Parveketupakointi

RituaaliMurhaaja

Olemme tänä kesänä saaneet sietää jatkuvaa tupakinsavua 15min välein 30 asteen helteillä jolloin on pakko pitää parvekkeen ovi auki. Käyt vessassa, teet ruoka tai muuten vain olet 15min poissa olohuoneesta niin jo on koko kämppä tupakinsavua täynnä kun alakerran ketjupolttaja on iskenyt etkä ole ehtinyt vetämään parvekkeen ovea kiinni. Enkä valehtele, se polttaa 15min välein oikeasti. Ja kun ei polta niin köhii keuhkojansa pihalle kämpässään. Talvella herra tietenkin polttaa vessassa kun eihän parvekkeella voi polttaa pakkasessa ja silloin tupakinsavu tulee keittiön ja vessan ilmastointikanavista suoraan kämppäämme. Ja kun tulee töistä niin suoraan autosta kessu suussa portaikon läpi kämppäänsä, että varmasti portaikkokin haisee tupakinsavulle seuraavan tunnin.

Lakia tunnen ettei tätä oikein voi kieltääkkään ja jos kävisin puukottamassa tämän idiootin kuoliaaksi niin voisin ainakin vedota mielenvikaisuuteen historiallani.

Siksi nyt kysynkin että mikä olisi hyvin mädäntyvä ja pahanhajuinen kala/hedelmä/tai joku tarkoitukseen sopiva jonka voisin laittaa roikkumaan tuosta oman parvekkeeni alle, jolloin saisin myös hajuhaittoja tälle tanopäälle. Ei laki sitäkään kiellä ja jos kieltää niin ei sillä ole siltikään minulle mitään merkitystä. tämä 15 minuutin välein tapahtuva parveketupakointi estää minua tuulettamasta kämppääni näillä helteillä niin maksetaan samalla mitalla takaisin.

Eli siis kala? ja mikä kala? koiranpaskaa pussissa? Näillä helteillä saisi hyvä hötsit. Ideoita?

Ja parveketupakoinnin puolustajien on turha vastata, voitte painua sinne minne aurinko ei paista.

58

2238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itselles

      Mustamakkara p........n !!!

    • Poltin 10vuotta, välittämättä pätkääkään naapureista :(
      Nyt 2kk savuttomana ja todella ymmärsin, etten koskaan tullut ajatelleeksi muita.
      Lapsena en pitänyt hajusta enkä pidä nytkään.
      Asuessani alimmassa ei häirinnyt, nyt ylimmässä ja saan haistella jatkuvasti.
      Pyrimme tervehtimään naapureita, vaihtamaan talon tilanteen kuulumisia.
      Kutsu naapurisi kahville ja kerro kuinka sua harmittaa, ÄLÄ HYÖKKÄÄ :)

    • RituaaliMurhaaja

      http://www.uta.fi/utain/2006k/2/27574.html

      Asia päätetty. Sianruho tai pässinpää. Jos laki yrittää kieltää niiden pitämisen parvekkeella, niin silloin sen on saman lain mukaan myös kiellettävä parveketupakointi samassa taloyhtiössä.

      Ja diplomaattiset keinot on jo käytetty. En enää neuvoittele, enkä kutsu kylään muuten kuin vetääkseni äijää turpaan. Enkä joutuisi edes linnaan, jätän vain aamu ja iltalääkkeet ottamatta niin olen syyntakeeton. On se niin hauskaa kun tupakoitsijat luulevat aina lain olevan heidän puolellaan. Ja tietty joku nikotiinipää vetää perstaskustaan "muuta maalle" -kortin. Miksi? En minä ole se ongelma. Ongelmat hoidetaan, tavalla tai toisella. Tässä tapauksessa sillä toisella.

      Jatkuva tupakinhaju kämpässä on sietämätöntä. Vaikka ehtisi sulkea oven, niin sitten se tunkee ikkunoiden tuuletusreistä. Ja juurikun edellinen haju on katoamassa niin äijä on uudestaan siellä. Tosiaan polttaa 15min välein. Emme ole saaneet 10v aikana yhtään valitusta, emmekä antaneet valitusta kenestäkään. On aika kaivaa sotakirves esiin, kirjaimellisesti. Löytyy minulta pari vesuriakin. Ampuma-asetta minulle ei valitettavasti myönnetä.

      Jos ei kerta mene asiat perille nikotiinin kyllästämiin aivoihin saakka normaalisti, niin voi voi. Odotellaan kun 30 asteen helteet ja kärpäset tekevät tehtävänsä.

      • SianPÄÄÄ

        Toivotaan että se ketjupolttaja kuolee keuhkosyöpään P.I.A.N. ! Mutta laita tosiaan mädäntyvää lihaa ja kalaa sen sian parvekkeelle, KIÄH!


      • 5g3
        SianPÄÄÄ kirjoitti:

        Toivotaan että se ketjupolttaja kuolee keuhkosyöpään P.I.A.N. ! Mutta laita tosiaan mädäntyvää lihaa ja kalaa sen sian parvekkeelle, KIÄH!

        kusilaatta postiluukusta yms... tilaa tupakasta vieroituskamaa sen nimellä yms...

        paras on silakkaa postiluukusta yöllä!! toimii takuun varmasti!!

        tai purkkaa oven lukkoon yms...

        itse poltan kanssa kokoajan parvekkeella mutta jos naapurit syö partsilla ni en polta..

        enkä polta rapussa yms...


        tai mene ja vedä turpaan tätä vajakkia...


    • .............

      Pimee .

      • Jos tupakoimattomuus tekee noin ILKEÄKSI; kehottaisin kaikkia tupruttelemaan oiken urakalla..


    • Erik Sursill

      Miten olisi ruåtsalainen herkku hapansilakka verkkopussissa (sellaisessa, missä sipuleita myydään) nailonsiimassa roikkumassa parvekkeeltasi? Tai onnistuisiko heittää hänen parvekkeelleen? Tosin haisee sinunkin parvekkeellasi ja takuuvarmasti kerää kaikki raatokärpäset puolen kilometrin säteeltä.
      Äläkä sitten avaa sitä sursillipurkkia sisätiloissa, se haju tunkee 3 metriä vastatuuleenkin ja löyhkää kolmesti oksennetulta krapulayrjöltä!
      Enkä minä siis yllytä, vaan kysyn: miten olis?
      Minulla on sama vaiva kuin sinulla, mutta 2 kerrosta alempana. Ehkä onnistun joskus heittämään hänen parvekkeelleen jotain...
      Sitä hapansilakkaa (sursill) saa ainakin ruåtsista ja sen rajan lähiseudulta Suomessakin. Sellainen räjähtämäisillään olevan näköinen peltinen säilykepurkki. Ja avaa se purkki sitten veden alla (ämpärissä) ja ehdottomasti ulkona!!!

      • 23

        Surströmmingiä tarkoittanet, ja todellakin haisee.


    • Ratkaisukeskeinen

      Muuta hyvä ihminen äläkä valita!
      En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä jotka sietävät kaikenlaista joka pilaa heidän eloaan. Natisevat jatkuvasti ja syyttävät muita kun mikään ei ole hyvä. Miksi on niin vaikeaa etsiä itselleen ratkaisua joka saisi elon maistumaan paremmalta. Ai niin, se MINÄ, MINÄ, MINÄ olen niiiiiiiiin oikeassa asennehan ratkaisee.........

      • yläkerrassa minä

        ei aina ole yhtä yksinkertaista kuin toisille.
        Mullakin asuu alakerrassa inhoittava ketjupolttaja joka käy välillä todella usein partsillaan haisemassa pahalle ja sen seurauksena mullakin asunto haisee jatkuvasti tupakalle. Todella ikävää, varsiknkin kun on näin kuumaa että on aivan pakko pitää ne luukut auki että saa sitä ilmaa tulemaan tänne sisällekin. Jos ei ole luukut auki täällä nousee lämpö tuonne 50 asteeseen eikä pysty olemaan mitenkään täällä. Röökaaja vain pilaa tätä ilmaa joka ikinen kerta katkuillaan ja hajuillaan kun ei osaa/kykene ajattelemaan muita kuin sitä nikotiinivajettaan joka ainakin tällä alakerran tyypillä on jatkuvaa, välillä vetää kaksi heti peräjälkeen. Voipi olla että tekee kiusaakin kun on huomannut ettei tästä oikein tykätä.
        Tupakka pitäisi lailla kieltää kokonaan kuten muutkin huumeet.


      • Tupakointi ok
        yläkerrassa minä kirjoitti:

        ei aina ole yhtä yksinkertaista kuin toisille.
        Mullakin asuu alakerrassa inhoittava ketjupolttaja joka käy välillä todella usein partsillaan haisemassa pahalle ja sen seurauksena mullakin asunto haisee jatkuvasti tupakalle. Todella ikävää, varsiknkin kun on näin kuumaa että on aivan pakko pitää ne luukut auki että saa sitä ilmaa tulemaan tänne sisällekin. Jos ei ole luukut auki täällä nousee lämpö tuonne 50 asteeseen eikä pysty olemaan mitenkään täällä. Röökaaja vain pilaa tätä ilmaa joka ikinen kerta katkuillaan ja hajuillaan kun ei osaa/kykene ajattelemaan muita kuin sitä nikotiinivajettaan joka ainakin tällä alakerran tyypillä on jatkuvaa, välillä vetää kaksi heti peräjälkeen. Voipi olla että tekee kiusaakin kun on huomannut ettei tästä oikein tykätä.
        Tupakka pitäisi lailla kieltää kokonaan kuten muutkin huumeet.

        tekee. Parveketupakointi ei ole laitonta, piste. Jos kaverilla on vuokrakämppä niin vuokranantaja on voinut kieltää asunnossa tupakoinnin. Ilmoittakaa sille ja asunto ehkä irtisanotaan niin 3kk jälkeen koittaa rauha.


    • OLISI EHDOTUS SINULLE. MUUTA KORPEEN ASUMAAN. EI OLE SILLOIN ALAKERRASSA EIKÄ YLÄKERRASSA TUPRUTTELIJOITA. JOSKUS VOIT ITSE HAISTA, MUTTA EIPÄHÄN VILLIELÄIMET TULE SINULLE VALITTAMAAN!
      PUUKKOA VOIT SIELLÄ KÄYTTÄÄ IHAN OIKEAAN TARKOITUKSEEN, EI TUOLLAISEEN TURHAN UHKAILUUN.

      MAHTAA SE SINUN NAAPURISI IHMETELLÄ, KUN KULJET MIETTIMÄSSÄ KUMMANKO OTTAISIN- KISSAN- VAI
      KOIRANPASKAN?

      OTA ONKI JA MENE KALAAN. ETKÖHÄN SITTEN TIEDÄ MIKÄ KALA HAISEE PARHAITEN. SAMALLA SAA NAAPURISI RAUHAN SINUN PARVEKKEEN OVIEN PAUKUTTELULTA.

      • loitsija

        TUPAKOINTI JA HUUTAMINEN SIELLÄ!
        Äläkä kehoita muita muuttamaan vaan muuta itse senkin haisuli.


    • Weekku

      No,joo-onhan tuo aika tihiään tupakilla. Mutta,jospa se jonain päivänä tajuaa itse lopettaa tupakoinnin tai muuttaa pois

      • JusticaInter

        Nuo silakka ym temput johtavat helposti oikeustoimiin, ne kun on todistettavissa ja kotirauhan häirintää. Voipi sulle valittaja tulla tuhansien eurojen maksu, joka sisältää häviösi oikeudessa eli asianajopalkkiot. Ruikuttelu loppu, ajatelkaa miten vanhempanne selvisivät 20 v sitten, eivät ruikuttaneet, savu on ja pysyy osana elintapakulttuuria, teitille kun kelpaa kyllä hajuvedet ja dödöt.


      • No huhhuh
        JusticaInter kirjoitti:

        Nuo silakka ym temput johtavat helposti oikeustoimiin, ne kun on todistettavissa ja kotirauhan häirintää. Voipi sulle valittaja tulla tuhansien eurojen maksu, joka sisältää häviösi oikeudessa eli asianajopalkkiot. Ruikuttelu loppu, ajatelkaa miten vanhempanne selvisivät 20 v sitten, eivät ruikuttaneet, savu on ja pysyy osana elintapakulttuuria, teitille kun kelpaa kyllä hajuvedet ja dödöt.

        Jos jättää silakat mätänemään omalle parvekkeelleen niin rikosta ei tapahdu. Jos tiputtaa pussin silakoita "vahingossa" naapurin partsille niin siinähän syyttäjä näyttää toteen että teko on ollut tahallinen. :D

        Kotirauhan häirintää toi ei voi edes teoriassa olla. Ei täytä määritelmää.


      • agentti007
        JusticaInter kirjoitti:

        Nuo silakka ym temput johtavat helposti oikeustoimiin, ne kun on todistettavissa ja kotirauhan häirintää. Voipi sulle valittaja tulla tuhansien eurojen maksu, joka sisältää häviösi oikeudessa eli asianajopalkkiot. Ruikuttelu loppu, ajatelkaa miten vanhempanne selvisivät 20 v sitten, eivät ruikuttaneet, savu on ja pysyy osana elintapakulttuuria, teitille kun kelpaa kyllä hajuvedet ja dödöt.

        Eikös tämä pitäisi tomia toisinpäinkin. Voiko tupakoitsijan haasta oikeuteen kotirauhan häirinnästä? Sitähän se on....
        Minulla on melkein samanlainen tilanne, keskustelut on käyty ja herkullista savua nousee entistä enemmän. Olen jo vähän aika miettinyt tätä vaihtoehtoa.


      • tokkopa

        "No,joo-onhan tuo aika tihiään tupakilla. Mutta,jospa se jonain päivänä tajuaa itse lopettaa tupakoinnin tai muuttaa pois."
        Tuskin tuo mitään tajuaa. Kuten muillakin huumeriippuvaisilla, on tuollakn varmaan mielessä enää vain se seuraava nikotiiniannos.


    • tunteen

      Itselläni on ollut (muuttivat onneksi pois!) pariskunta joka kävi alakerran parvekkeella 5(!)min.välillä tupakalla! Tämän jälkeen tuli sitten mies joka poltti sisällä ja tuuletti tupakansavunsa ulos 24/7! Muutti onneksi pois ja nyt odotan kauhulla mitä seuraavaksi tulee.
      On se kyllä kumma ettei päättäjät saa jo aikaan lakimuutoksen joka passittaisi tupakoitsijat pihalle tupakkakoppiin minne kuuluvat!

      Ja totta tupakoinnin puolustajat muuttakaa maalle, ja minulla on "oikeus" mielipiteineen PAINUKAA SAVUKKEINEENNE SINNE MISSÄ SE AURINKO EI TODELLAKAAN PAISTA!!

    • ei tupakkaa kiitos

      tupakoitsijat kehtaavatkin väittää että tupakoimattomat sortavat heitä kun valittavat tupakoimisesta.
      Kuka se sortaa ja ketä (sillä ainaisella tupakansavullaan)? Kysynpä vaan?

      Käskevät muuttaa, miksi eivät itse muuta sinne korpeen niin saa olla tupakoimattomat rauhassa...

      • hgfhghgu

        Poltan aina parveekkeella.Yläkerran äijä huutaa jayskii. ei se mitään Minä saan polttaa niin paljon kuin huvittaa.Muuttakoon korpeen.


      • kyssyy vuan
        hgfhghgu kirjoitti:

        Poltan aina parveekkeella.Yläkerran äijä huutaa jayskii. ei se mitään Minä saan polttaa niin paljon kuin huvittaa.Muuttakoon korpeen.

        itse muuta niin et häiriköi naapureita?
        Miksi te käskette aina sen kärsivän osapuolen muuttamaan kun itsekin voisitte tehdä jotain???


      • ........
        kyssyy vuan kirjoitti:

        itse muuta niin et häiriköi naapureita?
        Miksi te käskette aina sen kärsivän osapuolen muuttamaan kun itsekin voisitte tehdä jotain???

        raitis-ilmaventtiilit on parvekkeen ikkunan päällä,huonostippa on suunniteltu.Itse asun välissä,eli savua tulee ylhäältä ja alhaalta,myös sivuilta välillä.
        Pitää varmaan alkaa tupakoimaan,kun se on kerta sallittua kerrostalossa,eipähän haittaa savu kun poltan itsekkin.
        Turha puhua mulle enää terveellisistä elämäntavoista,koska eihän sitä voi elää terveellisesti tässä yhteiskunnassa.


      • Anonyymi
        kyssyy vuan kirjoitti:

        itse muuta niin et häiriköi naapureita?
        Miksi te käskette aina sen kärsivän osapuolen muuttamaan kun itsekin voisitte tehdä jotain???

        Aivan niin tupakoitsijat korpeen. Kyllä ihmisten hengittäminen on sentään tupakkaa tärkeämpi asia. Tupakka ei ole yksityisen asia, koska siitä tulee savua ja hajua ja erittäin vaarallista sekä tupakoitsijalle sekä passiivisesta tupakoitsijalle kärsivälle. Poltin itsekkin ja toden totta juuri niin tyhsti ajattelin. Onneksi lopetin ajoissa,, vaikka olin lopettanut monta vuotta sitten, oli tupakointi vaarantanut terveyttä, minulle oli tullut keuhkoahtaama tauti ja astma. Nyt tupakansavu aiheuttaa tuskallista hengenahdistusta, Tätä siis pitäisi sietää. Huom. ne sairaudet tulee tupakoitsijoille, joten mieti sitä. Vuodet vierii ja kas ymmärrät, mutta myöhäistä, toivottavasti naapurisi polttaa.. Terv. Arjana


    • Koepa

      Myötätuntoni on puolellanne, kyllä parveketupakoijalle joku jäynä pitää keksiä. Pane haisemaan kunnolla! Tosin parveke- ja varsinkin vessatupakointi kertoo henkisistä ongelmista sen verran että eiköhän herra vielä liukene soveliaimmille tienoille.

      • pampila

        kyllä pitää olla tyhmä kun kuvittelee että parvekkeella tupakoivilla on nupissa ongelmia.taitaa itellä olla.me tupakoijat poltetaan ihan kuinka paljon halutaa ei siinä auta teijän nurinat päin vastoin poltetaan vielä enemmän.eiköhän tää aihe oo jo aika kulunnu.eikö maailmasta löydy muuta valittamisen aihetta kun tupakoitsijat.


      • irti päässyt paskast
        pampila kirjoitti:

        kyllä pitää olla tyhmä kun kuvittelee että parvekkeella tupakoivilla on nupissa ongelmia.taitaa itellä olla.me tupakoijat poltetaan ihan kuinka paljon halutaa ei siinä auta teijän nurinat päin vastoin poltetaan vielä enemmän.eiköhän tää aihe oo jo aika kulunnu.eikö maailmasta löydy muuta valittamisen aihetta kun tupakoitsijat.

        kun se tupakka-kakka pilaa ihmisten hengitysilmaa jatkuvasti todellakaan löydy muuta ajankohtaista valitettavaa asiaa.
        Mutta ethän sinä sitä voi millään ymmärtää, sinähän poltat sitä paskaa, vedät sitä keuhkoihisi ja sieltä se paska leviää koko kehoosi. Luehan jostain mitä kaikkia myrkkyjä vedät itseesi ja mieti sitten vaikuttaako yhtään mihinkään. Jaa mutta ethän sinä edes halua tietää kun olet sen tupakan lumoissa etkä irti pääse vaikka kuinka pyristelet kun sinulla ei ole tahtoa eikä selkärankaa.


      • tupakoijat...
        pampila kirjoitti:

        kyllä pitää olla tyhmä kun kuvittelee että parvekkeella tupakoivilla on nupissa ongelmia.taitaa itellä olla.me tupakoijat poltetaan ihan kuinka paljon halutaa ei siinä auta teijän nurinat päin vastoin poltetaan vielä enemmän.eiköhän tää aihe oo jo aika kulunnu.eikö maailmasta löydy muuta valittamisen aihetta kun tupakoitsijat.

        Haa, pitäisköhän meidän tupakoimattomien haastaa kaiki syöpäkääryleitä käryttävät oikeuteen siitä, kun te yritettä murhata?!?

        Mulle on harvinaisen se ja sama, miten te ittenne haluatte tappaa (se keuhkosyöpä muuten on ikävä ja kivulias kuolema), mutta saisitte oikeesti painua johonkin pohjoisnavalle!


    • Juupa juu

      Polta itsekkin, mutta oli pakko vastata. Käy ensin sanomassa sille miehelle ja mieti vasta sitten kostotoimenpiteitäsi. Itselläni myös yläkerran naapurit ketjupolttajia joten pidin parvekkeen ovea kiinni päivisin. En voi sietää tupakan käryä sisällä vaikka tosiaan itse myös poltan.

    • Kill 'em all

      Asiallinen ketju, meillä myös sama ongelma. Itsellä myös käynyt mielessä, mitä kakkapussia voisi kostoksi naapurin postiluukusta sisään työntää.
      Kesäisin tulee savut parvekkeelta, joka meillä pois käytöstä kolmesta ilmansuunnasta tulevan savusaasteen takia ja talvisin rappukäytävästä, kun siirtyvät sisätiloihin röyhyttämään. Vihaan tupakansavua kotona, tosin ei tämän asunnon ainoa ongelma, joten uutta todellakin etsitään kuumeisesti koko ajan. Lisää täysin savuttomia taloja pääkaupunkiseudulle, muutan heti kun löytyy yksi sopivien kulkuyhteyksien varrelta ja kohtuuhintaan!

    • Yksi asia, mitä en ymmärrä.

      Jos ulkona on 30 astetta lämpöä, miksi ihmeessä ikkunoita pidetään auki huoneistoon?

      Se lämpöhän tulee siten myös sisälle?

      Meillä kesällä ulkona oli se 30, kaikki ikkunat ja ovet kiinni, parvekkeen lasit kiinni, verhot ikkunoiden edessä, ja sisällä oli lämpöä 22->26 astetta.

      Sitten, kun lämpötila laski ulkona alemmas kuin sisällä, tein lyhyen läpivedon.

    • entinen röökimies

      Sisällä on vielä kuumempaa ku ulkona koska aurinko paistaa ikkunaan. Siksi, kun pitää läpivetoa ilma kiertää ja on edes vähän "viileämpää". SIKSI.

      En ole koskaan ymmärtänyt, eikä KUKAAN parveketupakoitsija ole selittänyt:

      Miksi parvekkeella pitää tupakoida naapureita häiritsevällä tavalla, kun voi tupakoida parvekkeella myös ettei häiritse naapureita?

      Notkutaan partsin toisessa reunassa kaidetta vasten nojaten niin että savut VARMASTI kulkeutuu naapuriin. Kun vois poltella keskemmällä ja omalla seinustalla. Istuskella siinä rauhassa.

      Ja toi oli vaan ehdotus.

      Epäilen että parveketupakoitsijat tahallaan lietsoo vihaa ympärilleen. Niillä on itsellä paha olo, ovat huonoja ihmisiä kun ei ole edes itsekuria tupakoinnin lopettamiseen. Kaikki mättää, ja sitten kostetaan naapureilla. Jotka oikeesti on syyttömiä niiden pahaan oloon. Maalimassa on liikaa ihmisiä. Osa niistä haluaa tuhota hitaasti itseään tupakoimalla. Parempaa olisi kertalopetus. Yhteiskunta säästäisi paljon. Verotuloja jäisi saamatta mut ehkä eduskunta keksii jotain muuta verotettavaa.

    • "

      Six ne roikkuu siinä kaiteella röökillä ettei savu kulkeutus OMAAN kämppääs. Vitut siitä vaikka näin toimien naapuri saa isomman pöläyksen. Tänne aivan turha kirjoitella, ne vittupäät itsekkäät paviaanit mitää tajua. Oma naapuri röökaa ja köhii samalla keuhkojaan pihalle. Liian hidasta vaan tommonen kuolema. Kuolisivat noppeemmin ni sais muut hengitellä raitista ilmaa.

    • hanki elämä

      jottei naapurieden parveke-elämä häiriintyisi, minäkin tupakoin sisällä (omassa asunto-osakkeessani). Rappuun kantautuva tupakansavu sekoittuu mukavasti kivan naapurini jatkuvaan valkosipulin hajuun, joka oikeastaan tunkee postiluukusta sisään, ja taittaa mukavasti tupakanhajun myös omassa asunnossanikin.

    • "

      valkosipulin haju, paskan haju, hien haju....ei mukavia mutta ei vaarallisia. tupakan savu on myrkyllistä. äh...en jaksa...tupakoikaa paviaanit ja kuolkaa pois!

    • savuton1

      Heh
      Tupakointihan on rahamiesten harrastus...Kallista puuhaa meinaan saada vetää savua keuhkot täyteen ja ostaa tupakansavuinen elämä.Tupakoitsijoille pitää antaa mahdollisuus haista pahalle ja näyttää kamalalta.Heille pitää myös antaa mahdollisuus asuntonsa hinnan laskuun johtuen tupakan hajuhaitoista.He myös selkeästi haluavat sairastua fyysisesti...henkisestihän se on jo tapahtunut.
      Taloyhtiöiden olisi syytä sertifioida itsensä savuttomiksi.Tämä takaisi asuntojen jälleenmyyntiarvon säilymisen.Yksikin tupakoitsija taloyhtiössä takaisi että sertifikaatia ei voi saada ja asuntojen hinnat olisivat huomattavasti savuttomia yhtiöitä alhaisempia.Tästä voi jokainen sitten päätellä millaisesta yhtiöstä kannattaa asuntonsa ostaa.Koska tupaikoitsijalla on varaa tupakkaan on hänellä silloin myös varaa korkeampaan vuokraan ja näin maksaa tupakoinista muille aiheuttamaansa haittaa ...näin kertynyt vuokran ylijäämä sitten jaettaisiin tupakoimattomien talossa asuvien kesken savuhaittana.mitäs tästä sanotte:-)

    • leilax57

      Voi näitä kieltoja, uskomatonta paskaa. Jos parvekkeella ei saa sauhutella niin sitten ne polttavat sisällä. Sekö on sit hyvä juttu, näin se menee. Kuka nuuskija tulee kämppiin ja sanoo oi..oi.. tääl on poltettu tupakkia. Mua niin ärsyttää turhanpäivänen holhoominen, suorastaan vituttaaa, sairasta kyttäämistä. Kohta varmaan ei saa kotonakaan juoda viinaa, vaan mentävä ravintolaan, et saadaan kytättyä montako paukkua joit. Kohta ei uskalla mennä paskellekkaan, kätyrit hyökkää katsomaan mitä olet syönyt. Oletko kuituja tarpeeksi mussutellut. Mä en sano muuta kuin voihan, vitun... vitun näitä saatan hulluuksia!!

    • leilax57

      Mistä näitä kusipäitä sikiää?? Jos tupakansavu häiritsee muuttakoon korpeen. Huh.. ei sinne voi mennä, siel on susia, kettuja, karhuja ja sikarin polttelijoita. Ja kettuherra vetää kunnon ponukännit, kyykäärmeen katselles rappujen alta. Mä asun maalla olen ok eläitten kanssa, mut ihmiset on pimeitä.

    • SurkeaTulevaisuusOvella

      Tupakoinnin rajoitukset tulevat helvetin kalliiksi jokaiselle muulle paitsi tupakoivalle.

      No, lähivuosina tulevat kaikki asiat rajusti kallistumaan jo muutenkin ja 30 v aikana katoaa keskiansiotason työpaikoista 50% älylaitteiden ja robottien takia. Onneksi olen jo eläkkeellä.

      • Anonyymi

        No, siellä taitaa olla kommentin antaja idiootti itse. Asun kerrostalon 8 kerroksessa, naapurit vetää ketjussa tupakkaa parvekkeella. Minun olohuoneeni on savua täynnä. En valittaisi, sillä olen joskus itsekkin tupakoinut ja seurauksena oli keuhkoahtaama ja astma, vaikka olin jo lopettanut, olivat tuhonneet keuhkoja. Nyt kaikki savu ja käry tuottaa hirvittävän hengenahdistuksen ja naapurista tuleva savu on terveys ongelma ja se on totta. Huomaat sen tupakoitsija vielä itsekkin.. onko silloin kanttia haukkua idiootiksi? On lämmin ilma istun olohuoneen nojatuolissa ja parvekkeen ovi on auki ja naapurista tulee savua ja minua ahdistaa. Tämä on tilanne. Kai hengittämisen menee edelle tuon ns. yksityisen asian, jos niin olisi ei siitä tupakasta tulisi savua naapuriin. Miettikää itse myös sairastutte aikanaan, vuodet vierii. IDiotti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, siellä taitaa olla kommentin antaja idiootti itse. Asun kerrostalon 8 kerroksessa, naapurit vetää ketjussa tupakkaa parvekkeella. Minun olohuoneeni on savua täynnä. En valittaisi, sillä olen joskus itsekkin tupakoinut ja seurauksena oli keuhkoahtaama ja astma, vaikka olin jo lopettanut, olivat tuhonneet keuhkoja. Nyt kaikki savu ja käry tuottaa hirvittävän hengenahdistuksen ja naapurista tuleva savu on terveys ongelma ja se on totta. Huomaat sen tupakoitsija vielä itsekkin.. onko silloin kanttia haukkua idiootiksi? On lämmin ilma istun olohuoneen nojatuolissa ja parvekkeen ovi on auki ja naapurista tulee savua ja minua ahdistaa. Tämä on tilanne. Kai hengittämisen menee edelle tuon ns. yksityisen asian, jos niin olisi ei siitä tupakasta tulisi savua naapuriin. Miettikää itse myös sairastutte aikanaan, vuodet vierii. IDiotti

        "onko silloin kanttia haukkua idiootiksi?"
        Missä kohtaa haukuttiin idiootiksi? Muitakin kuvitelmia?


    • lemujariittää

      myös haisee ja kovasti tumppiastia joka yli äyräiden usein ja miksi sitä ei voi tyhjentää ja laittaa kansi päälle...

    • maailma_muuttuu_eskoseni

      Muistan vielä hyvin ajan, jolloin työpaikoilla tupakoitiin röyhkeästi aivan vieressä. Kukaan ei uskonut, että lailla voidaan puuttua asiaan. Kuinkas kävikään? Samoin muistan ajan, jolloin ravintolasta tullessa sai tuuletella ja pestä tupakansavun hajuisia vaatteitaan. Eipä enää.
      Nyt on vielä tuo asunto paikka, jonne tupakansavu edelleen kulkeutuu lähistöltä. Onneksi "tupakointilaki" on muuttumassa terveempään suuntaan tältäkin osin. Jälleen tupakoitsijoiden raivokkaasta vastustuksesta huolimatta.

    • Hajuilia

      Usein tupakka ääliöillä lasipurkki mihin laitetaan paskat! Se haisee!

    • SavunaLeijailevaEsko

      Muistakaahan sitten olla hyshys, kun aletaan nostamaan veroja mitkä jää valtiolta tienaamatta kun tupakointi kielletään kokonaan. Se siivu tullaan leikkaamaan sinun toimeentulotuesta ja mahdollisesti keskivertopalkastasi. Kun tämäkään ei riitä, voi olla, että pari koulua ja sairaalaa suljetaan sinun omahyväisyyden ja pikkumaisuutesi takia. Ruoan hinta nousee verotuksen myötä ja sitten on turha itkeä, sillä teidän on ollut pakko valittaa kun naapurin tupakan haju leijailee 5 minuuttia parvekkeella, jos sitäkään.

      Vai mistä ne rahat sitten tullaan ottamaan, kun velkaakin on noin 100 miljardia?

    • PahinVirheSodanjälkeen

      Muutamien ihmisten aloittama ajattelematon tupakoinnin vastustaminen sai älyvapaan hurmoksen liikkeelle. Se hurmos perustui tupakkaveron joihinkin satoihin euroihin ja kuvitelmaan, että tupakoitsijat käyttäisivät terveydenhoitopalveluja enemmän.

      Tupakoimattomien elämänsä aikana yhteiskunnalle aiheuttamat terveydenhoidon kokonaiskustannukset ovat pidemmän elämänsä vuoksi 25% suuremmat kuin tupakoivilla. ”Passiivisesti tupakoivat” kuuluvat ryhmään tupakoimattomat. Terveydenhoitokustannukset ovat lähes 20 miljardia vuodessa http://www.iltalehti.fi/terveys/200810068379693_tr.shtml

      Passiivinen tupakointikin on tarkoituksella sumutettu väärin ymmärrettäväksi. Se tarkoittaa tupakoitsijan kanssa samassa huoneessa asumista tai oloa samassa pienessä tilassa työpaikalla.

      Eläkekustannukset nousevat rajusti. Vaikutuksia kuljetuksiin, kauppaan, arvonlisäveroon jne. jne. Merkitsee miljardien vuosittaisia lisäkuluja. Kaikki nämä kiertyvät tavalla tai toisella aina kuluttajan maksettaviksi.

      Ymmärrän julkisissa ja yhteisissä sisätiloissa tupakointikiellon, mutta tämä tavoite Tupakoimaton Suomi on älyttömin asia mitä Suomessa on tapahtunut sodan jälkeen.

      • uusi.laki

        Tuskinpa kokonaan tupakatonta Suomea tulee koskaan olemaan. Tupakkaa tuodaan ulkomailta ja tupakkatuotteista riippuvaiset eivät yksinkertaisesti pärjää ilman niitä.

        Pelkäät eläkekustannusten ym. nousua, mutta et huomaa, että esim. sairaskulut tupakoitsijoiden osalta ovat melkoiset. Tupakka tappaa ja vaurioittaa sekä itse tupakkatuotteiden käyttäjiä, että sivullisia passiivisen tupakoinnin muodossa.

        Mitä kukin haluaa nähdä kustannuksina. Lukujakin voi tulkita hyvin monella tavalla ja lukujen lähteinä voi käyttää vaikka Alibia. Mitään ei saa ilmaiseksi, mutta keuhkosyövän tai keuhkoahtaumataudin saa todennäköisemmin tupakoitsija, kuin savuton ja tupakkatautien hoito tulee kalliiksi.
        Passiiviselle tupakoinnille altistuu esim. naapuri, joka joutuu hengittelemään tupakoivan naapurinsa savuja omalla parvekkeellaan tai asunnossaan korvausilmaventiilin tai tuuletusikkunan kautta.

        Uuden tupakkalain on määrä tulla voimaan 20.toukokuuta, jos eduskunta hyväksyy hallituksen esityksen. Odottelemme mielenkiinnolla sitä.


      • savuton_julkinen_koti

        En ymmärrä, että mikä ero on julkisissa tiloissa tai omassa kodissa. Julkisissa tiloissa tupakointi on kielletty, mutta niissä oleskellaan yleensä vain pieniä aikoja, ehkä muutama tunti kerrallaan. Tuskin kukaan, paitsi julkisissa tiloissa työskentelevät, oleskelee niissä kahdeksaa tuntia pidempää jaksoa.

        Koti, siellä oleskellaan viikonloppuisin, lomilla jne. 24/7 ja siellä joutuu hengittelemään naapureiden tupakansavua sen 24 tunnin aikana ja viikon jokaisena päivänä kesät, talvet. Altistuminen passiiviselle tupakoinnille on huomattavasti suurempaa, kuin esim. julkisissa tiloissa. Miksi tämä on sallittua???

        Tupakoimattomat eivät ole kieltämässä tupakointia kokonaan - pitäähän niitä veroeuroja saada tupakkatuotteiden myynnistä. Hyötyyhän siitä valtio monella tavalla, kun tupakoitsijat kuolevat nuorempina, eikä eläkkeisiin kulu heidän osaltaan rahaa, mutta terveydenhoitojärjestelmää he kuormittavat elämänsä aikana melkoisesti. Valitettavasti savuttomatkin kuormittavat sitä, kun he altistuvat tupakansavulle ja sairastuvat niiden lukuisten myrkkyjen ansiosta, mitä se savu sisältää.

        Uuden tupakkalain myötä tupakoitsijat sulkeutukoon omiin asuntoihinsa, tiivistäköön ikkunansa ja ovensa, sekä kaikki mahdolliset rakopaikat. Sitten vaan sohvalle lököttelemään tupakka suussa. Ikkunat ja ovet tietysti suljettuina!
        Annetaan sen savuttoman naapurin nautiskella savuttomat kahvit omalla parvekkeellaan tai terasssillaan ja sopu palaa taloyhtiöihin.


      • PahinVirheSodanjälkeen
        savuton_julkinen_koti kirjoitti:

        En ymmärrä, että mikä ero on julkisissa tiloissa tai omassa kodissa. Julkisissa tiloissa tupakointi on kielletty, mutta niissä oleskellaan yleensä vain pieniä aikoja, ehkä muutama tunti kerrallaan. Tuskin kukaan, paitsi julkisissa tiloissa työskentelevät, oleskelee niissä kahdeksaa tuntia pidempää jaksoa.

        Koti, siellä oleskellaan viikonloppuisin, lomilla jne. 24/7 ja siellä joutuu hengittelemään naapureiden tupakansavua sen 24 tunnin aikana ja viikon jokaisena päivänä kesät, talvet. Altistuminen passiiviselle tupakoinnille on huomattavasti suurempaa, kuin esim. julkisissa tiloissa. Miksi tämä on sallittua???

        Tupakoimattomat eivät ole kieltämässä tupakointia kokonaan - pitäähän niitä veroeuroja saada tupakkatuotteiden myynnistä. Hyötyyhän siitä valtio monella tavalla, kun tupakoitsijat kuolevat nuorempina, eikä eläkkeisiin kulu heidän osaltaan rahaa, mutta terveydenhoitojärjestelmää he kuormittavat elämänsä aikana melkoisesti. Valitettavasti savuttomatkin kuormittavat sitä, kun he altistuvat tupakansavulle ja sairastuvat niiden lukuisten myrkkyjen ansiosta, mitä se savu sisältää.

        Uuden tupakkalain myötä tupakoitsijat sulkeutukoon omiin asuntoihinsa, tiivistäköön ikkunansa ja ovensa, sekä kaikki mahdolliset rakopaikat. Sitten vaan sohvalle lököttelemään tupakka suussa. Ikkunat ja ovet tietysti suljettuina!
        Annetaan sen savuttoman naapurin nautiskella savuttomat kahvit omalla parvekkeellaan tai terasssillaan ja sopu palaa taloyhtiöihin.

        Hyvä kirjoitus sinänsä. Pari kohtaa täytyy korjata.

        ”Altistuminen passiiviselle tupakoinnille on huomattavasti suurempaa, kuin esim. julkisissa tiloissa.”
        Passiivisen tupakoinnin määrittelee arvostettu suomalainen lääkäriseura näin: http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_p_id=Article_WAR_DL6_Articleportlet&p_p_action=1&p_p_state=maximized&viewType=viewArticle&tunnus=duo10286

        jossa passiivisesta tupakoinnista puhutaan: ”Riski oli sitä suurempi, mitä useampi aikuinen tupakoi PERHEESSÄ.”

        ”PUOLISON tupakointiin liittyvä keuhkosyöpäriski on 1,22-kertainen naisilla, 1,37-kertainen miehillä, ja mieillä ja naisilla yhteensä 1,29-kertainen (U.S. DHHS 2006). TYÖPAIKALLA tapahtuvaan passiiviseen tupakointiin liittyvä syöpäriski on myös merkitsevästi suurentunut.”

        ”Passiivisen tupakoinnin vaikutukset sydän- ja verenkiertosairauksiin alkavat mahdollisesti jo lapsuudessa, sillä TUPAKOIVIEN VANHEMPIEN lapsilla on huonompi veren rasvaprofiili kuin tupakoimattomien vanhempien lapsilla.”

        Ja tietenkin raskaana oleva sikiölleen. Duodecim ei missään kohtaa mainitse naapurihuoneistossa tupakoinnista tai hajusta rappukäytävässä tai vaatteiden hajusta tms. Tupakanhaju ei ole sama kuin passiivinen tupakointi. Passiivinen tupakointi on merkittävää altistumista suoralle tupakansavulle samassa kodissa tai samassa pienessä työpaikan huoneessa, jossa hengitetään täsmälleen samaa ilmaa kuin tupakoitsija.


        ”Hyötyyhän siitä valtio monella tavalla, kun tupakoitsijat kuolevat nuorempina, eikä eläkkeisiin kulu heidän osaltaan rahaa, mutta terveydenhoitojärjestelmää he kuormittavat elämänsä aikana melkoisesti.”
        Tupakoimattomien elämänsä aikana yhteiskunnalle aiheuttamat terveydenhoidon kokonaiskustannukset ovat pidemmän elämänsä vuoksi 25% suuremmat kuin tupakoivilla. ”Passiivisesti tupakoivat” kuuluvat ryhmään tupakoimattomat. Terveydenhoitokustannukset ovat lähes 20 miljardia vuodessa, josta 2-3% aiheutuu tupakoinnista eli 97-98% muusta http://www.iltalehti.fi/terveys/200810068379693_tr.shtml


      • maailma.muuttuu.eskoseni

        Savuttomaan Suomeen pääsee muullakin tavoin, kuin itse tupakoinnin kieltämällä.
        Tupakan savu on se, mistä tässä nyt pyritään pääsemään eroon. Siitä päästiin eroon esim. sairaaloissa ja työpaikoilla jo aikoja sitten. Ja ravintolatkin ovat olleet savuttomia jo kymmenisen vuotta. Kummassakin tapauksessa tämä onnistui vasta lain avulla tupakan savun tuottajien vastustuksesta huolimatta. Joten mitenkään mahdotonta ei olisi liittää myös kodit tämän suojelun piiriin lain avulla. Lakia ollaankin nyt korjaamassa terveempään suuntaan.
        Nikotiiniriippuvaisethan voivat saada annoksensa nykyään jo muillakin tavoin. Porkkanana voisi käyttää aluksi savua tuottavien nikotiinituotteiden entistä kovempaa ja savua tuottamattomien lievempää verotusta. Tämä varsinkin niille, jotka ovat huolissaan taloudellisista seikoista. Joilla on yritetty puolustaa tupakan savun tuottamista ja vastustaa tähänastisia lainmuutoksia. Kummassakaan onnistumatta.


      • ei.savustusoikeutta
        PahinVirheSodanjälkeen kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus sinänsä. Pari kohtaa täytyy korjata.

        ”Altistuminen passiiviselle tupakoinnille on huomattavasti suurempaa, kuin esim. julkisissa tiloissa.”
        Passiivisen tupakoinnin määrittelee arvostettu suomalainen lääkäriseura näin: http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_p_id=Article_WAR_DL6_Articleportlet&p_p_action=1&p_p_state=maximized&viewType=viewArticle&tunnus=duo10286

        jossa passiivisesta tupakoinnista puhutaan: ”Riski oli sitä suurempi, mitä useampi aikuinen tupakoi PERHEESSÄ.”

        ”PUOLISON tupakointiin liittyvä keuhkosyöpäriski on 1,22-kertainen naisilla, 1,37-kertainen miehillä, ja mieillä ja naisilla yhteensä 1,29-kertainen (U.S. DHHS 2006). TYÖPAIKALLA tapahtuvaan passiiviseen tupakointiin liittyvä syöpäriski on myös merkitsevästi suurentunut.”

        ”Passiivisen tupakoinnin vaikutukset sydän- ja verenkiertosairauksiin alkavat mahdollisesti jo lapsuudessa, sillä TUPAKOIVIEN VANHEMPIEN lapsilla on huonompi veren rasvaprofiili kuin tupakoimattomien vanhempien lapsilla.”

        Ja tietenkin raskaana oleva sikiölleen. Duodecim ei missään kohtaa mainitse naapurihuoneistossa tupakoinnista tai hajusta rappukäytävässä tai vaatteiden hajusta tms. Tupakanhaju ei ole sama kuin passiivinen tupakointi. Passiivinen tupakointi on merkittävää altistumista suoralle tupakansavulle samassa kodissa tai samassa pienessä työpaikan huoneessa, jossa hengitetään täsmälleen samaa ilmaa kuin tupakoitsija.


        ”Hyötyyhän siitä valtio monella tavalla, kun tupakoitsijat kuolevat nuorempina, eikä eläkkeisiin kulu heidän osaltaan rahaa, mutta terveydenhoitojärjestelmää he kuormittavat elämänsä aikana melkoisesti.”
        Tupakoimattomien elämänsä aikana yhteiskunnalle aiheuttamat terveydenhoidon kokonaiskustannukset ovat pidemmän elämänsä vuoksi 25% suuremmat kuin tupakoivilla. ”Passiivisesti tupakoivat” kuuluvat ryhmään tupakoimattomat. Terveydenhoitokustannukset ovat lähes 20 miljardia vuodessa, josta 2-3% aiheutuu tupakoinnista eli 97-98% muusta http://www.iltalehti.fi/terveys/200810068379693_tr.shtml

        Ihan sama, hyötyykö valtio tupakoitsijoista tai ei. Eivät kuitenkaan osta tuolla seikalla savustusoikeutta asuntooni. Näin on marjat!


      • maailma.muuttuu.eskoseni
        PahinVirheSodanjälkeen kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus sinänsä. Pari kohtaa täytyy korjata.

        ”Altistuminen passiiviselle tupakoinnille on huomattavasti suurempaa, kuin esim. julkisissa tiloissa.”
        Passiivisen tupakoinnin määrittelee arvostettu suomalainen lääkäriseura näin: http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_p_id=Article_WAR_DL6_Articleportlet&p_p_action=1&p_p_state=maximized&viewType=viewArticle&tunnus=duo10286

        jossa passiivisesta tupakoinnista puhutaan: ”Riski oli sitä suurempi, mitä useampi aikuinen tupakoi PERHEESSÄ.”

        ”PUOLISON tupakointiin liittyvä keuhkosyöpäriski on 1,22-kertainen naisilla, 1,37-kertainen miehillä, ja mieillä ja naisilla yhteensä 1,29-kertainen (U.S. DHHS 2006). TYÖPAIKALLA tapahtuvaan passiiviseen tupakointiin liittyvä syöpäriski on myös merkitsevästi suurentunut.”

        ”Passiivisen tupakoinnin vaikutukset sydän- ja verenkiertosairauksiin alkavat mahdollisesti jo lapsuudessa, sillä TUPAKOIVIEN VANHEMPIEN lapsilla on huonompi veren rasvaprofiili kuin tupakoimattomien vanhempien lapsilla.”

        Ja tietenkin raskaana oleva sikiölleen. Duodecim ei missään kohtaa mainitse naapurihuoneistossa tupakoinnista tai hajusta rappukäytävässä tai vaatteiden hajusta tms. Tupakanhaju ei ole sama kuin passiivinen tupakointi. Passiivinen tupakointi on merkittävää altistumista suoralle tupakansavulle samassa kodissa tai samassa pienessä työpaikan huoneessa, jossa hengitetään täsmälleen samaa ilmaa kuin tupakoitsija.


        ”Hyötyyhän siitä valtio monella tavalla, kun tupakoitsijat kuolevat nuorempina, eikä eläkkeisiin kulu heidän osaltaan rahaa, mutta terveydenhoitojärjestelmää he kuormittavat elämänsä aikana melkoisesti.”
        Tupakoimattomien elämänsä aikana yhteiskunnalle aiheuttamat terveydenhoidon kokonaiskustannukset ovat pidemmän elämänsä vuoksi 25% suuremmat kuin tupakoivilla. ”Passiivisesti tupakoivat” kuuluvat ryhmään tupakoimattomat. Terveydenhoitokustannukset ovat lähes 20 miljardia vuodessa, josta 2-3% aiheutuu tupakoinnista eli 97-98% muusta http://www.iltalehti.fi/terveys/200810068379693_tr.shtml

        Passiivisesta tupakoinnista ja mitä siihen kuuluu ja mitä ei, voidaan puhua pitkältikin. Mutta asialla on hyvin vähän käytännön merkitystä. Esimerkiksi tupakansavun tuottokielto työpaikoilla ei erottele sitä, onko tämä savustaja jonkin toisen kanssa samassa huoneessa tai ei. Vaan kielto koskee koko työpaikkaa. Sama pätee muihinkin vastaaviin tilanteisiin ja nykyään jo tupakansavusta vapaisiin kohteisiin. Tästä voi jokainen tehdä omat johtopäätöksensä koskien tulevan tupakkalain merkitystä ns. parveketupakointiin, eli omalta osaltaan asuntojen vapautukseen tupakansavusta. Ihan eri asia? Niin arveltiin myös , kun keskusteltiin tulevasta laista koskien tupakansavun tuottokieltoa ravintolossa. Ja esitettiin kovasti perusteluja sille, ettei kieltoa voisi määrätä.


    • HyvinHuolissani

      Miljoona Facebookin käyttäjää kuolee tänä vuonna...

    • laiskuuttako

      joo, tuo et lasipurkin kansi kiinni jos pitää parvekkeella, se haisee jatkuvasti, savu haihtuu nopeammin...miks ei sitä voi useimmin tyhjentää?

      • KarseetaEloa

        kun asuimme jonki aikaa kaupungin vuokra rivarissa, niin silloin oli vasemmalla ja oikealla naapurit jotka ravasi tupakalla etupihalla noin puolen tunnin välein ja molemmilla oli isot lasipurkit täynnä tupakka jätettä märkimässä ja haisemassa, tupakan haju oli aivan karmea joka kulkeutui siitä etupihalta keittiöön ja keittiössä oleminen oli mahdotonta saati sitten että siellä syödä olisi voinut. Vaikka ikkunat oli kiinni niin silti hirvittävä tupakan haju koko asuntoon tuli, haju tarttui jopa vaatteisiin ja verhoihin. Emme asuneet kuin 4 kuukautta onneksi.


    • iouj777

      Ravintoloissa polttamisen kieltoa vastustivat lähinnä vain ravintoloitsijat ja ravintolatyöntekijät, jotka pelkäsivät työpaikkojensa puolesta asiakkaiden kaikottua. Pitivät joka puolella tarmokkaasti ääntä kieltoa vastaan.

      • pelkkää.plussaa

        Kyllä siellä ravintolassa on huomattavasti miellyttävämpää asioida nyt, kuin ennen tupakointikieltoa. Ei tarvitse käydä suihkussa (hiukset haisivat) välittömästi ravintola-aterioinnin jälkeen, eikä vaatteet haise savulta. Silmät vuotivat ja nenä meni tukkoon, päätä särki - nyt voin aterioida ilman tällaisia oireita.

        Pelkkää positiivista savuttomuudesta. lapsetkin voi ottaa mukaan ravintolaan koko perheen aterioille.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      336
      3794
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1458
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1308
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1292
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1264
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1221
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe