Vietnamilainen nainen

Reno_x7

Hei!

Onko teillä kokemusta vietnamilaisen naisen kanssa seurustelusta? Olen 24v mies ja naisystäväni, jonka tapasin täällä Suomessa, on 20v. Olemme olleet yhdessä noin 1v, ja erimielisyydet ja kulttuurilliset erot alkavat ahdistaa suhdettamme.

Suhteen alussa me emme voineet näyttää tunteitamme toisillemme missään julkisessa paikassa, saati edes kertoa muille, että seurustelemme. Toisinsanoen koulussa olimme vain ystäviä, kun taas koulun ulkopuolella - tarkalleen ottaen minun opiskelija-asuntoni huoneessa - olimme rakastavaisia. Naisystäväni kertoi minulle, että vietnamilaiset ovat kovia juoruamaan (koulussamme on monia kymmeniä vietnamilaisia, jotka naisystäväni tuntee), joten suhteemme tulo julki saattaisi välittää hänen vanhemmille viestin meidän yhdessäolosta esim. Facebookin kautta. Tätä naisystäväni ei todellakaan halunnut vielä tapahtuvan. Käytännössä suhteemme pyöri siis 11-neliömetrin huoneeni ympärillä; kaupungilla emme voineet liikkua vapaasti muiden vietnamilaisten pelossa.

Tätä jatkui n. 6kk, kunnes kesäloma alkoi ja naisystäväni palasi takaisin kotimaahansa viettämään loman siellä. Tällä hetkellä minä olen opiskelijavaihdossa Unkarissa ja naisystäväni jatkaa opintojaan Suomessa, joten meillä on meneillään kaukosuhde. Tässä siis pohjaa tilanteellemme.

Eli, mieltäni askarruttavat jatkuvasti seuraavat kulttuurilliset seikat -ja/ eroavaisuudet. Ensinnäkin naisystäväni on neitsyt, kuten myös valtaosa hänen ikäisistään vietnamilaisista. Sekä hänen kulttuurinsa että perheensä painottaa sitä, että seksi kuuluu vain ja ainoastaan avioliittoon. Keskusteltuani asiasta tarkemmin naisystäväni kanssa hän on antanut minun ymmärtää, ettei hän tee kompromisseja, ja että seksi on tarkoitettu vain suvun jatkamiseen. Toisinsanoen hänellä ei ole juurikaan haluja mitä tulee ihmisen seksuaalisiin tarpeisiin.

Toinen asia koskee mahdollista tulevaisuuttamme. Naisystäväni haluaa ehdottomasti naimisiin ja saada lapsia - onhan se jokaisen vietnamilaisen naisen kohtalo/unelma. Hän on ilmaissut sopivan ajankohdan naimisiin menolle olevan 7-8v päästä. Ei tässä mitään, en minäkään halua naimisin liian aikaisten, mutta hänellä on myös velvollisuus huolehtia vanhemmistaan kunhan he ikääntyvät, joten minä joutuisin muuttamaan Vietnamiin naisystäväni kanssa loppuiäkseni. Olen käynyt Vietnamissa useamman kerran ja tunnen siellä paljon ihmisiä, joten en näe sinne muuttoa suinkaan mahdottomana.

Teidän korviinne tämä koko tilanne kuulostaa varmasti hullulta. Elämä suomalaisen tai ylipäätänsä eurooppalaisen naisen kanssa olisi huomattavasti helpompaa, ja ko. ongelmilta vältyttäisiin. Toisaalta, naisystäväni on kaikin puolin kuin unelma: hän on kiltti, kohtelias, romanttinen, huolehtiva, rakastava, moraalinen, äidillinen, älykäs (myös sosiaalisesti), ei lainkaan turhamainen, ei tuomitse ihmisiä ulkonäön perusteella jne. Eli hänessä on paljon piirteitä, joita on erittäin hankala löytää nykypäivän naisista.

Kuitenkin miehenä (tunnustan, neitsyenä miehenä johtuen moraaliopistani) minun on hyvin hankala sulattaa sitä, että vaikka molemmat rakastamme toisiamme syvästi, seksi ei tule kysymykseenkään ennen avioliittoa. En voisi koskaan pettää häntä, eikä hän minua (tosin kulttuurillisista syistä, ei moraalisista), mutta miten ihmeessä pystyn pidättäytymään ja odottamaan nuo 7-8v, jos ylipäätänsä edes menemme naimisiin? Ajatuskin 30v. neitsyenä olemisesta saa minut sitomaan kiven jalkaan ja hyppäämään koskeen. Toisaalta, jos naisystävälläni ei ole sen suurempia seksuaalisia haluja, eikö se tavallaan tarkoita sitä, että meillä tulisi tulevaisuudessa olemaan hankaluuksia joka tapauksessa johtuen erilaisista tarpeistamme? Myönnän, seksi ei ole se tärkein asia elämässä, mutta kyllä se sen verran painava asia on, että valtaosa parisuhteista kaatuu juuri tämän asian takia.

Jos teillä on vastaavia kokemuksia vietnamilaisesta, tai ylipäätään aasialaisesta, naisesta, kertokaa ihmeessä. Asia painaa sen verran, että iso osa arjesta kuluu sen pohdiskeluun.

25

5915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heipskukkuuu vaan

      Kun olen aasialailten kanssa tehnyt businesta jo aika kauan, tiedän hieman ko. kulttuureista.

      Aasialaisen suurin nautinto on saada vetää suoraan sanoen höplästä länsimaista sinisilmäistä joka uskoo kaiken mitä aasialainen sanoo.

      Olet kai maksanut aika monta illallista ja muutakin kulua, eikö ?

      Aasialaisen ja siis myös vietnamilaisen kuttuurin mukaista on että nainen avioliitossa on varsin "antelias" miehelleen, mies kun on perheen pää siellä. Mutta ennen avioliittoa oleva seksi ei ole sopivaa.

      No nyt vain on niin että suomalainen on tottunut suoriin vastauksiin joita aasialainen ei ole valmis antamaan.

      Jos aasialainen tarkoittaa "ei tule ikinä tapahtumaan" hän voi sanoa sen esimerkiksi käytteäen sanoja
      "se on hyvin hankalaa koska..."
      "ei ole oikea aika siihen että..."
      "vasta x vuoden kuluttua..."

      Et ole hänelle muuta kuin ajankulua ja maksava lompakko.

      Lopeta suhteesi, hän ei ole sinusta kiinnostunut aviopuolisona.

      • muhahahhahhahaha

        taas oli kyltyyyri asiantuntija pakeilla. Bisnestä nääs ostit kerran verkkokaupasta ei tullut juuu.


      • Everstiluutnantti

        Sinun sanomasi kuulosti varsin vakuuttavalta ja kulttuurisen eroavuuden huomioivalta,


    • ihan varmasti...

      Jos kaksi ihmistä oikeasti rakastavat toisiaan ja suunnittelevat yhteistä tulevaisuutta niin he haluavat elää puolisoina yhdessä.

      Jos nainen ei ole kiinnostunut menemään kanssasi naimissin kun ensin olette kunnolla tutustuneet, niin ei hän sitten rakasta sinua, kyllä se on aika varma asia.

      Jos hän vielä puhuu siitä että sinun pitäisi muuttaa Vietnamiin, niin asia on aivan varma. Tuossa kulttuurissa mies päättää siitä missä asutaan.

      Hän on mitä ilmeisemmin länsimaistunut aika pitkälle. Hän osaa ja tulee käyttämään miehiä hyväkseen saadakseen päämääränsä, ja aasialaiset osaavat vedättää ihan loputtomiin.

      • paastori silli

        aamen ja hoosiannaa taas kuorossa tytöt ja pojat hoosiaannna hoosiaannna ylistetty länsimaalainen viaton nainen hoosiannna hoosianna tu naisten pyhimys suominaaaainnen.


    • hmmm...

      Melko harvinaista tuo, että avioliitosta ja äityidestä haaveileva naisellinen nainen haluaa vihille vasta joskus lähes kolmekymppisenä. Rakastunut nainen ei yleensä ole noin laskelmoiva. Kulttuuritaustasta riipumatta.

      • ........

        Ainakin tilastokeskuksen mukaan ei mitenkään harvinaista:

        "Nykyään suomalainen nainen solmii ensimmäisen avioliittonsa keskimäärin 30-vuotiaana ja mies 32,5-vuotiaana. 1960-luvun loppupuolelta lähtien ensimmäisen avioliiton solmineet naiset ja miehet ovat olleet vuosi vuodelta yhä vanhempia.
        Pohjoismaissa ensimmäisen avioliiton solmijat ovat Euroopan vanhimpia, mutta Suomessa ensimmäinen avioliitto solmitaan nuorempana kuin muissa Pohjoismaissa. Ensimmäisen avioliiton solmijat ovat Ruotsissa Euroopan vanhimpia: naiset olivat avioituessaan keskimäärin 32,5-vuotiaita ja miehet 35,1-vuotiaita vuonna 2008."


      • hmmm...
        ........ kirjoitti:

        Ainakin tilastokeskuksen mukaan ei mitenkään harvinaista:

        "Nykyään suomalainen nainen solmii ensimmäisen avioliittonsa keskimäärin 30-vuotiaana ja mies 32,5-vuotiaana. 1960-luvun loppupuolelta lähtien ensimmäisen avioliiton solmineet naiset ja miehet ovat olleet vuosi vuodelta yhä vanhempia.
        Pohjoismaissa ensimmäisen avioliiton solmijat ovat Euroopan vanhimpia, mutta Suomessa ensimmäinen avioliitto solmitaan nuorempana kuin muissa Pohjoismaissa. Ensimmäisen avioliiton solmijat ovat Ruotsissa Euroopan vanhimpia: naiset olivat avioituessaan keskimäärin 32,5-vuotiaita ja miehet 35,1-vuotiaita vuonna 2008."

        Ap:n naisystävä nimenomaan haaveilee avioliitosta ja äitydestä. Tilastosi ei erittele käytännön syistä avioituvia laskelmoivia uraohjuksia ja perhesyistä avioituvia perheenäiti-tyyppejä. Todellisuudessa nämä äippä-tyypit avioituvat nuorempina, sillä heidät valtaa vastustamaton vauvakuume ja pesänrakennusvietti jo parikymppisenä.

        Olen siis edelleen sitä mieltä, että on harvinaista nähdä avioliitosta ja lapsista haaveilevan perheenäiti- tyyppisen naisellisen naisen odottavan perheen perustamista kolmekymppiseksi. Ei mahdotonta, mutta harvinaista.


    • Thaikun kanssa

      Ei kaikki ole kulttuurista johtuvaa. Ensinnäkään et voine varmaksi sanoa mikä hänen todellinen seksuaalidraivinsa on. Voi olla että häntäkin panettaa kuin pientä oravaa, mutta vanhoilliset arvot ajavat niiden tarpeiden ohi, eli jaksaa edelleen odottaa.

      Seurustelen 28-vuotiaan thaimaalaisneitokaisen kanssa, ja vaikka hän muiden läsnäollessa on siweä ja kiltti, kotona hän on aikamoinen joka päivä halukas seksihirmu, oikea pikku taskuvenus domina. :) En väitä että kaikki thaikut, viekut tai aasit yleensäkään olisivat samanlaisia, on siellä varmaan frigidejäkin.

    • vanha sieppi

      Miksi yleensä jatkat suhdetta jos ja kun kärsit siitä noin paljon. Jokaiseen suhteeseen kuuluu seksi ja varsinkin teidän ikäisiin ihmisiin, mitä mietit vieä? Onko niin tärkeää saada itselleen aasialainen nainen, että menettää omista nuoruusvuosistaan 7-8 vuotta ja mistä tiedät sen , että teet oikein. Voipi olla, että tyttö ei sinua odota enää, vaan katsoo itselleen jonkun paremman.

      • aivan turhaan

        Surku särkeä romanttinen illuusiosi kulttuurit ylittävästä rakkaudesta ja yhteisestä vanhenemisesta eksoottisessa maassa. Mutta. Melko pahalta vaikuttaa, ettei neitokainen ole valmis kertomaan KENELLEKÄÄN (?) suhteenne laadusta.
        Jos hän kerran olisi niin vakavissaan kuin väittää olevansa, eikö vanhemmille ja muulle suvulle voisi kertoa, koska tehän siis aiotte mennä naimisiin ja aiot odottaa ja säästää itseäsi siihen asti?
        Missä vaiheessa suhteenne sitten paljastettaisiin muille? Kuukausi ennen häitä?
        Ja miten voit luottaa tyttöön, joka valehtelee vanhemmilleen alituisesti, ainakin nyt siis tästä teidän suhteestanne ( tai siis jättää kertomatta) ?
        Voisiko olla, että olet vain ohikulkusuhde matkalla siihen elämänmittaiseen avioliittoonsa omanmaalaisen, vanhempien valitseman sulhon kanssa?
        Ei olisi ensimmäinen kerta kun suomalaista näin vedätetään.
        Pohdipa näitä asioita sydämessäsi, rauhassa, ja mieti haluatko ottaa sen riskin että tuhlaat parhaat nuoruusvuotesi tämänkaltaisessa " suhteessa"...


      • se pitää hyväksyä
        aivan turhaan kirjoitti:

        Surku särkeä romanttinen illuusiosi kulttuurit ylittävästä rakkaudesta ja yhteisestä vanhenemisesta eksoottisessa maassa. Mutta. Melko pahalta vaikuttaa, ettei neitokainen ole valmis kertomaan KENELLEKÄÄN (?) suhteenne laadusta.
        Jos hän kerran olisi niin vakavissaan kuin väittää olevansa, eikö vanhemmille ja muulle suvulle voisi kertoa, koska tehän siis aiotte mennä naimisiin ja aiot odottaa ja säästää itseäsi siihen asti?
        Missä vaiheessa suhteenne sitten paljastettaisiin muille? Kuukausi ennen häitä?
        Ja miten voit luottaa tyttöön, joka valehtelee vanhemmilleen alituisesti, ainakin nyt siis tästä teidän suhteestanne ( tai siis jättää kertomatta) ?
        Voisiko olla, että olet vain ohikulkusuhde matkalla siihen elämänmittaiseen avioliittoonsa omanmaalaisen, vanhempien valitseman sulhon kanssa?
        Ei olisi ensimmäinen kerta kun suomalaista näin vedätetään.
        Pohdipa näitä asioita sydämessäsi, rauhassa, ja mieti haluatko ottaa sen riskin että tuhlaat parhaat nuoruusvuotesi tämänkaltaisessa " suhteessa"...

        Ei kehitysmaalaisella ole varaa tunteisiin. Kun se on länkkärin rahoilla ja perinnöillä elättänyt lapsuus-
        perhettään ja sukuaan, tulee oma vanhuus omassa tutussa ympäristössä omiensa keskellä ajankohtaiseksi. Tämä täytyy hyväksyä tosiasiana.
        Tuttu taikkumuija sen on sanonut eikä hae suomen kansalaisuutta ja säästää omalle tilille ja mies rakensi sinne kylään sille nyt talonkin. Mutta jos miehet on noin tyhmiä, niin...


      • hupaisaa kertakaikki
        se pitää hyväksyä kirjoitti:

        Ei kehitysmaalaisella ole varaa tunteisiin. Kun se on länkkärin rahoilla ja perinnöillä elättänyt lapsuus-
        perhettään ja sukuaan, tulee oma vanhuus omassa tutussa ympäristössä omiensa keskellä ajankohtaiseksi. Tämä täytyy hyväksyä tosiasiana.
        Tuttu taikkumuija sen on sanonut eikä hae suomen kansalaisuutta ja säästää omalle tilille ja mies rakensi sinne kylään sille nyt talonkin. Mutta jos miehet on noin tyhmiä, niin...

        Varsinkin, jos hitusenkin on negatiivista kerrottavaa, niin jo löytyy oma kotitaikku. Kuullostaa ihan tutulta kotiryssä puheilta. 80-luvullahan jokaisella "asiantuntijalla" oli ikioma kotiryssä tai ainakin Eestiläinen.


    • Vietnamilaisen mies

      Kuulostaa siltä, että tämä nainen haluaa yhdistää perinteet ja nykyajan. Vietnamilaiseen perinteeseen (ja nykyaikaan) kuuluu, että morsian on neitsyt ennen avioliittoa. Ennen aikojaan korkattu nainen saa mieheltään ikänsä turpaan, ja jos sana leviää niin sekä naisen perheelle että hänen vanhemmilleen nauretaan. Näin se on siellä. Siksi Vietnamissa seurustelu onkin vain käsi kädessä kulkemista ja aikuisenkin naisen on tultava kotiin ennen pimeää.

      Vietnamissa naiset menevät yleensä naimisiin ennen 25 ikävuotta. Sen jälkeen hänestä kiinnostuneiden miesten määrä alkaa laskea melko jyrkästi. Jos tyttöystäväsi haluaa naimisiin vanhempana niin hän saattaa haluta tehdä täällä uraa ja viettää sinkkuaikaa ennen avioelämän velvollisuuksia, koska velvollisuuksia aviovaimon elämässä on. Heidän on pyöritettävä perheen taloutta, kasvatettava lapset, pidettävä mies tyytyväisenä, autettava sukulaisia ja vanhempia ja he ovat sydän syrjällään, etteivät omat lapset tee nuorina mitään tyhmää. Yleensä muuten vietnamilaiset naiset eivät tue omia vanhempiaan vaan se on vanhimman pojan tehtävä. Jos perheessä ei ole poikaa niin sitten vastuu ehkä siirtyy vanhimmalle tyttärelle. Tästä en tosin ole varma koska lapsia tehdään yleensä niin monta, että poika saadaan.

      Vietnamilaisesta naisesta saa mahdottoman hyvän aviopuolison eivätkä he eroa koskaan mutta haittapuoli on tuo seksin puute seuruseluaikana. Vietnamilaisia miehiä se ei näytä niin haittaavan, ehkä siellä miesten draivi on alhaisempi kuin täällä. Länsimaisen miehen kannalta ehkä paras ratkaisu on alkaa seurustella vietnamilaisen kanssa vasta sen ikäisenä kun alkaa itsekin olla valmis avioliiton satamaan ja mennä naimisiin nopeasti kun se oikea on löytynyt.

      • Suomi mies.

        Samoilla linjoilla kuin edellisen kanssa.

        Mulla on myös vietnamilaissyntyinen nainen, ollut jo viimeiset 6vuotta. Hän on tosin länsimaistunut erittäin hyvin, mutta omaa edelleen myös vietnamilaiset arvot. Me seurustelimme aikoinaan salassa naisen vanhemmilta ja sukulaisilta reilu 2(!!!) vuotta. 2 pitkää vaikeaa vuotta, kun ei voinut kadullakaan kulkea yhdessä, eikä hän voinut koskaan jäädä yötä (hän oli 17 kun tapasimme ja asui vielä vanhempiensa kanssa).
        Se oli rankkaa, mutta minä kestin selämänsä aikana. Hän selitti mulle silloin, että vietnamilaisessa kulttuurissa olisi suotavaa esitellä vanhemmilleen elämänsä aikana vain yksi ainoa mies. Siksi piti olla melko varma suhteesta. Vietnamilaiset kun eivät muutenkaan hyppää suhteesta toiseen kun taas esim. suomalaisille se on hyvinkin normaalia.

        Seksi asiassa olen hieman eri mieltä, tai olen käsittänyt sen niin, että nykyään tuo linja ei ole enää noin tiukka, että ei seksiä ennen avoliittoa, EI varsinkaan suomessa asuvilla vietnamilaisilla, kuten oma naisenikin on ja meillähän ei tuota seksi ongelmaa ole koskaan ollut. Tietenkin sekstailut jutut on syytä jättää kailottamatta perhe/sukujuhlissa.
        Käsittääkseni, se on paljon tärkeämpää, että lapsia ei tehdä ennen avioliittoa. Tässä asiassa naisenikin on ehdoton. Lapsia hän on aina halunnut, mutta on sanonut, ettei vielä ole sen aika sillä hän haluaa olla työelämässä vielä pari vuotta ja tienata, että saataisiin haluamamme häät ja että voisi taata lapsille hyvän elämän. Tämän sanottuaan, tajusin miksi rakastankin naistani, sillä hänen oma lapsuutensa oli suoraan sanottuna melko surkea.

        Ja sitten vielä tuohon asiaan, että vanhemmista täytyy myöhemmin pitää huolta, niin tottahan se on. Omista vanhemmistaan pidetään huolta AINA, koskaan ei esim. laiteta mihinkään vanhusten kotiin ym. laitoksiin, ei ei. Vanhemmat sitten vaikka otetaan omaan kotiin asumaan jos ei muuta (yleensä tosiaan pojan kotiin). Naiseni suvussa, niin isovanhemmat asuivat Vietnamissa, muut sukulaiset Suomessa. He kuitenkin pitivät isovanhemmista huolta palkkaamalla pari tyyppiä asumaan heidän kanssaan Vietnamissa ja elättivät heidät täältä. Ainakun isovanhemmat voivat vähänkin huonommin, niin täältä kerättiin rahat kasaan, ja pari tyyppiä lensi täältä heti kun mahdollista katsomaan, että mikä hätänä. Tämä on minun mielestäni hyvin kunnioitettavaa.

        Mutta se siitä mun kokemuksista. Mitään pahaa sanottavaa mulla ei ole vietnamilaisesta naisestä, pelkkää hyvää. Ja se on ihan itsestään kiinni, että kestääkö näitä kulttuurieroja. Omalta osaltani voin vielä sanoa, että suhde vietnamilaiseen naiseen eroaa täysin suhteesta suomalaiseen.. Hyvällä tavalla.


      • orjan kylläkin
        Suomi mies. kirjoitti:

        Samoilla linjoilla kuin edellisen kanssa.

        Mulla on myös vietnamilaissyntyinen nainen, ollut jo viimeiset 6vuotta. Hän on tosin länsimaistunut erittäin hyvin, mutta omaa edelleen myös vietnamilaiset arvot. Me seurustelimme aikoinaan salassa naisen vanhemmilta ja sukulaisilta reilu 2(!!!) vuotta. 2 pitkää vaikeaa vuotta, kun ei voinut kadullakaan kulkea yhdessä, eikä hän voinut koskaan jäädä yötä (hän oli 17 kun tapasimme ja asui vielä vanhempiensa kanssa).
        Se oli rankkaa, mutta minä kestin selämänsä aikana. Hän selitti mulle silloin, että vietnamilaisessa kulttuurissa olisi suotavaa esitellä vanhemmilleen elämänsä aikana vain yksi ainoa mies. Siksi piti olla melko varma suhteesta. Vietnamilaiset kun eivät muutenkaan hyppää suhteesta toiseen kun taas esim. suomalaisille se on hyvinkin normaalia.

        Seksi asiassa olen hieman eri mieltä, tai olen käsittänyt sen niin, että nykyään tuo linja ei ole enää noin tiukka, että ei seksiä ennen avoliittoa, EI varsinkaan suomessa asuvilla vietnamilaisilla, kuten oma naisenikin on ja meillähän ei tuota seksi ongelmaa ole koskaan ollut. Tietenkin sekstailut jutut on syytä jättää kailottamatta perhe/sukujuhlissa.
        Käsittääkseni, se on paljon tärkeämpää, että lapsia ei tehdä ennen avioliittoa. Tässä asiassa naisenikin on ehdoton. Lapsia hän on aina halunnut, mutta on sanonut, ettei vielä ole sen aika sillä hän haluaa olla työelämässä vielä pari vuotta ja tienata, että saataisiin haluamamme häät ja että voisi taata lapsille hyvän elämän. Tämän sanottuaan, tajusin miksi rakastankin naistani, sillä hänen oma lapsuutensa oli suoraan sanottuna melko surkea.

        Ja sitten vielä tuohon asiaan, että vanhemmista täytyy myöhemmin pitää huolta, niin tottahan se on. Omista vanhemmistaan pidetään huolta AINA, koskaan ei esim. laiteta mihinkään vanhusten kotiin ym. laitoksiin, ei ei. Vanhemmat sitten vaikka otetaan omaan kotiin asumaan jos ei muuta (yleensä tosiaan pojan kotiin). Naiseni suvussa, niin isovanhemmat asuivat Vietnamissa, muut sukulaiset Suomessa. He kuitenkin pitivät isovanhemmista huolta palkkaamalla pari tyyppiä asumaan heidän kanssaan Vietnamissa ja elättivät heidät täältä. Ainakun isovanhemmat voivat vähänkin huonommin, niin täältä kerättiin rahat kasaan, ja pari tyyppiä lensi täältä heti kun mahdollista katsomaan, että mikä hätänä. Tämä on minun mielestäni hyvin kunnioitettavaa.

        Mutta se siitä mun kokemuksista. Mitään pahaa sanottavaa mulla ei ole vietnamilaisesta naisestä, pelkkää hyvää. Ja se on ihan itsestään kiinni, että kestääkö näitä kulttuurieroja. Omalta osaltani voin vielä sanoa, että suhde vietnamilaiseen naiseen eroaa täysin suhteesta suomalaiseen.. Hyvällä tavalla.

        Voit olla ihan varma, ettei suomalaiset naiset niin perustakaan aasialaisista naisistanne. Ja se näkyy.
        Kannattaisikohan pitää siis suu supussa noista asenteistanne: "Omalta osaltani voin vielä sanoa, että suhde vietnamilaiseen naiseen eroaa täysin suhteesta suomalaiseen.. Hyvällä tavalla"


      • Suomi mies.
        orjan kylläkin kirjoitti:

        Voit olla ihan varma, ettei suomalaiset naiset niin perustakaan aasialaisista naisistanne. Ja se näkyy.
        Kannattaisikohan pitää siis suu supussa noista asenteistanne: "Omalta osaltani voin vielä sanoa, että suhde vietnamilaiseen naiseen eroaa täysin suhteesta suomalaiseen.. Hyvällä tavalla"

        Mä en edes halua suomalaista naista, enään.. Olen seurustellut aiemmin monen suomalaisen naisen kanssa, en minä heitä inhoa tai vihaa (ja onhan mulla niitä suomalaisia naisia ystävinä), vaikka yksi olikin väkivaltainen ja toinen meni ja petti vaikka häntä rakastinkin pitkään. Ei nuo ole niitä syitä, jotka on saanut minut luopumaan suomalaisista naisista, vaan syitä on monta. Olen esim. hyvin mieltynyt vietnamilaiseen kulttuuriin, että jos mulla ja naisellani joskus tulisikin ero, niin todennäköisesti yrittäisin löytää toisen vietnamilaisen. Toivon todella, että näin ei pääse kuitenkaan käymään.
        Ja kovin moni varmaan ajattelee, että naiseni on mulle tyyliin joku palvelija, kiltti ja nöyrä. Asia ei todellakaan ole näin, kuten mainitsin aiemmin, hän on erittäin länsimaalaistunut, asunut euroopassa 20vuotta. Kyllä hän osaa käskyttää ja sanoo heti vastaan jos joku ei miellytä, puhuu sujuvasti suomea ja tietää suomesta kaiken mitä kuuluukin tietää.
        Ja tämä kaikki on siis MUN omat kokemukseni, sekä mun omat mielipiteeni.


        P.s Tuo sun kirjoittamasi otsikko: "Kaltaisesi ei suomalaista antsaisekaan" on juuri hyvin suomalaistyyppisen naisen hokema. Kritiikkiä ei kestetä, vaan yritetään "hyökätä" vastaan. Kateellinen kenties? Sori, mut en arvosta.


      • Kukko4

        Kukko tietää,,,,,,myös,, ( vietnamilaisen mies ) Edelliseltä vastaajalta oikeaa asiaa yhdyn täysin hänen ajatuksiin ,, vietnamilaiset uskollista kansaa vaalitaan vanhaa perinnettä vaikkaollaan,retroajassa vaikka Hanoissa ) korkean moraalinkansaa , erittäin vasttuuntuntevia ihmisiä , joutuu rahaa lähettämään vaan kotimaahan avustamaan (kohtuudella) Myös Euroopassa olevat lähettävät rahaa kotimaahan . tässä tuli aikaisempiin kommenttiloihi vähänväliä elämästä .


      • Ei-setupatiaali
        orjan kylläkin kirjoitti:

        Voit olla ihan varma, ettei suomalaiset naiset niin perustakaan aasialaisista naisistanne. Ja se näkyy.
        Kannattaisikohan pitää siis suu supussa noista asenteistanne: "Omalta osaltani voin vielä sanoa, että suhde vietnamilaiseen naiseen eroaa täysin suhteesta suomalaiseen.. Hyvällä tavalla"

        Onko sinulla lapsia suomalaisen kanssa?


    • Börje

      Kiinnostaisi tietää, miten kävi keskustelun avaajan suhteelle vietnamilaisen naisensa kanssa?

    • egf444

      jäänyt se kuva että isompii ku taikut, ei niin kärsineen näkösiä eli ilosempi ilme. en oo 20-35v taikkutyttöö juuri nähnyt. jäi jotenki bondista se vietnamtyttö mielee.

    • GoldenYears

      Näistä viesteistä huomaa, kuinka hyvin aikoinaan palstan valvonta toimi ja kuinka aktiivinen tämä meidän Helsingin asiakaspalvelu sika-amaliamme on ollut.

    • milox4

      Nyt on kiikarissa vietnamilainen nainen jonka suomalainen mies on kuollut ja lapsiakin on kolme, kannattaako lähteä lähempään suhteeseen?

      • totthantoki

        Totta kai lähdet sponssaamaan tätä ja tämän kakaroita.


    • 0-Kelvin

      Noh voi pyh!!! Olen Vietnamilainen syntyperältäni. Asunut Suomessa 27 vuotta. Tällä hetkellä naimisissa Vietnamilaisen naisen kanssa. Sosiaalinen ja kaikkea hyvää piirteitä hänessä. Seksiä harrastimme 6 kuukauden tutustumisen jälkeen (5 deitti) ja lukemattomia kertoja puhelin keskusteluja. Sain vakuutettua hänet, että olen hänelle se oikea. Tästä olemme edelleen samaa mieltä 10 vuoden yhdessä olon jälkeen. Siihen väliin on mahtunut monia riitoja, mutta myös anteeksi antoa ja sovittelua. Seksi maistuu välillä tosi hyvälle ja välillä ei niinkään.

      Miksi ihmeessä on olemassa sellainen yleinen mielikuva, että Vietnamilaiset naiset ovat aina neitsyitä ja pysyvät sellaisenaan kunnes mennään naimisiin. Höh!!! Jos hän rakastaa sinua ja sinä hänet niin eiköhän tää on aivan selvä. Nainen ei anna jos kokee suhteen epävarmaksi. Todista se hänelle, ota aika. Ja ei se suhde vietnamilaisen kanssa tai minkään muun kanssa ole sen erityisesti kummallisempi. Opi hänestä, yritä antaa huomiota ja rakasta. Kysy, kommunikoi, ole läsnä. Eiköhän näitä asioita myös suomalaisen naisen kanssa.

      Ja jos haluaa seksiä niin kannattaa edetä pikku hiljaa. Suutele, hipelöi, hauskuta, ole romanttinen älä inttaa seksiä koko ajan. Valloita hänet. Missä on hauskuus jos et lähde leikkiin mukaan? Kyllä se Vietnamilainen nainen on yhtä helppoa tai vaikea kuten kaikki muut naisetkin. Riippuu siitä oletko löytänyt oikean kumppanin itsellesi. Mun mielestäni näin.

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe