivaamaan sinulta.
      Olet tainnut ihan itse vapaaehtoisesti viedä uteliaan nenäsi naapurin tontille ja suostutellut kuljettajan luovuttamaan paketin sinulle.
      Olet kusessa!

      • En ole posti

        Tuskimpa olen kusessa koska vein asian poliisille joka oli tapahtuneesta pöyristynyt ja nyt sitten poliisin toimesta UPS:N kuljetustapoja aloitettiin tutkimaan. Pakettikin on siis nyt poliisilla.

        Mieti itse mitä kirjoitat ja tutustu lakeihin.


      • voi reppanaa köakjff
        En ole posti kirjoitti:

        Tuskimpa olen kusessa koska vein asian poliisille joka oli tapahtuneesta pöyristynyt ja nyt sitten poliisin toimesta UPS:N kuljetustapoja aloitettiin tutkimaan. Pakettikin on siis nyt poliisilla.

        Mieti itse mitä kirjoitat ja tutustu lakeihin.

        Tutustupa itse lakeihin. Sinä menet vieraana ihmisenä kuittailemaan ja vastaanottamaan naapurin paketin! Sun täytyy olla jotenkin yksinkertainen ihminen. Ja kuten joku tuossa aiemmin kysyikin, ihanko aseella uhkasi sinua tuo kuski? Vai miten pakotti?
        Oletko nyt mennyt poliisille ilmoittamaan, että kuljettaja on uhkaillut sinua?
        Ethän nyt ole mennyt ihan sukkana syyttämään kuljettajaa laittomasta pakottamisesta? Taidat olla kusessa kuitenkin. Odotas, kun poliisit kuulevat kuljettajaa, jos nyt olet mitään ilmoitusta uskaltanut tehdäkään.


      • meitonmonex
        En ole posti kirjoitti:

        Tuskimpa olen kusessa koska vein asian poliisille joka oli tapahtuneesta pöyristynyt ja nyt sitten poliisin toimesta UPS:N kuljetustapoja aloitettiin tutkimaan. Pakettikin on siis nyt poliisilla.

        Mieti itse mitä kirjoitat ja tutustu lakeihin.

        Ai että poliisi oli PÖYRISTYNYT! Salli mun nauraa. Kerroppa nyt ääliö mitä tästä sun idioottimaisesta tekosestas on seurannu? kehtaakko.


      • iero
        voi reppanaa köakjff kirjoitti:

        Tutustupa itse lakeihin. Sinä menet vieraana ihmisenä kuittailemaan ja vastaanottamaan naapurin paketin! Sun täytyy olla jotenkin yksinkertainen ihminen. Ja kuten joku tuossa aiemmin kysyikin, ihanko aseella uhkasi sinua tuo kuski? Vai miten pakotti?
        Oletko nyt mennyt poliisille ilmoittamaan, että kuljettaja on uhkaillut sinua?
        Ethän nyt ole mennyt ihan sukkana syyttämään kuljettajaa laittomasta pakottamisesta? Taidat olla kusessa kuitenkin. Odotas, kun poliisit kuulevat kuljettajaa, jos nyt olet mitään ilmoitusta uskaltanut tehdäkään.

        höperöit ootte meillä ainakin voin sanoo naapurille että otatko paketin vastaan eikä varmasti kieltäytyisi kuin en myös minäkään ja kaupungissa asun olkaa ystäviä ihmiset kaikilla kivempaa !


    • ................

      Kyllä joka kerran on tullut soitto kuljettajalta, ja sopiva aika on sovittu. Tai sitten niin, että jättävät paketin toimistolleen, ja noudan sieltä itse. Nimenomaan upsin kautta tulleiden kanssa ei ole ollut ongelmia, niin kuin postin kuljettavien kanssa on ollut. Suuttisin kovasti, jos antaisivat minun maksamani tuotteet jollekin naapurille, että siinä mielessä olet aloittaja oikeassa, näin ei voi tehdä, eikä ketään voi pakottaa pakettia vastaanottamaan :)

    • 617

      Olisikohan UPSilta soitettu naapurille ja kerrottu saapuneesta paketista? Naapuri on siis ollut lomalla ja kenties sanonut UPSille, että se voi luovuttaa paketin sinulle.

    • TsippeLL

      ei meille soitettu oili vaan lappu laatikos ja käskettiin käyrä sivuilla ja sivut sitte onki hämärät ties mihi paketti menny ennen vaan kun on jotaki tilannu on tullu lappu et pitää hakee postista mutta nyt tuli joku vitun ups mistä en oo ikinä kuulukkaa ja ny ei tierä mitä tekis

    • V1tuttaa

      Eipä ole joka kerta tullut soittoa UPS:ltä. Kesken päivää yritetty tuoda pakettia. Aijankohtana jolloin normaalit duunarit ovat töissä.

    • Dzomppe

      Noh, odotin pakettia, ei tullut soittoa, mutta olivat käyneet yrittämässä toimitusta. Muutin netissä toimituksen noudoksi varikolta ja sain kuittauksen, jonka mukaan viimeinen noutopäivä on 3.4., minkä jälkeen paketti lähetetään vastaanottajalle. Kävinpä sitten 3.4. noutamassa pakettiani, mutta se olikin jo lähetetty takaisin. Katsokaas kun UPS säilyttää pakettejaan viisi työpäivää, mutta on näemmä heti pääsiäisloman jälkeen hankalaa muistaa, että edellinen perjantai ja maanantai eivät olleet työpäiviä. Olivat lähettäneet paketin kolmen työpäivän jälkeen takaisin.

      Laitoin valitusta eteenpäin, mutta enpä usko sillä olevan mitään vaikutusta.

      Noudon halusin, koska edellisellä kerralla siirsin toimituksen työpaikalle ja pyysin kuriiria soittamaan, jotta voisin tulla ovelta pakettia noutamaan. Kuriiri teki sitten osoitteen perusteella päätelmiä ja veikin paketin työnantajan sisäisen postin lajittelukeskukseen, monen kilometrin päähän. Eli UPSilla ei ole mitään estettä antaa henkilökohtaista pakettia jonkun muun kuitattavaksi. Ja itse sain selitellä, miksi henk.koht. pakettini oli työpostin jakelussa.

      • Ihan perseestä

        Suomen päässä kuljetus pysähtyy...
        Ranskasta paketti tulee yön aikana Helsinkiin kolmen lentoaseman kautta, ja sitten alkaa odottelu...Viimeksi olivat viennet postiin, ilman mitään ilmoitusta minulle.
        Jännityksellä odottelen missähän nyt ovat..
        Maksoin pikatoimituksen, jotta saisin nopeammin, tulikin pikana Suomeen asti.
        Lähteeköhän kamelilla hesasta Varsinais-Suomeen?


    • Fuck 'em all

      Vittu mitä paskaa. "Expedited" -lähetys USA:sta Suomeen, mainostettu aika US-Eurooppa 3-4 työpäivää.

      NO, kesti 11 päivää.

      Tavara tuli Saksaan Kölnin varastoon kahdessa päivässä ja seisoi siellä viiden päivän ajan.

      Kaiken huipuksi tullauskulujen piti sisältyä laskuun, mutta UPS:n "tullaustiln käyttämisestä" piti silti maksaa erikseen.

      Asiakaspalvelu ei vastaa mihinkään, koska tavara on kuulemma "lähettäjän omaisuutta" kunnes vastaanottaja on kuitannut sen ja klo 16 jälkeen UPS:n asiakaspalvelun numero menee RUOTSIIN ilman mitään ennakkovaroitusta.

      Voi vittu mikä firma, en taatusti käytä enää mihinkään.

      Muut kuriirit ovat toimineet vuosien mittaan hyvin.

      Otin UPS:in kalliimman toimituksen kun tyhmänä uskoin 3-4 päivän door-to-door -lupaukseen.

      Vittu mikä firma. Ei IKINÄ ENÄÄ.

      • pas.. firma

        Meiltä piti noutaa kotoa postin kautta tulleessa pahvilaatikossa HP:n kannettava tietokone huoltoon UPS:n toimesta. Kahtena peräkkäisenä päivänä tuli huonosti suomeksi käännetty viesti, että pakettinne noudetaan tänään. Päivystin pari päivää, mutta en voi jatkuvasti olla paikan päällä odottaen, joten vein paketin lähimpään postiin sovitusti puhelinkeskustelun jälkeen. Sovimme, että noutavat sen sieltä...

        Nyt on kulunut jo viikko ja paketti nököttää postin nurkassa!! Koneen piti mennä takuuhuoltoon, mutta ei sen matka minnekään etene. Puhelimessa kyllä lupaavat asian välitöntä hoitamista, mutta ei toimi..


      • dhl nopea

        Hidasta ja outoa toimintaa, kun lähetys jumittuu suomessa, eikä ilmoiteta siitä.
        Tilasin saksasta paketteja ja ne tuli suomeen kahdessa päivässä. Olivat seisseet heidän varikkonsa nurkassa viikon, kunnes älysin itse soittaa heille hieman ennen klo 18, missä lähetys viipyy. Sovin, että jätän valtakirjan paketin jättämistä varten ennaltasovittuun paikkaan. Paketti toimitettiin ennen klo 12 seuraavana päivänä yli sadan km päästä.

        DHL taas on nopeimmillaan kiinasta toimittanut paketin suomeen kotiovelle alle 48 tunnin, siinä on jo palvelu kohdillaan.


    • Pettynyt UPS:ään

      Tilasin autonosia Saksasta jotka UPS toimitti kotiini työpäivänä klo:12,20,minä olin tietysti työpaikalla,ihme kyllä,joten soitin asiakaspalveluun,odotusaika 22 min.,halusin muuttaa toimitusosoitetta,ei kuulemma voi muttaa puhelimen kautta,vain internetin kautta,mistä ei löydy kohtaa muuttaa vastaanottajan osoitetta,ainoastaan lähettäjä pystyy tekemään sen,joten soitin uudestaan,odotin taas vastauusta 18 min,ja ehdotin että kuski voisi soittaa minulle kun on lähellä,niin minä tulisin itse ottamaan pakettia vastaan,mutta vastauus oli että heidän kuskit eivät soita.
      Minulle tuli kuitenkin s-posti että he tekevät uuden yrityksen seuraavana päivänä,joten otin iltapäivän vapaata,ketään ei näkynnyt,mutta illalla oli s-postissa viesti että paketti oli siiretty postiin jo aamulla.
      DHL kuskit soittavat aina kun ovat jakanneet keskustan paketit.
      Minä olen keskustassa töissä,joten voittavat siinä 20km.turhaa ajoa,ja noin puoli tuntia.
      Minä en enää osta firmoilta jotka käyttävät UPS!

    • Pacopacode

      Minun hajotettu paketti vietiin SALAA postiin jotta ei tarvitsisi kantaa vastuuta rikkomastaan paketista eivätkä he vastaa sähköpostiin. SAATANAN TUNARIT UPS.

      • UPS_IS_SHIT

        Todellakin UPS on aivan sontaa... Tässä tuli sitten otettua turhaa vapaata töistä ja kotona päivystäen AIVAN TURHAA! Piti tänään tulla paketti ja on kuitattu jopa, että paketti on kuljettajalla... PASKAN **TUT... "Asiakaspalvelustakin" sanottiin tuota samaa, että ei kuljettajat soita kun tulevat, heillä ei ole kuulemma edes puhelimia. Tässä tapauksessa jättivät tulematta. Kyllä UPS kusee aivan omiin muroihinsa tässä asiassa!

        Tosiaan DHL:n kautta on tähän mennessä kaikki sujunut aina ilman ongelmia! ISO PEUKKU HEILLE SIITÄ!


    • UPS-is-only-UPS

      Ei se UPS kuseta. Se nyt vaan ei halua eikä osaa hoitaa yksittäisten kuluttajien lähetyksiä. Se ei ole UPS:n kohderyhmä. UPS:n duunia on pitää järjettömän korkeaa hinnastoa, josta sitten annetaan yritysasiakkaille 70-80% alennuksia. Tarkoituksena saada yritysten säännöllisiä kuljetuksia hoidettavaksi. Järjettömän korkeiden listahintojen tarkoitus on pitää pienet ja satunnaiset toimitukset poissa. UPS ei halua kuljetella kamaa ihmiselle koteihin, se ei ole eikä halua olla nettikaupan kuriiri. UPSia monta vuotta duunissa käyttäneenä, pidän sitä "rahtarina", en "kuriirina". PK-firmalle ihan järkevä kuljetusfirma.

      Vaikka ollaan UPSin asiakas, niin asiakirjat ja tärkeät pikatoimitukset hoidetaan DHL:llä.

    • UPSkusee

      Ei soiton soittoa kuulunut firmalta, ei mitään toimitusaikaa. Koko Suomessa ainoa mahdollinen paikka hakea on Vantaa... En suosittele.

    • UPSillaHuonoaLaatuaAina

      UPS:in kusipääkyrvät eivät jättäneet pakettia ovelle vaikka olin sähköpostilla antanut tähän luvan. En ymmärrä miten tuollainen firma pysyy pystyssä. Sitten eivät vastaa edes asiakaspalvelunumeroon. Kehotan välttämään UPS:ia kuin ruttoa.

    • upsfinland

      Ihan sama juttu täällä, muka käyneet ovella vaikka kotona ollaan oltu. Ja sitten paketin kuulemma saa kotiin vain keskellä päivää.

    • ASIAKKASPALVELUSSAVIKAA

      PAKKO TODETA SAMAA, ETTÄ UPS EI SKULAA KULUTTAJILLE EDES PÄÄKAUPUNGISSA! MITEN ASIANLAITA ON SITTEN MUUALLA SUOMESSA? JOS TÄÄLLÄ EI PYSTYTÄ TOIMITTAMAAN VAIKKA SOITTAA ASIAKAPALVELUUN JA SOPII TOIMITUKSESTA NIIN EN IHMETTELE JOS MUUALLA SUOMESSA EI HOMMA SKULAA.

      PARAS TODELLAKIN VÄLTTÄÄ KYSEISTÄ FIRMAA MIKÄLI MAHDOLLISTA. TILATTAESSA EN TODELLAKAAN TIENNYT, ETTÄ UPS ON SUOMEN PÄÄSSÄ SE TAHO JONKA KANSSA PITÄÄ SEKOILLA.

      JOS OLISIN VOINUT PÄÄTTÄÄ NIIN DHL OLISI SAATTANUT OLLA SE OIKEA RATKAISU EIKÄ UPS.

      EN TODELLAKAAN SUOSITTELE UPS:ÄÄ. MIKÄ ON UPS:N JA POSTIN ERO? UPS:LLÄ KESTÄÄ TOIMITTAA, MUTTA POSTILLA SAMA HOMMA. TOKI POSTI SILLÄ EROTUKSELLA, ETTÄ HÄVITTÄÄ MYÖS KIRJATTUJA KIRJEITÄKIN EIKÄ OTA VASTUUTA ASIOISTA MITÄÄN!!!!

      VARMAAN OMILLA AIVOILLAAN OLEVAT OVAT HUOMANNEET POSTIN, PANKKIEN FIRMOJEN TOIMINNASSA IHAN SAMAN KAAVAN ELI JÄRJESTELMIÄ AJETAAN ALAS KIIHTYVÄLLÄ TAHDILLA.

      AINA EI VOI ASIOITA HOITAA INTERNETIN KAUTTA VAAN JOSKUS ON PAKKO MENNÄ POSTIIN TAI PANKKIIN ASIOIMAAN.

      JATKUVILLA SÄÄSTÖILLÄ EI SAAVUTETA SUOMESSA YHTÄÄN MITÄÄN AINOASTAAN RAPAUTETAAN AIKOINAAN HYVIN TOIMIVA JÄRJESTELMÄ MIKÄLI JOKU SELLAISTA MUISTAA!

    • vsaarikko

      Ranskasta lähti vaihdelaatikko tulemaan UBS kuljetuksena ja saapui
      kyllä sentään Suomeen. sitten alkoi kutsetus! Pakettia yritettiin toimittaa
      laskutusosoitteeseen eikä toimitusosoitteeseen. Osoitteen vaihto ei
      kelvannut millään ja nyt paketti on postin hallussa! Eli pahemmasta
      kuljetusliikkeestä siirtyi vielä pahempaan. Saas nähdä milloin tulee
      perille korjaamolle.

      • vsaarikko

        VAROITUS: Älkää missään nimessä hyväksykää kuljetusta UBS:llä.
        Tarkistakaa aina kuljetuksen yhteydessä, ettei kuljetusfirma ole UBS!


      • Anonyymi

        UBS-nimistä kuljetusfirmaa ei ole olemassakaan.


    • Suomessapaketiteestaas

      Helsinki, Finland 13.04.2017 20:52 Paketin suunniteltu siirto postiin tapahtuu seuraavana työpäivänä. Toimitus kestää ainakin kaksi päivää. / Toimitus siirretään.
      13.04.2017 20:22 Saapumisskannaus
      Tampere, Finland 13.04.2017 18:02 Lähtöskannaus
      13.04.2017 17:12 Määränpääskannaus
      13.04.2017 10:16 Paketti siirretään määränpääkaupungin UPS:n toimipaikkaan.
      13.04.2017 10:00 Saapumisskannaus
      Helsinki, Finland 13.04.2017 8:00 Lähtöskannaus
      13.04.2017 5:04 Tuontiskannaus
      13.04.2017 2:30 Saapumisskannaus
      Glostrup, Denmark 11.04.2017 18:00 Lähtöskannaus
      11.04.2017 11:10 Saapumisskannaus
      Langenhagen, Germany 11.04.2017 3:00 Lähtöskannaus
      Langenhagen, Germany 10.04.2017 22:34 Saapumisskannaus
      Dahlwitz-Hoppegarten, Germany 10.04.2017 18:15 Lähtöskannaus
      10.04.2017 17:00 Lähtöskannaus
      Germany 10.04.2017 7:10 (ET) Tilaus käsitelty: Valmis UPS:lle

    • Jälleen_pettynyt_UPSiin

      Jo muutaman vuoden seurasin UPS:n kohtelua. Ei IDIOOTTISEMPAA firmaa ja toimintaa ole nähnyt. Aina kun toimitusyritys oli normaalin ihmisen työaikaan, paketti vietiin Turusta takaisin Helsinkiin. Näin on käymässä nytkin. Heidän kuskit eivät soita, vaan tuli aamulla SMS-viesti että teille on tulossa paketti ja jakelu 12-18 aikaan. Vain aivovapaa voi olettaa että vastaanottaja voi odottaa kotonaan 6 tuntia TYÖPÄIVÄNÄ. Onpa YLIMIELISEN TYHMÄÄ "palvelua" jolla palvellaan asiakasta jolle ei anneta edes palvelua, vaan törkeätä kohtelua!!! Kyse on paketin jakelusta eivätkä voi edes soittaa vastaanottajalle!!! Heidän on halvempaa kuskata pakettia Turusta takaisin Hesaan sen sijaan että edes 15 sekunniksi soittaisivat varmistamaan paikalla oloa. HULLUA!!! TÖRKEÄÄ ja ÄLYVAPAATA!!! Tod.näk. palvellaan ei vastaanottajaa vaan kuskia, jottei hän häiriintyisi soittamisesta. Suomalainenhan ei puhu! Ilmeisesti se onkin UPS:n liikekonsepti!!! Ohessa on seuranta vieläkään toimittamatta olleesta paketista.

      Helsinki, Finland 04.07.2017 21:00 Kuljettajan on saatava turvaluokitus toimituksen tekemiseksi. Yritämme saada pääsytiedot. / Toimitus siirretään.
      04.07.2017 15:16 Kuljettajan on saatava turvaluokitus toimituksen tekemiseksi. Yritämme saada pääsytiedot.
      04.07.2017 10:19 Paketti siirretään määränpääkaupungin UPS:n toimipaikkaan.
      04.07.2017 3:52 Määränpääskannaus
      04.07.2017 3:52 Tuontiskannaus
      04.07.2017 3:51 Määränpääskannaus
      04.07.2017 3:51 Tuontiskannaus
      04.07.2017 1:30 Saapumisskannaus
      Tallinn, Estonia 03.07.2017 18:30 Lähtöskannaus
      03.07.2017 7:10 Määränpääskannaus
      03.07.2017 7:00 Saapumisskannaus
      Riga, Latvia 01.07.2017 0:38 Lähtöskannaus
      Riga, Latvia 30.06.2017 22:19 Saapumisskannaus
      Karmelava, Lithuania 30.06.2017 20:20 Lähtöskannaus
      30.06.2017 4:52 Saapumisskannaus
      Wolka Kosowska, Poland 29.06.2017 21:58 Lähtöskannaus
      29.06.2017 21:16 Vientiskannaus
      Poland 29.06.2017 13:56 (ET) Tilaus käsitelty: Valmis UPS:lle

    • yh6y67u6y756y5y65
    • Kuriireista

      UPS on kamalin kuriiri mitä maa päällään kantaa yli 30 lähetyksestä vain yksi on tullut omalle ovelle asti kun olin kotona odottanut 2pv kyseistä lähetystä sen sijaan DHL on toiminut luotettavasti niin lähettäessä kuin vastaanottaessa =) Fedexisin paketteja tullut 2x kuski on soittanut kummallakin kerralla milloin olisi sopiva toimitusaika aspa paska kuskit ok fedexillä.

    • Anonyymi

      Itsepähän olet etukäteen hyväksynyt että pakettisi voidaan jättää tietylle naapurille,ei kuriirifirma ominpäin jätä pakettia.turha valittaa,kaikki ulkomaiset kuriirifirmat toimivat kiitettävästi,on yli 30 vuoden kokemus asiasta.ainoa mikä onnistuu tyrimään ja hukkaamaan/rikkomaan lähetyksiä on suomen posti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      980
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      238
      775
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe