Maailman vaarallisin?

Locksmith

Mikähän se mahtaisi olla maailman vaarallisin maa?
Onkohan niitä kukaan ikinä listannut, ja milläköhän perusteilla?
Kambodza taitaa olla yksi, oiskohan jollakin kokemuksia siellä oleilusta...
Kerropas jos oot mielestäsi ollut vaarallisessa valtiossa, ja miksi se oli mielestäsi vaarallinen?

19

3583

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anna

      Onhan niitä listoja tehty, en vain tähän hätään löydä yhtään kunnollista top-kymppiä. Yhden version mukaan kolme vaarallisinta olis Somalia, Burundi ja Liberia, sitten Irak, Afganistan, Pakistan ja Kolumbia. Mutta kenelle mikäkin sitten on vaarallinen, on vähän eri asia. Kai nuo nyt kuitenkin on aika kärkipäässä ihan tavallisen turistin kannalta katsottuna. En kyllä tiedä kenellä tulee mieleen lähteä noihin maihin ihan vaan turistimatkalle...:)

    • Zanna

      Usa tunnetusti suojelee kansalaisiaan hyvin tässä hyper-uhka-paniikki-yhteiskunnassa (?) Jokaisesta maasta löytyy turvallisuusarvio tästä osoitteesta http://travel.state.gov/

    • varmasti

      Se on Kolumbia. Sitä en tiedä, onko se turistille niin vaarallinen. Itse en pelkäisi mennä Kambodzaan.

      • Janne

        eikös siellä Kolumbiassa tehdä todella paljon ihmiskaappauksia? Muistaakseni se oli aivan valtava määrä ihmisiä ketkä moisen joutuvat vuosittain kokemaan..
        Itse en tällä hetkellä uskaltaisi turistiksi Etelä-Thaimaaseen!!


      • varmasti
        Janne kirjoitti:

        eikös siellä Kolumbiassa tehdä todella paljon ihmiskaappauksia? Muistaakseni se oli aivan valtava määrä ihmisiä ketkä moisen joutuvat vuosittain kokemaan..
        Itse en tällä hetkellä uskaltaisi turistiksi Etelä-Thaimaaseen!!

        Kolumbia on ainakin parikymmentä vuotta ollut maailman vaarallisin maa. Muut vaihtelevat. Itse en pelkäisi mennä Thaimaahan. Eihän siellä muut kapinoi kuin äärimuslimit. Toista se on Kolumbiassa. Siellä vallitsee hirvittävä anarkia.


      • Colombia
        varmasti kirjoitti:

        Kolumbia on ainakin parikymmentä vuotta ollut maailman vaarallisin maa. Muut vaihtelevat. Itse en pelkäisi mennä Thaimaahan. Eihän siellä muut kapinoi kuin äärimuslimit. Toista se on Kolumbiassa. Siellä vallitsee hirvittävä anarkia.

        Monikohan teistä Kolumbiasta kirjoitelleista on itse käynyt maassa?? Tämä keskustelu on tosi vanha, mutta en voinut olla kommentoimatta. Itse Kolumbiaa tuntevana voin kertoa että itse en siellä oloani tuntenut yhtään turvattomaksi. Toki viidakoissa on alueita, jossa on rauhatonta, mutta se ei tee koko maasta maailman vaaralliainta. Että näin.


    • Lissu

      "Kongon demokraattisen tasavallan sisällissota on vaatinut enemmän uhreja kuin yksikään muu aseellinen konflikti toisen maailmansodan jälkeen, toteaa International Rescue Committee -järjestön raportti.

      Amerikkalaisen kansalaisjärjestö International Rescue Committee (IRC) laskee, että vuonna 1998 alkanut sisällissota Kongon demokraattisessa tasavallassa (entinen Zaire) on vaatinut tähän mennessä runsaat 3,3 miljoonaa uhria.

      IRC arvostelee kansainvälistä yhteisöä siitä, että esimerkiksi Irakin ja Balkanin kriiseihin verrattuna Kongossa edelleenkin jatkuva aseellinen konflikti, sen ratkaisuyritykset ja sodan uhrien auttaminen ovat saaneet erittäin vähän huomiota."
      Eipä taida Finnmatkat tehdä tänne lomamatkoja?

    • Tiina

      Mutta minkä maan alaisuudessa oli Jolon saari, jonne Vahanen & Fränti kidnapattiin?

      • asdfg

        ja sijaitsee Filippiinien saariryhmän eteläosassa ja Filippiineillekin voi matkustaa ihan turvallisin mielin.


      • kaappi-Jussi

        Eikös ristolla ja sepolla ollut jonkin sortin vispiläkauppaa tuolla jololla? Taisi Komentaja Robotti aikaistaa vapautusta näiden vesseleiden takia...


      • 25v
        kaappi-Jussi kirjoitti:

        Eikös ristolla ja sepolla ollut jonkin sortin vispiläkauppaa tuolla jololla? Taisi Komentaja Robotti aikaistaa vapautusta näiden vesseleiden takia...

        Kyllähän niillä muilla länsimaisilla kaappauksen uhreilla taisi mennä noiden kahden takia hermot!


      • minä
        25v kirjoitti:

        Kyllähän niillä muilla länsimaisilla kaappauksen uhreilla taisi mennä noiden kahden takia hermot!

        on ainakin yksi vaarallisimmista, näin olen lukenut...Ja itse matkustamassa sinne 2 viikon päästä...:-/ en tosin turistimatkalle.


    • sano mun sanoneen

      somppujen maa somalia, irak, afganistan ainakin, siellä ne 5v kantaa ak47 olallaaan. noihin maihin en menisi vaikka maksettaisiin.

    • KiinalainenArabi

      Kiina Made in China :D

      • Sulzer

        Ehdottomasti Ahvenanmaa!!! Tuhma setä voi viedä poikuutesi...


    • Russky

      Venäjä?

    • Anonyymi

      Libya tsad sudan etelä sudan afganistan irak iran jemen keskiafrikantasavalta kongondemtasavalta venezuela venäjä mosambik ja mali

    • Anonyymi

      Kansainvälisen selvityksen mukaan maailman vaarallisin maa naisille on INTIA. Siellä on viime aikoina ollut monia joukkoraiskauksia, jopa sellaisia joissa uhri on kuollut.

    • Anonyymi

      Eiköhän se riipu ittestä miten missäkin käyttäytyy ? En kyllä menis iltamyöhään tuohon kadulle kusemaan profeettan kuvaan .-

      Per-kel

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1635
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1275
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1190
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1112
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1106
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1049
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1001
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      942
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      917
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      10
      788
    Aihe