Onpahan Volkkarin kohdalla mahdollisimman epäselvästi sanottu että mihin malleihin uusi E10 bensa soveltuu ja mihin ei, sivu 8.
http://www.e10bensiini.fi/files/129/E10_soveltuvuus_henkiloautoihin_25_10_2010.pdf
""E10 soveltuu kaikkiin bensiinikäyttöisiin Volkswagen-malleihin lukuun ottamatta ensimmäisen sukupolven FSI-moottorilla varustettuja autoja, joita on valmistettu vuosimalleihin 2004-2006 saakka. E10-polttoaineita voi käyttää kaikissa bensiinikäyttöisissä Volkswageneissa vuosimallista 2007 alkaen. Taulukossa on lueteltu Volkswagen-mallit, joihin E10-polttoneste ei sovellu:"
Pitääkö tuo teksti nyt ymmärtää niin että ennen vuotta 2007 valmistettuun VW Passatiin E10 bensa ei sovellu?
Vai tarkoittaako teksti että E10 soveltuuko likimain kaikkiin Volkakreihin? Vaimolla on 1.8 ruiskulla oleva 1999 mallin Passat, mitä bensaa sinne pitää tankata?
Tuo koko http://www.e10bensiini.fi saitti, kieroon väännettyine sivuineen on jo niin epäselkeä että se jo otti alkajaisiksi pattiin. Oikeassa reunassa oleva linkki " 8.9.2010 – tarkista autosi E10-sopivuus nyt! " tuokin takaisin tälle samalle sivustolle.
Vasta kyn älyää klikkailla yläpankin vinossa röhnöttävässä palkissa olevia linkkejä löytyi tuo PDF-listakin lopulta. V..un kotisivukoodarit, sanon ma!
Eiköhän Volkkari itsekään tiedä E10-sopivuuden asiaa mallikohtaisesti varmaksi, ja siksi sanoo sen noin mahdollisimman epäselvästi?
.
E10 lista, Passatin kelpoisuus?
8
3092
Vastaukset
- mmakine
Sen verran olen tietokoneohjelmia kirjoittanut että ymmärrän tuon VW:n logiikan tällä tavalla:
Vuosimalli - 2006 : Käy kaikkiin paitsi mainittuihin FSI-moottoreihin.
Vuosimalli 2007 -> : Käy kaikkiin
Sama metakielellä, tällä tavalla se dokumentin kirjoittaja on ajatellut:
If passat.vuosimalli < 2007 then
if passat.moottori = FSI then
ei sovi
else
sopii
endif
else
sopii
endif
kjäh :)- volk-karisti
> Sen verran olen tietokoneohjelmia kirjoittanut
Minäkin olen ohjelmia kirjoittanut, viimeksi tänä aamupäivällä:--(.
Mutta kun ei ole kuitenkaan harmainta haisua onko Volkkarin äijistä kukaan ikinä kirjoittanut mitään ohjelmia, ja onko tuo taulukko likikään tehty sellaisen aukottoman if-then-else päättelyn avulla.
> Vuosimalli - 2006 : Käy kaikkiin paitsi mainittuihin FSI-moottoreihin.
> Vuosimalli 2007 -> : Käy kaikkiin
Tuokin tuossa myös ihmetytti, että miten ne kertarivillä lupaa että kuplavolkkarista lähtien kaikkiin Volkakreihin sopii. Mitenkä niiden 64-mallien kuplien venttiilikoneistot kestää 10% etanolibensaa?
Mutta kai ne sitten kestää, vai? Listaa lukiessa tuli epäilynä mieleen että arvaako ne Saksassa ohjeen tehneet äijät että täällä autoverojen pohjolassa ylipäätään ajellaan niinkin vanhoilla autoilal kuin 1999 mallin Passat.
Jospa niiden saksalaisen logiikan mukaan kaikki tuon ikäiset autot on jo romuttamolla, eikä niitä siinä mielessä tarvii tällaisissa ohjeissa edes huomioida.
> Sama metakielellä, tällä tavalla se dokumentin kirjoittaja on ajatellut:
Tänks. Mikäli kukaan muu ei tätä varmempaa tietoa asiasta tiedä, niin tähän metakielen päätelmään kai pitää tyytyä. Laittaa alkajaisiksi vaikka 10 litraa E10-bensaa ja loput 98-oktaanista siipan autoon, ja katsoo alkaako jostakin päästä kuulua nakutusta.
Ellei ala kuulua, niin ehkä sitä E10-bensaa uskaltaa vähitellen alkaa käyttää täysinkin tankillisin.
. - gp-ässi
volk-karisti kirjoitti:
> Sen verran olen tietokoneohjelmia kirjoittanut
Minäkin olen ohjelmia kirjoittanut, viimeksi tänä aamupäivällä:--(.
Mutta kun ei ole kuitenkaan harmainta haisua onko Volkkarin äijistä kukaan ikinä kirjoittanut mitään ohjelmia, ja onko tuo taulukko likikään tehty sellaisen aukottoman if-then-else päättelyn avulla.
> Vuosimalli - 2006 : Käy kaikkiin paitsi mainittuihin FSI-moottoreihin.
> Vuosimalli 2007 -> : Käy kaikkiin
Tuokin tuossa myös ihmetytti, että miten ne kertarivillä lupaa että kuplavolkkarista lähtien kaikkiin Volkakreihin sopii. Mitenkä niiden 64-mallien kuplien venttiilikoneistot kestää 10% etanolibensaa?
Mutta kai ne sitten kestää, vai? Listaa lukiessa tuli epäilynä mieleen että arvaako ne Saksassa ohjeen tehneet äijät että täällä autoverojen pohjolassa ylipäätään ajellaan niinkin vanhoilla autoilal kuin 1999 mallin Passat.
Jospa niiden saksalaisen logiikan mukaan kaikki tuon ikäiset autot on jo romuttamolla, eikä niitä siinä mielessä tarvii tällaisissa ohjeissa edes huomioida.
> Sama metakielellä, tällä tavalla se dokumentin kirjoittaja on ajatellut:
Tänks. Mikäli kukaan muu ei tätä varmempaa tietoa asiasta tiedä, niin tähän metakielen päätelmään kai pitää tyytyä. Laittaa alkajaisiksi vaikka 10 litraa E10-bensaa ja loput 98-oktaanista siipan autoon, ja katsoo alkaako jostakin päästä kuulua nakutusta.
Ellei ala kuulua, niin ehkä sitä E10-bensaa uskaltaa vähitellen alkaa käyttää täysinkin tankillisin.
.... sen toisen then'in jälkeen, kolmannelle riville 'goto v-power' -alirutiinin, niin ongelma poistuu...
- mmakine
gp-ässi kirjoitti:
... sen toisen then'in jälkeen, kolmannelle riville 'goto v-power' -alirutiinin, niin ongelma poistuu...
Mutta sitä ennen kannattaa tutustua vanhaan teoriapläjäykseen nimeltä "Goto's considered harmful" ja pohtia tarkkaan miten sen koodin vääntää. Onneksi minä olen jo aktiiviurani lopettanut.
Näinkö se muuten oli että Shellin brändi säilyy vielä viisi vuotta ja näin ollen V-Powerkin? - Epävarma koodaaja
gp-ässi kirjoitti:
... sen toisen then'in jälkeen, kolmannelle riville 'goto v-power' -alirutiinin, niin ongelma poistuu...
> ... sen toisen then'in jälkeen, kolmannelle riville 'goto v-power' -alirutiinin, niin ongelma poistuu...
Saisko varmuudeksi joltakin sen lopullisen ratkaisukoodin simppelisti PHP:nä tai vaikka Pascalina ja Basiccinakin?
Mutta ei sitten mitään Java eikä NET-krääsää!
Tällaisen pensan tankkaamisen ongelman ratkaisuun ei käsitykseni mukaan pitäs tarvita ladata 500 MB erilaisia net/java 2.0 - 4.0 versioiden beanseja ja runtaimeja ja muita kirjastoja.
.
- Ladamiäs
Se on varma valinta ja auto kulkee paremmin. Ainaskin meidän 2 Lada Samaraa kulki terhakammin, kun saivat juoda 98 oktaanista. Tankkasin nääs ennen mökkireissua ja sora vaan pöllys.
- ei vetele
> ja sora vaan pöllys.
Lada miähillä on tunnetusti aina ollut hyvin fyffee taskussa, ellei markkoja tai euroja niin tollo ruplia kuitenkin. Ei paljon tunnu 98-oktaanisen korkeempi litrahinta.
Huonompaa se on tällaisella perheellisellä jonka täytyy ensin huoltaa jälkikasvu ja sitten vielä juottaa useampia länsiautoja tallissa, vaikkei niin tuliteriä olekaan. Joka senttii ei pelkästään haluu venyttää vaan on pakko venyttää.
Töitäkin ajoittain pätkissä vaan. Ja muija on naputtanut jo vuoden että muka haluais uudemman auton allensa!! Ajaisi nyt ensin edes tuon vanhansakin kunnolla loppuun. - Ladamiäs
ei vetele kirjoitti:
> ja sora vaan pöllys.
Lada miähillä on tunnetusti aina ollut hyvin fyffee taskussa, ellei markkoja tai euroja niin tollo ruplia kuitenkin. Ei paljon tunnu 98-oktaanisen korkeempi litrahinta.
Huonompaa se on tällaisella perheellisellä jonka täytyy ensin huoltaa jälkikasvu ja sitten vielä juottaa useampia länsiautoja tallissa, vaikkei niin tuliteriä olekaan. Joka senttii ei pelkästään haluu venyttää vaan on pakko venyttää.
Töitäkin ajoittain pätkissä vaan. Ja muija on naputtanut jo vuoden että muka haluais uudemman auton allensa!! Ajaisi nyt ensin edes tuon vanhansakin kunnolla loppuun.Lada on hankintahinnaltaan matala, mutta laadulta korkea. Suosittelen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as993824Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna383286- 613261
- 683059
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)682904Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.672839On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632544Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802341- 452172
- 692168