mumbai-goa

lämpöiseen

Kertokaa kokemuksianne, kannattaako matka Mumbai-Goa mennä junalla vai lentäen? Minkälainen junavaunu kannattaa valita jos junalla menee? Saako hotellin Mumbaista helposti paikan päältä vai kannattaako varata jo täältä käsin? Lento Mumbaissa jo aamulla 4.20 pääseekö silloin jo hotelliin vai?
Lähtö on 1.2.11 onko mahdollisesti muita omatoimi matkaajia jotka ovat suuntaamassa myös Goalle?

4

541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lxnjthsljd

      Lentäen helppoa ( vaihdat vaan toiseen terminaaliin ), mutta oma elämyksensä tietysti mennä junalla. Jo rautatieaseman kaaos on mieleenpainuva. Junaliput ovat halpoja ja suosittelenkin ottamaan suosiolla kalleimmat liput. Niillä saat oman hytin, joissa taitaa olla ilmastointikin. Matka kesti muistaakseni 12 tuntia ja itse olen tullut yöjunalla. Silloin ei tarvitse miettiä hotellia.

      Junan taso on KAUKANA länsimaisesta. Itse matkustin halvassa sleeper-luokassa ( kolme istuu kolmea vastaan ja yöksi kaadetaan seiniltä lisälaverit ). Mielenkiintoista, mutta aika raskasta, kun Intialaiset haluavat kysellä jotain koko matkan. Itse ottaisin jatkossa oman hytin. WC:t on mitä on. Välipalaa ja teetä myydään vaunuissa.

      Goassa on useampi rautatieasema. Jos menet pohjois-Goaan, niin asema on Thivim. Mumbai - Goa väliä liikennöi ainakin Konkan-Railways yhtiö.

      Itse varaisin hotellin läheltä kenttää etukäteen ja ottaisin myös hotellin puolesta lentokenttähaun. Taxikuskit ovat kovia huijaamaan ja ajeluttavat minne sattuu ja vaihtavat kuskia yms. Jos otat kentältä taxin, ota pre-paid taxi ja anna pre-paid kuitti ehdottomasti vasta perillä. Älä ota lennosta taxia jos ei ole pakko.
      Hotellin lentokenttähaussa taxikuski odottelee sua nimilapun kanssa ja vie varmasti oikeaan paikkaan. Varmista pariin otteeseen sähköpostilla tai tekstiviestillä, että tulevat varmasti hakemaan. Itsellä kahdesti sovittu hakeminen ja molemmissa kuski jäi saapumatta.

      Hotellien hintataso on kallis verrattuna muualle Intiaan ja muutaman euron paikat ovat sitten sennäköisiäkin.

      Jos sulla on aikaa, niin ota hotelli Colaban alueelta, jossa on muitakin länkkäreitä ja nähtävää ympärillä. Ole pari päivää Mumbaissa ja menet sitten junalla Goaan. Takaan, että ed. mainitun jälkeen Goa tuntuu paratiisille.

      Hyvää reissua! Itse saavun Goaan viikkoa myöhemmin.

      • Taas joku...

        Goan torvelo se jakelee ohjeita... Mitenkähän junamatka Goalle liittyy kysyjän Mumbai majoituksiin ja rannan läheisyyden tiedusteluun?


    • mykiö

      Hei!
      Pls, antakaa tietoa mihin Mumbaissa kannattaa majoittua. Ei kallista eikä rannan läheisyyskään olisi pahitteeksi. Uskaltaako yksinäinen nainen liikkua siellä?

    • goiiiii

      Juna on mukava, ehdit sopivasti junaan koneelta ja jos lento on myöhässä, niin sitten voit ottaa lennon Goalle. Dadarin asema on lähin. Suosittelen toisen luokan sleeperiä, eka luokka on ilmastoitu ja ei näe ulos ikkunoista, voi olla kylmäkin. Ota yläpunkka, niin saat nukkua rauhassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      371
      3282
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      146
      1292
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1188
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      140
      1038
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      833
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      762
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      737
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      709
    Aihe