Jonköping

33

moottorisaha.
Katselin sitä myymälässä....kiinalainen 40 kuutioinen
ja hinta 79 euroa...
Ihmetytti kun myyjä sanoi että öljyä bensaan 2,5-3 prosenttia
mutta sahan tarrassa lukee että 4 prosenttia...
Uskaltaako tuommosen ostaa ?

127

28665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Desinmitta

      Määrää % jos käytät tavallista moottoriöljyä 4 % on varmasti oikein. 2 t öljyä 2,5% jos käytä täys synteettistä 2 t oljyä 2 % riittää mittatarkkuuden takia kannattaa olla 2,5%.

    • fdddddddd

      Älä osta,raha menee hukkaan

      • jontikka 2150

        pidä kajota kiinan moottorisahaan.


      • Sahuri

        Ostin norrköping moottorisahan puuilosta 69e. Sama saha kuin jönköping ja taitaa metsuri sahakin olevan samalta tehtaalta. Tänään sahailin taas polttopuita. Käynnistyi kerta nykäisyllä vaikka edellisestä kerrasta oli vähintään puoli vuotta. Painavahan se on ja muovinen. Mutta tehokas ja hyvin terä puree ismopiakin rankoja.


      • Anonyymi
        jontikka 2150 kirjoitti:

        pidä kajota kiinan moottorisahaan.

        Etkö osaa kirjoittaa " ei " - sanaa ?


      • Anonyymi
        jontikka 2150 kirjoitti:

        pidä kajota kiinan moottorisahaan.

        " pidä kajota kiinalaiseen moottorisahaa "
        Oikea ilmaisu = Ei pidä kajota kiinalaiseen moottorisahaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " pidä kajota kiinalaiseen moottorisahaa "
        Oikea ilmaisu = Ei pidä kajota kiinalaiseen moottorisahaan .

        Mene muualle sönköttämään siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö osaa kirjoittaa " ei " - sanaa ?

        Osaa. Sinä et osaa ajatella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö osaa kirjoittaa " ei " - sanaa ?

        Jo olikin asia, mihin tattua🙄
        Täysin itse asian ulkopuolella oleva seiika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö osaa kirjoittaa " ei " - sanaa ?

        Ei osaa ja muutenkin on oikeinkirjoitus täysin hakusessa näillä oman elämänsä junteilla.


    • Zöpäri

      Römpöttää ja kilisee aikansa. Viis rosenttia ei kuulosta ainakaan liian vähältä.

      • Lastunraapija

        Saman näköistä sahaa myydään eri maissa eri nimellä. Keskustelupalstoissa tulee esille lyhyitä toiminta-aikoja ja varaosien puute. Ainakin yhdessä näistä merkeistä öljypumppu on ihan surkean vähän aikaa kestävä.


      • XPGS
        Lastunraapija kirjoitti:

        Saman näköistä sahaa myydään eri maissa eri nimellä. Keskustelupalstoissa tulee esille lyhyitä toiminta-aikoja ja varaosien puute. Ainakin yhdessä näistä merkeistä öljypumppu on ihan surkean vähän aikaa kestävä.

        Mahtaa olla sama ropeli, mitä näyttävät myyvän mm. STEEL AUSTRIA MS - nimellä ja Aivan Samoilla Väreillä kuin Stihl´iä. Siinäpä sitä äkkinäistä kusautetaan...Tulkintakysymys lienee, missä kulkee kuluttajan harhaanjohtamisen raja?


      • Hyvä jyssäys
        XPGS kirjoitti:

        Mahtaa olla sama ropeli, mitä näyttävät myyvän mm. STEEL AUSTRIA MS - nimellä ja Aivan Samoilla Väreillä kuin Stihl´iä. Siinäpä sitä äkkinäistä kusautetaan...Tulkintakysymys lienee, missä kulkee kuluttajan harhaanjohtamisen raja?

        Jos sahaa saa 79 e:lla, niin sahailisin vain, niin kauan kuin pärrä pyörii.


      • VUOSI::.!%#?+!1
        Hyvä jyssäys kirjoitti:

        Jos sahaa saa 79 e:lla, niin sahailisin vain, niin kauan kuin pärrä pyörii.

        .

        Starkkin halpis sahalla 89 juroa

        .


      • Uottii
        VUOSI::.!%#?+!1 kirjoitti:

        .

        Starkkin halpis sahalla 89 juroa

        .

        Viisossas.


      • YKSILÖ::..!!111%#?+
        Uottii kirjoitti:

        Viisossas.

        .

        tosin sillä ei mitään metrisiä tukkeja ole edes yritetty sahata

        Ja jos terä on vikaantunut niin se on vaihdettu heti koska jäi rahaa uusiin teriin :)

        .


    • Se siitä

      Suht surkea esitys. Omasta hajosi jo öljypumppu ja ei varmaan ole yli 20 tankkia sahattu.

      • Se siitä

        Ja kunnon 2t-öljyillä kyllä 2%:n seos riittää varmasti. Sen suhteen ei ollut mitään ongelmaa.


    • apporre

      Omasta hajosi käynnistyslaite on muovia tuskin osia saa

      • MadeInPRC

        Ootko kokeillu työntämällä tyvestä latvaan? Jos ei siinä hyrähä, niin sitten takaisn tullessa varmasti lähtee.


      • popopää

        jyskänvarastomyymälässä on näitä käynnistys osia. 15€ jönkömppinkiin :)


      • FFForssa
        popopää kirjoitti:

        jyskänvarastomyymälässä on näitä käynnistys osia. 15€ jönkömppinkiin :)

        Forssan Hurrikaanissa on näitä käynnistinlaitteita. Sivuposki, naru, narupyörä, jousi kokonaisuutena ja keväällä taisi hinta olla vain 10 €.
        http://www.tavaratalohurrikaani.fi/


      • Jätkän-pätkä

        Keskisellä on Gern-huolto. Samalla noiden ilmiöiden maahantuoja. Sieltä löytyy varaosia eikä maksa oikeastaan mitään.


      • Anonyymi
        FFForssa kirjoitti:

        Forssan Hurrikaanissa on näitä käynnistinlaitteita. Sivuposki, naru, narupyörä, jousi kokonaisuutena ja keväällä taisi hinta olla vain 10 €.
        http://www.tavaratalohurrikaani.fi/

        Ei oo enää käynnistimiä Jöngöpin saha on vahva ja pelaa .


    • Puuta kaatuu

      Mua kyllä säälittä kun ihmiset tuhlaa rahojaan noihin halpoihin paskoihin husku, stihl, jonsered, echo, dolmar...ym ammattilaisten käyttämistä merkeistä löytyy myös harrastelijoille edullisia sahoja jotka toimii silloin kun pitää. Noi muropaketti sahat pitäs kieltää lailla. Menkää nyt hyvät ihmiset ja ostakaa ne sahat erikoisliikkeistä sieltä saatte turvavarusteet varaosat ja neuvoja myyjät on alan ammattilaisia niin osaa etsiä valikoimasta oikean sahan teidän tarpeisiin.

      • Jönkö

        Totta että erikoisliikkeestä saa laatusahoja sekä varusteita. Hinta vaan tahtoo olla turhan suolainen verrattuna halpis-sahaan jolla kuitenkin saa myös sahattu. Etenkin jos sahaa ei tarvi paljon.


      • JuhaniSaari

        Mua säälittää ihmiset, jotka väittää että ammattimerkeiltä saa kotikäyttöön sahoja 100€:lla, tai alle. Ei saa. Hyvin yksinkertaista. Jönnköping riittää varmasti kotitalouden tarpeisiin eikä sitä ammattikäyttöön ole tehtykään.


