Yksi lääkäri ja vuorokausien jonot, usein vakavasti sairaita ihmisiä. Näinkö Suomi välittää kansalaisistaan ? Niin potilaat, kuin henkilökuntakin tietävät, että tämä ei ole terveydenhoitoa, vaan ihmisten hengillä pelailua. Terveisiä sinne Arkadianmäelle, että olette vastuussa jokaisesta ihmishengestä ja kaikki turha kärsimys, jota aiheutatte tullaan muistamaan.
Sairaitten ja usein köyhien ihmisten kohdalla ei ole vaihtoehtoa, ei ole rahaa mennä yksityiselle lääkärille, jonne taerveyspalvelujen neuvonta jo rutiininomaisesti yrittää patistella. Yksityistämispakolla ei kohta parin miljoonan suomalaisen köyhyyttä hoideta. Tyhjästä on paha nyhjästä, eli ensin se perusturva ja toimeentulo kaikille kuntoon ja sitä odotellessa äkkiä lisäresursseja terveydenhoitoon.
Väitän, että Suomessa rikotaan jo sen perkeleen EU:nkin säädöksiä, monien kansalaisoikeudet ovat ainakin päässeet unohtumaan päättäjiltä. Hallitus rikkoo Suomen Perustuslakia ja kuuluisi siten Valtionoikeuteen. Harvojen hyvinvointi maksetaan parin miljoonan suomalaisen pahoinvoinnilla ja käytännössä jo ihmishengillä.
Eikö lääkäriliitosta löydy ihmisten puolustajia, jotka vetoaisivat päättäjiin ? Minne unohtui Hippokrateen laki ? Onko korruptio ja bisnes tärkeämpää, kuin ihmisten hoitaminen ?
50:n potilaan jono yhdelle lääkärille Tampereen Acutassa
56
2529
Vastaukset
- jeeeeee
Asiat korjaa vain uusi ja kansalaisia puolustava puolue, PerusSuomalaiset.
Antakaa vaalitukenne heille ja kaikenlainen hätä ja puute korjataan.
Unohtakaa korruptoituneet vanhat puolueet ja unohtakaa heidän vaalivilppiset lupauksensa ja Suomi lähtee nousuun.
Äänestäkää Perussuomalaisia ja mitään hävittävää ei teillä tule olemaan.- joukiinen
Laskeutukaa päättäjät sieltä Arkadianmäeltä kansan pariin, niin näette ja kuulette, mitä olette saaneet aikaiseksi. Vanhat ja väsyneet siellä mäellä eivät ole kiinnostuneet mistään. Nuoret päättäjät haluavat rakentaa vain pilvilinnoja, kulttuuria ja sitä kansainvälisyyttä. Heidän tulisi katsoa alaspäin, miten rapakunnossa yhteiskuntamme jalusta on. Hyvänen aika sentään. Järki on kadonnut ja tuulen viemää koko touhu. Päättäjät vain naureskelevat, kun kansan hätähuuto alkaa vaieta. Pelastakoon mamut ja pakolaiset sitten maamme. Itse en ole käynyt terv.tarkastuksissa kahteenkymmeneen vuoteen. Että joku, joka on sairas ja kärsivä edes pääsisi vastaanotolle. Silmälasitkin on yli 20v. Ja hyvin näkee. Nykyaika ei tarkoita sitä, että unohdetaan monet asiat, jotka ovat tämän päivän jalusta, kuten terveydenhoito.
- ---gggg
perus suomalaiset ajavat myös suomea yleisesti parantavia asioita. Eikä puolueen minkään lainen perjaate olla rasistinen..
- Matti Viikate
Perussuomalaiset voivat olla ihan hyva vaihtoehto jos haluttaisiin paasta erilaista klikkaustenkerailijoista, jotka levittelevat omia haitta- / roskaohjelmalinkkejaan. http:///mattiviikate.newsvine.com/
- tämmöinen tappaus..
joukiinen kirjoitti:
Laskeutukaa päättäjät sieltä Arkadianmäeltä kansan pariin, niin näette ja kuulette, mitä olette saaneet aikaiseksi. Vanhat ja väsyneet siellä mäellä eivät ole kiinnostuneet mistään. Nuoret päättäjät haluavat rakentaa vain pilvilinnoja, kulttuuria ja sitä kansainvälisyyttä. Heidän tulisi katsoa alaspäin, miten rapakunnossa yhteiskuntamme jalusta on. Hyvänen aika sentään. Järki on kadonnut ja tuulen viemää koko touhu. Päättäjät vain naureskelevat, kun kansan hätähuuto alkaa vaieta. Pelastakoon mamut ja pakolaiset sitten maamme. Itse en ole käynyt terv.tarkastuksissa kahteenkymmeneen vuoteen. Että joku, joka on sairas ja kärsivä edes pääsisi vastaanotolle. Silmälasitkin on yli 20v. Ja hyvin näkee. Nykyaika ei tarkoita sitä, että unohdetaan monet asiat, jotka ovat tämän päivän jalusta, kuten terveydenhoito.
tässä aikaa sitten mullakin meni 1.5v ennekuin pääsin erikoislääkärille.Illalla sekin oli aika..Eikö se hoitotakuu ollutkin 6kk??????????Mulle jäi ikuinen vamma ja erityisesti vä'lilääkärien omahoito-ohjeet jostain oletetusta oli vääriä.Eräs alkoi varmaan mun mielenterveyttäkin jo miettiä,naureskeli mulle,, kun oireita kerroin??mutta oikeessa olin...se näky röntgenissä 1.5v kuluttua..vaiva kesti 2v..ja vamma jäi.
Meni hirveesti rahaa turhiin ostoihin olettamuksiin turhaa lääkärissä juoksu peräti kahdella eriarvauskeskuksen lääkärillä.Kuntoutin itseni siitä vaivasta.KIRJAIMELLISESTI..en kävelis enää varmaan ainakaan näin..jos en olis sitä tehnyt silloinkin kun kivut kovimmillaan särkylääkkeiden yhdistelmiä nekin:-/ ja oman hoidon tulos.Töissä silti lähes joka päivä..olisinko ollut 2-3p sen takia poissa.Ei edes kirjoitettu lomia..alussa aamulla en päässyt kävelmäänkään 3-4h...ISTUIN JA ITKIN.Jalat ei kantaneet metriäkään..
Olen 46v kohta 47v.Ja paljon perussairauksia ollut ihan tuosta 20v.saakka..olen kyllä päättänyt että tämmösellä terveydenhoidolla mitä meillä nyt ja jos vakavampaan sairastun en antas hoitaa vakava levinnytkin syöpä tms sitä ei hoidettas.
Nyt käyn YKSITYISELLÄ työterv.lääkärillä..oli runsas peruslääkitys ja työterv.lääkäri huomasi että mulle annettu täysin *vääriä/tehottomia..tehotonta hoitoa* lääkkeitä..otettiin pois ja saatiin kuriin edes yksi vakava perussairaus.
Hyvä ja napakka lääkäri sanoi että seuraavaksi remontoidaan sun verenpaine lääkitys..(nyt syön kolmea erilääkettä..Se meillä tekemättä vielä:-). ..lääkettä kourallinen:-)))))))
astmalääkettä mitä itse ostan omalla kulullani?????????50e maksaa suihke..
pillerit 14e. ja.31e ..allergialääke 11e..kohtauslääke on halvempaa...oisko 14e..kortosoni 15e..Siis omasta kukkarostani täysin, taitaapa mennä ylikin...
Kipuihin tarpeen mukaan menee milloin mitäkin..alkava nivelrikko...kivut väliillä kovatkin.
Ja paha astma on..lapsuudesta sakka ollut.Kela ei korvaa pätkääkään,sen mukaan mulla ei ole astmaa ollut, astma on vaan pahentunut vuosivuodelta,menee suihkeita pillereitä..allergialääkettä.Maksan myös itse diabeteslääkkeen sitä kun ei korvaa kela suomessa vaikka TEHOKKAIN MITÄ OLLA VOI.maksakoon vaikka mitä mutta se auttaa ja se ostettava..mulla ei asettunut sokerit kauheellakaan insuliini määrällä mutta NYT SE on eri lukemat..
Näkö on heikentynyt..ei tullut kutsua silmänpohjakuvaukseen enää 2v välein tuli aiemmin koska oli kaihi epäilykin.Silmälaseja käytän jos en nää..
Onhan nuo lääkekulut melkoiset pienestä palkasta mutta nekin pitää tärkeysjärjestykseen asettaa..ostaa mitä voi, lääkäri sanoi saikkua saa.En jää saikulle helpolla mutta talvella astman kanssa ollaan sairaalassa ihan käyty ja tiputuksessa oltu..Kelakorvaukset olis aika tärkeet ja hoitojen tehostaminen.Omahoito on tärkeää. Astmaatikolla antibioottikuureja menee talvella..onneksi yksityiselle lääkärille pääsee hakemaan apua helpommin kuin julkisen puolen arvauskeksukseen.
Pahan astmakohtauksen tai sairastamisen varalta kotona kortisonia!!!!!!!!!!!se auttaa kuurina.Ei tartte hakeutua edes lääkäriin turhasta maksamaan...mutta vaarallistahan tuo on!
Itse hakeudun yli 2viikon jatkuneen pahan yskän tms oireen jälkeen.On tässä ajan jaksoja kun sairastettu 6kk samaan putkeen..*flunssaa*...korvatulehdukset poskiontelotulehdukset jne.) - näkemys tämäkin..
Matti Viikate kirjoitti:
Perussuomalaiset voivat olla ihan hyva vaihtoehto jos haluttaisiin paasta erilaista klikkaustenkerailijoista, jotka levittelevat omia haitta- / roskaohjelmalinkkejaan. http:///mattiviikate.newsvine.com/
tuossa politiikka auttaa nähty on..samassa veneessä ne on siellä istujat säästettään:-/sana päivän..ja mietitään miten saatas kupattua kansalta rahaa lisää..lisää veroja ja maksuja.Mutta kannattaa äänestää silti..kunhan ei porvareita:-/ne syö meiltä leivän työt kaiken.Tavallaan protesti äänestystä harrastaa.
Eipä siinnä kuluttamiseeen onneksi jää varaa.
ään jo silmissäni suomen peräkylän reservaattina jossa ei mitään..200km päässä iso marketti.Palveluita..kalliita kuin mitkä..köyhemmät ihmiset ei edes hakeudu sinne.Pääkaupunkimme on jossain muussa maassa...Ihankuin ennen
sukututkijana kun olen tarinoita kuullut..*karjalasta silloiselta suomenmaaperältä,isoukki meni moskovaan jonkun vaivan takia ja kuoli matkalle..* hiton sinnikkäät ihmiset miten niitä arvostankaan.. oman esisukupolven muutamahan meni usaan paremman elämän toivossa..Juuri kun luuli että suomi alkaa nousta tossa 80-90 lukua mentiin niin las että..ne oli onnellisa aikoja.Nyt ei onnellisia aikoja enää ole!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ihmiset on muuttuneet paljon.. ilo elämästä on kadonnut.Vapaa aikaa vähän ja tosilla ei töitä lainkaan.Se tuo omat ongelmansa kaikki eläminen kallista ja suomessa on pakko olla asunto, peruselämä kunnossa mutta ei..sitä horjuttaa valtavasti moni asia tässä maassa.........
Mennään syvälle suohon..paluu entiseen varmaankin..Nyt saadaan lisämaksuja..ihanaa.. - ____________________
näkemys tämäkin.. kirjoitti:
tuossa politiikka auttaa nähty on..samassa veneessä ne on siellä istujat säästettään:-/sana päivän..ja mietitään miten saatas kupattua kansalta rahaa lisää..lisää veroja ja maksuja.Mutta kannattaa äänestää silti..kunhan ei porvareita:-/ne syö meiltä leivän työt kaiken.Tavallaan protesti äänestystä harrastaa.
Eipä siinnä kuluttamiseeen onneksi jää varaa.
ään jo silmissäni suomen peräkylän reservaattina jossa ei mitään..200km päässä iso marketti.Palveluita..kalliita kuin mitkä..köyhemmät ihmiset ei edes hakeudu sinne.Pääkaupunkimme on jossain muussa maassa...Ihankuin ennen
sukututkijana kun olen tarinoita kuullut..*karjalasta silloiselta suomenmaaperältä,isoukki meni moskovaan jonkun vaivan takia ja kuoli matkalle..* hiton sinnikkäät ihmiset miten niitä arvostankaan.. oman esisukupolven muutamahan meni usaan paremman elämän toivossa..Juuri kun luuli että suomi alkaa nousta tossa 80-90 lukua mentiin niin las että..ne oli onnellisa aikoja.Nyt ei onnellisia aikoja enää ole!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ihmiset on muuttuneet paljon.. ilo elämästä on kadonnut.Vapaa aikaa vähän ja tosilla ei töitä lainkaan.Se tuo omat ongelmansa kaikki eläminen kallista ja suomessa on pakko olla asunto, peruselämä kunnossa mutta ei..sitä horjuttaa valtavasti moni asia tässä maassa.........
Mennään syvälle suohon..paluu entiseen varmaankin..Nyt saadaan lisämaksuja..ihanaa..Sitä se teettää kun rahasta tulee jumala. Kilpailukyky, kilpailutus, tehokkuusajattelu ja ajattelu, että yksilön kuuluukin ajatella itsekkäästi on johtanut tuloerojen kasvuun. Minä-minä ajattelu on helppo perustella rationaalisesti, sillä niinhän "viisaat" ihmiset ajattelevat. Suurin osa ihmisistä kuitenkin on mieluiten fiksuja, jalat maassa olevia yksilöitä joilla järki leikkaa kuin partaveitsi.
Oma lukunsa on lisäksi köyhäkaulat, jotka tienaavat muutaman tonnin kuussa, ja luulevat olevansa hyvätuloisiakin... Minä ostaa iso määrä osake ja äänestä kokoomus, minä tulla rikas. Mutjoo. Kokoomus on nopeaan tahtiin myynyt mitä Suomella on ollut.... ANTEEKSI! Siis yksityistänyt. Mediaseksikkäämpi termi. - Elintasoerot.
Työn hinkuminen? Mihin verosi maksat ja mistä mitään saat kun eläkeläisenä jotain tarvitset?Suomessa on ollut pettuleivän syöjiä,jotkut muuttaneet työtä ulkomaille hakemaan,Kun on korjattu vähän pyhäpukua on päästy sillä rippikouluun,ja viellä vähän venyytetty ja vanuiutettu niin on menty viellä omiin häihinkin naapurin rengin tyttären kanssa.Muutama kirkkoreisun se on viellä kestännyt,kunnes kutsumattomat kotieläimet ovat syönneet reikiä täyteen vintissä.Se minkä ansaitset katoaa jo korotettuihin hintoihin? Jos kysyt,kosja eläkkeet tms. nousevat? Tulee vastaus että niitä pitäisi korottaa niin valtavat määrät,ettei me voida? Ilmeisesti ne menevät sitten pienemmille ryhmille kuten kaikki muutkin nykyisin?Kansannedustaja ehdokkaat ovat taas tulevissa vaaleissa hyvänvoipaisin ilmein lupailemassa,ja rahvas uskoo ja lähes tanssii toreilla.Tätä samaa kiertokulkua on pyritetty niinkauan kuin Tasavaltamme oikeusvaltio on toiminnut.
- vai niin,,,
lääkärille menet? Onko asiasi tikku pikkusormessa vai ammottava haava päässä?
Kesäsulut loppuvat nyt, eli ruuhkaa riittää, kun kroonikkopotilaat tulevat tarkastuskäynneilleen etuajassa tai ajassa.
Se nyt on aivan turha olettaakaan, että julkinen terveydenhoito pystyisi muita hoitamaan kuin kroonisesti sairaat, lapset (neuvolaikä ja kouluterveydenhuolto), raskaana olevat naiset sekä vanhukset. Siinä se, ja tiukkaako tekee näittenkin kanssa, eritoten kun mitä yksikertaisimmistakin asioista mennään valittamaan, "mulla on nuha, saako antibioottia".
Ja tuosta henkeä ja terveyttä vaarantavasta tilanteesta - noooo, sori nyt vaan, mutta jos sinä uskot että terveydenhuolto on se joka ei vaaranna ja uhkaa, niin hakoteillä olet. Eihän nekään mitään jumalia tai yli-ihmisiä siellä ole. Tavallisia ihmisiä, jotka tekevät virheitä kuin muutkin, mutta eivät vain myönnä, virkamies kun on aina oikeassa - suurin piirtein 99,9 prosenttisesti. Ja sinä uskot sen.- kyrsiintynyt.
ihmeen takia noita kesäsulkuja pitää järjestää?!
Kyllä lääkärille pitäisi päästä lomien aikanakin, eihän poliisilaitoskaan lyö lappua luukulle lomien ajaksi! - suomen kansa
kyrsiintynyt. kirjoitti:
Kyllä lääkärille pitäisi päästä lomien aikanakin, eihän poliisilaitoskaan lyö lappua luukulle lomien ajaksi!Terveydenhuollon henkilökunta tarvitsee myös lomaa. Kun tehdään ensin koko vuosi töitä niukalla työvoimalla niin eipä sitä työvoimaa riitä kesäksi tarpeeksi ja ammattitaitoista työvoimaa ei löydy parin viikon kesäsijaisuuksiin.
Oikeasti sairaat saavat kyllä apua lähes aina soittamalla hätänumeroon 112 ja tilaamalla ambulanssin. Flunssapotilaat eivät useimmiten ole kaikista sairaimpia ja heidän pitää odottaa päivystyksessä jotta sairaammat hoidetaan ensin.
Viranomaisilla ei aina riitä työvoimaa joka paikkaan. Esimerkiksi poliisilla ei riittänyt työvoimaa vahtimaan vankia joka oli sytyttänyt sellin palamaan. Oliko yllätys että vanki sitten pakeni? - luudan varsi..
kyrsiintynyt. kirjoitti:
Kyllä lääkärille pitäisi päästä lomien aikanakin, eihän poliisilaitoskaan lyö lappua luukulle lomien ajaksi!täälläkin seudulla sulku, ravaa 20km toiseen suuntaan jos jotain tulisi tai toiseen suuntaan..jotain palveluita hoitaa toinen kunta ja toinen kunta sairaat niin meillä muistaakseni meni..lehdestä luin.
Itse en ton arvauskeskuksen palveluita ole tarvinnut aikoinin..haen muualta palvelun vielä hetken aikaa.
Aikaa ei välttämättä edes saisi..ellei nyt pääkainalossa menisi.Se oli niin nihkeää silloinkin kun asioin että..
Mitä tässä säästetään kertokaapa???????????????????????????muutenkin arvauskeskuksessamme on väkee vaan muutama....vanhainkoti samassa talossa..miettikääpä mitä säästetään kun lääkäriä tarvitsee esim vanhus vuodeosastolla?se kyysätään 20km päähän joskus ambulla tai taksilla..
ennen se lekuri omassa talossa kiersi osastolla päivittäin..
No terveet ajaa omalla autollaan apua hakemaan..kohta kulkemisen hinta nousee en aja minnekkään..
toisalta asun eteläsuomessa ,vr..mutta ei kulkuyhteyksiä paljoakaan radan varrella..
tässä on monta ongelmaa..ja jos ei omaa autoa eipä tonne kesäpäivystys paikkoihinkaan ajella..eikä bussitkaan kulje.Ei ole yhteyksiä..Säästetään kunnan kuluja siten.Ensikesälle ehdotan että palvelut siirtyskin tonne 100km päähän...ottaa niin päähän oikeesti!!!!!!!!!!!!viisaita päätöksiä ne päättäjät tekevätkin:-/. - tuupa-ukko
luudan varsi.. kirjoitti:
täälläkin seudulla sulku, ravaa 20km toiseen suuntaan jos jotain tulisi tai toiseen suuntaan..jotain palveluita hoitaa toinen kunta ja toinen kunta sairaat niin meillä muistaakseni meni..lehdestä luin.
Itse en ton arvauskeskuksen palveluita ole tarvinnut aikoinin..haen muualta palvelun vielä hetken aikaa.
Aikaa ei välttämättä edes saisi..ellei nyt pääkainalossa menisi.Se oli niin nihkeää silloinkin kun asioin että..
Mitä tässä säästetään kertokaapa???????????????????????????muutenkin arvauskeskuksessamme on väkee vaan muutama....vanhainkoti samassa talossa..miettikääpä mitä säästetään kun lääkäriä tarvitsee esim vanhus vuodeosastolla?se kyysätään 20km päähän joskus ambulla tai taksilla..
ennen se lekuri omassa talossa kiersi osastolla päivittäin..
No terveet ajaa omalla autollaan apua hakemaan..kohta kulkemisen hinta nousee en aja minnekkään..
toisalta asun eteläsuomessa ,vr..mutta ei kulkuyhteyksiä paljoakaan radan varrella..
tässä on monta ongelmaa..ja jos ei omaa autoa eipä tonne kesäpäivystys paikkoihinkaan ajella..eikä bussitkaan kulje.Ei ole yhteyksiä..Säästetään kunnan kuluja siten.Ensikesälle ehdotan että palvelut siirtyskin tonne 100km päähän...ottaa niin päähän oikeesti!!!!!!!!!!!!viisaita päätöksiä ne päättäjät tekevätkin:-/.Johtuukohan tämä kuntien säästövillitys siitä, että pystyvät ostamaan edes kakkein välttämättömimmät lääkäripalvelut näiltä keikkalääkärifirmoilta, jotka ovat ulkomaisten sijoitusyhtiöden omistamia. Siellä ei tiettävästi hinnat ole mitään halpoja. Voisikohan joku kokoomuksen edustaja kertoa miten paljon maksaa nykyisin nämä yksityispalvelut kunnille lääkäreistä ja miksi kunnallisiin palveluihin on niin vaikea päästä jos niitä yleensä enää onkaan kaikissa kunnissa kalleutensa vuoksi. Muistan vielä kuinka kauniisti kokoomus puhui täydentävistä palveluista yksityisten lääikäriasemien puolesta 1990-luvun alkupuolella. No nyt se on horassu koko käden varsineen päivineen kun annettiin pikkusormi paholaiselle silloin parikymmentä vuotta sitten.
- olla...
"TAYS Ensiapu Acuta"
"Ensiapu Acutassa hoidetaan äkillisesti sairastuneet ja loukkaantuneet tamperelaiset, jotka tarvitsevat välitöntä hoitoa. "
Eli sinne vaan jonottamaan jos tilanne ei ole akuutti.- Ihmiset Ensin
Eli tilanne on suurimmalla osalla varmasti ihan riittävän akuutti, että hoitoa pitäisi saada jonottamatta vuorokausitolkulla ja sellaiselta lääkäriltä, joka on voimissaan ja älyissään, eikä huutele ja tiuski potilaille odotushuoneeseen, kun on lähinnä itse loppuunpalanut.
Tässä rikotaan taas Suomen Perustuslakia ja syyllinen on korruptiohallitus, joka ajaa vain ja ainoastaan harvojen etua, lähinnä veronkiertäjäeliitin. - käkäkäkäkäääh
Ihmiset Ensin kirjoitti:
Eli tilanne on suurimmalla osalla varmasti ihan riittävän akuutti, että hoitoa pitäisi saada jonottamatta vuorokausitolkulla ja sellaiselta lääkäriltä, joka on voimissaan ja älyissään, eikä huutele ja tiuski potilaille odotushuoneeseen, kun on lähinnä itse loppuunpalanut.
Tässä rikotaan taas Suomen Perustuslakia ja syyllinen on korruptiohallitus, joka ajaa vain ja ainoastaan harvojen etua, lähinnä veronkiertäjäeliitin.päivystysvastaanotto on äkillisiä sairaustapauksia varten, ei sinne mennä nuhan tai yskän takia, tai viikkokaupalla vaivanneen selkäkivun takia.
Muuten hei, oletko ajatellut, että jos sinulla joku paikka kremppaa niin menisit apteekkiin ja kysyisit sieltä troppii ihan koulutetulta apteekkityöntekijältä - käsikauppa-aineet saattaa auttaa paremmin tai ainakin yhtä hyvin kuin se lääkärin kirjoittama reseptilääke. - ghfgfh
käkäkäkäkäääh kirjoitti:
päivystysvastaanotto on äkillisiä sairaustapauksia varten, ei sinne mennä nuhan tai yskän takia, tai viikkokaupalla vaivanneen selkäkivun takia.
Muuten hei, oletko ajatellut, että jos sinulla joku paikka kremppaa niin menisit apteekkiin ja kysyisit sieltä troppii ihan koulutetulta apteekkityöntekijältä - käsikauppa-aineet saattaa auttaa paremmin tai ainakin yhtä hyvin kuin se lääkärin kirjoittama reseptilääke.Meillä päin tilanne on ainakin se, että kun soittaa terveyskeskukseen ja yrittää varata aikaa, sanotaan että soita maanantai aamuna uudestaan. Kun sitten yrität soittaa, ovat kaikki linjat täysin tukossa tuonne kymmeneen asti, jolloin ilmoitetaan että kaikki ajat on mennyt, soita ensi maanantaina. Jos oikein tuuri käy, voi ajan saada jonnekkin puolentoista viikon päähän. Pitkän aikaa oli niinkin, ettei meidän alueella ollut lääkäriä. Silloin käskettiin soittaa neljän kk päästä uudelleen. Eli jos vaivasi ei ollut akuutti, sinua ei hoidettu.
Nyttemmin olen työterveyshuollon piirissä, jolloin lääkärille pääsee parin päivän sisällä ja terveydenhoitajalle samana päivänä. Tietysti jos viikonloppuna sattuu sairastumaan, pitää lähteä päivystykseen jonottamaan. Jonotat siellä sitten tunti tolkulla jotta sairaanhoitaja vilkaisee sinua ja kirjoittaa paperille että joo on sillä kuumetta. Tämänkin ajan olisi tietysti voinut olla kotona lepäämässä ja parantumassa jotta voisi palata töihin mahdollisimman pian. Miksi hoidon saaminen ylipäätään on rajoitettu virka-aikaan, eihän siinä ole mitään järkeä, kun niin monet tekevät nykyään töitä iltaisin ja viikonloppuisin. - siten että
Ihmiset Ensin kirjoitti:
Tässä rikotaan taas Suomen Perustuslakia ja syyllinen on korruptiohallitus, joka ajaa vain ja ainoastaan harvojen etua, lähinnä veronkiertäjäeliitin.Tuolla ei liiemmälti hoitoa jonottamatta saa ellei ambulanssin kyydillä kuskata.
Jos siis kykenet kävelemään sinne itse, ja ilmoittautumaan, kykenet siis jonottamaan.
Raskaus tosin voi olla yhtenä poikkeusten joukossa.
On minutkin vaimoineen kylmästi ovelta käänytetty kun päivystykseen yritettiin (ilmeisesti) flunssan takia.
Sanoivat vaan että ei onnistu kun on jonoa, ja lykkäsivät paperin käteen ja käskivät mennä terveyskeskukseen seuraavana aamuna. - hahhaha heh
ghfgfh kirjoitti:
Meillä päin tilanne on ainakin se, että kun soittaa terveyskeskukseen ja yrittää varata aikaa, sanotaan että soita maanantai aamuna uudestaan. Kun sitten yrität soittaa, ovat kaikki linjat täysin tukossa tuonne kymmeneen asti, jolloin ilmoitetaan että kaikki ajat on mennyt, soita ensi maanantaina. Jos oikein tuuri käy, voi ajan saada jonnekkin puolentoista viikon päähän. Pitkän aikaa oli niinkin, ettei meidän alueella ollut lääkäriä. Silloin käskettiin soittaa neljän kk päästä uudelleen. Eli jos vaivasi ei ollut akuutti, sinua ei hoidettu.
Nyttemmin olen työterveyshuollon piirissä, jolloin lääkärille pääsee parin päivän sisällä ja terveydenhoitajalle samana päivänä. Tietysti jos viikonloppuna sattuu sairastumaan, pitää lähteä päivystykseen jonottamaan. Jonotat siellä sitten tunti tolkulla jotta sairaanhoitaja vilkaisee sinua ja kirjoittaa paperille että joo on sillä kuumetta. Tämänkin ajan olisi tietysti voinut olla kotona lepäämässä ja parantumassa jotta voisi palata töihin mahdollisimman pian. Miksi hoidon saaminen ylipäätään on rajoitettu virka-aikaan, eihän siinä ole mitään järkeä, kun niin monet tekevät nykyään töitä iltaisin ja viikonloppuisin.aamulla linjat ovat tukossa joka ainoassa tämän maan terveyskeskuksessa, ja syynä todennäköisesti se, että niitä flunssatodistuksia pitäisi saada. Eikö muuten ole ihme...
Juu, voihan sinne mennä aamulla jonottamaan oven taa, sen ajan voi saada helpommin luukulta kuin puhelimenjohdon päästä. Ja ne aamulla jaettavat ajathan ovat sitten niitä terveyskeskuksen päivystysaikoja.... Ajanvarausaikoja, niitähän, juu, niitä on turha soitella kun eivät vastaa puhelimeen sitten muina vuorokauden aikoina tai siis avoinnaolon aikoina, ajanvarausajan saa vain lääkärin vastaanotolla käydessään.......
Näin luulen olevan, tai olen tietävänäni, itse tosin olen elämässäni (50v) oman muistini mukaan käynyt terveyskeskuksessa lääkärin vastaanotolla ehkä kuusi kertaa, terkkarilla ehkä saman verran.
Noin. Enkä tasan taatusti mene, ja vaikka kannettaisi, niin vaikka kontaten lähden pois. Minä en niitten tapettavaksi mene! Ennemmin sitten vaikka itse itteni tapan, mutta noitten käsiin en itseäni anna, se kun on niin, että terveyskeskuksissa ilmeisesti on terveydenhuollon/sairaanhoidon koulutukset nippanappa läpäisseet tyypit! - Kokemusta on
Kai siellä julkijuopot hoidetaan ennen muita niinkuin Hatanpäälläkin aikanaan.
- tyyukyukyuk
Kokemusta on kirjoitti:
Kai siellä julkijuopot hoidetaan ennen muita niinkuin Hatanpäälläkin aikanaan.
suomalainen terveydenhuolto on täysin kuralla - järjestelmä.
Jos normikäynnille tk:n pitää odotella 1kk, kesät talvet, niin jossain on tosi paljon mätää. Eli kukakohan näitä tk-n lankoja vetelee. On potilaslakia sun muuta, mutta sitähän jo kierretään sillä, että muissa hoidoissa se ensimmäinen annetaan oikeassa ajassa ja loput venyy minne lie. Terveydenhuolto vaan takaisin valtiolle ja vastuut päälle,jos ei homma toimi. Mutta kuten muussakin, Arkadianmäellä on sellainen konsensus tuossa, että sama kuka harmaan massan edustaja siellä istuu. Voi olla varma, että eduskunnan tyypeiltä on todellisuus kateissa, koska tuskin itse istuvat tk_n jonoissa tai odottavat puolta vuotta jonnekin hoitoon pääsyä. Erikoislääkäreille vajaa puoli vuotta. Siinä saa tavallinen köyhä toivoa onnea, ettei viheltele jonkun syövän tai muun vakavamman kanssa, koska eihän tk-lääkäritumpeloilla ole useinkaan mitään vastuita, muutama kuollut potilas matkan varrella menee tilastojen piikkiin. Hyvähän se näiden kultahammasjengin - kävelee privaatin ovesta sisään. "Kansa" saa sitä mitä tilaa. Ei muutu mikään, paitsi ehkä 50v viiveellä jos sittenkään. - totalitäärinen
ghfgfh kirjoitti:
Meillä päin tilanne on ainakin se, että kun soittaa terveyskeskukseen ja yrittää varata aikaa, sanotaan että soita maanantai aamuna uudestaan. Kun sitten yrität soittaa, ovat kaikki linjat täysin tukossa tuonne kymmeneen asti, jolloin ilmoitetaan että kaikki ajat on mennyt, soita ensi maanantaina. Jos oikein tuuri käy, voi ajan saada jonnekkin puolentoista viikon päähän. Pitkän aikaa oli niinkin, ettei meidän alueella ollut lääkäriä. Silloin käskettiin soittaa neljän kk päästä uudelleen. Eli jos vaivasi ei ollut akuutti, sinua ei hoidettu.
Nyttemmin olen työterveyshuollon piirissä, jolloin lääkärille pääsee parin päivän sisällä ja terveydenhoitajalle samana päivänä. Tietysti jos viikonloppuna sattuu sairastumaan, pitää lähteä päivystykseen jonottamaan. Jonotat siellä sitten tunti tolkulla jotta sairaanhoitaja vilkaisee sinua ja kirjoittaa paperille että joo on sillä kuumetta. Tämänkin ajan olisi tietysti voinut olla kotona lepäämässä ja parantumassa jotta voisi palata töihin mahdollisimman pian. Miksi hoidon saaminen ylipäätään on rajoitettu virka-aikaan, eihän siinä ole mitään järkeä, kun niin monet tekevät nykyään töitä iltaisin ja viikonloppuisin.Seuraava askel on varmasti se, että laittavat hissimusiikkia soimaan linjan toisesta päästä ja odottamisen maksulliseksi. Miellyttävä naisääni toteaa aina tasaisin väliajoin, että linjoilla on ruuhkaa, odottakaa vielä hetki, odottamisesta peritään paikallispuhelumaksu ja jonkin lisä. Sitten sama englanniksi ja parilla muulla kielellä. Näillä keinoilla on ajettu jo monesta valtion ja kunnan virastosta köyhät ja pienituloiset pois.
Yksi puhelinvaihde ja muutama virkamies hoitavat satojen ihmisten yhteydenotot päivittäin, joten ihmehän se olisi, jos kaikki palvelua saisivat. On kuulemma laitonta, mutta väliäkös sillä, koska eihän valtiota tai kuntia voida millään huomautusta pahemmalla rangaista! Ei tule sakkoja, ei yhtään mitään!
Oikea tapa lähteä purkamaan tätä puhdasta kuntien armaittein virkamisten v*ttuilumeininkiä olisikin tuo rangaistusasteikko. Kunnon sakkorangaistus, millä viedään kunnalta heti ensikättelyssä kaikki se taloudellinen hyöty, säästöt, mitkä näistä järjestelyistä syntyvät, olisi tarpeen.
- Revolutionist
Ystäväni kroatiassa ihmetteli kun kerroin että täällä joutuu hammaslääkärillekin odottelemaan pahimmassa tapauksessa yli puoli vuotta jos ei ole mikään hengenhätä. Kroatiassa pääset samalla viikolla hammaslääkäriin. Ihmetteli myös lääkärimaksujen kalleutta. Siellä ei maksa mitään. Vaikka onhan se 13,70 aika pieni maksu mutta kuitenkin.
Jotakin tälle maalle on tapahtumassa...eikä se ole hyvä juttu.- konitohtorit
tiedoksi; Yksityishammaslääkärille pääsee melkoisella nopeudella. Yksityishammaslääkärin palkkiosta kela maksaa taksansa mukaisia korvauksia. Itse on käyttänyt yksityishammaslääkäri vuosikymmenet - enkä terveyskeskukseeen edes yritä - terveyskeskuksessahan ne on ne konitohtorit....... Yksi niistä muuten aikoinaan, nuoruudessani pilasi hampaani, sitä edellinen, kansakouluiässä ei kiinnittänyt muuhun huomiota kuin hampaiden paikkaustarpeeseen, muu hoito.opastus ynnä muu täysin olematonta.
Semmoista!
Eihän se taksa tietysti Kelalla ole suuren suuri, mutta jotain kuitenkin.
Tiedätkö mihin se konitohtori joka mun hampaani pilasi sitten siirtyi sieltä terkkarista - nooo, armeijan leipiin! - Meh123
konitohtorit kirjoitti:
tiedoksi; Yksityishammaslääkärille pääsee melkoisella nopeudella. Yksityishammaslääkärin palkkiosta kela maksaa taksansa mukaisia korvauksia. Itse on käyttänyt yksityishammaslääkäri vuosikymmenet - enkä terveyskeskukseeen edes yritä - terveyskeskuksessahan ne on ne konitohtorit....... Yksi niistä muuten aikoinaan, nuoruudessani pilasi hampaani, sitä edellinen, kansakouluiässä ei kiinnittänyt muuhun huomiota kuin hampaiden paikkaustarpeeseen, muu hoito.opastus ynnä muu täysin olematonta.
Semmoista!
Tiedätkö mihin se konitohtori joka mun hampaani pilasi sitten siirtyi sieltä terkkarista - nooo, armeijan leipiin!Tervetuloa kerhoon,
kunnallinen terveydenhuolto päätti kohdallani nuorena vähän säästää kuluista ja hoidot tehtiin sen mukaisesta.. Nyt sitten niitä jälkiä paikkaillaan yksityisellä.. Noh.. oma vika tietysti, että lapsena en osannut vaatia pääsyä alunperinkin yksityiselle... - iinez1962
konitohtorit kirjoitti:
Semmoista!
Tiedätkö mihin se konitohtori joka mun hampaani pilasi sitten siirtyi sieltä terkkarista - nooo, armeijan leipiin!Viisaudenhampaani tulehtui ja tarvitsin pikaisesti apua... siis mieluiten viikon tai parin sisällä. Olin siihen asti hoidattanut hampaani terveyskeskuksessa, koska odottavien äitien hampaat hoidetaan siellä, ja lähdin nyt soittelemaan eri hammaslääkäriasemille. Jokaisessa kysymys kuului, että oletteko käyneet meillä ennen. Ja seuraava kommentti oli, että valitettavasti emme ota uusia potilaita. Lopulta pääsin vasta vastaanoton avanneelle lääkärille. Että näin helposti yksityiselle pääsee täällä pääkaupunkiseudulla.
- kantasuom.
Suomi on entinen hyvinvointivaltio. Nyt hyvinvoinia voi saada vain isolla rahalla. Kepujen Haloslovakia.
- totuus-
iinez1962 kirjoitti:
Viisaudenhampaani tulehtui ja tarvitsin pikaisesti apua... siis mieluiten viikon tai parin sisällä. Olin siihen asti hoidattanut hampaani terveyskeskuksessa, koska odottavien äitien hampaat hoidetaan siellä, ja lähdin nyt soittelemaan eri hammaslääkäriasemille. Jokaisessa kysymys kuului, että oletteko käyneet meillä ennen. Ja seuraava kommentti oli, että valitettavasti emme ota uusia potilaita. Lopulta pääsin vasta vastaanoton avanneelle lääkärille. Että näin helposti yksityiselle pääsee täällä pääkaupunkiseudulla.
Pääkaupunkiseudun hammaspäivystys on Haartmanin sairaalassa. Miksi et mennyt sinne?
- suomen kansa
Kannattaisiko muuttaa sinne Kroatiaan?
- mätää touhua realy
syö itsensä veromaksajien rahoilla huonoon kyntoon. sitten vaatii lisää "ilmais lääkäreitä" hoitanaan hänen -aivoperäpukamaa- nää ihmiset, jotka maksavat Arvauskeskusten ylläpidon käyvät kalliilla yksityisklinikoilla itse. joten työssäkäyvä maksaa arvauskeskusten ylläpidon sekä yksityis lääkäriasemat. tämä, joka näitä arvauskeskuksia käyttää päätoimisesti, on juonyt syöny tahi tupakoinut itsensä säälittävään tilaan. alkoholi esim. altistaa yli 50 eri sairaudelle ja läski samoin läskiperse olisi määrättävä lukittuun tilaan vedelle/leivälle. tupakoitsiaa ei pidä päästää terveysasemalle. ennenkuin heittänyt tupakat roskikseen..
- niin varmaan
ensin koulusi loppuun.
Tottahan se on, että työterveyshuolto hoitaa suurimman osan aikuisväestöstä. Terveyskeskukset hoitavat, kuten jo sanottu, lapset, odottavat äidit, vanhukset, niin joo, jopa opiskelijaterveydenhuolto toteutuu tk-lääkäreiden kautta, joka paikassahan ei YTHS:ää ole. Että silleen.
Ja siis, jos tarkoitat jotain täysin ja totaalisen syrjäytyneitä, niin heitä vartenhan ollaan suunnittelemassa ihan omia terveyskeskuksia - ainakin kai siellä stadissa.
Kyllä työttömienkin pitää terveyttä saada hoitaa. Että niin joo. Juoppoja, läskejä, tupakoitsijoita on kyllä siellä työterveyden puolella. Et tainnut kiireessä nyt muistaa sitäkään, että lomien loppu ruuhkauttaa katkot - että mitä - että mitä - työntekijät ryyppäävät koko loma, eivätkä saa poikki......... Voi, voi, ja työnaantaja menettää koko ajan............ Juoppoja, tupakoitsijoita, läskejä on terveyskeskuksissa itsessäänkin töissä - tiedän yhdenkin terkkarin tädin, joka astuessaan bussiin hetkauttaa koko bussin hiukka vinoon ja penkille ei viereen mahdu kukaan, niin vie yks perspuolisko toisen osan ja toinen toisen.
Mutta jokaisenhan sitä on töitä saatava tehdä, ja jokainenhan sen oman perseensä kantaa! Mutta käy sinä koulusi loppuun! Ostaaks isi sulle uuden tietsikan...
- Mutta Siis Eiku
Toivottavasti uusia huippuosaajia tuotaisiin somaliasta ja irakista seuraavina vuosina monin kertainen määrä verrattuna viime vuoteen! Tuostakin huippuryhmästä saataisiin ihan varmasti monta huipputason lääkäriä hoitamaan suomen sairaita ja vanhuksia. Ei muuta kuin rajat auki ja haalitaan kaikki mahdolliset huippuosaajat! Suomi maailman talouden kärkisijoille!
- väärä suunta sulla
on väärä suunta. Haaliminen on tapahtunut enemmän Venäjältä, Virosta, sieltä tulee koulutettua väkeä, joka ei kyllä osaa suomen kieltä, se siinä mättää. Että ymmärrysongelmia on joka suuntaan.
Filippiineiltä taas tuodaan hoitajia.
Ja suomalaiset hoitajat ovat perinteisesti menneet Ruotsiin, Norjaan, Britteihin - jaa toi viimeksi mainittu maa taitaa kokea katoa suomalaisten suhteen, kun eivät nämä hoitajaksi aikovat pääse ensin tutustumaan ja poikaystäviä hankkimaan au paireina - työministeriöhän ei enää välitä au pair-paikkoja. Että silleen. Mutta sulla on siis väärät suuntaviivat! - korvesta hillat
Pudasjärven orvot mamulapset menee lääkärijonossa perusjunttien ohi että HEILAHTAA !
- no niin......
korvesta hillat kirjoitti:
Pudasjärven orvot mamulapset menee lääkärijonossa perusjunttien ohi että HEILAHTAA !
vastaanottokeskuksilla on omat lääkärinsä, tosin nekin taitavat tulla terveyskeskuksen resursseista, eli lain mukaan menee sitten. Hih.
Kato tk:ssa on lääkäreille jaettu sen oman kunnan väestön osansa lisäksi muita tehtäviä, joku vastaa kouluterveydenhuollosta, joku opiskelijaterveydenhuollosta, joku pakolaiskeskuksista tai mitä vastaanottokeskuksia, joku vastaa ensikodeista, joku vastaa päihdehuollon asiakkaista, joku vastaa vanhustentaloista, kotisairaanhoidosta, kaikilla on omat neuvolansa alueitten mukaan, ja sitä rataa.
Että päivät menee sitten niin että viikossa voi olla yksi päivä joka on varattu kokonaan "normaaleille" vastaanotoloille, neljä päivää on sitten sellaisia, että aamupäivällä voi olla "normaali"vastaanotto, sitten neuvolaa/koulua/opiskelijaa(vanhustentalo ynnä muita kotikäyntejä kotisairaanhoidon kautta/palavereja liittyen siihen että tekevät sas- ynnä muita päätöksiä alamaisistaan, ja sitä rataa. Ja sitten on ne päivystysvastaanotot vielä, eli päivystyksenä voi kesken kaiken tulla joku potilas, ja sitä rataa. Pakkohan se on ottaa kato vastaan jos terkkariin tulee ambulanssilla sydänkipuinen .... Mutta jos joku menee flunssan takia, niin ei se ihan kaikista kiireellisin ole..... - döfösghdföghdfögö
no niin...... kirjoitti:
vastaanottokeskuksilla on omat lääkärinsä, tosin nekin taitavat tulla terveyskeskuksen resursseista, eli lain mukaan menee sitten. Hih.
Kato tk:ssa on lääkäreille jaettu sen oman kunnan väestön osansa lisäksi muita tehtäviä, joku vastaa kouluterveydenhuollosta, joku opiskelijaterveydenhuollosta, joku pakolaiskeskuksista tai mitä vastaanottokeskuksia, joku vastaa ensikodeista, joku vastaa päihdehuollon asiakkaista, joku vastaa vanhustentaloista, kotisairaanhoidosta, kaikilla on omat neuvolansa alueitten mukaan, ja sitä rataa.
Että päivät menee sitten niin että viikossa voi olla yksi päivä joka on varattu kokonaan "normaaleille" vastaanotoloille, neljä päivää on sitten sellaisia, että aamupäivällä voi olla "normaali"vastaanotto, sitten neuvolaa/koulua/opiskelijaa(vanhustentalo ynnä muita kotikäyntejä kotisairaanhoidon kautta/palavereja liittyen siihen että tekevät sas- ynnä muita päätöksiä alamaisistaan, ja sitä rataa. Ja sitten on ne päivystysvastaanotot vielä, eli päivystyksenä voi kesken kaiken tulla joku potilas, ja sitä rataa. Pakkohan se on ottaa kato vastaan jos terkkariin tulee ambulanssilla sydänkipuinen .... Mutta jos joku menee flunssan takia, niin ei se ihan kaikista kiireellisin ole.....tuo ylläoleva oli normaalin terveyskeskuksen juttua, ei siis mitään ACUTAn - joka kaiketi on ensiapuasemaa vastaava juttu. Ei siis terkkari ollenkaan! Ei päivystyssaemalla/ensiapuasemalla mitään neuvoloita tietenkään ole, eikä mitään tuosta edellä olevasta, ettäs nyt sen ymmärrät!
Ensiapua/päivystysasema on siis tarkoitettu just sillä hetkellä syntyneeseen ongelmaa, joka ei voi odottaa normaalia terveyskeskuskäyntiä... - Asiat kuntoon heti!
döfösghdföghdfögö kirjoitti:
tuo ylläoleva oli normaalin terveyskeskuksen juttua, ei siis mitään ACUTAn - joka kaiketi on ensiapuasemaa vastaava juttu. Ei siis terkkari ollenkaan! Ei päivystyssaemalla/ensiapuasemalla mitään neuvoloita tietenkään ole, eikä mitään tuosta edellä olevasta, ettäs nyt sen ymmärrät!
Ensiapua/päivystysasema on siis tarkoitettu just sillä hetkellä syntyneeseen ongelmaa, joka ei voi odottaa normaalia terveyskeskuskäyntiä...Ensinnäkin suurin osa kirjoittaneista ei taida itse koskaan edes olla käynyt Acutassa. Asia on juuri kuten kirjoitin ja karmeimpia tarinoita en edes ole tainnut kuulla, vaikka paikan päällä olen joutunut käymäänkin.
Kyse on todella vakavasta asiasta, jota varmasti kohta joudutaan selittelemään, jos ei pikaista parannusta tilanteeseen siellä Tays:in Acutassa saada. Lisää lääkäreitä.
Tyhjän jaarittelijoille sanoisin, että tehkää ilmaiseksi saadulla varallisuudellanne jotain yleisesti hyödyttävää, tai jotain niin älykästä, ettei teidän tarvitse roikkua täällä keskustelupalstalla köyhiä ihmisiä kiusaamassa ja vähättelemässä. Olette jarruna ihmisten hyvinvoinnille ja se on sitä negatiivisuutta, josta luopumiseen saatte apua psykiatrilta. Tosin sielläkin on jonot, mutta teillähän on sitä varten kultalusikka, että voitte mennä yksityiselle.
Ihmisten hyvinvoinnin pitäisi kuulua jokaiselle Suomen kansalaiselle ja sen eteen jokainen fiksu ihminen tekee voitavansa. Terveydenhuollon alennustila on pitkälläkin tähtäimellä todella huono asia meille kaikille suomalaisille. - mitä sun köyhyys täh
Asiat kuntoon heti! kirjoitti:
Ensinnäkin suurin osa kirjoittaneista ei taida itse koskaan edes olla käynyt Acutassa. Asia on juuri kuten kirjoitin ja karmeimpia tarinoita en edes ole tainnut kuulla, vaikka paikan päällä olen joutunut käymäänkin.
Kyse on todella vakavasta asiasta, jota varmasti kohta joudutaan selittelemään, jos ei pikaista parannusta tilanteeseen siellä Tays:in Acutassa saada. Lisää lääkäreitä.
Tyhjän jaarittelijoille sanoisin, että tehkää ilmaiseksi saadulla varallisuudellanne jotain yleisesti hyödyttävää, tai jotain niin älykästä, ettei teidän tarvitse roikkua täällä keskustelupalstalla köyhiä ihmisiä kiusaamassa ja vähättelemässä. Olette jarruna ihmisten hyvinvoinnille ja se on sitä negatiivisuutta, josta luopumiseen saatte apua psykiatrilta. Tosin sielläkin on jonot, mutta teillähän on sitä varten kultalusikka, että voitte mennä yksityiselle.
Ihmisten hyvinvoinnin pitäisi kuulua jokaiselle Suomen kansalaiselle ja sen eteen jokainen fiksu ihminen tekee voitavansa. Terveydenhuollon alennustila on pitkälläkin tähtäimellä todella huono asia meille kaikille suomalaisille.päivystysasemilla on se, että sinne menee porukkaa joka ei sinne kuulu. Päivystyssema/ensiapuasema on nimenomaan kiireellistä hoitoa tarvitseville.
Toki, jos sinä väität että Tampereen kokoisessa kaupungissa on vain yksi lääkäri hoitamassa kaupungin ensiapua niin siin on kyllä jo irtisanoutumisen paikka sille yhdellekin.
Mitä sun köyhyys tähän kuuluu, ei mitään, tähän asiaan kuuluu enemmänkin se, osaavatko ihmiset valita oikean hoitopaikan eli mennäänkö ei-kiireellisissä asioissa sinne minne ei pitäisi mennä. Ensiapuasemalla/päivystysasemalla ei hoideta sellaisia asioita kuin kolme viikkoa jatkunut selkäkipu tai nuhakuume aikuisella -----
Ehkä tampereella pitäisi sitten ottaa se sama mitä stadissa on, eli jakavat taas niitä seteleitä, joilla pääsee yksityiselle - toki ensin selvitetään että onko aihetta mennä sinne yksityisellekään, ei sitä seteliä automaattisesti saa.......... - että silleen.
mitä sun köyhyys täh kirjoitti:
päivystysasemilla on se, että sinne menee porukkaa joka ei sinne kuulu. Päivystyssema/ensiapuasema on nimenomaan kiireellistä hoitoa tarvitseville.
Toki, jos sinä väität että Tampereen kokoisessa kaupungissa on vain yksi lääkäri hoitamassa kaupungin ensiapua niin siin on kyllä jo irtisanoutumisen paikka sille yhdellekin.
Mitä sun köyhyys tähän kuuluu, ei mitään, tähän asiaan kuuluu enemmänkin se, osaavatko ihmiset valita oikean hoitopaikan eli mennäänkö ei-kiireellisissä asioissa sinne minne ei pitäisi mennä. Ensiapuasemalla/päivystysasemalla ei hoideta sellaisia asioita kuin kolme viikkoa jatkunut selkäkipu tai nuhakuume aikuisella -----
Ehkä tampereella pitäisi sitten ottaa se sama mitä stadissa on, eli jakavat taas niitä seteleitä, joilla pääsee yksityiselle - toki ensin selvitetään että onko aihetta mennä sinne yksityisellekään, ei sitä seteliä automaattisesti saa..........jauhaa tuota samaa vanhaa mantraa - on ajat sitten osoitettu ettei päivystyksen potilaista ole iso osa mitään flunssapotilaita. Tosin kun terkkareissa ei saa aikoja ajoissa, niin lopulta ne flunssatkin päätyvät keuhkokuume-epäilyinä päivystykseen!
- valehtelet!
että silleen. kirjoitti:
jauhaa tuota samaa vanhaa mantraa - on ajat sitten osoitettu ettei päivystyksen potilaista ole iso osa mitään flunssapotilaita. Tosin kun terkkareissa ei saa aikoja ajoissa, niin lopulta ne flunssatkin päätyvät keuhkokuume-epäilyinä päivystykseen!
kaupungista varmaan.
Katsos, olen itse ollut työssä terkkarissa, yhdellä tavalla tekemisissä myös päivystyksen kanssa, ja ei, ai, ai, kun se oli kuule hauskaa kuultavaa, jonkun turhautuneen lääkärin jutut: Tulee kolme viikkoa jatkuneen selkäkivun takia.
Tulee uusimaan reseptiä.
Tulee nuhaisena hakemaan antibioottia - höööö.....
Haluaa vahvoja kipulääkkeitä reseptille......
Semmoista................
- tuotanoinikkään
se on hippokrateen vala jonka lääkäri vannoo, eiu eduskunta:)
- Se ei osaa
elää ilman että joku ruokkii sitä. Tuommoinen se on ollut ikänsä.
Hyi kakkaa hyi.- Rahaa?
Haluatko tienata helposti rahaa, joka vie sinulta päivässä 5min ja käytät vain omaa internettiä. PTC sivut ovat ratkaisu pieniin ja suuriin rahaongelmiin ja vaikka pikavipin voi jättää ottamatta kun saman määrän saat täältä, mutta aivan ilmaiseksi. Sivulla saat jokaisesta välilehdessä auki pitämästä mainoksesta 10$ (joka muuttuu tililläsi euroiksi) ja päivässä voit klikata 4-6 mainosta, joten päivässä 50$ -> 10pv 500$.
Mikä ihmeen PTC? Mistä sivut saavat rahaa maksamiseen?
Mainostajat maksavat sivuille, jotta nämä näyttäisivät mainoksia. Sivut taas maksavat käyttäjilleen, jotta mainoksia katseltaisiin.
Saako tästä oikeasti rahaa?
Kyllä saa, kaverin sai 7500€ tililleen ja se avasi omat silmänikin kyseiseen sivustoon. Tänä sivusto todella toimii. Se vie aikaa ehkä muutaman kuukauden ja itsekin saanut jo muutaman tonnin :)
Minne se raha sitten saadaan?
Tienaamasi rahan saa siirrettyä AlertPay- tai PayPal-tilille, josta sen voi siirtää omalle pankkitililleen.
http://www.tendollarclick.com/index.php?ref=vilz
Eli tuossa on linkki ja kun menet kyseisen linkin kautta, minäkin saan vähän rahaa (: Tuo onkin ainut syy minkä takia mainostan sivua täällä.
Kun olet sivulla paina create account, laita tänne omat tietosi, (nimi ja sähköposti, haluamasi käyttäjätunnus, maa, ja laita kohtaan terms and service: i accept), sen jälkeen paina create account ja olet rekisteröitynyt.Tämän jälkeen saat sähköpostiin vahvistus koodin ja tämän avulla päset kirjautumaan :). Kun olet kirjautuneena paina kohdasta view ads ja aloita tienaaminen.
ELI KUN OLET KIRJAUTUNEENA MENE KOHTAAN VIEW ADS JA PAINA LINKEISTÄ JOISTA VOIT PAINAA, TÄMÄN JÄLKEEN ODOTA MINUUTTI (VOIT TEHDÄ SAMALLA MUUTA) JA TÄMÄN JÄLKEEN PAINA OIKEAA NUMEROA JOTA SE VAATII MINUUTIN JÄLKEEN. JOKA PÄIVÄ SAAT UUDET LINKIT JOISTA VOIT PAINAA.
- Puolueesta riippumat
Vimeiseen kysymykseen vastaus on näillä näkymin kyllä, siinä unohtuu tavallinen ihminen.
- jokusenmaksaa
Ala maksaa enemmän veroja niin saat lääkärin,ai,etkö halua?
Miten ihmiset voivat syyttää poliitikkoja lääkäriongelmista,minä en ainakaan kannata lisää veroja..- Don Cervantes
Minulle tuli vakava vaiva, joka vaati välttämättä lääkärin apua. Puhelimessa yritin saada aikaa terveuyskeskuksesta, koska näin oli tiedotusväineissä ohjeistettu. Puhelimella ei tietenkään päässyt läpi ja kun parin tunnin yrittämisen jälkeen pääsi, ei aikoja ollut antaa (ei minkään ajan kuluttua edes). Kehoittivat menemään päivystykseen.
Päivystyksessä kaupunginsairaalassa oli kymmeniä ihmisiä ja yksi vanhempi mies oli selvästi saanut sydänkohtauksen (piteli rintaansa ja sinersi voimakkaasti). Oma vaiva tuntui vähäiseltä (ei hengenlähtö kuitenkaan vielä kyseessä), kun sydänkohtaus potilaitakin pidetään jonossa. Tunnin odotuksen jälkeen tuli sydänkohtauskaverin vuoro ja sen jälkeen tuli henkilökuntaan vauhtia; EKG-laitteita, puheita liuotushoidosta ja lopuksi ambulanssilla toiseen sairaalaan. Minä jatkoin jonotusta vielä pari tuntia tämän jälkeen ja turhautuneen tuntuinen lääkäri otti vastaan. Lääkäri oli ammattitaitoinen ja osasi asiansa.
Näin Lahdessa. - vai pahoinvointia?
Don Cervantes kirjoitti:
Minulle tuli vakava vaiva, joka vaati välttämättä lääkärin apua. Puhelimessa yritin saada aikaa terveuyskeskuksesta, koska näin oli tiedotusväineissä ohjeistettu. Puhelimella ei tietenkään päässyt läpi ja kun parin tunnin yrittämisen jälkeen pääsi, ei aikoja ollut antaa (ei minkään ajan kuluttua edes). Kehoittivat menemään päivystykseen.
Päivystyksessä kaupunginsairaalassa oli kymmeniä ihmisiä ja yksi vanhempi mies oli selvästi saanut sydänkohtauksen (piteli rintaansa ja sinersi voimakkaasti). Oma vaiva tuntui vähäiseltä (ei hengenlähtö kuitenkaan vielä kyseessä), kun sydänkohtaus potilaitakin pidetään jonossa. Tunnin odotuksen jälkeen tuli sydänkohtauskaverin vuoro ja sen jälkeen tuli henkilökuntaan vauhtia; EKG-laitteita, puheita liuotushoidosta ja lopuksi ambulanssilla toiseen sairaalaan. Minä jatkoin jonotusta vielä pari tuntia tämän jälkeen ja turhautuneen tuntuinen lääkäri otti vastaan. Lääkäri oli ammattitaitoinen ja osasi asiansa.
Näin Lahdessa.Kuulostaa pahalta. Henkilökunnan olisi pitänyt käyttää harkitakykyään ja ottaa tuo mies jonon ohi. Noissa tapauksissa nopea toiminta on tärkeää. Joskus tuntuu että hoitajien koulutuksesta on tehty liian teoreettista. Keskitytään hoitotieteisiin ja yleissivistäviin aineisiin. Itse käytännön osaaminen on sitä sun tätä, riippuen siitä millaisilla paikoissa hoitaja on opiskeluaikanaan ollut harjoittelemassa. Eikä jatkuva sijaisten ja määräaikaisten käyttö paranna osaamista. Joskus tulee miettineeksi sitäkin mistä hyvinvointiyhteiskunnasta vaalikeskusteluissa hehkutellaan, kun terveyspalvelut ovat mitä ovat, kouluissa on liian isoja opetusryhmiä, ihmisiä lääkittyinä eläkkeellä mielenterveysongelmista, työssäkäyvät velkaantuvat usein pelkästään arjen pyörittämiseen tarvittavista kustannuksista jne. Olisi mukavaa tietää missä se hyvinvointi enää ihan kongreettisesti näkyy. Toki ihminen voi olla onnellinen vaikka millaisissa olosuhteissa. Mutta hyvinvointivaltio... kyllä se määritelmä aika nippa nappa täyttyy nykypäivänä.
- Niin no...ff
vai pahoinvointia? kirjoitti:
Kuulostaa pahalta. Henkilökunnan olisi pitänyt käyttää harkitakykyään ja ottaa tuo mies jonon ohi. Noissa tapauksissa nopea toiminta on tärkeää. Joskus tuntuu että hoitajien koulutuksesta on tehty liian teoreettista. Keskitytään hoitotieteisiin ja yleissivistäviin aineisiin. Itse käytännön osaaminen on sitä sun tätä, riippuen siitä millaisilla paikoissa hoitaja on opiskeluaikanaan ollut harjoittelemassa. Eikä jatkuva sijaisten ja määräaikaisten käyttö paranna osaamista. Joskus tulee miettineeksi sitäkin mistä hyvinvointiyhteiskunnasta vaalikeskusteluissa hehkutellaan, kun terveyspalvelut ovat mitä ovat, kouluissa on liian isoja opetusryhmiä, ihmisiä lääkittyinä eläkkeellä mielenterveysongelmista, työssäkäyvät velkaantuvat usein pelkästään arjen pyörittämiseen tarvittavista kustannuksista jne. Olisi mukavaa tietää missä se hyvinvointi enää ihan kongreettisesti näkyy. Toki ihminen voi olla onnellinen vaikka millaisissa olosuhteissa. Mutta hyvinvointivaltio... kyllä se määritelmä aika nippa nappa täyttyy nykypäivänä.
Oma käsitykseni on, että ihmiseltä ei voi evätä sairaanhoitoa. Itse olen aina saanut ajan, kun sen olen halunnut. (En soita kerran ja sitten jää vittuuntuneena huutamaan tietokone ruudulleni, että soitin 15 kertaa, kävin 25 kertaa ja viellä kielsivät minua tulemasta)
Jos oikeasti tuntee olevansa pahasti sairas...Vittu sitten mennään sinne sairaalaan. Jos sanovat puhelimessa, että kaikki on ihan ok...Sitten todetaan, että kohta tulee vastaajan apinalle pitkä sairasloma jos ei ala sitä aikaa herumaan.
Jos joku lasikopissa istuva munapää sanoo, että kaikki on okei...Se henkilö istuu siellä kopissa siksi, että hänellä ei ole perse kestänyt kouluttautua lekuriksi asti. Eli hänen mielipiteellään pitäisi olla erittäin pieni painoarvo. Hänelle maksetaan rahaa valmiiden lappujen antamisesta ja lääkäreille potilaiden aikatauluttamisesta. Ei mielipiteestä. - totalitäärinen
Katos, joku sen maksaa, ne palvelut ovat melkein kaikkialla paremmat, ainakin niissä maissa, missä BKT ja verot ovat yhtä korkeat kuin Suomessa. Ruotsissa, Tanskassa ja Ranskassa ovat nimittäin samaa luokkaa ja palvelu pelaa!
Luulisi olevan niillä veroista naukuvillakin huoli, mihin rahat menevät... Mutta hetkinen, eikös se porvarihallitus vastikään jakanut satojen miljoonien eurojen edestä remonttitukia omistusasunnon omistajille?!? Näillä valtion jakamilla remonttirahoilla sitten nostatettiin oman sijoitusasunnon arvoa taas muutama kymmenen tuhatta euroa.
On se vaan mielenkiintoista, että varakkaat lappaavat rahaa sieltä yhteisestä kontista omaan suuhan ja narisevat sitten köyhille tuhlauksesta. Eiköhän jätetä nuo turhat viittaukset huonosta moraalista nyt vain pois tästä keskustelusta? - tuupa-ukko
totalitäärinen kirjoitti:
Katos, joku sen maksaa, ne palvelut ovat melkein kaikkialla paremmat, ainakin niissä maissa, missä BKT ja verot ovat yhtä korkeat kuin Suomessa. Ruotsissa, Tanskassa ja Ranskassa ovat nimittäin samaa luokkaa ja palvelu pelaa!
Luulisi olevan niillä veroista naukuvillakin huoli, mihin rahat menevät... Mutta hetkinen, eikös se porvarihallitus vastikään jakanut satojen miljoonien eurojen edestä remonttitukia omistusasunnon omistajille?!? Näillä valtion jakamilla remonttirahoilla sitten nostatettiin oman sijoitusasunnon arvoa taas muutama kymmenen tuhatta euroa.
On se vaan mielenkiintoista, että varakkaat lappaavat rahaa sieltä yhteisestä kontista omaan suuhan ja narisevat sitten köyhille tuhlauksesta. Eiköhän jätetä nuo turhat viittaukset huonosta moraalista nyt vain pois tästä keskustelusta?Meidän tulisi kääntää syyttävä sormi kohti lääkäriliittoa, kun se pyysi vähentämään lääkärien koulutusta joskus -90 luvulla, koska silloin oli Suomessa yksi lääkäri työttömänä. Tämän takia lopetettiin muutamassa paikassa lääkärien koulutus muka säästösyistä. Toinen paikka on johon kääntäisin syyttävän sormen lääkäripulasta on nämä ulkomaisten sijoittajien omistuksessa olevat lääkärien jakokeskukset, jossa lääkärien vajaus tietää vain keikkalääkäreiden hintojen nousua ja voi niitä kuntia jotka ovat nätten "haitten" varassa pelkästään terveyspalveluissaan. Olisi hyvä kuulla myös heidän kommenttinsa tästä nykyisestä terveyspolitiikasta ja mistä johtuu nämä älyttömän pitkät jonot ja jonotusajat nykyisin. Näitten ulkolaisten sijoittajien tultua Suomeen huseeraamaan on lääkäripalvelun saatavuus heikentynyt huomattavasti vähävaraisilta ja pienituloisilta joilla ei ole varaa yksityiselle puolelle, vai onko tässä kokoomuksella tarkoitus päästä köyhistä valittajista eroon tappamalla sairauksiin osittain kuten silloin 1918 valkoiset teki.
- 16oigel
täs on kans yks säälittävä juttu.. KATSO---> http://s5.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=42458
- sudu..
seuraava vaihtoehto..kun pahatilanne semmoisen vois kutsuu mutta mistä?yksi mainosti sitä jo,
ja siihen mennään varmaankin ajan kanssa..kyllä ihminen tietää milloin tarttee esim.lääkekuurin jne.. - Rahaa?
sudu.. kirjoitti:
seuraava vaihtoehto..kun pahatilanne semmoisen vois kutsuu mutta mistä?yksi mainosti sitä jo,
ja siihen mennään varmaankin ajan kanssa..kyllä ihminen tietää milloin tarttee esim.lääkekuurin jne..Haluatko tienata helposti rahaa, joka vie sinulta päivässä 5min ja käytät vain omaa internettiä. PTC sivut ovat ratkaisu pieniin ja suuriin rahaongelmiin ja vaikka pikavipin voi jättää ottamatta kun saman määrän saat täältä, mutta aivan ilmaiseksi. Sivulla saat jokaisesta välilehdessä auki pitämästä mainoksesta 10$ (joka muuttuu tililläsi euroiksi) ja päivässä voit klikata 4-6 mainosta, joten päivässä 50$ -> 10pv 500$.
Mainostajat maksavat sivuille, jotta nämä näyttäisivät mainoksia. Sivut taas maksavat käyttäjilleen, jotta mainoksia katseltaisiin.
Kyllä saa, kaverin sai 7500€ tililleen ja se avasi omat silmänikin kyseiseen sivustoon. Se vie aikaa ehkä muutaman kuukauden ja itsekin saanut jo muutaman tonnin :)
Tienaamasi rahan saa siirrettyä AlertPay- tai PayPal-tilille, josta sen voi siirtää omalle pankkitililleen.
Eli tuossa on linkki ja kun menet kyseisen linkin kautta, minäkin saan vähän rahaa (: Tuo onkin ainut syy minkä takia mainostan sivua täällä.
Kun olet sivulla paina create account, laita tänne omat tietosi, (nimi ja sähköposti, haluamasi käyttäjätunnus, maa, ja laita kohtaan terms and service: i accept), sen jälkeen paina create account ja olet rekisteröitynyt.Tämän jälkeen saat sähköpostiin vahvistus koodin ja tämän avulla päset kirjautumaan :). Kun olet kirjautuneena paina kohdasta view ads ja aloita tienaaminen.
ELI KUN OLET KIRJAUTUNEENA MENE KOHTAAN VIEW ADS JA PAINA LINKEISTÄ JOISTA VOIT PAINAA, TÄMÄN JÄLKEEN ODOTA MINUUTTI (VOIT TEHDÄ SAMALLA MUUTA) JA TÄMÄN JÄLKEEN PAINA OIKEAA NUMEROA JOTA SE VAATII MINUUTIN JÄLKEEN. JOKA PÄIVÄ SAAT UUDET LINKIT JOISTA VOIT PAINAA. - Hyi...
Rahaa? kirjoitti:
Haluatko tienata helposti rahaa, joka vie sinulta päivässä 5min ja käytät vain omaa internettiä. PTC sivut ovat ratkaisu pieniin ja suuriin rahaongelmiin ja vaikka pikavipin voi jättää ottamatta kun saman määrän saat täältä, mutta aivan ilmaiseksi. Sivulla saat jokaisesta välilehdessä auki pitämästä mainoksesta 10$ (joka muuttuu tililläsi euroiksi) ja päivässä voit klikata 4-6 mainosta, joten päivässä 50$ -> 10pv 500$.
Kyllä saa, kaverin sai 7500€ tililleen ja se avasi omat silmänikin kyseiseen sivustoon. Se vie aikaa ehkä muutaman kuukauden ja itsekin saanut jo muutaman tonnin :)
ELI KUN OLET KIRJAUTUNEENA MENE KOHTAAN VIEW ADS JA PAINA LINKEISTÄ JOISTA VOIT PAINAA, TÄMÄN JÄLKEEN ODOTA MINUUTTI (VOIT TEHDÄ SAMALLA MUUTA) JA TÄMÄN JÄLKEEN PAINA OIKEAA NUMEROA JOTA SE VAATII MINUUTIN JÄLKEEN. JOKA PÄIVÄ SAAT UUDET LINKIT JOISTA VOIT PAINAA.Hyi kakkaa hyi.
- kaks lakii
jos asiat ei muutu niin sitten pitää antaa ihan olan takaa turpiin noille "menestyjille" sitä ihmismassaa ei pysäytä mikään kenen hengillä tämä perkeleen valtio leikkii..
ja nuo saatanan virkasemansa väärinkäyttäjät pitäisi saada oikeuteen, miksi kukaan ei tee sille asialle mitään??
tämä maa makaa tulimeressä.. - KIERTO
Hei,nyt meni väärin.Suomessa on laadukas ilmainen terveydenhoito,jopa hoitotakuu on yksi osatekijä laadukasta terveydenhoitoa.Siis terveydenhoitoa,tätä ei kuitenkaan pidä sotkea sairauksien hoitoon jolla ei ole mitään tekemistä terveydenhoidon kanssa.Terveydenhoito voi hyvin ja paksusti eikä sairauksia hoideta.Väestö vanhenee,kilpailukyky heikkenee,eikä vienti vedä.Hmm,enpä tiedä montaa valtiota maailmassa,kuin muutaman Afrikan maan Intian Suomen ja Pohjois-Korean jossa on yhtä tehokas julkinen terveydenhoito,ja kallis.Tulee väkisinkin mieleen bonuspotilaat,jotka kirjataan hoidettavaksi kuntien kirjanpitoon vaikkei sairauksia hoidetakkaan,mutta sitten,tuotaa jaa ????.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k403847Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet521799- 731389
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen751221Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille1951158Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911061- 87989
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41866Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?49811- 39780