AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  /  /  /  / Älä osta MITÄÄN puhelimessa

Älä osta MITÄÄN puhelimessa

76 Vastausta 4 199 Lukukertaa
Jos ihminen tarvitsee jotain, hän menee ja ostaa. Tarjouksia EI ole olemassa, on vain käypä hinta jolla kaupat voi syntyä. Mutta, miksi, oi miksi nämä idiootit markkinamiehet edelleen luulevat että asiakas pomppii ilosta kun häntä häiritään jatkuvasti tyrkyttämällä sellaista mitä hän ei tarvitse. Luulevatko nämä pellet että sanomalla "tarjous" hinnasta tulee erityisen halpa? Kännykkää olen käyttänyt 16 vuotta ja olen soitellut aina halvimpia hintoja käyttäen. *ittu että korpeaa nämä *eleen myyjät! "Tarjous" on normaali hinta, listahintaa maksavat typeykset ja vanhat asiakkaat (taitavat olla samoja)

Sille nyt ei voi oikeistaan mitään.

Aina löytyy ihmisiä (tässä evoluution vaiheessa), jotka ns. tarjouksiin tarttuvat. Niinpä niitä kannattaa mainostaa ;)

Kusetuslaskussa

Saunalahti lisäsi sopimuksen vastaisesti laskutuslisän kesken tilauksen. Puhelimessa ja muutoinkaan ei ollut puhetta.

Lain mukaan sopimusta ei voi muuttaa yksipuolisesti. Yhtä hyvin Sinä voisit alentaa laskua harkintasi mukaan. Saunalahti hyväksyy varmasti menetttelyn.

Tarkoittaako saunalahti, että käymme maksamassa laskun käteisenä ?

Harmin paikka.

Älä itke Iines, osta banaani. ; )

Terveisin puhelinmyyjä, pian taas soitellaan.

yes poks:)

minua ei ole huijattu,vaan olen itse antanut puhelinmyyjän selittää pitkän tarinan ja lopuksi selvisi myyjälle,että hänen tarjoamansa tuote ei antennikoteihin tarkoitettuna voi mitenkään käydä kaapelitalouteen,hih!!!

Sama juttu

Jos ei ole kiirettä ja sopiva hetki, pidättelen puheinmyyjää puhelimessa niin pitkään kuin vain kykenen. Loppuen lopuksi en tietenkään osta mitään! Buahaha.

Hyvä taktiikka on esittää kiinnostunutta ja sitten kun ei enää keksi mitään sanottavaa, kannattaa kysyä onko myyjällä tarjota jotain muuta. Ja ainahan niillä on joku toinen lehti tms. Sitten jauhetaan siitä taas seuraavat 10 min.

Työtäänhän ne vaan tekee, mutta mua on kusetettu puhelimessa uskomaan että yksi lehtitilaus on määräaikainen, mutta laskun saatuani siinä lukikin että jatkuva tilaus. Tämä on kosti siitä. Meneepähän niiden aika hukkaan eivätkä pääse kiusaamaan muita eivätkä saamaan provikkaa.
nii siis tää "laskutuslisä" on paperilaskun lähettämisestä.. ota lasku sähköisenä niin ei tartte maksaa sitä.. ja toiseks, kannattaa lukea ne palvelukuvaukset ym paperit vähän tarkemmin.. siel lukee aivan selvästi, että saunalahti pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin......

Saunalahdella on kova kampanja menossa.

Omalta osaltani en tietenkään voi toimimattomaan verkkoon lähteä liittymään.
Mulla on mökki Rymättylässä. Se on Saunalahden mukaan kuuluvuus alueella. Todellisuudessa kuitenkin ne ystäväni, joilla on Saunalahden sopimus, ovat täydellisessä pimennossa tontillani ja sen lähiympäristössä. Soneran ja Tele-Finlandin kanssa kuuluvuus on erinomainen.
Suorastaan järkyttävää oli kun Nummelalainen vanha pariskunta osti Saunalahden liittymän. Vaikka he asuvat Nummelan keskustassa, he eivät ole saaneet yhteyttä puhelimillaan. He ovat siinä iässä, että voivat koska tahansa tarvita ambulanssia.
Noiden toimimattomien järjestelmien myyminen on henganvaaraan saattamista. Kyllä tavarantoimittajankin pitäisi jotain vastuuta tuntea.
Kyllä siellä aina jotain hinnanalennusta on jos puhutaan tarjouksesta. Ei se ole myyjän vika, jos ei kuunnella loppuun asti mitä on kerrottavana. Itse olen säästänyt satoja euroja tarjouksia hyväksi käyttämällä. Ja puhelinkaupassa parasta on se että kaikessa tilaamassasi on 2 viikon palautusaika, toisin kuin kaupasta haetussa. Eli mikä tässä nyt on vikana? Mulle saa ainakin puhelinmyyjät mielellään soittaa :D

Samaa mieltä

Onhan mua huijattu, kun kerran sorruin hyväntekeväisyyskeräykseen ja olikin sellainen huijari yhdistys asialla, mutta pistin poliisit asialle ja kohta on tuomioiden aika, homma on jo vireillä.
Vaan ihan oikeaan puhelinmyyntiin, todella siinä on se hyvä puoli, että kaupan voi perua 14vrk:n sisällä, eikä tarvii perustella mitenkään, kun ei vaan natsaa, niin ei natsaa. Mut laskutaitoinen olla pitää ja laskin käsillä kun kauppoja tekee taikka osata hyvin päässä laskea nopeasti, ettei mene lankaan. Joillakin kauppureilla ei ole niin edullisia kuin toisilla.
Meillä katsellaa maksullisia kanavia edullisesti, yleensä ilmaiseksi, luetaan lehtiä paljon, osa tulee ilmaiseksi, osasta maksetaan puolta hintaa ja saadaan vielä vedätys tuttarit ja muut herkut päälle. Puhelinliittymiä on liiankin kanssa, että ei meinaa ehtiä käyttämään kaikkia puheaikoja ja tekstiviestejä, vaikka on useampi puhelinkin nuorisolla käytössään. Pitää vaan osata surffata tarjousten viidakossa!
Minä ainakin kuuntelen tarjoukset tarkkaan ja myös seuraan muutenkiin asioita, kun olen itsekin kauppiaana ollut.

