vm 2000 1.6 kierrokset jää huutamaan!

HokusFocus

Eli tämmönen onkelma! Kun vaihtaa vapaalle esim 60kmh vauhdista kierrokset jää huutamaan 2400kr paikkeille kun atuo rullaa! Missä vika? Muilla samaa ongelmaa esiintynyt? Kallis korjata?

26

7702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HokusFocus

      Lisäys mutta kierrokset laskee sitte tonniin ku auton kokonaan toppaa!!!

      • eheee

        Sen pitääki pitää kierroksia päällä kun auto rullaa.


      • FocusHokus
        eheee kirjoitti:

        Sen pitääki pitää kierroksia päällä kun auto rullaa.

        Vitut se ny mitää normaalia oo! Ollu ennen Mondeoita eikä oo tollaasta pitäny!!!!!!!


      • HokusFoocus
        FocusHokus kirjoitti:

        Vitut se ny mitää normaalia oo! Ollu ennen Mondeoita eikä oo tollaasta pitäny!!!!!!!

        Niin eikö muka kellään vastaavaa ongelmaa Focuksen kanssa?? Kaasupolkimen anturissa vikaa??


      • Sama ilmiö ollut
        HokusFoocus kirjoitti:

        Niin eikö muka kellään vastaavaa ongelmaa Focuksen kanssa?? Kaasupolkimen anturissa vikaa??

        Minulla on Focuksessa ollut sama vika joskus, tosin moottori on 1.8-litrainen.
        Ihmettelin kanssa, kun kierrokset jäivät kuvailemallasi tavalla ylös liikaa esim. risteyksissä vaihteen ollessa vapaalla.
        Ongelman syyksi korjaamolla paljastui moottorin takana ollut pitkä alipaineletku, jossa oli mutkassa littiin mennyt kohta ja siinä reikä, josta johtuen moottorin kierrokset jäivät "huutamaan".
        1.6-litraisessa saattaa olla olla tietysti eroja, joten suosittelen tiedustelua korjaamolta, kuten itsekin tein. Hintaa en muista nyt, mutta ei kai se paljoa ollut.
        Minun autossani vika ilmeni n. 165 tkm paikkeilla, korjauksen jälkeen ei ole ilmennyt ko. ongelmaa enää. Toivottavasti autosi tulee kuntoon.


      • HokusFocus
        Sama ilmiö ollut kirjoitti:

        Minulla on Focuksessa ollut sama vika joskus, tosin moottori on 1.8-litrainen.
        Ihmettelin kanssa, kun kierrokset jäivät kuvailemallasi tavalla ylös liikaa esim. risteyksissä vaihteen ollessa vapaalla.
        Ongelman syyksi korjaamolla paljastui moottorin takana ollut pitkä alipaineletku, jossa oli mutkassa littiin mennyt kohta ja siinä reikä, josta johtuen moottorin kierrokset jäivät "huutamaan".
        1.6-litraisessa saattaa olla olla tietysti eroja, joten suosittelen tiedustelua korjaamolta, kuten itsekin tein. Hintaa en muista nyt, mutta ei kai se paljoa ollut.
        Minun autossani vika ilmeni n. 165 tkm paikkeilla, korjauksen jälkeen ei ole ilmennyt ko. ongelmaa enää. Toivottavasti autosi tulee kuntoon.

        Jännä homma kun jos kierrokset pitää nätisti vaan 2tuhannen paikkeilla ja vaihtaa vaihretta suuremmalle niin laskee kiekat nätisti mutta kun heittää vapaalle alkaa kierrokset taas nousemaan itsestään yli 2tuhannen vaikka jalka ei kaasulla MITÄ IHMETTÄ? Tänään yritimme vaihtaa kaasuttimen tunnistinta mutta vika ei loppunut ja Soitimme Fordille Seinäjoelle sanoivat että vika kaasuläpän tunnistimessa ja sijaitsee vaihdelaatikon lähellä. Ja vika voi olla myös moottorinohjausboksissa? Niitä ainakin 1.6 malleista mennyt ajovalo.netin mukaan...


      • HokusFocus
        HokusFocus kirjoitti:

        Jännä homma kun jos kierrokset pitää nätisti vaan 2tuhannen paikkeilla ja vaihtaa vaihretta suuremmalle niin laskee kiekat nätisti mutta kun heittää vapaalle alkaa kierrokset taas nousemaan itsestään yli 2tuhannen vaikka jalka ei kaasulla MITÄ IHMETTÄ? Tänään yritimme vaihtaa kaasuttimen tunnistinta mutta vika ei loppunut ja Soitimme Fordille Seinäjoelle sanoivat että vika kaasuläpän tunnistimessa ja sijaitsee vaihdelaatikon lähellä. Ja vika voi olla myös moottorinohjausboksissa? Niitä ainakin 1.6 malleista mennyt ajovalo.netin mukaan...

        Tänään autoasi korjaamolle ja mitataan testerillä josko vika löytyis :) 30€ jos vikakoodilaite näyttää vian :)...


      • 18+6
        HokusFocus kirjoitti:

        Tänään autoasi korjaamolle ja mitataan testerillä josko vika löytyis :) 30€ jos vikakoodilaite näyttää vian :)...

        sit mikä oli Autoasin tuomio!?


      • HokusFocus
        18+6 kirjoitti:

        sit mikä oli Autoasin tuomio!?

        Tuomio oli että ei löytyny vikaa testerillä vaikka oli parasta laatuaan eli BOSCH! Sitten kävimme Fordilla ja mies sanoi että yleensäkki nois jää kiekat korkeelle 1400-1600kr/min mutta, ei nyt kumminkaan yli 2tuhannen! Eli paskareissu mutta tulipa tehtyä! Ja Fordille pitäisi varata huoltoaika testeriä varten jos haluaa että ne koittaa testata mutta, ford huolto sanoi et jos moottorissa olisi jotakin häikkää keltainen vikavalo palaisi! Pitää toistaiseksi opetella autolla uusi ajotyyli eli kytkinpohjaan hyvissä ajoin ennen risteystä niin laskee kierrokset nätisti!!


      • HokusFocus
        HokusFocus kirjoitti:

        Tuomio oli että ei löytyny vikaa testerillä vaikka oli parasta laatuaan eli BOSCH! Sitten kävimme Fordilla ja mies sanoi että yleensäkki nois jää kiekat korkeelle 1400-1600kr/min mutta, ei nyt kumminkaan yli 2tuhannen! Eli paskareissu mutta tulipa tehtyä! Ja Fordille pitäisi varata huoltoaika testeriä varten jos haluaa että ne koittaa testata mutta, ford huolto sanoi et jos moottorissa olisi jotakin häikkää keltainen vikavalo palaisi! Pitää toistaiseksi opetella autolla uusi ajotyyli eli kytkinpohjaan hyvissä ajoin ennen risteystä niin laskee kierrokset nätisti!!

        Korjaus vielä liike ei ollutkaan Autoasi vaan AD autokorjaamo jossa testeriäkoitettiin! En ole varmaan muistanutkaan mainita että auto pudottaa paremmin kierroksia vapaalla kylmänä kuin kuumana! Kellään muulla vastaavaa? Tänään auto peräti pudotti kierrokset aika kunnolla jopa lämmetessään eikä keirrokset lähteneet nousemaan paljoa vaikka en ollutkaan paikalla ollessani kokoajan polkemassa kytkinpoljintapohjaan. Joku kertoi että Focuksissa jäisi muutenkin vapaalla ollessa kierrokset ylikorkealle 1600-1700kr eli ei olisi vika vaan ominaisuus? Oletteko muut Focus miehet/tytöt seuranneet mihinkä teidän autonne kierrokset jää tyhjäkäynnillä? Niin ja vielä AD korjaamoon palatakseni sanoivat että Fordin oma testeri muka varmaan osaisi vian näyttää? Kellään kokemuksia Fordin testeristä? Empä ainakaan jaksa uskoa että parempi on kuin BOSCHIN testeri!...


      • 15+11
        HokusFocus kirjoitti:

        Korjaus vielä liike ei ollutkaan Autoasi vaan AD autokorjaamo jossa testeriäkoitettiin! En ole varmaan muistanutkaan mainita että auto pudottaa paremmin kierroksia vapaalla kylmänä kuin kuumana! Kellään muulla vastaavaa? Tänään auto peräti pudotti kierrokset aika kunnolla jopa lämmetessään eikä keirrokset lähteneet nousemaan paljoa vaikka en ollutkaan paikalla ollessani kokoajan polkemassa kytkinpoljintapohjaan. Joku kertoi että Focuksissa jäisi muutenkin vapaalla ollessa kierrokset ylikorkealle 1600-1700kr eli ei olisi vika vaan ominaisuus? Oletteko muut Focus miehet/tytöt seuranneet mihinkä teidän autonne kierrokset jää tyhjäkäynnillä? Niin ja vielä AD korjaamoon palatakseni sanoivat että Fordin oma testeri muka varmaan osaisi vian näyttää? Kellään kokemuksia Fordin testeristä? Empä ainakaan jaksa uskoa että parempi on kuin BOSCHIN testeri!...

        jää kierrokset just tuonne reilu 1500 kun auto rullaa. Mutta kun pysähtyy kierrokset laskee normaaliin eli tonnin pintaan. Focukseni on 2.0l versio.


      • HocusFocus
        15+11 kirjoitti:

        jää kierrokset just tuonne reilu 1500 kun auto rullaa. Mutta kun pysähtyy kierrokset laskee normaaliin eli tonnin pintaan. Focukseni on 2.0l versio.

        jaa reilu 1500kr moottorin ollessa sekä kylmä ja kuuma?


      • HocusFocus
        HocusFocus kirjoitti:

        jaa reilu 1500kr moottorin ollessa sekä kylmä ja kuuma?

        Olis kiva kuulla myös 1.6 moottorin omistajia kun varmaan jo moottorinohjaus vaihtuu erikokoisissa moottoreissa...


      • 14+5
        HocusFocus kirjoitti:

        jaa reilu 1500kr moottorin ollessa sekä kylmä ja kuuma?

        jää reilu 1500, vaikka kone olisi kylmä tai kuuma. Mutta ei se vielä niin kovaa huuda että siitä jotain haittaa olisi. En tiedä sitte onko itselläkin moottorinohjauksessa jotain vikaa vaiko onko tyyppivika...


      • häiritsee ainakin
        HokusFoocus kirjoitti:

        Niin eikö muka kellään vastaavaa ongelmaa Focuksen kanssa?? Kaasupolkimen anturissa vikaa??

        on samaa. nousee lähelle 3tonnia kun liikennevaloihin pysähtyy.


      • Ford
        Sama ilmiö ollut kirjoitti:

        Minulla on Focuksessa ollut sama vika joskus, tosin moottori on 1.8-litrainen.
        Ihmettelin kanssa, kun kierrokset jäivät kuvailemallasi tavalla ylös liikaa esim. risteyksissä vaihteen ollessa vapaalla.
        Ongelman syyksi korjaamolla paljastui moottorin takana ollut pitkä alipaineletku, jossa oli mutkassa littiin mennyt kohta ja siinä reikä, josta johtuen moottorin kierrokset jäivät "huutamaan".
        1.6-litraisessa saattaa olla olla tietysti eroja, joten suosittelen tiedustelua korjaamolta, kuten itsekin tein. Hintaa en muista nyt, mutta ei kai se paljoa ollut.
        Minun autossani vika ilmeni n. 165 tkm paikkeilla, korjauksen jälkeen ei ole ilmennyt ko. ongelmaa enää. Toivottavasti autosi tulee kuntoon.

        KIITOS! Viihjeesi avulla osasin ruveta etsimään ilmaa vuotavaa ilmaletkua ja 1.6l moottorin edestähän se löytyi, imusarjan takaa laturin läheltä. Auton käydessä melkoinen sihinä kuului!


    • fanaatikko foortii

      eikö muuta vikaa... no kohta vaihdat.. vetoakselit.. pyöränlaakerit.. koiranluita takaakselistoo repullisen yms... etkö urpo tajua et ford on läpeensä paska auto...miten joku voi sietää et auto tuollane paska missä ei oo muutako vikoja... ihmettelen vaa... vaihda pois ni elämäsi helpottuu paljon

      • halvalla ja pitkään

        aina ajanut halvalla. miten oikeen rikotte niitä koslianne.


      • HokusFocus
        halvalla ja pitkään kirjoitti:

        aina ajanut halvalla. miten oikeen rikotte niitä koslianne.

        No laskeekos teillä kiekat tonniin kun poljette kytkimen vaihteen ollessa vapaalla pohjaan 50-70m ennen risteystä?? Minulla laskee!!


      • HokusFocus
        HokusFocus kirjoitti:

        No laskeekos teillä kiekat tonniin kun poljette kytkimen vaihteen ollessa vapaalla pohjaan 50-70m ennen risteystä?? Minulla laskee!!

        Tuli vaan mieleen että voisiko vika olla kaasupolkimen jossakin jousessa? että se ei palauttaisi sitä kunnolla vaan kierroksia jäisi sen takia vähän päälle? tämä mahdollista? tai sitten tyhjäkäynti anturi?


    • Masse1975

      Vaihtoon!!! Itsellä sama vika ja huollossa kyseinen osa vaihdettiin....johan loppui temppuilu

      • HokusFocus

        Eli tyhjäkäyntiventtiili? Mitä autosi tarkalleen teki? laskiko kanssa vapaalla kierrokset vasta kun painoit kytkimen pohjaan?? Kiitos vastauksestasi!!:)


      • HokusFocus87
        HokusFocus kirjoitti:

        Eli tyhjäkäyntiventtiili? Mitä autosi tarkalleen teki? laskiko kanssa vapaalla kierrokset vasta kun painoit kytkimen pohjaan?? Kiitos vastauksestasi!!:)

        Otettiin tänään nopeusmittarin aturin johto irti ja alko kierrokset pelaamaan! Vika siinä?? Nyt ei vaan nopeusmittari pelaa :D


      • tyhjäventtiilin vaih

        pualjoks toi maksaa ja pitääks taas olla merkkiliikkee leima


    • Jeesau

      Oletko koittanut vaihtaa nopeusmittarin anturia?

    • Voortti

      En tiedä onko apua mutta omistin joku aika sitten wanhan 1.6 cvh koneisen sierran ja se teki vastaavaa akun irrotuksen yhteydessä niin kauan kunnes kone täysin lämmin. Eli tarkalleen ottaen näin: laitat akunkengän takaisin esim hitsailun jälkeen :D käynnistät moottorin kaikki normaalia, lähdet liikkeelle ja hidastat esim risteykseen, auto ryntää pystyy jopa ajamaan kaupunkinopeuksia koskematta kaasuun, painat kytkinta nii rvooooom... niin kauan kuin auto vähääkään liikkuu, heti kun auto on täysin pysähtynyt kierrokset laskee välittömästi normaaliin ja tätä jatkuun moottorin täydelliseen lämpeämiseen asti ja ominaisuus palaa vasta kun akunpiuha irrotetaan uudestaan. Vähän turha juttu kun ei varmaankaan ole vika kun kerta liittyy akun irrotukseen eikä esiinny milloinkaan muuten mutta kerroinpahan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1368
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1125
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1078
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe