Hyvät turvakengät?

kenk1ä

Kertokaapa hyvät kestävät turvakengät. Ennen minulla on ollut sievejä ja jalaksia nyt haluaisin kuitenkin muun merkkiset kengät. Edellytys on,että on jalassa mukavat ja kestävät. Onko esim cofran turvakengät hyviä?

57

18245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • runkhari

      vaikka kalossi on italiassa tehty.. revi siitä huumorii...

    • jalassa
      • tresehh

        vannoutuneena jalaksen miehenä ostin kesäkski työpaikan säästösyistä uvexin maatalat nilkkuri mallit ja eipä kehumista ole.. kummallinen pohjan malli joka ei käytössäkään alkanut muotoutua jalan mukaan,voi olla hyväkin ominaisuus mutta ainakin omat kintut se vain kipeytti! ja tosiaan satunnaisen kesän käytön jälkeen pohjalliset aivan lopussa,mureni erittäin sotkuisasti ja vauhdilla.. ulkopinnassa ei kehumista..


      • Turva kenkä
        tresehh kirjoitti:

        vannoutuneena jalaksen miehenä ostin kesäkski työpaikan säästösyistä uvexin maatalat nilkkuri mallit ja eipä kehumista ole.. kummallinen pohjan malli joka ei käytössäkään alkanut muotoutua jalan mukaan,voi olla hyväkin ominaisuus mutta ainakin omat kintut se vain kipeytti! ja tosiaan satunnaisen kesän käytön jälkeen pohjalliset aivan lopussa,mureni erittäin sotkuisasti ja vauhdilla.. ulkopinnassa ei kehumista..

        Ovat kalliita mutta kyllä sillä sioitetulla rahalla saa vastinetta .Ja lesti sopii Suomalaiseen jälkaan. Hyvä kenkä Ja kenkä tehdään Suomessa edelleen


      • kokemusta vuosia

        Ylimmäiset mustat on todella hyvät.


      • Anonyymi
        tresehh kirjoitti:

        vannoutuneena jalaksen miehenä ostin kesäkski työpaikan säästösyistä uvexin maatalat nilkkuri mallit ja eipä kehumista ole.. kummallinen pohjan malli joka ei käytössäkään alkanut muotoutua jalan mukaan,voi olla hyväkin ominaisuus mutta ainakin omat kintut se vain kipeytti! ja tosiaan satunnaisen kesän käytön jälkeen pohjalliset aivan lopussa,mureni erittäin sotkuisasti ja vauhdilla.. ulkopinnassa ei kehumista..

        EI ole jalaksenkaan kengissä 10 kertaa jalassa pohjat murusina. Eikä kukaan kommentoi jalakselta muka suomi laatua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI ole jalaksenkaan kengissä 10 kertaa jalassa pohjat murusina. Eikä kukaan kommentoi jalakselta muka suomi laatua

        Sievin tekemiin kenkiin on tullut myös tuo pohjien murenemisilmiö, ei uskalla enää ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sievin tekemiin kenkiin on tullut myös tuo pohjien murenemisilmiö, ei uskalla enää ostaa.

        Pohjat vanhenevat. Katsokaa päiväys. Jos muhivat kauan kaupan varastossa, pohjat murenevat. Sama juttu ainakin eurolla ja kuomalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohjat vanhenevat. Katsokaa päiväys. Jos muhivat kauan kaupan varastossa, pohjat murenevat. Sama juttu ainakin eurolla ja kuomalla.

        Kengät eivät ole syötävä elintarvike.


    • turvalliset kengät

      Hei,
      Firma Inter-style myy saksalaisia turvakenkiä sisäkäyttöön. Varastotyöhön, keittiöön, siivoukseen, elintarviketeollisuuteen jne. Mallisto poikkeaa aikapaljon näistä suomalaisista jotka näyttävät suunnitellun pääasiassa ulos.
      Katso nettisivut www.inter-style.fi tai käy myymälässä Helsingin Hämeentiellä.

    • miksu891

      Moi,


      Mitäs mieltä raati on näistä SIEVI SOLID XL S3 turva maihareista et onkos

      hyvät?

      Onkos lämpimät kylmillä talvi keleillä? Pitääkö hyvin vettä ? ja onkohan kuinka

      kestävät ompelukset sievin turva kengissä?



      http://www.bluewinglet.fi/tuotteet.html?id=34/137

      • paljon matkaa sievei

        Sievin Solid XL S3 pitäisi itsellä uusia.
        5 vuotta muistaakseni noilla vedetty syksystä kevääseen asti ja nyt alkaa pohjat olemaan ihan slicksit.

        hyvät ja kestävät kengät, tänään etrasta hakeen uudet


    • turvaa
    • Vai"TURVAA"?

      Mihin hlvettiin tarvitaan jotain "turva" kenkiä?

      Jos työympäristö on "niiiin vaarallinen", että siellä täytyy pukeutua nk. "suojalaitteisiin", niin eikö silloin ole kysymys huonosti hoidetusta työmaasta?

      TV. Yli 30v. rakennuksilla ilman "pellehaalareita".

      • Anonyymi

        no jopa vitsin murjasit.... ett varmaan ole oikeilla rakennuksilla ollu töissä jos tuollaista tekstiä suollat, koska ett ees sellaisille työmaille pääse edes jos ei ole turvallisuus asiat kunnossa (kengät, haalarit, kypärät, silmäsuojaimet, viiltohanskat)


    • eivaravenettäkaada

      Onnea vaan sinulle pelle. Kuulut siihen onnellisten joukkoon, jotka sanovat aina muutosten tuuleten puhaltaessa_ "Prkele, näin se on aina ennenkin tehty!"

      Uskomatonta, että sinunlaisia vielä löytyy työmailta - vai lienetkö kuitenkin jo eläkkeellä?

    • TeisMan

      Löysin tämmöisen ja tilasin itselle. Vaikuttaa todella hyvältä. Valikoima on ainakin paras mitä olen Suomessa koskaan törmännyt. Ei uskoisi että ovat turvakenkiä. www.turvakenkakauppa.com

      Miksihän kenelläkään muulla ei ole vastaavia turvakenkiä. Luulis että nykyään porukka haluaisia jo vaihtelua noihin kahteen valtamerkkiin.

      • etsin en löytänyt

        Lähtökohta on työ- ja muissa kengissä, että niissä ei ole nauhoja, ei sitä jatkuvaa sitomista ja kumartelua, sekä nauhojen tarttumista johonkin kiinni jaksa millään sietää, nauhat menee myös kuluneena helposti poikki.

        Jostakin kun löytäisi jalalle mukavat ja ilmavat työkengät, ostaisin heti. Sellainen on tosin vielä vuonna 2014 lähes mahdotonta, ehkä joskus v. 2200, kun ihminen on muuttanut avaruuteen.


      • J.Alkanen
        etsin en löytänyt kirjoitti:

        Lähtökohta on työ- ja muissa kengissä, että niissä ei ole nauhoja, ei sitä jatkuvaa sitomista ja kumartelua, sekä nauhojen tarttumista johonkin kiinni jaksa millään sietää, nauhat menee myös kuluneena helposti poikki.

        Jostakin kun löytäisi jalalle mukavat ja ilmavat työkengät, ostaisin heti. Sellainen on tosin vielä vuonna 2014 lähes mahdotonta, ehkä joskus v. 2200, kun ihminen on muuttanut avaruuteen.

        http://albaen.it/index.php?eID=tx_cms_showpic&file=uploads/pics/C17S_S1P.jpg&width=400&md5=7b4e1e18f5713744c711bbfeb319616c&contentHash=6384b5244c8e2ab405068fab16f071db

        Noi on hyvät ainakin mun jalalle, ei tarvinut muuttaa avaruuteen. kohtuuhintakin, alle 50.-.


      • Ohutta_pohjaa_kaipaava
        etsin en löytänyt kirjoitti:

        Lähtökohta on työ- ja muissa kengissä, että niissä ei ole nauhoja, ei sitä jatkuvaa sitomista ja kumartelua, sekä nauhojen tarttumista johonkin kiinni jaksa millään sietää, nauhat menee myös kuluneena helposti poikki.

        Jostakin kun löytäisi jalalle mukavat ja ilmavat työkengät, ostaisin heti. Sellainen on tosin vielä vuonna 2014 lähes mahdotonta, ehkä joskus v. 2200, kun ihminen on muuttanut avaruuteen.

        Niinpä. Itteeni harmittaa se että just kun olen löytänyt paljasjalkakengät ja todennut että niissäpä ei kipeydy jalat lainkaan niin järjestään kaikissa turvakengissä on korkoa ja paksu pohja. Tuli vissiin valittua väärä ala, tykkään työstä mutta jalat ei tahdo sietää noita turvakenkiä. Enpä vaan olisi arvannut että näin käy. Varmaan 50-vuotiaana jalat ihan rikki tätä menoa. Mistä saisi turvakengät joissa todella ohut pohja, ei korkoa mutta varvassuoja olisi hyvä olla? En ole löytänyt, etsinyt kyllä olen...ei kaikissa töissä tarvita naulaanastumissuojaa eivätkä kaikki ihmiset halua kävellä paksupohjaisten kenkien kanssa.


    • Jk by

      Katsoppa täältä www.turvakenkakauppa.com
      Ainakin mallit on tyylikkäitä. Nyt on vara mistä valita.

      • tyylikkyysToisarvois

        Kaikki nuo mallit ovat hiostavia sisäkäyttöön, ei riittävän ilmavia, kuten myös nimim. J.Alkanen linkki.


    • Jk By
    • Sievistelijä

      Sieviä minä olen suosinut. Pohjaa vain eivät osaa vieläkään tehdä kestäväksi. Murenee poikki, vaikka itse kenkä olisi muuten ihan hyvässä kunnossa.

      • Anonyymi

        No mulla menny kolmista Jalaksen kengistä pohjat paskaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mulla menny kolmista Jalaksen kengistä pohjat paskaksi.

        Kolmannet minullakin Jalaksen kenkiä joissa pohjat meuhuksi. Voiko semmosia sanoa turvakengiksi?


    • kuoppis1

      Älä ainakaan osta Sievin skeitti kenkä mallista. 8h tuntia kesti kärjet kului puhki kontatessa vesieristystä tehdessä. Muutaman viikon päästä saumat irtosi ompeleista että se niistä turvakengistä. Monia merkkejä kokeillut mutta muutaman viikon käytön jälkeen jalat ja polvet kipeät. Käytän lenkkareita ja ulkona koretex kenkiä niin mitään särkyjä ei ole tosin niitä voi vain käyttää pienillä rakennustyömailla kun siellä ei kukaan kyttää mitä ja minkä väristä vaatetta on päällä. pääasia että tuntuvat mukavilta päällä....

    • raksa-ukko67

      www.työvaruste.com sieltä kannattaa tilata kaikki kengät.
      Hyvä laatusia ja hintakin ok.

    • Kotimainenkenkä

      On se ihmeellistä, että joku luulee vielä Suomessa valmistettavan maailman parhaita kenkiä? Muualla on kävelty kengät jalassa pitkään, kun suomessa ei tiedetty moisesta ja köytettiin majavannahat jalkoihin. Tietojeni mukaan Jalaksen kengätkin tehdään pääasiallisesti muualla kuin Suomessa. Sievi taitaa olla ainut kotimainen. Suurin osa euroopassa myydyistä kengistä valmistetaan kiinassa, Romaniassa ja Pohjois- Afrikassa.

      • Anonyymi

        Kannattaa hankkia rehellisesti ulkomainen kenkä niin ei tule pettymyksiä.


    • Seppo48

      Ite ostan ainakin kaikki työvaatteet ja kengät www.työvaruste.com verkkokaupasta.
      Hyviä tuotteita ihan kohtalaiseen hintaan.

    • Huijarit

      Hei!
      Minulla on huono kokemus inter-style liikkeestä. Ne huijasivat minua. Ensinnäkin siellä on pari tuotetta samalla tuotekoodilla vaikka ovat täysin eri laatua(nahka ja tekonahka)(=sama tuotekoodi on sama hinta). Ekana päivänä eri tuote ja toisena huonolaatuinen. Ihmettelin miksi kenkä erilainen jalassa kuin ekana päivänä ja eihän voi olla samalla tuotekoodilla kaksi täysin erilaista tuotetta, mutta niin kävi minulle. Ostin kun ne sopivat jalkaan kuitenkin. Harmittaa todella todella paljon!!! Niillä ei ole palautusoikeutta!!!! Kannattaa vastedes välttää semmoisia liikkeitä

    • Huijarit

      Sain palautettua työkengät. Pahoittelen edellisen viestin huonoa käytöstä....toivottavasti rahat tulevat tilille

      • Anonyymi

        Olen minäkin Jalakselle saanut palauttaa kengät, aimmista ei korvausta. Tänään lähetin järjestyksessä kolmannet. Jään jännityksellä odottamaan.


    • Ostin_aikoinaan

      turvakengät Saksan Aldista (Lidlin pahin kilpailija) ollessani autolla reissussa sielläpäin. Kengät kestäneet melkein mitä vaan ja ovat yhä käytössä. Pari vuotta sitten ostin käytännössä uudet Wurthin logolla olevat matalat turvakengät kierrätyskeskuksesta mutta ne osoittautuivat ergonomialtaan huonoiksi. Kävellessä kantapää meinaa nousta pois kengästä kantaosan huonon muotoilin takia. Jos hyviä puolia molemmista hakee niin maksoivat vain parikymppiä.

    • 3523

      hollantilaiset puukengät, ei satu vaikka vasaran perään alasinkin tipahtaas varpahille, Ei vaiskaa, vaikka pyysit muita kuin jalaksia tai sievijä niin pakko mainostaa. itse tykkään jalaksen fantom-kengästä, hyvät jalkaan, lämpimät, pystyy jopa juosta suht ok, vesitiiviit(ainakin lupaavat) aika hintavat (150-170e) olen nähnyt myytävän. Niin ja vaikka ovat turvakengät niin menevät ulkonäkönsä puolesta farkkujenkin kanssa arkikäytössä. Jänisjahdissa käytän myös kyseisiä kenkiä. Nilkalle sivuttaistuki ei kauheen hyvä mutta riippuu toki työtehtävästä pitääkö olla. Pintaa kannattaa huoltaa, perstuu ulkokäytössä helposti.

    • Huijarit

      Eivät palauttaneet rahoja pyynöistä huolimatta joten pitää käsitellä kuluttajaliiton kautta jotta saa rahat takaisin

    • Huijarit

      Ok, ehkä liioittelin. Täytyy vielä ottaa yhteyttä siihen firmaan...jos en ilmoittele niin sain rahat takaisin

    • Jari79

      Ostin uudet turvakengät työvaruste.com sivulta, valikoima on laaja ja löytyy tyylikkäitä kenkiä, itse otin dickies clifton nimiset kengät, olivat edulliset ja nyt pari kuukautta käytössä ollut raksalla.

    • Anonyymi

      Ihmettelen kyllä tätä turvakenkien hintoja. Ihan perus kenkä 150€. Ei mitään järkeä. Puolessa vuodessa leviää käsiin. Olen käyttänyt yhtä ja samaa mallia 15vuotta. Mitään ei sievi ole siinä ajassa siinä mallissa muuttanut kun hinnan 60€. Ihan älytöntä. 10 vuotta sitten sama kenkä maksoi 60€ ja nyt 120€. Työnjohtajana ihmettelen timpureiden kanssa miksi turvakenkään pitää tehdä n. 60 saumaa. Ei ne kestä edes sisähommissa kun 4kk. Huomattiin että mitä vähemmän saumoja sitä pidempi käyttöikä.

    • Anonyymi

      Noin varmaan myös Nick Nailer sanoisi

    • Anonyymi

      pilaavat jalat , kenenkään jalkapohja ei ole sen mallinen . hiostava puristava ,painava . kyllä myös suomalainen kenkäteollisuus on mennyt väärään suuntaan. Jalan mukavuus mennyt , kuin rautapannassa. ja hinta on hirvittävä. täyttä roskaa...

    • Anonyymi

      Wurth , tuo kengät kiinasta , laja myös. muista en tiedä . Pilaavat jalat. liian kapeita väärä muotoilu . jalat kuin viilapenkissä . Täyttä sontaa. Eri asia jos jossain työssä jalan pitää olla raudoitettu joka puolelta. mukavuus tipotiessään. kysykää jalkaortopediltä mitä on näistä mieltä , heillä piisaa hommia. ja niitä jalkoja ei enää korjata kun mutaman vuoden on pitänyt.

    • Täällä etsimässä kanssa uusia turvakenkiä, vaikka AP onkin useamman vuoden takaa!

      Tarvitsisin muutamalle tyypille kengät ja nuo Sievit ja Jalakset on aika hurjissa hinnoissa.

      Katselin Droppen valikoimaa ja tuolla on parit aika mielenkiintoset turvakengät:
      https://buy.droppe.fi/tuotteet/kategoria/turvakengat

      Tuo Lacuna vaikuttaa aika hurjalta, Euroopassa valmistetut turvakengät, ja tuollaiset siistinnäköiset maksaa vaan reilu 30€ per pari. Onko joku päässyt kokeilemaan?

      • Anonyymi

        Sandaalit ja kumisaappaat riittävät muutamalle tyypille.


    • Anonyymi

      Joku hikipaja voisi laittaa kiinalaiset tai italialaiset kengät suomalaiselle jalkapohjalle, jos siis ei välitä ollenkaan kuinka kauan työntekijä viipyy ennen kuin sairaslomat tai/ja vitututs iskee.

      Jos työnantajalla edes hetki aikaa olla kusematta työntekijöiden päälle, hän hommaa paikalle Sieviin porukat että ne voi tietokoneellaan skannata oikeankokoiset sulat ja kengät.

      • Anonyymi

        miten se suomalainen jalkapohja eroaa? onko oikeasti näin tärkeää joku jalkojen skannaus? on tässä itsekin tehty kokonaisia työpäiviä erilaisissa työkengissä, eikä koskaan ole tullut mieleenkään mikään tuollainen hifistely.


    • Anonyymi

      Pientä täsmennystä edelliseen.... Kai muutkin valmistajat tulevat skannerilla jos pyytää...

      Oma kokemus oli että luulin että mulla oli sopivat kengät (Sievi), mutta polvet oli koko ajan kipeät. Lääkärit sanoivat että pitäisi ulkoilla enemmän ja kaikenlaista paskaa. Pakosta kävelin 10km töissä ja toiset 10km koiran kanssa, yhtä tuskaa se oli polville.

      Yksi päivä työpaikalla oli SIevin edustajat jollain jalkaskannerilla. Heidän mielestä mulla oli ihan vääränlaiset kengät, suositteli joku toinen malli ja lisäksi suositteli erillinen pohja.

      Polvivaivat jäi historiaan, selkävaivatkin parani.

      En olisi muuten edes tiennyt että kengät voisi vaikuttaa polviin jos tämä kenkävalmistaja ei olisi tullut paikanpäälle mittauslaitteen kera.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kuinka voi olla että Jalaksen kengät ovat pohjistaan niin paskaa tavaraa että minulla jo kolmannet turvakengät järjestyksessään murenevat pohjistaan. Tai kahdet menneet päkiän kohdasta pohjat poikki. Nämä kolmannet nauhalliset talvimalliset kirjaimellisesti murenevat. Kahdet aikaisemmat ovat olleet nappanahkaiset mustat saapasmallit. Ei ikinä enää Jalaksen kenkiä minulle. Onko aasialaiset parempia?

      • Anonyymi

        EU vaatii että pohjat ei saa kestää.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Sievin Spider Roller+ S3 kengät tuli ostettua. Ihan paskat, jalat/jalkapohjat on ihan helvetin kipeät jo puolen päivän aikoihin ja illat menee sohvalla maatessa säryistä toipuessa. Olevinaan pohja muka tuki jalkapohjaa kaupassa kokeillessa, mutta viikon käytön jälkeen jäljellä tasaiset lätyt.

    • Anonyymi

      Hyvää joulua turvakengät käyttäjillä ette heitä niitä toisen kodissa pois jalasta, jätätte jälkeen jaloille putoavia tavaroita ja ylimääräiset siivoukset

    • Anonyymi

      7 vuotta ollut ATLAS merkiltä yhdet mallit puolivartiset, oikeaa mustaa nahkaa ja sitkeää paksua pitävää kumia pohja, +10mm ripojen ja kulutuspalojen korkeus, syksy-kevät usein. Kärjessa on paljon tilaa varpaille


      Oli 3 eri lestin leveyttä verkkokaupassa saksassa mistä valita, hinta oli verkkokaupasta 5X € , kengissä lukee made in germany.

      Sileän paksun nahkan etuja, läpi ei tuule, vesi ei tule läpi, lumi ei kastele, lumi ei tule nilkkaan, voi lankata ja pitää nahkaa kunnossa. Ei ole onneksi vetoketjuja
      Ergonomiset ja sopivan tukevat, pohjasta ja sivuilta, pitää ostaa toiset jemmaan.

      Matalat on sievi gt roller, 50e uudet paketissa myyjältä, kaupan hinta silloin paljon korkeampi,
      Huonompi, vähemmän kulutuspintaa pohjassa kuin atlas merkissä ja kaksi eri materiaalia, sivuilla on keinokuitua, rulla joka kiristää langan, lumi tulee nilkkaan matalassa kengässä. Helppo näihin on liimata oikeaa kumilevyä liimalla jos tulisi joskus että pohja kuluisi liikaa mutta muu kenkä ehjä.

      Pitkät kengät on polyuretaani varrelliset sievit, mustat, ei kastu jalat on lämpimät, sopivan tukevat, paksut huopapohjat tokmannilta 4€ lisänä tuo joustoa ja on lämpöiset pohjasta.

      Työkenkiä valmistamilta firmoilta saa yleensä kunnolla suunniteltuja kenkiä ja mallit ei muutu, joukossa on myös huonosti suunniteltuja ja tehtyjä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      389
      3952
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      219
      1956
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1460
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      154
      1320
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      981
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      60
      950
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      118
      903
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      859
    Aihe