Canal digital

Olin myymässä taloani ja myyjä soitteli enkö uusi sopimusta.Sanoin,että en voi koska olen myymässä taloani .
Myyjä sanoi,että ei se haittaa ,voit lopettaa jos talo menee kaupaksi, ja kaupaksihan se meni.
Sitten alko tapahtua kun yritin irtisanoa sopimusta. Se ei ollut mahdollista, vaan olisivat asentaneet uuden lautasen rivitaloon.
Pääsin heistä irti hankkimalla isännoitsijältä todistuksen ,että tänne ei saa lautasta laittaa
Kyllä on sairasta,mielestäni muuton pitäisi olla irtisanomisen perust e
t.pp

ELI PUHELINMYYJÄ VALEHTELI

Valehtelua

Kirjoittaja on poistanut tämän viestin

Rauhotu ja kuuntele

Itse aikanaan useassa firmassa myyntihommia tehneenä voin kertoa, että todellisuudessa puhelinmyyjät nauravat asiakkaiden typeryydelle. Juuri siis näiden asiakkaiden, joilla on tuo asenne. Pitää ymmärtää, että puhelinmyyjät on monasti eri asialla liikenteessä. Lehtimyynnissä voidaan vähän harhaanjohtaakin käsittääkseni. Sitten esim puhelinliittymien "kaupittelijat" lähinnä kiroilevat siellä keskenään, ettei miksei tuokaan idiootti tajunnut, että olisin voinut säästää sen kuukausimaksuissa 50 euroa. Se on todellinen taitolaji, saada typerät asiakkaat kuuntelemaan, ja itse en ainakaan siihen hommaan enää lähtisi niillä palkoilla.
Täysin totta! Asiakkaan ennakko-odotus estää ostamasta halvemmalla, vain siksi "että myydään puhelimitse". Sitten ne samat raukat oikeasti maksaa tuplahinnan siitä, millä saman palvelun olisi saanut.

MUUTKIN MYYJÄT

Valehtelee ne muutkin myyjät. Olen ostanut moniakin totteita ihan fyysiusitä liikkeistä ja myyjä on kyllä saattanut valehdella. Keittiön kaappien ovipinnoite alkoi muutaman kuukauden päästä kupruilla vaikak luvattiin keston olevan vuosia, ellei peräti ihmis-ikä. ja monta muuta tarnaa. Kaapit vain olivat kallemmasta päästä ostoja, joissa myyjän puheet eivät pitäneet paikkaansa. Lehtiä olen ostanut puhelinmyyjältä ja saanut vain sen mikä on sovittu. En yhtään enempää enkä vähempää. Jos kylkiäisi tarjotaan, en osta, koska en tee niillä kylkiäisillä mitään. Yhdestä firmasta olen saanut tilauslahjana ainakin neljä kelloa, joista mikään ei toiminut. Nämä tilaukset olen tehnyt lehdestä tilauskupongin leikkaamalla, en puhelinmyyjältä. Pitäkää mielessä, että puhelinmyyjä tekee työtänsä ja vastatkaa sen mukaan, miten haluaisitte itsellenne vastattavan, jos olisitte vastaavanlaisessa työssä. Sen puhelimen takana voi olla opiskelurahojaan tienaava yliopisto-opiskelija, naapurin eläkeläismummo, jonka rahat ei riitä elämiseen, vaan pitää hankkia työtä tekemällä lisäansoita. Tai se voi olla pankkineiti, joka tekee ylimääräistä työtä, voidakseen kustantaa joka vuotisen ulkomaan matkansa. Tai kuka vain. Muistakaa, että se voi olle työttömän pelastus, tehdä jotain työtä ennemmin kuin pyritellä peukaloitaan tai elää yhteiskunnan siivellä. Vaikea työ, vaikeammat asiakkaat.

Entinen puhelin myyjä

Puhelin myyjällä on jokin koira aina haudattu , siihen meidät opetettiin , koulutus kesti 4 tunti siinä oli paljon asioita miten saadaan asiakas lankaan ,Hävettää näin jälki käteen
täällä toinen entinen puhelinmyyjä.. tuossa oli syy miks mä lopetin ne "työt" vajaan viikon jälkeen..

En osta

Minulle soitettiin ,että saa kahdet miesten pikku housut ilmaiseksi ,mutta postimaksu pitää maksaa ,housuja ei kuulunut eikä kyllä laskuakaan ,sitten postissa tuli esitteitä, että pitää ostaa pirun kalliita housuja ,sitten soitettiin vielä ,että olemme lähettäneet esitteitä ,että joko ole valinnut mitkä miellyttää . sanoin en ole enkä tilaa mitään, pyyhkikää pois minun tiedot ,soittoja tuli vielä, laitoin puhelime päydälle ja kuuntelin vain kova äänisestä, mitä se höpötti ,ja minua vain nauratti,olen tätä temppua käyttänyt sen jälkeen ,ja minua hymyilyttää :)...........
Eiköhän ne ole ne asiakkaat jotka nauravat provikapalkkaisille surkimuksille jotka eivät muuta työtä ole saaneet. Puhelinmyynti on vuodesta toiseen vähiten arvostettua hommaa ja todellista paskaduunia.

Paskaduunista..

reilu 50 000€ bruttona vuodessa ja 5h työpäivillä. Että mitäs siihen sanot? Veikkaan että sun tulot on puolet tuosta.
Ei kaikki puhelinmyyjät ole "paskaduuneissa", itse esim. neuvottelen yrityspäättäjien kanssa puhelimitse parhaimmillaan kymmenien tuhansien eurojen mainosdiilejä.
Eri asia on toki kuluttajille suunnatut tuotteet, ja varsinkin ne samat (lehdet, gsm-liittymät...) joita tarjoaa todennäköisesti n. 1000 myyntikonttoria ympäri Suomen. Tosin kyseisiäkin tuotteita myymällä voi helposti tienata 3000-4000€/kk jos osaa hommansa.
Ja totta on että puhelinmyyjät röökitauoillaan naureskelevat asiakkaille jotka omasta mielestään olivat "fiksuja & topakoita & en osta mitään, enkä kuuntele -asenteellisia". Yleisesti kun on niin että suoramyynti puhelimitse on paljon kustannustehokkaampaa kuin esim. lehti-ilmoittelu/nettimainostaminen/radio-mainokset joten tästä syystä myös useasti parhaat tarjoukset tarjotaan suoraan ja ainoastaan puhelimitse.
Että eipä se hirveästi teille maksa mitään jos ens kerralla kuuntelette mitä kaverilla on sanottavaa. Jos ei kiinnosta, aina voi kiittää eit tarjouksesta ja toivottaa päivänjatkeet.

Ei nyt...

...huijattu ole,mutta DNA:n puhelinmyyjä sai ylipuhuttua hankkimaan kaksi kyseisen operaattorin liittymää.No suostuin operaattorin vaihtoon,kun sai ilmaista puheaikaa.SIM kortit tulivat sitten postissa,ja olen kohta 4kk odotellut että milloinka ne kytketään....Mainittakoon että operaattorin vaihdolle ei ole estettä,nykyisen operaattorin kanssa ei ole mitään määräaikaista sopimusta....Samoin tilasin kyseiseltä operaattorilta tuplalaajakaistan,8MT kiinteän ja 2MT mokkulan,mokkula tuli ja toimii (paitsi että juuri tällä kohtaa nopeus on 0,1-0,2 Mbit/sek,eli mokkulalla ei tee mitään),8MT kiinteän nopeus nousi 2,5 kk tilauksen jälkeen ja vaati 2 soittoa asiakaspalveluun....

Lehtimyyjät

Olen töissä ison lehtitalon asiakaspalvelussa. Joka ikinen päivä saan puheluita, jossa asiakas valittaa että hänelle on tullut lasku ja lehti, jota hän ei ole tilannut. Kun katson tilausta, se on tehty puhelinmyyntinä. Usein asiakas muistaa puhelun ja on sanonut puhelimessa ei. Joskus hän ei ole edes saanut puhelua. Joka tapauksessa myyjä on laittanut asiakkaalle lehden tilauksen voimaan, vaikka tähän ei ole lupaa saanut. Mediapex on näistä firmoista sellainen, jonka tilauksia lähtee meiltä eniten bumerangina takaisin. Samoin monta muuta pienempää yksityistä yritystä, jotka tekevät useille lehtitaloille töitä. Kaikkein eniten tässä harmittaa se, että minähän se asiakaspalvelussa olen se joka siitä huudot saa niskaan vaikken ikinä oo yhtään lehteä myynyt..

Mediapexistä

Minulle soitettiin kesällä Mediapexiltä ja tarjottiin viittä tietyn lehden numeroa ja lisäksi joitakin lahjatavaroita. Kieltäydyin ehdottomasti, mutta tyyppi ei uskonut ja alkoi jankuttaa kerrassaan sietämättömästi, että kyllä tilaus takuulla on määräaikainen. Vaikka olisi ollutkin, en missään tapauksessa olisi tilannut mitään, ja lopulta huusin suoraa huutoa, että myyjän oli uskottava kieltäytymiseni.

Suuttumuksestani huolimatta tämä tyyppi soitti toisen kerran samana päivänä ja jätti minut rauhaan vasta, kun olin epätoivon partaalla. Tämän jälkeen hankin eston, jonka piti vapauttaa minut puhelinmyyjien ahdistelusta.

Kuitenkin Mediapex soitti kerran syksyllä - onneksi eri henkilö. Sanoin niin tahdikkaasti kuin pystyin, etten halusa enää ikinä olla missään tekemisissä koko firman kanssa taannoisen vastenmielisen kokemuksen vuoksi. Onneksi tämänkertainen soittaja uskoi puhetta eikä kiusannut minua kuin pahin herhiläinen!

Directa

Sain soiton Directalta ja kerroin myyjälle, että en nyt tee mitään sopimuksia, koska olen menossa leikkaukseen sairaalaan. Kuitenkin Directan mukaan olin tehnyt sopimuksen, koska en peruttanut sähköpostiin tullutta viestiä 7 päivän sisällä. No, se, että olin sanonut myyjälle olevani sairaalassa, ei merkinnyt mitään.
Kiitokseksi tästä "sopimuksesta" sain 4 hengen luxusristeilyn Ruotsiin, jota en kuitenkaan saanut, koska en ollut erikseen sitä sähköpostilla pyytänyt.
Eli toinen astui voimaan, koska en erikseen peruuttanut ja toista en saanut, koska en erikseen pyytänyt.
Nyt ollen kusessa Directan kanssa vuoden, koska heidän sopimuksensa ovat vuoden mittaisia.
Aika syvältä. Tästä tapuksesta lähtien, en ikävä kyllä kuuntele puhelinmyyjien vuodatuksia lainkaan, vaan kiitän ja lopetan puhelun heti. Eipä käy puhelinmyyjiä kateeksi.

yrittäjä kanssa

näin se vaan on että yrittäjää yritetään kusettaa joka käänteessä koska yrittäjällä ei ole mitään kuluttajansuojaa. itse lopetan näiden huijareiden kanssa keskustelun alkuunsa. eli en osta enkä tee minkäänlaista sopimusta puhelimessa minkään diibadaaba selittäjän kanssa.

edelliseen liittyen

ja ole sitte tarkkana sen sopimuksen kanssa että osaat purkaa sen oikealla hetkellä muuten teidän välinen auvoisa yhdessäolo jatkuu vielä seuraavankin vuoden.

heti voi purkaa seuraavan sopimuskauden

Ihmeellinen käsitys useilla se että sopimus pitää purkaa muka "oikealla hetkella". Sopimuksen voi purkaa heti, siten että se ei jatku tämän ensimmäisen sopimuskauden jälkeen, haloo.

ja edelleen

oletko lukenut verkkomainostajien sopimus ehtoja minä olen HALOO

Mulle directan kanssa kävi

silleenkin että kun helmikuussa irtisanoin sopimuksen, jonka irtisanomisaika olisi päättynyt vasta noin puoli vuotta myöhemmin, he yrittivät väittää etten ollut koskaan sitä irtisanonut ja maksattaa taas yhden vuoden lisää. Uhkailivat kunnianloukkaussyytteellä kun kiukustuneena annoin palautetta.
Lähetin heille kopion kirjallisesta irtisanomisilmoituksesta kirjattuna postina.

Sitten viimon jättivät sen rauhaan, mutta useampia tapauksia on ollut näitä mulla setvittävinä kun sukulaiset on uineet siihen lankaan.

Directa

Ei kannata maksaa yhtäkään directan laskua. Itselläni on ollut 3vuotta 700e lasku directaan maksamatta eivätkä käräjöinnin jälkeen ole karhunnu. kusetusta koko homma kun eivät kehtaa edes karhuta..

Directan

kanssa tarvii olla tarkkana. Varaudu satasten laskuihin ja tee erillinen kirjallinen irtisanominen ennen kui vuosi tulee täyteen...

directa

Täällä toinen directan höynäyttämä. Nyt olen maksanut 800e puolestatoista vuodesta ja OHI on. järkyttäviä jankuttajia ne puhelinmyyjät siellä ja kieroja!! Minä kans lyön luurin korvaan kun kuulenkin että alkaa kaupitella jotakin!!

Olen typerä suomalainen - kuten valtaosa

Juoksen aina tarjousten perässä ja kuvittelen, että halvalla saa kaikkea hyvää. En ymmärrä kuka minulle soittaa tai en halua ymmärtää. Aina näen että vika on muissa kuin minussa. Huudan ja räyhään yleensä joka paikkaan kun asioin. Huudan olevani kuluttaja kun olen yhteyksissä eri asiakaspalveluihin, kun kuvittelen että asiat sillä hoituu - kukaan kun ei ole kertonut että pitäisi osata käyttäytyä!
Laatuliittymät ja palvelut kun pitäisi saada ilmaiseksi - näin ainakin kuvittelen juuri minulle tässä nyt ja näin kun olen olevinaan parempi muita - ja ai kuhistus jos joudun odottamaan jotain liittymän aukeamista tai palveluun pääsyä. En tajua että on muitakin ihmisiä ja muitakin asiakkaita. No minähän olen se asiakas joka uhkailee sitten kuluttaja-asiamiehellä ja muilla viranomaisilla. Kukaan ei kertonut minulle asioita eikä kertonut että perätön ilmianto tai rikosilmoituskin on sanktioitu eli voin joutua vastuuseen!
Voi voi kun maailma opettaisi minua näissä asioissa. Kumpa oppisin kunnolliseksi ihmiseksi ja pystyisin sitten
hoitamaan itse asioita ja ottamaan niistä selvää. Vika onkin usein minussa.

kuningas idiootti

Sinulle Idioottien kuningas , olet siis puhelinmyyjä.Olen ollut yrittäjä yli 20 vuotta ja viimeiset 10 vuotta
kaikenlaiset kusetukset käyvät aina vain härskimmäksi.Jos kerrot olevasi kiinnostunut jostain palvelusta ja haluat siitä infoa tuleekin lasku. Sama pätee lähes kaikkiin lehtikauppiaisiin.
Kun peräänkuulutat käytöstapoja niin minulla on ainakin selvä hyvä malli: luuri heti korvaan kun kuulen että soitto tuleen lehtifirmasta ta joistain kusetushakupalvelusta.
Näin säästän myyjän aikaa , koska kuitenkaan en tilaa mitään ja omaa aikaani.
Tottakai minulle soitetaan jonkin ajan kuluttua uudestaa , mutta mitä sitten. Puhelu kestää 5 sekuntia.
Jos taas muka otan selvää palvelusta niin lasku on jo perinnässä ennekun edes ehdin katsoa mistä oli kysymys.

