500tkm 1.4 D4D::llä

N.Auris

Onko jo kokemusta 1.4 D4D koneen kestosta? Eli paljonko on enimmillään ajettu. Entä onko ollut mitään ongelmia? Minulla vesipumppu menee takuuvaihtoon 70tkm:n kohdalla. Muuten ei mitään ropleemia.

54

14441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suunniteltu käyttöik

      Juttua että se olisi suunniteltu asiallista 400tkm kestoa kestämään . Lienee jokin TM tai muu Moottori lehti jossa joku tomittaja sen oli esittelyissä sanut tietää. Kelpo lukema pienelle dieselille ja kilometri määrähän on se tarkoitettu varma taloudellisesti suuniteltu käyttöikä joten hyvät yksilöt hyvllä huollolla asiallisella käytöllä kestää varmaan 200-300tkm enemmän. Huomautus eräästä miehestä jonka valitettavasti tunnen , sillä ei kestäisi mikään ihmisen rakentama 100tkm täyteen aivan kahjo sälli,särkee kaiken.

      • Baarin assanhoitaja

        Mitään moottoria ei suunnitella kestämään tietty määrä kilometrejä. Kas kun käyttökään ei ole kaikilla samanlaista. 400 tkm Bangkokin keskustan taksissa on hieman erilaista kuin vaivaisukon ajelut viinakauppaan Kaamasessa.


      • Toyomekaanikko
        Baarin assanhoitaja kirjoitti:

        Mitään moottoria ei suunnitella kestämään tietty määrä kilometrejä. Kas kun käyttökään ei ole kaikilla samanlaista. 400 tkm Bangkokin keskustan taksissa on hieman erilaista kuin vaivaisukon ajelut viinakauppaan Kaamasessa.

        Vaikka tuossa koslassa moottori kestäisinkin 500tkm ei sen kori tai mitkään muut osat kestä sitä,
        se on tyypillinen 3 vuotta 150tkm nippanappa kestävä kaupunkiauto.


      • ***

        ...pikkuautoille niin ahkeria kuskeja löytyy ja niin paljon ajetaan, että 500 tkm mittariin saadaan...


      • Japsi on Auto
        Toyomekaanikko kirjoitti:

        Vaikka tuossa koslassa moottori kestäisinkin 500tkm ei sen kori tai mitkään muut osat kestä sitä,
        se on tyypillinen 3 vuotta 150tkm nippanappa kestävä kaupunkiauto.

        Mulla on 07 Corolla 1,4d-4d ajettu 247000 ja pelaa kuin enkeli! Kori ja tekniikka erittäin kestäviä ja täydessä iskussa vielä ainakin 100000 kilometriä.

        Eikä olle tarvinnut konepellin eikä auton alla kykkiä!


      • raaka-aime insinöör
        Baarin assanhoitaja kirjoitti:

        Mitään moottoria ei suunnitella kestämään tietty määrä kilometrejä. Kas kun käyttökään ei ole kaikilla samanlaista. 400 tkm Bangkokin keskustan taksissa on hieman erilaista kuin vaivaisukon ajelut viinakauppaan Kaamasessa.

        "Mitään moottoria ei suunnitella kestämään tietty määrä kilometrejä"

        oletpas tietämätön, joka moottori suunnitellaan tiettyyn kestoon, mm. raakaaine ja raaka-aineen seosvalinnoilla saadaan kestoa jopa 10 kertaa enemmän.

        myös sähkölaitteisiin, generaattoriin yms. tärinää voidaan vaimentaa,jos on vaimennus, kaikki kestää paremmin.

        kun generaattori tei jopa starttimoottori ei tärise, jopa hilet yms saadaan kestämään 400 000 km ajo.


    • -.-

      Ei tule kestämään 500tkm, 200-300tkm on realistisempi ajomäärä jonka sen voi odottaa kestävän. Muistakaa että yksikään japanilainen tehdas ei suunnittele autoa kestämään enemmän kuin 5-6 vuotta käyttöä.

      • tarvitaan

        Ei 5-6 vuotta vaan 5 vuotta, koska sikäläinen katsastusjärjestelmä pitää huolen siitä, että yli 5-vuotiaita bulkkiautoja ei ole taloudellisesti kannattavaa pitää liikenteessä.


      • N. Auris
        tarvitaan kirjoitti:

        Ei 5-6 vuotta vaan 5 vuotta, koska sikäläinen katsastusjärjestelmä pitää huolen siitä, että yli 5-vuotiaita bulkkiautoja ei ole taloudellisesti kannattavaa pitää liikenteessä.

        noilla tojotan bensakoneilla sitten ajetaan huimia määriä? 1.3 litrasella helposti 500 000km ja 1.6 ainakin sen verran ja vielä pari sataa päälle. Ja nyt tälläkö vain 300 tkm.? Ei ihan tunnu loogiselta.

        Pitäisiköhän kysyä uudella tavalla? Paljonko tällä hetkellä ovat eniten ajetut? Onko ollut vikoja?
        Jätetään tähän provopelleille tälläinen avoin temmellyskenttä. Kun tojokansalla ei ole omaa ultimatetojo - palstaa. Miksipä olisikaan? Se olisi tylsä. "Vaihdoin tänään kuskin puolen sulan" - tyyliin.


      • toinen nauris
        N. Auris kirjoitti:

        noilla tojotan bensakoneilla sitten ajetaan huimia määriä? 1.3 litrasella helposti 500 000km ja 1.6 ainakin sen verran ja vielä pari sataa päälle. Ja nyt tälläkö vain 300 tkm.? Ei ihan tunnu loogiselta.

        Pitäisiköhän kysyä uudella tavalla? Paljonko tällä hetkellä ovat eniten ajetut? Onko ollut vikoja?
        Jätetään tähän provopelleille tälläinen avoin temmellyskenttä. Kun tojokansalla ei ole omaa ultimatetojo - palstaa. Miksipä olisikaan? Se olisi tylsä. "Vaihdoin tänään kuskin puolen sulan" - tyyliin.

        Nettiautosta kun katsoo, niin siellä on eniten ajetulla 1.4 d4d Auriksella mittarissa 160tkm ja Corollalla 255tkm. Tuon ovat ainakin kestäneet jollakin tavalla, mistäänhän ei tiedetä miten paljon remonttia on tehty.

        Mulla on Auris 1.4d4d, kohta tulee 100tkm täyteen eikä luonnollisestikaan vielä ole eikä voikaan olla mitään vikaa. Mitä nyt olen seurannut öljynkulutusta (30tkm vaihtovälillä 1/4 tikun asteikosta eli täysin mitätöntä) ja muutenkin koneen toimintaa en näe mitään syytä miksei itse koneella ajais helposti 500tkm. Oikeastaan kysymysmerkiksi jääkin Boshcin? valmistamat ruiskutuslaitteet ja mitä itse eniten pelkään joskus 200tkm:n jälkeen on turboahdin, joka on kyllä Garretin laatutuote, mutta kyllähän noita paukkuu automerkistä riippumatta isoilla kilometrimäärillä.


      • N. Auris
        toinen nauris kirjoitti:

        Nettiautosta kun katsoo, niin siellä on eniten ajetulla 1.4 d4d Auriksella mittarissa 160tkm ja Corollalla 255tkm. Tuon ovat ainakin kestäneet jollakin tavalla, mistäänhän ei tiedetä miten paljon remonttia on tehty.

        Mulla on Auris 1.4d4d, kohta tulee 100tkm täyteen eikä luonnollisestikaan vielä ole eikä voikaan olla mitään vikaa. Mitä nyt olen seurannut öljynkulutusta (30tkm vaihtovälillä 1/4 tikun asteikosta eli täysin mitätöntä) ja muutenkin koneen toimintaa en näe mitään syytä miksei itse koneella ajais helposti 500tkm. Oikeastaan kysymysmerkiksi jääkin Boshcin? valmistamat ruiskutuslaitteet ja mitä itse eniten pelkään joskus 200tkm:n jälkeen on turboahdin, joka on kyllä Garretin laatutuote, mutta kyllähän noita paukkuu automerkistä riippumatta isoilla kilometrimäärillä.

        meni 60tkm. kohdalla, eli alkoi ääntää. No problem sinänsä, kun kyseessä tojota, niin takuuasiathan hoitui leikiten. Uusi laturi huollon yhteydessä ja taas mentiin. Saattaapi johtua runsaasta webaston käytöstä, olen kuullut, vaan enpä tiedä.


      • Jöljetpelotti
        toinen nauris kirjoitti:

        Nettiautosta kun katsoo, niin siellä on eniten ajetulla 1.4 d4d Auriksella mittarissa 160tkm ja Corollalla 255tkm. Tuon ovat ainakin kestäneet jollakin tavalla, mistäänhän ei tiedetä miten paljon remonttia on tehty.

        Mulla on Auris 1.4d4d, kohta tulee 100tkm täyteen eikä luonnollisestikaan vielä ole eikä voikaan olla mitään vikaa. Mitä nyt olen seurannut öljynkulutusta (30tkm vaihtovälillä 1/4 tikun asteikosta eli täysin mitätöntä) ja muutenkin koneen toimintaa en näe mitään syytä miksei itse koneella ajais helposti 500tkm. Oikeastaan kysymysmerkiksi jääkin Boshcin? valmistamat ruiskutuslaitteet ja mitä itse eniten pelkään joskus 200tkm:n jälkeen on turboahdin, joka on kyllä Garretin laatutuote, mutta kyllähän noita paukkuu automerkistä riippumatta isoilla kilometrimäärillä.

        Joskus noita avejakin harrastin, muistan että nettiautosta löytyi muutaman käytetyn D4D:n kohdalla teksti " moottori vaihdettu". Vastaavasti Priusin vanhimmista on akku ehditty joistain vaihtaa ei ne ole noi kaan ilmaisia remppoja. Ostin korealaisen sitten.


    • fefjeijrie

      nyt takana 2005 mallisella corollalla. Huolto-osien lisäksi vaihdettu ainoastaan jarrupalat 135tkm kohdalla.
      Vaihdoin kaikki sekä etu-, että takapalat, vanhoissa paloisskin olisi ollut kyllä vielä pintaa hyvin.
      Kulutus ihmetyttää, olen pitänyt tarkka kirjaa kulutuksesta, uutena siis ensimmäien 50tkm kulutti 4,6 l/100km Tämävuosi on menty vain 4,2 l/100km kulutuksella, laskettu tankatuista litroista muutama tankillinen on mennyt jopa alle 4 l/100km, ajotapa on pysynyt samana, ja ajosta tulee viikoittain pääk.seudun ruuhkissa n. 300 km/viikko, kaupunkiajossakin kulutus pysyy tuossa 4,3:n tuntumassa.

      • N. Auris

        ..on mennyt kyllä tosi vähällä. Taitaa olla oikeanlainen ajotyyli. Mulla 2008 mallinen ja menee ajotietokoneen mukaan 4,9 - 5,2. Kaupunkiajoa erittäin vähän.


      • jhuyt

        kesällä noin viisi ja talvella 5.5 litraa taajama/maantie ajoissa.


      • djshdjwjds
        jhuyt kirjoitti:

        kesällä noin viisi ja talvella 5.5 litraa taajama/maantie ajoissa.

        varmaan menne jos ei osaa ajaa.
        Työkaveri osti muutama vuosi sitten ensimmäisen diesel autonsa Golffin aiemmin sillä oli samanlainen bensanam ihmetteli kulutusta ja sanoi että menee 7,5 l/100km bensalla meni kuulemma 8,2. Sitten mentiin ajelulle, ja ajoi sitä kuin bensa autoa 3 vaihteella vielä 70 km/h, kierrokset korkealla muutenkin. Opastin vahän miten dieselillä ajetaan, ja ajoin sillä pätkän itsekkin "malliksi" alamäessä ja tasamaalla voi ajaa n. 1300-1400 rpm kiihdytykdissä ja ylämäkeen sitten yli 1500 rpm ja isommalle voi vaihtaa siinä vajassa 2000 rpm. Kuukauden päästä sanoi että kulutus tippu yli 2,5 l/100km ensimmäsellä tankillisella.


      • Rolla-09
        N. Auris kirjoitti:

        ..on mennyt kyllä tosi vähällä. Taitaa olla oikeanlainen ajotyyli. Mulla 2008 mallinen ja menee ajotietokoneen mukaan 4,9 - 5,2. Kaupunkiajoa erittäin vähän.

        Itsellä corolla 1.4 d4d -09 aj.65tkm kulutus ollut koko ajan 4.1 - 4.3 l/100. Kesänopeuksilla jos paljon moottoritieajoa nousee ehkä 0.1 - 0.2. Normaali huollot tehy, rekisterivalon polttimo vaihdettu ei muuta murhetta.


    • jepjepaa

      1.4 d4d nyt ajettu 233tkm. Ite ajanut tosta 100tkm. Moniurahihna kitisi syksyllä, vaihdettu uusi. Toyotalla huollettu 15tkm välein. Muuta remonttia ei oo ollu. Kulutus 4.3 aikalailla kesät/talvet. Penkitetty 180tkm kohilla kaverin penkis, 102 heppaa oli muistaakseni sillo,vääntökäyrää ei pysty muistamaa..

      • niggaboys

        Kestää mitä sattuu kestämään. P*askarautaa ne toijotan koneet on verrattuna oikeisiin moottoreihin.


    • Paska puhetta

      Ei todellakaan kestä ja toisekseen kuka hullu jaksaa kitkutella Toyotalla tuollaisia kilsoja. Normi nauris ja korolla miehen elämää on jatkuva polttimoiden vaihtelu, jarrujen herkistely ja ainakin kerran 100000 välein levyjen vaihdot, laturit ja vesipumput prakaa jo alle 200000 ja siihen lisäksi jatkuva huollossa ravaaminen.

      • NoSe

        Ahah, vai niin. Just, kyllä on "asiantuntijoita" liikekannalla. Ainakin pensakoneet kestää, niin kyllä varmaan riisselitkin. 560.000km on nyt Corollan mittarissa. Koneelle ei ole tarvinnut tehdä yhtään mitään öljyn ja tulppien ja suodattimien lisäksi. Tuntuis menevän helpsti sen miljoonankin, ei mitään estettä.


    • Aurismies

      Just meni toinen laturija ja ajettuna vain 233 tkm. Muuten vain ihan perus juttuja.
      Edellinen oli oopelija ja laturi meni EKA kertaa vasta päälle 300tkm:ssä.

    • jatari56

      Uudesta asti -05 Corolla 1,4D ja nyt on 278tkm. Egr- venttiilin puhdistus 180tkm, laturi 200tkm, etupyöränlaakerit ja kytkin 265tkm. Muuten pelkät huollot ja oon kyllä täysin tyytyväinen aikaisempien eurolaatuautojen jälkeen. Kyydit riittää mulle aivan hyvin ja aion ajaa tällä niin pitkään kuin vaan kohtuuvaivannäöllä kulkee. Eihän siitä enää saisi vaihdossa kun 4-5 donaa. Ja kun meillä on saman verran ajetut Carina ja Celica myös täydessä iskussa ja kasvamassa vielä Yaris 130tkm niin uskonpa ajelevani Tojoilla vastakin.

    • royota

      itellä on 1.4 d4d 05 ajettu 230tkm ja kytkin vaihdettu 220tkm ja laturi meni just toissa viikkolla.pyörän laakerin vaihtanut ja ja jarrut ja levyt viimevuonna mut jarrut kuluu ja kaikkissa autoissa hyvin toiminnut muuten

    • Moottori kestää

      Täällä 1.4 d4d 2006, mittarissa 310tkm ja auto toimii ilman mitään vikoja. Laturi vaihdettiin täälläkin n.250tkm kohdilla ja öljyt ja suodatin on vaihdettu 20-30tkm välein.

    • korolla

      Mull on tommonnen corolla 07 2,0 D4D. Ollut minulla reilut neljä vuotta, ja ajanut 90-tuhannesta 170 tuhanteen kilometriin. Normaalihuollon lisäksi vaihdettu yhdet jarrupalat, ja kulutus keskimäärin 5,1 l/100 km. Ei muita huolia.

    • Huoletonta ajamista

      205 000 mittarissa. Jarrupalat vaihdettu eteen 180 000 km:ssä. Laturi meni 200 000 km:n paikkeilla. Kaikki katsastukset kerralla läpi tekemättä mitään ennen niitä. Käsijarrun vaijeri kiristetty kerran ja ehkä ensi vuonna vaatii uudelleen kiristämisen. En ainakaan odota mitään tapahtuvaksi pitkään aikaan?

      Vähän vaikeaa varmaan monelle eurotekeleen omistajalle uskoa. Jokaisella autolla on laskennallinen käyttöikä, joka esimerkiksi Opelin dieselin kohdalla oli eräässä mallissa 150 000 km, tarkoittamatta etteikö auto voinut kestää 400 000 km ilman suurempaa korjaamista. Toyotan 300 000 km ei ole ollenkaan huono, Opeliin verrattaessa.

      Kertokaapa samalla mitkä japanilaiset laitteet eivät toimi? Kellot, videot, kamerat, moottoripyörät jne. Niimpä. Sama juttu autoissa, vaikka eivät aina ole kaikkein parhaimpia kertaistumalla niihin tutustumalla, mutta toimivat.

    • iuty

      Kumpi on parempi ajaa? Hatchback vai sedan?

    • Hoh-hoijaa

      210 000 km mittarissa. Ainut vika laturin hyytyminen 200 000 km kohdalla, joka vaihdettu hintaan 290 euroa vaihto 50 euroa. Ainoat huoltotoimenpiteet takuun jälkeen 15 000 km öljynvaihtojen lisäksi vaihteistoöljyn ja vedenerotussuodattimen vaihto.

      Olisi se outoa, jos auton moottoreita ei suunnitella tietty mitoitusperuste mielessä, kun muut mekaaniset laitteet suunnitellaan vastaavalla perusteella. Jopa lampuissa kerrotaan niiden käyttöikä, saati lentokoneita ja vastaavia laitteita.

      Toyotan 1.4 4D4 moottorin suunnitteluperuste - jonka olen lukenut - tuottaa pettymyksen joillekin merkeille. Annetaan koirien haukkua, Toyota kulkee näistä huolimatta.

      Minäkin sain takaisinkutsun. Huolto tarkisti auton tiedot ja kertoi, ettei siihen liittynyt mitään tarkastettavaa. Arvostan silti kutsua. Mielessä tosin sain ohjausakselin vaivan mieleeni, kuten saan vieraissa käydessä kuvitellun kutinan jalkoväliin.

      Mikä japanilainen ei toimi. Moottoripyörä, kamera, videonauhuri, televisio jne. Eiköhän nämä tuotteet löydy paljon lähempää toimimattomina.

      Maailman arvokkain automerkki brändinä, samoin laadukkaimpana palkittu. Molemmat tälläkin hetkellä voimassa.

    • k.k1

      On corolla 4d4 2.0 farkku 2003 vm. mittarissa 320000 eikä ole ollut isompia ongelmia.Laturi x2 vaihd. naftatankki vuoti saumasta romiksesta uusi käytetty 70 €. Öljyt vaihd. 10000 km. välein diamond diesel .Kulutus sekalaisessa ajossa mittausvuoden aikana 6,1 l./ 100km.alkuperäinen kytkin ja iskarit. Hankintahetkellä mittarissa 27000 km.On kolariauosta korjattu.Todella hyvä ja kestävä auto.Aina e
      kalla leimasta läpi ja häkä-arvot todell hyvät.Pääsee hyvin paikasta a paikkaan b . Las Palmasin vosikassa samanvuotinen farkku ja takana 550000 km. Kuski kertoi auton olevan elämänsä paras hintaluokassaan.Että semmoisia kokemuksia d4d corollasta.

    • Tojohojo

      Corolla 1.4d4d ja 360tkm ajettu. Jarrulevyt ja palat eteen ja taakse kertaalleen vaihdettu. Kulutus 4.9 ja 5.2 litran välillä/100km. Ei syö öljyä yms. Ihan loistava peli.

    • Eräs tuttu tyyppi oleilee usein Saudi Arabiassa. Sanoi, että siellä taksit ovat järjestään Toyota Avensiksia. Oli kysynyt sikäläiseltä taksikuskilta, että miksi juuri Avensis. Oli kertonut, että näillä ajetaan 750 tkm yhteen putkeen ilman kummempia remppoja ja sitten laitetaan vaihtoon.

      • no_jaa_olkoot

        Hah hah, Saudit on niin rikas maa, että ei sielä taksien tarvitse ajella 750 tkm yhdellä autolla.


      • juippi1970
        no_jaa_olkoot kirjoitti:

        Hah hah, Saudit on niin rikas maa, että ei sielä taksien tarvitse ajella 750 tkm yhdellä autolla.

        Kyllä voi hyvinkin ajaa. Teeveessä oli jotain vuosi sitten ohjelma jossa taksit oli nimenomaan Toyotia. Se oli juurikin joku rikas öljymaa Lähi-idästä. Kuski sanoi että 700tkm kohdalla vaihtuu uuteen Toyotaan ja auto liikkuu siellä yötäpäivää. Kestää kun on kokoajan kuumana.


    • ryob

      Mites turbon vaihto/remontti kustantaa jos sellainen tulee eteen?

    • Ei-itsellä-toyotaa

      Kanarialla oli corolla 1,4 d4d 2005 kyydissä ja mittarissa oli yli 998000 km
      ja samalla kuskilla uudesta asti, Tosin iskarit oli ihan lopussa, samoin turvavyöt rispaantuneet, eivät menisi ainakaan suomessa katsastukseta läpi. Kuski totesi, että ajan tällä vielä monta vuotta. Siellä ei tosoin ole kylmäkäynnistyksiä kun yölläkin om kylmimmillään 15, eikä suola ruostuta, ulpkoapäin auto oli ihan siisti, nahkapenkit aika kuluneet.

    • Unohtakaa

      En kehu, lokakuussa 2008 uutena käyttöönotettu 1.4 D4D vikoi jo ennen takuun päättymistä vuotoa jäähdytysnesteessä, ei korjattu takuuseen. 3 krt. auto oli merkkikorjaamolla sen takia, vuoto jatkui ja meni omasta kukkarosta sekin korjaus. Jarrut laahasi, ei menny korjaukseen, vaikka oli ko. vm:n tyyppivika eli jarrupalat omasta kukkarosta. Ensimmäisenä talvena 2 krt hinaus korjaamolle, tod.näk. vedeneroitinta ei oltu huollon yhteydessä tyhjennetty, vaikka korjaamopäällikön väite oli, että vesi oli ollut dieselin joukossa, mikä ei voi pitää paikkansa, koska pidin talvella tankin aina täynnä ja käytin Nesteen Prodieseliä. Jarrujen herkistely jatkuvaa ja nyt ajettu 122 tkm näyttäisi siltä, että laturi mennyt, ellei sitten laturin hihnan vaihto mennyt ns. pieleen ja on ylikireä tai löysä eli väärä hihnan pituus ko. autoon.

      Sen olen huomannut, ettei tämän alueen Toyotan korjaamo hoida takuuasioita enkä tiedä, hoitaako muitakaan korjauksia asiallisesti, siihen liikkeeseen en jalallani astu enkä ole kovin hyvää kuvaa saanut muistakaan korjaamoista. Onkohan ammatti-ylpeys katovaa kansanperinnettä, joka kerta oltava varuillaan, kuinka paljon ja mistä tällä kertaa yritetään kusettaa, mitenpä minä todistan, että puhuvat palturia, kun jotakin ovat vaihtamassa tai ovat vaihtavinaan.

      Mutta Toytota, ei ikinä, kiitos vain heidän merkkiliikkeen huollon päällikön, niin aliarvoinen käytös hänellä on, eikä vaikuttanut, vaikka valitin liikkeen johtajalle ja maahantuojalle.

      • Focus_kestää

        Osta GM-konsernin tuote ja nauti autoilusta.


    • Toyotoillaylimiljoonakm

      Mittarilukema juuri nyt 571367km 5.1.2005 ensirekisteröity Corolla 1.4 D4D ollut aivan jees auto. Suurin murhe ollut tuo pakokaasuihin liittyvä "putkihärveli". Vaihdettu jo kolmesti, takuukorjattu aina.

    • Justus12

      Auris 1.4d4d -09, 268tkm, ei mitään moottoriin liittyvää ongelmaa. Orkkis turbo, laturi, startti, kytkin, iskarit, laakerit ym. Vaihdettu on jarrulevyjä, ilmastoinnin kuivain, yksi vetarin suojakumi.

    • Gorillakuski

      Corolla 1.4 d4d - 04. Kuskin puolen etupyörän laakeri, jarrulevyt ja palat vaihdettu. Auki käytetty jarrut lukuisia kertoja kun tuppaa juuttumaan paskottuessaan. Iskarit joka nurkkaan ja takajouset myös uudet. Mittarissa 312tkm. Tekniikka pelaa kun ajatus. Koria täytyy alkaa hitsaamaan.

    • korollakulkee

      Omalla 1.4d4d corollalla ajettu nyt 340tkm ostin vuos sitte 290tkm ajettuna ja nyt miulla ollessa vaihettu molemmat etupyöränlaakerit ja iskarit. Radion näyttö alko talven kovilla pakkasilla sekoilee niin että tulee ihmeellisiä pystyviivoja.

    • Touota

      2006 1,4 d4d yaris ajettu 300000km ilman ongelmia. Normaalit huollot ei muuta.

    • Anonyymi

      Minulla corolla sedan diesel 1.4, ajettu 340 tuhatta km, ei mitään ongelmaa moottorissa. säännöllinen öljyjen ja suodattimien vaihto 15 tkm.

    • Anonyymi

      Pakko kommentoida. Omalla d4d 2006vm yariksella pääsi ilman isompia huoltoja 400tkm ja sitten meni kone paskaksi. Männänrenkaat hajosi. Toetenkin myös jotain kulutusosaa meni siinä ajassa. Ihan hyvin kesti mielestäni. Epäilen moottori paskoutuneen, koska alkuperäinen omistaja ei ollut vaihdellut öljyjä.

    • Anonyymi

      -04 Corrolla farmari, 2,0 D4D, nyt ajettu 406 tkm. itse niistä viimeiset 75 tkm. Minun aikanani mennyt neljästi laakista kats. läpi, nyt hylättiin etuakselin puslasta. Minä olen vaihdellut jarrupaloja, öljyjä, ö-suodattimia, PA-suodattimen, ilmasuodattimen, akun eli tehnyt perushuoltoja. Ennen omistusaikaani on startti ja jarrulevyt ainakin vaihdettu (näkee silmällä). Helmat ja pohjan olen massannut. Pohjassa alkoi olla jo pintaruostetta niin vedin massan päälle. Näkyvissä pinnoissa autossa ei ole juuri ruostetta, vaikka mitään mitään ylimääräisiä ruostesuojauksia ei ole ennen tehty. Kulutus on varmaan 6 litran nurkilla sekalaisessa maantiepainotteisessa ajossa. Oman kokemukseni mukaan auto on todella kestävä laite.

    • Anonyymi

      Vaihteisto taisi olla 1.4 D:n heikoin kohta etenkin jos ollut vetohommissa. Purkamoiltakin vaihteistot lähtivät heti kiertoon.

      • Anonyymi

        Taitaapi kytkin ennemminkin ottaa itseensä vetohommissa , näissä kun alavääntö aika olematon kuten pienissä moottoreissa yleensäkkin , toki kaikki saa rikki jos ei osaa ajaa normaalisti.


      • Anonyymi

        Taisi näissä olla kaikissa manuaalivaihteistoissa sama vika, alamittainen laakeri alkoi äännellä jo päälle sadan tonnin. Joku tehdaskampanja oli missä vaihtoivat paremman tilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaapi kytkin ennemminkin ottaa itseensä vetohommissa , näissä kun alavääntö aika olematon kuten pienissä moottoreissa yleensäkkin , toki kaikki saa rikki jos ei osaa ajaa normaalisti.

        Siis miks ihmeessä pitää vetää painavaa taakkaa jollain yks-piste-äkäsellä rimpulalla!? Vetohommiin on tarjolla ihan oikeita Autoja!


    • Anonyymi

      Mulla nyt 400tkm 1.4 D4D 2009 Auriksessa, en ole ikinä pitänyt autosta huolta, öljyt vaihtannut 40- 80tkm välein jos jaksanut, kun ostin auton aikoinaan sillä oli ajettu joku 60tkm.
      Jotakin käsijarru ja alatukivarsi korjauksia olen tehnyt mutta siinä kaikki.
      Äärimmäisen kova peli kestävyydeltään.
      Suosittelen jos pelkkää kulkupeliä kaipaa, halpoja kilometrejä.

      • Anonyymi

        Älä nyt viitsi kiusata Teroja noilla valheilla ja höpöjutuilla. Mikä sua vaivaa?


    • Anonyymi

      2002vuosimallin 1.4 diesel..ajomkilometrit nyt 427000.Koneeseen on hehkut vaihdettu ei muuta..Tosi hyvä peli muutenkin.vain jarrupaloja vaihdeltu iskunvaimentimet kaikki kerran ja alatukivarret..

    • Anonyymi

      Kiertokanget tekee kurkistusreiän 250tkm kohdalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe