Derbi ei käynnisty

ankkuri2

Derbi senda x-race -05 ei käynnisty. kaikkee jo koitettu mutta ei edes lupaa, kipinä tulee uusi tulppa bensaa saa ja oon antanu bensaa tulpan reiästä ja suoraan kurkusta mutta ei edes yskäse. pakoputki ollut irti eikä ole tukossa männän rengas vaikuttaa ehjältä mitä nyt pakoaukosta näki. työntämällä ei lähde käyntiin mutta välillä yskäsee putkessa niinkuin olis sytkä myöhäisellä siinäköhän olis vika mutta millä senkin pystyy toteamaan? olisko kenelläkään apuja?

50

27706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhden_mielipide_toiseen

      Eipä tuohon paljon vaihtoehtoja jäänyt. Mittaa puristukset mittarilla tai peukalolla. On niin rajallinen näkymä tuosta pakoaukosta ettei siihen ole luottamista. Mäntä on kuitenkin 2-tahtiselle elintärkeä ja hoitaa useampaa hommaa. Sytytyksen ajoituksesta en osaa sanoa. Kärjettömiin sopisi hyvin mutta näistä kärjettömistä en osaa sanoa. Taitaa mennä CDI:n uusimiseksi jos sytytys heittää?

      Historia on tärkeää, kuinkas tämä vika ilmeni? Eilen ajettiin ja aamulla ei vai oliko oireita jo aikasemmin?

      • ankkuri2

        Sammui suoraan ajossa ei mitään oireita ja puristukset katottu peukalolla ja ne tuntuis olevan kunnossa. Ehkä se on CDI:ssä vika.


      • yhden_mielipide_toiseen
        ankkuri2 kirjoitti:

        Sammui suoraan ajossa ei mitään oireita ja puristukset katottu peukalolla ja ne tuntuis olevan kunnossa. Ehkä se on CDI:ssä vika.

        Jaa-ah, enpä tosiaan osaa mennä sanomaan.


      • nähtiin
        yhden_mielipide_toiseen kirjoitti:

        Jaa-ah, enpä tosiaan osaa mennä sanomaan.

        derbi on paska


      • 6416
        nähtiin kirjoitti:

        derbi on paska

        derbi senda r -99 ei mitään vikoja


      • derbimees
        6416 kirjoitti:

        derbi senda r -99 ei mitään vikoja

        Derbi senda sm -02 johtosarja palanut muuta vikaa ei ole ollut!


      • ricke
        nähtiin kirjoitti:

        derbi on paska

        Mulla ei oo ollu derbissä mitään vikaa koskaan, Se on senda -08 versio xtreme R


      • Anonyymi

        daf


    • vcbrew3

      kuulostaa että vika olis sähköissä. katso ettei imukaulan kumissa ole halkeemia yms. siis se kumi joka on kaasarin ja moottorin välissä. saattaa olla imuvuoto. jos ei ole siittä kiinni, niin suosittelen viemään korjaamolle, säästyypähän aikaa ettet puolta vuotta vaan pähkäile ja sitten vasta viet korjautettavaksi.

      • iutcff87ig

        ittel kävi samal taval ja mietein paripäivää mut sit katoin cditä ni sielt oli pari johtoo irronnu ja pistin kii ja sit alko taas hörisee


      • Junnu01

        Itellä tällä hetkellä täysin sama ongelma kuin tällä herralla eli oon kaiken tarkistanu staattori vaihettu,cdi boxi vaihettu ja sylkkäsetti 100km ennen sammumista. Sytytys toimii moitteettomasti ja paineitaki on


      • kapi02

        Ootko saanu vikaa selväks itellä ol vika ettei antanukipinää vaihoin staattorin tulpan ja cdissä ei mitää vikaa ja lähti käyntii mut nyt ei lähe kokeilin työntää lupaili jo vähäsen muttei käynnisty


    • nikoboy

      ittellä sama derbi vuosi mallia 05 ja ainoa keino millä mopo lähtee kylmänä käyntiin on mäki startti.... polkaisemalla ei lähde kylmänä edes ryypun kanssa vaikka kuinka polkee. ainoa keinop miten mopo käyntiin lähtee polkaisiemalla on että mopo on seissyt paikoillaan puolisen tuntia viimeisestä ajosta

      • aaapuaa

        no mulla o nyt semmone 04 derbi, sekää ei lähe nyt käyntii puristukset on ok,. sähköt uusittu yms staattori cdi, tulppa, saa bensaa ja kipinää mut ei lähekäyntii ku työntämällä yrittää käyntii saada paukkuu vaa ja iskee liekkii, haluuisin tietää vian.


      • derbiboy

        Ootko nikoboy jo löytäny vian? Meinaa mulla on iha sama..


    • Rahikainen_96

      Sama vika Rahikaisella.

    • hjelppaa

      mulla on derbi vm06 se lähtee kylmänä laakista käyntiin mut lämpimänä ei lähe millään. mikä mahtaa olla vikana?

      • Anonyymi

        Luulis että käy liian rikkalla seoksella?


    • Tietämätön

      Mulla on Derbi vm07 ja missä se CDI ja mikä se oikein on? D:

      • srööö

        se on vasemman puolen etu katteen alla.


      • Riejumenee
        srööö kirjoitti:

        se on vasemman puolen etu katteen alla.

        Onko derpis siel koska ainaki riejus on penkin alla ja riejus vasemman etu katteen alla in vaa joku ihme möykky🤔


    • derbi drd r 2011

      moikka

      Derbini ei lähde kylmänä käyntiin ,muutakuin mäkistartilla..
      olen ostanut/asentanuut uuden sytytystulpan mutta mopo ei käynnisty polkemalla edes ryypyn kanssa? mikä neuvoksi? onko huoltamo reissu..?

      • Aprilia Insinööri

        se voi olla että käynnistyspoljin ei pyöräytä tarpeeksi tai kaasarissa voi olla likaa yms..


    • derbi drd r 2011

      sama vika, lähtee vaan vaihestartilla kylmänä..

      • hgfdsa

        Isompi pääsuutin tai seosruuvia rikkaammalle seokselle.


    • Derbi x race 06

      Sul on menny varmaan mäntäpaskaks/männän rengas ja sen takii ei mee käyntiin/saa puristuksia vaiha uus mäntä nii kyl pitäis toimii ja jos sammu kesken ajon nii sul meni mäntä varmaa paskaks

    • derbi drd r 2011

      joo vaihoin 77 suuttimesta 88 suuttimeen,tosin siinä välissä vähä rukkailin sitä kroh
      nyt käynnistyy ku palmun alta :D

    • Ainoa_keino

      Itelläkään ei tänää meinannu Derbi Senda R (vm. 2005) lähteä iltapäivällä käyntiin. Aamulla kyllä käynnisty hyvin, saattaa johtua siitä ku oli lämpimässä tallissa...

      Joka tapauksessa koitin sitten mäkistarttia eli juoksin mopoa taluttaen kakkonen päällä, kytkin pohjassa ja sit päästin kytkintä ja annoin kaasua, nii johan lähti komeesti Derbi käyntii.

    • derbi....

      virta lukko paskana mulle kävi sama..

    • .markoboy87

      joko toimii vai onko terpi jo suossa?

    • jankkiu

      noniin, nyt tarvisi apuja.. derbi sammui ajossa syksyllä eikä sen jälkeen ole lähtenyt käyntiin ja pamautti putkeen pari kertaa. nyt sitten tein koneremontin jossa vaihdoin kaikki tekniikan osat, cdi ja tulppa on uusi. yritettty laittaa tulpanreiästä bensaa ja työntää käyntiin mutta ei lähde ampuu vain putkeen :/

    • DerbiRassaaja

      Ota pytty irti ja kato mäännän kunto ei oo iso homma

    • Minäitse73

      Itse aikoinani vaihdoin pv suzukiin pyttyä ja kas kas mäntä meni väärinpäin oli merkattu nuoli joka piti asentaa eteenpäin mutta kääntämällä sekin oli korjattu...sit skyteam crossissa pelitti hetken hyvin ja alkoi temppuilla vaihdettiin ensin puola vika jatkui niin cdi poksi vaihtoon ja ajelut jatkuu...kannattaa ainaskin noita kikkoja koittaa ..

    • HOMOKEISARI

      Se ei lähde käyntiin, koska se on Derbi. Ystäväisin terveisin: Homo

    • ToivoitonTerbimies

      Mullakin on semmonen kiperä ongelma että ei lähde derbi senda xrace 50 käyntiin, ei niin millään. Ei lähde vaikka kuinka polkee, tai mäkistartilla. Tämä vika ilmeni siten,
      että
      olin vaihtamassa kaasuvaijeria, ja samalla päätin aukaista kaasuttimen kohokammion, koska kaasutin vuosi bensaa. No, sitten ku kohokammion avasin, sieltä tippui neulalaakeri, koho, ja se kohon sokka, mikä pitää sen paikallaan. Sitten päätin valuttaa bensatankin tyhjäksi siitä letkusta, mikä tuo bensan kaasuttimeen, koska se vaan ei lopettanut tulemasta, eli ilmeisesti alipainehana on rikki?
      eilen kävin vielä tankkaamassa täyteen.
      Ja nyt siis kun olin tänään sitä remppailemassa, niin, kun se letku vähän vissin vuosi ja näin, pakoputki oli irti, kaasutinkaan ei ollut kunnolla kiinni, niin lähti ekasta polkasusta käyntiin, ja samalla kierrokset kohos tappiin, niin jumalauta kun oli kova melu siitä kun putkikaan ei ollut paikallaan.
      On kokeiltu: uudella tulpalla, siten että ilmanputsarin kumikurkku ei oo ollut kaasarissa kiinni, koitettu säätää kaasarin ilmaruuviakin... Joo en oo ihan paras näitten kanssa...
      että
      Apu olisi erittäin paljon kaivattua. Kiitos jo etukäteen

    • Derbidrdracing2006

      Avaa kaasari ja puhdista paineilmalla koko paska

      • Anonyymi

        mulla ollut uutenaostaessa jo ettei lähe vitullakaan käyntiin jos on lämpötila laskenut - 1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulla ollut uutenaostaessa jo ettei lähe vitullakaan käyntiin jos on lämpötila laskenut - 1

        olen kyllä miettinyt että pitäskö se alipaine Bensahana polkee alimpaan helvettiin olisiko se kaiken syynä


    • vitunmopot

      mulla on rieju ja siitä aika vasta vaihdoin pytyn ja moottori yms on just huollatettu eli on nyt siis sisäänajossa. joku aika sitten olin ajamassa ja kahdesti hyytyi yhtäkkiä ensin alamäessä ja sitten suoralla, tämän jälkeen ei lähtenyt käyntiin, joten avasin kaasarin puhdistin sen ja vahdoin tulpan tämän jälkeen mopo lähti käyntiin, mutta nyt alkoi jostain syystä hyytymään, kun vaihtoi kolmosvaihteelle. Tämän teki siis kaksi kertaa, jonka jälkeen alkoi hyytymään heti, kun lähti ajamaan. Nyt mopo ei lähde taaskaan käyntiin enkä viitsi alkaa turhaan availemaan mitään. Osaisiko joku auttaa mistä hyytyminen johtuu, kun kaikki toimi ennen normaalisti ja että miksi mopo ei lähde käyntiin. apu olisi tarpeen, kun pitäisi ennen kesätöitä taas saada mopo kulkemaan

      • derbimopooo

        sama vika


    • Gilera

      Kommentoin vanhaan keskusteluun mutta olisiko jollain ideaa miksi gilera rcr (05) ei käynnisty enää ,kipinän saa,ajosta rupesi röpöttämään ei pystynyt isoilla kierroksilla ajamaan kaasari avattu ja vähä putsailtu.????

      • Vitutta

        Mulla sama vika derbi senda vm07. Apuja ples


      • Anonyymi

        Selviskö ikinä?


    • Rupeaavituttaan

      Mikähän ongelma mopossa ku sammuu kun ollu vähän aikaa tyhjäkäynnillä eikä enää käynnisty pitkään aikaan onko kellään mitään neuvoja mikä olis vikana.

    • Anonyymi

      Moikka, otin gilera smt moposta juuri pakoputken kurin ja kaasarin reikälevyn pois sekä vaihdoin mopoon 5 kokoa isomman suuttimen-(85). Mopo ei lähde millään käyntiin enkä tiedä mitä tehdä, tarkoitus olisi saada mopo toimimaan ilman kureja!

      Kiitos paljon jo valmiiksi vastauksista.

    • Anonyymi

      Mulla ei rieju mrt 50 2019 lähe käyntiin. Ajettu vain noin 4 tonnia ja oon vaihtanu suuttimen, tulpan, kattonu että saa bensaa, putsannu kaasaria, kokeillu kaikkia mahdollisia käynnistä is keinoja, puristuksia on, että mitä vielä. Mopo vain sammui kesken ajon pari päivää sit ja oon sen jälkeen saanut sen käyntiin ja pystynyt ajamaan melkeen kouluun ja takas, kunnes noin sadan metrin päästä kotoa mopo sammui eikä käynnistynyt enään sen jälkeen kertaakaan ja ennen tota kun mopon vielä sai käyntiin niin kun antoi heti käynnistämisen jälkeen täys kaasua sillee nopeesti vaa nii se vaan sammu. Pls auttakaa!

    • Anonyymi

      Vaihda puolan johdot toisin käsin eli missä on nyt johto a niin vaihda se johto b kohdalle ja b johto a johdon kohdalle. Eli vaihda johdot päiten.
      Sitte lähtee varmasti.
      Päätelen siitä mitkä on moposi oireet.
      Kokeile! 👌💪

    • Anonyymi

      Apikka saa bensaa ja hyvän näköisen kipinän, mutta ei lähe käyntii. Mäntä ja sylkkä katottu puristuksii on, kaasarissa ei mitää paskaa eikä vuoda tai mitään, kipinän ajoitus on oikea, ei ole imuvuotoakaan. Ei vain lähde käyntiin. Mopo sammui ajossa sillätavalla, että tulin valoihin hidastin vauhtia niin alkoi pätkimään ja sitten kun pysähdyin se sammui, eikä sen jälkeen ole lähtenyt käyntiin vaikka mitä olenkin yrittänyt.

    • Anonyymi

      mulla on itellä derbi senda r/sm 2007vm ja tota siin on ollu vähä kipinä ongelmia, tulppa vaihettu useempaa otteesee, cdi boxi just vaihettu, sähköjä katottu akku ladattu mut ei anna cdi boxille kun joku 0,2 volttia katottu yleismittarilla......saattaisko vika johtua staattorista olevasta tunnistimesta kunnkylmänä lähtee välillä laakist käyntii sitku käy ajamassa n.10min ni sammuu seinää eikä sen jälkee lämpinänä enää lähe....odottaa 30-45min ni lähtee taas laakist käyntii??? oisko neuvoja, rahaa ei just nyt ois viedä korjaamolle......

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      92
      4320
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4225
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      3996
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2837
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2531
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2108
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2094
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      195
      2013
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1659
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1442
    Aihe