Tullimakasiini!

Laivakokki 36v

Testasin tänään uuden omistajan avaaman ja kehuman ruokaravintolan!
Pettymys oli suuri.
Ravintola ei paranna ainakaan makuelämyksiä.

Ruokaa saa carsnakiltakin.

Lounas loppunut, jätetty tähteet lojumaan kuppeihin.
Maksakastike oli kasvanut kalvoonsa. Hyvin luotaan työntävän näköistä. Kyllä jossku pitää kastiketta sekoittaa tarjoiluastiassa.
Riisiä kupin pohjalla, reunoihin tarttunutta.
Muutama paistettu peruna. Muutama sianlihapala. Yäk.
Voi eltaantunut asitaan. Aamusta saakka ilmeisesti ollut auringon kynsissä.
Ruokailuvälineet puuttui. Juomavesi lämmintä.

Tuosta syystä ehdotettiin, että sopisiko samaan rahaan porsaanleike.
Sopi!
Mutta pöytään tuotiin lehtipihvi. Suolaton, maustamaton. Täysi feikki. Kyllä paistajan pitä pihvit erottaa toisistaan.
Paistetuin perunoin, joissa puuttui suola mutta makua antoi maksamaku. Ilmeisesti maksan kanssa samassa pannussa paistettu. Lisäkkeenä mustana siivuina "filmirullanliseitä" tarttuneina pannusta perunoihin.
Mustat pannunperkeet kun siivosi perunoista, niin, suola puuttui tyystin näistäkin.
Paistetut lohkoperunat pitää olla siistejä ulkonäöillisesti. Puhtaalla pannulla.
Tarjoiltin ilman mitään lisukkeita.

Ruokapuoli täysi feikki. Ei paranna kaupungin ruokatarjontaan ainakaan tasolla.

Henkilökunta: o-4 asteikolla, niin 5/6
Täysin palvelualtiiton.

Ensi kokemus on se ensimäinen, johon on panostettava. Eime haminalaiet hölmöjä olla. Jos ruoka maksaa, niin vaaditaan täälläkin makua niihin.
Tulevaisuus on hieman riskialtista jos ei laatu parane rutkasti.

43

6362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oppia ikä kaikki

      Kai kerroit paikan päällä terveiset? ei se mitään auta jos tänne valitat, sinne se palaute pitää antaa! Yrittäjän pitää olla valmis ottamaan vastaan niin risut kuin ruusutkin! Muutenhan hän luulee että kaikki on hyvin jos kukaan ei mitään sano.
      Yrittäjä on kummin Haminan ulkopuolelta, eikä välttämättä tiedä/tunne paikkakunnan "tapoja".
      Itse en ruoassani käytä suolaa, joten mun mielestä olisi varmaan perunat olleet ok., suolaa kun voi lisätä, mutta sitä ei millään saa pois! Ja luulenpa että suolapurkki olisi sinulle löytynyt jos olisit sitä pyytänyt.

      Joten, otappa vaikka luuri kauniiseen käteen ja soita ravintolaan ja kerro terveiset, ihan hyvässä hengessä, ei ne sua hauku! Sinähän se maksavat asiakas olet ja tuot leivän heidän pöytään.
      Hekin ovat vasta viime lauantaina aloittaneet joten varmasti ottavat oikein mielellään palautteen vastaan!!

      • tuleva asiakas

        siellä entisissä paikoissakaan ruoan tarvinut maistua/näyttää miltään ? Niin odotimme muuta, JA ME EDELLEENKIN TOIVOMME SITÄ. TOIVOMME TODELLA; JOTTA MUUTOS TULEE OLEMAAN PIAN, KOHTA TUTKAILLAAN ! ! Terveiset keittiöön ja ammattitaitoisia joka vuoroon ! ! Tämä juttu on käyneitten kommenttien pohjalta !!!!!!!!!!!!! - tapaamisiin !


      • Voi voi
        tuleva asiakas kirjoitti:

        siellä entisissä paikoissakaan ruoan tarvinut maistua/näyttää miltään ? Niin odotimme muuta, JA ME EDELLEENKIN TOIVOMME SITÄ. TOIVOMME TODELLA; JOTTA MUUTOS TULEE OLEMAAN PIAN, KOHTA TUTKAILLAAN ! ! Terveiset keittiöön ja ammattitaitoisia joka vuoroon ! ! Tämä juttu on käyneitten kommenttien pohjalta !!!!!!!!!!!!! - tapaamisiin !

        ne kumpuaa tuollaiset kiukuttelut vaatimattomasta ja köyhästä lapsuudesta aivan selvästi.


      • Hyvää oli!
        Voi voi kirjoitti:

        ne kumpuaa tuollaiset kiukuttelut vaatimattomasta ja köyhästä lapsuudesta aivan selvästi.

        Kun mikää ei ole koskaan hyvin...!!! Ehkä on parempi syödä ihan vaan kotona!


      • Kokkikoti
        Hyvää oli! kirjoitti:

        Kun mikää ei ole koskaan hyvin...!!! Ehkä on parempi syödä ihan vaan kotona!

        Se on vaan niin että Haminalaiset syö vaikka sontaa jos se on lautasella. Johtunee siitä ettei koskaan ole käyty oikeasti syömässä oikeissa ravintoloissa. Kyllä hyvän kokin erottaa. Juntit. Joku taso pitää olla asiassa kuin asiassa


      • hanasta--------
        Kokkikoti kirjoitti:

        Se on vaan niin että Haminalaiset syö vaikka sontaa jos se on lautasella. Johtunee siitä ettei koskaan ole käyty oikeasti syömässä oikeissa ravintoloissa. Kyllä hyvän kokin erottaa. Juntit. Joku taso pitää olla asiassa kuin asiassa

        Juuri näin. Jos ilmaseksi ruokaa saa niin siitä ei valiteta. Mutta tietäen suomen ravintola hinnat odottasi kyllä laatuakin. Tuli tuossa viikonloppuna käytyä Rossossa pihvillä. Kysyin suositusta punkusta, suositeltiin talon punaviiniä. Sitä sitten, yök minkä makusta. Ei voinut oikein juoda kun pilasi piffin maun. Mainittuani asiasta vastaus oli vain, kyllä se pitäisi hyvää olla kun oli kuulemma jossain oikein palkittukin. Just joo.


      • über kulinaristi
        hanasta-------- kirjoitti:

        Juuri näin. Jos ilmaseksi ruokaa saa niin siitä ei valiteta. Mutta tietäen suomen ravintola hinnat odottasi kyllä laatuakin. Tuli tuossa viikonloppuna käytyä Rossossa pihvillä. Kysyin suositusta punkusta, suositeltiin talon punaviiniä. Sitä sitten, yök minkä makusta. Ei voinut oikein juoda kun pilasi piffin maun. Mainittuani asiasta vastaus oli vain, kyllä se pitäisi hyvää olla kun oli kuulemma jossain oikein palkittukin. Just joo.

        Joo, Rosso onkin Haminan huonoin ruokapaikka. Ihme että se vielä on pystyssä? Käykääpä katsomassa lounasaikaan. Ei ristin sielua, mutta onko ihme, kun ruokalistakin on vuodesta toiseen aivan omituinen. Tästä ole antanut palautettakin, mutta mikään ei muutu.
        Tullimakasiinia en ole testannut, jotenka siitä en sano vielä mitään. Ruusu Rouva on tällä hetkellä Haminan paras ruokapaikka, Burrossa on taso laskenut Kipparin tasolle. Varuskuntakerho menettelee. Pizzeriat ja kiinalainen painii eri sarjoissa.


    • michelin kokki

      autogrilli on ainut hyvä ruokapaikka haminassa

      • nakit ja soosi

        kivat Sulle !


    • en purnaa

      Testattu , ja aivan hyvää ruokaa, palvelu pelasi hyvin,
      mennään toistekin.

    • xzxzxz

      Jep jep, olihan kokemus.
      Tarjoilija lyllersi kuin paskat housuissa liian pienissä vaatteissa, nopeus uhmasi jo etanaa.

      Mautonta lohikeittoa kaksi senttiä kupin pohjalla ja salaatti järkyttävää!!!

      Luulisi ns. ammatti-ihmisten tänne tullessa ottavan homman tosissaan.

      Lähtö on tärkeä myös Ravintola-alalla!

      • kaljapelle

        Olen kertaalleen käynyt Tullimakasiinissa ja ikävikseni keittiöstä ei enää saanut ruokaa. Kello oli 20:20 sunnuntai-iltana. Tämä onnistuttiin ilmoittamaan minulle sellaisella sävyllä että "kiitti kauhiasti". No, asennehan se on tuokin ja seuraava käyntikerta koittaa ehkä joskus ensi vuonna.
        Ketjun alkupuolella kehoitettiin opettavaiseen sävyyn valittamaan epäkohdista ravintolalle. Ajatushan on toki kaunis mutta kokemukseen perustuen ravintolassa valittaminen ei korjaa ensimmäistäkään epäkohtaa asiakaskokemuksesta. Mikäli kirjoittajalle riittää korvaukseksi kuppi kahvia niin tietty sitten...

        Ketjussa kirjoitetaan myöskin siitä, että haminalaiselle tuntuu kelpaavan kaikki mikä on lautasella ja mistä saa maksaa paljon rahaa. Olen samaa mieltä ja jo aikoja sitten olen vähentänyt ravintolapalveluiden käyttöä kotikylässäni (siis keittiöpalveluiden).


    • T:oikeasti kokki

      Olen itsekäynyt kyseissä paikassa syömässä ja toki suolaa ehkä oli paistetuissa perunoissa vähän. Mutta possunleike oli loistava. kävelin myöskin keittiön ohi ja vilkaisin sen kokoa niin ei se iso ole ja jos oikein näin niin heillä ei ole edes kunnon kiertoilmauunia. mihin sopisi kunnon genari. eli ilmeisesti vanhan omistajan jäljiltä laitteet on hiukan huonot ja kylmä tilat varmasti pienet koska pakkasia oli salissa ja vessaan johtavalla käytävällä.

      Se siitä. Mutta jos tosiaan olet laivakokki ja ilmeisesti väität että olet tehnyt niitä töitä. Niin hyvä ihminen OLETKO ÄÄLIÖ mikset laittanut possun leikkettä takaisin keittiöön olisit toden näköisesti saanut uuden. tai jopa rahat takaisin. Itse olin katsovinani että voi oli kylmäalttaassa. Ja se jos ruuassa on liian vähän suolaa niin sitä' varmaan löytää sirottimesta lisää. (ÄÄLIÖ) Itse ainakin teen ruuan niin että siinä' on suolaa mutta jätän sen niin että mieluummin liian vähän kuin liiaan paljon. (Voi sen laivan miehistö parkaa joka sinun ruokiasi syö, menee varmasti vettä paljon niissä ruokailuissa)q
      JA jos maksakastikkeessa on kalvo niin alan ihmisenä varmaan voit itse sekoittaa sen ja tiedät että se nyt muodostuu siihenja sanoa asiasta henkilökunnalle. Jos vesi on lämmintä niin mikset pyytänyt kylmää(ÄÄLIÖ)

      JA jos lounas on loppunut niin ihan mielenkiinnosta monen aikaan olet käynyt syömässä sitä.??? jos olet mennyt juuri ennen kuin kuin se on loppumassa niin tuskin ketään järkevä keittiö ihminen lataa astioita täyteen enään siinä kohtaa hävikki olisi melkoinen(itse näin varmasti teet)



      Terveisin Ravintolakokki joka tässä tilanteessa tehnyt edellä mainitusti ja antanut palautteen paikan päällä. tai sitten vain pitänyt päänsä kiinni.

      Mutta näinhän fiksut ja akuiset ihmiset tekevät niinkuin sinä olet tehnyt. jatka samaan malliin niin kyllä varmasti asiat korjaantuvat kun niistä täällä itket. loistavaa toimintaa.

      • kaljapelle

        Taatusti ammattilaisena tiedät asiakkaan olevan aina väärässä tai ainakin väärässä paikassa jos tämä innostuu valittamaan siitä, että koko tilaus on onnistuttu ryssimään henkilökunnan puolelta.
        Ammattilaisen olet varmaankin kanssani samaa mieltä siitä, että ravintolassa käynti perustuu asiakkaan puolelta luottamukseen palveluntarjoajaa kohtaan. Laivakokin viestin perusteella luottamus katosdi moneen kertaan ja tällöinhän kyseessä on henkilökunnan täydellinen välinpitämättömyys ravintolan tarjoamaa tuotetta kohtaan. Tälläisissä tapauksissa ei todellakaan tule edes mieleen laittaa ruokaa takaisin toistaitoiseen keittiöön.
        - Ikävä kyllä, asiakkaat eivät ole ÄÄLIÖITÄ kuten niin mielelläsi mainitset mutta tietty ammattisi antaa sinulle selkeää ylemmyyden tunnetta ja ammatissasi opittua asennetta asiakkaita kohtaan.


    • tarjoilija 10v.

      Eilen illan edellä tuli käytyä ensimmäistä kertaa syömässä ko. ravintolassa ja täytyy sanoa että oli HYVÄÄ!! niin ruoka kuin palvelukin!!
      Tarjoilija oli siisti, ystävällinen ja todella palvelualtis.
      Ravintola oli siisti, ei ollut likaisia astioita tai roskia missään näkyvissä. Huomasin myös kuinka ruokailuvälineitä seka laseja kiilloitettiin ennenkuin ne laitetaan pöytiin. HIENOA!
      Ruoka oli aivan MAHTAVAA!!

      Me tullaan toistenkin ja tuodaan kaveritkin syömään!
      ISO KIITOS!!

      • Suosittelen

        Tänään testattu, maustepuoli hillitty, mutta niin parempi kuin ylimaustettu, lihan laatu hyvä.
        Palvelu hyvää ja asiallista ja ennen kaikkea siisti paikka.
        Hieman yllätti lounasajan ennen aikainen loppuminen.
        Kaikesta huolimatta entistä parempi.
        Valituksista turha tehdä ainekirjoitusta tälle palstalle, valitukset suoraan ravintolaan.


      • kulinaarikake
        Suosittelen kirjoitti:

        Tänään testattu, maustepuoli hillitty, mutta niin parempi kuin ylimaustettu, lihan laatu hyvä.
        Palvelu hyvää ja asiallista ja ennen kaikkea siisti paikka.
        Hieman yllätti lounasajan ennen aikainen loppuminen.
        Kaikesta huolimatta entistä parempi.
        Valituksista turha tehdä ainekirjoitusta tälle palstalle, valitukset suoraan ravintolaan.

        Kuljin viime viikolla Tullimakasiinin ohitse. Joku pariskunta söi hyvällä ruokahalulla jotain lohimedaljongin näköistä sönssäystä. Uskon, että ok ruokapaikka ja menen itse vielä tässä jonain päivänä.


      • puhutaan totta
        kulinaarikake kirjoitti:

        Kuljin viime viikolla Tullimakasiinin ohitse. Joku pariskunta söi hyvällä ruokahalulla jotain lohimedaljongin näköistä sönssäystä. Uskon, että ok ruokapaikka ja menen itse vielä tässä jonain päivänä.

        Kävimme kokeilemassa, viiden hengen ruoka-annoksista vain yhtä saattoi kehua! En olisi uskonut, odotimme tosi paljon ravintolan avaamista, piti olla ammattikokki perustajana... Lisäkkeenä annoksissa oli peruspakastevihanneksia; herne, porkkana. Siis kesäaikana aika uskomatonta! Ruoka siis huoltamotasoa...


      • ja voi voi
        kulinaarikake kirjoitti:

        Kuljin viime viikolla Tullimakasiinin ohitse. Joku pariskunta söi hyvällä ruokahalulla jotain lohimedaljongin näköistä sönssäystä. Uskon, että ok ruokapaikka ja menen itse vielä tässä jonain päivänä.

        Miksi nämä "keittiötaiturit" ylipäätään menevät toisten tarjoamille sooseille kun mikään ei kelpaa ? Kyllä itäsuomi on kateellisten/pahansuopien paratiisi. Aina ollaan vinkumassa ! Kukaan ei edes ajattele mitään kun jo sanoo,jotta tosta ei tule mitään ! toivotan ONNEA Tullimakasiinille ! ! - liisa


      • puhutaan totta
        ja voi voi kirjoitti:

        Miksi nämä "keittiötaiturit" ylipäätään menevät toisten tarjoamille sooseille kun mikään ei kelpaa ? Kyllä itäsuomi on kateellisten/pahansuopien paratiisi. Aina ollaan vinkumassa ! Kukaan ei edes ajattele mitään kun jo sanoo,jotta tosta ei tule mitään ! toivotan ONNEA Tullimakasiinille ! ! - liisa

        Hei, jos menee ravintolaan syömään odottaa saavansa hyvää ruokaa! Ei ole vinkumista jos vaatii rahoille vastinetta. Purrella saatu tätä kesänä hyvää ruokaa. Mitä tarkoitit ei ajattele mitään lauseella. Minäkin toivotan onnea, olen vaan pettynyt kun alku ei ole sitä mitä luvattiin. Jos avaa ravintolan pitää osata laittaa HYVÄÄ ruokaa vai avattiinko ravintola liian kiireellä (keittiö ei ehkä vastaa asiakasmääriä), rahat pois kun on paras aika kesää. En ole kateellinen enkä pahansuopa, odotin vaan tasokasta ruokaa. Ps. annoin myös palautetta ravintolaan.


      • kaljapelle
        ja voi voi kirjoitti:

        Miksi nämä "keittiötaiturit" ylipäätään menevät toisten tarjoamille sooseille kun mikään ei kelpaa ? Kyllä itäsuomi on kateellisten/pahansuopien paratiisi. Aina ollaan vinkumassa ! Kukaan ei edes ajattele mitään kun jo sanoo,jotta tosta ei tule mitään ! toivotan ONNEA Tullimakasiinille ! ! - liisa

        Oletko sinä tyytyväinen jos tilaamasi ateria on jotakin muuta kuin se mitä tilasit? Itse en näe tässä ketjussa pahansuopuutta tai mitään muutakaan vastaavaa mutta selkeitä pettymyksen ilmaisuja ketjusta löytyy suorastaan surullisen paljon.
        Monella on vielä tuoreessa muistissa Tullimakasiinin edellisen omistajan edesottamukset ja nyt odotukset ovat korkealla mutta todellisuus on osoittautumassa toisenlaiseksi (ikävä kyllä).


      • 35,45,678
        kaljapelle kirjoitti:

        Oletko sinä tyytyväinen jos tilaamasi ateria on jotakin muuta kuin se mitä tilasit? Itse en näe tässä ketjussa pahansuopuutta tai mitään muutakaan vastaavaa mutta selkeitä pettymyksen ilmaisuja ketjusta löytyy suorastaan surullisen paljon.
        Monella on vielä tuoreessa muistissa Tullimakasiinin edellisen omistajan edesottamukset ja nyt odotukset ovat korkealla mutta todellisuus on osoittautumassa toisenlaiseksi (ikävä kyllä).

        Lounas aikaan tänään kaikki vähissä ja toista lounas listalla ollutta ruokaa ei ollut ollenkaan,se oli loppunut.Ei oikein hyvältä näyttänyt.


      • henska_
        35,45,678 kirjoitti:

        Lounas aikaan tänään kaikki vähissä ja toista lounas listalla ollutta ruokaa ei ollut ollenkaan,se oli loppunut.Ei oikein hyvältä näyttänyt.

        Kävin tällä viikolla syömässä. Sain odottaa 20 minuuttia ennen kuin tarjoilija tuli kysymään mitä haluamme juoda. Kiirettä ei todellakaan ollut ja tarjoilijoita oli ainakin viisi mutta kävelivät ympäri salia tekemättä mitään. Ja meitä myöhemmin tullut seurue sai palvelua heti. Alkoi jo pikkasen ottamaan päähän kun meitä ei huomioitu millään tavalla.

        Mutta pakko vielä sanoa että ruoka tuli sitten sitäkin nopeammin. Ei kestänyt kauaa, onneksi.


      • ûber kulinaristi
        ja voi voi kirjoitti:

        Miksi nämä "keittiötaiturit" ylipäätään menevät toisten tarjoamille sooseille kun mikään ei kelpaa ? Kyllä itäsuomi on kateellisten/pahansuopien paratiisi. Aina ollaan vinkumassa ! Kukaan ei edes ajattele mitään kun jo sanoo,jotta tosta ei tule mitään ! toivotan ONNEA Tullimakasiinille ! ! - liisa

        En ole keittiötaituri, en ole saanut mitään kokkikoulutusta ja siksi oletankin, että kun syön ravintolassa, ruoan pitää olla maukkaampaa kuin itse tekemäni. Jos näin ei toistuvasti ole, vaihdan kyllä ruokapaikkaa. Onneksi valinnan varaa vielä löytyy.


      • Aina hyvää ruokaa
        ûber kulinaristi kirjoitti:

        En ole keittiötaituri, en ole saanut mitään kokkikoulutusta ja siksi oletankin, että kun syön ravintolassa, ruoan pitää olla maukkaampaa kuin itse tekemäni. Jos näin ei toistuvasti ole, vaihdan kyllä ruokapaikkaa. Onneksi valinnan varaa vielä löytyy.

        Miksi valitat täällä, menisit treenaamaan ruuan valmistusta jos olet siinä niin surkea!


      • über kulinaristi
        Aina hyvää ruokaa kirjoitti:

        Miksi valitat täällä, menisit treenaamaan ruuan valmistusta jos olet siinä niin surkea!

        Nyt et ole ymmärtänyt lukemaasi. Ensinnäkään en ole valittanut ja toiseksi minunhan ei näemmä tarvitse treenata enää ruuanlaittoa, kun olen siinä parempi kuin monet ravintolakokit. :D
        Mene sinä kouluun, että opit lukemaan ja ymmärrät ketkä ovat valittaneet. Tullimakasiinin ruokaa en ole moittinut huonoksi, koska kuten kirjoitin, en ole siellä vielä syönyt. Enkä muiden moitteista välittäisi, ennen kuin olen ruuan ja palvelun ITSE testannut.


    • Juhlat----

      Kiitos arvostelusta. Oli tarkoitus pitää juhlat tullimakasiinilla. Mutta nyt kyllä pitää etsiä toinen pitopaikka.

      • ja jutut

        voit jättää ihan omaan arvoonsa. Kyseppä kaupungilla mielipiteitä,niin ne ovat aivan erilaiset ! Rohkeasti neuvottelemaan !


      • makuja
        ja jutut kirjoitti:

        voit jättää ihan omaan arvoonsa. Kyseppä kaupungilla mielipiteitä,niin ne ovat aivan erilaiset ! Rohkeasti neuvottelemaan !

        Tullimakasiini oli suuri pettymys. Odotimme omistajan vaihdoksen myötä uutta, hyvää ruokaravintolaa Haminaan, mutta tämän ravintolan tulevaisuus ei todellakaan näytä lupaavalta.


      • röyhh

        sinä ihmisiä,jotka näkevät kaikkialla vaan huonoa ?
        räksyttävät nimettöminä ja saavat siitä kai jotain fiboja.valivali,aunen ja kervisen sukusieluja.

        olen käynyt ao.paikassa ja valittamista ei todellakaan löydy.paikan erikoisuus siihen päälle, niin tulos ei ole mitään liukuhihnarossoa.
        onhan vara valita,puoleen tai toiseen.ruoka ei lopu maasta kesken.eikä valitukset.


      • ruikutiruikuti
        makuja kirjoitti:

        Tullimakasiini oli suuri pettymys. Odotimme omistajan vaihdoksen myötä uutta, hyvää ruokaravintolaa Haminaan, mutta tämän ravintolan tulevaisuus ei todellakaan näytä lupaavalta.

        tänne on ihan turha yrittää saada palvelualan yrittäjiä ja ammattilaisia koska nämä
        kateelliset haminalaispaskiaiset eivät osaa muuta kuin kyttäillä muiden tekemisiä ja olemisia sekä valittaa joka s***nan asiasta koska ovat itse täysin kykenemättömiä ja kädettömiä tekemään yhtään mitään muuta kuin loksuttamaan leukojaan! pysykää sontaperseet vaan kotonanne ja syökää loppuelämänne perunamöyshiä ja uunilenkkiä, tai sitä purkkirokkaa jos nyt osaatte edes sitäkään valmistaa tai ostaa paikallisilta kauppiailta valittamatta.


      • Tullimakasiini
        röyhh kirjoitti:

        sinä ihmisiä,jotka näkevät kaikkialla vaan huonoa ?
        räksyttävät nimettöminä ja saavat siitä kai jotain fiboja.valivali,aunen ja kervisen sukusieluja.

        olen käynyt ao.paikassa ja valittamista ei todellakaan löydy.paikan erikoisuus siihen päälle, niin tulos ei ole mitään liukuhihnarossoa.
        onhan vara valita,puoleen tai toiseen.ruoka ei lopu maasta kesken.eikä valitukset.

        Ei todellakaan kukaan "täyspäinen" tee valintoja tämän palstan kirjoittelun perusteella.
        Kun tekee niinkin arkisen valinnan kuin, minne mennä syömään, ei sitä ratkaise S24 tai jokin muu palsata. Kyllä "Laivakokkikin" ulkona tai matkalla käydessä suorittaa valinnan ihan muulla tavoin, yleensä tunteen ohjaamana. Sama tunne purkautuu täälä hieman toisella tavalla. Toisten haukkuminen on aivan turhaa, makuja on monenlaisia.

        Kaikkea hyvää kyseiselle ravintolalle, tulen taas uudelleen.


    • testattu on

      Pelkästään positiivinen yllätys. Hyvä ruoka ja ystävällinen palvelu. Harvinaista Haminassa.

      Olisi hieno paikka myös juhlien järjestämiseen.

    • oikea kulinaristi

      Sinä käyt yrittäjän ja hänen työnteköittensä kimppuun melkein nimeltään, sillä on helppo selvittää kuka nimeltä mainitussa liikkeessä kullöoinkin palvelee asiakkaita.
      Kaltaisesi teksti kuuluu likipitäen julkisen herjauksen piiriin.

      Olen syönyt Tullikamarilla ravintolassa hiljattain ja saanut maistuvan aterian ja hyvän palvelun.

      Lounaalle voisi mennä lounasajan alkuaikana niin varmistaa hyvän laadun. Jos menee pohjia pyyhkimaan tulee käyttää järkeä kaikinpuolin!

      • Risto R

        Ihan vain satunnaisen syöjän näkökulmasta (mahakulmasta?) - Tullimakasiinin lohikeitto oli parasta syömääni lohikeittoa. Ja uskokaa, että monet on tullut maistettua! Leipää ( voita) olisi voinut olla kyljessä hieman enemmän (sama vika joka ikisessa ravintolassa), muuten saa kyseinen keitto täydet kympit!
        Kerran kävin myös lounaalla Tullimakasiinissa, taisi olla wokkikanaa tuoreita kauden vihanneksia seuranaan. Kerrassaan mainiota. Suosittelen varauksetta kaikille!

        -Risto R.


      • ALKAA
        Risto R kirjoitti:

        Ihan vain satunnaisen syöjän näkökulmasta (mahakulmasta?) - Tullimakasiinin lohikeitto oli parasta syömääni lohikeittoa. Ja uskokaa, että monet on tullut maistettua! Leipää ( voita) olisi voinut olla kyljessä hieman enemmän (sama vika joka ikisessa ravintolassa), muuten saa kyseinen keitto täydet kympit!
        Kerran kävin myös lounaalla Tullimakasiinissa, taisi olla wokkikanaa tuoreita kauden vihanneksia seuranaan. Kerrassaan mainiota. Suosittelen varauksetta kaikille!

        -Risto R.

        Löytyä myönteistäkin kantaa, kun noi lyttääjät antavat tilaa. Eikö täällä sais kukaan yrittää ja eikö vois vähän "innostaa" Yrittäjää. Miksi pitää kaikki tuomita ennen kuin on vielä edes tehnyt mitään ? Näillä kulmilla kukaan ei soisi toisen menestyvän ja siksi menevätkin ostoksille esim. Kotkaan. Eläköön kateus ja pelko toisen menestymisestä ! !


      • kaljapelle
        ALKAA kirjoitti:

        Löytyä myönteistäkin kantaa, kun noi lyttääjät antavat tilaa. Eikö täällä sais kukaan yrittää ja eikö vois vähän "innostaa" Yrittäjää. Miksi pitää kaikki tuomita ennen kuin on vielä edes tehnyt mitään ? Näillä kulmilla kukaan ei soisi toisen menestyvän ja siksi menevätkin ostoksille esim. Kotkaan. Eläköön kateus ja pelko toisen menestymisestä ! !

        Toki myönteistä tulee siltä porukalta joka saa aina ja joka paikassa hyvää ruokaa sekä palvelua.
        Minä en ole koskaan kadehtinut yrittäjää enkä sitä tule ikinä tekemään vaan päinvastoin, kunnioitan suuresti niitä jotka onnistuvat itsensä yrittämisellä elättämään.
        Itse olin hyvilläni kun kuulin tullimakasiinin avaamisesta ja odotukseni taisivat olla jopa liian korkealla. Ensi visiitillä saamani jäätävä kohtelu tuntui pettymykseltä ja aivan samoin täysjärkisiltä tuttavilta kuulemani negatiiviset kommentit pitivät ja pitävät minut poissa ko anniskelupaikasta.
        - Ilmeisesti kyseessä on ns "mättö" paikka eli sesonki rahastetaan laadusta tinkien parhaan mukaan.


    • Michelin ja 3 tähteä

      Taitaa olla kilpailijan maistelija, jonka tapana on mollata erittäin hyviä ruokapaikkoja niin kuin tämä tullimakasiini tänä päivänä on. Se kulinaarinen
      avaruusmatka, jonka tuomat makuelämykset ylittää vain harva suomalainen
      gourmet -ravintola, täytyy ehdottomasti kokea. On valitettavaa, että joillakin, joiden makuhermot ovat kehittymättömät, on vaikeuksia löytää suuhun sopivaa ruokaa.
      Taitaa oma ravintola olla menossa nurin, kun yritetään mollata ihan olan takaa.

    • piriiiiiiiii

      Mitä onkse joku narkkarien huumeluola vai mistä helvetin avaruusmatkasta puhut? Onko siellä sieniä, magic mushrooms? Onko poliiseista harmia ollut paljon?

    • kaminan tausta

      Kyselen entisen omistajan perään, Matti taisi olla nimi. 07-08 puolijuoppo hän vei meidät suljettuun sen aikaiseen tullimakasiini (oli omistaja)ravintolaan. Siellä oli silloin vielä kaunis sali koristeineen...blaa blaa, tarjosi olutta runsaalla kädellä juomaa jota sitten kyllä vedettiinkin jne.jne. Oli mukavaa...Matti horisi outoja hyviä juttuja.

      • kamina mies

        Vaimo korjaa, 2005


    • kesäinen hamina

      Vieläkö kyseinen ravintola on toiminnassa?

    • Rapu Rapanen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe