Romaanien äiti kunniapaikalla!

Kirjojenlukija.

Olen intohimoinen kirjallisuuden ystävä ja pääasiallisesti kiinnostaa romaanit ja kansalliseeppokset.
Myös proosakirjallisuutta tulee jonkin verran luettua.
Kirjahyllyni onkin täynnänsä monenlaisia kirjoja, romaaneja pääasiassa.
Mutta miten asettelemme kirjat kirjahyllyymme?
Mikä kirja saa eniten kunnijaa, ja mitä kirjaa pitää pyhällä arkuudella kohteleman.
Minulla tämä romaanien äiti, itse raamattu on päässyt kunniapaikalle. Keskimmäinen kirjahyllylokero, suurin niistä, on jätetty muuten tyhjäksi, mutta itse raamattu makaa lappeellaan siinä ja kynttilät molemmin puolin. Hyllytaso on sen verran matalalla, että pystyn asettua polvilleni lukemaan tätä maailman historian arvokkainta romaania!
Nostakaamme raamatut kunniaan ja antakaa niille asiaankuuluva arvo!

12

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bibliofiili(s)

      >Olen intohimoinen kirjallisuuden ystävä

      Hyvästä kirjallisuudesta voi oppia vaikkapa kirjoittamaan...

      kiinnostaa romaanit ja
      -kiinnostavat romaanit ja

      kansalliseeppokset
      -kansalliseepokset


      kunnijaa
      -kunniaa

      kohteleman
      -Tarkoittanet passiivisempaa: kohdeltavan

      raamattu
      -Tarkoittanet nimenomaan Raamattua

      pystyn asettua polvilleni
      -pystyn asettumaan polvilleni

      Nostakaamme raamatut kunniaan ja antakaa niille asiaankuuluva arvo!
      -Kovin eriparista, ehdotan joko
      Nostakaamme Raamatut kunniaan ja antakaamme niille asiaankuuluva arvo!
      tai
      Nostakaa Raamatut kunniaan ja antakaa niille asiaankuuluva arvo!

      • Kirjojenlukija.

        En väittäny olevani kirjailija, vaaan kirjojen intohimoinen kuluttaja ja keräilijä.
        En oo ikinä kirjoittanut romaania, enkä mitään muutakaan kirjaa.
        Tietääkseni kirjojen lukijoilta ei vaadita mitään kymppikieltä, samoin ku ei elokuvien himokattojien tarvihe osata tehä elokuvia.
        Jos luet bestsellerin, ei tarkoita sitä, että sä kirjoitat itekki jonku bestsellerin, tai jos kuuntelet vaikka jonku maailman parhaimman oopperalaulajan esityksen, ei sinusta tule siinä oopperalaulajaa!


      • Ei liene mahdotonta
        Kirjojenlukija. kirjoitti:

        En väittäny olevani kirjailija, vaaan kirjojen intohimoinen kuluttaja ja keräilijä.
        En oo ikinä kirjoittanut romaania, enkä mitään muutakaan kirjaa.
        Tietääkseni kirjojen lukijoilta ei vaadita mitään kymppikieltä, samoin ku ei elokuvien himokattojien tarvihe osata tehä elokuvia.
        Jos luet bestsellerin, ei tarkoita sitä, että sä kirjoitat itekki jonku bestsellerin, tai jos kuuntelet vaikka jonku maailman parhaimman oopperalaulajan esityksen, ei sinusta tule siinä oopperalaulajaa!

        Yleensä hyvää kirjallisutta lukemalla voi oppia kirjoittamaan ihan apinointitekniikalla.


    • suku½herkkä

      Mikä saa sinut uskomaan, että kyseessä olisi äiti eikä isä?

      • Tettiskainen.

        Raamattu on äiti, seurakunta on äiti jne.
        Jumala on isi, Pyhällä Hengellä ei ole sukupuolta ja Poika on isin poika.
        Kyllä monilla asioilla on sukupuolet, vaikkei sitä aina tajuu.
        Siinä, missä autot ovat miehiä, peräkärryt ovatkin tyttöjä jne...


      • Tettiskainen
        Tettiskainen. kirjoitti:

        Raamattu on äiti, seurakunta on äiti jne.
        Jumala on isi, Pyhällä Hengellä ei ole sukupuolta ja Poika on isin poika.
        Kyllä monilla asioilla on sukupuolet, vaikkei sitä aina tajuu.
        Siinä, missä autot ovat miehiä, peräkärryt ovatkin tyttöjä jne...

        Auto siis on mies ja peräkärry nainen.
        Polkupyöriä on molempaa sukupuolta. On mummiskaa, pappiskaa, jne.
        Lentokoneet ovat miehiä, mutta helikopterit naisia.
        No mistä mä niin päättelen, että helikopteri on nainen? No nimestä. Jos se olisi mies, se olisi luultavasti heikkikopteri tms.

        Tietokone on mies, mutta läppäri on nainen. Kännyköitä voi olla naisia, sekä miehiä. Yleensä älypuhelimet, kuten Samsung Galaxyt, Nokian N-sarjalaiset, iPhonet yms ovat miehiä.
        Koru- ja design-puhelimet ovat yleensä naisia.

        Tavallinen kahvikuppi on mies, ja espressokuppi on nainen.
        Ruokalusikka on mies ja tee-lusikka nainen jne.
        Asioilla on aina sukupuolet, tai ei!
        Esimerkiksi sanalla absrakti, ei ole sukupuolta, kun se käsite on niin absrakti muutenkin! :)


      • syntinen + hurskas
        Tettiskainen kirjoitti:

        Auto siis on mies ja peräkärry nainen.
        Polkupyöriä on molempaa sukupuolta. On mummiskaa, pappiskaa, jne.
        Lentokoneet ovat miehiä, mutta helikopterit naisia.
        No mistä mä niin päättelen, että helikopteri on nainen? No nimestä. Jos se olisi mies, se olisi luultavasti heikkikopteri tms.

        Tietokone on mies, mutta läppäri on nainen. Kännyköitä voi olla naisia, sekä miehiä. Yleensä älypuhelimet, kuten Samsung Galaxyt, Nokian N-sarjalaiset, iPhonet yms ovat miehiä.
        Koru- ja design-puhelimet ovat yleensä naisia.

        Tavallinen kahvikuppi on mies, ja espressokuppi on nainen.
        Ruokalusikka on mies ja tee-lusikka nainen jne.
        Asioilla on aina sukupuolet, tai ei!
        Esimerkiksi sanalla absrakti, ei ole sukupuolta, kun se käsite on niin absrakti muutenkin! :)

        Mitä kaiken hämmentäminen ja sekoittaminen hyödyttää? Asiat ovat selviä ja yksinkertaisia totuudessa. Vinoilut ja kaksimielisyydet eivät ole Herramme Jeesuksen Kristuksen opin mukaisia.


    • gftrewq

      Mikä väärennetyn raamatun versio siinun mielestä sopii kunnia paikalle ja minkä rikollisen kristinuskon lahkon palvelijana valintasi teet???

      Monet kohtaamani lestadiolaiset, kuten luterilaisetkin asettavat ison katekismuksen kunnia paikalle ja se on heille suurempi totuus kuin Jumalan ja Jeesuksen Sana! Ja monille, heidän itse sitä ymmärtämättä on katekismuksen kirjoittaja herra epäjumala vaikka uskovat, siis uskovat palvelevansa Jumalaa ja Jeesusta ja siksi hetiä kutsutaan ja he itse kutsuvat itseään uskovaisiksi. Uskovaisena oleminen on samaa kuin Jumalan ja Jeesuksen kieltäminen Heidän Nimissä Heitä pilkaten! Monet käyttää uskovaisista nimitystä ateistit tai/ja antikristuksen tukijoita koska se historia osoittaa ne oikeammaksi. Esimerkiksi kun raamatun Jumalan ja Jeesuksen Laissa on kohta älä tapa niin he tappavat herra epäjumalan opin ja herran käskyn seurauksena omia uskovaisia, pikku lapsiakin noitarovioilla!
      Kamalaa on sekin että he esiintyvät Jumalan ja Jeesuksen Nimissä Heidän antaman Lain lainrikkojina. Häpeävät uskossaan herraansa niin paljon, etteivät ole uskovaisia herransa omalla nimellä!!! Se on väärän todistuksen antamista se....

      herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
      "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
      HUOMAA pilkun (,) paikka! tuossa tehdään herrasta (epä)jumala.

      Jumalan Moosekselle antama ja Jeesuksen vahvistamana sama tieto on näin:
      (Suomen kielellä - Raamattu 1933/38)
      3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

      • ei varsinaiset uskovaiset ole ketään tappanut, se on kiellettyä, mutta epäuskoiset ihmiset on uskon varjolla tappanut muita.


      • hgytre
        weha kirjoitti:

        ei varsinaiset uskovaiset ole ketään tappanut, se on kiellettyä, mutta epäuskoiset ihmiset on uskon varjolla tappanut muita.

        Olen minäkin koulussa lukenut kristinuskon historiaa ja katekismustakin oikein ulkomuistiin pakotettiin rikollisuuden oppia!
        Tosin en saanut koulussa jutella papin kanssa niinkuin uskovaisten lapset, sattui olemaan niin, että olimme lukeneet ristiretki historiaa edellisellä tunnilla kun pappi tuli pitämään uskonnon opetusta ja tulin kysyneeksi papilta kuinka ne kristittyjen toimet pakanojen tappamiset sopii yhteen älä tapa käskyn suhteen ja vastaukseksi sain, että minut on vapautettu uskonnon opetuksesta tältä tunnilta joten sain poistua tunnilta!

        No sinä ole yksi monista totuudelta silmänsä sulkeinesta uskovaisista joka väittää ettei noitavainoja ollut ja ettei suomeen tuotu rikollisen kristinuskon oppeja miekan voimalla suomalaisia tappaen, raiskaten, ryöstäen jne!
        Totuus kumminkin on, että olet alla olevienkin rikollisen kristinuskon rikoksia tukenut maksamalla kirkollisveroa ja mahdollisesti laittanut rahaa rikolliselle tärkeään lähetystyö keräykseen! Sinusta tuntuu varmaan mukavalta kun uskoo ostaneensa taivaspaikan ja saa perisyntiä leviämään!!

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008. [16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia."

        lue myös:
        http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/

        Eihän ne varsinaiset ja varrelliset uskovaiset ole rikollisia omastamielestään vaikka edelleen palvelevat rikollisen kristinuskon herraa epäjumalanaan. Sinä olet niin sivistynyt että osaat lukea ja ymmärrät, että martti setä teki itse itsestään teille (epä)jumalan ja te uskovisina uskotte jumalaanne. Se on Lailla suojattu oikeus mutta mieti rauhassa selvyyttä, että rikotte Lakia, väärän todistuksen antajina kun ette sitä herra epäjumalaanne palvele sen herran omalla nimellä vaan herraanne häpeävinä palvelette sitä Jumalan ja Jeesuksen Nimissä Heitä ja Pyhää Henkeä pilkaten. Samalla, sitä sanomatta teette Jumalan ja Jeesuksen syylliseksi rikollisen kristinuskon tekemiin rikoksiin. Se on ilmeisesti perisyntinne, Jumalan Valtakunnassa ei sitä ole niinkuin epäjumalan valtakunnassa jota myös helvetiksi kutsutaan. Jumalan Valtakunnan kaltaisina olemme kaikki syntyneet Jeesuksen antaman tiedon mukaan mutta harhauttajat eksyttävät monia vaikka Jeesus on raamatun mukaan siitä varoittanut!


      • uyt6r54
        weha kirjoitti:

        ei varsinaiset uskovaiset ole ketään tappanut, se on kiellettyä, mutta epäuskoiset ihmiset on uskon varjolla tappanut muita.

        opettele eroittamaan herra epäjumala ja Jumala toisistaan!!

        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        HUOMAA pilkun (,) paikka! tuossa tehdään herrasta (epä)jumala.

        Jumalan Moosekselle antama ja Jeesuksen vahvistamana sama tieto on näin:
        (Suomen kielellä - Raamattu 1933/38)
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

        ---

        Jumalan Valtakunnassa ei uskota, Jumalan valtakunnassa ollaan Jumalan Valtakunnan tietoudessa!
        Jeesuskaan ei ollut uskossa!
        Usko tarkoittaa sitä, että uskoo Jumalaksi epäjumalaa.
        Usko on Jumalan ja Jeesuksen sekä Pyhän Hengen kieltämistä ja esim. kirkollisissa rituaaleissa Heidän pilkkaamista.
        Tuon tietävät kaikki jotka sielullisesti tuntevat Heidät!
        1Joh. 2:4
        Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.

        ----

        Mieti asiaa jonka toin jo ensimmisessä vastauksessa esiin... mistä johtuu, että martti sedänkin lahkon lapset syntyy muka syntisinä tai perisyntisinä?
        Eikö luterilaisten lapset synnykkään Jumalan lapsina; vaan syntyvät epäjumalan perisynti lapsina?

        Eikö epäjumalaa palvelevien lapsetkin ole syntyneet Jeesuksen todistaman Jumalan Valtaskunnan kaltaisina?
        Vai väitätkö, että Jumalan Valtakunnakin on syntiä ja perisyntiä????
        Jos lapsenne syntyvät Jumalan Valtakunnan kaltaisina niin herranne oppi on väärää todistusta antavan rikollisuuden oppia joka tekee, kouluttaa jne synnittömistä rikollisen kristinuskon rikoksien syntejä syyttömästi periviksi! Joka ei ole syntiä tehnyt on synnitön! Jeesuksen sanotaan olevan ainoa synnitön mutta mielestäni Jumalan valtakunnan kaltasina syntyneet lapset ovat myös SYNNITTÖMIÄ ja ilmeisesti juuri sen vuoksi Jeesus on myllynkiviä rikollisille lämpimästi suositellut!!!

        Kenestä ovat perisyntiset syntyneet????
        Ehkä herra epäjumalan opin seurauksista!!!!!
        1 Joh 3:9. Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta."


      • hgfdreww
        weha kirjoitti:

        ei varsinaiset uskovaiset ole ketään tappanut, se on kiellettyä, mutta epäuskoiset ihmiset on uskon varjolla tappanut muita.

        sinullakin on monien uskovaisten tyyli häipyä keskustelusta kun "seinä" tulee vastaan!
        teit sen eilen minulle...

        Jos vielä sattuisit lukemaan, tai vastaamaan niin sen vuoksi pyydän sinua vastaamaan kahteen kysymykseen:

        Osoita meille se raamatun UT:n kohta jossa Jumala tai Jeesus on rikolliselle kristinuskolle tai luterilaisille antanut oikeuden tappaa omia uskovaisia, pikku lapsiakin noitarovioilla????

        Ellet sitä lupaa löydä niin mene itsees ja mieti kenen asialla olet!
        Minulle ja monille on selvyys Jumalan ja Jeesuksen Lain "älä tapa" käskyssä.
        Kenen käskyssä on selvyys Jumalan ja Jeesuksen älä tapa käskyn lainrikkojilla???

        Ellet vastaa niin petät omaa herraasi ja samalla pilkkaa Jumala ja Jeesusta Lain asettajina esiintymällä Heidän Nimissä rikollisen, lainrikkojan puolustajana.
        Uskonvapaus Lain oikeudella sinullakin on oikeus palvella epäjumalaa jumalanasi mutta rikoslountoiseksi se muuttuu kun teet sitä Jumalan ja Jeesuksen Nimissä Heitä ja Pyhää Henkeä pilkaten! Älä anna väärää todistusta on voimassa.... koskien myös herra epäjumalan palvelijoita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3841
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      593
      3625
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3602
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2271
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      53
      2229
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      322
      1972
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1947
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1766
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1433
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1352
    Aihe