Derbit on paskoja

Hatugka

Derbit on suorastaa paskoja.
Sähkövikoja on enemmä ku kiinassa ihmisiä.
Miks kaikki sitte ostaa derbin mopoks?

NO KOSKA KAIKILLA MUILLAKI ON SELLANEN JA EI USKALLETA EROTTUU JOUKOSTA!!!
Koittakaa olla oma ittenne ettekä mee ostamaa jotain derbiä.
Sitte ku toisella on vaikka Orion niin sitä sitte kaikki derbipellet haukkuu kiinanihmeeksi?
Derbipellet pois maailmasta paska mopo!

86

4683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hatugka

      Hah, ei yhtää vastauksia.. näyttää siltä että derbipojilta meni pupu pöksyyn ku joku järkevä otti asian esille näistä ihme derbimopoista!

      • yhyyyyyyyyyyyy

        Joo olet ownannut meidät 100 - 0. Voi meitä ressuloita. :(


      • ....
        yhyyyyyyyyyyyy kirjoitti:

        Joo olet ownannut meidät 100 - 0. Voi meitä ressuloita. :(

        hahah : DD


    • dfhfghgh

      olen ostanu derbin ihan omasta halusta omalla rahalla kun se on hyvä mopo-.- ite taidat olla joku kkiinan paskalla ajava pelle joka haukkuu derbiä

      • 22tussuboo

        Derbi on kyllä paska saatana


    • Derbimiäs

      Derbi hakkaa kaikki 2/4 tahit viivalla vakiona !!! esim ! Yahamat, Riejut, Apriliat, pösöt, mankit,fudet ja kaikki kiinanihmeaikapommit 4-tahit satanolla!!! Ja vittu ne sähkäviat voit työntäää itelle perseeseen !! Paril kaverilla on derbit ja yhttää sähkövikaa ei ole ollut ! Kaikki luulee että derbeissä on sähkövikoja kun niissä joissakin 05 malleissa on ollut! Et mee sinä vittuu nuolemaan sitä sun kiinanpommia saatana!

      • japsf

        Heips mulkku, kaipaan perusteluja että derbi hakkaa(vetää turpiin) yamahat,riejut,apriliat,pösöt,mankit,fudet kaikki KIINANIHME(mitä vittua, rieju espanja, yamaha japani??)
        Derbi on tommonen vittumainen teinimopo joka on jokasella kusipäällä hallussa. No ei kaikki kuskit ole kusipäitä. Mikä tekee siitä paremman, kun esim riejun? Molemmissa laadukkaat osat, ulkonäköä en moittis kummassakaan.

        Se on totta että mikä vitun ongelma on jokasella "euromopon" omistajalla että pitää puuttua toisten mopohankintoihin, ei se niille kuulu jos joku ajaa vaikka orionilla.. Mutta on se derbikin jokasen pennosen arvonen.. Suht.koht kestävä,tehokas, hieno 2-tahti..


      • derbilisti
        japsf kirjoitti:

        Heips mulkku, kaipaan perusteluja että derbi hakkaa(vetää turpiin) yamahat,riejut,apriliat,pösöt,mankit,fudet kaikki KIINANIHME(mitä vittua, rieju espanja, yamaha japani??)
        Derbi on tommonen vittumainen teinimopo joka on jokasella kusipäällä hallussa. No ei kaikki kuskit ole kusipäitä. Mikä tekee siitä paremman, kun esim riejun? Molemmissa laadukkaat osat, ulkonäköä en moittis kummassakaan.

        Se on totta että mikä vitun ongelma on jokasella "euromopon" omistajalla että pitää puuttua toisten mopohankintoihin, ei se niille kuulu jos joku ajaa vaikka orionilla.. Mutta on se derbikin jokasen pennosen arvonen.. Suht.koht kestävä,tehokas, hieno 2-tahti..

        derbeissä muka sähkövikoja, ja vitut on! olen ajellu jo suht kauan depal ja ei oo yhtää sähkövikaa tullu (no mitäs nyt vilkun hajoaminen mut se oli joku halpa mini motonet vilkku )en ole kyllä keksinyt mitään valittamista derbistä! mut mitä muihin mopoihin tulee esim riejut, yamahat, cpit ym, niin ne on kyllä kaikki hyviä mopoja. jokaisella mopolla on vahvuutensa ja heikkoutensa! ja mopon kestävyys on hyvin paljon käyttäjästä kiinni.


      • kokemusta on
        japsf kirjoitti:

        Heips mulkku, kaipaan perusteluja että derbi hakkaa(vetää turpiin) yamahat,riejut,apriliat,pösöt,mankit,fudet kaikki KIINANIHME(mitä vittua, rieju espanja, yamaha japani??)
        Derbi on tommonen vittumainen teinimopo joka on jokasella kusipäällä hallussa. No ei kaikki kuskit ole kusipäitä. Mikä tekee siitä paremman, kun esim riejun? Molemmissa laadukkaat osat, ulkonäköä en moittis kummassakaan.

        Se on totta että mikä vitun ongelma on jokasella "euromopon" omistajalla että pitää puuttua toisten mopohankintoihin, ei se niille kuulu jos joku ajaa vaikka orionilla.. Mutta on se derbikin jokasen pennosen arvonen.. Suht.koht kestävä,tehokas, hieno 2-tahti..

        italialainen beta rr on paras itellä ollu 3 vuotta ja ei yhtää vikoja ja hakkaa kaikki mopot jotka tiiän


      • fdsgd1
        kokemusta on kirjoitti:

        italialainen beta rr on paras itellä ollu 3 vuotta ja ei yhtää vikoja ja hakkaa kaikki mopot jotka tiiän

        Se hakkaa muut mopot pelkästään sun mielestä sen takia koska sulla ei oo ollu muita mopoja joten et voi edes vertailla -.-


      • vsavela
        fdsgd1 kirjoitti:

        Se hakkaa muut mopot pelkästään sun mielestä sen takia koska sulla ei oo ollu muita mopoja joten et voi edes vertailla -.-

        omistan 01 vuoden derbin ja pakko myöntää, nää o paskoja mopoja. Ennen tätä mopoa mulla oli Kigroad xt50 (kiinan malleja), mut sitä voi jo sanoa mopoks. Kunnon 4T kone ei ikinä mitää vikoja vaik ajettu 7000 (kiinalaisella). Ja derbin ostin siks ku tos kingissä oli semmone vika et sillä ei kehannu ajaa ku se oli niinku joku..... perse maas joutu istua. Ja täs nykyses mopos o lähes koko aja jotai vikaa, nykki se kulkee jotai 40km/h ja vikaa saa ettiä, ku perkele tiiä mikä o paskana, epäilen mäntää.

        Ps: 4T mopot jyrää
        T: 2T vittuuntunut


      • pokoo
        japsf kirjoitti:

        Heips mulkku, kaipaan perusteluja että derbi hakkaa(vetää turpiin) yamahat,riejut,apriliat,pösöt,mankit,fudet kaikki KIINANIHME(mitä vittua, rieju espanja, yamaha japani??)
        Derbi on tommonen vittumainen teinimopo joka on jokasella kusipäällä hallussa. No ei kaikki kuskit ole kusipäitä. Mikä tekee siitä paremman, kun esim riejun? Molemmissa laadukkaat osat, ulkonäköä en moittis kummassakaan.

        Se on totta että mikä vitun ongelma on jokasella "euromopon" omistajalla että pitää puuttua toisten mopohankintoihin, ei se niille kuulu jos joku ajaa vaikka orionilla.. Mutta on se derbikin jokasen pennosen arvonen.. Suht.koht kestävä,tehokas, hieno 2-tahti..

        Siis en sanokkaan että riejut/yamahat/apriliat ois paskoja ! Mutta mun vakio Xtreme sm hakkaa eli voittaa kaikki mun kaverien vakio riejut, yamahat, apriliat ja ne kiinalaiset :D Vakio rieju kulki just ja just 44 ja kiihty aivan vitun paskasti, yahama menee sen 50 ja aprilia 48 ja yks cpi just ja just 40! Derbi kulkee 57 mittariin ja kepsiin 56 vakiona ! Mutta nyt ku riejua viritettiin ( 105 suutin ja pakoputken alkukäyrän rajotin vittuuun) niin se kiihtyy paremmin mutta 53 kmh ottaa rajotin niin se ei kulje enempää ja se ei oo alkanut värkkään cdi poksin kanssa ja vaikka se on viritetty niin derbi hakkaa sen vakiona ! ainostaan 2 derbiä hakkaa mun derbin ja ne on molemmat 2-3 vuotta vanhoja ja kulkee sen 60 - 65 vakiona :D


      • wrgwrah
        pokoo kirjoitti:

        Siis en sanokkaan että riejut/yamahat/apriliat ois paskoja ! Mutta mun vakio Xtreme sm hakkaa eli voittaa kaikki mun kaverien vakio riejut, yamahat, apriliat ja ne kiinalaiset :D Vakio rieju kulki just ja just 44 ja kiihty aivan vitun paskasti, yahama menee sen 50 ja aprilia 48 ja yks cpi just ja just 40! Derbi kulkee 57 mittariin ja kepsiin 56 vakiona ! Mutta nyt ku riejua viritettiin ( 105 suutin ja pakoputken alkukäyrän rajotin vittuuun) niin se kiihtyy paremmin mutta 53 kmh ottaa rajotin niin se ei kulje enempää ja se ei oo alkanut värkkään cdi poksin kanssa ja vaikka se on viritetty niin derbi hakkaa sen vakiona ! ainostaan 2 derbiä hakkaa mun derbin ja ne on molemmat 2-3 vuotta vanhoja ja kulkee sen 60 - 65 vakiona :D

        "italialainen beta rr on paras itellä ollu 3 vuotta ja ei yhtää vikoja ja hakkaa kaikki mopot jotka tiiän" no et taida mitään mopoja sit tietää... -.-


      • jotaas92
        pokoo kirjoitti:

        Siis en sanokkaan että riejut/yamahat/apriliat ois paskoja ! Mutta mun vakio Xtreme sm hakkaa eli voittaa kaikki mun kaverien vakio riejut, yamahat, apriliat ja ne kiinalaiset :D Vakio rieju kulki just ja just 44 ja kiihty aivan vitun paskasti, yahama menee sen 50 ja aprilia 48 ja yks cpi just ja just 40! Derbi kulkee 57 mittariin ja kepsiin 56 vakiona ! Mutta nyt ku riejua viritettiin ( 105 suutin ja pakoputken alkukäyrän rajotin vittuuun) niin se kiihtyy paremmin mutta 53 kmh ottaa rajotin niin se ei kulje enempää ja se ei oo alkanut värkkään cdi poksin kanssa ja vaikka se on viritetty niin derbi hakkaa sen vakiona ! ainostaan 2 derbiä hakkaa mun derbin ja ne on molemmat 2-3 vuotta vanhoja ja kulkee sen 60 - 65 vakiona :D

        mull on 05v aprilia rx menee vakiona kepsiin 60 ja nyt kurittomana 84 ja kiihtyvyys parani paljon kurien poisoton myötä. että nopeus riippuu paljon myös vuosimallista ja mitkä kurit on laitettu sen vuoden malliin.


      • ählämilläonmopo

        Onhan tämä tosin 2 vuotta vanha ketju mutta jos joku tätä nyt lukee niin Derbi ei todellakaan vie esimerkiksi Rieju Mrt:tä VAKIONA, koska Riejussa on Power Up kone.


      • poikajonkaderbieikäyny
        kokemusta on kirjoitti:

        italialainen beta rr on paras itellä ollu 3 vuotta ja ei yhtää vikoja ja hakkaa kaikki mopot jotka tiiän

        Totta


      • MUNKISBEE

        MUL ITEL ON DERBI JA SE ON TOSI HYVÄ IHA VAKIO JA KULKEE 240 MITTARIIN
        SITKU MITATTII OSKARIN KAA NII GEPSIL!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111111111111


      • Anonyymi
        kokemusta on kirjoitti:

        italialainen beta rr on paras itellä ollu 3 vuotta ja ei yhtää vikoja ja hakkaa kaikki mopot jotka tiiän

        Kyllä näin on. Itellä on toi beta track rr50 joka on Italiasta ja on muute kova. Mut omasta mielestä kyllä se Honda monkey on paras


    • pomppanen

      hei derbihinttarit otin peugeot xps:tä pelkän kurin pois ja gepsii 80km/h.. kaveri otti kuri pois derbistä ja sil menee 60km/h derbit on iha perseest hävettäs minnuuhi...

    • derbi=paras

      Itekki ostin vuonna 2008 x-racen ja on pelittänyt täydellisesti. Mukava ajettava, mukava teho vakoina. Yammuilla, pösöillä tai riejuilla ei ole läheskään sen verran tehoja vakiona mitä on derbeis. Niin että revikiää siitä, jotka luulevat derbit paskoiks!!!!

    • virranmukana? not.

      Omilla tutuilla lähes kaikilla detsi ja itse haluaisin derbin, koska ovat hyviä. kaikissa mopoissa jotain vikoja, derbeissä aika vähän. Ja SM malli♥ :D

    • Ei derbillä mennä muita mopoi kyl haukkumaan.. mutta derbissä hinta/laatusuhde ok. Rabasan kone pelittää ku kello ja tehoakin löytyy. USD- keula mutta sähköt on sit taas mitä on. Mutta sähköjä ei oo vaikee korjata. Sitä en kyllä ymmärrä että ostetaan derbi 4-5 tonnii sit se myydään tonnil ku raha on roskaa sit ostetaan ktm exc 11 000e uutena ja sit ei osata ajaa. Ne on niitä perusderbi kuskeja.

    • GetBRains

      Ei juma hankkikaa elämä ja älkää leijuko:" Mun mopo hakkaa vakiona kaikki apriliat, riajut ja muut!"

      Huhhuh...
      Totta on, että joissain mopoisa löytyy vikoja/kulkee hitaammin kun toiset, mutta pääasiassa esim. rieju, yamaha, derbi ja beta on ihan samantasosia.

      SIIHEN ETTE VOI MITÄÄN MUTTIA SANOA!

    • ....

      ostakaa yammu

    • vajaakiit

      Power up kone riejussa ei auta p*skan vertaa ihan yhtä laiska ku noormaalilla koneella ja sen sanon että jos osaa huoltaa mopoa ja käsitellä oikein(juuri ne jonnet jotka eivät tiedä moposta mitään)kestää varmasti ja minulla on -04 x-race eikä oo MITÄÄN VIKAA. Ja otsikon tekijä varmaa joku vammanen jonne joka tiiä ees mikä on mopo!

    • asdasd4

      Tehari, pitkät välit ja rajottamaton CDI nii ei tarvii itkee että mun mopo kulkee vähemmän ku sun mopo....

    • vajakkii??

      Ootappa ku mä otan mun pyörän tallista nii rupee sun paska monedi jäämään :DD

    • asdsdaasddas

      nonii vihdoin joltai järkevältä järkevii sanoja!

    • LOL?

      Tarkotin että sun mobedi rupee jäämään :D:D

    • Tietäjä

      Joo kyll mie voin sanoo että yamaha on paras hakkaa kaikki 100/0 NO ei en haku mopoja mutta YAMAHA ON PARAS JA MUUT ON PASKOJA

    • debaforeverr

      vittu kai sä sanot et derbissä on sähkövikoi ku itelläs ei oo sellasta eikä varaa sellaseen. ja mietippä miks derbi on niin yleinen. se on vaan hyvä ei kai kukaa tahallaa paskaa ostais. enkä sano etteikö derbejäkin olisi maanantaikappaleita mutta niin se vain on että suurin osa derbeistä on pirun hyviä.

      • Anonyymi

        Derbit on niin yleisiä koska ne on niin vitun halpoja :D


    • ggffgfgfg

      vittu derbit jää mun pyörälle kun meen sillä takaperin sarvilla seisoen

    • mankilover

      Ostakaa pojat manki!

    • OnnellinenRabasaMies

      mulla on ollu Gilera (sama ku dööbi jos joku ei tiedä :D) vuodesta 2004 ja ostettu pakasta vedettynä. ajettu sen 16 000 km. ei kertaakaan oo ollu mitään vikaa. ainoo "vika" tällähetkellä on et etuhaarukan stefat pitäis vaihtaa mut se ei oo iso vaiva ja nekin kestäny sen 9 vuotta :D ei minkäänlaista kuuluisaa sähkövikaa ei mitään. et mua nii vituttaa ku Derbejä ja Gileroita haukutaan paskoiksi luumuiksi vaikka ne on parhaita mopoja. tietysti joka mopossa on yleensä aina jtain vikaa et en sitä kiellä. ja vakiona mitattu 2:n eri auton mittariin huiput 65kmh. eli vítun kaukana luumusta.. :D

    • onnellinen omistaja

      Derbeissä ei pitäisi ilmetä sähkövikoja, ellet mene sorkkimaan niitä ajatellen, että olet jokin "sähköinsinööri". Juuri se tuhoaa mopon elektroniikan, kun otetaan kaikki ylimääräiset kuten: vilkut, mittaristot ym. osat pois sen toivossa ettei tule sähkövikoja. Näissä toimenpiteissä yleensä jokin johto unohtuu näiltä "sähköinsinööreiltä" liittää, jolloin viat ilmenevät.
      Yleensä viritetyt Derbit ovat myös kaikkein tehokkaimpia ja vievät kaikki 125cc mankit ym. leikiten.

    • DERBIN OMISTAJA

      IHAN HYVIÄ MOPOJA DERBIT ON, MUTTA JOS RAHAA ON PALJON KÄYTETTÄVISSÄ, NII OSTAKAA DRD! SENDAT ON TAAS IHA TOISTA LUOKKAA, NE HALPIAISET HAJOO HELPOSTI, JA NIILLÄ ON TÄÄ PERUS "TEHARIDERBIN MAINE"

    • etrr2

      kaikki ne on sendoja mutta tiedän kyllä mitä tarkoitat:) itellä on derbi senda drd pro sm -10:)

    • epe

      Voi vide näit kommentteja, mulla ollut derbi x-race 2010 eikä mitään vikaa koko aikana? Oisko poikien pitänyt kenties huoltaa niitä huoltoohjelman mukaan niin kenties parempi mieli nyt? Derbi rules!!

    • paavo1

      suzuki pv 80cc malossi jätättää :)

    • exderbijonne

      Nonnii isketään parifaktaa tiskiin ku osa tääl näyttää olevan sellasii 14v jonneja jotka ei tajua mopoista oikeasti vittuakaan.
      Kyllä derbeissä on vakiona paljon teho mutta se johtuu kuristus tavasta, moottorin teho kurittomana on molemmissa suht sama.
      derbeissä yläkerta on heikohko männän vaihto paljon aikasemmin kuin esim. riejussa.
      debit on kuristettu vitun tyhmällä tavalla eli liian pienellä suuttimella jonka takia putki ruostuu kun kuumenee pienen suuttimen takia, kone ylikuumenee helpommin, täyskaasulla ei voi ajaa ilman ryyppyä, ja tottakai osat kuluu nopeammin.
      sähköviat derbeissä ei ole niin pahoja kun on väitetty itellä 2011 derbissä sähköt sekosi sateella aina välillä
      Ja ihmettelen vähän kuka vitun idiootti on suunnitellu penkin lukitus systeemin kun saa pikkasen lukko-osaa repimällä taaksepäin auki.
      derbi on vakiona hiukan matala se ei mikään ongelma kyllä ole, jos talvella ajaa se on hyvä mutta kesäsin iskin aina koropalan kiinni.
      Derbi kuskit (niinkuin minä ennen) yleensä tykkää luulla mopostaan liikoja tämä on ihan faktaa :D en yleistä mutta kaveripiirissä olen huomannut tämän.
      mutta ei saa unohtaa kaikkia hyviä puolia derbissä esim. kytkin ja vaihteisto

      itse näistä huonoista jutuista johtuen vaihdoin derbini, pösöön johon nyt olen ollut tyytyväinen :)

      • ebinhehe

        Haha onnistuit servaa kaikki derbikuskihomot :D


      • Derbionsejuttu

        En nyt tiiä tuosta että yläpää heikko. Itellä kuriton ja vähän piristetty 46tkm ajettu -06 senda ja alkuperäsellä männällä ajettiin 26tkm. Jokasessa nykymopossa on sähkövikoja, tossa joutunu vähän ite vaihtaan johtoja ja teippaileen mutta hyvin toimii ja on pikku vikoja.
        Rabasa on hyvä ja kestävä kone, kestää hyvin viritystä


    • liu2

      Opetelkaa huoltaa niin ei lahoo.... Derbit ei paljoo eroa gileroista & apikoista

      • TM testas siitä saatte

        TM vertailu: Enduromopot
        23.2.2009 13:42

        Isopyöräiset mopot ovat säilyttäneet hyvin asemansa moposkoottereiden puristuksessa. Vaihteet ja lähes oikean moottoripyörän koko ovat monien nuorten mieleen. Toisin kuin moposkoottereissa, rekisteröintitilastojen kärjessä on tässä luokassa eurooppalaisia merkkejä, ja kauppa käy hyvin korkeista hinnoista huolimatta. Mutta mitä rahalla saa?
        Testimopoja valittaessa päädyttiin karkeakuvioisin renkain varustettuihin enduroihin. Aprilia, Derbi, Peugeot, Rieju ja Yamaha ovat säilyttäneet asemansa rekisteröintitilastojen kärkipäässä. Ryhmään otettiin tällä kertaa myös Gilera, joka edellisellä kerralla jätettiin pois, koska se oli liian saman tyyppinen Derbin kanssa.
        Kauden 2008 rekisteröintitilastosta näkee, että eurooppalaisvalmisteiset enduromopot ovat pitäneet pintansa Kaukoidän halpismopoja vastaan, vaikka eurooppalaiset ovatkin selvästi kalliimpia. Testiryhmän mopojen hintahaarukka asettuu 2 400 ja 3 300 euron välille.
        Nelitahtiset moottorit eivät ole vielä yleistyneet isopyöräisissä mopoissa, joita vauhditetaan edelleen kaksitahtimoottoreilla. Moottoreissa on tuoreöljyvoitelu, joten tankkauksien yhteydessä ei tarvitse lisätä polttoaineen joukkoon voiteluöljyä.
        Italialainen Piaggio-konserni valmistaa testimopoista Aprilia-, Derbi- ja Gilera-merkit. Yhteistä näille on niin moottorit, rungot kuin takajousituksetkin. Eroja havaitaan kuitenkin jo ensimetreillä. Derbi osoittautuu testiryhmän ripeimmäksi kulkijaksi, kun taas Aprilia on joukon hitain.
        Ulkopuolisessa tutkiskelussa huomio kiinnittyy mallien erilaisiin pakoputkiin. Gilera ilmoittaa lisäksi, että sen kaasutin on pienempi kuin "serkuilla". Nämä selittävät osittain tehoeroja.
        Peugeotissa, Riejussa ja Yamahassa on Minarellin valmistama moottori. Peugeot ja Rieju mainostavat mopojaan uudella Power Up -moottorilla. Ja kehitystä onkin tapahtunut neljän vuoden takaisiin (TM 19/2004) tuloksiin verrattuna. Silloin Peugeot käytti aikaa 0-40 km/h kiihdytyksessä 15,8 sekuntia, nyt päästään 8,6 sekuntiin. Riejun vastaavat luvut ovat 15,4 ja 10,5 s. Kiihtyvyyden suhteen on tapahtunut kehitystä myös muiden paitsi Aprilian kohdalla.
        Tehomittausten jälkeen voi todeta, että tehtaiden ilmoittamat lukemat ovat epämääräisiä. Derbin ja Peugeotin ilmoittamat lukemat ovat pienempiä kuin mittaustulokset. Suurimpaan ylilyöntiin sortuu Gilera (ilmoitettu 2,1, mitattu 1,7 kW). Eroa siis 0,4 kW, joka voi tuntua hiusten halkomiselle, mutta 15-vuotiaalle mopoilijalle kyseinen asia on elämääkin suurempi.
        Ajo-ominaisuuksiltaan jokainen testin mopo on hyvä. Erojakin löytyy, mutta silloin pitää poiketa asfaltilta hiekkatien kautta maastoon. Siellä Yamaha osoittautuu enemmän katuenduroksi kuin syrjäisten polkujen kulkijaksi. Riejun korkeuden huomaa pehmeällä hiekalla ajettaessa; eteneminen on lievästi luikertelevaa. Samaa hermostuneisuutta on havaittavissa Peugeotissa.
        Aprilia on Piaggio-konsernin mopoista kankein kääntymään. Gilera on paremman ohjaustankonsa ansiosta hieman näppärämpi käsitellä kuin liki identtinen Derbi.
        Levyjarrut ovat mopoissakin syrjäyttäneet perinteiset rumpujarrut. Ja hyvä näin, nyt pysähtyvyys on jokaisessa mopossa kunnossa.
        Takajarrujen suurin ongelma on jarrupoljin. Apriliassa, Derbissä ja Gilerassa poljin on osittain piilossa moottorin alla, joten jarrun käyttö on hankalaa. Kritiikittä eivät selviä myöskään Peugeot ja Yamaha. Riejun takajarru sen sijaan saa kiitosta, jarru on teholtaan ja käyttöominaisuuksiltaan joukon paras.
        Enduromopojen kehityspyörä on pyörinyt viime vuosina positiiviseen suuntaan. Moottoreiden käyntiominaisuudet ovat parantuneet huomattavasti.


    • derbi★☆

      Ei derbi mikää paska oo vaikka ihmisillä tuntuu olevan niin saatanan pakkomielle haukkua derbejä. Itellä on derbi senda xtreme sm ja pelittää ihan loistavasti.sähköviat ei tee moposta paskaa.

    • Voi että te ootte ty

      Yhtä paskoja nää kaikki mopot on.
      Mopon kestäminen hän on kuskista kiini esim. Jotkut rällää mopoillaan miten sattuu eikä huolla mopoaan hyvin, mutta jotkut taas huoltavat mopoaan hyvin ja ajavat mopollaan niin että sitä ei koko ajan rääkätä.

      PS. Mopot ei kestä ikuisesti ehjinä.

    • 3125

      mopot on kaikki 15 vuotiaitten teini-ikäisten leluja. ei kunnon mies sellasilla paskoilla ajele :D

    • 10v joni jol on es

      derbi on se juttu

    • näin se vaan on

      Niimpä ei mitkään mopot kestä ikuisuutta olkoo sitte 2t tai 4t

      Ja merkillä/ vm ei ole valiä mopon/moposkootterin kestoon !!

      Ja sama pätee autoissa ei nekään ole ikuisesti kestäviä, esim ku sanotaan että noi vanhemmat volvot kestää kun niissä on kestävä kone.

      Sanotaan vaikka nyt volvo 850 niissähän pitäisi olla kestävämpi kone kuin vaikka s40/v40 ei pidä todellakaan paikkaansa olen omistanut 850 sekä s40 volvon, niin tosta 850 hajosi kone kun mittarissa oli joko 300 000 km eikä ollut edes raiskattu volvo. sit toi s40 niin sillä oli yli 300 000km ja kone kunnossa

      että ei se mopojen/autojen vm liity mitenkään moottorin kestävyyteen, enempi se kuinka niillä ajetaan


      ja mainitaan viellä että nyt omistan speedfight 3

      kone remppan jouduin tekemään kun mittari lukema oli jotain vähä yli 19500 km ja ajettu oli ihan normaalista

      KYLLÄ SE AJO TAPA VAIKUTTAA SIIHEN KESTÄVYYTEEN !!

      • saan syövän

        Ei saatanaaa... vm. -2008 derbit on vitunpaskoja. Jos niitä ny vittu joku menee ostaa ni saa kyllä hyvä mopo;) Itellä 2011 vm. Derbi drd xrace ja menee vittu lujempaa vakiona ku 2010 cm. Tehari detsi. Jonnet on niitä jotka haukkuu derbei, niitä jotka ei tiiä mopoista mitää....


    • sniririri

      Vaikka orionihomo tuli vittuilemaan jo 4 vuotta sitten, kaikki voivat myöntää, että kaksitahti pyyhkii nelitahdilla persettään.
      Mutta sen allekirjoitan, että derbikuskit ovat ylimielisiä mulkkuja.

    • mahaya

      Näin kerran ankan

    • fransfrankvurs

      Derbi on paras!

      Oot vaan kateelline kun ittelläs ei ollu varaa derbii

    • Dööpionhomoille

      Jos mopo kulkee kuristettuna kovempaa ku toine kuristettu mopo, silloin kurit ei oo yhtä "hyvin" laitettu, ku toiseen mopoon.

    • MiunHaijjapuska

      Haatana mun vakio haiapusa vie kaikki mopot vaiks on ihan vakio ja mopot ois viritettyi Ähhä vaan

    • Jutustelija1
    • Rauhottelija

      Mikään mopo ei ole periaatteessa paska se riippuu niin paljon kuskista jos joku alottelia esim vetää kierrokset tappii heti lähössä nii ei mikää mopo semmosesta tykkää että turhaa kinastelette mikä on paras tietysti on niitä yksittäisiä lahopaskoja mutta muuten yleisesti mopon toiminta riippuu kuskista

    • jjjjjja

      Ainakin kun itse oon kattellu niin me, jotka toisten möpön ostoon on kritisoinu tosi vahvasti me, jotka on derbejä vastaam ja antaa epätodellista kritiikkiä. Ihan vaan tällailla

    • DerbiLeipo

      VITTU MUN DERBI KULKEE TÄYSII KEULII KAASUSTA YNPÄRI KU ANNAN KYTKIN POMMIA...TURHA TULLA KIINAMOPOHINTTIEN VITTUILEENN!!!11!1!!11!
      Äksdee

    • DT..leipuri

      Suzuki PV on paras

    • KäyTasanMinuutin

      Vittu uus derbi maksaa yht paljon kun 50 v vanha jupiteri

    • 13_V

      Kylhä derbi on hyvä jos on aikaa, osaamista ja kiinnostusta korjailla jos vikaa ilmenee

    • homotajaaderbillä

      derbit on ihan paskoja leipoo kokoaja am6 forlyfe saatanan rabasa hirttää mutkassa ku vähä kallistaa ku mä oon tälläne insinööri näis asios nii mä tiedän mikä on paras mopo ja se on betta se ei leipo ikiniä se jättelee kaikki mopot 100-0 vakiona jopa kevareita saatanan derbi homot hypätkää suoho

      • Anonyymi

        Vittu työnnä am6 persesees vottu hinnttari paska


    • tietoaon

      Miks ette vie korjaamolle niitä mopoja, koska kaikissa merkeissä on vikoja ja periaatteessa sama tekniikka esim. derbi, yamaha, beta ja samoja osiakin, en tiiä miks sitten joku toinen on noista parempi.

      • nääin

        Kuka vittu vie mopoja korjaamolle :DDDD


    • Homotajaaderbillä

      Derbi leipo kaasustaderbi on ihan paska mopedi en suosittele laitook mun derbiin 110ccparmakiti menivaa 42kmh sit leipo kii saatana

    • neekeritveimunnimimerkin

      hussepoika inisee

    • Mikävittuteitävaivaa

      Aina tää sama juttu näitten mopojen kanssa yritetään vaan saada omaa mopoa paremmaksi vaikka melkein kaikki on aikalailla samanlaisia moottoreissakaan ei ole paljoa eroa mutta jos haluaa jonkun paskan hankkia niin siitä vaan ittehän sen päättää

    • Derbionhyvämerkki

      Derbi on vakio mopoista tehokkain. Kaikissa mopoissa on vikoja jos siitä ei pidä huolta, ihanvitunsama mikä merkki! Pitäkää mopostanne huolta nii pysyy viat kaukana.

    • Bädäbäää

      Loppujen lopuksi kaikki riippuu aivan kuljettajasta, ajotyylistä ja siitä että huoltaako sitä konetta ikinä..

    • PaskaPäivä

      Tämähän ketju on oikein pitkään elänyt! Mutta tänään kävi sillein että ajoin jotain 30km mun derbi xtreme vm 2011 ja sitten kun yritin tulla takaisin niin ei käynnistynytkään, mitään vikaa ei pitänyt olla noh mutta ei ollu tulppaa mukana ja sain derbin vietyä sedälle ja jouduttiin sen naapurien kanssa säätämään ja vihdoinkin saatiin tulppa vaihdettua mutta sellaiseen jonka lämpöarvot oli väärät, kumminkin kotia pääsin mutta derbi kiihtyi todella hitaasti ja koko ajan sai rassata vaihteita mitä yleensä ei tarvitse tehdä. Menin vielä yöllä käymään kaverilla ja sitten kun lähdin sieltä niin ei meinannu derbi käynnistyä, lopulta se suostu ja kulki erittäin laiskasti. Vilkut ei enään toiminut joten akkukin varmaan pitöis vaihtaa, tulpan vaihdon jälkeen pysyi tyhjäkäynnillä mitä se ei yleensä tee. Jokatapauksessa tänöän meni derbi tunteisiin niin vitusti mutta luulen että eipä se ollut sen merkin vika :/ derbi silti rulaa

    • Anonyymi

      Ostin derbin ihan omasta tahdostani sillä hyvällä hinnalla löytyi. Vieläpä 05, eli ei mikään uusi. Ei ole ollut mitään ongelmia kohta vuoteen. Arvatkaahan miksi ne derbit leipoo? No, laitetaan teboilia tankkiin, enoxi kii ja kierrokset kohti rajotinta. Kun kunnolla pitää huolta, käyttää laatu öljyjä ja ei huudata koko ajan niin kyllä ne kestää siinä missä muutkin. Kyseisiä mopoja on liikenteessä niin vitusti, että tottakai niistä kuulee eniten paskaa.

      • Anonyymi

        Derbejä on liikenteessä niin vitusti koska ne on halvempia ku vittu normaalit maastopyörät


    • Anonyymi

      Ranteisiin näköjään mennyt jolla? Kuinkas niin derbit on paskoja?

    • Anonyymi

      oon pärräilly omal derbil ny 2-3v ja ei kertaakaan EI KERTAAKAAN oo ollu mitään häikkää missään. Jos derbi lahoo nii sanon että ajajassa on vika taikka ajajan omissa huoltotaidoissa on iso vika. En ny tiiä mikä jengii risoo :D. Varmaa se ku ei osaa käsitellä tai huoltaa mopoa niiku pitäis ja se leipoo pullat ja sit itketää että "yhyy derbi on paska". vitun vätys lättys kii :D

    • Anonyymi

      Kyllä kai ne on paskoja kun itse viritetään ja rassataan pilalle, tehdään tee-se-itse sähkövirityksiä yms.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1720
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1056
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1033
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe