Kokemuksia 60 D:stä?

50D vai 60D?

Uutta runkoa tässä etsiskelen ja tuli mieleen että onko kellään kokemuksia uudesta 60D:stä? Mietin vaan, että onko se parempi kuin 50D... Videokuvaamisominaisuudet eivät ole minulle lainkaan tärkeitä ja käyttäisin kameraa luultavasti jonkin verran urheilukuvaamiseen. Rajalassa 50D runko näyttää maksavan 800 euroa ja 60D runko 1140 euroa, kannattaako maksaa sitä lisähintaa? Kiitosta vastauksista jo etukäteen :)

5

1095

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 50D

      Tuon 60 D:n hinta tulee vielä tippumaan kun sen hinta on liian lähellä 7D:tä. Itse en ostaisi 60 D:tä tällä hintatasolla jollei sitten sen video-ominaisuudet tai kääntyvä takanäyttö (esim makrokuvaus ) ole ratkaisevia seikkoja. Canon 50 D on ihan kelpo kamera.

    • 50D alla

      60D on rakenteellisesti 50D:n alapuolella. Siinä ei ole magnesiumrunkoa. 60D on perusharrastajarunkojen paras malli.
      50D on erinomainen valinta.

      • 50D

        Joo kyllä 50D vie voiton näistä.


      • FartFace
        50D kirjoitti:

        Joo kyllä 50D vie voiton näistä.

        Yksi yllätysominaisuus mikä löytyy 50D:stä, mutta ei 60D:stä, on objektiivin automaattitarkennuksen säätäminen! Voin omakohtaisesti kehua tätä ominaisuutta, sillä omistamani 24-70mm L f2.8 objektiiviä piti säätää yllättävänkin paljon. Luulisi, että näinkin laadukas lasi olisi "spot on", mutta virhemarginaali on sallittu näillekin :( Osta 50D, et kadu!


    • canonEOS

      Mulla on ollut vino pino noita 100-ja 10-mallin Canoneja ja hiukan olen ihmetellyt miksi ja kenelle tuo 60D on oikein suunnattu.

      Sehän on ominaisuuksiltaan lähes identtinen 550D-mallin kanssa ja huonompi mekaniikaltaan
      ja nopeudeltaan kun vanhempi 50D. Pirun paljon kalliimpi kun kumpikaan noista, hinta melkein sama kun 7D:llä, joka sentään on jo ihan eri luokkaa ominaisuksiltaan.

      Jos sulla on urheilukuvaus ( mikä vaan kuvaus video) mielessä eikä budjetti ole niin tiukalla että 200 euroa olis ongelma niin osta 7D. Tai jos on niin 50D (ja 40D) sopii hyvin pelkkään urheilukuvaukseen.

      Tuo 60D ei tule olemaan mikään menestys, kanonin pojat on kyllä haukannut "sitä itteään" konseptissa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe