Mikä Civic takajarruissa itseasiassa jumittaa ?

ex CVT

Mikä niissä jarruissa itseasiassa jumittaa ? onko kyse männän jumiutumisesta vai satulan likkumattomuudesta ? Ite yleensä vaihdan tulpat, suodattimet, jarrupalat jne., mutta en ole vielä 4 kk omistamisen jälkeen katellut takajarruja. Kohta vissii täytyis, varmuuden vuoksi. Tuleeko takajarrumäntä polkemalla jarrua ulos vai onko männässä kierteet ? Entä etujarrumäntä ? Auto on Civic 2008 Exe automaaatti porrasperä.

Vähän tuntuisi uskomattomalta jos mäntä jumittaa ...

43

6393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuin Toyotassa

      Jarrupalat jumittaa ohjaimiinsa. Vaatisi jarrujen herkistelyn ja ohjainpintojen voitelun kuparitahnalla vähintään kerran vuodessa.
      Tää on sitä japsilaatua!

      • S_civic -09

        Itselläni oli eka huolto kesällä ja jarrut laahasi (vinkui jarruttaessa). Avasivat ja rasvasivat, ei mennyt kuin 1kk taas jarrut rohisi vähän. Onneksi tiesin civicin tyyppiviosta ja otin huolenpitosopimuksen. Ei ainakaan tarvitse murehtii ylimääräisistä kuluista.
        Itse oon miettinyt että voiko yksi osa tekiä olla se että aina kun auto on parkissa laitan käsijarrun päälle(varmuuden vuoksi,on turvallisempi olo ettei auto vahingossakaan liukuisi eteen päin itsestään)
        Kuinka moni pitää myös käsijarrua päällä kun auto on parkissa.
        Voisiko tää olla yksi syy että jarru levyt ei palaudu kokonaan auki kunnolla.


      • sporttia autossa
        S_civic -09 kirjoitti:

        Itselläni oli eka huolto kesällä ja jarrut laahasi (vinkui jarruttaessa). Avasivat ja rasvasivat, ei mennyt kuin 1kk taas jarrut rohisi vähän. Onneksi tiesin civicin tyyppiviosta ja otin huolenpitosopimuksen. Ei ainakaan tarvitse murehtii ylimääräisistä kuluista.
        Itse oon miettinyt että voiko yksi osa tekiä olla se että aina kun auto on parkissa laitan käsijarrun päälle(varmuuden vuoksi,on turvallisempi olo ettei auto vahingossakaan liukuisi eteen päin itsestään)
        Kuinka moni pitää myös käsijarrua päällä kun auto on parkissa.
        Voisiko tää olla yksi syy että jarru levyt ei palaudu kokonaan auki kunnolla.

        Vaihda tarvikepalat eivät jumitu tai viistä alkuperäisiä kunnolla..takajarruissa onpi kierre ..ja muista jarrutella välillä vomakkaasti.. kyllä ne toimivat kuin muissakin merkeissä...toinen Civic 18 menossa yli 200000 km yht. ajaneena itse jarrut herkistellyt ..muuten huoleton auto ei mitään vikaa..


      • ex CVT
        sporttia autossa kirjoitti:

        Vaihda tarvikepalat eivät jumitu tai viistä alkuperäisiä kunnolla..takajarruissa onpi kierre ..ja muista jarrutella välillä vomakkaasti.. kyllä ne toimivat kuin muissakin merkeissä...toinen Civic 18 menossa yli 200000 km yht. ajaneena itse jarrut herkistellyt ..muuten huoleton auto ei mitään vikaa..

        Avaatko vähän mainitsemaasi jarrupalojen viistämistä, jotta maallikko pääsee jyvälle asiasta. Jos takajarrujen jumittamisessa on kyse vain jarrupalojen jumittamisesta ohjaimiinsa, kuten yllä kerrottiin, niin eipä ole isosta asiasta kyse noin äkkiseltään ajateltuna. Mutta todellakin harmillinen lapsonen päässyt Hondalta.


      • yksinkertainen?
        ex CVT kirjoitti:

        Avaatko vähän mainitsemaasi jarrupalojen viistämistä, jotta maallikko pääsee jyvälle asiasta. Jos takajarrujen jumittamisessa on kyse vain jarrupalojen jumittamisesta ohjaimiinsa, kuten yllä kerrottiin, niin eipä ole isosta asiasta kyse noin äkkiseltään ajateltuna. Mutta todellakin harmillinen lapsonen päässyt Hondalta.

        "Jos takajarrujen jumittamisessa on kyse vain jarrupalojen jumittamisesta ohjaimiinsa, kuten yllä kerrottiin, niin eipä ole isosta asiasta kyse noin äkkiseltään ajateltuna."
        Jarrujen jumittamisen korjaaminen on osaavalle aina yksinkertainen asia johtuipa se palojen, satulan tai jarrumännän jumittamisesta. Tavalliselle auton käyttäjälle kyseiset ongelmat ovat kuitenkin kalliita pitää (polttoainetta ja jarrut kuluu), kalliita korjuuttaa ja omatoimisesta korjauksesta tulisi melkoisella varmuudella fiasko.
        Toyotan ja Hondan kohdalla kyseessä ei ole mikään lapsonen vaan vakava laatupoikkeama, joka maksatetaan auton omistajilla lisääntyneenä huollon tarpeena. Hoda tosin ei ole tainnut vielä sisällyttää jarrujen herkistelyä määräaikaishuolto-ohjelmaan. Harmillista kyllä. Harmista tosin pääsee valitsemalla autonsa merkin vähän paremmin.


      • olet kauppaamassa?
        yksinkertainen? kirjoitti:

        "Jos takajarrujen jumittamisessa on kyse vain jarrupalojen jumittamisesta ohjaimiinsa, kuten yllä kerrottiin, niin eipä ole isosta asiasta kyse noin äkkiseltään ajateltuna."
        Jarrujen jumittamisen korjaaminen on osaavalle aina yksinkertainen asia johtuipa se palojen, satulan tai jarrumännän jumittamisesta. Tavalliselle auton käyttäjälle kyseiset ongelmat ovat kuitenkin kalliita pitää (polttoainetta ja jarrut kuluu), kalliita korjuuttaa ja omatoimisesta korjauksesta tulisi melkoisella varmuudella fiasko.
        Toyotan ja Hondan kohdalla kyseessä ei ole mikään lapsonen vaan vakava laatupoikkeama, joka maksatetaan auton omistajilla lisääntyneenä huollon tarpeena. Hoda tosin ei ole tainnut vielä sisällyttää jarrujen herkistelyä määräaikaishuolto-ohjelmaan. Harmillista kyllä. Harmista tosin pääsee valitsemalla autonsa merkin vähän paremmin.

        "valitsemalla autonsa merkin vähän paremmin"

        En tiedä toista merkkiä tässä hintaluokassa, mikä olisi yhtä laadukas, kestävä, viaton ja tarvittaessa kova kulkunen pienellä bensamäärällä, kuin Honda.
        Jarruissa ongelmia jos!
        Vie hondahultoon ja varaa siihen jarruhuolto paketin kanssa. Nostaa tietenkin hintaa pelkästä öljynvaihtohuollosta, mutta näin on muissakin merkeissä. Monimerkkihuoltojen taidoista en tiedä.
        Honda on niin herkkä, että ei pysy "missään" paikoillaan ilman jarrun painamista.
        Monessa eurooppalaisesa jarrut pitää huoltaa pari kertaa vuodessa.


      • itse!
        olet kauppaamassa? kirjoitti:

        "valitsemalla autonsa merkin vähän paremmin"

        En tiedä toista merkkiä tässä hintaluokassa, mikä olisi yhtä laadukas, kestävä, viaton ja tarvittaessa kova kulkunen pienellä bensamäärällä, kuin Honda.
        Jarruissa ongelmia jos!
        Vie hondahultoon ja varaa siihen jarruhuolto paketin kanssa. Nostaa tietenkin hintaa pelkästä öljynvaihtohuollosta, mutta näin on muissakin merkeissä. Monimerkkihuoltojen taidoista en tiedä.
        Honda on niin herkkä, että ei pysy "missään" paikoillaan ilman jarrun painamista.
        Monessa eurooppalaisesa jarrut pitää huoltaa pari kertaa vuodessa.

        "Monessa eurooppalaisesa jarrut pitää huoltaa pari kertaa vuodessa."

        Olisitko ystävällinen ja kertoisit missä eurooppalaisissa jarrut pitää huoltaa pari kertaa vuodessa. Eikä sitten vastaukseksi mitään murrosikäisen mutua!

        Omat kokemuksen usean eurooppalaisen auton jarruista on, että sitten huolletaan kun jarrupalat ja/tai -levyt ovat vaihdon tarpeessa ja siihen menee 30000km:n vuotuisilla ajoillakin useita vuosia. Ainoat jarrujärjestelmään liittyvät huollot em. lisäksi on jarrunesteen vaihdot 2 vuoden välein.


      • oikein lehdessä
        itse! kirjoitti:

        "Monessa eurooppalaisesa jarrut pitää huoltaa pari kertaa vuodessa."

        Olisitko ystävällinen ja kertoisit missä eurooppalaisissa jarrut pitää huoltaa pari kertaa vuodessa. Eikä sitten vastaukseksi mitään murrosikäisen mutua!

        Omat kokemuksen usean eurooppalaisen auton jarruista on, että sitten huolletaan kun jarrupalat ja/tai -levyt ovat vaihdon tarpeessa ja siihen menee 30000km:n vuotuisilla ajoillakin useita vuosia. Ainoat jarrujärjestelmään liittyvät huollot em. lisäksi on jarrunesteen vaihdot 2 vuoden välein.

        Tuulilasin toimittaja kerto, että mondeon jarrut pitä parikertaa vuodessa putsaa, että pelaaa.


      • kelpaa!
        oikein lehdessä kirjoitti:

        Tuulilasin toimittaja kerto, että mondeon jarrut pitä parikertaa vuodessa putsaa, että pelaaa.

        Kirjoitit: "Monessa eurooppalaisesa jarrut pitää huoltaa pari kertaa vuodessa."
        Mondeo ei ole "monet" vaan yksi. Missä on ne muut?

        Japseista on lueteltu jo Civic ja kaikki Toyotan henkilöautomallit, jotka kiistatta tarvitsevat jarrujen huoltoa vähintään kerran vuodessa. Toyotassa toimenpide kuuluu jopa määräaikaishuolto-ohjelmaan.


      • kaikissa
        kelpaa! kirjoitti:

        Kirjoitit: "Monessa eurooppalaisesa jarrut pitää huoltaa pari kertaa vuodessa."
        Mondeo ei ole "monet" vaan yksi. Missä on ne muut?

        Japseista on lueteltu jo Civic ja kaikki Toyotan henkilöautomallit, jotka kiistatta tarvitsevat jarrujen huoltoa vähintään kerran vuodessa. Toyotassa toimenpide kuuluu jopa määräaikaishuolto-ohjelmaan.

        Euroopan kotteroissa. Ei ne ilman huoltoa pyöri. Vastaa nyt lopulta mitä lullaa tarjoat Hondan edelle? Jos paljon ajoa ja jarrutuksia, paremin pärjää. Monessa eurooppalaisessa laahaa että on, kuin mäkilähtöavustaja valmiina..
        Heitä nyt niitä kotterosi merkkejä kehään!


      • minä tiedän
        olet kauppaamassa? kirjoitti:

        "valitsemalla autonsa merkin vähän paremmin"

        En tiedä toista merkkiä tässä hintaluokassa, mikä olisi yhtä laadukas, kestävä, viaton ja tarvittaessa kova kulkunen pienellä bensamäärällä, kuin Honda.
        Jarruissa ongelmia jos!
        Vie hondahultoon ja varaa siihen jarruhuolto paketin kanssa. Nostaa tietenkin hintaa pelkästä öljynvaihtohuollosta, mutta näin on muissakin merkeissä. Monimerkkihuoltojen taidoista en tiedä.
        Honda on niin herkkä, että ei pysy "missään" paikoillaan ilman jarrun painamista.
        Monessa eurooppalaisesa jarrut pitää huoltaa pari kertaa vuodessa.

        "En tiedä toista merkkiä tässä hintaluokassa, mikä olisi yhtä laadukas, kestävä, viaton ja tarvittaessa kova kulkunen pienellä bensamäärällä, kuin Honda."

        Mitkään faktat eivät tue käsitystäsi.
        On aivan selvää, että Volkswagen Golf on samassa hinta- ja kokoluokassa laadukkaampi, kestävämpi, viattomampi ja kulkee kovempaa pienemmällä bensamäärällä. Myös Toyota Corolla/Auris on monessa suhteessa parempi kuin Honda Civic.


      • mielonenk
        minä tiedän kirjoitti:

        "En tiedä toista merkkiä tässä hintaluokassa, mikä olisi yhtä laadukas, kestävä, viaton ja tarvittaessa kova kulkunen pienellä bensamäärällä, kuin Honda."

        Mitkään faktat eivät tue käsitystäsi.
        On aivan selvää, että Volkswagen Golf on samassa hinta- ja kokoluokassa laadukkaampi, kestävämpi, viattomampi ja kulkee kovempaa pienemmällä bensamäärällä. Myös Toyota Corolla/Auris on monessa suhteessa parempi kuin Honda Civic.

        Jos Civic olisi niin hyvä auto kuin Honda-uskovaiset antavat ymmärtää, myytäisiin sitä moninkertainen määrä tässä maassa. Mutta kun Civic on laatuunsa nähden huomattavan ylihintainen, ei se mene kaupaksi kuten Volkkarit ja Toyotat


      • Rahalla saa ja he...
        mielonenk kirjoitti:

        Jos Civic olisi niin hyvä auto kuin Honda-uskovaiset antavat ymmärtää, myytäisiin sitä moninkertainen määrä tässä maassa. Mutta kun Civic on laatuunsa nähden huomattavan ylihintainen, ei se mene kaupaksi kuten Volkkarit ja Toyotat

        Kiitos Vehon hinnoittelun pysyy jatkossakin pienenä merkkinä.
        Auto on hyvä mutta huoltopalvelu surkea johtuen monimerkkihuolloista.


      • ole kalliimpia!
        Rahalla saa ja he... kirjoitti:

        Kiitos Vehon hinnoittelun pysyy jatkossakin pienenä merkkinä.
        Auto on hyvä mutta huoltopalvelu surkea johtuen monimerkkihuolloista.

        Kun mitään ei hondissa hajoa. Työn vastaanottajien Hondatuntemus kyllä surkeaa. Olen pärjännyt. Toinen Honda jo menossa.


      • vertailua
        ole kalliimpia! kirjoitti:

        Kun mitään ei hondissa hajoa. Työn vastaanottajien Hondatuntemus kyllä surkeaa. Olen pärjännyt. Toinen Honda jo menossa.

        Tässä keskustellaan auton hinnasta vs. kilpailijat.... ja kyllä ne vehon hinnat huollossa ovat kalliit. Emännällä toyota ja itsellä honda niin ero palvelussa, hinnassa ja huollon toimivuudessa on toyotan hyväksi 10-0. Autona honda on mielestäni parempi ja siksi sillä ajan. Takajarrujen kanssa on ollut ongelmia paljon mutta niin on tojollakin. Tojota tosin aloitti reilu vuosi sitten määräaikaishuollon hintaan sisältyvän herkistelyn. Hondalla kuuluu ehkä, joskus, jos maksat reilusti extraa. Käytäntö on siis erittäin kirjava!

        Magneetissa ei edes pikahuollon kaverit tiedä, että Hondassa takuu on 3 vuotta! Hyvän Honda huollon, kun jostain löytäisi niin... Takuupolitiikka on Hondalla selkeästi Toyotaa tiukempaa eli kaikki käytännössä kuullu ns. kuluviin osiin ja asiakas maksaa. Tojolla
        ei tarvitse vääntää kättä mistään vaan kaikki hoidetaan tehtaan piikkiin.


      • takuseen yrittänyt
        vertailua kirjoitti:

        Tässä keskustellaan auton hinnasta vs. kilpailijat.... ja kyllä ne vehon hinnat huollossa ovat kalliit. Emännällä toyota ja itsellä honda niin ero palvelussa, hinnassa ja huollon toimivuudessa on toyotan hyväksi 10-0. Autona honda on mielestäni parempi ja siksi sillä ajan. Takajarrujen kanssa on ollut ongelmia paljon mutta niin on tojollakin. Tojota tosin aloitti reilu vuosi sitten määräaikaishuollon hintaan sisältyvän herkistelyn. Hondalla kuuluu ehkä, joskus, jos maksat reilusti extraa. Käytäntö on siis erittäin kirjava!

        Magneetissa ei edes pikahuollon kaverit tiedä, että Hondassa takuu on 3 vuotta! Hyvän Honda huollon, kun jostain löytäisi niin... Takuupolitiikka on Hondalla selkeästi Toyotaa tiukempaa eli kaikki käytännössä kuullu ns. kuluviin osiin ja asiakas maksaa. Tojolla
        ei tarvitse vääntää kättä mistään vaan kaikki hoidetaan tehtaan piikkiin.

        Mitä olet Hondassa takuusen tarvinnut?
        Jarruherkistys sama hinta, kuin muillakin merkeillä. Tulee öljynvaihtohinnan päälle. Ei paha ja toimii..


      • höpiset?
        takuseen yrittänyt kirjoitti:

        Mitä olet Hondassa takuusen tarvinnut?
        Jarruherkistys sama hinta, kuin muillakin merkeillä. Tulee öljynvaihtohinnan päälle. Ei paha ja toimii..

        "Jarruherkistys sama hinta, kuin muillakin merkeillä. Tulee öljynvaihtohinnan päälle."
        Toyotassa kuuluu määräaikaishuollon hintaan (tosin määräaikaishuollon hintaa nostettiin vastaavasti), muissa automerkeissä mokomaan herkistelyä ei tarvita juuri koskaan.


      • Vertailuja
        takuseen yrittänyt kirjoitti:

        Mitä olet Hondassa takuusen tarvinnut?
        Jarruherkistys sama hinta, kuin muillakin merkeillä. Tulee öljynvaihtohinnan päälle. Ei paha ja toimii..

        Kyllä se jarrujen herkistely tuntuu olevan Hondalla kallista puuhaa ja siltikään ei auta!! Tojolla ovat emännän autoon vaihtaneet 60tkm/2v. matkalla jarruihin jo 2xosat mukisematta (vinkumista edessä, laahausta takana) eteen ja taakse "materiaali" erheen takia uudet palat.

        Hondalla 30tkm/2v. kohdilla laittoivat laskun käteen 350€ takajarruista (palat levyt). Olivat täysin kaput ja myönsivät, että eivät kestä pohjoismaiden oloja mutta tehdas ei kustanna korjauksia. Normaalisti huollettu 1v/15tkm erikseen mainittu jarruista.
        Jarruista valitettu Veholla huoltojen välissä mutta ei toimenpiteitä vaan sanottu, että aja vaan, vielähän nuo näyttävät pyörivän. Todella surkeaa ja kallista huoltopalvelua!

        Summasummarum: Maksa Hondalla jarrujen huollosta extraa, valita ja vastaavat, että aja vaan. Seuraavassa huollossa lasku tulee perässä. Ei paha! Vai mitä???

        Muilla merkeillä, jos moisia ongelmia niin ottavat vastuun. Veikkaan, että Hondalla on tiukka politiikka ylipäätään takuukorjausten suhteen.


      • huollatit..
        Vertailuja kirjoitti:

        Kyllä se jarrujen herkistely tuntuu olevan Hondalla kallista puuhaa ja siltikään ei auta!! Tojolla ovat emännän autoon vaihtaneet 60tkm/2v. matkalla jarruihin jo 2xosat mukisematta (vinkumista edessä, laahausta takana) eteen ja taakse "materiaali" erheen takia uudet palat.

        Hondalla 30tkm/2v. kohdilla laittoivat laskun käteen 350€ takajarruista (palat levyt). Olivat täysin kaput ja myönsivät, että eivät kestä pohjoismaiden oloja mutta tehdas ei kustanna korjauksia. Normaalisti huollettu 1v/15tkm erikseen mainittu jarruista.
        Jarruista valitettu Veholla huoltojen välissä mutta ei toimenpiteitä vaan sanottu, että aja vaan, vielähän nuo näyttävät pyörivän. Todella surkeaa ja kallista huoltopalvelua!

        Summasummarum: Maksa Hondalla jarrujen huollosta extraa, valita ja vastaavat, että aja vaan. Seuraavassa huollossa lasku tulee perässä. Ei paha! Vai mitä???

        Muilla merkeillä, jos moisia ongelmia niin ottavat vastuun. Veikkaan, että Hondalla on tiukka politiikka ylipäätään takuukorjausten suhteen.

        Oli vuosihuollossa. Tämä mainostettu perushuolto. Öljynvaihto.159,12€. Jarrujenherkistyspaketi 76,07€. Otin vaikka ei laahanutkaan. Herkisty tosi herkäksi. Ei missään pysy paikallan ilman jarrun painamista. Otin vielä suodatinpaketin päälle. Näin se nykyään muuallakin merkeillä. Perushultohinta saatu halvaksi. On takuut vielä päällä.
        Tuulilasissa /2008 on vertailuesti.
        Huollot 3v/60thkm. Honda 622€, Mitsubisi 895,4€, Opel 604,04€, Touta 742,76€ Toutalta puuttu ekahuollon hinta vielä.
        Hondalle ilmoitettu 20tkm huolto 145€.
        Mainitsin tästä Veholla. Kova rähäkä ettei totta. kumminkin maahantuojan antamat hinnat. On perushintoja, vain öljynvaihto tarkastukset.


      • ctr fn2
        yksinkertainen? kirjoitti:

        "Jos takajarrujen jumittamisessa on kyse vain jarrupalojen jumittamisesta ohjaimiinsa, kuten yllä kerrottiin, niin eipä ole isosta asiasta kyse noin äkkiseltään ajateltuna."
        Jarrujen jumittamisen korjaaminen on osaavalle aina yksinkertainen asia johtuipa se palojen, satulan tai jarrumännän jumittamisesta. Tavalliselle auton käyttäjälle kyseiset ongelmat ovat kuitenkin kalliita pitää (polttoainetta ja jarrut kuluu), kalliita korjuuttaa ja omatoimisesta korjauksesta tulisi melkoisella varmuudella fiasko.
        Toyotan ja Hondan kohdalla kyseessä ei ole mikään lapsonen vaan vakava laatupoikkeama, joka maksatetaan auton omistajilla lisääntyneenä huollon tarpeena. Hoda tosin ei ole tainnut vielä sisällyttää jarrujen herkistelyä määräaikaishuolto-ohjelmaan. Harmillista kyllä. Harmista tosin pääsee valitsemalla autonsa merkin vähän paremmin.

        asiaa puhut.typerässä meni jarrupalat uusiksi 60 000 huollossa,tosin vapaaehtoisesti.nyt on mittarissa 96 000 ja palat takaa taas lopuillaan,jarrulevyt myös.ja auto on ollut vain kauppakassina tavallisessa arkiajossa!.takajarruihin tuli aluksi kaksikin kertaa tuotepäivityksiä,lähinnä kai käsijarrun osiin mutta tartteis kyllä hondan ottaa vastuuta ja korvata kelvottomista takajarruista johtuvia kulunkeja.muutenhan pirssissä ei muuta ole ollut ku ne ovenkahvat jotka irtoilee itekseen.


      • ctr fn2
        huollatit.. kirjoitti:

        Oli vuosihuollossa. Tämä mainostettu perushuolto. Öljynvaihto.159,12€. Jarrujenherkistyspaketi 76,07€. Otin vaikka ei laahanutkaan. Herkisty tosi herkäksi. Ei missään pysy paikallan ilman jarrun painamista. Otin vielä suodatinpaketin päälle. Näin se nykyään muuallakin merkeillä. Perushultohinta saatu halvaksi. On takuut vielä päällä.
        Tuulilasissa /2008 on vertailuesti.
        Huollot 3v/60thkm. Honda 622€, Mitsubisi 895,4€, Opel 604,04€, Touta 742,76€ Toutalta puuttu ekahuollon hinta vielä.
        Hondalle ilmoitettu 20tkm huolto 145€.
        Mainitsin tästä Veholla. Kova rähäkä ettei totta. kumminkin maahantuojan antamat hinnat. On perushintoja, vain öljynvaihto tarkastukset.

        ei hondan huollot oo kalliita.omassa makso viimeksi 100 000 huolto 508 euroa venttilinvälysten säätöineen ja 45e sijaisautoineen.ja wetterillä tuntu olevan ammattimies asialla ku venttiilien säädön jälkeen alavääntö kummasti koheni.


      • kummaa
        ctr fn2 kirjoitti:

        asiaa puhut.typerässä meni jarrupalat uusiksi 60 000 huollossa,tosin vapaaehtoisesti.nyt on mittarissa 96 000 ja palat takaa taas lopuillaan,jarrulevyt myös.ja auto on ollut vain kauppakassina tavallisessa arkiajossa!.takajarruihin tuli aluksi kaksikin kertaa tuotepäivityksiä,lähinnä kai käsijarrun osiin mutta tartteis kyllä hondan ottaa vastuuta ja korvata kelvottomista takajarruista johtuvia kulunkeja.muutenhan pirssissä ei muuta ole ollut ku ne ovenkahvat jotka irtoilee itekseen.

        Ajanut kolmea Civicikiä.. Ei mitään ongelmia jarruissa. Ekaan vaihdoin etupalat 120thkm. Ei olisi vielä tarvinnut, mutta, kun putsautin, niin samalla.


      • Hitlerin kosto ?
        minä tiedän kirjoitti:

        "En tiedä toista merkkiä tässä hintaluokassa, mikä olisi yhtä laadukas, kestävä, viaton ja tarvittaessa kova kulkunen pienellä bensamäärällä, kuin Honda."

        Mitkään faktat eivät tue käsitystäsi.
        On aivan selvää, että Volkswagen Golf on samassa hinta- ja kokoluokassa laadukkaampi, kestävämpi, viattomampi ja kulkee kovempaa pienemmällä bensamäärällä. Myös Toyota Corolla/Auris on monessa suhteessa parempi kuin Honda Civic.

        Tuosta olen eri mieltä, ajelin Golfilla vuoden päivät ja se vasta murheenkryyni oli. 2 litranen turbodiesel commontrail. 145 000 ajettu ja aina joku merkkivalo vilkkui. Kesken ajon oli moottori vikasietotilassa 165 km.n matkalla 5 kertaa, ja mittarit herjasivat turbon ohjausyksikköä. Siinä ei ollut vikaa, eikä sitä löytynyt antureistakaan. Mitta täyttyi, vaihdoin paskan Honda Civiciin 1,8 Sport bensakoneella ja matka onkin taittunut sen jälkeen huolettomasti, ja vieläpä edullisin polttoainekuluin ilman dieselveroa.


      • 12956
        minä tiedän kirjoitti:

        "En tiedä toista merkkiä tässä hintaluokassa, mikä olisi yhtä laadukas, kestävä, viaton ja tarvittaessa kova kulkunen pienellä bensamäärällä, kuin Honda."

        Mitkään faktat eivät tue käsitystäsi.
        On aivan selvää, että Volkswagen Golf on samassa hinta- ja kokoluokassa laadukkaampi, kestävämpi, viattomampi ja kulkee kovempaa pienemmällä bensamäärällä. Myös Toyota Corolla/Auris on monessa suhteessa parempi kuin Honda Civic.

        Itselläni on jo 3:s Honda Cvic ja olen tyytyväinen varmuuteen ja laatuun. Se että takajarrusatulat on aina käytävä vuosihuollon yhteydessä läpi ja putsattava kaikki kertynyt sakka palojen ympäriltä, ei ole suuri toimenpide. Hondan moottorit ovat laadukkaita, varmatoimisia, eivätkä syö öljyä vanhanakaan, niinkuin esim. Toyta Corolla, josta on kokemusta. Lisäksi on pieniruokainen, kun ottaa huomioon 1,8 l tehot, maantie kulutus on itselläni ollut 5,1 - 5,7 litraa 100 km:lle.


      • vaihdaöljyt
        Hitlerin kosto ? kirjoitti:

        Tuosta olen eri mieltä, ajelin Golfilla vuoden päivät ja se vasta murheenkryyni oli. 2 litranen turbodiesel commontrail. 145 000 ajettu ja aina joku merkkivalo vilkkui. Kesken ajon oli moottori vikasietotilassa 165 km.n matkalla 5 kertaa, ja mittarit herjasivat turbon ohjausyksikköä. Siinä ei ollut vikaa, eikä sitä löytynyt antureistakaan. Mitta täyttyi, vaihdoin paskan Honda Civiciin 1,8 Sport bensakoneella ja matka onkin taittunut sen jälkeen huolettomasti, ja vieläpä edullisin polttoainekuluin ilman dieselveroa.

        Hondan diesel 1.7 oli minulla. Siinä oli sama oire ja vikakoodeja tuli vaikka millaisia.
        Puhuin sit yhden vanhan korjaamopäällikön kanssa. Sanoi ett syy on siinä että turbo ei pyöri kunnolla. Turbossa ei ole vikaa mutta sama vika oli myös edellisellä omistajalla ja hän kertoi sitten että kun vaihtaa öljyt ja filtterin, ajaa muutaman sata kilsaa ja vaihtaa uudelleen niin vika katoaa. Minä tein niin ja auto alkoi liikkua normaalisti lopulta. Kokeilin ekaksi synteettisiä öljyjä mut ei kadonnut se häiriö mut sitten vaihdoin 10-50 mineraaliöljyt ja 50 km.n ajon jälkeen meni vikasietotilaan kerran. sen jälkeen kulki hyvin. Vaihdoin sit sen jälkeen filtterin ja öljyt noin 7000 km.n jälkeen ja häiriö pysyi poissa.


    • öitä/kurnuta

      Älä yöksi vedä kässäriä päälle. Pitää olla aika mäki, että tarvii. Jotku näkyy repivän tankatessakin kässäriä. Pitää sitä kyllä käyttää..

      • 6+7

        Ei tarvii herkistellä enään 25-tuhannen km jälkeen palat on ilmeisesti sen verran välistyneet sovituksistaan satulaa vasten ettei ole tarvetta herkistellä.

        Näin Accordissa.


    • Millai

      Mitkä siinä jumituksesssa on oireet?

      • halvalla uudet

        Käry haisee ja bensan kulutus nousee...ite vaihdoin 120.000 km kaikki levyt ja palat motonetista ostin helppo laittaa paikalleen ja täytyy sanoa 170000km mittarissa ja hyvät jarrut tällä hetkellä...katsastusmies tykkää...18.sport 2008


    • Vuoden vanha Civic 1.4: Motarilla tunsin vedon heikkenevän. Kohta alkoi tyhjenemisen ilmaisin pimputtaa. Vasen takajarru oli jumissa ja kuumensi renkaan, josta "tyhjenemishavainto", se siis voi toimia väärinpäinkin, kai se vertailee pyörimisnopeuksia, ja paineisempi rengas pyörii hitaammin.

      Vika on ilmeisesti satunnainen, ja sen huomaa hajusta, kun nousee autosta. Vein auton Vehoon, ja he totesivat jarrujen olevan täysin kunnossa, veloitus 0 €. Ilmeisesti samalla kuitenkin herkistelivät jarruja.

      Nyt minulla on tapana aina ajon jälkeen tunnustella pyöränmutterien lämpötilaeroja. Silti olen epätietoinen, mitä asialle pitäisi tehdä?

    • huoltopiste

      Ruoste jumittaa takajarrut tohelot ne pitää putsata ja herkistää asiallisesti!

      • Hianohomma

        Meinasit ensin kirjoittaa asiallisen vastauksen mutta sitten päätit lisätä sanan 'tohelot' että pysyisit suomalaisen nettikeskustelukulttuurin tyylikkäillä linjoilla?


      • Kiitos tiedosta! Taas oli vasen takavanne punahehkussa 20 km ajon jälkeen, kun jarru jumitti vähän. Vika on satunnainen, n. kerran / 1000 km. Mitä minä voisin tehdä, kerro tarkemmin!


    • mäkin haluun

      Tietää? Kolmas Civic, eikä missään ole jumittanut?

    • hondapoeka

      Honda civic takajarrut laahustavat , ellette asenna jarruja oikein.

      Jarrupaloissa oleva TAPPI on mentävä jarrusatulan männässä olevaan koloseen.

      Jos näin ei ole niin jarrupala laahustaa.

      • buljaamista

        Ruostuvat jarrut on ongelma, myös humina hondassa!


    • äläsääästä

      Jos huollosda huollatraa, myös jarrut! Ei ongemia..

    • Hondacivic

      Itsellä vm. 13 honda civic ja auto ilmoittaa jopa huoltonäytössä koska takajarruja tarvitsee herkistellä. Muutaman kympin maksaa öljynvaihdon yhteydessä.

    • Anonyymi

      Meillä on Civic -08. Kilometrejä nyt 253000 ja tähän mennessä jarruja on pitänyt rempata tasan kerran. Muut viat on olleet raidetangonpää, etukoiranluut ja ilmastointilaite. Kulutus alle 6 litraa sadalla. Eipä ole halvempaa autoa meillä vielä ollut.

      • Anonyymi

        Olet kyllä auton hinnassa maksanut vähintään ne korjaukset mitä menisi muihin edullisempiin merkkeihin vähän useammin.


      • Anonyymi

        Vähän kuluttaa Honda vähemmän kuin akkulavetti toitsukka?


    • Anonyymi

      Eikös jo honda ole mätä 2 vuoden jälkeen? Itsellä oli yksi honda, eka ja vika....vein paaliin 3 vuoden ikäisenä accordin joka oli 2.2 v-tech koneella...oli ajettu 56 000 kilsaa..

      • Anonyymi

        Amis-Antti haaveilee. ;)


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      85
      3617
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      572
      3397
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3229
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2132
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2031
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1908
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1885
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      149
      1574
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1331
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1322
    Aihe