Romanien työttömyys

Onko tietoa

Mikä on romanien työttömyysprosentti? Moniko alle 63 vuotiaasta on eläkkeellä? Käyvätkö romaninuoret armeijaa tai siviilipalvelusta?

40

3094

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työssä käyvä romani

      että pitää olla ylimääräistä aikaa, etsi hyvä poika itsellesi työtä. Tuohan on sairasta meinikiä pitää huoli toisten elämästä

      • hyvä poika

        Miksi valehtelet?


    • popopopopo

      ylen ajankohtaisohjelman mukaan työttömyysprosentti on 90%

      • Olet rasisti

        Tuollaisten kysyminen ja siihen vastaaminen on rasismia. Rikoksen tunnusmerkit voivat täyttyä, tuo on kiihoitusta kansaryhmää vastaan!


      • Vaalea Sveitsistä
        Olet rasisti kirjoitti:

        Tuollaisten kysyminen ja siihen vastaaminen on rasismia. Rikoksen tunnusmerkit voivat täyttyä, tuo on kiihoitusta kansaryhmää vastaan!

        Mielestäni hänen kysymyksensä oli älyttömän tyhmä. IIHAA, IIHAA, aasi täällä IIHAA
        Ei pitäisi hikeentyä, mutta minullakin joskus palaa näitten todella asiattomien kirjoituksien takia päreet.

        Kaikkea hyvää ja älä menetä hermojasi tuommoisen tyypin takia.


      • kkfkkf
        Olet rasisti kirjoitti:

        Tuollaisten kysyminen ja siihen vastaaminen on rasismia. Rikoksen tunnusmerkit voivat täyttyä, tuo on kiihoitusta kansaryhmää vastaan!

        näyttää mustalaisilla olevan.Ihme sinänsä ovathan ne jatkuvasti oikeuslaitoksen edustajien kanssa tekemisissä .
        Mustalainen on pahin rasisti.


    • ärsy

      Mitä teet sillä tiedolla. Tyhmä kysymys saa tyhmän vastauksen

      • uteliaisuus8

        ... vaan se prosentti. Sillä kaikki työssäkäyväthän maksavat veroja ja kaikki työttömät elätetään verovaroilla. Minun mielestä ylipäätänsä kaikki työttömyysprosentit ovat kiinnostavia, esim. kaupunginosittain jne.


      • Vaalea Sveitsistä
        uteliaisuus8 kirjoitti:

        ... vaan se prosentti. Sillä kaikki työssäkäyväthän maksavat veroja ja kaikki työttömät elätetään verovaroilla. Minun mielestä ylipäätänsä kaikki työttömyysprosentit ovat kiinnostavia, esim. kaupunginosittain jne.

        Enpäs todellakaan voi uskoa, että Suomessa asiat on näin erilaisesti järjestetty kuin Sveitsissä. Tässä pari esimerkkiä:

        - Työttömyysturvan saajat maksavat saadusta summasta eläkkeen ja veron
        - Eläkeläinen ei enään maksa eläkekassaan (koska on jo vuosikaupalla maksanut), mutta maksaa veronsa
        - Invaliidivakuutuksen saaja maksaa veronsa

        Minun ainakin pitää veroja maksaa niin kauan kun elän. Semmoista lovea täällä ei ole, että veroja ei tarvitse maksaa.


      • uteliaisuus8

        että se asuu siellä! Sveitsi muuten kirjoitetaan normaalilla V-kirjaimella :)


      • Vaalea Sveitsistä

        Just niin viisas ja kaikkitietävä JUULI B

        Jos joku jotain Sveitsin asioista tällä palstalla tietää, niin se olen minä. Tulkoon joku muu Sveitsissä asuva korjaamaan. Mutta älä hyvä ihminen rupea nauramaan, ennenkuin osaat kirjoittaa maan nimen oikein.
        Ei kumminkaan millään pahalla, toki naururajansa pitää jokaisen itse tietää.


      • rajavartia
        Vaalea Sveitsistä kirjoitti:

        Just niin viisas ja kaikkitietävä JUULI B

        Jos joku jotain Sveitsin asioista tällä palstalla tietää, niin se olen minä. Tulkoon joku muu Sveitsissä asuva korjaamaan. Mutta älä hyvä ihminen rupea nauramaan, ennenkuin osaat kirjoittaa maan nimen oikein.
        Ei kumminkaan millään pahalla, toki naururajansa pitää jokaisen itse tietää.

        suuri osa on kun Nevostoliiton mustalaiset; ne eivät vielä tänä pävänäkään usko ulkomaita olevankaan.


      • kyösti jalmari
        uteliaisuus8 kirjoitti:

        ... vaan se prosentti. Sillä kaikki työssäkäyväthän maksavat veroja ja kaikki työttömät elätetään verovaroilla. Minun mielestä ylipäätänsä kaikki työttömyysprosentit ovat kiinnostavia, esim. kaupunginosittain jne.

        veroilla maksetaan työttömät ja myös monet muut asiat kuten kansanedustajien palkat joukkoliikenne oopperat baletit rautatiet katujen siivoukset tuottamattomat urheilutapahtumat väärät investoinnit ym ym. armonvuonna 2010 olen minä kyösti jalmari juonut noin 200pulloa koskenkorvaa verotusprosentti yli90 ajanut autollani 39000km suomessa kulutus n.10l per 100km polttoaine vero %77 myin alku vuonna omakotitaloni 376000eurolla verot siintä kaupasta 116200euroa käyttämistäni elintarvikkeista en tiedä alv enkä muita veroja toissä olen ollut 17-vuotiaasta asti nyt olen 61-vuotias vanhanpojan veroja olen maksanut26-vuotiaasta lähtien akkaa kun ei ole kun kuolen lähin omaiseni on ruotsissa asuva veljenpoikani hän perii minun jälljeelle jääneen omaisuuteni Suomi nyppää melkoisen % lopussakin,muuten ainoana pohjoismaana suomessa on perintövero


      • abb..

        täällä ne onnelliset taas riehuu ja "nauraaaaa" kun ei muutakaan osaa...


      • :D :D :D
        rajavartia kirjoitti:

        suuri osa on kun Nevostoliiton mustalaiset; ne eivät vielä tänä pävänäkään usko ulkomaita olevankaan.

        Loistavasti sanottu!!! :D :D :D


      • Täh...???
        abb.. kirjoitti:

        täällä ne onnelliset taas riehuu ja "nauraaaaa" kun ei muutakaan osaa...

        Miten tämä itsensä siunaaminen tapahtuu, voisitko kertoa?


    • fafsaas

      kyllä romaninuoret käy armeijan. mustalaisuus ei ole armeijasta vapauttava tekijä. siviilipalvelusta suorittaneita en tiedä yhtään, armeijaa suorittaineita miehiä kyllä montakin. eikä siinä mitään epänormaalia ole, eikä pitäisi ollakaan - miksi näistä asioista siis puhutaan, kuin kyseessä olisi joku ihme?!

    • Romani jolla työ

      Ei valtaväestö palkkaa romaneita mielellään, eikä ulkomaalaisia. Suomalaisten mielestä ulkomaalaiset vievät heidän työt ja mustalaisia pelätään.

      Suomalaisten kannattais ottaa tässäkin asiassa mallia ruotsista. Ruotsalaiset eivät ala maksamaan kenenkään toimeentuloa, vaan järjestävät heille töitä. Suomalaiset eivät ole tätä yksinkertaista asiaa ymmärtäneet. Suurin osa tekevät töitä ruotsissa, sitten kun muuttavat tänne kotimaahan heitä syrjitään. Heillä on oikeus tulla kotimaahansa, tässä toinen vastaus, miksi tulla tänne sitten. Hyvin simppeliä, eikö totta!?

      On tietenkin niitäkin jotka vieruksuvat työtä, suurin osa haluaa kuitenkin mielekkään työn.

      Entäs sinä sitten, sinulla tuntuu löytyvät aikaa meille romaneille ! Etkös sinä voisi alkaa tehdä jotain hyödyllystä meidän hyväksi, kun sinulla mielipiteitä meistä muutenkin, esim. auttaa meitä saamaan työtä!

      Sitten vielä vastausta, kyllä romaninuoret miehet käyvät armeijan. On myös niitä joilta se evätään lääkäritodisuksen perusteella. Ehkä siksi kun elämä on potkinut päähän, silloin ei saisras voi osallistua armeijaan....

      Miten luulet että 63 vuotias romani olisi töissä kun nuorikaan ei saa töitä!? Sinulla tuntuu olevan vain meitä vastaan, eikö muuta!

      • Jeeno26

        Käyny armeijan, sekä oon vakituisessa työsuhteessa...


      • kaalo hoitsu
        Jeeno26 kirjoitti:

        Käyny armeijan, sekä oon vakituisessa työsuhteessa...

        uhfe
        Mulla on tällä hetkellä kans veli armeijassa, ite olen sairaanhoitaja joka opiskelee samalla lääketieteellisessä. Arvatkaa vaan miten hieno paikka se oli pästä sinne sisään ku suomalaiset jäi langoille laulaa. Ei me mustalaiset olla niin tyhmiä ja laiskoja kun te suomalaiset luulette. Te itse teette meille sen motivaation puutteen haukkumalla meitä esim. tyhmiksi. Meistä olis tosi moni töissä tälläkin hetkellä, jos teiltä suomalaisilta olis joskus tullu pikkusenkin kannustavampaa puhetta ja tsemppausta eteen päin. Mutta kun te raukat luulette että te ootte ainoita viisaita, niskalimassa töitä tekeviä..Ja sitte vielä te kehtaatte haukkua meitä, vaikka ootte meijän apua vaille. Voi että mä nautin kun yks natsi hyypiö tuli tk:hon kerran apua vailla ja minä hoidin sen kuntoon, kyllä oli natsin olo pikkusen sen jälkeen matalaa. Koittakaa suomalaiset ajatella joskus muitaki ihmisiä, ei saa olla niiiiin itteensä täynnä. Älkääkä te olko tuomitko, se on vielä teidän edessä muuten joku päivä.


      • Vaalea Sveitsistä
        kaalo hoitsu kirjoitti:

        uhfe
        Mulla on tällä hetkellä kans veli armeijassa, ite olen sairaanhoitaja joka opiskelee samalla lääketieteellisessä. Arvatkaa vaan miten hieno paikka se oli pästä sinne sisään ku suomalaiset jäi langoille laulaa. Ei me mustalaiset olla niin tyhmiä ja laiskoja kun te suomalaiset luulette. Te itse teette meille sen motivaation puutteen haukkumalla meitä esim. tyhmiksi. Meistä olis tosi moni töissä tälläkin hetkellä, jos teiltä suomalaisilta olis joskus tullu pikkusenkin kannustavampaa puhetta ja tsemppausta eteen päin. Mutta kun te raukat luulette että te ootte ainoita viisaita, niskalimassa töitä tekeviä..Ja sitte vielä te kehtaatte haukkua meitä, vaikka ootte meijän apua vaille. Voi että mä nautin kun yks natsi hyypiö tuli tk:hon kerran apua vailla ja minä hoidin sen kuntoon, kyllä oli natsin olo pikkusen sen jälkeen matalaa. Koittakaa suomalaiset ajatella joskus muitaki ihmisiä, ei saa olla niiiiin itteensä täynnä. Älkääkä te olko tuomitko, se on vielä teidän edessä muuten joku päivä.

        Kompliment
        Olet valinnut itsellesi kovin raskaan ammatin. Kumminkin uskon, kun työpäivän loputtua olet väsynyt, mutta tiedät, että olet auttanut toisia ihmisiä. Kun potilas on leikattu, on hän ne seuraavat päivät yleensä avuton kuin pieni lapsi, riippuen leikkauksesta. Itse olen ollut pariin otteeseen sairaalassa ja kiitollinen, niin kiitollinen ystävällisille sairaanhoitajille ja lääkäreille jotka aina jaksavat pitää meistä huolta.
        Päälle tulee vuorotyöt myös viikonloppuina ja ei erkoisemmin hyvä palkka.

        Kiitä tässä kaikkia hoitohenkilökuntaa, sama onko se Suomessa tai muualla maailmassa.
        Chapeau, eli hattu ylös Sinulle, siitä että jaksat vielä kaiken tämän päälle opiskella.

        Kaikkea hyvää tulevaisuudellesi ja siunausta suurelle työllesi ja
        rakkaita terveisiä Sveitsistä


      • puumerkk12

        miten on yksinkertaisia kaajeita,mikään ei kelpaa,aina vain valittavat kaikesta ja varsinkin syyttävät muita kuin etsisivät vikojaan itsestään.
        siivahin siiva


      • ärsy
        puumerkk12 kirjoitti:

        miten on yksinkertaisia kaajeita,mikään ei kelpaa,aina vain valittavat kaikesta ja varsinkin syyttävät muita kuin etsisivät vikojaan itsestään.
        siivahin siiva

        niin ovat ja tyhmiä ovat myöskin. Kun kävin koulua niin valkonaama tuli aina kysymään minulta että miten tämä tehdään, lopulta kyllästyneenä aineiseen kyselyyn ja neuvomiseen siirryin toiseen penkkiin vähän kaueammaksi hänestä että sain työrauhan.

        Ei monetkaan valkonaamat haluakkaan tietää moniko käy koulua tai on työssä.
        Täällä vain jauhaavat samaa paskaa päivästä toiseen että ei ne mustalaiset osaa mitään.
        Minun puolesta saattte haukkua niin paljon kuin tykkäätte jos se teidän hengitystä helpottaa.

        Käyn työssä ja hoidan itse omat asiani, asiani jotka ei jollekin laiskalle valkolaiselle kuulu mitään.
        Ne jotka tällä palstalla haukkuvat ja valittavat aina mustalaisten tekemisistä, mitäs te itse teette miettikääpä vähän sitä omaa elämäänne että mikä siinä on vialla kun pitää aina toisten paskoja tonkia, mutta ei ole rohkeutta myöntää ja tonkia omaa paskaansa.


      • yx valakolainen
        ärsy kirjoitti:

        niin ovat ja tyhmiä ovat myöskin. Kun kävin koulua niin valkonaama tuli aina kysymään minulta että miten tämä tehdään, lopulta kyllästyneenä aineiseen kyselyyn ja neuvomiseen siirryin toiseen penkkiin vähän kaueammaksi hänestä että sain työrauhan.

        Ei monetkaan valkonaamat haluakkaan tietää moniko käy koulua tai on työssä.
        Täällä vain jauhaavat samaa paskaa päivästä toiseen että ei ne mustalaiset osaa mitään.
        Minun puolesta saattte haukkua niin paljon kuin tykkäätte jos se teidän hengitystä helpottaa.

        Käyn työssä ja hoidan itse omat asiani, asiani jotka ei jollekin laiskalle valkolaiselle kuulu mitään.
        Ne jotka tällä palstalla haukkuvat ja valittavat aina mustalaisten tekemisistä, mitäs te itse teette miettikääpä vähän sitä omaa elämäänne että mikä siinä on vialla kun pitää aina toisten paskoja tonkia, mutta ei ole rohkeutta myöntää ja tonkia omaa paskaansa.

        nyt sanoit ihan oikein,kyllä meissä valakonaamoissa on paljon ilikeitä ihmisiä,se on ikävää.
        siitä huolimatta siunattua päivää sinulle.


      • rasismiiii
        kaalo hoitsu kirjoitti:

        uhfe
        Mulla on tällä hetkellä kans veli armeijassa, ite olen sairaanhoitaja joka opiskelee samalla lääketieteellisessä. Arvatkaa vaan miten hieno paikka se oli pästä sinne sisään ku suomalaiset jäi langoille laulaa. Ei me mustalaiset olla niin tyhmiä ja laiskoja kun te suomalaiset luulette. Te itse teette meille sen motivaation puutteen haukkumalla meitä esim. tyhmiksi. Meistä olis tosi moni töissä tälläkin hetkellä, jos teiltä suomalaisilta olis joskus tullu pikkusenkin kannustavampaa puhetta ja tsemppausta eteen päin. Mutta kun te raukat luulette että te ootte ainoita viisaita, niskalimassa töitä tekeviä..Ja sitte vielä te kehtaatte haukkua meitä, vaikka ootte meijän apua vaille. Voi että mä nautin kun yks natsi hyypiö tuli tk:hon kerran apua vailla ja minä hoidin sen kuntoon, kyllä oli natsin olo pikkusen sen jälkeen matalaa. Koittakaa suomalaiset ajatella joskus muitaki ihmisiä, ei saa olla niiiiin itteensä täynnä. Älkääkä te olko tuomitko, se on vielä teidän edessä muuten joku päivä.

        Suomalaiset ovat niin itteesä täynää että.tuo on rasismia


        15-vuotiasta ei päästetty junaan
        "Törkeää kohtelua"

        Torstai 4.11.2010

        - VR käyttäytyy alaikäisiä asiakkaita kohtaan törkeästi, sanoo kylmään iltaan jätetty koulutyttö.

        Mikkelin ja Pieksämäen väliä junalla usein matkustava 15-vuotias tyttö oli viime lauantaina menossa Pieksämäelle. Mikkelin asemarakennuksen lipunmyynti oli illansuussa kiinni ja lippuautomaatti rikki.

        - Olen aina ostanut lipun Visa Electronilla, mutta joku mies oli saanut automaatin jumiin, tyttö kertoo.

        Juna tuli kuitenkin ajallaan. Tyttö yritti nousta kyytiin, mutta joustamaton konduktööri tyrmäsi ajatuksen, koska 15-vuotiaalla ei ollut käteistä mukanaan.

        Tyttö ehdotti, että hän maksaisi matkan Pieksämäeltä ostetulla lipulla, kun juna saapuisi perille. Konduktöörille tämä ei kelvannut.

        Tyly konnari

        - Konduktööri oli kamalan tyly. Hän sanoi, etten voi nousta junaan.

        Tytöllä ei ollut muuta mahdollisuutta kuin jäädä Mikkeliin odottelemaan, että lippuautomaatti saataisiin toimimaan. Koska ilta oli hyvin kylmä, hän kävi välillä läheisessä tavaratalossa lämmittelemässä.

        Lopulta lipun ostaminen onnistui, ja tyttö pääsi lähtemään kotiin, liki neljä tuntia aiottua myöhemmin.

        Tytön vanhemmat ihmettelevät suuresti VR:n omaksumaa asiakaspalvelutyyliä.

        - Äiti sanoi, että hän soittaa VR:lle!


        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010110412642602_uu.shtml


      • Ei valehoitsu
        kaalo hoitsu kirjoitti:

        uhfe
        Mulla on tällä hetkellä kans veli armeijassa, ite olen sairaanhoitaja joka opiskelee samalla lääketieteellisessä. Arvatkaa vaan miten hieno paikka se oli pästä sinne sisään ku suomalaiset jäi langoille laulaa. Ei me mustalaiset olla niin tyhmiä ja laiskoja kun te suomalaiset luulette. Te itse teette meille sen motivaation puutteen haukkumalla meitä esim. tyhmiksi. Meistä olis tosi moni töissä tälläkin hetkellä, jos teiltä suomalaisilta olis joskus tullu pikkusenkin kannustavampaa puhetta ja tsemppausta eteen päin. Mutta kun te raukat luulette että te ootte ainoita viisaita, niskalimassa töitä tekeviä..Ja sitte vielä te kehtaatte haukkua meitä, vaikka ootte meijän apua vaille. Voi että mä nautin kun yks natsi hyypiö tuli tk:hon kerran apua vailla ja minä hoidin sen kuntoon, kyllä oli natsin olo pikkusen sen jälkeen matalaa. Koittakaa suomalaiset ajatella joskus muitaki ihmisiä, ei saa olla niiiiin itteensä täynnä. Älkääkä te olko tuomitko, se on vielä teidän edessä muuten joku päivä.

        Ensinnäkin noin huonolla suomenkielellä ei selviä sairaalassa tehtävistä raporteista. Toiseksi kun romani on sairaalassa ja valkolainen hänet hoitaa niin pitäskö siit aina kirjoittaa chat-palstalle. mieti vähän jos pystyt!


      • AD.33
        Vaalea Sveitsistä kirjoitti:

        Kompliment
        Olet valinnut itsellesi kovin raskaan ammatin. Kumminkin uskon, kun työpäivän loputtua olet väsynyt, mutta tiedät, että olet auttanut toisia ihmisiä. Kun potilas on leikattu, on hän ne seuraavat päivät yleensä avuton kuin pieni lapsi, riippuen leikkauksesta. Itse olen ollut pariin otteeseen sairaalassa ja kiitollinen, niin kiitollinen ystävällisille sairaanhoitajille ja lääkäreille jotka aina jaksavat pitää meistä huolta.
        Päälle tulee vuorotyöt myös viikonloppuina ja ei erkoisemmin hyvä palkka.

        Kiitä tässä kaikkia hoitohenkilökuntaa, sama onko se Suomessa tai muualla maailmassa.
        Chapeau, eli hattu ylös Sinulle, siitä että jaksat vielä kaiken tämän päälle opiskella.

        Kaikkea hyvää tulevaisuudellesi ja siunausta suurelle työllesi ja
        rakkaita terveisiä Sveitsistä

        Sveitsin mummolle sanoin näin...:
        Jokainen joka tällä saitilla kirjoittaa on sun mielestä upea ja ainutlaatuista. Hoitsu-romania en ole ikinä nähnyt vaikka olen toiminut lääkärinä kunnan palvelussa monessa paikassa (mm. Meilahdessa thorax-osatolla). Mustalaisia on tullut vastaanottoon oikein "suvun voimin" vaatimaan lääkkeitä, mitä luokitellaan steroidiksi.. Laskuja on jäänyt maksamatta privassa ja muuta ongelmia. Korkeakoulun suorittanut henkilö sen lisäksi ei kirjoita noin heikkoa suomea. Itse teen suomen kielen virheitä jatkuvasti koska tulen Hollannnista, mutta luulisi että suomalainen sairaanhoitaja-romani osaisi kirjoittaa hieman paremmin...:)


      • Kaalo hoitsulle.
        kaalo hoitsu kirjoitti:

        uhfe
        Mulla on tällä hetkellä kans veli armeijassa, ite olen sairaanhoitaja joka opiskelee samalla lääketieteellisessä. Arvatkaa vaan miten hieno paikka se oli pästä sinne sisään ku suomalaiset jäi langoille laulaa. Ei me mustalaiset olla niin tyhmiä ja laiskoja kun te suomalaiset luulette. Te itse teette meille sen motivaation puutteen haukkumalla meitä esim. tyhmiksi. Meistä olis tosi moni töissä tälläkin hetkellä, jos teiltä suomalaisilta olis joskus tullu pikkusenkin kannustavampaa puhetta ja tsemppausta eteen päin. Mutta kun te raukat luulette että te ootte ainoita viisaita, niskalimassa töitä tekeviä..Ja sitte vielä te kehtaatte haukkua meitä, vaikka ootte meijän apua vaille. Voi että mä nautin kun yks natsi hyypiö tuli tk:hon kerran apua vailla ja minä hoidin sen kuntoon, kyllä oli natsin olo pikkusen sen jälkeen matalaa. Koittakaa suomalaiset ajatella joskus muitaki ihmisiä, ei saa olla niiiiin itteensä täynnä. Älkääkä te olko tuomitko, se on vielä teidän edessä muuten joku päivä.

        Mistäpä tiedät että se "yx hyypiö" Oli juuri natsi? Kertoiko hän?


      • 78965
        Ei valehoitsu kirjoitti:

        Ensinnäkin noin huonolla suomenkielellä ei selviä sairaalassa tehtävistä raporteista. Toiseksi kun romani on sairaalassa ja valkolainen hänet hoitaa niin pitäskö siit aina kirjoittaa chat-palstalle. mieti vähän jos pystyt!

        pakkohan tähänkin on vastata. Sinä olet varmaan kaikkien suomen sairaaloiden työntekijät tutkinut, sekä myös heidän taustat, että ei siellä romania ole töissä. Sulla on kuule loistava tulevaisuus kyttäillä, missä milloinkin on romaneja toissä tai ei ole.


      • kaajo
        kaalo hoitsu kirjoitti:

        uhfe
        Mulla on tällä hetkellä kans veli armeijassa, ite olen sairaanhoitaja joka opiskelee samalla lääketieteellisessä. Arvatkaa vaan miten hieno paikka se oli pästä sinne sisään ku suomalaiset jäi langoille laulaa. Ei me mustalaiset olla niin tyhmiä ja laiskoja kun te suomalaiset luulette. Te itse teette meille sen motivaation puutteen haukkumalla meitä esim. tyhmiksi. Meistä olis tosi moni töissä tälläkin hetkellä, jos teiltä suomalaisilta olis joskus tullu pikkusenkin kannustavampaa puhetta ja tsemppausta eteen päin. Mutta kun te raukat luulette että te ootte ainoita viisaita, niskalimassa töitä tekeviä..Ja sitte vielä te kehtaatte haukkua meitä, vaikka ootte meijän apua vaille. Voi että mä nautin kun yks natsi hyypiö tuli tk:hon kerran apua vailla ja minä hoidin sen kuntoon, kyllä oli natsin olo pikkusen sen jälkeen matalaa. Koittakaa suomalaiset ajatella joskus muitaki ihmisiä, ei saa olla niiiiin itteensä täynnä. Älkääkä te olko tuomitko, se on vielä teidän edessä muuten joku päivä.

        Kaalo hoitsulle. Nostan hattua vilpittömästi. Oispa kaikki romanit smanlaisia. Meillä on pitkät perinteiset ennakkoluulot. Joita tilastot ja lehtikirjoitukset yhä ruokkii.

        Mistä muuten tiesit että se yx hyypiö oli natsi?
        Siis jonka hoidit kuntoon ?


    • Tietäjä

      Uusia tilastoja ei ole käytettävissä, mutta noin kymmenen vuotta
      sitten 30 vuotta täyttäneistä romani miehistä olityökyvyttömyys-eläkkeellä noin 40%.

      • Veronmaksaja

        Minkäs sille mahtaa, että on kyvytön työhön.


    • jeenot rules

      eikö romaanit oo ollu täällä 500 vuotta, mutteivat oo päässy vieläkään työn syrjään kiinni!

      • voe_sinnuu

        jeenot rules, romaanit ja novellit löytyy kirjasosta


    • tumma sweduista

      olipa vihoissan nämä rasistit

    • Jeppe

      Tarkkaa lukua en tiedä ja mitä tulee työn tekoon itse olen aloittannut työnteon 14vuotiaana.Olen toiminnut kuljetusalalla itsenäisenä yrittäjänä 25 vuotta kuulun Espoon ktk.hon lisäksi olen ollut ja olen edelleen rahtipuolella ison Oululaisen kuljetuskonsernin alihankkijana.Työnantajana ja työllistäjänä olen ollut koko yrityksen toiminnan aikana.Mitä tulee eläkekysymykseen eikös se eläkkeelle pääsy juuri noussut parilla vuodella.Olen keskustan eduskuntavaaliehdokas uudenmaan vaalipiirissä hyvää loppusyksyä teille kaikille käykää äänestämässä seuraavissa vaaleissa keväällä 2015 kaikkea hyvää kaikille terveisin Jeppe Isberg

    • M-O-T

      Eräs katkera totesi että: "ylen ajankohtaisohjelman mukaan työttömyysprosentti on 90%"

      Kuuntelija taisi olla niin kiihottunut kansanryhmästä, ettei ihan ymmärtänyt kuulemaansa, niinkuin ylensäkään. Miten on muka mahdollista että työttömyysprosentti on muka 90%. Eikös mustalaiset enää pääsekkään eläkeelle 18v. ?

      Ei eläkeläiset ole työttömiä työnhakijoita koskaan.

      Eli koko avaus oli katkeran persun paskapuhetta.

    • Anonyymi

      Mikä osa mustalaisista on työttömänä/eläkkeellä/vankilassa?

    • Anonyymi

      Eläkkeellä 99% loput työttömiä. Vapautus palveluksesta, ettei aseita päädy pimeille markkinoille

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      348
      3945
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1729
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1295
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1251
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe