Tilanne. Itse olen päässyt ajat sitten velkajärjestelyyn, mutta nyt vuoden aikana tapahtunut sairastuminen aiheutti sen, että talous meni kuralle ja jäi velkajärjestelymaksuja rästiin. Perintätoimisto kun joutui sairaala laskuja perimään, niin lumipallo efektihän siitä syntyi.
Nyt nuo rästit on kriittisessä vaiheessa ja yksi perintätoimisto laittoi vielä omat saatavat ulosottoon.
Onko minulla mahdollisuutta saada 2000 euron laina laittaakseni velkajärjestely erät ajantasalle ja maksaa vielä perinnässä kasvavat osa sairaalakuluista pois, sekä puhelin laskunkin ja nettilaskunkin joutunut sitä kautta maksamaan.
Itselläni on Nordea pankki, mutta iäkkäällä äidilläni on OP. Hän nyt suostuisi takaamaan lainani, jos sen saisin.
Hänellä itsellään on noin 3000 lainaa jäljellä osuuspankkiin ja sen vakuutena on asunto-osake paperit,
( asunnon arvo noin 100.0000 )jotka on pankissa. Itse hän ei sitä lainaa halua ottaa, vaan minun pitäisi se
saada. Minulla on kyllä tili osuuspankissakin, mutta sitä ei ole käytetty kymmeniin vuosiin. Voisin siis tietysti siirtää eläketuloni sille tilillekkin.
Mitä olette mieltä, että onnistuisiko tuommoinen, vai onko minun velkajärjestely lainan saamisen esteenä.
Neuvoa tarvitaan
4
549
Vastaukset
- Ällerö
Ei onnistu lainaaminen, se on velkajärjestelysopimuksessasi kielletty.
Pyydä äidiltäsi moinen pikkusumma ja maksa rästit pois.¨
Toisekseen velkajärjestelyssä on joustoa sairastumistapauksissa, joten viisain päätös tässä asiassa on, että otat yhteyttä velkajärjestelysi tehneeseen velkaneuvojaan ja pyydät neuvoja.
Mikä tässä on niin vaikeata??- sama....
Velkaneuvojaan otettu yhteyttä, mutta aika vähän on tehtävissä. Velkojat ei halua oikein ole halukkaita siirtämään rästejä esim velkajärjestelyn loppuun. Juuri tuohon sairastumiseen on jo vedottu, mutta kun nyt on kaikki kunnossa, niin pitäisi saada rästit maksettua.
Velkajärjestelyssä kyllä saa velkaantua, mutta perusteet oli aika tiukat. Täytyy vielä uudelleen soitella velkaneuvojalle, jospa jotain keksitään. - asiat kuntoon
sama.... kirjoitti:
Velkaneuvojaan otettu yhteyttä, mutta aika vähän on tehtävissä. Velkojat ei halua oikein ole halukkaita siirtämään rästejä esim velkajärjestelyn loppuun. Juuri tuohon sairastumiseen on jo vedottu, mutta kun nyt on kaikki kunnossa, niin pitäisi saada rästit maksettua.
Velkajärjestelyssä kyllä saa velkaantua, mutta perusteet oli aika tiukat. Täytyy vielä uudelleen soitella velkaneuvojalle, jospa jotain keksitään.kannattaa hoitaa asia mahdollisimman pikaisesti kuntoon sillä velkajärjestely on ainutkertainen, eikä tule toista tilaisuutta. Kuten jo neuvottiin, pyydä äidiltäsi lainaa ko summa, sillä äidilläsi olettaisin olevan lainansaantimahdollisuus koska voi saada lainaa asunnon vakuutta vastaan. Teette sitten keskenänne velkakirjan ja maksat lainan äidillesi kun olet saanut vj:n maksuohjelman käytyä loppuun.
Velkajärjestelyn maksuohjelma jättää ihan kohtuullisen kuukausirahan käyttöön ja sen kanssa pärjää. Olen itse käynyt läpi ja sairastelin myös ja silti kykenin hoitamaan maksut. Sairaalamaksuista voi sopia ko sairaalan kanssa ja maksaa erissä ja on myös olemassa sairauskulukatto niin sairaalahoitojen kuin lääkkeiden kohdalla. Asiat pitää hoitaa ajoissa eikä jäädä odottamaan "ihmettä" sillä jokainen vastaa omistaan itse. Toki voi kysyä sossusta saisiko sieltä harkinnanvaraista tukea sairauskuluihin.
- Esteenä..
"onnistuisiko tuommoinen, vai onko minun velkajärjestely lainan saamisen esteenä."
On esteenä, eli velkajärjestelyn aikana et voi velkaantua lisää.
Nyt heti yhteys velkajärjestelyn tehneeseen velkaneuvojaan. Heti huomenna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1114346Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k773166- 991413
- 851260
- 91836
Lähes kaikki keskustelut kasvotusten
on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk21686Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka17682- 42657
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?107632- 43629