Hiivatulehdus 13-vuotiaalla

apua kaipaava!

Olen 13-vuotias tyttö, ja minulla on ollut jo pidemmän aikaa hiivatulehduksen oireita. Kova kutina ja pienehköt haavaumat alapäässä saavat minut hulluksi! Olen koittanut hoitaa tulehdusta kotikonstein, eli pestä alapään aamuin illoin ilman pesuaineita, syödä viilejä sekä jogurtteja, välttää tiukkoja housuja ja jättää pois herkkujen/muun makean syönnin, mutta eipä ole auttanut. En ole ajatellutkaan käyttää apteekin emätinpuikkoja, koska olen kuullut niistä paljon negatiivista palautetta. En ole myöskään kertonut tulehduksesta äidilleni, koska tämä on todella kiusallista! Eli mitä teen, kaipaisin nyt kipeästi neuvoja!

24

6567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luottaisin lääkkeisi

      Jos sinulla ei ole koskaan lääkäri todennut hiivatulehdusta, niin olisi hyvä mennä lääkäriin. Todennäköisesti hän määrää niitä apteekin hiivalääkkeitä. Toki vaihtoehtona on suun kautta otettava lääkitys.

      Tuhannet naiset ovat erittäin onnellisia siitä, että apteekista saa tarvittaessa ilman reseptiä hiivalääkityksen. Lääkitys auttaa yleensä, jos kysymys on nimenomaan hiivasta eikä jostain muusta, jota luulee hiivaksi.

      Haavaumia voi yrittää parannella Bebanthen voiteella. Sitä on useimmissa kodeissa. Sitä saa apteekista. Apteekista saa myös Ceridal-öljyä, joka on ihan tavallinen öljy, mutta käy intiimialueelle.

      Ketkä kaikki noin núorelle naiselle ovat ehtineet teilata hiivalääkityksen ja millä perusteilla?

      • apua kaipaava!

        Kiitos oikein paljon! Ei ole todettu, eikä ennen ole ollut ihan tälläisiä oireita, paitsi nyt 2 kuukauden ajan kutina ja haavaumat ovat olleet niin pahoina että välillä tuntuu että ei pysty edes kävelemään! Lääkäriin kai se on lähdettävä.


    • tietämätön

      Olen 12-v tyttö.minulla on parin viikon ajan tullut emättimestä valkoista paksua ja ohutta läpinäkyvää valkovuotoa.pipsassani on haavaumia ja on ollut kutinaakin.joskus saattaa kirvelläkkin.klitoriksesta tulee jotain valkoista valkovuodon tapaista mutta vähemmän??
      Onko kyse hiivatulehduksesta ja jos on niin miten voin hoitaa sitä "kotikonstein".
      En ole puhun äitini kanssa tai mennyt lääkäriin koska asia on kiusallinen.

      • Anonyymi

        Mulla sama juttu ja mitä jos sitä ei hoida?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla sama juttu ja mitä jos sitä ei hoida?

        Voi pahentua kunnon emätintulehdukseksi ja edelleen kohtutulehdukseksi joka voi johtaa lapsettomuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla sama juttu ja mitä jos sitä ei hoida?

        Niinpä oikeesti nyt nopeasti apua!


    • Kakstoistvee

      Moi! Mulla on ihan samoja oireita ollut noin 2 kuukautta. Oon ite 12. Oon puhunu äitin kanssa ja se auttaa paljon. Mun äiti osti mulle Bebanthen voidetta jota voi laittaa alapäähän. Oon myös pessyt alapäätä vähän enemmän ja se on auttanut jonkun verran.
      Kannattaa puhua äidin kanssa näistä jutuista. Yleensä aikuiset tietää hyvin ja osaa auttaa. Mut sit jos alapesu ja rasvaus ei auta, niin kannattaa käydä lääkärissä.

      • Lääkäriin_vaan

        Bepanthen ei auta hiivatulehduksessa, taitaa äitisikin olla vähän väärillä jäljillä. Jos on todella hiivatulehdus (lääkärin syytä varmistaa asia nuorella) siihen voi ostaa reseptivapaasti oikeat lääkkeet apteekista.


    • Helpmua

      Minulla on hiivatulehdus kaikki oireet esim kutina paksua valkovuotoa ja en kehtaa kertoa äidille mitä teen? Olen13v

      • parempivaihtoehtoko

        Mene lääkäriin!


      • Anonyymi
        parempivaihtoehtoko kirjoitti:

        Mene lääkäriin!

        Miten vitussa se menee lääkäriin jos ei kehtaa kertoa vanhemmille


    • Kaikkimeneehuonosti

      Oon ite 12 ja tiellä on ollu kutinaa ja semmosia ihmeellisiä pieniä valkosia näpyn tapaisia juttuja yksityisalueella. Epäilin eka herpestä koska oon hyvä ylireagoimaan mut oon neitsyt joten ei se sekään voi olla. Oon ite menossa kylläkin lääkäriin jo ensi viikolla

      • Julkuklkjji

        Hei kävitkö lääkärissä?? Mul on ihan samat oireet, mikä sul oli?? Halyisin tietää mut en uskalla kysyy


      • lkjgugihuihi
        Julkuklkjji kirjoitti:

        Hei kävitkö lääkärissä?? Mul on ihan samat oireet, mikä sul oli?? Halyisin tietää mut en uskalla kysyy

        Vaikka oireet olisi suunnilleen samat, sairaus voi olla aivan eri. Mene vaan lääkäriin.


    • Anonyymi

      Menkää nyt ainakin tutkimuksiin että tiedätte mistä on kysymys, sain itse hoidettua homeopatian avulla, mutta vaati monta eri lääkettä, jota Suomen homeopaatit ei taida ainakaan kerralla suositella. Netistä löytyy guuglaamalla esimerkkejä mitä pitäisi ottaa, mutta jos ei tiedä mitään homeopatiasta, kannattaa käydä homeopaatilla.

      • Anonyymi

        Jos "parani" homeopatialla, todellisuudessa parani omia aikojaan, esimerkiksi jonkin ruuan ansiosta tai välttämällä haitallisia ruokia.


    • Anonyymi

      Minä olen myös 13v ja mulla kans kaikki samat oireet ja jutut en kestä enään haluun oikeesti tappaa itteni tää on niin hirveetä ja oon kuullu et jos sitä ei hoida niin voi olla et isona en saa lapsia mut en kuiten kaa haluais kertoo äidilleni tästä:(

      • Anonyymi

        Ei hiivatulehduksen takia kannata tehdä itsemurhaa.Mitä luulet että sun äiti ajattelee kun teet itsemurhan.Syyttää itseään kun ei tiennyt että hiivatulehdus on itsemurhan syy.


    • Anonyymi

      Apteekissa on reseptitön yhden pillerin lääke, se riittää,
      mutta alle 16-vuotiaan pitää mennä lääkärille.
      Pilleriä ei myydä varmaankaan alle 16-vuotiaille edes.

    • Anonyymi

      Kannattaa puhua äitin kanssa, ja kysyä mitä tekee. Ite oon 13 vuotias, ja puhuin äitin kanssa ja se anto mulle voidetta joka autto, sit jos ne voiteet/ääkkeet ei tehoo niin käy lääkärillä.

    • Anonyymi

      oon 14v on kutissu jo vähän aikaa ja nyt on alkanu tulee paksuu valkovutoo. ei oo menkat vielä alkanu ni oon ajatellu et jos tää liittyis siihen. äiti on kuollu nuorena ja isän kaa ei olla läheisiä. asun papallani joten en hänen kanssaan viittis tälläsistä asioista juttelemaan. JOS JOLLAIN VINKKEJÄ MITEN VÄHENTÄÄ KUTINAA NI OIS KIVA KUULLA KU SAIS SITTE NUKUTTUAKI

    • Anonyymi

      Laitan epäillen ikääsi ja sukupuoltasi ap!

    • Anonyymi

      Muutes! Miten ikägubbella voi olla tommottinen mielenkiinto tyttöjen kuukautiskiertoa kohtaan?

    • Anonyymi

      Lääkäriin mars mars.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1382
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe