AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!
 /   /  /  /  / Seiska sekoilee aitouden kanssa
9 Vastausta 532 Lukukertaa

Seiska sekoilee aitouden kanssa

Eli tilanne on tämä: Mulla on 1/2 vuotta sitten laillisesti ostettu Windows7 pro, joka on pelannut tähän saakka kiitettävästi ja ongelmitta. Nyt on kuitenkin parin käynnistyksen yhteydessä tullut esiin ruutu, juuri ennen työpöydän käynnistymistä, että versio ei mukamas olisi aito ja annetaan vaihtoehdoiksi hankkia aito tai lopettaa käyttö. Ikkunan saa kuitenkin suljettua ja työpöytä käynnistyy normaalisti.

Latasin mikkisoftan sivuilta aitoudentarkistustyökalun, joka ilmoittaa että versioni on aito ja kaikki päivitykset on käytössä.

Eli WTF? Virustentorjunnassa oleva ilmaisversio Avastista ei löytänyt viiruksiakaan. Onko seiskan aitoudentarkistus vedetty liian kireälle vai mistä ihmeestä tässä voisi olla kyse? Kyseessä on erikseen ostettu OEM versio, joten olen tuotetuen ulkopuolella.
Edellinen | Seuraava
Seiska sekoilee aitouden kanssa
Mitä tehdä?
blaah
13
paskanhjauhantaa
13
pikku-pekka...
2+15
,friikki
Stieglitz
xcvfdc
Windowsin aitoustarkistus bugittaa toisinaan. Valita ongelmasta käyttöjärjestelmän myyneelle liikkeelle. Tuote ei saa kieltäytyä toimimasta, vaikka olisi kuinka OEM-versio.
Aidosta ja aitoudesta joutuu maksamaan. Piraatit senkun porskuttaa.
Ja paskat, minulla on ollut sama juttu aidon Windows 7 Ultimate 64-bit kanssa. Herjaa aiteudesta vaikka on aito.
Niin? Etpä ymmärtänyt. Minulla piraatti, eikä ikinä valita.

mikä temmonen piraatti on?

mie vaan sitä halusin kyssyy etä mikä se semmonen piraatti windows oikein on? :)
Mistä täsmälleen ottaen olet ostanut kyseisen Windows 7:n ja sen tuoteavaimen? Kuulostaa, että sulla on käytössä ns. MSDN-tuoteavain, jota ei ole tarkoitettu myytäväksi.

Tällä ohjelmalla voi tarkistaa, mitä vikaa tuoteavaimessa on:

http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=52012

Huom! Älä postaa tuoteavainta tänne

Ei se..

ole aito.
Minulla on yli 15 vuotta vanha venäläinen w7 ja sekin on kopio.

Linuxilla ei moisia asioita ole

ja ainoat kerrat milloin Linux-distroja käyttäessäni kohtaan tällaisia asioita on jonkun Sun (nyk. Oracle) javan asentamisessa. Ne ovat suljetun koodin juttuja jos ne olisivat open source-ohjelmistoja noita kysymyksiä ei esitettäisi.

Säälin Windows-käyttäjiä, mutta hyväksyn sen että heillä on oikeus vangita itsensä Windows-kaltereidensa taakse. Itse he ovat tiensä valinneet, vai ovatko sittenkään?

joo

Vaimon kannettava, ostettu tammikuussa, on 2 kertaa heittänyt tuon aitousepäilyn mutta ei pitkään aikaan enää.
 /   /  /  /  / Seiska sekoilee aitouden kanssa

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua