Äitiysvaatteet.

kskfifi

Kuinka paljon olette äitiysvaatteita ostaneet vai oletteko hyvin selvinneet ihan normaaleilla vaatteilla?

Paljonko on palanut rahaa äitiysvaatteisiin?

Itse vielä olen alussa, mutta tämä kiinnostaa jo kovasti. Itse olen lähinnä ajatellut käyttää normaaleja vaatteita ja muokata entisiä raskauteen sopiviksi. Tuntuu turhalta tuhlata euroja muutaman kerran pidettäviin vaatteisiin kun rahat voisi käyttää vauvaankin.

22

1830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muumimammuska

      Minulle on riittänyt toistaiseksi kun ostin vaan isokokoisia kesävaatteita alesta rv26 menossa :D en tiedä kauanko riittää ja kohta on kylmät ilmat ja mulla ei housuja, ehkä vois ostaa taas jotain isokokoista tai äitiysvaatteita...minulla kasvaa vauva enempi selkään ja ylöspäin kuin ulospäin eli pömppö on tossa ylävatsassa, näyttää enempi kuin ois lihava vaan eikä raskaana, kyllähän tukeva olenkin. Vauvan koko yläkanttiin mut silti ihmiset sanoo että ei uskois olevan raskaana ja niinkin pitkällä.

    • <<<>>>

      Ostin tässä kolmannessa raskaudessa kasan vaatteita vajaalla 100 eurolla alesta. Aikasemmissa en oo ostanu yhtäkään vaan kulkenu jossain verkkareissa vaan ja pari kesämekkoa sain ilmaseks. Nyt tällä kertaa vaan halusin et ois jotain nättiä ja mukavaa mitä laittaa päälle, ja toisaalta vaatetta tarvii enempi ku on viimesillään talvella (edelliset syntyny kesällä). Se mua pikkasen kirpasee et tarvis hommata talvitakki parin kuukauden takia, mut yritän löytää käytettynä sellasen. niin ja kengät...mistä ihmeestä löydän sellaset jotka menee mun todella turvonneisiin jalkoihin, nyt menee oikeestaan vaan säädettävät sandaalit.

      • k

        muutamia äitiysvaatteita, housuja 2kpl ja tunikoita 2kp ja legginseja 2kpl ja toppeja ja t-paitoja. sain myös kavereilta vaatteita Housuja, hameita, paitoja. rahaa kului varmaan alle 100e. Kyllä niille äitiysvaatteille löytyy käyttöä synnytyksen jälkeenkin. Vatsa/paino ei kaikilla palaudu heti synnytyksen jälkeen alkuperäisiin mittoihin, eikä siis aikaisemmat vaatteet mahdu heti päälle. Joten käytin äitiysvaatteita myös synnytyksen jälkeen jonkun aikaa.


    • rv 25+4

      En ole ostanut yhtään äitiys vaatteita, tuntuu niin kalliilta. Lyhyt aika tämä kumminkin on. Mutta massu on vaan kasvanu ja kasvanu joten pakko ollu ostaa jotain, että on päälle pantavaa.. Olen ostanu tavallisia vaatteita isompaa kokoa vain, ja en mitään kasaa. Ihan pari paitaa. Ja kivan hellemekon sain ilmaiseksi, ja se onkin ollut kovassa käytössä viimeiset pari kk!!! :) Saas nähdä joutuuko sitä jotain olohousua ostaa viel kun ilmat kylmenee.. toivottavasti ei. Kun ollut niin lämmintä, niin ei tullu pidetty pitkiä housuja, että en tiedä miten nuo vanhat olohousut joustaa..

    • .....

      Harva pärjää omilla siinä loppuvaiheessa. Vatsa on niin suuri ja housujen kanssa tulee etenkin ongelmaa. Osta kirpparilta/alesta parit hyvät mammahousut ja käytä niitä raskausaika. Siinä ajassa kulutat normaalihousujakin parit. Ja mammavaatteita tarvitaan yleensä kyllä vielä hetki synnytyksen jälkeenkin!

      Mä ostin kappahlin xxl osastolta paidat ja äitiyshousut tilasin netistä. Niitä housuja meni kolmet (kahdet farkut ja yhdet kesähousut) ja ovat kyllä ihan loppuun kulutetut. Niitä äitiysfarkkuja (matalavyötäröiset eli tulevat vatsan alle) pystyy käyttämään kyllä vieläkin. Ja voithan tulla joskus uudelleenkin raskaaksi ;) tai pistää kirpparille myyntiin. Mielestäni on turhaa sinnitellä tavallisissa jos ovat epämukavat.

    • jkytj

      ostin 2 äitiyshousut, koska entiset eivät enää istuneet hyvin enkä tykkää niistä kuminauhavirityksistä. Lisäksi ostin pari imetys-äitiyspaitaa ja muuten käytin yläosana vanhoja löysiä vaatteita. Ja olihan minulla muutama siistimpi äitiyspaitakin olemassa "edustaviin menoihin", mutta kotosalla sitä tuli pidettyä lököverkkareita ja löysää paitaa. Ihmisten ilmoilla on kuitenkin mukavampaa liikkua nättinä, vaikken mikään muodin seuraaja olekaan. Hyvinhän nuo vaatteet säilyi toisellekin äidille kierrätettäväksi ja aijon kiskoa taas päälleni, kun joskus ehkä saan toisen vauvan.

    • 21..

      Viikkoja on 21 ja toistaseksi mennään omilla vaatteilla. Mutta ei kauhean kauaa enää.
      Väljimmät ja ennen raskautta isoja olleet vaatteet mahtuva päälle, suppea on siis valikoima
      Siirryn äitiyshousuihin ja hameisiin, kun vatsa tästä vielä hiukan kasvaa ja niin tein edellisessäkin raskaudessa. Kiristävä vaate on ihan kamalan tuntoinen kun vatsassa nahkakin kiristää. Siksi minä ainakin olen ostanut äitiyshousuja ja muutaman hameen, jotta töissä voi olla siisteissa vaatteissa, mutta kuitekin mukavasti.
      Teeppareita olen hankkinut H&M:lta ihan perus valkoisia ja mustia ja niitä käytin kyllä tässä raskauksien välissäkin ihan tavallisina paitoina - pitempi helma niissä vain on. Itse en osannut mitään tuubi-systeemejä käyttää eivätkä ne kyllä mielestäni olleet tarpeeksi siistejä töissä käytettäväksikään.
      Saa ne sitten myytyä tai lahjoitettua eteenpäin ne äitiysvaatteet, kun niitä ei enää itse tarvitse.

    • tällaiset shoppailut

      Minä olen ostanut n. 400-500 eurolla äitiysvaatteita (suurin osa H&M:n äitiysmallistosta joten ei tullut niin kalliiksi):

      - yhdet laadukkaat farkut
      - yhdet mustat suorat housut
      - yksi kevättakki
      - pari siistimpää pitkähihaista tunikaa
      - 3 t-paitaa ja pari muuta kesäpaitaa
      - kaksi hihatonta paitaa yöpaidaksi
      - kahdet rennot kesähousut
      - yksi hellemekko
      - yhdet shortsit
      - kaksi hametta kesäksi

      Nämä kaikki siis äitiysmallisia. Myös moni kaapissa ollut "tavallinen" tunika osoittautui hyväksi. Vain pieni osa listalta oli virheostoksia: shortseja ei tullut pidettyä ollenkaan, olivat huononmalliset eli puristivat mahaa. Myös yksi sellainen "siistimpi" paita jäi vähälle käytölle kun ostin sen jo alkuraskaudesta ja ei niin väljää olisi silloin tarvinnut. Loppuraskaudesta taas ei enää tarvitse pitkähihaista paitaa kun synnytys on jo niin lähellä ja nyt on lämmintä.

      Joten jos nyt tekisin nämä ostokset uudelleet, jättäisin pois shortsit ja ehkä nuo pitkähihaiset äitiyspaidat ja ostaisin vain sellaisen vuodenajan äitiysvaatteita, joka on ajankohtainen raskauden puolivälin jälkeen. Farkkuja ja mustia housuja tarvitsin jo alusta asti, koska maha oli kovin turvoksissa ja tavalliset housut puristivat kamalasti alavatsaa, mutta tavallisilla paidoilla pärjäsin noin puoleenväliin asti. Mutta huom. viimeisellä kolmanneksella niitä äitiysmallisia paitoja on TODELLA tarvinnut!!! Sitä ei voisi uskoakaan kuinka se maha kasvaa... Jos ostaa vain tavallisia paitoja jotka on vähän isompaa kokoa niin johan se paita on sitten tosi väljä kaikkialta muualta kuin mahan kohdalta. Nyt alkaa jo kyllästyttää pitää koko ajan noita samoja äitiyspaitoja, mutta en raaski viimeisiksi viikoiksi enää mitään uutta ostaa.

      Noin yhteenlaskettuna summa kuulostaa suurelta, mutta ostin tietenkin vaatteita pikkuhiljaa kun raskaus eteni. Ja itse ajattelin sen niin että kun kerran raskaana ollaan niin otetaan siitä kaikki ilo irti :) Onhan se mukava kulkea näteissä vaatteissa raskaanakin. En voisi kuvitellakaan että menisin verkkareissa töihin tai kaupungille... Sitä paitsi on mahdollista että tämä on elämäni ainoa kerta kun olen raskaana, joten miksei nauttia siitä ajasta? Suurin osa varsinkin kesävaatteista menee vielä synnytyksen jälkeenkin eli tulevina kesinä, ja loput saa varmasti myytyä eteenpäin ja/tai annettua eteenpäin esimerkiksi siskoille.

    • fisutt

      Itse ostin raskausaikana kahdet äitiyshousut, niitäkin tuli melko vähän käytettyä. Ihan tavallisia kuminauhavyötäröisiä housuja käytin ja pitkiä venyviä toppeja ja paitoja. Ihan samoja raskausaikana ostettuja vaatteita olen käyttänyt paljon myös raskauden jälkeen..

    • marrasmamma-75

      Farkut n. 60€, H&M äitiys housut 30€, pari imetyspaitaa n. 20€, kesäpaita 14€, shortsit 5€, pari neuletta alesta n. 50€ ja capri housut n. 15€.. yhteensä noin 200€. Halvemmalla olisi selvinnyt, jos olisi kirppareita kierrellyt, mutta talous on kunnossa niin ei tuo minusta pahalta summalta ole tuntunut. Kaapissa on lisäksi ennestään tunika tyylisiä paitoja ja osa T-paidoista menee vielä hyvin päälle.

      Itse jouduin ostamaan jo ekat äitiys housut rv 12, joten kyllä noita tulee pidettyä enemmän kuin se pari kertaa. Farkut varsinkin ovat olleet kovassa käytössä. Itse pidän istuvista vaatteista ja tärkeintä on, että ne eivät purista tai ahdista. Joten en kyllä pystyisi normi lantiofarkkuja pitämään jonkun kuminauhaviritelmän kanssa... tai jotain XXXXL kokoisia telttoja :-) Mä näyttäisi ihan läskiltä sellaiset kuteet päällä. Mun mielestä vauvamaha saa näkyä!

      Tuleva mummi on kyllä huolehtinut siitä, että mun ei varmaan tartte ostaa vauvalle yhtään vaatetta ensimmäiseen vuoteen :-)

    • mutta jotain varmaan

      Housut tulee ainakin ostettua. Mulla on isoja paitoja (esim. tunikoita), että vatsa sinne varmaan mahtuu, mutta ne ovat lähes kaikki lyhythihaisia, joten syksyksi/talveksi täytyy ostaa pari pitkähihaista. Kaverilta sain mammavaatteita. On vielä hurjan isoja, mutta katsotaan josko loppuvaiheessa olisivat jo hyviä.

      Rv 19 menossa ja parit housut mahtuu vielä hyvin. Toiset jopa hieman roikkuu (joskus vaatteissa on kumman isoja vyötäröitä?!). Olen huono ompelija, joten en taida muokata mitään.

      Rintsikoita on ollut pakko vaihtaa isompiin.

      • 84754367502

        Pikkuhiljaa olen jotain ostellut mutta en kovin paljoa loppujen lopuksi. Siinä joskus viikon 20 jälkeen huomasi selvästi että oli alettava jättää vanhat housut yms. kiristävät ja pienemmät vaatteet.
        Hankin kahdet pellavaiset äitiyshousut ja yhdet sortsit ja muutama pitkähihainen äitiystunika joita käytin keväällä ja alkukesästä kun olin vielä töissä. Sitten parit tuubit ja topit joilla on voinut käyttää paremmin vanhoja normikokoisia t-paitoja. Muutamia t-paitoja vähän normikokoa suurempina, yhdet kokoa suuremmat caprit joissa kuminauhavyötärö ja verkkarihousut joustovyötäröllä ja parit isommat rintsikat. Nyt viimeisimpänä tilasin imetysliivit ja odottavien aluspöksyt jotka tukee vähän enempi.
        Tärkeimmät on olleet sortsit ja isommat t-paidat/topit kun kesä ollut kuuma. Myös ennestään ollut tunikamallinen mekko ja toinen joustavaa materiaalia oleva mekko on palvellut nyt loppuaikana hyvin.
        Vanhoista vaatteista vaan housut ja vetoketjulliset hameet ja normikokoa olevat rintsikat on täytynyt jättää, kaikki muu on toiminut jotenkin.


    • Tulevakin äiti

      minä pärjäsin omilla vaatteilla koko raskauden ajan. Housut oli sen verran joustavat ja paidat myös. Housut tippu nilkkoihin kun lähdettiin sairaalasta kotiin, sen verran venyneet oli. Toivottavasti tämänkin raskauden pärjään omilla.

    • Aia'

      Äitiysvaatteita mietin,mutta ovat turhankin kalliita. Hyvin on käynyt,ja saman asian ajaa, kun on ostanut kokoa isompaa vaatetta (päällehän ei enää mahdu mitkä ennen raskautta). Ja nyt kun helteitä ollut, mekoilla hyvin selvinnyt :D

      • koko...

        Sinulla ei ole viikkoja vielä kuin kaksikymmentä-jotakin?
        Yhtä kokoa suuremmat eivät kyllä riitä, kun vatsa kunnolla pullahtaa..


    • Henni78

      Molemmissa raskauksissa ostin äitiysfarkut, leggarit ja verkkarit. Muutenhan tuo muoti on suotuisaa raskaanakin oleville, kun on paljon tunikoita ja pitkiä paitoja, joten niillä mentiin :) En siis ostanut mitään äitiyspaitoja, vaan ihan normaalia vaatetta yläosiksi. Ja mekkoja käytin paljon.

      Tilasin sellaisen housujen jatkokappaleen siinä mielessä, että olisin voinut vanhoilla housuilla pärjätä ainakin osaksi, mutta eihän se jatkopala istunut ollenkaan päällä, joten jäi käyttämättä kokonaan.

      • huhtivauvan odottaja

        Minulla on sellainen työ, jossa edellytetään siistiä pukeutumista ja näin ollen oli pakko hommata suorat äitiyshousut ja vähän fiksumpaa yläosaa myös odotusajalle. Tilannetta ei helpota se, että olen naiseksi aika pitkä, 176 cm joten housuissa pitäisi olla pitkä eikä normaali lahkeenpituus. Netistä löysin sitten Happy Mum merkkiset äitiyshousut, joissa pitäisi myyjän mukaan olla pidempi lahkeenpituus: http://www.mamamia.fi/products/155-aitiys-housut-mustat-happy-mum.aspx
        Lisäksi tilasin vielä farkut pitkällä lahkeella samasta kaupasta. Odottelen vielä pakettia, mutta toivon mukaan housut käyvät eikä tarvitse enää alkaa uudestaan metsästämään pitkiä, siistejä äitiyshousuja. Muuten ajattelin pärjätä pidemmillä tunikoilla ym.


    • dkkoo

      Loppuun asti ei pärjää omilla. Mulle on toinen tulossa, alussa vasta. Nyt rv 17 ja omat toki mahtuu nyt.

      Pitkät paidat tai löysät/venyvät mekot voi mennä loppuun saakka, mutta parit housut on pakko ostaa. Itse sain yhdet kaverilta ja kahdet ostin, siis edellisessä raskaudessa. Niihin ei paljoa rahaa mennyt. Talvitakin, isompaa kokoa, ostin kirpparilta. Loppuaikana piti ostaa myös parit isommat rintaliivit, mutta ostin valmiiksi imetysliivit, niin ei mennyt hukkaan lapsen synnyttyä.

      Sitä yllättyy, miten iso se massu on joskus viikolla esim. 37... Minäkin sain pienen lapsen, yliajalla ja vain 3kg, mutta en mitenkään olis mahtunut omiin vaatteisiini, muutamia pitkiä paitoja lukuun ottamatta.

    • ostaa

      Rv31 menossa ja olen ostanut yhden syystakin alesta (ei äitiystakki vaan isoa kokoa oleva, oisko ollut 42?). Maksoi n. 25 euroa. Sitten ostin villatakin kokoa XL (normaali kokoni S). Alle 30 euroa. Yhtä äitiyspaitaa minkä sain kaverilta olen pitänyt. Muutoin normaaleja vaatteitani. Joista suurinosa ei sovi, mutta ihan riittävä määrä kuitenkin. Kun on riittävän väljä paita vatsan (ja rintojen) kohdalta ja tarpeeksi pitkä niin käy hyvin. Esim. tunikamalliset on hyviä.

      Nyt otin käyttöön kaverilta saamani Bellybeltin jolla useammat normaalit housuni saa vielä mahtumaan. Parit uudet rintsikat ostin. Niihen meni varmaan n. 60 euroa? En usko, että ostan enää mitään vaatteita raskausaikana. Jos ei käy sitten niin, että ihan loppuajasta ei talvitakki mene enää kiinni, vielä menee.

      • :))

        ..kuinka ollaan erilaisia. --> "Nyt rv 17 ja omat toki mahtuu nyt. " Mulla esikoisesta niin hirveä turvotus, ettei mitkään omat vaatteet menneet päälle rv8jälkeen ja sitä ennenkin oli olo jo tuskainen. Nyt odotan toista ja toistaiseksi ei ongelmia saada "omia" vaatteita päälle (vasta rv7). Mutta on jo taas vatsa pullahtanut oikein kunnolla ulos. Mulla molemmissa raskauksissa kestynyt suht'paljon nestettä kohdun taa tässä alkuvaiheessa, johtuisiko kenties siitä? Onko muita jotka näyttää heti "raskailta"? Ei sinänsä edes niin kiva juttu kun haluaisin pitää salassa vielä jonkun aikaa, vähintään sinne rv12asti.... :/


    • www.9kk.fi

      Täältä saa halvalla ja kauniita äitiysvaatteita ja imetysvaatteita.

      Sopivat niin raskausajalle kuin jälkeenkin:

      www.9kk.fi

    • esprit

      Ite oon kattonu että Espritissä on ihania äitiysvaatteita. Muutenkin käytän sen vaatteita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      93
      4377
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4315
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4026
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2907
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2561
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2128
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2104
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      198
      2044
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1675
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1452
    Aihe