Eniten huvittaa se että puhelinmyyjä itkevät vittumaisesta kohtelusta , mutta sitä saa mitä kylvää.

ainakin

myyntitykit ovat siirtyneet ns. mustalaiskaupusteluun, kun puhelimeen ei vastaa tunnetusta puhelinmyyjien numerosta, niin värväävät alueen myyjän käymään kotona.

Ennen joulua eräs sitten ilmestyi kotiovelle, ja änkesi kysymättä sisään. myyjäpoika kalasteli asuinalueeni ihmisten tietoja, niitä annoin ja annoin koppavalle kyrpänaamalle sellaisen kuvan, että tuntemani ihmiset ovat kiinnostuneita tuotteesta jota hän kaupusteli.

Ei tiennyt poika, että mustalaisten kans ei tällä asuinalueella pelehditä. Niinpä sain sitten kuulla aika huvittavia stooreja joissa ko. "mustalaiskauppiasta" oli jututettu jopa 4 tuntia ostamatta yhtään mitään.

EIpä siinä kannattaa opetella tekemään oikeaa työtä niin ei tarvitse tulla asiakkaitten toimesta kusetetuksi.

Sananen puhelinmyynnistä

Itse kuulun siihen asiakaskuntaan joka kysyy puhelinmyyjän soittaessa - olenko voittanut jotain? Jos en, suljen puhelimen toivottaen hyvää päivän jatkoa. Mutta näiden provikkarohmujen kynsiin joutui vanha äitini ja useamman kerran. Hänelle myytiin monta lehteä joita minä peruin. Kaiken huippu oli se kun äidilleni (80 v) oli myyty Aku Ankan kestotilaus!!! Ehti tulla 4 nro ennen kuin "ehdin hätiin". Samalla tein puhelinmyynti kiellon joka on voimassa muutaman vuoden kerrallaan. Mitähän ajatteli se puhelinmyyjä joka mukavasti juttelevalle vanhukselle voi myydä Aku Ankan?? Ymmärrän sen että siitä saa joku tuloja jotka on tarpeen, mutta entäs jos joku tekisi niin sinun omille vanhemmillesi. Ymärtäisitkö asian ja hyväksyisitkö sen? Postimyynti firmoilla ei ole moraalia, nuoret myyjät - liian paljon jää teidän varaan.
Eikai Aku Ankka ole kielletty vanhemmilta ihmisiltä? - Kyllä moni tilaa lehden, vaikka ihan vain lastenlapsilleen luettavaksi.
Miksi puhelinmyyjälle pitää erityisesti piruilla? - Itselleni lehtimyyjät ei riesaksi saakka soittele, mutta kerran pari kuukaudessa nyt kuitenkin. Joskus olen tilannut mieleisen lehden, ja olen ollut varsin tyytyväinen. Useinmiten kuitenkin kuuntelen mitä lehteä / tuotetta myydään, ja osaan sanoa myyjälle selvästi että en tilaa. - Ei se niin vaikeeta ole??

Ikävää, että moni pienempi yritys kuten Mediapex ym. pilaa koko puhelinmyynti alan. Itseäkin korpeaa soitot jossa myyjä kertoo että olet voittanut 2kk lehdet ilmaiseksi (todellisuudessa et ole voittanut yhtään mitään).

Suomi24 on

ilmoitusmyynnissään niin tautisen hyvin etteivät kävijät enää mahdu mainosten sekaan.

missä

...ei näy ensimmäistäkään mainosta minulla :)
Omalla tavallaan ihan hauskaa kun valtaosa suomalaisista ei kuuntele puhelinmyyjiä tai jos vähän kuuntelee niin ei varmasti halua tilata.. Tästä johtuen ainakin matkapuhelinliittymiin on pakko olla melko kovat tarjoukset, että edes osa niitä ottaa.. Näinpä se pieni prosentti väestöstä joka haluaa kilpailuttaa eikä koe jokaista puhelinsoittoa häirikkösoittona saa mukavat edut :-)

Itsellä oli firman x puhelinliittymä muutaman vuoden, sitten soitti firma o ja tarjosi vastaavaa liittymää + 600 minuuttia puheaikaa ja otin tarjouksen vastaan. Kohta tulikin omalta operaattorilta puhelu ja tarjosivat kolminkertaisen määrän puheaikaa :-)

Pienellä vaivalla sain säästettyä nykyisestä edullisesta liittymästä vielä enemmän, laskut tippuivat 25 euron paikkeilta 15 euron tietämiin.. eikä harmita yhtään =) Tännekkin vaan soittoa tulemaan

Kusetuksen makua

Mulle joku saunalahden huippumyyjä myi ihan eri liittymän mistä oli puhe. En viittiny edes valittaa niille mitään, kun ei sieltä asiakaspalvelusta saa ketään kiinni kuitenkaan. Sitte tietenkin kiinnostuttiin kun operaattori vaihtu parin kuukauden jälkeen. No eipä tarvi niiden palveluihin enää sortua..
Muutenkin puhelinmyynti on menny sellaseen suuntaan, että niiltä en enää mitään tilaa. Huonoja kokemuksia mm. eräästä partahöylän ilmaistilauksesta

Itsellenikin tyrkytettiin "partahöylää"

Kiinnostaa kuulla lisää tuosta partahöylästä, kun itsekin sain syksyllä soiton jossa tarjottiin partahöylää. Asiat oltiin puhelimessa jo sovittu, jonka jälkeen myyjä kertoi laittavansa keskustelun nauhoituksen päälle. Hämmästyin niin suuresti siitä, että tallennus aloitettaisiin vasta keskutelun loppupuolella, joten päätin perua koko jutun.

Asia oltiin esitetty niin, että tilaus on määräaikainen, josta pääsen eroon vain soittamalle yhden normihintaisen puhelun asiakaspalveluun. Jäi siis selvittämättä, kuinka asiassa oikeasti olisikaan käynyt kun jätin tilaamatta kyseisen ilmaistuotteen...

Kusetuksen makua

Ei mulle kerinny käydä siinä mitään, kun googletin siitä partahöylä firmasta. Siellä puhuttiin, että monelle oli käynyt niin, että tilauksen peruutus numero ja mahdollisuus peruuttaa seuraava tilaus oli jo menny, kun se lappu tuli missä kaikki tiedot oli. Eli tiedot tuli vasta viimeisen peruutus päivän jälkeen. Vähän muutenkin epäilytti, kun numeroa ei näkynyt, eikös nykyään pitäis aina näkyä numero mistä puhelinmyyjä soittaa. Löysin sieltä spostin mihin laitoin viestiä, että peruutan tilauksen, enkä maksa millään verukkeella mitään.
Rehellisten puhelinmyyjien puolesta nää kusettajat vituttaa, pilaa niidenkin maineen.

Onneksi

olet niitä LUOJAN luomia valopäitä joka tietää, taitaa ja osaa kaiken. Onneksi SINÄ olet saanut kaikki parhaat tarjoukset ja vanhukset ja muut idiootit vain maksavat ylihintaa. Käytkö edes töissä??? Nämä puhelinmyyjät tekevät aliarvostettua ja takuulla "huonoa" työtä . Onneksi SINÄ voit mennä ja ostaa mitä haluat ( sossun rahoilla vai?) etteivät nämä puh.myyjät vain häiritsisi sinua . VIT... mitä idiootteja tääl kirjoittelee asioista....

Juupelis

Kyllähä sitä myyjistä löytyy niitä, jotka suurinpiirtein tyrkkäävät sen tuotteen asiakkaalle vaikka eivät sitä tarvitse ja sitten ottaavat vaan rahat niistä. Se mikä aiheuttaa eniten kränää ja vahinkoa sekä asiakkaalle että myyjälle on kaupan kertaamisen unohtaminen. Jos tehdään kauppaa, oli se puhelinliittymä tai netti tmv niin pitäisi myyjän osata kertoa mitä siihen sisältyy, miten kauan se kestää, mitä se maksaa ja milloin se tulee ja antaa omat yhteystiedot(toimiston numeron mistä soittaa) vielä perään. Kummasti olisi kaikki asiat selvillä (;

Harmi vain, että jotkut myyjät ei keskity siihen laadulliseen myyntiin eli kerro puhelimeen vastanneelle kaikki tarvittavat tiedot.

Terveisin puhelinmyyjä, jolla on aivot ja moraali

Sähkönmyyntihuijaus

Eräs suomen tunnetuin sähkönmyyntikusetusfirma käyttää juurikin agressiivista puhelinmyyntiä. Kokeilkaapas huvikseen kirjoittaa googleen "suomen energiayhtiö" Annan euron jokaisesta positiivisesta linkistä :D

Ihme kun viranomaiset eivät ole vieläkään puuttuneet tähän. Itse menin aikoinaan tuohon lankaan ja rikosilmoituksen kautta pääsin eroon.

jep

Hienointa tässä on vielä se, että he kusettavat myös omia puhelinmyyjiään.

Huijattuko?

Yleensä en tilaa mitään puhelimessa. Mikä minuun sitten menikään mutta nyt haksahdin... ja mietityttää että mikähän tämä Sulkuturva on, joka tuli tilattua? :/

Jotain hauskaa...

näissäkin. Olen usein vapaalla ja Silloin, jos olen saanut kys. myyjiltä soiton, olen käyttänyt eri malleja: toisille sanon ei kiitos, toisille, että "mä ostan jos sä maksat." olen uskossa, joten olen itse tarjonnut tilaamiani Hengellisiä lehtiä myyjälle, vaikka en mitään myisikään! :) Ja kerran (olen sinkkumies 28 v,) kuulin myyjän äänestä että oli varmaan vasta aloitellut hommansa, niin annoin aikansa puhua, ja sit kysyinkin yllättäen, että "mitäs Sä tilaat?" Ja juttu lähti siltä lapasesta! :D Melkein pääsin puhelinnumeroa vonkaamaan. Paikkakunnan sainkin jo selville, 20 minuutin puhelun aikana. Ei ollut kiireinen myyjä! :D
Joten voi niihin rennommallakin tavalla suhtautua. Sitäpaitsi: työaikaansa hukkaavat hölisemällä asiakkaille, jotka ei niiltä mitään kuitenkaan osta.

2 viikkoa sitten plus tv yritti:

Sain soiton että saan kortin maksutta 2kk, toisteli tätä että nyt kannattaa kun 2kk ilmaiseksi ja kysyin varmistaakseni 2 otteeseen etä eihän tämä nyt sitten ole mikään määräaikais juttu, et jos en haluakkaan jatkaa enää voin 2kk jälkeen soittaa sopimuksen lopetuksen, VASTAUS OLI "kyllä voit ei sido mihinkään"
Ajattelin sitte koittaa ja katsoa mitä siellä tarjotaan teeveestä, no kortti tuli lapun kera missä luki 12kk määräaikaissopimus... Ei menny läpi, vaan soitin ja nostin haloon "kai teillä äänitetään puhelut".
Itse tämän hoksasin, monellekko tämä on mennyt läpi kun tilaaja ei joko huomaa "2kk jälkee varmaa turha valittaa", ajattelee no olkoot nyt sitte tai esimerkiksi vanhemmat jotka nyt ei ehkä tiedä tai edes soittele mihkään/jaksa välittää!!!

hyvä tapa saada tietämättömiä nalkkiin.
Minut saatiin liittymään homeenter videoklubiin , koska olin kuulemma netissä siihen liittynyt jonkun kilpailun myötä mikä ei sido mihinkään. koitin kovin perua liittymistä, mutta en saanut suu vuoroa ja lopulta olinkin liittynyt jo kerhoon. Tällä kertaa kävi hyvin on meinaan hyvä paikka tuo homeenter :)

Minulle myytiin väkisin

Sanoin lehtimyyjälle puhelimessa että hän on jo kolmas tänään, enkä aio ostaa häneltäkään mitään, lopetin puhelun ja viikon päästä postissa oli lehti ja lasku. Soitin yhtiölle ja sanoin etten ollut tilannut lehteä, vaan tämä kyseinen lehti on lähetetty minulle omin päin ja että olen ollut yhteydessä myös kuluttaja-asiamieheen ja aion riitauttaa asian jos tilausta ei peruta. Sain pitää sen lehden, mutta laskua ei tarvinnut maksaa. Enkä myöskään tilaa enää kyseiseltä firmalta mitään. Olen heidän mustalla listallaan :D

Että joskus näin.

Totta, ei kannata.

Itse olen alkanut tekemään niin että jos vastaan puhelinnumeroon jossa joku tyrkyttää jotain lehteä, olen puhelimessani käynnistänyt nauhurin ja tallentanut koko keskustelun. Ja kun olen sanonut ei niin on todiste jota ei voi sivuuttaa, jos lehti tai lasku ilmestyy johon en ole suostunut niin eikun kuluttaja-asiamiehelle tai suoraan asianajajan pakeille puhumaan että tässä olisi todisteet, ja korvausvaatimukset vielä kotirauhan häirinnästä päälle niin eiköhän itsekkin siinä jotain tienaa!

Lisäksi nykyisin mulla on 2 eri liittymää eri firmoista, toinen saunalahdelta ja toinen DNA:lta. DNA:n numeroon soittelee saunalahden myyjä, sanon että mulla on jo saunalahti. Vastaavasti DNA:n myyjä soittaa Saunalahteen, sanon että mulla on jo DNA. Ja myyjillä menee aika lailla puurot ja vellit sekaisin, ala siinä sitten kauppaamaan liittymää tai mokkulaa kun kaverilla on jo kyseiset systeemit ja laitteet taskussa vielä 2-vuotisine sopimuksineen niin aika mielenkiintoista änkytystä saavat myyjät aikaiseksi. Sitten soittelee Soneran/TeleFinlandin myyjä silloin tällöin mutta annan sen pölistä rauhassa samalla kun nauha nauhoittaa, jollei usko etten ole kiinnostunut niin mitäs siitä sitten. Antaa pölistä! Itseppähän työaikaansa kuluttaa ja provikkapalkkaansa samalla.

Pahin puhelinmyyjän tekemä huijausmyynti oli kun eräs tuttu oli hieman enemmän humalassa ja osti muutaman kappaletta yökiikareita. Sitten kylläkin ryyppyputki katkesi joksikin ajaksi, joten oli siitä sen verran hyötyä, mutta harmittava tapaus kuitenkin.

Sitten soittelee kalsarikauppias, voi herranjumala sentään kun mulla olisi vaikka hälle myydä muutaman nipullisen verran rättejä omista varastoista! Sitten lehtimyyjät soittelevat, mutta harvoin. Gallup-kyselijöitä soittelee, yhdelle firmalle annoin luvan soitella kun tarjosivat hyvän diilin niin ei ongelmaa sen puoleen, mutta aika rauhassa senkin firman osalta olen saanut olla. Erikoisin puhelinmyyjä joka on soittanut on ollut ruuvi- ja mutterimyyjä. Meni kyllä kummalliseksi, en minä nyt ruuveja puhelimesta osta. Ne kuuluu rautakaupan hankintoihin. Samoin partakoneenterät ym. ostan kaupasta, en mistään luurista. Ja pahin moka oli kun yksi puhelinmyyjä oli kaupata mulle tamppooneja, sanoin ettei mulla ole vielä vaimoa eikä myöskään vakavaa seurustelusuhdetta, joten ei kiitos. (Olisin toki ärtyneenä voinut kysyä että persreiässänikö niitä käytän vai miksi niitä mulle kauppaat, mutta kun opiskelija/ muu vähätuloinen yrittää hankkia elantoaan niin koitin ottaa puhelun huumorilla)

Onneksi Jehovan Todistajat eivät ole vielä soitelleet Jumalan sanaa puhelimen välityksellä, tulisi sanottua muutama perkele siinä kohtaan että varmasti olen jo ennaltaankin riittävän uskovainen!

Ostakaa jos tarjous on hyvä

Mulle soitettiin pankista, että nyt visa-korttini on tästäedes ilmainen. Myyntipuhelu se tottakai oli, kaikki tiedot piti uutta korttia varten antaa. Mutta ainakaan tässä ei ollut mikään kusetus kyseessä. Kysyin jo puhelunkin aikana, että mikä koira tässä on haudattuna. Vanhan Visan vuosimaksu palautettiin, sain uuden kortin jossa ei ole enää vuosimaksua. Myyjä vielä sanoi lopuksi, että pankin kanssa nämä keskustelut tallennetaan että ei varmasti kuseta. Voi kuulemma vaikka tarkistaa jälkikäteen jos haluaa.

Mikään idiootti en toki ole, eli pankin perimä kuukausihinta nousi parikymmentä senttiä. Mutta niin tai näin, niin vuositasolla säästö oli yli 80e.

Tästä kokemuksesta rikastuneena en todellakaan pidä kaikkia puhelinmyyjiä huijareina. Tämän jälkeen ostin puhelimessa myös uuden nettiliittymän (Elisa Viihde) ja samalla kuukausihinnalla sain yhtäkkiä nopeamman netin, tallentavan digiboxin, tietokoneen virustorjunnat yms. sälää.

Miksi ihmeessä tarjous on huonompi jos se soitetaan puhelimella?! Täysi idiootti maksaa liikaa, vai miten se gigantin mainos meni...

Vuosi lehtimyyjänä

Olin todellakin vuoden lehtimyyjänä Teletaloilla ja meidän toimistossa ainakin toimittiin rehellisesti.
Asiakkaalle kerrottiin tarjouksen tiedot ja tarjottiin eri vaihtoehtoja. Kerrottiin myös onko kyse määräaikaisesta- vai jatkuvastatilauksesta ja annettiin myös puhelinnumero mihin voi soittaa jos haluaa tilauksen keskeyttää. Jotenkin hullua, että ihmiset suhtautuvat niin nihkeästi lehtimyyntiin puhelimitse. Itse asiassa kustantajat myyvät lehtiä sitä kautta alle kustannushintojen saadakseen asiakkaat tutustumaan tuotteeseen. Tiedän kyllä omasta kokemuksesta, että on näitä ylihyökkääviä myyjiä, mutta ainahan puhelun voi lopettaa.
Teletalot oli elämäni mukavin työpaikka vaikka asiakkailta tulikin joskus pa..aa niskaan eikä kauppakaan joka päivä sujunut. Mutta jos Teletaloilta soitetaan lehtiasioissa niin varmasti kuuntelen.
Täällä kans entinen myyjä. Eri firmassa, mutta rehellisesti toimittiin kanssa. Kerrottin tarjouksen tiedot, sen eri vaihtoehdot, onko tilaus määräaikainen vai jatkuva(tässä tapauksessa kerrottiin mistä tilauksen voi halutessaan lopettaa).
Ohjeeksi annettiin myös aina tarkistaa tilaus, ja sen ehdot kun kauppa oli toteutunut. Eli tarkistettiin osoitetiedot, ja vielä sen jälkeen kerrottiin tarjous lyhyesti uudelleen. Jos olisi huvilteen laitellut tilauksia menemään, että saa itelleen palkkaa niin tasavarmana olisi jäänyt ilman työpaikkaa ja nopeasti.
Toinen mikä annettiin ohjeeksi oli, että jos asiakas kertoi hänellä olevan suoramarkkinointikielto niin kysyttiin milloin tämä oli tehty. Vastauksesta riippuen joko kerrottiin sen olevan voimassa 3 vuotta, ja missä sen voi käydä tekemässä uudelleen tai pahoiteltiin että ei ole päivittynyt meidän tietoihimme toivotettiin hyvät päivänjatkot, ja merkittiin ylös että suoramarkkinointikielto on voimassa oleva.

"Miksi tarjous puhelimella soitettuna huono?" Samanlainen

Miksi tarjous mieskuntopillereistä, lääkkeistä tms. tai vaikkapa perintö- tai voittoilmoitus, tai suuri lahjoitus jos maksaa viranomaiskulut olisi sen huonompi, kun se tulee sähköpostina?

Suomessa toimii monta markkinointifirmaa, joiden toiminnan etiikka on samalla tasolla kuin netin V1AgrA-kauppiaiden ja nigerialaiskirjeiden kirjoittelijoiden. SIKSI puhelimeen tulevat myyntipuhelut ovat pääasiassa silkkaa spämmiä.
mies myi kameraa ensin myi kameran tosi halvalla mutta kun kamera oli maksettu hän sanoo että tarvitset tämän että kamera toimisi ja sehän sitten maksaakin ihan liikaa (ei puhelinmuunti)

Puhelinmyyjän kanssa

pärjää parhaiten kun ottaa puhelun "haltuun" heti alussa eikä anna myyjälle juurikaan suunvuoroa. Jos itsellä ei ole sana hallussa, niin myyjältä voi kysyä, saanko nauhoittaa puhelun mahdollisia jatkotoimia varten. Kummasti myyjä rauhoittuu tuosta.
Vittuilu ja luurin korvaan lyöminen ei ole asiallista, sillä töitähän he vaan tekevät.

Asiakkaan kanssa

pitää olla pitkä pinna koska asiakas tietää aina kaiken ja on aina oikeassa -ainakin omasta mielestään-. Tiedoksi sinulle, että yritys, eli se myyjä, yleensä sen puhelun nauhoittaa ja asiakas on se jolle tämä nauhoitus on ongelma, ei kai se halua omia huoritteluja ja homottelujaan nauhoitettavan.

Tuosta haltuun ottamisesta sen verran että yleensä juuri sen takia nämä tyhmät asiakkaat muka "menevät lankaan" koska eivät IKINÄ kuuntele mitä toinen sanoo! Sitten ihmetellään että ei mulle näin sanottu vaikka myyjä olisi selvästi sanonut millaisen sähkösopimuksen asiakas nyt saa.

Itse olen puhelinmyyntiä joskus tehnyt ja myynyt esim. vakuutuksia ja sähkösopimuksia ja kanavapaketteja. Lehtiä en ole koskaan myynyt enkä siitä tiedä sen kummemmin. Mulla oli asiakasta kohtaan yleensä asiallinen asenne, en esimerkiksi heittäytynyt koskaan liian tuttavalliseksi kuten olen kuullut joidenkin myyjien tekevän.

Directan kanssa saa olla tarkkana. Soittelevat uusille

antavat sellaisen vaikutelman että kysymyksessä olisi jokin virasto jolle pitää antaa selvitys yrityksen toimialasta jne. Sitten lähettävät hirvittävän laskun.

Kun erikseen irtisanot sopimuksen ajallaan, niin myöhemmin soittavat itsensä epäselvästi ilmaisten antaen taas ymmärtää olevansa jostakin valtion virastosta. Ja kysyvät onko yrityksen tiedoissa tapahtunut muutoksia. Jos vastaat tuohon kyllä, niin he kysyvät mitä muutoksia, ja katsovat uuden asiakassuhteen tällä alkaneeksi. Jos sanot ei, niin he katsovat uuden asiakassuhteen alkaneeksi.

Aika piruja.

www.yrittajan.info

www.yrittajan.info
Ja Directa jatkaa nimellä kontaktitakuu.fi

onko 1+1 kaksi?

Minä en tiedä mitä puhelinmyyntiä harrastavat ajattelevat asiakkaan pomppimisesta, mutta sen minä tiedän että homma on kannattavaa koska se jatkuu edelleen iloisesti vuodesta toiseen.

Luuletko että soittelu jatkuisi vuodesta toiseen, jos se tuottaisi vain tappiota? Sinä pidät soittoja typerinä, mutta hommaa pyörittävät eivät sitä ole, vaan osaavat kyllä seurata tilien saldon kehitystä. Jos kukaan ei ostaisi, niin eipä sitä kannattaisi jatkaa, mutta kun jengi ostaa, niin soitot jatkuvat.

Sama juttu on sähköpostihuijaustenkin kanssa. Jos ei jengi niihin tarttuisi ja ostelisi maalipillereitä ja tukisi kaiken maailman nigerialaisprinssejä, niin eipä niitä sähköpostejakaan niin paljoa läheteltäisi. Se homma on vielä lain mukaan rikollista, toisin kuin puhelinmyynti, mutta kyllä sielläkin osataan laskea ja rahaa arvostaa.

Peitetarinoita.

Ensinnäkin olettaisin, että yritykset kouluttavat ja palkkaavat puhelinmyyjiä markkinoimaan ja myymään yrityksen tuotteita aggressiivisesti.

Palkkaus saattaa olla prvisiopalkka, eli mitä enemmän saat myytyä tuotteita sitä enemmän tienaat.
Moraali ja vastuu on ilmeisesti siirretty puhelinmyyjille, jottei yrityksen maine tahriintuisi.
Tai jätetään palkka kokonaan maksamtta, jota on myös tapahtunut.

Muutama esimerkki.
Joitakin vuosia sitten saapui kirjeitä, joissa tarjottiin ilmaista tutustumistuotetta, ilman minkäänlaisia sitoomuksia ja velvoitteita.
Ilmaisen näytetuotteen jälkeen tilanne muuttui. Olitkin vakioasiakas. Tuotteita alkoi tippumaan säännöllisin väliajoin postiluukusta mukana lasku.
Mikäli yritit saada yhteyttä puhelinmyyjään, tai yritykseen se ei onnistunut, automaatti ilmoitti, ettemme saa yhteyttä, tai puhelinlinjamme ovat varattuja, jää odottamaan.
Kymmenien minuutin turhan odotuksen jälkeen monet kyllästyivät ja sulkivat puhelimen.
Eräs tuttavani lähetti yritykselle kirjatun kirjeen, jossa vaati lopettamaan toimitukset. Se tehosi.

Tapaus 2. Puhelinmyyjä soitti useita kertoja ja tarjosi edullista säköä 2-vuoden sopimuksella.
Yllätys yllätys sähkö olikin kalliimpaa, kuin aikaisempi sähkösopimus.
Yhteydenotto puhelinmyyjään ei onnistunut, koka hänellä oli ilmeisesti esto päällä.
Sopimuksen purkaminen onnistui ottamalla yhteyttä aikaisempaan sähköntoimittajaan, joka sai purettua sopimuksen. Se edellytti kuitenkin 2- vuoden sitoutumista asiakkaaksi.

Tapaus 3. Aggressiivinen puhelinmyyjä soitteli ehkä noin kymmenen kertaa ja tarjosi edullista nettiliittymää. Ensimmäinen vuosi 10 euroa kk, seuraava vuosi 20 euroa kk.
Liittymään piti kuulua modeemi kaupanpäälliseksi. Yllätys yllätys. Yritys lähetti 79 euron laskun modeemista.
Tilaaja meni myymälään ja kysi mikä tämä laku on, modeemihan piti olla kaupanpäällinen. Lasku mitätöitiin.

Puhelinliittymän käyttäjä halusi muuttaa ns. pakettiliittymän puhelupohjaiseksi. Yllätys yllätys lasku olikin puolitoistakertainen pakettiin verrattuna, baikka puheluiden määrä oli vain puolet pakettiliittymän verrattuna, jonka vuoksi hän vaihtoi paketin puheluperustaiseksi.

Hiljattain eräältä operaattorilta tuli kirje jossa ilmoitettiin, että puhelinliittymänne on irtisanottu, vaikkei käyttäjällä ollut moneen vuoteen liittymää kyseisltä operaattorilta.
Kirjeessä ilmoitettiin, että voit pyynnöstä pitää 6 kk. irtisanomisesta liittymänumerosi.
Mikäli olet siirtynyt toiselle operaattorille ja numerosi on vapaana voit pitää sen ottamalla yhteyttä palveluumme. Jos olet siirtynyt toiselle operaattorille numeroa ei tarvitse varata.

Puhelinlaskuissakin on usein yllättävän suuria puheluiden määriä, vaikka soittojen määrä on ollut lähes nolla.
Olisiko syytä käyttää prepead liittymään jossa on määrätty määrä puheaikaa, tietäisi ainakin missä mennään. Vai hujataanko niissäkin?

Kännykkäsäteilyjen ja lähetysasemein vaarallisuutta on vähätelty. Olettaisn, että kun kaikilla alkaa olemaan kännykkäliittymä, aloitetaan varoittelemaan säteilystä ja kehoitetaan hankkimaan päytäpuhelin.

Eräs tuttavani piti kännykkää paitansa rintataskussa sydämen päällä muutaman kerran ja sai yllättäviä rytmihäiriöitä, jodenaka vuoksi hän mietti täytyykö hänen lähteä sairaalaan tutkimuksiin.
Rytmihäiriöt loppuivat, kun hän siirsi kännykän taskuun, eikä mennyt tutkimuksiin.
Ruotsalaisen tutkimuksen mukaan säteily muuttaa veren molekyylirakennetta. Ilmeisesti oireet johtuivat siitä.

Kännykkään voi hankkia ilmaiseksi eston, joka estää puhelinmyyjien soitot.

Kunigaskuluttaja ohjelmissa näitä epäkohtia on nostettu joskus esiin. Ehkä olisi aina syytä ottaa yhteyttä Kuningaskuluttajaan, mikäli joutuu "huijatuksi"?

Puhelinmyyjät on

köyhiä kommunisteja,eivät osaa oikeaa työtä edes tehdä.Siis hanurista koko älykäs sakki.

Eroon puhelinmyyjistä

Puhelinmyyjistä pääsee helposti eroon:
https://www.telemarkkinointikielto.fi/
maksaa 6 euroa vuodessa.

heh

puhelinmyyjistä pääsee helposti eroon painamalla sitä punaista luurin kuvaa, eikä maksa mitään.
eiköhän idiootit tajua että ei kannata soitella ku aina saa luurin korvaan hohohohohohooho
hankkikaa apinat oikeesti sellainen ammatti jota edes joku muukin kuin oma isä arvostaa

Vielä halvempi ja toimii

Tämä on vielä halvempaa 0600 13404 (0,39€/min+pvm Palvelu on voimassa 3 vuotta ilmoittautumisesta!
http://www.asml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoituspalvelu/
"Miten rajoituksen voi antaa?
Rajoitus tehdään soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 (0,39€/min+pvm, jonotus maksuton). Rajoituksen antaminen perustuu puheentunnistukseen, jossa soittaja puhumalla ohjaa rajoituksen antamista."
minua inhottavat nämä puhelinmyyjät. ne koittavat aina soittaa vanhoille ihmisille, jotka haluavat vain olla kohteliaita ja sen takia suostuvat ostamaan mitä tarjotaan -.-
Paras kokemus puhelinmyyjästä: aloitti kysymällä että kiinnostaisiko halvempi sähkölasku, mitä nyt saat. Sanoin että tottakai! Sehän tarkoittaa että te alatte maksamaan minulle. Puhelinmyyjä meni sanattomaksi ja lopetti puhelun, kun kuuli että meillä sähkö kuuluu vuokraan :)
Näyttää Saunalahden kampanja jatkuvan. Yhdeksän puhelua neljän viikon aikana, kaikki eri numeroista. Eikö ne osaa jakaaa numeroita keskenään jotta
kaikkien ei tarvitse soittaa samaan numeroon. Vai olisiko yhdellä soittajalla
käytettävissä useita numeroita. Vastasin vain yhteen ensimmäisistä soitoista. Aivan hyvin voin olla vastaamatta 045-alkuisiin, tuntemattomiin numeroihin niin kauan kuin puhelinta käytän.
Tässäkin legendaarinen tyypillinen suomalainen, joka luultavasti kuvittelee puhelinmyyjien olevan työpisteidensä ääressä puhelinluettelo kourassa ja manuaalisesti valitsevan numeroita...
VAROKAA KONTAKTITAKUU.FI soittelijoita!! http://keskustelu.yrittajan.info/viewtopic.php?f=15&t=443
Tänään joku puhelinmyyjä soitti. Aloitti puhelun heti sillä että "en ole myymässä mitään". Kysyi että haluaisinko ilmaispaketin jotain ladyshave höyliä ja sukkia. Hoki monta kertaa, että ei velvoita mihinkään tilaukseen ja toimituskulut jne. ovat ilmaisia. Jos paketin saapumisen jälkeen haluaisin tilata jatkossakin, ohjeet löytyisi paketista. Paketti saapuisi kotiosoitteeseeni? Olin vähän pahassa paikassa ja halusin vaan päästä soittajasta eroon, joten sanoin, että ok, lähettäkää vaan. Sitten soittaja sanoi, että hän varmistaa vielä tiedot ja se osa puhelusta nauhoitetaan. Siinä hän sitten kertasi kaikki tiedot, eli että saisin ilmaispaketin höyliä, tilaus ei velvoita jatkotilaukseen ja sitten hän kertasi osoitetietoni, jotka hänellä jo oli. Minun piti kuitata tiedot oikeiksi ja niin kuittasinkin. Sitten hän sanoi, että asia on sillä ok ja paketti saapuu 3 viikon päästä. Taisi vielä mainita, että tavarat tulee Sveitsistä?? En ole varma tuosta, koska se kuului vähän epäselvästi taustamelun takia (olin kaupungilla). Vasta puhelun jälkeen huolestuin todella kun huomasin, että soittajalla oli salainen numero, eikä hän kertonut mistä yrityksestä soittaa. Onko tämä huijaus? Mihin olen nyt suostunut? Kertokaa ihmeessä jos jollain vastaavia kokemuksia...
Mulle soitti joskun Saunalahden puhelinmyyjä, tai sellanen ainakin väitti olevansa.. no esitti niin hyvän puheaika ym. tarjouksen että menin tilaamaan liittymän, vaikka hiukan aiemminkin oli arveluttanu antaa henkilötunnusta puhelimessa jollekin kestä ei voi olla täysin varma joka soittaa... no meni pari viikkoa ja aloin ihmetellä kun liittymän sim-korttia ym. ei vaan alkanu postista kuulua. Soitin sitten Saunalahden asiakaspaveluun ja kysyin missä viipyy.. vastaus oli että "ei meiltä kyllä sulle olla mitään koskaan soitettukaan.."! Että tosi hienoo, kelleköhän sitten mahdoinkaan antaa henkilötunnukseni..??!
No mitään seurauksia ei onneks oo ilmenny, mutta tän jälkeen päätin että periaatteessa en tilaa yhtikäs mitään näiltä puhelinmyyjiltä jos se vaatii henkilötunnuksen antamista.
 /   /  /  /  /  /  / Älä osta MITÄÄN puhelimessa

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta