Kulttuurilauantai kahvilassa

runo ratsu

Runoja ja muuta korkeakulttuuria. Kirjoita itse tai kopioi netistä. Liitä linkkejä jos haluat.
Estraadi on avoin.

Lauri Pohjanpää: Jänikset

Emo-jänis tuli pyrynä metsän rajaa
kun isä poikineen teki talvimajaa.

"Se tulee!" huus emo ja ilmaa haukkas
ja huohottain yli kantojen laukkas.

"Mikä?" ärähti isä. "No tulla anna! -
Mitä tollotat poika? Käy kiinni ja kanna."

"Vielä kysyt" jo suuttui emo, "no Raiku
ja pamaus, tiemmä, ja haiku ja kaiku.

Se tulee jo suolla, sen näki rastas."
"Ei meillä peljätä" isä vastas -

"Sul aina on äiti se hätä ja hoppu"
isä pystyyn nous, "siit on tehtävä loppu."

Putos haavasta lehti ja tuli polun poikki -
isä-jussi kuin ammuttu viitaan loikki.

27

641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vasso-Q

      No kun en uutta osaa väsätä niin lainaan itseltäni ikivanhan:

      ”Osta Ifa, auto paras.
      Sit´ei huoli ykskään varas!”
      sanoi automyyjä.

      Kurkkuaan karas
      ja hiuksiaan haras
      hymyillen kuin Jari Saras-
      vuo,
      tuo markkinointiguru.

      Ei tullut siitä minulle suru
      ei edes vatsanpuru.

      Ahaa, tämä on ansa!

      Tietäähän kansa,
      ettei Ifoja enää valmisteta.
      Ei myydä eikä osteta,
      ei pukeillekaan nosteta,
      ei naapurille kosteta
      Ifan pakokaasun katkuilla
      vaikka satkuilla
      niitä jo saisi
      jos haluaisi.
      Mutta minäpä en halua
      tuollaista kalua.

      Annan valua
      kahdella renkaalla.
      Mäen yllä ja alla,
      kaikkialla,
      taivasalla,
      säällä kirkkahalla
      tai sateisemmalla
      polkupyörän tarakalla

      minä painelen menemään.

    • vasso-Q

      Minä seuraavaksi netin aarteita kaivoin.

      Haitula. (Kirsi Kunnas)

      Oli kerran Haitula,
      joka oli pienempi kuin pieni,joka oli pikkuruinen tylleröinen,
      aivan mahdottoman pieni

      Hän asui korvassa,
      joka oli sattumoisin sieni,
      joka oli korvasieni sattumoisin
      aivan kummallinen sieni

      Ja siinä sienessä
      oli viiskymmentviisi koloa,
      sekä viisikymment kolonkoloa
      sekä sata kolonkolonkoloa

      Vaan kerran Heitula
      tuumi, että oli vasta noloa,
      ettei ollut viisikymmentkuusi koloa.

      Ja lähti pois.

    • Maailman tekijä

      T.H Körner


      Oli Pekka ilkimys aikamoinen
      ja kujeissa vailla vertaistaan.
      Oli syypää hän, ei koskaan toinen,
      mikä kepponen kylässä sattuikaan.

      Jos häijyä tehdyksi nähtiin milloin,
      Pekan täytyi se omakseen tunnustaa.
      Tai jos hän sen kielsi, varmasti silloin
      sai selkäänsä niin, että tärisi maa.

      Sepä vaikutti sen, että omakseen aina
      heti myönteli Pekka, oli syy tai ei. -
      Lukukinkerit taas oli lauantaina,
      ja Pekankin lukkari sinne vei.

      "Kuka maailman on tehnyt?" suntio kysyi
      ja oli niin ankaran muotoinen.
      Jo säikähti Pekka, mut vaiti pysyi.
      Toki viimein huus: "Minä ainakaan en!"

      Mut suntio suuttui; "Teetkös pilkkaa!
      Sano: Kuka on tehnyt maailman?
      Älä mutki, sanohan kiireen vilkkaa,
      tai muutoin tartun ma tukkahan!"

      Nyt aatteli Pekka: on myöntää paras
      ja ruikutti: "Antakaa anteeks tää!
      Minä kaiken tein, minä konna ja varas,
      mutta toiste en tee, vaikka menisi pää."

      • kaisa.paulig.

        pohdintoja netissäkin piilevästä suoranaisesta pahuudesta. Mutta missä, kenessä, keissä se todellisuudessa pahimmillaan piilee? Jokaisessa jotakin siitä/jotenkin?

        Missä varsinainen vitsi piilee, mikä viihdyttää palstanäytelmiä laativien mielestä parhaiten? Miten paljon netissä ns. viihtyminen voi salakavalasti muokata ihmistä, koukuttaa tai ihan miten tahansa muuten yrittää vaikuttaa yksittäiseen ihmiseen, hänen mielipiteisiinsä ja mielikuviinsa esim. jostakin yksittäisestä kirjoittajasta tai ns. kirjoittajakaartista?

        Mikä nettikirjoittamisessa on niin pyhää, niin tabua, että sitä ei voi yrittää ottaa keinoin tai toisin esiin? Tuli syystä tai toisesta mieleeni eräs teksti, jonka Suomi24 on näkynyt säilyttäneen syystä tai toisesta arkistonsa muistissa, senkin. Mitä on yrittää puhua seinille?:)



        Voi elämän kevät!

        Kutsumatta pahuus ei
        hiivi ovesi taakse
        kuolleiden sielujen yönä
        kuin kerjäläinen hattu kourassa –
        karkki tai kepponen -
        provosoiva ilkeän
        pilkkaajan naamio kasvoillaan.

        Ei. Se liehittelee sinua,
        kirkastaa keväisen aamun,
        tuo taipuisin askelin
        tanssahteleva hovinarri
        mairea hymy kasvoillaan –
        ota.
        Ota ja nauti.
        Nyt huvittele.
        Kuvittele! Kaikki ilmaista.
        Minä maksan.

        Tarvitsethan kaikenlaista.
        Hyväksyntää - rakastetun katseen?
        Siis kutsuu tanssiin,
        huumaavasti hivellen
        nostaa käsivarsilleen,
        kantaa himon pyörteisiin.
        Anna minä vien.
        Relax ja vaivu ekstaasiin.
        Kuvittele, mikä täyttymys!
        Minä hoidan.

        Pahuus astelee luoksesi
        määrätietoisin askelin –
        liehitellen
        keikaroi portaillasi
        kasvoillaan menestyvän
        myyntimiehen kestohymy.
        Nyt mennään, kyllin eläydytty jo!
        Siis anna palaa!
        Kuvittele, mikä nautinto!

        Silkinpehmeästi ihoasi,
        egoasi silittää ja
        pidättelee armotonta nauruaan –
        sinä loput maksat.
        Kuvittele, miten paljon
        ja mitä tilannut jo oot...


      • kaisa.paulig. kirjoitti:

        pohdintoja netissäkin piilevästä suoranaisesta pahuudesta. Mutta missä, kenessä, keissä se todellisuudessa pahimmillaan piilee? Jokaisessa jotakin siitä/jotenkin?

        Missä varsinainen vitsi piilee, mikä viihdyttää palstanäytelmiä laativien mielestä parhaiten? Miten paljon netissä ns. viihtyminen voi salakavalasti muokata ihmistä, koukuttaa tai ihan miten tahansa muuten yrittää vaikuttaa yksittäiseen ihmiseen, hänen mielipiteisiinsä ja mielikuviinsa esim. jostakin yksittäisestä kirjoittajasta tai ns. kirjoittajakaartista?

        Mikä nettikirjoittamisessa on niin pyhää, niin tabua, että sitä ei voi yrittää ottaa keinoin tai toisin esiin? Tuli syystä tai toisesta mieleeni eräs teksti, jonka Suomi24 on näkynyt säilyttäneen syystä tai toisesta arkistonsa muistissa, senkin. Mitä on yrittää puhua seinille?:)



        Voi elämän kevät!

        Kutsumatta pahuus ei
        hiivi ovesi taakse
        kuolleiden sielujen yönä
        kuin kerjäläinen hattu kourassa –
        karkki tai kepponen -
        provosoiva ilkeän
        pilkkaajan naamio kasvoillaan.

        Ei. Se liehittelee sinua,
        kirkastaa keväisen aamun,
        tuo taipuisin askelin
        tanssahteleva hovinarri
        mairea hymy kasvoillaan –
        ota.
        Ota ja nauti.
        Nyt huvittele.
        Kuvittele! Kaikki ilmaista.
        Minä maksan.

        Tarvitsethan kaikenlaista.
        Hyväksyntää - rakastetun katseen?
        Siis kutsuu tanssiin,
        huumaavasti hivellen
        nostaa käsivarsilleen,
        kantaa himon pyörteisiin.
        Anna minä vien.
        Relax ja vaivu ekstaasiin.
        Kuvittele, mikä täyttymys!
        Minä hoidan.

        Pahuus astelee luoksesi
        määrätietoisin askelin –
        liehitellen
        keikaroi portaillasi
        kasvoillaan menestyvän
        myyntimiehen kestohymy.
        Nyt mennään, kyllin eläydytty jo!
        Siis anna palaa!
        Kuvittele, mikä nautinto!

        Silkinpehmeästi ihoasi,
        egoasi silittää ja
        pidättelee armotonta nauruaan –
        sinä loput maksat.
        Kuvittele, miten paljon
        ja mitä tilannut jo oot...

        "jos sä avaat ittes vittuilulle niin sä saat sitä " ?
        Entäpä jos näyttäisit toisenlaista esimerkkiä :)

        Jos olet pahuus
        hus pois oveltani
        En kaipaa Sinua.

        ps. ymmärrän että olet kovin kiinnostunut kirjoittajista, palstan tilasta, suomi24:n tilasta,kaikesta nettiin liittyvästä, mutta, mä en jaksa velloa siinä upottavassa loputtomassa suossa. Jospa löytäisit jonkun joka olisi enemmän kiinnostunut kirjoittajien sieluntiloista :)


      • kaisa.paulig.
        TaikisN kirjoitti:

        "jos sä avaat ittes vittuilulle niin sä saat sitä " ?
        Entäpä jos näyttäisit toisenlaista esimerkkiä :)

        Jos olet pahuus
        hus pois oveltani
        En kaipaa Sinua.

        ps. ymmärrän että olet kovin kiinnostunut kirjoittajista, palstan tilasta, suomi24:n tilasta,kaikesta nettiin liittyvästä, mutta, mä en jaksa velloa siinä upottavassa loputtomassa suossa. Jospa löytäisit jonkun joka olisi enemmän kiinnostunut kirjoittajien sieluntiloista :)

        Netissä ei tiedä, kenelle tosiasiassa tulee vastanneeksi. Kuten esim. vastatessa nimimerkin TaikisN takaa kirjoittavalle, nyt Sinulle.:)

        Kun otin ko. lauseen/lainauksen toimitusjohtaja Ilolan puheesta esille, puheesta joka oli netissä nähtävillä videon kautta, ele- ja kehonkielenkin kautta, sain vaikutelman, että toimitusjohtaja antoi hymähdellen hyväksynnän ko. kaltaiselle toiminnalle johtamassaan Suomi24:ssä.
        Näinkö oikein ja kuvittelinko näkeväni? Tulkitsinko hänen sanomansa oikein vai tulenko nyt vääristelleeksi hänen tarkoittamaansa? Mitä annan saamani mielikuvan kertoa itselleni ja muille siitä kertoessani Suomi24:n hyväksymistä, toimitusjohtajansa suulla hyväksymistä toimintamalleista?

        Asetit sanasi:
        "Jos olet pahuus
        hus pois oveltani
        En kaipaa Sinua."

        Se on juuri sitäkin, nettikirjoittaminen. Kenen muunkin tahansa. Ymmärrät varmaan, mitä tarkoitan.

        viimeisimpään kappaleeseesi lisäten: Nimimerkki TaikisN esiintyy kuitenkin sangen usein sosiaalisoistuneella suolla:) Kaltaiseni kirjoittaja käyttää itseään välineenä viestinsä perille saattamiseksi. Miten on nimimerkin TaikisN kanssa? Sama ei syystä tai toisesta liene mahdollista?:)

        Mutta vastineesi on hyvä esimerkki siitä, että netissä kirjoittaessa ns. ummikon on syytäkin epäillä, onko vastassa aito pahuus. Ja mihin kaikkeen, siinä tapauksessa jos se olisi oikeasti pahansuopa, se vastaantullessaan mahtaa kyetä. Vaikka sitten joukkovoimalla, raukkamaisesti moni yhtä vastaan?

        On nämä henkilöllisyyden anastajat, hakkeri- ja krakkeririkolliset, muut rikollisjengit, jotka käyttävät nettiä hyväkseen liiketoiminnassaan, pedofiilit, huijarit ja markkinamiesten häikäilemättömät keinot edistää asiaansa, jne. Rohkea, suorastaan tyhmänrohkea kirjoittaa aitona itsenään, avautuu niin, että voi ottaa mainitsemasi vattuilun vastaan. Siihen on varmaan syynsä.:)

        Ja ovat ne kaikki kaikenlaisille ilmi- tai piilovaikutuksille alttiit uhrit. Ja tuhannet, tuhannet ns. kasvot, jotka nettiin kirjoittajat omaavat, tai jotka heille luodaan, joko omasta tai toisten toimesta.

        Eikö niin, nimimerkin TaikisN takaa kirjoittava?

        ps. olen muuten kyllin yksinkertainen ihmetelläkseni, mitä netissä kohtaaminen voi ylipäätään tarkoittaa?


      • kaisa.paulig. kirjoitti:

        Netissä ei tiedä, kenelle tosiasiassa tulee vastanneeksi. Kuten esim. vastatessa nimimerkin TaikisN takaa kirjoittavalle, nyt Sinulle.:)

        Kun otin ko. lauseen/lainauksen toimitusjohtaja Ilolan puheesta esille, puheesta joka oli netissä nähtävillä videon kautta, ele- ja kehonkielenkin kautta, sain vaikutelman, että toimitusjohtaja antoi hymähdellen hyväksynnän ko. kaltaiselle toiminnalle johtamassaan Suomi24:ssä.
        Näinkö oikein ja kuvittelinko näkeväni? Tulkitsinko hänen sanomansa oikein vai tulenko nyt vääristelleeksi hänen tarkoittamaansa? Mitä annan saamani mielikuvan kertoa itselleni ja muille siitä kertoessani Suomi24:n hyväksymistä, toimitusjohtajansa suulla hyväksymistä toimintamalleista?

        Asetit sanasi:
        "Jos olet pahuus
        hus pois oveltani
        En kaipaa Sinua."

        Se on juuri sitäkin, nettikirjoittaminen. Kenen muunkin tahansa. Ymmärrät varmaan, mitä tarkoitan.

        viimeisimpään kappaleeseesi lisäten: Nimimerkki TaikisN esiintyy kuitenkin sangen usein sosiaalisoistuneella suolla:) Kaltaiseni kirjoittaja käyttää itseään välineenä viestinsä perille saattamiseksi. Miten on nimimerkin TaikisN kanssa? Sama ei syystä tai toisesta liene mahdollista?:)

        Mutta vastineesi on hyvä esimerkki siitä, että netissä kirjoittaessa ns. ummikon on syytäkin epäillä, onko vastassa aito pahuus. Ja mihin kaikkeen, siinä tapauksessa jos se olisi oikeasti pahansuopa, se vastaantullessaan mahtaa kyetä. Vaikka sitten joukkovoimalla, raukkamaisesti moni yhtä vastaan?

        On nämä henkilöllisyyden anastajat, hakkeri- ja krakkeririkolliset, muut rikollisjengit, jotka käyttävät nettiä hyväkseen liiketoiminnassaan, pedofiilit, huijarit ja markkinamiesten häikäilemättömät keinot edistää asiaansa, jne. Rohkea, suorastaan tyhmänrohkea kirjoittaa aitona itsenään, avautuu niin, että voi ottaa mainitsemasi vattuilun vastaan. Siihen on varmaan syynsä.:)

        Ja ovat ne kaikki kaikenlaisille ilmi- tai piilovaikutuksille alttiit uhrit. Ja tuhannet, tuhannet ns. kasvot, jotka nettiin kirjoittajat omaavat, tai jotka heille luodaan, joko omasta tai toisten toimesta.

        Eikö niin, nimimerkin TaikisN takaa kirjoittava?

        ps. olen muuten kyllin yksinkertainen ihmetelläkseni, mitä netissä kohtaaminen voi ylipäätään tarkoittaa?

        Anteeksi nyt vallan kauhiasti, mutta mä oon tippunut kärryiltä jo edellisellä kierroksella :))


      • kaisa.paulig.
        TaikisN kirjoitti:

        Anteeksi nyt vallan kauhiasti, mutta mä oon tippunut kärryiltä jo edellisellä kierroksella :))

        alkamassa telkun ykkösellä.

        Mä saan nähdä vihdoin Baban! Ja hieman tervoa ja höyheniä ynnä eräänlaisen stan up- hah-hah-hah -koomikon.

        Tuntuvat jo mainitsevan kerjäämisen.
        Oikein odotan lisää... vallan rikollisuus- ja teatterisanatkin jo kuulin.:)

        Tanssii tähtien kanssa... rahan vuoksi...puhtaasta rakkaudesta... jne.
        Uusinnat kiinnostavat.

        Joku porukka maan alla leikkimielinen. Chilestä puhunevat, eivät Suomesta...

        sauna viehättää stan up tyyppiä... eikä joku muista mitään...


      • kaisa.paulig. kirjoitti:

        alkamassa telkun ykkösellä.

        Mä saan nähdä vihdoin Baban! Ja hieman tervoa ja höyheniä ynnä eräänlaisen stan up- hah-hah-hah -koomikon.

        Tuntuvat jo mainitsevan kerjäämisen.
        Oikein odotan lisää... vallan rikollisuus- ja teatterisanatkin jo kuulin.:)

        Tanssii tähtien kanssa... rahan vuoksi...puhtaasta rakkaudesta... jne.
        Uusinnat kiinnostavat.

        Joku porukka maan alla leikkimielinen. Chilestä puhunevat, eivät Suomesta...

        sauna viehättää stan up tyyppiä... eikä joku muista mitään...

        niin ja anteeksi tuo edellinen viestini, ihan asiaahan sinä puhut vaikken ajatustesi virrassa aina pysykään. Niin, jos haluat aidosti vaikuttaa niin miksipä et laittaisi ajatuksiasi jonnekin vilkkammalle palstalle, täällä taitaa käydä vain kourallinen lukijoita. Ehkä Sinua kuunneltaisiin enemmän esim vilkkaalla ikäryhmäpalstalla, ja kuulin tuossa että huuhaalla on ollut todella pahoja viestejä,siellä saattaisi olla tilausta palstanparantajalle.

        Toisaalta, jos olet ottanut elämäntehtäväksesi TaikisN:n ruotimisen, niin täytyy sanoa että kaikkeen tässä on joutunutkin :))


      • tulkkinen
        TaikisN kirjoitti:

        niin ja anteeksi tuo edellinen viestini, ihan asiaahan sinä puhut vaikken ajatustesi virrassa aina pysykään. Niin, jos haluat aidosti vaikuttaa niin miksipä et laittaisi ajatuksiasi jonnekin vilkkammalle palstalle, täällä taitaa käydä vain kourallinen lukijoita. Ehkä Sinua kuunneltaisiin enemmän esim vilkkaalla ikäryhmäpalstalla, ja kuulin tuossa että huuhaalla on ollut todella pahoja viestejä,siellä saattaisi olla tilausta palstanparantajalle.

        Toisaalta, jos olet ottanut elämäntehtäväksesi TaikisN:n ruotimisen, niin täytyy sanoa että kaikkeen tässä on joutunutkin :))

        Hus, hus, pois MINUN palstaltani, täällä MINÄ määrään mitä ja ketä saa kirjoittaa


      • tulkkinen kirjoitti:

        Hus, hus, pois MINUN palstaltani, täällä MINÄ määrään mitä ja ketä saa kirjoittaa

        tarkoittikin. En mä nyt niin vähällä lähde :)


      • kaisa.paulig.
        TaikisN kirjoitti:

        niin ja anteeksi tuo edellinen viestini, ihan asiaahan sinä puhut vaikken ajatustesi virrassa aina pysykään. Niin, jos haluat aidosti vaikuttaa niin miksipä et laittaisi ajatuksiasi jonnekin vilkkammalle palstalle, täällä taitaa käydä vain kourallinen lukijoita. Ehkä Sinua kuunneltaisiin enemmän esim vilkkaalla ikäryhmäpalstalla, ja kuulin tuossa että huuhaalla on ollut todella pahoja viestejä,siellä saattaisi olla tilausta palstanparantajalle.

        Toisaalta, jos olet ottanut elämäntehtäväksesi TaikisN:n ruotimisen, niin täytyy sanoa että kaikkeen tässä on joutunutkin :))

        Vaan paljonko on paljon ja mikä ihan liikaa? Vieläkö autoille annetaan ryyppy ennen kuin ne käynnistyvät, tai peräprutkuille? Eräs autorakastaja saattaisi varmaan tietää, aivan kuin Suomi24:stäkin riittävästi vastatakseen. Myös omalta osaltaan toiminnasta millä tahansa sivulla.

        Siitä tulikin mieleeni oikeusministeriön ajatelmat, pitäisikö keskusteluareenoita ylläpitävien ottaa vastuuta sisällyttämästään sisällöstä? Ja Julkisen Sanan Neuvoston ajatelmat, pitäisikö journalismia edustavien ylläpitämien keskustelupalstojen ...

        Jos TaikisN nimimerkki kaikkine kommervenkkeinensä katsoo edustavansa Suomi24:n seinää, jolle ja josta kirjoitan sen minkä kerkiän ja sen mitä en ymmärrä, niin voisimme samantein palata käsittelemään egomatkailua sen ja sen välillä. Ja siinä kultaisella keskitiellä, josta voi kultaa vuolla?

        Se ja sama joka palstalla, jolle olen vilkaissut?

        Siinä sitä yritänyttä taas laitetaan tiehensä, mitäs on valinnut tiensä.:) Tulee nyt mieleeni verrata erästä mysteeristä ihmistä suoranaiseen haamuarmeijaan, joka kuollutta leikkien liikkuu palstoilla. Voi sitä maailmanmenoa, jota kaltaiseni kalkkeutuneen vanhuksen on vaikea ymmärtää.

        Ja siitäkös tuli mieleeni Charlie Chaplin ja Nykyaika. Ja vanhusten ylläpito tai sen puute.

        Olen ollut olevinani kaukaa viisas ja keksineeni ihan itse erään termin: mutinaketjut. Se tarkoittaa sitä, että tulee antaneeksi puheenaihetta, ikkään kuin selän takana.
        On muusia muusille, niinkin sanoakseni.

        Ah, TaikisN-nimimerkki. Sä oot mun muusa!

        Juu, luulen nähneeni jo yhdellä vilkaisulla senkaltaisia ikätyhmät -sivullakin. Jotenkin käytetty ja kulunut kuvio, sellainen läpinäkyvä niinkuin... niinkuin sivistynyt ihminen. Se se oli!

        Ja senhän sä tiesitkin?:)


      • kaisa.paulig. kirjoitti:

        Vaan paljonko on paljon ja mikä ihan liikaa? Vieläkö autoille annetaan ryyppy ennen kuin ne käynnistyvät, tai peräprutkuille? Eräs autorakastaja saattaisi varmaan tietää, aivan kuin Suomi24:stäkin riittävästi vastatakseen. Myös omalta osaltaan toiminnasta millä tahansa sivulla.

        Siitä tulikin mieleeni oikeusministeriön ajatelmat, pitäisikö keskusteluareenoita ylläpitävien ottaa vastuuta sisällyttämästään sisällöstä? Ja Julkisen Sanan Neuvoston ajatelmat, pitäisikö journalismia edustavien ylläpitämien keskustelupalstojen ...

        Jos TaikisN nimimerkki kaikkine kommervenkkeinensä katsoo edustavansa Suomi24:n seinää, jolle ja josta kirjoitan sen minkä kerkiän ja sen mitä en ymmärrä, niin voisimme samantein palata käsittelemään egomatkailua sen ja sen välillä. Ja siinä kultaisella keskitiellä, josta voi kultaa vuolla?

        Se ja sama joka palstalla, jolle olen vilkaissut?

        Siinä sitä yritänyttä taas laitetaan tiehensä, mitäs on valinnut tiensä.:) Tulee nyt mieleeni verrata erästä mysteeristä ihmistä suoranaiseen haamuarmeijaan, joka kuollutta leikkien liikkuu palstoilla. Voi sitä maailmanmenoa, jota kaltaiseni kalkkeutuneen vanhuksen on vaikea ymmärtää.

        Ja siitäkös tuli mieleeni Charlie Chaplin ja Nykyaika. Ja vanhusten ylläpito tai sen puute.

        Olen ollut olevinani kaukaa viisas ja keksineeni ihan itse erään termin: mutinaketjut. Se tarkoittaa sitä, että tulee antaneeksi puheenaihetta, ikkään kuin selän takana.
        On muusia muusille, niinkin sanoakseni.

        Ah, TaikisN-nimimerkki. Sä oot mun muusa!

        Juu, luulen nähneeni jo yhdellä vilkaisulla senkaltaisia ikätyhmät -sivullakin. Jotenkin käytetty ja kulunut kuvio, sellainen läpinäkyvä niinkuin... niinkuin sivistynyt ihminen. Se se oli!

        Ja senhän sä tiesitkin?:)

        Keskustelupalstojen ylläpitäjillä pitäisi olla enemmän vastuuta viesteistä joita palstoilleen ensinnäkin päästää ja toisakseen mitä siellä pitää. Mutta jos tavoitteena on vain viestien suuri määrä, kuten Suomi24:llä näyttä olevan, silloinhan kaikki haistattelutkin ovat firmalle vain plussaa. Jos minulta kysyttäisiin, ja vaikkei kysyttäisikään, niin laittaisin joko rekisteröintipakon tai rekisteröintikiellon tälle foorumille. Miksikö, no tajuat aika varmasti miksi :)

        Jaa Suomi24:n seinä, hulvaton ajatus. Kokeeko Kaisa.paulig olevansa osa Suomi24:n seinää nyt kun TaikisN vastaa hänen kirjoittamaansa viestiin. Ehkä meissä on se ero, että mä koen sinut eläväksi ihmiseksi, en riviksi kirjaimia. :)

        Vai että vielä oikein muusa :D Monena tässä on oltukin, muttei vielä muusana. Kokemus tämänkin. Mitähän muusan tehtäviin kuuluu? Istua suuren taiteilijan jalkojen juuressa ja katsella ihaillen?


      • kaisa.paulig.
        tulkkinen kirjoitti:

        Hus, hus, pois MINUN palstaltani, täällä MINÄ määrään mitä ja ketä saa kirjoittaa

        ettei YLLÄPIDOLLA olekaan huumorintajua.

        Että se kiusaantuukin alituisesta kyselemisestä niin että se vaivautuu aivan kamalasti.

        Kerronpa tositarinan, en heimojen välisestä sorrosta, vaan etuilusta.

        Tunsin erään ihmisen, joka keräsi ollakseen taloudellinen paljon ns. isoa liinavaatepyykkiä, siis likapyykkiä, jonka pesi erään kolossin pesutuvalla suuren suuressa likapyykkikoneessa.

        Ko. likapyykinpesukonetta käyttääkseen piti ensin käyttöä ajattelevan varata likapyykinpesuaika. Sen tuntemani teki määräysten mukaan. Koitti etukäteen varattu likapyykinpesuaika. Tuntemani hakemaan likapyykinpesutuvan avainta, mutta olipa joku sen nenän edestä jo vienyt, niin sanoakseni.

        Tuntemani teputtaa katsomaan, että mikä mitä? Romaaninainen, iäkäs sellainen, oli pesukoneen jo täyttänyt, ja se pyöritti kaikenkirjavia niin kuin likapyykkipesukoneen tuleekin tehdä, kun joku sen tulee käynnistäneeksi.

        Tuntemani siihen, että kuinkas nyt näin?
        Että jonkun toisen maksamalla ajalla sitä pestäänkin teidän likapyykkejänne?
        Kohteliaasti teititteli itseään vanhempaa ja kokeneempaa naista, heimovihasta ei ollut kyse, se oli fakta.

        Johon romaaninainen, iäkäs ja oikeasti lukutaidoton, että kun en osaa oikein lukea... johon tuntemani, että laskea hyvinkin osannet?


      • kaisa.paulig.
        TaikisN kirjoitti:

        Keskustelupalstojen ylläpitäjillä pitäisi olla enemmän vastuuta viesteistä joita palstoilleen ensinnäkin päästää ja toisakseen mitä siellä pitää. Mutta jos tavoitteena on vain viestien suuri määrä, kuten Suomi24:llä näyttä olevan, silloinhan kaikki haistattelutkin ovat firmalle vain plussaa. Jos minulta kysyttäisiin, ja vaikkei kysyttäisikään, niin laittaisin joko rekisteröintipakon tai rekisteröintikiellon tälle foorumille. Miksikö, no tajuat aika varmasti miksi :)

        Jaa Suomi24:n seinä, hulvaton ajatus. Kokeeko Kaisa.paulig olevansa osa Suomi24:n seinää nyt kun TaikisN vastaa hänen kirjoittamaansa viestiin. Ehkä meissä on se ero, että mä koen sinut eläväksi ihmiseksi, en riviksi kirjaimia. :)

        Vai että vielä oikein muusa :D Monena tässä on oltukin, muttei vielä muusana. Kokemus tämänkin. Mitähän muusan tehtäviin kuuluu? Istua suuren taiteilijan jalkojen juuressa ja katsella ihaillen?

        Onko täällä suuria taiteilijoitakin? Ilmankos sitä tunteekin olevansa niin kovassa seurassa ettei yhdellä pienellä rusinalla pärjää.

        Muusa-sanan merkitys on minulle esim. kielenkantojen irrottaja. Varalta mieluummin kuvaannollisesti.

        Saattaa se olla myös hahmo-olento, joka saa sutimaan. Tahi tuottamaan poikki taiteesta jorinaketjua. Nettikirjoittelusta kyseenollen sorminäppäryyden nopeuttaja. Tässä tapauksessani.

        Ai, että se onkin sitä. Nyt ymmärrän, miksi niin usein puhutaan, että lapsi haluaa huomiota. Jos se ei saa positiivista, hankkii negatiivista. Kunhan tulee huomatuksi: Suomen suurin mikä-mikä-maa?

        Suomi24 alkaa olla jo vallan varhaisteini? Olen ollut jostakin lukevinani, että vasta noin 10-vuotiaalla alkaisi olla kyky olla moraalinen. Siinä mielessä Suomi24 voisi olla kykenevä erottamaan oikean ja väärän. Mutta valittavasti olen ollut jostakin lukevinani myös, että yrityksellä ei ole moraalia. Se yksi Nalleko se siitä taas esitelmöi?

        Yli viisi miljoonaa viestiä, on siinä viestiä Suomen kansalle ja kansalta.
        Ja jos siinä joukossa on siihen nähden vain muutama kysymys, niin pitäisi jo tulla rekisteröidyksi? Tai sitten ei?

        En ymmärrä. Ja jos ei ymmärrä, pitää kysyä, neuvottiin jo apukoulussa.

        Koko nettikirjoitusurautumiseni ajan olen esittänyt kysymyksiä Suomi24:n seinälle. Ja eikös aika usein joku, niin luulen, ole alkanut vastailla, kaikuko lienee? Ei, en koe. En ole firman palkkalistoilla, ilmaisen asiani vapaaehtoisen orjiintuneen työvoiman suulla. Joten ilmaisemani on kuin kuollut kirjain, näissä oloissa. Juu, vielä kerran ruskan...

        Kunnes YLLÄPITO katsoo tarpeelliseksi, tai sitten ei ja sanoo poks sun kuplilles ja se on taas siinä. Urautuminen ja kaikki.


      • kaisa.paulig. kirjoitti:

        Onko täällä suuria taiteilijoitakin? Ilmankos sitä tunteekin olevansa niin kovassa seurassa ettei yhdellä pienellä rusinalla pärjää.

        Muusa-sanan merkitys on minulle esim. kielenkantojen irrottaja. Varalta mieluummin kuvaannollisesti.

        Saattaa se olla myös hahmo-olento, joka saa sutimaan. Tahi tuottamaan poikki taiteesta jorinaketjua. Nettikirjoittelusta kyseenollen sorminäppäryyden nopeuttaja. Tässä tapauksessani.

        Ai, että se onkin sitä. Nyt ymmärrän, miksi niin usein puhutaan, että lapsi haluaa huomiota. Jos se ei saa positiivista, hankkii negatiivista. Kunhan tulee huomatuksi: Suomen suurin mikä-mikä-maa?

        Suomi24 alkaa olla jo vallan varhaisteini? Olen ollut jostakin lukevinani, että vasta noin 10-vuotiaalla alkaisi olla kyky olla moraalinen. Siinä mielessä Suomi24 voisi olla kykenevä erottamaan oikean ja väärän. Mutta valittavasti olen ollut jostakin lukevinani myös, että yrityksellä ei ole moraalia. Se yksi Nalleko se siitä taas esitelmöi?

        Yli viisi miljoonaa viestiä, on siinä viestiä Suomen kansalle ja kansalta.
        Ja jos siinä joukossa on siihen nähden vain muutama kysymys, niin pitäisi jo tulla rekisteröidyksi? Tai sitten ei?

        En ymmärrä. Ja jos ei ymmärrä, pitää kysyä, neuvottiin jo apukoulussa.

        Koko nettikirjoitusurautumiseni ajan olen esittänyt kysymyksiä Suomi24:n seinälle. Ja eikös aika usein joku, niin luulen, ole alkanut vastailla, kaikuko lienee? Ei, en koe. En ole firman palkkalistoilla, ilmaisen asiani vapaaehtoisen orjiintuneen työvoiman suulla. Joten ilmaisemani on kuin kuollut kirjain, näissä oloissa. Juu, vielä kerran ruskan...

        Kunnes YLLÄPITO katsoo tarpeelliseksi, tai sitten ei ja sanoo poks sun kuplilles ja se on taas siinä. Urautuminen ja kaikki.

        heittäydy vaatimattomaksi, oi suuri taiteilija, olethan jopa muusan itsellesi valinnut. Tästedespäin tulen istumaan jalkojesi juuressa ja katselemaan ylöspäin ihaillen, niinkuin kunnon muusan kuuluukin.:)

        Jos vaatimattomat kommenttini innoittavat hänen tulensa leiskumaan sanojen muodossa, niin jo vain jaksan vastailla :)

        Juu, sinä se on. Eikö Ilola esitelmässään kehuskellut miten paljon Suomi24:llä on viestejä ja käyttäjiä sekä korosti foorumin olevan suomen suurin, laadukkuudesta ei ollut mainintaa. Miten rekisteröitymättömät käyttäjät sitten lasketaan, onko se käyttäjä per kommentti? Jos niin aika isoja lukujahan siitä saadaan.


      • kaisa.paulig.
        TaikisN kirjoitti:

        heittäydy vaatimattomaksi, oi suuri taiteilija, olethan jopa muusan itsellesi valinnut. Tästedespäin tulen istumaan jalkojesi juuressa ja katselemaan ylöspäin ihaillen, niinkuin kunnon muusan kuuluukin.:)

        Jos vaatimattomat kommenttini innoittavat hänen tulensa leiskumaan sanojen muodossa, niin jo vain jaksan vastailla :)

        Juu, sinä se on. Eikö Ilola esitelmässään kehuskellut miten paljon Suomi24:llä on viestejä ja käyttäjiä sekä korosti foorumin olevan suomen suurin, laadukkuudesta ei ollut mainintaa. Miten rekisteröitymättömät käyttäjät sitten lasketaan, onko se käyttäjä per kommentti? Jos niin aika isoja lukujahan siitä saadaan.

        Ettei sitä tavallinen tavis saa sanoa edes yhtä nimimerkkiä muusakseen = kielenkantojaan luojan kiitos vain kuvaannollisesti irroittavaksi provorullaattoriksi.

        Suuret taiteilijat ovat jotakin aivan muuta kuin joku väkäleukainen kaisa.paulig.

        Kuka se on sellaisen määreen asentanut noudatettavaksi, että muusan itselleen saa omia vain joku suuri taiteilija? Kummallinen tuo sivistynyt taidemaailma.

        Juu, että mikä on? Sitähän olen yrittänyt selittää, että laskea osataan kyllä. Joskus lukijamääriäkin?

        Olen ollut lukevinani, että mainostajien luulisi välittävän. Kaikkea sitä kuvitteleekin nähneensä.

        Mutta mitä se trendikkyys sitten mahtaneekaan sisältää, tai brändikkyys.
        Synttärijuhlissa vissiin mediabossien, niin entisten kuin nykyisten hiprakkuutta.
        Eli sitä, että jotain on noussut niin sanotusti päähän.

        Tulee mieleen Tuomari Nurmion Lasten mehuhetki... Jos viitsisin laulella, kuten jotkut, joikhaisin hetkohta: ... päättyi iikäväästiii, musta enkeli vei päivänsankarin...

        Vaikka luvut kasvais, kasvaako pojat ikänä?


      • kaisa.paulig. kirjoitti:

        Ettei sitä tavallinen tavis saa sanoa edes yhtä nimimerkkiä muusakseen = kielenkantojaan luojan kiitos vain kuvaannollisesti irroittavaksi provorullaattoriksi.

        Suuret taiteilijat ovat jotakin aivan muuta kuin joku väkäleukainen kaisa.paulig.

        Kuka se on sellaisen määreen asentanut noudatettavaksi, että muusan itselleen saa omia vain joku suuri taiteilija? Kummallinen tuo sivistynyt taidemaailma.

        Juu, että mikä on? Sitähän olen yrittänyt selittää, että laskea osataan kyllä. Joskus lukijamääriäkin?

        Olen ollut lukevinani, että mainostajien luulisi välittävän. Kaikkea sitä kuvitteleekin nähneensä.

        Mutta mitä se trendikkyys sitten mahtaneekaan sisältää, tai brändikkyys.
        Synttärijuhlissa vissiin mediabossien, niin entisten kuin nykyisten hiprakkuutta.
        Eli sitä, että jotain on noussut niin sanotusti päähän.

        Tulee mieleen Tuomari Nurmion Lasten mehuhetki... Jos viitsisin laulella, kuten jotkut, joikhaisin hetkohta: ... päättyi iikäväästiii, musta enkeli vei päivänsankarin...

        Vaikka luvut kasvais, kasvaako pojat ikänä?

        myrkyn lykkäsi, PROVORULLAATTORI :DD Menee aina vain mahdottomammaksi.

        Olisikohan kuitenkin jossainmäärin niin että sekä Suomi24:llä, että mainostajilla ja jopa kirjoittajilla ja lukijoilla olisi myös jossainmäärin yhteistä synegiaetua. Kirjoittajat saavat suoltaa jopa ilmaiseksi palstoille tekstejään joita lukijat ilman erillistä maksua saavat lukea, kävijämäärät kasvavat sitämyöden kun viestien määrät lisääntyvät, mainostajat kokevat saavansa mainoksilleen mahdollisimman laajan /lukijakunnan ja Suomi24 tuottaa omistajilleen voittoa....

        Nyt meen nukkumaan, hyvää yötä väkäleukaiselle Taiteilijalle.


      • kaisa.paulig.
        TaikisN kirjoitti:

        myrkyn lykkäsi, PROVORULLAATTORI :DD Menee aina vain mahdottomammaksi.

        Olisikohan kuitenkin jossainmäärin niin että sekä Suomi24:llä, että mainostajilla ja jopa kirjoittajilla ja lukijoilla olisi myös jossainmäärin yhteistä synegiaetua. Kirjoittajat saavat suoltaa jopa ilmaiseksi palstoille tekstejään joita lukijat ilman erillistä maksua saavat lukea, kävijämäärät kasvavat sitämyöden kun viestien määrät lisääntyvät, mainostajat kokevat saavansa mainoksilleen mahdollisimman laajan /lukijakunnan ja Suomi24 tuottaa omistajilleen voittoa....

        Nyt meen nukkumaan, hyvää yötä väkäleukaiselle Taiteilijalle.

        nimimerkki TaikisN kenties sanoa synegoetua? Vaiko synenergiaegoa? Vai saako sitä tavan tavis taas havaita suuren aukon sivistyksessään, jos TaikisN-nimimerkki käy Levolle laskemaan kesken synegiaetujen suolennosta.

        Siksikö Suomi24:ää nimitetäänkin suoleksi, koska kirjoittajat saavat suoltaa? Vai siksikö, että Suomi24 suoltaa, mitä kirjoittajat siihen suoltavat?

        Onko suoltaminen synonyymi Suomi24:ään kirjoittamisesta yleensä vai jostakin tietystä tavasta kirjoittaa? Tarkoittaako suoli tyhjää vai täyttä suolta, kun/jos se tarkoittaa Suomi24:ää ja suoltaminen tyhjän suolen täyttämistä vai täyden tyhjentämistä?

        Taiteilija siellä nauttikoon hyvästä yöstä!

        Käyn laskemaan...yks lammas, kaks lammasta, kolme lammasta, yks mustalammas, kaks turkkilaista, kolme alpakkaa, neljä konnaa, viisi sammakkoa, liikaako muka mamuja, kaks romaania täyskustanteena, tuhat viestiä, miljoona muslimia, yks piiloviestiä, kaks oikeeuskosta, yks lammas, kaks karitsaa, kolme paimenta...


      • kaisa.paulig. kirjoitti:

        nimimerkki TaikisN kenties sanoa synegoetua? Vaiko synenergiaegoa? Vai saako sitä tavan tavis taas havaita suuren aukon sivistyksessään, jos TaikisN-nimimerkki käy Levolle laskemaan kesken synegiaetujen suolennosta.

        Siksikö Suomi24:ää nimitetäänkin suoleksi, koska kirjoittajat saavat suoltaa? Vai siksikö, että Suomi24 suoltaa, mitä kirjoittajat siihen suoltavat?

        Onko suoltaminen synonyymi Suomi24:ään kirjoittamisesta yleensä vai jostakin tietystä tavasta kirjoittaa? Tarkoittaako suoli tyhjää vai täyttä suolta, kun/jos se tarkoittaa Suomi24:ää ja suoltaminen tyhjän suolen täyttämistä vai täyden tyhjentämistä?

        Taiteilija siellä nauttikoon hyvästä yöstä!

        Käyn laskemaan...yks lammas, kaks lammasta, kolme lammasta, yks mustalammas, kaks turkkilaista, kolme alpakkaa, neljä konnaa, viisi sammakkoa, liikaako muka mamuja, kaks romaania täyskustanteena, tuhat viestiä, miljoona muslimia, yks piiloviestiä, kaks oikeeuskosta, yks lammas, kaks karitsaa, kolme paimenta...

        Olipa onnellista huomata että olet kirjoittanut vielä vastineen tänne :) Juu, tarkoitin synergiaetua, mutta kirjoitusvirheeni innoitti näköjään sinut jälleen vauhtiin.

        Suoltaminen-sana ei mielstäni liity lainkaan suolen toimintoihin vaan puhumiseen, ja netissä äänettömään puhumiseen eli kirjoittamiseen. Hyvä esimerkki suoltamisesta löytyy näistä eilisistä teksteistämme.

        Nyt en jaksa enempää tanssia kanssasi, kiitos tuokioista.


      • kaisa.paulig.
        TaikisN kirjoitti:

        Olipa onnellista huomata että olet kirjoittanut vielä vastineen tänne :) Juu, tarkoitin synergiaetua, mutta kirjoitusvirheeni innoitti näköjään sinut jälleen vauhtiin.

        Suoltaminen-sana ei mielstäni liity lainkaan suolen toimintoihin vaan puhumiseen, ja netissä äänettömään puhumiseen eli kirjoittamiseen. Hyvä esimerkki suoltamisesta löytyy näistä eilisistä teksteistämme.

        Nyt en jaksa enempää tanssia kanssasi, kiitos tuokioista.

        ymmärrä ihan Erkki, liekkö käytössäsi niin sanoakseni leimaantuaksesi jokin tietty Erkki-murre?

        Kuin myös tuokiokuvista suorastaan edessäsi pokkuroiden


    • *1+1=2*

      Syksy

      Kaksi vanhaa, vanhaa varista
      nuokkuu hiljaa pellon aidalla.
      Ruskea on rinta kaisliston,
      taivas harmaa. Sataa. Syksy on.
      "Kurkikin jo lähti", veljelleen
      toinen virkkaa niinkuin itsekseen.
      Pitkä hiljaisuus. Jo toinenkin
      "niin maar; lähti", sanoo takaisin.
      Sitten vanhukset taas vaikenee.
      Järven pintaan sade soittelee.
      Sukii siivenselkää toisen pää.
      Toinen joskus silmää siristää.
      Höyhenihin niskat kyyristyy
      Sataa. Hiljaista on.Hämärtyy
      yli pellon mustan kynnöksen.
      Tuntuu riihen tuoksu etäinen.
      Kaksi märkää, vanhaa varista
      nuokkuu aatoksissaan aidalla.
      "Täytyy tästä...", toinen havahtuu,
      lentoon verkkaisesti valmistuu.
      "Käyhän taaskin tarinoimassa.
      Oli oikein hauska tavata."

      Lauri Pohjanpää

    • runo ratsu

      *Kulttuuri tarkoittaa tavallisesti yhteisön tai koko ihmiskunnan henkisten ja aineellisten saavutusten kokonaisuutta: tässä merkityksessä käytetään myös sanaa sivistys.[1] Henkinen kulttuuri siirtyy ja säilyy tiedonvälityksen ja oppimisen avulla – henkisellä kulttuurilla on myös suora tai epäsuora rooli aineellisen kulttuurin syntymisen taustalla.*
      Lähde: Wikipedia


      S24-keskustelupalstakulttuuri on oma lajinsa. Siitä ovat kirjoittaneet kolumnistit ja siitä on tehty tv-ohjelmia. Keskustelupalstoille on syntynyt oma kulttuurinsa, jota voisi kuvata lyttäämiskulttuuriksi. Voi vain kuvitella, miten paljon aikaa käytetään miettimiseen, miten parhaiten toista kirjoittajaa voisi loukata.

      Rupattelu on muuttunut nokitteluksi. Ns. palstatutut ovat keränneet muistiinsa toisen kirjoittajan paljastamia yksityisyyteen liittyviä tietoja. Paljon ei siihen tarvita. Riittää kun tietää toisen sukupuolen ja iän summittain. Niistä saa lyömäaseen. Miestä voi ämmitellä tai homotella. Nainen on joko liian nuori, liian vanha, liian lihava tai miehen puutteessa oleva vanhapiika tai sitten muuten vaan ruma. Yleistys on oiva ase. Jos on tuntenut yhden tai jopa useamman miehen/naisen voikin asiantuntevasti heittää keskusteluun miten miehet/naiset aina tekevät niin.

      Laajan piirin kutistuminen pienemmäksi ja kirjoittajien (oletettu) tuttuus on synnyttänyt arvauskulttuurin. Kirjoittajien arvailun taso hipoo taidetta. Todisteiden puuttuessa kukin arvaus osuu yhtä oikeaan tai väärään. Tunnustuksia ei tule ja jos tuleekin, kukaan ei voi tietää tunnustaako oikea tunnustaja vai ei.

      Yhteisön (= S24 keskustelupalstoille kirjoittavat ) henkisten saavutusten kokonaisuus eli sivistys lienee siis tämä. Onko se korkeatasoinen, hyvä, huono vai täysin epäkelpo? Se on jokaisen lukijan itse määriteltävä.

    • vasso-Q

      Muutamia vuosia sitten Nightwish – yhtye levytti uuden solistinsa kanssa kappaleen Amaranth. Pitihän se silloin jo kuunnella ja tykästyin siihen. Tykkään eli pidän siitä vieläkin.
      http://www.youtube.com/watch?v=GdZn7k5rZLQ

      Kulttuurikeskustelun innoittamana aloin tarkastella lähemmin kappaletta. Musiikin epäasiantuntijana sanonkin vaan, että kai he hyvin soittavat. Mutta sanat. Ensinnäkin mikä on Amaranth? Se selvisi helposti Googlen avulla.

      ”Revonhännät eli amarantit (Amaranthus) on trooppisilla ja subtrooppisilla seuduilla esiintyvä kasvisuku. Etelä- ja Keski-Amerikan intiaanit ovat tunteneet ravitsevan alkuviljan, amarantin (Amaranthus hypochondriacus) jo tuhansia vuosia.[1]
      Inkojen kiwicha, punarevonhäntä (Amaranthus caudatus) viihtyy Suomessa yksivuotisena koristekasvina.[2] Suku on saanut nimensä Antiikin Kreikan myyttisen amarantin mukaan - Kreikassa amaranttia pidettiin myyttisenä, kuihtumattomana kukkana.”
      Kappaleen lyriikat löysi Google myös nopeasti, mutta itselleni ei auennut miten ”kuihtumaton kukka”, jos sitä tässä tarkoitettiin, liittyy laulun sanomaan? Vai onko ketunhäntä avainsana?

      Kertosäe:
      Caress the one, the Never-Fading rain in your heart
      - the tears of snow-white sorrow
      Caress the one, the hiding amaranth
      In a land of the daybreak


      Ja mitä symboloi videossa käytetty Hugo Simbergiltä lainattu Haavoittunut enkeli?

      http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/72/The_Wounded_Angel_-_Hugo_Simberg.jpg&imgrefurl=http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:The_Wounded_Angel_-_Hugo_Simberg.jpg&h=571&w=702&sz=43&tbnid=Clz18W7NJeG1gM:&tbnh=114&tbnw=140&prev=/images?q=hugo simberg&zoom=1&q=hugo simberg&hl=fi&usg=__d7dUfN4PGT7srj51_YoME3H454I=&sa=X&ei=Us-yTKPFPMboOd2b7NsF&ved=0CB8Q9QEwAQ

      Päättelin, että sanoittaja on pistänyt sanoja ja videon ohjaaja pistänyt kuvia peräkkäin. Niin tai näin. Lopputulos on korvaani ja silmääni miellyttävä.

    • sanoja peräkkäin

      Peili särkyi pelkästä pahasta olostaan.
      Tuoko taas?

      Teki oman ratkaisunsa.
      Särkyi päästäkseen näkemästä.
      Toistamasta samaa aina, aina.

      Tuo sama napa.
      Tuo sama pää.

      Pään sisällä kaksihaarainen kieli.
      Silmät täynnä vihaa, halveksuntaa.

      Korvat odottaen sanoja.
      Korvalehdet rustottuneena
      tärykalvot kovettuneina
      valmiina taistoon

      Ken vois liekin sammuttaa?
      Peili teki ratkaisunsa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe