näkin hammas?

...........

Kokemuksia NäkinHammas-lääkäristä? Olen sinne menossa äärimmäisenä pelkopotilaana. Toivottavasti minua kohdellaan hyvin. Nukutushoitoon menen ainakin ekan kerran, sen verran toimenpiteitä joudutaan tekemään...

Anyway, onko kenelläkään jakaa kokemuksia sieltä? Henkilökunta, palvelu jne...???

Kiitos

25

3948

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyksä

      Ihan tavallinen hammaslääkäri, melkein kaikkialla yksityisellähän nykyään otetaan mahdolliset pelot huomioon - rahaahan se vain tuo kassaan. Kohtelu oli ihan OK muttei mitään erityistä, heti en saanut tarpeeksi puudutusta kun isoa vanhaa paikkaa uusittiin, mutta pyynnöstä lisää sitten kyllä. Nuori miespuolinen hammaslääkäri vaikutti vähän epävarmalta. Tästä on kyllä jo muutama vuosi aikaa.

    • Näkin hampaassa

      Olen käynyt ko. paikassa, ja ollut tyytyväinen tähän asti. Kolme käyntiä on takana. On kohdeltu hyvin ja asiallisesti, mutta mielestäni Näkin hampaassa on ollut rento tunnelma. Odotustilat olivat pienehköt. Lääkärini on nuori, mutta luotan hänen ammattitaitoonsa. Hän on puuduttanut huolellisesti, ja olen huomannut, että hän pitää "pientä paussia" hoitaessaan, jotta voin välillä nielaista ja henkäistä. En tiedä tekeekö tämän tarkoituksella, mutta rauhallinen eteneminen tuntuu hyvälle. Emme päätyneet hoidossani nukutukseen, vaan esilääkitykseen. Nyt jätän senkin pois, uskomatonta. Niin, pelkäsin siis ihan kamalasti etukäteen ja edellisestä hammaslääkärikäynnistä oli aikaa niin kauan, etten sitä edes kehtaa sanoa anonyymisti. Nukutuksesta en siis osaa sanoa, suunnittelin sitä etukäteen kyllä, koska ajattelin etten muuten selviä.

      • alkuperäinen...

        Joo nukutuksesta täälläkin luovuttiin siis ja sain ajan loppukuulle sedaatioon. Kolmisen tuntia pitäisi kestää.
        Saivat puhuttua ympäri, kun sanoivat, että vain lapsia ja vammaisia on heillä nukutettu hoidon ajaksi. Ja lisäksi täysnukutuksen hinta olisi ollut todella paljon korkeampi, kuin mitä minulle aluksi infottiin.

        Pelottaa vaan kamalasti, kun hereillä ollessa tunnen "rutinat" ja kuulen poran äänen ja muut äänet. En olisi halunnut olla tietoinen mistään. Lisäksi yökkäysrefleksi pelottaa kans. Kuulemma heillä on hyvä anestesialääkäri (toinen heistä), joka annostelee aineita reilulla kauhalla, että suurin osa kuulemma vetelee sikeitä hoitojen ajan kuitenkin... Täytyy pyytää vielä rauhoittavaa ennen sedaatiota...varmuuden vuoksi.


      • Näkin hampaassa
        alkuperäinen... kirjoitti:

        Joo nukutuksesta täälläkin luovuttiin siis ja sain ajan loppukuulle sedaatioon. Kolmisen tuntia pitäisi kestää.
        Saivat puhuttua ympäri, kun sanoivat, että vain lapsia ja vammaisia on heillä nukutettu hoidon ajaksi. Ja lisäksi täysnukutuksen hinta olisi ollut todella paljon korkeampi, kuin mitä minulle aluksi infottiin.

        Pelottaa vaan kamalasti, kun hereillä ollessa tunnen "rutinat" ja kuulen poran äänen ja muut äänet. En olisi halunnut olla tietoinen mistään. Lisäksi yökkäysrefleksi pelottaa kans. Kuulemma heillä on hyvä anestesialääkäri (toinen heistä), joka annostelee aineita reilulla kauhalla, että suurin osa kuulemma vetelee sikeitä hoitojen ajan kuitenkin... Täytyy pyytää vielä rauhoittavaa ennen sedaatiota...varmuuden vuoksi.

        Tiedän tuon pelon tunteen. =( Itellä auttoi asiaa ajatus siitä, että hoidon (hoitojen) jälkeen on sitten hampaat kunnossa. Kerro sitten miten meni, jos muistat ja jaksat käydä täällä kommentoimassa. =)


      • alkuperäinen...
        Näkin hampaassa kirjoitti:

        Tiedän tuon pelon tunteen. =( Itellä auttoi asiaa ajatus siitä, että hoidon (hoitojen) jälkeen on sitten hampaat kunnossa. Kerro sitten miten meni, jos muistat ja jaksat käydä täällä kommentoimassa. =)

        Juu palailen sitten kertomaan lisää. Ekalla kerralla tosiaan hoidetaan juurihoitojen aloitukset (3kpl) ja paikkaukset ja yksi poisto ja yksi hampaan rakennus. Myöhemmin sitten pitäisi mennä viimeistelemään juurihoidot ja hampaiden esteettinen ulkonäkö vielä.


      • alkuperäinen..
        alkuperäinen... kirjoitti:

        Juu palailen sitten kertomaan lisää. Ekalla kerralla tosiaan hoidetaan juurihoitojen aloitukset (3kpl) ja paikkaukset ja yksi poisto ja yksi hampaan rakennus. Myöhemmin sitten pitäisi mennä viimeistelemään juurihoidot ja hampaiden esteettinen ulkonäkö vielä.

        Se on huomenna menoa sitten. herran jestas, että pelottaa. En varmaan nuku tänä yönä ja huomenna todennäköisesti istun pytyllä koko päivän...


      • Näkin hampaaassa
        alkuperäinen.. kirjoitti:

        Se on huomenna menoa sitten. herran jestas, että pelottaa. En varmaan nuku tänä yönä ja huomenna todennäköisesti istun pytyllä koko päivän...

        Pidän peukkua sulle. Lohduttaudu ajatuksella, että kohta se on ohi ja huomaat ettei niin kamalaa ehkä ollutkaan.


      • Hilkka-Annikki

        Aivan samanlaiset ajatukset ovat minullakin Näkinhampaasta. Hammaslääkärillä varma ammattitaito, ystävällinen, rauhallinen ja kertoo tulevista hoidoista selkeästi. Sain lähetteen erikoishammashoitajalle hammaskiven poistoa varten. Kyllähän minä sitäkin jännitin, mutta sain jokaisella kolmella kerralla (pyysin) puudutuksen, hoitaja teki viimeisen päälle tarkkaa työtä ja tulos oli erinomainen. Hän oli myös rauhallinen ja ystävällinen. Odotan rauhallisena seuraavaa hammaslääkärikäyntiäni...


      • jffkkkdfy

        Hoitovirhe korvauksia odottelen


      • karseeta
        alkuperäinen... kirjoitti:

        Joo nukutuksesta täälläkin luovuttiin siis ja sain ajan loppukuulle sedaatioon. Kolmisen tuntia pitäisi kestää.
        Saivat puhuttua ympäri, kun sanoivat, että vain lapsia ja vammaisia on heillä nukutettu hoidon ajaksi. Ja lisäksi täysnukutuksen hinta olisi ollut todella paljon korkeampi, kuin mitä minulle aluksi infottiin.

        Pelottaa vaan kamalasti, kun hereillä ollessa tunnen "rutinat" ja kuulen poran äänen ja muut äänet. En olisi halunnut olla tietoinen mistään. Lisäksi yökkäysrefleksi pelottaa kans. Kuulemma heillä on hyvä anestesialääkäri (toinen heistä), joka annostelee aineita reilulla kauhalla, että suurin osa kuulemma vetelee sikeitä hoitojen ajan kuitenkin... Täytyy pyytää vielä rauhoittavaa ennen sedaatiota...varmuuden vuoksi.

        Karsee paikkaa


    • alkuperäinen..

      Kas niin, eilen sitten kävin siellä hammaslääkärissä ja täytyy kyllä sanoa, että sedaatio oli sitten mielenkiintoinen ja hyvä homma =)

      Anestesialääkäri annosteli vissiin sen verran reilulla kauhalla aineita, etten muista eilisillasta mitään. Lääkärin kanssa en ole nyt toimenpiteiden jälkeen vielä jutellut, joten en tiedä nukuinko hoidon ajan, mutta minulla ei tosiaan ole minkäänlaista muistikuvaa sen jälkeen kun tippakanyliin ruiskutettiin jotain ainetta. Muistan todenneeni, että nyt tuntuu hieman päässä, ja sen jälkeen seuraava muistikuva kun kotona menen nukkumaan.
      Mies tuli minua hakemaan ja kävi samalla apteekissa kipulääkkeitä hakemassa, mutten sitäkään muista. Joutui kuulemma koko ajan taluttamaan ja nostamaan autoonkin, kun jalkani eivät kunnolla kantaneet, ja olin puhunut suht järkeviä, mutta toistanut samaa asiaa useita kertoja. Eli lähimuisti meni täysin. Siskoni oli meillä kotona lapsenvahtina ja jäi vielä yöksikin ja hänellekin kuulemma useaan kertaan kerroin samoja asioita =)

      Juurihoitoja aloitettiin sittenkin 4, paikkauksia (reikiä ja lohkeamat) oli varmaan 4 noiden juurihoitojen lisäksi. Vanhoja juuria poistettiin 4 ja yksi ristiinkasvanut hammas poistettiin. Sain vielä ennen anestesialääkkeitä kaksi panacodia ja kaksi buranaa, oiskohan ollut jopa kasisatasia.
      Toimenpide kesti hieman yli kolme tuntia. Illalla klo 21 aikaan olin kotona ja heti painelin nukkumaan. Yötä vasten otin panacodin, ja tämän päivän aikana niitä meni 4 kpl. Enempää en uskaltanut ottaa, vaikka hieman enemmän jomotteli, kun on kuitenkin kaksi lasta hoidettavana.

      Muuten ei hoidon jälkeen särje, paitsi leuat ovat sivuilta kipeät, kun niin kauan oli suu levällään ja sitten kolmeen juurihoidettuun kohtaan jomottelee. Neljättä kohtaa en ole peililläkään löytänyt, eli en tiedä mikä hampaista se neljäs on.. Kuitenkaan kipu ei ole millään tavoin liian inhottavaa. Hieman turvotusta on niissä kohdissa, mutta esim hampaan ja juurtenpoistokohdat eivät arista ollenkaan.

      Viikon päästä olisi aika jatkaa juurihoitoja ja rakentaa yksi puuttuva hammas kevytsillalla. Toiseen sedaatiokertaan ei ole enää rahaa, joten koitan selvitä puudutuspiikeillä.

      Olen yllättynyt siitä, miten vähän loppujen lopuksi pelkäsin, kun vastaanotolle pääsin. Ensin tarkastuksessakaan ei oikeastaan pelottanut, enemmänkin hävetti jumalattomasti naisihmisen suun kunto. Ja nyt kun hoitoon menin, hieman kädet tärisivät ja vastassa velloi enemmän kuin laki salli, mutta jotenkin kaikki oli helpompaa kuin luulin. Olin aiemmin satavarma, että parkuisin hysteerisenä. Aikaa varatessanikin tihrustin itkua silloin... Mieslääkäri on onneksi tosi rento (aika nuori) ja anestesialääkäri oli todella hauska ja sympaattinen tapaus.

      Kyllähän tämä hampaiden hoitamattomuus kostautuu nyt siis puuttuvina hampaina, mutta onneksi vain yksi kohta näkyy hymyillessä, ja siihenkin saadaan siis "tekohammas". Muihin puuttuviin laitan sitten joskus sillat tai suoraan implantit, jahka rahaa saan kasaan.

      Sitten kolmannella kerralla kun kaikki juurihoidot ovat toivottavasti ohi, on edessä hammaskiven poisto ja etuhampaiden valkaisu.

      Toivottavasti pahin on nyt ohi, eli rukoilen syvästi, ettei niiden juurihoitojen jatkaminen satu. Muuten pelkoni kyllä palaa samantien... Muuten olen kyllä todella helpottunut ja äärimmäisen ylpeä itsestäni =)

      • alkuper...

        Eilen illalla oli jo aika turvonnut olo, ja aamulla kun heräsin, oli posket molemmilta puolin nenää aivan turvoksissa ja ylähuuli kans. Painetta tuntuu ja tosiaan ikenissä selkeästi pahkat juurihoidetuilla kohdilla. Onkohan tämä nyt ihan normaalia, kun olo on nyt kivuliaampi kuin ennen juurihoitoja?

        Ens vkolla olisi siis aika jatkamaan hoitoja, mutta jos ikenet ovat näin kipeät silloin, en voi kuvitellakaan, että annan lääkärin koskea niihin edes puuduttaakseen. Tähän kun jonkun piikin survaisisi, niin kuolisin siihen paikkaan. Kiva, kun ei ole varaa toiseen sedaatiokertaan.

        Laitoin tuohon uuden keskustelualoituksen, jos saisin kuulla kokemuksia juurihoidon jälkeisestä jomotuksesta ja turvotuksesta, koska olin siinä luulossa, että lääke tappaa juuret ja siten ei tulehdusta/kipua/turvotusta pitäisi enää ilmaantua...

        Kiva vielä, kun on seuraavan hoitokerran jälkeen ulkomaanreissu edessä...ei sinne kehtaa naama tän näköisenä lähteä.


      • Näkin hampaassa

        Huh, olipa kokemus sinulla, mutta nyt varmaan on helpottunut olo, kun pahin on takanapäin. =) Varmasti tuo sedaatio oli hyvä kohdallasi. Pelkosi lisäksi sen vuoksi, että saivat tehtyä noin paljon kolmen tunnin aikana, ja säästät aikaa ja vaivaa. Itse jouduin käymään useampaan kertaan vastaanotolla. Loppujen lopuksi ikävimmältä hoidoissani tuntui puudutusten pistot. Pyysin kunnon puudutukset, eikä muut toimenpiteet sitten tuntuneetkaan miltään..


      • alkuper...
        Näkin hampaassa kirjoitti:

        Huh, olipa kokemus sinulla, mutta nyt varmaan on helpottunut olo, kun pahin on takanapäin. =) Varmasti tuo sedaatio oli hyvä kohdallasi. Pelkosi lisäksi sen vuoksi, että saivat tehtyä noin paljon kolmen tunnin aikana, ja säästät aikaa ja vaivaa. Itse jouduin käymään useampaan kertaan vastaanotolla. Loppujen lopuksi ikävimmältä hoidoissani tuntui puudutusten pistot. Pyysin kunnon puudutukset, eikä muut toimenpiteet sitten tuntuneetkaan miltään..

        Rohkeutta sain kyllä mennä seuraavankin kerran, mutta tosiaan kipua pelkään enemmän nyt, kun tiedän, etten enää sedaatiohoitoon pääse. Juurihoitoja pitäisi tosiaan jatkaa ens viikolla ja nyt kaksi kohtaa yläleuassa on niin tulehtuneena, etten tiedä uskallanko antaa edes koskea niihin. Ja ilman puudutusta kun en anna rassata, ja ilmeisesti juuri ei olekaan noissa hampaissa kuollut, kun kerran heti tulehtui komeasti ekan hoidon jälkeen. Ja toimiiko puudute sitten edes tulehtuneeseen kohtaan, ja miten paljon se piikki sitten sattuu, kun se arkaan kohtaa tökätään.

        Helpottunut olen, että toivon mukaan pahin on ohi, mutta pettynyt siihen, että joudun minäkin useamman kerran vielä käymään. Toivottavasti noi tulehdukset asettuvat pian. Tänään pärjätty ilman särkylääkkeitä, mutten vieläkään ole uskaltanut syödä muuta kun puuroa ja mehukeittoja. Parissa päivässä tosiaan lähtenyt 2 kiloa nyt, jos jotain hyvää tästä tähän hätään pitäisi keksiä =)

        Kuulemma oli mennyt kolme ja puoli tuntia, ennen kuin lähtemään pääsin. On kyllä todella outoa, kun monen tunnin aukko on muistissa.. =)


    • hammasheikko

      Juu, olen siellä tämän vuoden aikana hoidattanut hampaani kuntoon kun itsekin pelkopotilaana olin hammaslääkärillä käyntiä vältellyt monta vuotta ja hampaat alkoi olla siinä pisteessä, ettei voinut enää olla menemättä. Ihan tyytyväinen olen ollut. Itsekin ajattelin ensin, että hoidattaisin kaiken nukutuksessa, mutta hammaslääkäri ehdotti ensimmäisen tarkastuksen yhteydessä, että aloitettaisiin ihan pienten reikien paikkauksella ja yritettäisiin käydä hoidot läpi ilman nukutusta, sillä tavalla kun sitten tottuisi paremmin hammaslääkärillä käyntiin. Toki nukutuksenkin saa jos sen todella haluaa mutta itse olen nyt selvinnyt useasta paikkauksesta, yhdestä juurihoidosta ja kahden viisaudenhampaan poistosta ilman mitään ongelmia. Erityisest viisaudenhampaiden poistoa pelkäsin, mutta se hoitui todella nopeasti ja helposti ihan valveilla. Edes jälkeenpäin ei ollut yhtään kipua.

      Hyvää kohtelua olen saanut koko ajan eikä puudutusta ole säästelty. Hammaslääkäri sanoi heti alkuun, että jos tuntuu vähänkin kipua niin laitetaan lisää puudutusta.

    • maraa82

      Itsekkin pitäisi hammaslääkäriin mennä kiireen vilkkaan ja nyt kun kesäloma kohta alkaa niin olisi hyvin aikaa käydä hoidattamassa leegot kuntoon.
      Mutta kukaan ei ole puhunut että minkä hintaista Näkin Hampaassa on, esim. juurihoito, hampaan paikkaus ja jne jne.. Ja tiedän kyllä että hinnathan riippuvat toimenpiteistä, joita joudutaan tekemään ( vaikea / keskivaikea / helppo ) , mutta suuntaa antavista hinnoista olisin kiinnostunut.

    • m.

      Voin kans suositella Näkin hammasta. Enää ei pelota, kiitos erään mukavan hammaslääkärin siellä! :) En tiedä minkä hintasia yksityiset yleensä ovat, mutta luulen, että sitä on edullisempiakin paikkoja.. Hinnat ovat melko korkeita meinaan..

    • gdfgdfgdfg

      Erinomainen hammaslääkäriasema ainakin Vuosaaren toimipiste. Kohteliasta, rauhallista ja pätevää hoitoa.

    • uteliasss22

      millaiset kokemukset jäi ?

    • niilo4

      Näkin Hampaassa on mukava henkilökunta, samoin myös Itä-Pasilan Hammaslääkäreissä. Tykkäsin!

    • bekwiwks

      Kallista ja huonoa laatua, asiakasta ei arvosteta, rahat pois ja kiitos.

      • Anonyymi

        Kävin siellä kaksi kertaa. Ekalla kerralla maksoin käynnin kortilla, ja seuraavalla kerralla mennessäni varatulle ajalle kyllästyneen oloinen keski-ikäinen mieshammaslääkäri marisi että edellistäkään käyntiä ei ole maksettu. No mulla oli kuitti mukana, mutta ei äijä uskonut silti. Sanoi että käynnit pitäisi maksaa ennen seuraavia käyntejä. Kun kirjanpito on noin surkeassa jamassa niin ei oikein vakuuttanut jotta olisin käynyt siellä enää.


    • kimble841

      Kävin eilen Näkin Hampaassa tarkastuksessa, kun olin ottanut grouponin diilin (diilissä tarkastus hammaskiven poisto 45 €) tuonne aiemmin syksyllä. Tarkastus ja hammaskiven poisto meni ihan ok. Tarkastuksessa löytyi yksi iso reikä, joka jouduttaisiin poistamaan ja maksaisi minimissään 200 €, ehkä 300 €. Lisäksi lääkäri tarjosi otettavan pari ylimääräistä röntgeniä suusta molemmilta puolilta, kun edellisestä hammaslääkärireissusta oli kuulunut reilusti aikaa. Mulle jäi vaikutelma aikamoisesta rahastuksesta ja en ole tuonne menossa enää uudelleen.

      • qwmn

        Rahastusta!! Ostin diilin hampaiden tarkastukseen, hammaskiven poistoon ja puhdistukseen. Hammaskiven poistoon ja puhdistukseen ei saanut aikoja, käskettiin soittamaan uudestaan kahden viikon kuluttua. (aikoja ei siis ollut kolmen kuukauden päähänkään) Mutta tarkastukseen sai heti ajan, varasin sen sitten. Tulin kipeäksi kun minulla olisi ollut tarkastukseen aika, niin lähetin kello kuudelta aamulla sähköpostia kyseiseen paikkaan (sillä soittoaika ei ollut vielä alkanut), että en pääse tulemaan. Tarvitsin muutenkin kyseisestä diilistä vain hammaskiven poistoon ajan, sillä olin käynyt oikomishoidossa muualla ja olin valkaisemassa hampaita, joten minulla oli tiedossa ettei reikiä ole.
        Huomasin sitten nettiajanvarauksessa, että aikoja hammaskiven poistoon oli, joten varasin sieltä ajan. Kun saavuin paikalle varaamani aikaan, niin se oli peruttu, minulle ilmoittamatta ja annettu jollekin toiselle. Soitin ajanvaraukseen, sillä kyseisessä hammaslääkärissä ei ole vastaanottoa. Siellä sanottiin, että aikani oli peruttu, koska en mennyt kipeänä hammastarkastukseen. Eikä minulle varata enään uutta aikaa, enkä saa maksamiani rahoja takaisin. Olin aivan pöyristynyt tästä palvelusta. Olisivat luultavasti rahastaneet hammastarkastuksessa röntgenkuvilla ja keksineet jonkun reiän.. Niinkuin yllä on kirjoitettu. ÄLKÄÄ MENKÖ KYSEISEEN PAIKKAAN TAI OSTAKO SINNE MISTÄÄN DIILIÄ! TÖRKEÄ PALVELU JA AMMATTITAIDOTON HENKILÖKUNTA!


    • Miksiqwmn

      Miksi oletat, että lääkäri tulisi paikalle, jos olet ilmoittanut olevasi kipeä samana päivänä? Ei voi muuta kun nauraa sulle :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe