Laitoshuoltajan koulutus

Uusi ura ..

Olen harkinnut lähteä laitoshuoltajan koulutukseen, miten paljon koulutuksessa on teoriaa ja työssä-
oppimista eli harjoittelupäiviä. Minkätyyppistä opetus ylipäänsä on, kertoilkaa kokemuksianne.

16

7092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syriaa

      itse kävin koulun muistaakseni 4-vuotta takaperin.siinä tais olla työharjottelujakso talvella ja keväällä oli näytöt.niitä näyttöjä ei kannata panikoida etukäteen,hyvin ne menee.kannattaa miettii työharjottelupaikka joku helppo,nimittäin näyttö voidaan suorittaa siinä paikassa jossa olit harjottelemassa.itse tein.muistaakseni mulla oli toimisto ja kokouspalvelut valinnaisena,kiinteistö ja viherkasvit.olikohan niitä vielä.näin ne unohtuu.luokassa istumista,kuuntelemista,kotitehtäviä,ryhmätöitä.jos porukka sattuu oleen hyvä ni ihan ok koulu.jos on pätemiseen haluajia,se alkaa ärsyttään.heti en töitä silti saanut vaikka koulun kävinkin.nyt vasta vaki duuni,siivoustyössä.mut sullehan kuuluu kurssipäiväraha,anotaan muistaakseni työkkäristä.ja saa lapsikorotuksen jos on lapsia tai lapsi.tsemppiä.millon koulu alkas?

    • ----------

      Voin ihan rehellisesti sanoa, että kaikki päivät oli mahtavia ja mä en yleensä pidä mistään. Töitä sai heti kun halusi ja eka vakipaikka irtosi puolen vuoden jälkeen, mutta elämän viedessä muualle taas sijaistelen :)
      Palkka ei ole tietenkään ole mikään erikoinen. Itse olen sairaalassa töissä ja teen kaksivuorotyötä. Palkka on ajankohdasta riippuen 1900-2400e kuussa bruttona.

      • kummoinen palkka?

        "Palkka ei ole tietenkään ole mikään erikoinen." Eipä tietenkään koskaan. Helsingissä tavanomainen esimiehen palkka on tuolla paikkeilla. Niin että sanoisin sinulla olevan siivousalalle siivoustyöstä muihin työntekijöihin ja esimiehiinkin verrattuna hyvä palkka.


      • vaihto mielessä

        noin hyvää palkkaa saa, lähden heti sinne ja jätän paskan pikkupuljun kitisevine pomoineen ja hullun, valehtelevan ja vit***levan "työkaverin" joka nuolee pomoja ja korostaa omaa "erinomaisuuttaan".
        missään tuskin maksetaan vähempää (alle 8e) joten palkkasi kuullostaa mahtavalta.


      • ------------
        vaihto mielessä kirjoitti:

        noin hyvää palkkaa saa, lähden heti sinne ja jätän paskan pikkupuljun kitisevine pomoineen ja hullun, valehtelevan ja vit***levan "työkaverin" joka nuolee pomoja ja korostaa omaa "erinomaisuuttaan".
        missään tuskin maksetaan vähempää (alle 8e) joten palkkasi kuullostaa mahtavalta.

        No joka ikisessä sairaalassa jossa on käytössä kvtes ja teet kaksi/ kolmivuorotyötä. Osastotyö on mielekkäintä ja kevyintä. Työkaverit on olleet aina todella mukavia ja yksia asia on aina yhdistänyt. Me rakastetaan tätä hommaa. Ehdottomasti maailman paras ammatti.


      • Siivouskoulutusta..

        Laitoshuoltajan todistukseen, tuleeko numeroita vai saako vaan todistuksen että laitoshuoltajan kurssin on käynyt ?


      • laitoshuoltaja%%%%%
        Siivouskoulutusta.. kirjoitti:

        Laitoshuoltajan todistukseen, tuleeko numeroita vai saako vaan todistuksen että laitoshuoltajan kurssin on käynyt ?

        todisus: arvosanat joko hyväksytty tai hylätty.
        Kysymyksessä on ammattitutkinto!
        Toimitilahuoltaja on perustutkinto (alempi tutkinto): tulee numeroarvostelu.


      • minä81
        laitoshuoltaja%%%%% kirjoitti:

        todisus: arvosanat joko hyväksytty tai hylätty.
        Kysymyksessä on ammattitutkinto!
        Toimitilahuoltaja on perustutkinto (alempi tutkinto): tulee numeroarvostelu.

        valmistuin justiinsa laikkariksi ja todistuksessa osa näkyi s eli suoritettu ja arvostelu joihinkin osioihin, oli ihan numeroina 1-3.


      • Laitsari
        laitoshuoltaja%%%%% kirjoitti:

        todisus: arvosanat joko hyväksytty tai hylätty.
        Kysymyksessä on ammattitutkinto!
        Toimitilahuoltaja on perustutkinto (alempi tutkinto): tulee numeroarvostelu.

        Laitoshuoltajan tutkinnossa tulee Tutkintotodistus jossa on joko hylätty tai hyväksytty
        ja viellä tulee osallistumistodistus jossa on arvosanat 1-5
        esim. Minulla oli 5 osaaluetta joista 1 sain 4 ja muista 5


    • Hotlife

      kiristynyt. kurssilla voit lepäillä, töissä on toista. Vakituisia paikkoja ei juuri ole ja väkeä vähennetään tai kilpailutetaan firmoilla. kurssi on työvoimaviranomaisten jekku, jolla saa työttömyysluvut vähenemään.

    • Laitsari

      Kannattaa ehdottomasti käydä koulu, itse kävin sen noin 3v sitten ja sain varmuutta siivoukseen vaikka
      olin kauan siivonnutkin, mutta aina siinä jotain uutta oppii.
      Teoriaa oli aika paljon ja etätehtäviä paljon, minä onneksi olin sairaalassa jo töissä missä suoritin näytöt
      ja kyllä mun palkka on siinä 1800€- 2400€ käteen riippuu mitä vuoroja teen.
      Kun osaa homman ja tietää mitä tekee on paljon helponpaa tehdä töitä koska nykyisin on TODELLA paljon siaisija jotka ei tiedä siivouksesta yhtään mitään.
      Koulu aika, se melkein 2v oli elämäni ihaninpaa, jos en olis näin vanha menisin viellä kouluun kun nuorena jäi kaikki kesken.

      • lh vai ei?!?

        mitäs ku mä kävin laitoshuoltajakurssin 10kk ja sain siitä todistuksen (numeroilla), näytöistä ylläpitosiivous meni läpi mutta perussiivous ei, ni oonko mä nyt laitoshuoltaja vai en ja mikä mä sit oon? siis yksi näyttö puuttuu. onko mulla siis kuitenkin perustutkinto mutta ei ammattitutkintoa? pitäiskö saada laitoshuoltajan palkka vai nimikkeellä siivooja?
        eli kusetetaanko mua vai ei... toivon vastausta! :)


      • Laitsari
        lh vai ei?!? kirjoitti:

        mitäs ku mä kävin laitoshuoltajakurssin 10kk ja sain siitä todistuksen (numeroilla), näytöistä ylläpitosiivous meni läpi mutta perussiivous ei, ni oonko mä nyt laitoshuoltaja vai en ja mikä mä sit oon? siis yksi näyttö puuttuu. onko mulla siis kuitenkin perustutkinto mutta ei ammattitutkintoa? pitäiskö saada laitoshuoltajan palkka vai nimikkeellä siivooja?
        eli kusetetaanko mua vai ei... toivon vastausta! :)

        Voit olla Laitoshuoltaja jos sulla on hyväksytyt näytöt ja siitä todistus,
        Viellä mun mielestä Laitoshuoltajan ammattitutkintoa ei voi käydä kurssina, eihän lääkärikään voi käydä
        kurssina ja saada siitä lääkärin papereita tai kampaaja, ihan sama asia.
        Eli oot siivooja et voi sanoa itseäsi Laitoshuoltajaksi.


      • Useamman tutk.käynyt
        lh vai ei?!? kirjoitti:

        mitäs ku mä kävin laitoshuoltajakurssin 10kk ja sain siitä todistuksen (numeroilla), näytöistä ylläpitosiivous meni läpi mutta perussiivous ei, ni oonko mä nyt laitoshuoltaja vai en ja mikä mä sit oon? siis yksi näyttö puuttuu. onko mulla siis kuitenkin perustutkinto mutta ei ammattitutkintoa? pitäiskö saada laitoshuoltajan palkka vai nimikkeellä siivooja?
        eli kusetetaanko mua vai ei... toivon vastausta! :)

        Onhan nykyään vaikka minkä mittaisia opsoja, itse olen yhden suorittamistani tutkinnoista suorittanut alle 8kk vaikka se paperilla on 1,5v - 2vuotta. Mutta siis suoritusaikahan on ohjeellinen ja yleisesti jotain tuollaista ammatti- ja erikoisammattitutkinnossa. Tulee käytännössä siitä kaavasta, että kun tutkinto aloitetaan niin tiettyyn aikaan on sovitettu lähipäivät ja niiden oheen näytöt osiokohtaisesti, tai sitten kaikki lopussa tms. Eli siis sellainen normaaliaika työn ohessa suorittaen, usein taas työkkärin kautta suoraan enemmän koulunpenkillä istuttavat voivat olla esim. 9kk. Mutta sehän onkin tiiviimpää sisältäen työharjoittelujaksoa yhden tai parikin, opsossa tai muuten omaehtoisessahan olet jo töissä valmiiksi ja käyt koulua sen lomassa joko iltaopiskeluna tai ollen välillä lähipäivillä saaden palkkaa tai koulutuskorvausta (harvemmin maksetaan kai palkkaa, sehän on tuloksesta pois;) ).

        Mutta itse alkuperäiseen kysymykseen:

        Et voi olla tietämättäsi suorittanut ammattitutkinnon tai erikoisammattitutkinnon. Ne numerot tai miten onkaan arvosteltu, ovat OPPILAITOKSEN antamia arvosteluja joilla ei ole mitään merkitystä itse TUTKINTOTODISTUKSEN kanssa. Kouluhan voi tietyissä raameissa ja opintosisältöineen arvostella ihan melkein miten huvittaa tietyissä rajoissa ja toisissa on joskus jotain etätehtäviä tms. (alasta riippuen) ja jopa lopputyökin. Mutta se on vain koulun paperi ja erillinen itse tutkinnon suorittamisesta. Itse tutkintohan edellyttää siihen vaadittavien näyttökokeiden suorittamista ja oikeastaan koulun osuushan on vain näyttöihin valmistava (tai siis osaamista ohjaava, mutta käytännössähän usein opetetaan varsin suoraan näyttökokeiden läpäisyä silmällä pitäen...). Se on siis tutkinnon kannalta ihan sama käytkö sen koulussa vai osaatko vaadittavat jutut niin hyvin, että soittelet vain eri oppilaitoksia läpi ja maksat näyttö/tutkintomaksun kävellen suoraan näyttöön. Jokuhan voi käydä tutkintoja hyvinkin tilkkutäkkinä eli jos vaikka jossain koulutuksessa ei mene läpi joku osio ja jää roikkumaan niin joskus hankkii tutkintopaperin myöhemmin elämässään käyden vaaditut osat ihan muualla myöhemmin jne jne. (Jos ei ole jo systeemi vanhentunut entisten tutkinnon perusteiden osalta eikä enää käykään ihan päikseen jatkaa siitä paikkausta mihin jäi aikanaan).

        LISÄKSI: Vaikka a) Olisit kaikki koulujutut käynyt b) Saanut kaikki näytöt läpi, niin ET ole vielä suorittanut tutkintoa ennen kuin TUTKINTOTOIMIKUNTA on näytöt hyväksynyt (ei toki ala kääntää enää siinä vaiheessa hylätyksi jos aiemmin sinulle on kerrottu hyväksytystä suorituksesta), iskenyt leimat paperiin ja sinulla on TUTKINTOTODISTUS. Joskus tuo kyseinen "arvopaperi" annetaan jonkinlaisissa pienimuotoisissa yhteisissä kahvitilaisuuksissa tai yksinäisenä sutena tai päättäjäisiin ehtimättömänä se sitten tulee vain sinulle postissa. Tutkintotodistus kädessä=olet valmistunut.

        Yleistähän on, että vaikka koulu on saatu loppuunkin ja näytöt suoritettu ja kaikki valmista niin esim. tutkintolisiä ei aleta maksaa ennen kuin olet näyttänyt tuon virallisen tutkintotodistuksen. Joskushan väliä voi mennä parikin kuukautta kun tutkintotoimikunnassa paperien pyörähdys vie yleensä tovin (Leimausta ei suoriteta on-line sitämukaa kun tutkintoihin liittyviä papereita tulee sinne, vaan tietyin määräajoin). Eli et siis ole vielä silloinkaan valmistunut kun koulu ilmoittaa sinusta tulleen tutkinnon suorittaneen x. Se on byrokraattinen ja virallinen juttu nääs.

        Jos sinulla ei siis ole tutkintotodistusta, et ole valmis. Nythän tiedät itsekin etteivät kaikki näytöt menneet läpi joten asia on selvä. Mutta tietysti esim. hajanaisesti jos olet käynyt niin tutkintotoimikuntakin on vain inhimillinen, joten jos kohtuuttoman kauan kestää niin ainahan kannattaa kysyä papereidensa perään jos täysin varma on että yhteenlaskennan ja leimauksen olisi pitänyt jo tapahtua. Voihan sekin jäädä jonnekin roikkumaan ja lähettämättä, kuten mikä tahansa muukin paperi.


    • hermoilija

      Miten teillä näytöt tässä koulutuksessa? Itsellä edessä avustaminen ja huolenpito päiväkodissa, mitä kysytään?

    • moppaa ja moppaa

      Eipä tarvii laikkarikoulutuksen jälkeen muita koulutuksia. Töitä takuuvarmasti riittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      275
      2929
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1528
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1260
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1067
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe