Onneksi vierailen korjaamolla keskimäärin kerran tai kaksi viidessä vuodessa mutta kun sekin kerta tulee eteen niin taas huomaa millaista kusetusta korjaamolla harrastetaan. Kun menet autoa hakemaan niin hintalapulle kirjoitetaan mitä vaan ja miten voin tietää meniikö siinä oikeasti se 2 tuntia vai tekikö homan puolessa tunnissa?
Soitin merkkiliikkeeseen ja kyselin hintaa korjaukselle mikä oli osineen ja töineen 2 vuoden takuulla 250 euroa. Ajattelin että kallista on ja kyselin sitten pienestä korjaamosta missä yksi työntekijä. Arvio satasen paikkeilla ja sanoi että jos nyt joku mutteri on vaikeasti kiinni niin pikkasen enemmän. Olin heti intoa täynnä ja kävin läpi asioita mitä sillä säästetyllä rahalla tekisin. Sitten autoa hakemaan ja korjaaja sanoi että kuten vähän epäilin niin toinen osa oli vaikeasti irroitettava ja aikaa meni ja lasku 200, huohh prkl...ajattelin ja maksoin pois. Ennen kuin pois lähdin huusi vielä perään että muista sitten se xxx toimenpide teettää jossain kun hänellä ei siihen ole laitteita mutta sekin on tehtävä että asia tulee täydellisesti kuntoon. Siinä vaiheessa teki mieli pyytää korjaaja saunan taakse. Teetin sitten sen homan myös muualla ja hinta oli 110.- eli konaiskustannuksia tuli 310.- kun merkkiliike olisi homan tehnyt takuulla 250 eurolla.
Kannattaa olla tarkkana korjausten kanssa koska tämä on kai ala missä eniten asiakasta kusetetaan.
nyrkkipajalla
6
541
Vastaukset
- Tuntiveloitus 120
Onhan se tietysti rankkaa, kun 30000 euron autoa joutuu huollattamaan 300 eurolla kerran viidessä vuodessa. Hermothan siinä menee ja melkein kuukauden osamaksuerän verran rahaa. Ikävää kun uusikaan auto ei pelasta huoltokustannuksilta.
Taisi kyseessä olla jokin tietokonehomma tai muu merkkikohtainen juttu. Sellaiset kannattaa sovinnolla tehdäkin merkkihuollossa, jolla on erikoislaitteet asiaa varten. Kaikki normaalityöt kuitenkin tapahtuvat pikkupajalla halvemmalla, varsinkin jos olet sellaisen vakioasiakas. Sen tietäisit, jos tarvitsisit huoltopalveluja enemmän.- ugiygt
mutta kyse on pitkälti siitä,että nykyhuoltajien ammattitaito loppuu siihen,kun vikakoodia ei tule.
sitten ollaan äimänkäkenä osia vaihtamassa.laitetaan osa.1.ei toimi.Vika oli siinä,mutta osa 2.nenkin
on rikki.eikun se onkin osa 3.nyt se on kunnossa,ja asiakas tuo autonsa päivän päästä takaisin
saman vian vuoksi,todetaan vielä vika 4.nen osalta.KETÄ MAKSAA ARVUUTTELUKORJAUKSET.
Tämä on se pahin ala ,jossa kusettamista löytyy
VÄHÄTTELEMÄTTÄ,AUTOISTA TIETÄMÄTTÄTTÖMIÄ,Tiedättekö tosiaan kauan aikaa menee tiettyyn
huolto/remonttiin?.NO,lainaten,nyt sekin täytyi vaihtaa.Kuka katsoo ,jos rempan hinta sovitaan
se saattaakin olla sitten enemmän,jos pultit ei lähde helposti auki???Ajatelkaa mimmoisia mahdollisuuksia
tämä korjaamoyrittäjälle antaa.Tosin jos itse pääsee katsomaan kellon kanssa,niin mikäs siinä - pp
ugiygt kirjoitti:
mutta kyse on pitkälti siitä,että nykyhuoltajien ammattitaito loppuu siihen,kun vikakoodia ei tule.
sitten ollaan äimänkäkenä osia vaihtamassa.laitetaan osa.1.ei toimi.Vika oli siinä,mutta osa 2.nenkin
on rikki.eikun se onkin osa 3.nyt se on kunnossa,ja asiakas tuo autonsa päivän päästä takaisin
saman vian vuoksi,todetaan vielä vika 4.nen osalta.KETÄ MAKSAA ARVUUTTELUKORJAUKSET.
Tämä on se pahin ala ,jossa kusettamista löytyy
VÄHÄTTELEMÄTTÄ,AUTOISTA TIETÄMÄTTÄTTÖMIÄ,Tiedättekö tosiaan kauan aikaa menee tiettyyn
huolto/remonttiin?.NO,lainaten,nyt sekin täytyi vaihtaa.Kuka katsoo ,jos rempan hinta sovitaan
se saattaakin olla sitten enemmän,jos pultit ei lähde helposti auki???Ajatelkaa mimmoisia mahdollisuuksia
tämä korjaamoyrittäjälle antaa.Tosin jos itse pääsee katsomaan kellon kanssa,niin mikäs siinämuutama vasta väite:
Onko osien vaihto nykyään vian etsintää vai kusettamista? Esim. Paikoillaan ollutta sähköosaa ei yleensä voi palauttaa, kusettamisesta puhuisin jos osia ei ole vaihdettu.
Vian etsinnässä, pitäisikö mennä halvemmasta osasta kalleimpaan vai kalleimmasta halvempaan?
Itse toteutan tuota halvemmasta kalliimpaan menettelyä ja osan osien kunnosta voi määrittää mittaamalla, joka ei aina kerro kuitenkaan toimimattomasta sähköosasta.
Mahdollisuus rikkauteen:
Kuka maksaa? Tähän on mielestäni selkeä vastaus, se joka on auton omistaja ja/tai aina voi opetella myös itse autonkorjausta, koska sitä kultakaivoksena pidetään, niin siihenhän se köyhyys loppuu.
Autoa sähköisen ongelman vuoksi ei ole mikään ihme että joutuu käyttämään pajalla jopa 2-4 kertaa ja välttämättä se ei ole AINA asentajasta kiinni vaan siihen vaikuttaa monet asiat. Itse sanon aina että auton korjaaminen ei ole siitä kiinni missä käyttää vaan kuka sen huoltaa/korjaa.
Itselläni on sen verran "tuuria" että jos en ole selkeää vikaa löytänyt en ole mitään veloittanutkaan, niin silloin ei turhia veloituksia tule, mutta ei autokaan tule kuntoon kun arvuuttelun(2-3 mahdollista osaa vian aiheuttamiseen) jättää pois.
Vika koodien luvusta on apua, mutta monesti vika ei ole kuitenkaan vikakoodin ilmoittamassa osassa.
Joten paras asentaja on mielestäni sekoitus uutta ja vanhaa tai sitten itse toteamalla onko kyseessä sähkövika tai moottorivaurio että kumpaako korjaajaa tarvitaan.
Ala on nykyään varmasti yksi vaikeimmista ja hattua nostan kaikille, jotka jaksavat alalla puurtaa ja alalle mahtuu kyllä suoranaisia kusettajiakin ja näiden uhriksi joutuneen "ei toivutun asiakkaan" tuska tuottaa mielihyvää.
Itse olen monta kertaa saanut hyvän asiakkaan ns. epäilevästä asiakkaasta, koska annan asiakkaan tulla seuraamaan työ vaiheita. Monesti on ääni kellossa muuttunut, kun asiakas näkee kaikki työ vaiheet ja oppii samalla tuntemaan autoaan. - waler
pp kirjoitti:
muutama vasta väite:
Onko osien vaihto nykyään vian etsintää vai kusettamista? Esim. Paikoillaan ollutta sähköosaa ei yleensä voi palauttaa, kusettamisesta puhuisin jos osia ei ole vaihdettu.
Vian etsinnässä, pitäisikö mennä halvemmasta osasta kalleimpaan vai kalleimmasta halvempaan?
Itse toteutan tuota halvemmasta kalliimpaan menettelyä ja osan osien kunnosta voi määrittää mittaamalla, joka ei aina kerro kuitenkaan toimimattomasta sähköosasta.
Mahdollisuus rikkauteen:
Kuka maksaa? Tähän on mielestäni selkeä vastaus, se joka on auton omistaja ja/tai aina voi opetella myös itse autonkorjausta, koska sitä kultakaivoksena pidetään, niin siihenhän se köyhyys loppuu.
Autoa sähköisen ongelman vuoksi ei ole mikään ihme että joutuu käyttämään pajalla jopa 2-4 kertaa ja välttämättä se ei ole AINA asentajasta kiinni vaan siihen vaikuttaa monet asiat. Itse sanon aina että auton korjaaminen ei ole siitä kiinni missä käyttää vaan kuka sen huoltaa/korjaa.
Itselläni on sen verran "tuuria" että jos en ole selkeää vikaa löytänyt en ole mitään veloittanutkaan, niin silloin ei turhia veloituksia tule, mutta ei autokaan tule kuntoon kun arvuuttelun(2-3 mahdollista osaa vian aiheuttamiseen) jättää pois.
Vika koodien luvusta on apua, mutta monesti vika ei ole kuitenkaan vikakoodin ilmoittamassa osassa.
Joten paras asentaja on mielestäni sekoitus uutta ja vanhaa tai sitten itse toteamalla onko kyseessä sähkövika tai moottorivaurio että kumpaako korjaajaa tarvitaan.
Ala on nykyään varmasti yksi vaikeimmista ja hattua nostan kaikille, jotka jaksavat alalla puurtaa ja alalle mahtuu kyllä suoranaisia kusettajiakin ja näiden uhriksi joutuneen "ei toivutun asiakkaan" tuska tuottaa mielihyvää.
Itse olen monta kertaa saanut hyvän asiakkaan ns. epäilevästä asiakkaasta, koska annan asiakkaan tulla seuraamaan työ vaiheita. Monesti on ääni kellossa muuttunut, kun asiakas näkee kaikki työ vaiheet ja oppii samalla tuntemaan autoaan.annat NS.epäilevän asiakkaan tulla seuraamaan työvaiheita.Oon mä kaikkea lukenu,mut nyt
vedit pohjat.Elikä jos asiakas on FIKSU JA EPÄILEE JOTAIN,ANNAT sen tulemaan seuraamaan
TYÖVAIHEITA.Onko tämä seuraaminen järjestetty 8.00-16.00 arkisin,jotta oppii työn vaiheet,
ja samalla tuntemaan autoaan?
AMMATTIKOULUKO on kysymyksessä tai työharjoittelu?Ei kai korjaamo?
Ja miksi asiakas epäilee? - pp
waler kirjoitti:
annat NS.epäilevän asiakkaan tulla seuraamaan työvaiheita.Oon mä kaikkea lukenu,mut nyt
vedit pohjat.Elikä jos asiakas on FIKSU JA EPÄILEE JOTAIN,ANNAT sen tulemaan seuraamaan
TYÖVAIHEITA.Onko tämä seuraaminen järjestetty 8.00-16.00 arkisin,jotta oppii työn vaiheet,
ja samalla tuntemaan autoaan?
AMMATTIKOULUKO on kysymyksessä tai työharjoittelu?Ei kai korjaamo?
Ja miksi asiakas epäilee?itse pidän itseäni, toiset sitten ammatin harjoittajana ja jotkut jopa korjaamona, mutta tuota en ole itse koskaan oikein hyväksynyt. Itse aktiivi aikoina olin auki 7-päivänä viikossa ja en tuntenut säännöllistä työaikaa. Autokorjaamojen asiakkaista löytyy varmasti eniten näitä epäilijöitä että häntä kusetetaan ja tuon asenteen saa kyllä muutettua asiakkaassa jos haluaa ja olisi/on aikaa. Ruostevaurioissa tuo epäily tulee monesti parhaiten ilmi kun sitä "pientä" reikää ruvetaan paikkaamaan. Ruostevaurio hommissa on joutunut jopa muutaman kerran pyytämään asiakkaan katsomaan autoaan, koska puhelimessa ollut niin epäileväinen.
Eikö ole hyvä että saa katsoa mistä maksaa jos veloitukset tuntuvat kohtuuttomilta? - waler
pp kirjoitti:
itse pidän itseäni, toiset sitten ammatin harjoittajana ja jotkut jopa korjaamona, mutta tuota en ole itse koskaan oikein hyväksynyt. Itse aktiivi aikoina olin auki 7-päivänä viikossa ja en tuntenut säännöllistä työaikaa. Autokorjaamojen asiakkaista löytyy varmasti eniten näitä epäilijöitä että häntä kusetetaan ja tuon asenteen saa kyllä muutettua asiakkaassa jos haluaa ja olisi/on aikaa. Ruostevaurioissa tuo epäily tulee monesti parhaiten ilmi kun sitä "pientä" reikää ruvetaan paikkaamaan. Ruostevaurio hommissa on joutunut jopa muutaman kerran pyytämään asiakkaan katsomaan autoaan, koska puhelimessa ollut niin epäileväinen.
Eikö ole hyvä että saa katsoa mistä maksaa jos veloitukset tuntuvat kohtuuttomilta?en ymmärrä,miksi pidät itseäsi nyrkkipajana,jos näin(toimit).
Ja korjaamojen nykyhinnat ovat kohtuuttomia.
On hyvä,että saa katsoa mistä maksaa,tosin se edellyttää jonkin asteista
tietämistä autoja kohtaan asiakkaalta,ettei maksa turhasta.
Olen toki ollut itsekkin aikoinaan "huoltoalalla" töissä,ja laskua tehdessä
pikkuisen arponut,mitä siihen laittaa.Ikävä myöntää.
Jos mä heitän,siihen pitää laittaa se ja se,sekin on huonossa kunnossa.
Aivan tasan asiakas uskoo,kun sen vakuuttavasti esittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k363805Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet511744- 731379
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen751211Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille1781110Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911051- 84955
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41856Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?49791- 39770