Aina välillä palaa hihat näiden työnvälitysfirmojen kanssa.
Hain noin kuukausi sitten erästä paikkaa joka oli laitettu avoimeksi välitysfirman sivuille. Minulla oli ko. firmasta jo entuudestaa erittäin huono mielikuva (olin kerran heillä haastattelussa jossa haastattelija ei tiennyt mitään työelämästä, asiakasyrityksestä tai haettavan tehtävän työnkuvasta - mutta hänellä oli silti pokkaa suhtautua minuun hyvin ylimielisesti). No, laitoin kuitenkin hakemuksen - ja kuten tavallista haastattelukutsu tuli jo viikkoja ennen hakuajan päättymistä.
Puhelimessa päätin kuitenkin kysellä hiukan lisää ko yrityksestä. Esim firman nimeä ei suostuttu paljastamaan ja tehtävänkuvan tärkeimpiä elementtejä ei osattu suomentaa. Ko. työnvälittäjälle olivat totaalisen vieraita käsitteitä esim. ERP ja CRM ja SAP - jotka sinänsä olivat siis ihan keskeistä peruskauraa tehtävän kannalta - ja aika oleellisia osata, jos tehtävässä aikoo menestyä. Kun vielä selvisi, että työ olisi vain vuoden MÄÄRÄAIKAINEN VUOKRATYÖSUHDE "johon sisältyy erinomaiset mahdollisuudet vakinaistamiseen ja tehtävän jatkumiseen" (siis tämähän on se kaikista yleisin työntekijän oikeuksien polkemisen keino - jos olet hyvä työssäsi ja sisukas luonne pystyt KIRISTÄMÄÄN vakinaistamisen, mutta hiukankaan huonommalle se ei ole mahdollista. Ja vaikka työsuhde pilkottaisiin kuinka pieniin pätkiin tahansa, kehdataan ainakin naishakijoilta tivata esim. perheen perustamissuunnitelmat).
No, kuinka ollakaan päätin luopua koko hakuprosessista kuultuani kyseessä olevan vuokratyö.
Mutta tänään huomasinkin ko paikan olleen koko ajan avoinna myös toisella välitysfirmalla - mutta vakituisena suorana rekrytointina - jopa asiakasyrityksen nimi kerrottiin. Tietenkin laitoin heti hakemuksen, mutta päätinpä sitten laittaa avoimen hakemuksen myös suoraan palkkaavalle yritykselle. Minua on kusetettu näissä vuokratyöpaikoissa jo ihan riittävästi, en koe kovinkaan huonoa omatuntoa siitä että veisin niiltä yhden keikan provikat.
No, tätä avointa hakemusta varten ajattelin hyödyntää vanhaa tekstiä, jonka olin tunnollisesti kilkattanut kolmannen välitysfirman sivuille viimeviikolla. Ja ylläri - niin työlästä kuin niiden lomakkeiden täyttö onkin, huomasin oman työ- ja koulutushistoriani puuttuvan profiilista kokonaan!
Verkkolomakkeen täyttöön copy pastaamalla saattaa menneä reilusti yli puoli tuntia aikaa. Ja jos firma ei ota vastaan omaa CV:täsi menee homma totaalisen hukkaan jos tiedot eivät edes tallennu järjestelmään!!!
Työnvälitysfirmat
Maakrapu*
0
307
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k924070Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k252856Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille2222098Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet552063- 721446
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761300- 901109
Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911091Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?57945- 68914