      • Anonyymi

        Kaveri osti sthill sahan ja käynnistettäessä leikkasi kone jumiin pölkkyä'kään sahaamatta polttoaine ohjekirjan mukaan sisässä, osuu näihin merkkisahoihinkin pommeja.


      • Anonyymi
        Jönkö kirjoitti:

        Totta että erikoisliikkeestä saa laatusahoja sekä varusteita. Hinta vaan tahtoo olla turhan suolainen verrattuna halpis-sahaan jolla kuitenkin saa myös sahattu. Etenkin jos sahaa ei tarvi paljon.

        Jos kiinanpaska on satasen ja Stihl kaksi, ei lienee aivan ylivoimainen ero. Mutta ero on siinä että Stihlin myyjä osaa perustella sinulle miksi tarvitset viiltosuojahousut,kypäräsetin ja turvakengät. Plus huolto pelaa.
        Kiinanromuja ei kannata ikinä ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kiinanpaska on satasen ja Stihl kaksi, ei lienee aivan ylivoimainen ero. Mutta ero on siinä että Stihlin myyjä osaa perustella sinulle miksi tarvitset viiltosuojahousut,kypäräsetin ja turvakengät. Plus huolto pelaa.
        Kiinanromuja ei kannata ikinä ostaa.

        Mikä tilhi on noin halpa. 500 heti.


    • laatuhinta

      Ei ole halpissahat kaikki samoja. Oma Jonkkari toiminut 2 vuotta ilman mitään vikoja ja sahattu varmaan 50 tankkia...

    • huskua parempi

      mulla toinen jonköping, mitä väliä jos ei kestä kun saa takuuseen aina uuden.

      • fdgdsgfzgzgzdf

        >>mitä väliä jos ei kestä>>

        oma terveys? itsellä kiinan ihmeen kädensija katkesi sahan käydessä. ei onneksi mitään käynyt. heitin sen sitten puuta päin ja ajattelin että jos tuollakin sahalla tällä tavalla puun saisi poikki. ei saanut.
        olihan tuo ihme temppuilua kiinan ihmeellä ennenkin eikä työnteosta oikein mitään tehnyt.

        sen jälkeen ostin käytetyn ja kunnostetun ammattisahan parilla satasella. nyt hommat hoituu eikä aika kulu sahan kanssa pelleilyyn.
        kovin on raskasta työnteko lelusahoilla verrattuna oikeaan sahaan.
        mikseihän noiden myyntiin ole mitenkään puututtu, kyllä turvallisuus pitäisi tässäkin ottaa huomioon, vaikka sahaamisessa nyt aina omat riskinsä onkin.


    • Kokeiltu on.

      Jonköping ja metsuri sahat täysiä susia. Myynti pitäisi kieltää. Lähes kaikki myydyt sahat on palautettu takaisin kauppaan. Sahan laipan kiinnitys niin huono, että ilmeinen tapaturman vaara!

    • qwerasdfzxc

      Olisihan tuollainen jonköping hauska lelu ja voisi tehdä vertailua nykyiseen kakkossahana toimivaan 521 rakettiin, näkisi piekseekö uusi halpisromu 40 vuotiaan ammattisahan. On muuten sitkeä saha tuollainen raket, pari kesää sitten urakalla pölkytin puita, parhaimmillaan 8h putkeen välillä tankaten. Ainoa vika sahassa oli, että bensat alkoi kiehumaan tankissa, mutta ei se juuri menoa haitannu. Sahuri meinasi kyykätä kun saha painaa 10kg ja keskikesän aurinko porotti.

      Edelliselle, mikä siinä laipan kiinnityksessä on niin huonoa, eihän se tarvi kuin 2 mutteria joilla laippa kiristetään. Miten siinä voi epäonnistua.
      Edelleen tuota näkyy 80 eurolla myynnissä, ei siinä sahalle jää paljoa hintaa kun laippa ja ketjukin maksavat, jos erikseen ostaa.

    • Kannattaa ostaa käytetty laatumerkki, eikä kiinan sahoja !

      • qwerasdfzxc

        On tuon Raketin lisäksi MS260 Stihl, että laatua on kaksin kappalein.


    • Tietääkö kukaan

      Käynnitin ei kestä metsuri tai tuossa suuremmassa jönköpingissä. Hajoaa muutaman kymmenen vedon jälkeen.
      Sopiiko siihen minkään muun merkin käynnistin?

    • Kiinan sahat

      Model NO.: PN4500 Metsuri
      Model NO.: PN5200 Jönköping
      Model NO.: PN7200



      Company: Ningbo Interstar Co., Ltd.

    • Jonköping

      Voi prk teijän kanssa ,kuulkaas hyvin on minulla toiminut Jonköping
      Sahattu on varmaan 50 tankillista eikä mitään vikaa
      ja jos satasella saa sahan ja sillä sahaa pari vuotta,niin eiköhän se oo jo hintansa tienannu.


      KANNATTAA OSTAA!!!

      • tyytyväinen

        Saha on ollut todella hyvä ostos toimii vieläkin. Tehoakin on sen verran että kyl tarpeen tullen tukkejakin sahaa jos tarvetta tulee ainoa miinus on se että on hieman painavampi kuin vastaava laatumerkki . Voisi verrata laatusaha merkkien vanhoihin malleihin. Kannattaa todellakin kokeilla ei paljoa häviä.


      • husqvarna154
        tyytyväinen kirjoitti:

        Saha on ollut todella hyvä ostos toimii vieläkin. Tehoakin on sen verran että kyl tarpeen tullen tukkejakin sahaa jos tarvetta tulee ainoa miinus on se että on hieman painavampi kuin vastaava laatumerkki . Voisi verrata laatusaha merkkien vanhoihin malleihin. Kannattaa todellakin kokeilla ei paljoa häviä.

        Olen eri mieltä. minulla on kummisedältä saatu vanha husqvarna 154, joka on 80-luvulta peräisin ja paljon sahattu. Se painaa saman verran kuin tuo jönköping mutta tehoa on 3kw. On muuten mukava sahata kun on tehoa.
        juuri sahasin pätkiksi pihapuun joka oli niin paksu ettei laippa tahtonut riittää. Veikkaan että jönköpingillä olisi tullut äitiä ikävä


      • Anonyymi
        husqvarna154 kirjoitti:

        Olen eri mieltä. minulla on kummisedältä saatu vanha husqvarna 154, joka on 80-luvulta peräisin ja paljon sahattu. Se painaa saman verran kuin tuo jönköping mutta tehoa on 3kw. On muuten mukava sahata kun on tehoa.
        juuri sahasin pätkiksi pihapuun joka oli niin paksu ettei laippa tahtonut riittää. Veikkaan että jönköpingillä olisi tullut äitiä ikävä

        52cc Jonköping pesee uudet huskut ja stihlit tullen mennen tehossa, olen kokeillut. Siis Husku sv jonkööpinki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        52cc Jonköping pesee uudet huskut ja stihlit tullen mennen tehossa, olen kokeillut. Siis Husku sv jonkööpinki.

        Pitää paikkansa tehokkaampi on ja saa 5 sahaa huskun hinnalla.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä! Itselläni ollut myös parivuotta ja ei huonoa sanaa sahasta. Hyvä lähtemään käymään ja käy kuin vanhat moottorisahat, eli hyvin. Voimaakin riittävästi.....ei ihan heti hyydy.


      • Anonyymi

        Joo-OOoooOo voiko miljoona kärpästä olla väärässä??? paska on HYVÄÄÄ,, vai onko ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        52cc Jonköping pesee uudet huskut ja stihlit tullen mennen tehossa, olen kokeillut. Siis Husku sv jonkööpinki.

        Totta. Jönköping pärjää leikkaamisnopeudessa stihl 231 lle.


    • Sakke

      Raha ratkasee, oon monta mottia tehny Jonköpingillä puita eikä mitään vikaa.

      • hyppyheikki1

        Minulla se Jonköping käytössä nyt toista vuotta. Ostin Tarjoustalosta, maksoi 79 euroa. Toimii tosi hyvin, säädöt pysyy kohdallaan, ei ollut mitään vikoja öljypumpussa tai käynnistimessä ja voimaakin riittää kohtuullisen hyvin. Teen pääasiassa harvennusta ja sahaan isoja rankakasoja polttopuiksi. Minulla on myös vanha iso Jonsered 2025 ja lisäksi Stihl-pikkusaha. Olen sitä mieltä, että tuon halpissahan hankinta oli yksi parhaita sijoituksiani.

        Näyttää siltä, että täällä pelkästään vanhoja ns laatumerkkejä käyttäneet ihmiset haukkuvat Jonköpingiä kuvitellen jotain tietävänsä. Kannattaako sitä haukkua, jos ei itsellä ole mitään kokemusta asiasta vaan pelkkä ennakkoluulo? Minusta ei kannata. Kirjottakaa tänne arvostelut vasta sitten, kun teillä on omakohtaista käytännön kokemusta sahasta.


      • ELÄKELLÄINEN

        Jönköping moottorisaha käynnistys.Jyskän varastomyymälässä neuvottiin ryyppy päällä kunnes hyrähtää ,ryyppy irti jolloin käynnistyy,on pelannut,Käynnistyss-sumutteella myös käynnistyy herkästi.Puuilosta myyty Jörnköpen 52kc 49e tarjous.joka on jo lahjoitus.
        Jönköpen raivaussahan kaasuttajan ruuvit on löystyneet kun on kirinyt mennyt kierteet eikä kaasuttaja pysy kiinni,haettu uusi saha 99e,jäänyt varaosia.
        Jyskässä kauppa käy tullut 80kplkin ,mennyt kaikki kaupaksi.
        Aiemmin ollut 2kpl Husovarnoja.Kaaz joka syksy korjaamoon joka ei käynnistynyt kaasuttaja remontti 45e. 200km ajoa.Ameriikkalainen raiv.saha k-Rauta 450,00e mangn.irti hajosi seuraavana kesänä.Syttyi palamaan kun kuumeni avoliekillä.Partner raiv.saha putki katkesi osat 300e menitakuuseen kun oli 2vtakuu soitettiin Ruotsiin.


    • abborre

      käynnistimen saa löytötavaratalosta

    • Masinisti?

      Kuulkaas se ei ole nykyään laatu kohallaan edes kalliimmissa sahoissa. Sahasin Dolmar 420c kaksi tankillista ja jäi käynnistysnaru kahdesti käteen tuona aikana. Muuten saha on ollut hyvä käsitellä. Vähän alitehoihen ja muovisen oloinen. Itse asiassa tuossa kiinalaisessa sahassa on enemmän metallia kuin suurimmassa osasta alle 400e sahoista. Vertauksena 80 luvulla sahat olivat vielä metallia myös kuoreltaan.

    • sahailija

      ostin 5 jonköpingiä ja 2-3 tankillista ekasta öljy pumppu sopimus irti tokasta 2-4tankkia käynnistin paskakas ja kolmas toimi hyvin 15- 20 tankkia leikkas kiinni ja osia yhristelemällä on vasta 1 valllan pelistä pois ja kaks laipan nokka rullaaaon jo myös menny .onneks on aikaa pelailla aina on hommat saatu tehtyy kun on monta sahaa ollu mukana . mutta totuus on se että,AIKA PASKOJA NE ON

      • kjvkjhbgljhökl

        Tämä on totuus... mutta kun halvalla saa niin nuukan on pakko ostaa vaikka ois kuinka paskaa.
        Uusin räpellys motonetin matrix saha. Vielä huonompi jos edes mahdollista....


    • att57

      Omasta huskista katosi kipinä ja osa ois maksanu yli satasen. Ostinpa kokeeksi 52 cc Jonköpingin alle satasella. Ja tosi tyytyväinen olen ollut. Olen mm. sahannut omatekoisella timberjigillä tukeista sahatavaraa ja tässä työssä sahaa käytetään kaasu pohjassa koko ajan. Muutamia kymmeniä tankillisia takana ja yhä pelittää. Bensana käytän ohjekirjasta poiketen 2% seosta niinkuin kaikissa muissakin 2-tahti laittessani.

      • huskimiesr

        mikä huski? onko se rikkinäinen myytävänä? ostaisin pois


    • Mökkimies

      No ni. Tänään Norrköpingistä / Jonköping sama se katkesi tuo alumiininen kahva. Varaosana lienee vaikeaa saada joten jos jollakin on sellaista sahaa paskana missä kahva pelittää niin käyttöä olisi!

    • pena1957

      Siinäpä se näiden pienkoneiden vitsi piileekin, että kun nykyään ns. laatumerkitkin ovat samoja paskoja ja varaosat maksavat maltaita niin kuka hullu maksaa mökkisahasta 400€ kun sillä hinnalla voi ostaa joka toinen kesä uuden 10 vuoden ajan.... ammattikäyttäjiähän sahaajissa on enää harvassa. Ja pienkoneita ei oikein millään nykyään kannata korjauttaa vierailla, koska työstä pitäisi vielä maksaa palkkakin.

    • pena1957

      Minä sahasin lähes 2 tankillista ja kun huolimattomuuttani sain ketjun tarttumaan kiinni ja hieman nykäisin niin irtosi kaasuvipu sieltä takakahvasta. En ryhtynyt itse korjailemaan vaan kävin myyjäliikkeessä ja kaveri laittoi sen paikoilleen ja hieman sitä siinä yhdessä muotoiltiin kärkipihdeillä.
      Saha on 79€:n saha ja ei siltä voi vaatiakaan samaa mitä 500 euroa kalliiimmalta. Tärinä ja ehkä melukin on "kiinalainen". Rakenne mielestäni vanhaa huskia jäljittelevä. Viimeistely on jäänyt tekemättä ja sen huomaa monestakin kohtaa. Kierrosherkkyys ei ainakaan tehdassäädöillä ole kovin hyvä ainakin jos meinaa karsia jne.
      Käynnistyy herkästi ja joutokäynti on hyvä. Olen tyytyväinen, koska en odotakaan tuollaiselta sahalta ihmeitä-

    • tyytyväinen metsuri

      hyviä ovat kiinalaiset sahat jopa parempia kuin eurooppalaiset soveltuvat ammattikäyttöön ihan hyvin

      • mökkiläinen

        Eipä ole partner 351 kovin kummoinen saha, voima ei riitä kunnolla edes karsimiseen, saatikka paksumman puun katkaisuun, uupuu heti ja kaasua joutuu viputtamaan että saa,taas kierrokset täysille.


    • lelujaneon

      Niillä kiinan paskoilla tee mitään. Yleensä moottori on kyllä kestävä, mutta muovi kuoret ei kestä käyttöä tai saati sitten pakkasta. Turhaan kannata pilata hermojaan tuollasten lelujen kanssa. Jos ostaa niin ostaa sitten kunnollisen ja kestävän, niin ei tarvitse olla aina olla tekemässä remontta ta jokaisena kesänä ostamassa uutta. Vaikka siihen uuteen sahaan siottaisi 400-500€ niin kestää se heti huomattavasti kiinan leluja paremmin ja koneessa on takuu.

    • nyt tää selvisi

      Oma kiinalaisen teki sit lakon reilun 2v vanhana, alta 30 tankkia sahattu, käynnistinnaru poikki useamman kerran ja nyt bensaletkut ihan haperoina!
      Joten se niiden kestosta !

      • KDgjåo<dasghå<osdjgd

        Pakkohan sen halvan hinnan on jossakin näkyä. Mieluummin siellä missä tulee ilmi myöhemmin. Eli esim. materiaalien kalliissa kestoa lisäävissä lisäaineissa..

        Muovikuoret rapistuu,narut katkeaa,letkut hapertuu,kovametallipinnoiutukset kuluu,kalvot venyy, laakerit hajoaa jne...
        Halvan ostaa halvan saa....


    • motoman68
      • sähkäri

        ostin yhden jönköping moottorishan ja kaksi raivaussahaa jotka toinineet
        erittäin hyvin käynnistykseen käynnistyssumutetta kyllä lähtee käyntiin saa
        huoltoasemalta. aiemmin ollut neljä erimerkkistä kallista moottori ja raivaussahaa.
        esim.kaaz-jossa mitsubishin moottori 200km ajoa eikä käyntiin metsätilalla.
        Jos toinen sammuu ottaa toisen käyttöön.homma pelaa.


      • enpä tiedä

        Enpä itse menis ostamaan uutta käynnistintä kiinan vinkujaan. Tulee meinaan sahan hintaan nähden kalliiksi, yksi osa kun menee niin menee perään toinekin.

        Kannattavampaa on ostaa uusi ja samanlainen saha


      • parassksikista
        enpä tiedä kirjoitti:

        Enpä itse menis ostamaan uutta käynnistintä kiinan vinkujaan. Tulee meinaan sahan hintaan nähden kalliiksi, yksi osa kun menee niin menee perään toinekin.

        Kannattavampaa on ostaa uusi ja samanlainen saha

        Kaiken kannattavinta on kun pysyy erossa koko romuista. Tulee vielä parkinsonin tauti.


      • FRS-xxx
        enpä tiedä kirjoitti:

        Enpä itse menis ostamaan uutta käynnistintä kiinan vinkujaan. Tulee meinaan sahan hintaan nähden kalliiksi, yksi osa kun menee niin menee perään toinekin.

        Kannattavampaa on ostaa uusi ja samanlainen saha

        Käynnistinposki täydellisenä maksaa naruineen yms. Forssassa Tavaratalo Hurrikaanissa vain 10 €.


    • Gigahertsaaja

      Ostin ko 52cc Jonköpingin 79 eurolla. En ole ehtinyt testaamaan vielä, odotukset eivät tietty ole korkealla mutta eihän tuohon hintaan nyt maailma kaadu. 1,5mm ketju ei kyllä oikein kiihota, 1,3mm olisi parempi. Täytyy myös sanoa että eivät nuo Stihlit, Jonseredit yms. mitään täydellisiä ole nekään. Stihlistä (MS230) hajosi melkein heti teräöljysäiliön korkki. Ostin uuden (myyjä myönsi itsekin joutuneensa ostamaan toisen) ja sama ongelma, ei meinannut mennä kiinni. Tein sitten itse aavistuksen ohuemman kumitiivisteen korkkiin ja heti alkoi pelittää. Jonseredissani on käynnistin inhottava, jumittaa ja repii melkein sormet irti. Plus että tärinänvaimennus uudehkossa Jonseredissa on huonompi kuin -74 mallin Husqvarnassamme jossa jo silloin oli kaksoisrunko ja kärjetön CD- sytytys. Joka sytytys tosin ei enää toimi ja osia ei saa mistään niin vanhaan eli "jotain tarttis teherä".

    • mookkimees

      Nyt on just tämmönen kiinansaha ollut 4 vuotta eikä edelleenkään mitään vikaa. 10-20 tankkia sahaan keskimäärin vuodessa.

      Oon kyllä tykännyt, vaikka vähän karskihan tuo on. Mutta tehojakin on, laipan paksuinenkin kaatuu hetkessä kun vain terä on kunnossa.

      Ainoa huono puoli on terän puutteellinen kiristysmahdollisuus.

      Toista samanlaista ajattelin alkaa hankkimaan mökkisahaksi.

    • Vesku4

      Kesä lähestyy ja jälleen ihmiset menevät kauppaan ostamaan sahoja saunapuita varten ja raivaussahoja pihaa varten. Varoitankin jo niitä ihmisiä jotka eksyvät näitä jönköpingejä miettimään. Olen töissä firmassa joka valitettavasti myy näitä sahoja ja raivaussahoja joka vuosi, kun näitä on myyty, on sama ongelma: kyseiset sahat ja raivaussahat ei yleensä kestä normaalia käyttöä.

      Yleensä sahat kestää viikon/kaksi. Tuona aikana sahat toimii oikein hyvin ja ilman ongelmia, mutta kun laitetta käsittelee pidempään, alkaa syntyä ongelmia. Rekyylikäynnistimen koppa hajoaa, saha leikkaa kiinni pidemmän työrupeaman jälkeen, vauhtipyörä murtuu, jarru hajoaa yms.yms.yms. ja tottakai tällaisessa tilanteessa tullaan valittamaan myyntiliikkeeseen, kun tuote hajosi (ihan oiken, ei siinä ongelmaa). Ongelmaksi muodostuu usein se, että varaosien saanti näihin laitteisiin on lähes mahdotonta. Yksittäisiä varaosia voi hyvällä tuurilla saada jos maahantuojalla on niitä varastossa, mutta muuten ei. Takuuhuollotkin näihin tuotteisiin toteutetaan purkamalla osia palautetuista, hajonneista koneista. Huollotkin yleensä kestää pitkään, koska näiden takuuhuollosta huoltomies ei saa korvausta, joten sen korjaaminen ei ketään kiinnosta.

      Hyvät ihmiset, vielä kerran pyydän teitä miettimään paremman merkin ostamista. Näiden Jönköping tuotteiden (jos minkään) kohdalla pätee sanonta "halvalla ei hyvää saa". Se muutaman kymmenen tai ylimääräisen satasen pöytään lyöminen säästää teidät todennäköisesti monelta hermojen menettämiseltä, reissulta myyntiliikkeeseen ja meidät myyjät turhalta taistelulta maahantuojan kanssa. (Ja jos epäilette, että olen myynyt yhtään näitä tuotteita, niin ei. En suostu myymään näitä asiakkailleni, koska siitä tulee paha mieli kaikille meille ja kerron näiden tuotteiden laadun suoraan asiakkailleni).

      • raket520sp

        Suomalaiset ovat hullaantuneet halpaan hintaan, jopa lomamatkoja kehutaan jos siellä vain on ollut tarpeeksi halpaa.
        Mutta jos sahan ainoa kriteeri on halpuus, niin miksei silloin osta käytettyä laatusahaa? Satasella saa jo laatumerkkien käytettyjä yleis sahoja ja satku lisää niin alkaa löytyä isäntälinjan ja jopa ammattisahoja, moni liikekkin myy käytettyjä ja tarkastettuja sahoja. Vai onko tärkeintä, että saha on autotallin hyllyllä uuden näköinen?


      • patakhv

        Jaahas. No minkäs kilpailevan merkin palveluksessa sitä ollaankaan?
        EI saa huoltomies työstään korvausta vai? No laitas tarkempaa infoa, tuosta on työsuojeluviranomaisetkin kiinnostuneita.


      • Halvallakinsaahyvää
        raket520sp kirjoitti:

        Suomalaiset ovat hullaantuneet halpaan hintaan, jopa lomamatkoja kehutaan jos siellä vain on ollut tarpeeksi halpaa.
        Mutta jos sahan ainoa kriteeri on halpuus, niin miksei silloin osta käytettyä laatusahaa? Satasella saa jo laatumerkkien käytettyjä yleis sahoja ja satku lisää niin alkaa löytyä isäntälinjan ja jopa ammattisahoja, moni liikekkin myy käytettyjä ja tarkastettuja sahoja. Vai onko tärkeintä, että saha on autotallin hyllyllä uuden näköinen?

        Ostimpa takavuosina uuven turbo jonseredin. Pelas kolme kuukautta hyvin. Sitte juoksetin n. kuukauden välein takuuhuolloissa. Millon meni käynnistin ja toisina kuukausina kaasuvipujen kiinnitystapit tai tärinän vaimentimet. Sitte ostaa paukasin Einhellin 99 marketista ja on ajettu jo 9 vuotta ilman ongelmia. Laippaa ja terää on häätyny vaihtaa ja sekin johtunu kovasta ajosta.


    • JonNorrLinMetsuriköping

      Kai se on ku lottoa näiden kanssa,mitä on lukenu.Ite sahailen näillä jo ihan uteliaisuuttani,että näkee kauanko kestää.Jönkkö on tuossa justiin työn alla.primerin letku liian lyhyenä jo tehtaalta:) irtoo käydessä.naapuri anto sahan mulle viime vuonna,ja nyt kun se tuli tuolta vastaan ajattelin korjata.saa nähä miten pelittää.pieni vika mutta ku pitää purkaa koko saha että saa vaihdettua.Toista kiinanrakkinetta,metsuria,on parikin,ekan ostin kirpputorilta kylkiäisten takia,oli oregonin laippa ja ketju sekä varasellaset uudet mukaan,15e.no sepä oliki pykälää järee ketju tuohon pikkutilhiin johon piti laittaa,joten metsuri käyntiin ja sillä rankaa poikki,ajatuksella että jospa sillä edes motin sais tehtyä.3 vuotta/n.150m3 tuosta tulee,ainut mitä on tarvinnu korjata käynnistimen koppa,hajos ekalla vedolla ku ampu naru niin vauhdilla takasin..ja se kopan muovi on niin kovaa että hajoo melkei itestäänki.ja alumiininen kahvahan noista katkee alhaalta vissiin kaikissa.mutta on sahattu ihan piruuttaanki joka kevät se 50m3 rankaa/pikkutukkia,silläki sahalla,vaikka noilla 880 tilhillä isommat tehdäänki.että teknisesti on kyllä ihmeen hyvin pelannu.öljyä vaan kunnolla jos meinaa että tukkia sahaa,se ei millään valmisbensalla taatusti kestä,on niin aatamin aikasta tekoa.toisenki nyt ostin torista 12e ja muuten hyvin pelannu sekin,mutta se kahva..:) no,ite taivuttelin uudet kahvat molempiin niin taas mennään.alkuperäset laipat sitte roskiin heti jos uutena ostaa,sieltä tulee nokkapyörä silmille aika nopeesti.Se metsurista,jönköstä sitte kehut ja haukut kunhan haen letkua ja pistän tulille.

    • Hyväpeli

      Itse ajanut jönkällä 3 vuotta kesät ja talvet polttopuita..ei mitään ongelmaa.vaihdoin tosin ennen käyttöä laipan..suosittelen suuresti.

    • kannu

      Jönköping kombikannu, 19.90€
      https://www.nettimyynti.fi/tuote/kombikannu-jonkoping-bensiinille-ja-oljylle/6438168051826/

      Husqvarna kombikannu 49€
      http://www.husqvarna.com/fi/accessories/moottorisahojen-lisavarusteet/kombikannu-565517/

      Jonsered kombikannu 39.90€
      http://www.agrimarket.fi/Maatalous_ja_metsa/Metsa/saha--ja-metsuritarvikkeet/kombikannu-6-l-25-l/

      McCulloch kombikannu 29.90
      https://www.verkkokauppa.com/fi/product/61776/gbkkk/McCulloch-OLO012-kombikannu-6-2-5-l

      Prikulleen sama tuote, mutta hinnat vaihtelee melkoisesti. Miettikääpä jos autojen hinnoissa olisi sama suhde. Sama auto, mutta merkki ja hintalappu vaihtuisi.

    • 17eitoimi

      Ostettiin Jonköping merkkinen raivaus saha, ja ensimmäiset kaksi kuukautta toimi hyvin ja sen jälkeen ei toiminut enään.
      Yritin vetää konetta käyntiin 200 kertaa keskellä korpea yli tunnin ajan ja ei siltinkään lähtenyt kunnolla käyntiin.
      Eli kone lähtee ehkä käyntiin, kun on yrittänyt käynnistää konetta noin 30 kertaa. Sen jälkeen pysyy käynnissä noin maksimissaan 30 sekunttia ja sammuu.
      Osaako joku sanoa mikä on mennyt sahassa rikki?
      Ja jos joku miettii kannattaako ostaa Jonköping merkkinen kone, minun oma mielipiteeni on EI KANNATA. Toki on mahdollista, että saa todella hyvin toimivan laitteen, mutta todennäköisesti et saa toimivaa laitetta, etkä ainakaan pitkä ikäistä.

      • eienäämeille

        Jönköping raivaussahasta kokemusta. Ensimmäisellä raivasin vesakkoa noin tunnin verran, sitten magneetto rikki ja kone vaihtoon. Takuuseen. Seuraavasta kolmannella käynnistyksellä käynnistysnaru jäi käteen, Vitutti. Korjasin itse kun edellinen laite oli "huollossa" 2-3 kk ja oli tarve saada töitäkin tehtyä.
        Seuraava kevät ja yritän käynnistää vaan eihän se onnistu kun polttoaineletku murenee käsiin. Korjauksen jälkeen pari tuntia töitä.
        Terän suojan kiinnityslevy näkyy menneen poikki. Suoja milloin missäkin asennossa. Pitäisi kai korjata.
        Seuraavaksi vääntyy käsikahva mutkalle. Milläpä tuon korjaat.
        Valjaat eivät pysy muodossaan. Työskentely himpun epämukavaa.
        Polttoainetankin korkki vuotaa, pitääpä varoa mihin asentoon tuon laittaa. Täytyy pitää korkki ylhäällä.
        Ei tahdo kone lähteä käyntiin. Raivokkaan yrittämisen jälkeen käynnistyy sammuakseen kohta uudelleen.
        Tänään ei käynnisty raivoamisesta huolimatta lainkaan. Kaasarin kiinnitys runkoon näyttää löystyneen. Kiristänpä varovasti...noniin, pultti poikki. Ja minulle riittää tämän paskan kanssa rimpuilu.
        On tehty niin heikoista materiaaleista että ei näitä pitäisi kenenkään ostaa. Ainakaan meidän pihaan ei näitä kiinalaisia paskoja enää kanneta.


    • McCullohillaMie

      Suosittelen McCullohia.... paras saha ikinä ja halpa! Helppo käynnistää ja kaasarin asetukset pysyy kohallaan.Takuut pelaa ja on kevyt vaikka naisen käsiin.Mahtava peli ja halpa!

    • Jonkööppinki-vetorissa

      Tuli ihan kokeilumielessä ostettua tuollainen Jonköpinki kolmen Stihlin kaveriksi.
      Yhden päivän sillä tein ylispuuhakkuita,hyvin tuo käynnistyy ja pysyy käynnissä,tehdassäädöt ei nosta kierroksia kovin ylös.
      Sisäänajon jälkeen voi varmasti alkaa etsimään kierroksia kohdilleen.
      Vetorissan neulalaakeriin olis varmaan syytä laittaa kunnon vaseliinit mutta sitä ennen pitäis saada kytkin irti.
      Mahtaako siinä olla normaali vai vääränkätinen kierre,vähän ristiriitaista tietoa.
      Stihleissä ainakin on vääränkätinen mutta tuossa on joku merkintä joka viittais normaalikätisyyteen,siinä tapauksessa olisi mahdollista että kytkin pyörii irti käytössä jos ei ole riittävän kireällä.
      Stihlissä ei voi aueta koska vääränkätinen kierre pyrkii kiristämään kytkintä.

    • Sataviisikymm

      Voe Jeesus näitä juttuja, tanan kitisijät oottakohan ihan oikeesti tehneet mettätöitä ikänään,mutta on näitä mukava lukea, tulee hyvä mieli, muuten näissä on vuoden takuu eli uusi hyllystä mikäli rikkoontuu.

    • JonNorrLinMetsuriköping

      Heh,vuosi aika tarkalleen kun tuli tänne kirjoiteltua..letku korjattu jönköstä,mutta hajosi käynnistin hetikohta,ergostart mallia..nyt odotellaan jäykkää versioo että päästäis lopulta kokeilemaan mikä se on.Metsurilla muuten kohta takanapäin pienimuotoinen hakkuu omiin tarpeisiin,70m3 tukkia kenttäsahalle tekasin tuossa ajan kuluksi.polttopuita tietysti myös talvella,määriä en yhtää laskenu mutta pari rattorikuormaa.En kyllä ymmärrä kuinka tuo voi toimia yhä edelleen.Pakko se on kiusallaankin kattoa kumpi ensin loppuu,minä vai tuo kiinankikotin.

    • Jyrki1962

      Jönkkarist hävis kipinä, sahattu 10h viimeks yli vuosi sitten. Vaihdoin tulpan, ei kipinää. Irrota käynnistysnaru yksikön ja heti avot, lastu sammutusjohdon liittimen ja rungon välissä. Taas jönkkäri pelittää.

    • mrviilaaja

      jönkkärist saa hepoja ja kierroksii kivasti kun nostaa pakoaukon 18 milliin eli 190 asteiseksi ja 62% leveys männänhalkaisijasta.
      imu aukko melkein imuhelman levyiseksi ja alaspäin viilata 15 mm korkeuteen.
      ylösvirtauskanavien tekeminen eli finger portit 2kpl imu ja virtauskanavien väliin dremelillä jolloin saadaan lisää ylösvirtauskanavia, suihkun viilaaminen kohdilleen eli hiukan yläviistoon saadaan hyvä vetoinen ja kiertävä laite.
      mäntään tehdään reijät n5mm terällä jotta lisävirtauskanava kohtaa reiän ja seos virtaa männän"läpi" reiästä lisävirtauskanavaan.
      muista männänrenkaan katkoskohta muuttaa pakopuolellel koska s ei saa osua porttien reikiin. eli 2mm reikä porataan oikeaan kohtaan ja 2mm putkisokka naputellaan siihen tapiksi.
      näillä eväillä kaasuttimen säädön jalkeen pitäisi jönkööppingin kiertää 14 000 rpm ja saadaan 3-4 hevosvoiman teho.

    • ei_kiesus

      Oletko "mrviilaaja" kuuluisaakin humoristisukua?
      Noiden kone leikkaa kiinni niin yleisesti ettei ole mitään järkeä mennä virittelemään

    • muutakin_tekemistä

      Kuka pentele riehuu mökillä viikkotolkulla vuosi vuoden perään? Jos aattelee että viikossa on vaikka 40 työtuntia, niin mulla tulee viikko mökkitien "raivausta" täyteen viidessätoista vuodessa, sitten voikin istua terassilla olut kourassa. Eli haluaako maksaa laitteestaan tässä käytössä 2 eur /tunti vai 20 euroa tunti?

      • övjkjkjcjbl

        Ostan kunnon moottorisahan ja sahaan sillä sen vähän mitä sahaan. Lähtee käyntiin kun tarvitaan vaikka tarvisi harvoin. Noitten paskojen kanssa ei koskaan tiedä milloin leviää käsiin tai muuten jättää lähtemättä.
        Ihan sama maksaako 80e vai 400e. Maksan mielelläni yli kolme sataa enemmän kun tiedän että toimiin kun tarvin.


      • Raivurina

        Minä teen mökillä vuosittain polttopuu hommia metsänraivausta yms.


    • Klappilaakerissa

      Saako Jönköpingin helposti purettua ja koottua.

    • voihan_holkki

      Hei Jonköping 43cc raivaussahan omistajat joilla on käytössä metalliterätkin!

      Ostin tutulta tämän pikkurahalla (käytännössä käyttämättömänä) logiikalla "sellaisena kun se on". Toimii hyvin ja siima leikkaa. Mukana tuli kaksi metalliterää pusikon raivaukseen, mutta niiden kiinnittämiseksi ei mitään. Laitteen käyttöohjeesta puuttuu kuva (tietenkin) juuri tästä kohdasta. Tuontitukusta sai vasenkätisen mutterin tähän tarkoitukseen, arvelin että se riittää, mutta terän keskiöreikä on sitä isompi eli ei hyvä.

      Siis kun siimapää on irti, mitä tarvitaan metalliterän kiinnitykseen?
      -Sama yläpuolinen holkki tms kuin siimapään kanssa?
      -Terissä oleva keskireikä sopii siihen holkkiin, mutta mitä levyjä ja aluslevyjä sitten lisäksi tarvitsen että saa sen kiinni?
      -Kiinnitetäänkö molemmat terät samalla tavalla?

      Käyttöohjeessa puhutaan metalliterän reikien sovittamisesta sisäholkin ulokkeeseen, mutta ei noissa kummassakaan metalliterässä ole mitään muita reikiä kuin se keskireikä. Laitteen myyntikuvan terissäkään reikiä ei ole.

      Verkkokaupassa on metalliterä kaupan, jossa on kaksi reikää ilmeisesti kiinnitystä varten, ja mukana tulee 20 mm sovitin. Onko tästä ratkaisu vai puuttuuko silti oleellisia osia.

      • toivottavastiapua

        Sinulta ilmeisesti puuttuu terän alapuolelle tuleva aluslevy/holkki Pienet reijät raivuuterissä ovat irroistusta varten eivätkä liity kiinnipysymiseen mitenkään. Kai...?
        Tuossa näkyy se aluslevy https://www.virtasenkauppa.fi/raivaussaha-2-tahti-jonkoping-30073
        En tiedä myyvätkö erikseen

        Pelkkä iso prikka voi riittää aluslevyksi, kunhan sen vain saa kohdalleen ettei ravista?
        Minulta oli alkuperäinen aluslevy hukassa vanhasta Partner raivuusahasta ja sen tilalle piti laittaa prikka.


    • LumberjackLate

      Tere kaikille moottorisahureille. Kulutusyhteiskunta on puskenut läpi myös moottorisaha-alueella. Saha heitetään pois kun se ei enää lähde käyntiin kun bensasuodatin on tukossa tai kaasarin suutin. Vain harva mökkisahureista osaa korjata sahansa yhtään. Olen kerännyt romukasasta monta pois heitettyä sahaa. Merkkisahoja kaikki. Kuinka monta siellä lienee ollutkaan noita pikkuvikaisia sahoja. Jokainen saha on kuin kaupasta ostettu putsauksen jälkeen. Säädöt vain kohdalleen ja käyntiin. Tietysti pieniä varaosia on pitänyt hankkia muutaman kympin arvosta. Yhtään kiinalaista ei ole eksynyt romukasaan. Nyt korjailen yhtä tuttavan Metsuria kun siitä on käynnistyskoppa hajonnut. Sehän hajoaa kun saha potkaisee startissa takaisin ja vetokahva ampuu kopasta läpi. Säädön jälkeen se ottaa hyvin kierroksia ja voimaakin tuntuu olevan mutta on se muovisen oloinen laite ja karkeaa työn jälkeä ja painava. Sylinterin koppa pitää sovittaa uudelleen. Suuttimien säätöruuvit ovat hankalasti kopan sisällä sivussa rei'istä. En ostaisi vaikka on halpa. Ei pärjää korjaamalleni Husqvarna 42 sahalle. Siinä on hyvä saha kun laittaa kuntoon. Jos sylinterissä ei ole merkittäviä naarmuja niin kannattaa korjata. Voimaa on kohtuullisesti ja kestää isältä pojalle kun huoltaa. Ostakaa huollettu, käytetty merkkisaha mikä tahansa joltain kauan toimineelta sahakauppiaalta. Maksaa 100-150 mutta on parempi ja varaosia saa ja huoltoa jos ei itse osaa.

      • oma jönköping toiminut n puoli vuotta nyt teki sellaisen tempun että käynnistyy kohtuu hyvin, mutta kun antaa kierroksia tai sahaa niin hetken päästä sammuu. Sitten ryypyllä yhden kerran ja ilman ryyppyä sitten niin lähtee käyntiin, mutta hetken kuluttua samoin sammuu. Huoltoa Jyväskylästä ei tahdo löytyä netistä millään.


      • siinäpäetsit

        Ei huollot ota jönkööpinkejä korjattavaksi.


      • romuvarkaat

        Ite en sitä iloa suo romudyykkaajille, että saisivat pikkuremontilla toimivan sahan. Rikon vanhat pienkoneeni ja elektroniikan korjauskelvottomiksi vasaralla ennenkuin jätän ne romunkeräyspisteelle. Monesti keräyspisteellä vielä rikon muiden tuomia koneita, ettei varkaat hyödy niistäkään. Vanhoihin ruohonleikkureihin vaan hiekkaa öljykorkista ja muutama veto käynnistysnarusta, niin se on entinen. Mopo on rälläköitävä moneen osaan jos haluaa sen pysyvän romunkeräyspisteellä.
        Ei romukasat ole sitä varten, että sieltä persaukiset vie romunkerääjän omaisuutta.


      • Parempi_voitelu

        Pitääpä muuten testata tuolla hiekalla uudella leikkurissa. Hiekan ja öljyllä voi saada paremman voitelun. Samalla voi leikkurin käyttäikäkin pidentyä yli takuuajan.


    • Nuoripuuseppä23v

      Jonköping, Einhell yms kiinalaiset moottorisahat on vain yksinkertaisesti täysin paskaläjiä, älkää ostako niitä meikäläisellä on kokemusta omasta vanhasta Einhellistä joka oli aivan alusta lähtien aivan täysin surkea käynnistymään, ei meinannut ottaa kierroksia kunnolla, mutta kun menin säätämään vähän kaasuttimen seos ruuvia hieman, syyksi että jos se jollain tavalla lähtis paremmin käyntiin ja löytyis niitä kierroksiakin. se onnistu ja kävi hyvin n. 10 minuuttia jolloin 10 minuutin työskentelyn jälkeen. Einhell Moottorisaha leikkasi ihan täydessä laulussa, lutu pohjassa kiinni, sen jälkeen en ikinä enään ostanut yhtäkään kiinalaista moottorisahaa. vaan päätin ostaa Amerikkalaisen Homelite HCS3455B Motonetista suht edulliseen hintaan: 129€ eikä mitään ongelmaa ja olen tyytyväinen eli en voi muuta sanoa kuin hyvää Homelite moottorisahasta ja suositellaan että käytetään 50:1 eli 2% öljyä bensanjoukossa. itse käytän varmuuden vuoksi itsesekoitettuna: 3-4% seosbensaa vähän riippuen 2-tahtiöljy tyypistä.

      • mielestäni

        Homelite taidetaan sekin valmistaa Kiinassa?


      • Nuoripuuseppä23v

        tai no, ainakin aina sitä mainostetaan että Homelite olisi amerikkalainen, tosin osat voi olla todentotta peräisin kiinasta, muusta en sit tiiä missä koottu koko keksintö kasaan, mutta toimivalta peliltä kylläkin vaikuttaa ja olen tyytyväinen, paitsi että huomasin tuossa ku tein pikkasen polttopuita viime viikonloppuna niin teräketjuöljyä pakkaa kylläkin syömään vähän turhan paljon, pitänee vielä katsoa josko sais sädettyy tuota öljyn syöttöä aavistuksen verran pienemmälle, niin päästäis vielä kokeilemaan kuinka se suoriutuu seuraavaksi rakennushommissa.


      • mielestäni

        Luultavasti tuohon hintaan on hyvin todennäköistä että öljypummppua ei saa säädettyä. Jäykemmällä öljyllä voi saada vähän vähemmäksi kulutusta. En kyllä tiedä mitä se jäykempi öljy sitten olisi?


      • Anonyymi
        mielestäni kirjoitti:

        Homelite taidetaan sekin valmistaa Kiinassa?

        Ammattimerkeilläkin on kiinassa tehtyjä malleja, mutta ainakin osaa kiinalaisia malleja ei tuoda suomeen.


    • voi_kiesus

      Ja jälleen löytyi varsinainen saha-asiantuntuntija eli tämä "Nuoripuuseppä23"

    • garelli100

      meidän jönkkäristä kun pakokanavan nosti 18-20 milliseksi ja virtauskanavat nosti 2 millii niin blowdowiksi tuli semmonen 125 astetta niin rupes puukin kaatumaan, ihan sikapienet reijät noissa on vakiona.
      kaveri ihmetteli kun sillä 70cc stiili ei pärjännyt puun leikkuussa kun korjattiin tukkeja mettästä pois, jönkkäri sahas 40cm pöllin 10 sekunttia nopeemmin kun 70 cc iso stiili.
      että semmosia "ammatti"stiilejä:D

    • Dolmarilla

      Paljon helpommalla pääsette kun ostatte Dolmarin. Siinä on ihka aito saksalainen laatusaha ja eikä montaa vetoa tarvi kun Pärähtää aika satavarmasti käyntiin
      (1-3 vetoa) riippuu tietty kuinka hyvin on huolettu ja kelistä onko pakkasta vai poutaa Esim: Dolmar PS-35c siinä on hyvä esimerkki saha luotettavuuden ja kestävyyden kannalta. Eli jättäkää suosiolla vaan ne sekunda skeidat sinne kaupan hyllyille ja ostakaa Dolmar.

    • zxzcc

      Näitä moottorisahan osaajia riittää palstalla.

      Vanhat kiinalaiset saa heittää roskiin, kun ostaa uuden alle 100 ekua maksvan. Käyntiin ne lähtee kuin unelma joka kerta. Vanha 5-10 vuotta sitten sai käyntiin kunhan sattui.

      Kakstahti öljyä pitää käyttää AINA pensan seassa tavallinen öljy tukkii moottorin pakopuolen pienen käytän jälkeen.

      Luuletteko te tomppelit, että kiinalainen tekee vuosikymmenestä toiseen samoja virheitä moottoripuolella? Sieltä tulee huipputuotteita lopulta ja jopa Volvoja osaavat tehdä joita suomalaiset esittelevät ylpeänä naapureille.

      Niissä on nettiseuranta ja jopa pystyy sammuttamaan etänä.

    • harrastelija1221

      2 viikkoa jonkkarista kokemusta: käynnistin hajosi 3. käyttökerralla, täytyy pyytää uusi takuuna. Tehoa on mainiosti vanhaan stihliin verrattuna jonka rikoin. ketju kyllä venyi uutena, 2 kertaa putosi päältä,nyt taitaa olla mitassaan.
      Lähtee hyvin käyntiin mutta vähän jännittää aina... ehkä tuon tavoille oppii...

    • Kyntökone

      Kaikkia paskajuurakoita sahaillut monta vuotta, tilhi on säästynyt niiltä.

      Pakkasella toimii huonosti, en ole vaivautunut säätämään.

      • Anonyymi

        2010 ostin Jonseredin sahan 500e maksoi vielä toimii,kuulemma tässä mallissa puola sitten antautuu joskus,
        vaalean vihreä Florabest saha eli halpasaha ja Huskyn kopio toiminu mutta vie bensaa AIKA paljon,että ei kannata suuria puita kiljuttaa poikki,Stihl on jotenkin erikoinen rakenteeltaan ja mikään ei ole samanlaista kuin muissa,en oikeen tykkää Sakemannista.
        Pieni Joseredi oli Poulanin kopio,siitä meni öljypumppu myös rikki ja laippa sen myötä,eli ei se merkkikään aina laatua sanele,yksi Jonsered tuhosi männän isäukolla,pikku Jonsessa meni purut moottoriiin koska ilmanputsari tehty väärin eikä pysy paikallaan.
        Siinä ne kokemukset jotka itellä ollu,paha sanoa mikä hyvä muikä huono?
        Jos on kunnon metsätöitä niin sitten kunnon sahakin mukaan jos taas sahaa rankoja,kuormalavoja sun muuta rojupuuta käy siihen mikä vaan joka leikkaa.
        Se että terä joko puree tai ei ei ole sahan vika,terä pitää olla terotettu JA laippakin kun on laadukas niin heikkokin saha muuttuu aivan toiseksi kun on laadukas terä.
        Husgvarna hyvä kallis ja hajoaa myös aikanaan,on menny puolia sun muuta,paha sanoa mikä olis paras tai ihan huono...


      • Anonyymi

        Just näin, KAKSI KETJUA KYMPILLÄ, EI TARVI VAIVAUTUA KORJAAMAAN. Stihlin korjaaminen ainakin ottaa pattiin, huskuakaan tarvi korjata, kun männät kalliita ja pyttykin ostettava, jos meinaa saada käyntiinkin vielä.


    • Anonyymi

      Ostin myös puuilosta tuon Kiinan ihmeen, 79€. Käy aika hyvin käteen, mutta pitää olla toinen saha mukana kun metsään lähtee. Ensimmäinen ei käynyt tyhjä käyntiä, Puuilon mies sääti, sitten alkoi tankki vuotaa, sain uuden takuuseen. Seuraavasta kaasu viistot petti, sain uuden. Viimeinen jäi itselle, kun se vuoden takuu loppui, vaihdoin sen sitten jonsorediin, kalliimpi on, mutta ei tarvi kuin yhden sahan mukaan kun lähtee metsään. Ja olen vain polttopuita itselle sahaillu...

    • Anonyymi

      Täällä jönköping 52 kuutioinen. 5 vuotta toiminut ja voimaa piisaa. Esim huskin 162se ei pärjää tälle. Toki onhan tämä jo uutena purettu osiin ja ns hienosäädetty sylinterin kanavat kohdilleen ja squish välys yms. Kiekaisee 15 000 ja kaasu vastaus on todella herkkä. Kevyt tehoihinsa nähden. Ei valittamista

    • Anonyymi

      Nyt rupesi kiinan huski eli jönköping vetämään kun pääsin pytyn kanaviin käsiksi.
      Nuapurin 162 husse ee pärjännyt katkonnassa vaikka sil on isompi se

      • Anonyymi

        Stihliä ovat yrittäneet kopioida.


    • Anonyymi

      Parasta mitä rahalla saa.

      • Anonyymi

        Mies tarvitsee kunnon sahan vain kerran elämässään -Jongköping.


    • Anonyymi

      Stihl ms 170 maksaa n 200, ja se on jo saha.
      Älkää hyvät ihmiset ostako noita puupiilon Kiinan ihmeitä, toimii aikansa ja saatte heittää roskiin.

      • Anonyymi

        Höpöhöpö. Jongtsööpping on aito Miesten saha. Mutta ei tarvita.


    • Anonyymi

      kyllähän jönköping vetää jos pikkusen sitä kutittelee, kamun isä oli ihmeissään kun tuulenkaatoja sahailtiin loimaalla kesämökillä niin turengin ukko oli ällikällä lyöty kun jönkkäri naukasi 15000 kierrosta laippa syvällä tukissa ja pölkky tipahti 15 sekunttia nopeemmin mitä sen 272 huskilla😅.
      mm seuraavaa oli tehty: imu ukko viilattu 3mm alas ja 2 sivuille (männän skirtin ehdoilla)
      pako ylös 3mm ja sivuille 2. mäntään tehty reiät virtsaus kanavien kohdille eli läpihönkivä mäntä.
      2 kpl sormikanavia jyrsitty imuaukon yläpuolelle helmoista asti eli ns fingerportit.
      squis dropattu 0.5 milliin ja reikiä porattu patoputkeen lisää.
      sytytys on puolikiilaa aikaisemmalla.
      läppäventtiilejä ei ole laitettu imuun mutta harkinnassa toisi rutkasti vääntöä(pyramidreeds)
      kaasutin on tillotson hl324
      näillä eväillä jerkkua löytyy pieksemään 272 huskin ja jopa stiilin ukkosarjan kontran!

      • Anonyymi

        siis laippa oli syvällä tukissa ei ukissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis laippa oli syvällä tukissa ei ukissa.

        tais t. ukki kiekasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis laippa oli syvällä tukissa ei ukissa.

        Kyllä se ”laippa” voi olla syvällä ukissakin. Näin nykyaikana.


    • Anonyymi

      Hauskaa lukea näitä sepustuksia. Joku sahojen myyjä sekoittaa väitöksillä palstalla.

      Samat osat sopii moneen sahaan joita toinen myy 300 ja toinen 70. Noloo sahuri ei saa halpaa tai kallista sahaa pelaamaan. Jättää sahan jumiin puuhun ja vetelee laipan sekä ketjun rikki.

      Käyttää nuukuuksissaan tavallista öljyä pensan seassa ja sillä sahalla ei sahata kuin muutama tankki ja saha on sökö. Kunnon kakstahti öljy ja 3-4 % pensa niin savuttaa vähän mutta kestää halppiskin monta vuotta.

      Vähintään 2 sahaa, jos lähtee harrastelija metsään niin saa sillä toisella irti jumittuneen sahan.

      • Anonyymi

        Minulla ei ole ikinä jumittunut saha puuhun, vaikka olen harrastelija. Sahannut tosin olen jo 70-luvulta asti.


    • Anonyymi

      Väritys on oranssi kuin ammattisahoissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1535
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1354
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe