AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!
 /   /  /  /  /  / "Näytä työpöytä" tehtäväpalkkiin...?!

"Näytä työpöytä" tehtäväpalkkiin...?!

6 Vastausta 1 780 Lukukertaa
Koneeseeni asennettiin vastikään Windows 7.
Melko pian käyttöönoton jälkeen törmäsin seuraavanlaisiinn ongelmiin:

1) Alapalkista puuttui "Näytä työpöytä" -kuvake, mutta sain helposti luotua sellaisen työpöydälle. En kuitenkaan saa siirrettyä sitä tehtäväpalkkiin. Kun yritän tehdä tämän, kyseisen kuvakkeen kohdalla ainoa valittava vaihtoehto on "Kiinnitä kohteeseen Resurssienhallinta", mitä taas en halua. (Muita kuvakkeita pystyy kyllä kiinnittämään Tehtäväpalkkiin)

Sen sijaan alapalkin oikeassa reunassa on pieni harmaa nappi joka ajaa tämän Näytä työpöytä -kuvakkeen asian. Windows XP:ssä oli kuitenkin kätevämpää kun kyseinen kuvake oli Käynnistä-valikon vieressä.

Keksiikö joku neropatti miten sen Näytä työpöytä -kuvakkeen saisi Käynnistä-valikon viereen samaan riviin muiden kuvakkeiden kanssa?

2) Kuinka saan Käynnistä-valikon "perinteiseksi" eli EI sellaiseksi jossa on valittavissa "Kaikki ohjelmat" ja perinteisen valikon sijaan aukeaa kasa kansioita päällekkäin?

Kiitos etukäteen kaikille ratkaisua tarjonneille.

Opettele

1) Ei se puutu, se on oikeassa reunassa se pieni kaistale.
2) Totu uuteen äläkä ammu itseäsi jalkaan roikkumassa vanhassa.

Uusi parempi

Tuo uusi tapa on vanhaa parempi, sinun ei tarvitse edes katsoa minne hiirtä sohit (jokainen osaa siirtää hiiren katsomatta esim. nurkkiin) ja saa työpöydän joko väliaikaisesti tai kokonaan näkyviin.

Kirjoittaja on poistanut tämän viestin

Näytä Työpöytä-kuvake kuuluu Pikakäynnistys (QuickLaunch) työkaluriviin, jota Seiska ei näytä vakiona vaan sinun tulee lisätä se manuaalisesti. Tee näin:

1) Klikkaa hiiren oikealla painikkeella Työkalupalkin tyhjässä kohdassa, valitse "Työkalurivit > Uusi työkalurivi" (kuva: http://s866.photobucket.com/albums/ab228/L_Laffer/S24/?action=view&current=QL_1.png)

2) Mene osoitteeseen "C.\Käyttäjät\Oma_Käyttäjätunnuksesi\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer" ja valitse Pikakäynnistys-kansio (QuickLaunch), klikkaa "Valitse kansio" (kuva: http://s866.photobucket.com/albums/ab228/L_Laffer/S24/?action=view&current=QL-2.png)

Huomaa että AppData on piilotettu kansio.

3) Poista mahdollinen työkalupalkin lukitus ja siirrä QuickLaunch haluamaasi paikkaan, esim. heti Käynnistä-painikkeen viereen niinkuin se oli Vistassa oletuksena. Tilaa säästääksesi klikkaa hiiren oikealla painikkeella QuickLaunchin tyhjässä kohdassa, valitse "Näytä pienet kuvakkeet" sekä poista valinnat "Naytä teksti" ja "Näytä otsikko" (kuva: http://s866.photobucket.com/albums/ab228/L_Laffer/S24/?action=view&current=QL_3.png)

Pikakäynnistys-työkalurivi on nyt paikallaan, "Näytä työpöytä"-painike siellä missä olet tottunut sen näkemään.

Täältä löydät ohjeet klassisen menun käyttöönottoon: http://www.howtogeek.com/howto/2227/get-the-classic-start-menu-in-windows-7/
(Lontoon murteella, ei liene ongelma.)

Larry
Turhaa hommaa. Mutta jos haluaa väkisin pysytellä vanhassa ja huonommassa, niin mikä ettei :)

KIITOS

Kiitos ohjeista, toimii taas kuin ennenkin :)
Kiitos ohjeista, pääsin melkein 2-kohdan loppuun. Ongelmani on, ettei "valitse kansio"-painiketta ilmesty lainkaan enkä pääse siirtämään quick launchia työkalupalkkiin...osaatko auttaa?
 /   /  /  /  /  / "Näytä työpöytä" tehtäväpalkkiin...?!

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta