E10

pö kötti

vai mikä se oli se uusi bensa joka korvaa 95:n. Siis käykö 98 pösöön, 8 venttiilinen peruskone TU.???? Vai pitääkö vuodenvaihteen jälkeen siirtyä 98 oktaaniseen.

25

9669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • sammapåsvenska

        linkissä oleva pdfffä auennut, jotain vikaa nääs ilmoitti explorer.....


      • Aukeaa..
        sammapåsvenska kirjoitti:

        linkissä oleva pdfffä auennut, jotain vikaa nääs ilmoitti explorer.....

        Hyvinhän tuo aukeaa. Koneessasi on jotain vikka.

        Asenna vaikkapa pdf reader uusiksi.


    • PSA hinausPalvelu

      mitä bensaa pösöön laittaa?: niille vähäisille ajoille mitä sekin pommi toimii omin avuin... ts liikkuu muutenkin kuin hinauksessa, siis älä huoli kyllä meillä hinausautossa on oikeat polttoaineet että pösön reuhka saadaan paaliin!!!

      • pököttimies57

        juuri katsastettu peli, ei mitään huomauttamista, mittarissa 280 tuhatta. 34 vuotta olen autoillut ja kaksi automerkkiä on tielle jättänyt, opel ja toyota, joten niihin en koske metrin kepilläkään tänä päivänä.


      • Pösö perskeles
        pököttimies57 kirjoitti:

        juuri katsastettu peli, ei mitään huomauttamista, mittarissa 280 tuhatta. 34 vuotta olen autoillut ja kaksi automerkkiä on tielle jättänyt, opel ja toyota, joten niihin en koske metrin kepilläkään tänä päivänä.

        Isän 404 = sulakerasia sytty tuleen sieltä auton sisältä kuskin puolelta, 504: konehuone paloi, 206gti = paloi koko auto


      • pököttimies
        Pösö perskeles kirjoitti:

        Isän 404 = sulakerasia sytty tuleen sieltä auton sisältä kuskin puolelta, 504: konehuone paloi, 206gti = paloi koko auto

        vapaalla jalalla, pyromaani? Jos olet niin luultavasti palaa naapurinkin pösö pian? Toisaalta sukusi saattaa olla tumpeloita täynnään, kolme palanutta autoa, huhhuh.


      • oma tuunaus tuhoaa
        Pösö perskeles kirjoitti:

        Isän 404 = sulakerasia sytty tuleen sieltä auton sisältä kuskin puolelta, 504: konehuone paloi, 206gti = paloi koko auto

        tee-se-itse miehille kun asentelee omia "virityksiä", lämmityslaitteita, ohittaa ja muuttaa sulakkeita jne. autoonsa.


      • ......
        Pösö perskeles kirjoitti:

        Isän 404 = sulakerasia sytty tuleen sieltä auton sisältä kuskin puolelta, 504: konehuone paloi, 206gti = paloi koko auto

        kävikö näin heti kun tankkasi e10:ä :)


      • Anonyymi

        t
        Taitaa olla autoista täysin tietämätön asialla.


    • Un Peu

      Peugeot tyytyy ilmoittamaan:

      ”E10 soveltuu kaikkiin bensiinikäyttöisiin v. 2000 ja sen jälkeen valmistettuihin Peugeot-malleihin.”

      Tuo pitänee ymmärtää siten, ettei Peugeot ota minkäänlaista vastuuta vaurioista, joita E10-bensan käyttäminen mahdollisesti saa aikaan ennen vuosituhannen vaihdetta valmistetuissa Peugeoteissa.

      Kysymykseen tulevat ilmeisesti polttoaineletkujen pehmenemiset, polttoaineosien kanssa tekemisiin tulevien kevytmetalliosien syöpymiset ja vastaavat. Nämäkin vasta pidempiaikaisessa käytössä. Jos tankillisen sattuu väärää bensaa muun litkun puutteessa tankkaamaan, käyttää auto sen varmastikin iloisesti hyväkseen.

      Tuo 95E10-bensa ei siis välttämättä saa aikaan minkäänlaisia vaurioita, mutta Peugeot haluaa pestä kätensä ja pelata varman päälle.

      Itselläni on 406 ST 2.0 vuosimallia 1996. Mainio, vasta hät'hätää 14 vuotta minulla ollut auto, jolla aion ajaa vielä monta vuotta! Minuakin mietityttää, tohdinko ottaa omalla vastuullani käyttöön tuon 95E10-pirtubensan vai kannattaako minun siirtyä suosiolla käyttämään kalliimpaa 98E5-bensaa.

      • XUD9TE

        Mulla 406 ST 2001. En tiedä mistä olet saanut tietää 10-pensan hinnan. Minun mielestäni hintaa ei ole vielä julkaistu. Tuntuu siltä, ettei hintaeroa ole juurikaan, vaan pannaan ihmiset ajattelemaan ympäristön siisteyttä ns "ympäristöystävällisen pensalla. Kun tavara tulee markkinoille, on hinta varmaan suurempi kuin 95:n ja muutama sentti halvempi kuin 98. Eli itse tulen ajamaan 98:lla. Minä en ainakaan koekaniiniksi ala!
        Muistelkaapa aikaa kun 95 pensasta alettiin puhumaan. Sanottiin, että pakoputkesta tulee vain vettä jne... Nyt varmaan tulee kossua. No se siitä alkohoolikasvatuksesta.


      • kannattaa harkita 98
        XUD9TE kirjoitti:

        Mulla 406 ST 2001. En tiedä mistä olet saanut tietää 10-pensan hinnan. Minun mielestäni hintaa ei ole vielä julkaistu. Tuntuu siltä, ettei hintaeroa ole juurikaan, vaan pannaan ihmiset ajattelemaan ympäristön siisteyttä ns "ympäristöystävällisen pensalla. Kun tavara tulee markkinoille, on hinta varmaan suurempi kuin 95:n ja muutama sentti halvempi kuin 98. Eli itse tulen ajamaan 98:lla. Minä en ainakaan koekaniiniksi ala!
        Muistelkaapa aikaa kun 95 pensasta alettiin puhumaan. Sanottiin, että pakoputkesta tulee vain vettä jne... Nyt varmaan tulee kossua. No se siitä alkohoolikasvatuksesta.

        hintaero voi olla todellakin hyvin pieni. Ja voipa olla, että vanhemmat moottorit käyvät tuolla 98:lla jopa paremmin ja kuluttavatkin sitä vähemmän. Tällöin käytännön kustannusero on minimaalinen. Tuota uutta bensiiniähän kuluu joka tapauksessa enemmän koska sen energiasisältö tulee olemaan heikompi kuin nykyisen 95:n.


      • ongelmia tulossa
        kannattaa harkita 98 kirjoitti:

        hintaero voi olla todellakin hyvin pieni. Ja voipa olla, että vanhemmat moottorit käyvät tuolla 98:lla jopa paremmin ja kuluttavatkin sitä vähemmän. Tällöin käytännön kustannusero on minimaalinen. Tuota uutta bensiiniähän kuluu joka tapauksessa enemmän koska sen energiasisältö tulee olemaan heikompi kuin nykyisen 95:n.

        406 tyhjäkäyntiongelmien takia varmaan parempi ajella 98. Tyhjäkäynti vaeltaa ja moottori sammuu tyhjäkäynnillä varsinkin talviaikaan muutenkin herkästi. E10 käyntiongelmat jokseenkin varmasti lisääntyvät, tankki imettävä tyhjäksi ja 98 tankkiin, viisainta siis pitää muutaman metrin letkua aina varalla takakontissa ja hinausauton numero kännykässä. -25 tuskin lähtee käyntiin, toivotaan että tulee leuto talvi.


      • jhghfxgdfhgjh
        ongelmia tulossa kirjoitti:

        406 tyhjäkäyntiongelmien takia varmaan parempi ajella 98. Tyhjäkäynti vaeltaa ja moottori sammuu tyhjäkäynnillä varsinkin talviaikaan muutenkin herkästi. E10 käyntiongelmat jokseenkin varmasti lisääntyvät, tankki imettävä tyhjäksi ja 98 tankkiin, viisainta siis pitää muutaman metrin letkua aina varalla takakontissa ja hinausauton numero kännykässä. -25 tuskin lähtee käyntiin, toivotaan että tulee leuto talvi.

        "406 tyhjäkäyntiongelmien takia varmaan parempi ajella 98. Tyhjäkäynti vaeltaa ja moottori sammuu tyhjäkäynnillä varsinkin talviaikaan muutenkin herkästi."

        Jos sulla on tyhjäkäyntisäädin likainen etkä ole sitä vaivautunut puhdistamaan, lienee turha yleistää ongelmaa koskemaan kaikkia 406 omistajia.


      • 406
        ongelmia tulossa kirjoitti:

        406 tyhjäkäyntiongelmien takia varmaan parempi ajella 98. Tyhjäkäynti vaeltaa ja moottori sammuu tyhjäkäynnillä varsinkin talviaikaan muutenkin herkästi. E10 käyntiongelmat jokseenkin varmasti lisääntyvät, tankki imettävä tyhjäksi ja 98 tankkiin, viisainta siis pitää muutaman metrin letkua aina varalla takakontissa ja hinausauton numero kännykässä. -25 tuskin lähtee käyntiin, toivotaan että tulee leuto talvi.

        Mulla sekos tyhjäkäynti -01 vuoden 406:sessa, obd testeri näytti egr-venttiilin häiriöstä. Vika korjaantui heti kun sai ajettua tankin tyhjäksi ja 98sia tilalle. Onni onnettomuudessa ettei ehditty vaihtaa kallista venttiiliä turhaan


    • PÖSÖ........

      Löysin englannin kieliseltä sivulta maininnan että 95e10 bensa kävisi myös joihinkin aikaisempiin peugeot malleihin.
      Suomen kieliset sivut kertovat että vasta 1.1.2000 jälkeen valmistettuihin kävisi kyseinen bensa.
      Laitoin asiasta kyselyä suomen peugeotille kun listan mukaan omaan pösöön kävisi.
      Itsellä 1998 1.6 tu5jp koneella.
      Saa nähdä mitä vastaavat.
      Pitää laittaa tänne viestiä kunhan saa vastauksen maahantuojalta.

      Lainaus englannin kieliseltä sivulta
      http://www.peugeot.com.au/faq-fuel-compatibility/

      Is my Peugeot compatible with fuel containing ethanol?

      Peugeot Automobiles Australia offers this guide, from information provided to us by Automobiles Peugeot, as to which Peugeot models are compatible with the proposed 10% ethanol content in petrol.

      For more information relating to the ethanol issue, visit the Federal Chamber of Automotive Industries' Ethanol Website.

      If you have any further questions about the ethanol issue, please contact us.

      Peugeot Models NOT Compatible with ethanol content:
      - 205
      - 306 (except post 7/97 TU engines)
      - 404
      - 405
      - 504
      - 505
      - 604
      - 605

      Peugeot Models Compatible with ethanol content:
      All Peugeot models excluding those listed above are compatible with ethanol content.

      • PÖSÖ.....

        No nyt sain postia suomen pösöltä E10 Bensan käynnistä.

        Eli tässä viimeisin tieto ulkomaan tieto huomioituna.

        Hei, meille Suomeen on valmistaja Automobiles Peugeot ilmoittanut, että uusi polttoaine 95E10 soveltuu käytettäväksiPeugeot - autoissa, jotka ovat valmistettu 01.01.2000 ja siitä eteenpäin.
        Muuta mahdollista tästä poikkeavaa tarkennusta ei ole tiedossamme ja tuo esittämänne vertailutietokohta perustuuPeugeot Australian sivustolla oleviin tietoihin, joiden suhteen emme valitettavasti voi ottaa kantaa.
        Olemme kuitenkin tämän pohjalta tarkentaneet asiaa valmistajalle päin ja yllä oleva rajaehto on edelleenkin voimassa sieltä saadun vastauksen perusteella.
        Mahdollisista muutoksista ilmoitamme luonnollisesti www.peugeot.fi - sivustoilla.

        Elikkä eipä ajella sittenkään uudella bensalla.


      • Tuurilla
        PÖSÖ..... kirjoitti:

        No nyt sain postia suomen pösöltä E10 Bensan käynnistä.

        Eli tässä viimeisin tieto ulkomaan tieto huomioituna.

        Hei, meille Suomeen on valmistaja Automobiles Peugeot ilmoittanut, että uusi polttoaine 95E10 soveltuu käytettäväksiPeugeot - autoissa, jotka ovat valmistettu 01.01.2000 ja siitä eteenpäin.
        Muuta mahdollista tästä poikkeavaa tarkennusta ei ole tiedossamme ja tuo esittämänne vertailutietokohta perustuuPeugeot Australian sivustolla oleviin tietoihin, joiden suhteen emme valitettavasti voi ottaa kantaa.
        Olemme kuitenkin tämän pohjalta tarkentaneet asiaa valmistajalle päin ja yllä oleva rajaehto on edelleenkin voimassa sieltä saadun vastauksen perusteella.
        Mahdollisista muutoksista ilmoitamme luonnollisesti www.peugeot.fi - sivustoilla.

        Elikkä eipä ajella sittenkään uudella bensalla.

        Eilen sitten vetäsin ihan normista tätä uutta e10:ä tankkii ja aloin vasta jälkeenpäin miettimään asiaa. Noh autoni on 206 ja ihan 99 vuoden lopulla otettu käyttöön. Onneksi tankkasin vain vähän yli 10 litraa niin tulee nopeasti ajettua tankki tyhjäksi. Täytyy vissii jatkossa vedellä 98:a tankkiin.


      • PÖsötinperkele
        Tuurilla kirjoitti:

        Eilen sitten vetäsin ihan normista tätä uutta e10:ä tankkii ja aloin vasta jälkeenpäin miettimään asiaa. Noh autoni on 206 ja ihan 99 vuoden lopulla otettu käyttöön. Onneksi tankkasin vain vähän yli 10 litraa niin tulee nopeasti ajettua tankki tyhjäksi. Täytyy vissii jatkossa vedellä 98:a tankkiin.

        pökötin romu paaliin ja osta vaikka vanha mazda tilalle: toimii vaikka millä polttoaineella ilman viimasuojaa ja huohottimien vastuksia: tuo em on onnetonta suunnittelua vain ranskalaiset viininjuojat sen osaa: siksipä aina viimeisenä laatu hommis...


      • ei enää toista
        PÖsötinperkele kirjoitti:

        pökötin romu paaliin ja osta vaikka vanha mazda tilalle: toimii vaikka millä polttoaineella ilman viimasuojaa ja huohottimien vastuksia: tuo em on onnetonta suunnittelua vain ranskalaiset viininjuojat sen osaa: siksipä aina viimeisenä laatu hommis...

        Ite pääsin juuri äskettän saippualaatikosta merkiltään mazda eroon, kun myin mustalaiselle. Eikä toista kyllä tule.


    • jk19

      Google translator saksassa julkaistusta infosta.

      PEUGEOT All vehicles that, since 1 January 2000 made were, are E10-compatible. except: all 406 2.0 HPi engine TSN (549 and 550) For all other car models is the E10 compatibility is out of the tire pressure label can be seen, on the A-pillar or B-pillar (driver's side) is attached (location at which see also operating instructions). The boxed numbers (OPR Code) provide information on the E10 Compatibility: The last two digits to the right (this can be 2 numbers or 2 letters be) are irrelevant. If the number before these two points is greater than or equal to 8454 is E10 Given tolerance. (Example: 11939 is greater 8454: vehicle is E10 compatible)

    • Anonyymi

      Mul on eka ja vika Fransmanni.Ei paskenpaa. (autoo) oo tehty.Nykii alle 3 tuhatta kierrosta.Ikkuna ei.Bensa luukku ei aukee.Konepelti ei mee kii.Ja jos menee nieiaukee.Jos jollain ois hajuu Miks nykii öisin kiitollinen tiedost. MEINAAN on kaunis peli toi 406.

      • Anonyymi

        Jos 406 on mielestäsi huono, niin sitten sinun kannattaa varmaankin hankkiutua siitä eroon ja ostaa sellainen alle 1000 euron auto joka toimii virheettömästi. Kerrotaan nyt sinulle, että 406 on erittäin hyvä auto. Valmistusmaa tai se, että autoa on matkan varrella kohdeltu huonosti, ei poista sitä tosiasiaa, että sinulla on erittäin hyvä auto, jossa on vain valitettavasti jäänyt huollot tekemättä.

        Et kerro mikä moottori autossasi on, se tieto olisi helpottanut arvausten tekemistä.

        Mutta jos arvataan että autossasi on bensamoottori... Nykiminen johtuu siitä, että polttoaine-ilmaseos ei syty sylinterissä/sylintereissä. Tämähän voi johtua vaikkapä näistä seikoista:

        -väärä polttoaine-ilmaseossuhde
        -liian heikko sytytyskipinä
        -puristus liian alhainen

        Väärän polttoaineseos suhteen voi aiheuttaa mikä tahansa seosta säätävän komponentin viallisuus tai ilmavuoto:

        -lambda-anturi
        -moottorin lämpötila-anturi
        -moottorin imuilma-anturi
        -MAP-anturi
        -kaasuläpän asentoanturi
        -ilmavuoto imusarjan tiivisteissä
        -polttoainepaineensäädin
        -suuttimien likaisuus

        Liian heikko sytytyskipinä voi aiheutua seuraavista:

        -väärät / paljon ajetut sytytystulpat
        -viallinen sytytyspuola
        -puolaa ohjaavan johtosarjan viallisuus (erityisesti liitin puolalle)

        -alhainen puristus voi aiheutua seuraavista:

        -vuotava venttiili(t)

        Voisit lukea vaikka vikakoodit, tai käydä motonetissä ne luetuttamassa jos autosi on vuosimallia 2000 tai uudempi. Vanhemmasta mallista saa luettua ne itsekin helposti ilman apuvälineitä.

        http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=38771.0

        Jos vikakoodeja löytyy, niistä voi ehkä päätellä jotakin.

        Jos vikakoodeja ei löydy ja pitää alkaa sokkona arvailemaan, vaihtaisin moottorin päällä olevan puolapaketin ja sytytystulpat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe