Missä melojat?

putpuri

Onkohan olemassa jokin suosittu melonta-aiheinen keskustelupalsta, jota vain en ole löytänyt. Relaassa ja vaellusnetissä on jotain, mutta aika hiljaista kuitenkin. Missä melojat piileskelevät?

14

1123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melokkiiiiii

      Kanootiliiton sivuista tai melontaseurojen sivuista.
      Linkit seurojen sivuille lienee kanoottiliiton sivustoilla.

      Ja saattaa olla että melojat ovat melomassa,eivät sivustoilla keskustelemassa....

      • Paddlers Wheel

        melojat isu näin talvella takkatulen ääressä kotona, tosin kaikista innokkaimat saattavat kuivaharjoitella
        hangessa on nähty sellaisia outoja jälkiä viime aikoina!


    • Wenonah-mies

      Heippa
      Olen tilannut uuden Wenonah -kanootin ja odotan sitä innolla keväällä saapuvaksi Amerikasta. Tästä sitten alkaa minun melontaelämäni....tai ...no jää nähtäväksi. Ainakin nyt on kova innostus, vaikka on melkein metrinen hanki...

      • atlatl

        Toivottavasti Wenonah-mies on harjoitellut melontaa jo ennen kys välineen hankkimista.
        Sillä kanootin hankkiminen ennen kuin edes osaa meloa, on todella kyseenalaista toimintaa.
        Ainakin Uusmelojan tekstistä saa käsityksen,että että asia on uusi.

        "tästä sitten alkaa minun melontaelämäni..."

        Toivottavasti ei suinkaan ole näin,vaan melontakurssit vähintäänkin käytynä.

        Tai ainakin alkuharjoittelu käydään rauhallisilla vesillä...

        En halua enää lukea yhtään uutista tyyliin: Kanoottimeloja hukkui...


      • hievatha
        atlatl kirjoitti:

        Toivottavasti Wenonah-mies on harjoitellut melontaa jo ennen kys välineen hankkimista.
        Sillä kanootin hankkiminen ennen kuin edes osaa meloa, on todella kyseenalaista toimintaa.
        Ainakin Uusmelojan tekstistä saa käsityksen,että että asia on uusi.

        "tästä sitten alkaa minun melontaelämäni..."

        Toivottavasti ei suinkaan ole näin,vaan melontakurssit vähintäänkin käytynä.

        Tai ainakin alkuharjoittelu käydään rauhallisilla vesillä...

        En halua enää lukea yhtään uutista tyyliin: Kanoottimeloja hukkui...

        HArjoitella ilman kanoottia ?!?


      • Melontamiäs
        atlatl kirjoitti:

        Toivottavasti Wenonah-mies on harjoitellut melontaa jo ennen kys välineen hankkimista.
        Sillä kanootin hankkiminen ennen kuin edes osaa meloa, on todella kyseenalaista toimintaa.
        Ainakin Uusmelojan tekstistä saa käsityksen,että että asia on uusi.

        "tästä sitten alkaa minun melontaelämäni..."

        Toivottavasti ei suinkaan ole näin,vaan melontakurssit vähintäänkin käytynä.

        Tai ainakin alkuharjoittelu käydään rauhallisilla vesillä...

        En halua enää lukea yhtään uutista tyyliin: Kanoottimeloja hukkui...

        Minä hankin ensin Kajakin ja sen kanssa sitten harjoittelin melomaan. Ei siihen mitään kursseja tarvita, jos on järki päässä, mutta ei niistä kursseista varmasti haittaakaan ole.


      • lars-erik2
        Melontamiäs kirjoitti:

        Minä hankin ensin Kajakin ja sen kanssa sitten harjoittelin melomaan. Ei siihen mitään kursseja tarvita, jos on järki päässä, mutta ei niistä kursseista varmasti haittaakaan ole.

        Samaa mieltä.

        Nykyään on jokaiselle harrastukselle olemassa kursseja vasta-alkajille edistyneemmille.. jne.

        Näille kursseille on tietenkin kysyntää koska on olemassa henkilöitä joilla ei ole minkäänlaista käsitystä kuinka melaa pidellään ja minne kajakki kääntyy kun melalla vetäisee.

        Sitten on olemassa ihmisiä jotka pystyvät opettelemaan homman aivan omin avuin. Omasta mielestäni melonnassa ei ole mitään niin ihmeellistä että siihen kurssia tarvittaisiin. Samoin olen käynyt useasti lapissa vaeltamassa, joten osaan myös soveltaa retkeilyä melontaankin.

        Joskus tuntuu että että kursseja ja koulutusta tyrkytetään aivan liiaksi, ja melonta pääsee siinä sivussa unohtumaan. Ei nähdä metsää puilta. Mutta totta on myös sekin että uusavuttomien joukko on kasvamaan päin.

        Ei ole mitään vikaa että ensin ostaa kanootin ja sitten vasta harjoittelee sillä. Ei ole pakko käydä mitään kurssia sitä ennen. Ei melonta ole ydinfysiikkaa vaan tässä hommassa pärjää ihan maalaisjärjellä.


    • syy ja seuraus

      Melonta on tylsää ja melojat tylsämielisiä tallukoita. ei siitä sis juttua synny.....

    • Melokkinen

      Hievatha ja muut tampiot.
      Melontaa harjoittellaan myös talvella,uima-altaissa.Melontaseuraan liitymällä moinen onnistuu.
      Melonta-harjoittelun voi myös aloittaa heti kanootin saatuaan,mutta rauhallisilla vesillä.

      Toki suotavaa olisi ,että kävisi ensin avokanoottikurssin,ennenkuin hankkii välineen.Kurssilla opetetaan mm j-veto,joka helpottaa kanootin hallintaa.
      Kursseja on melontaseurojen sivuilla.
      Googlettaminen auttaa.

      Toisin kuin eräs väittää,melonta EI ole tylsää. Luonto päästää melojan yllättävän lähelle ja jos kuvaamisen hallitsee,saa upeita luontokuvia.
      Joutsenien kanssa saa olla jopa varovainen,sillä tulevat joskus liiankin liki...

      Aivan upea laji,voin suositella. Vaikka kajakkimeloja itse olenkin...

    • Totta, melonta on upeaa. Kaikki upeat vesistöt saarineen, missä nauttia välillä eväitä ja kahvia. Joskus saa kalaakin mukaan melontareissulta. Itse olen tehnyt puisen inkkarikanootin ja toinen mainio peli on SOT-kajakki.

    • pliina

      Missä saa paremmin yhdistettyä hyötyliikunnan ja elämykset? Ravintolareissuista ei paljon jää tallennettavaa :( mutta jokaikisen melontareissun muistan, ainakin karttoja katselemalla

    • Järvisusi

      Parhaat retket ja lähtöpaikat?

      Ei koskikiksin hakuun vaan retki/kala yms

    • Having read this I b
    • kunnon kajakki

      Jengit ostaa kaiken maailman kumivenekanootteja ja inkkareita ja muita rantaleluja, laittavat jopa paljon rahaa kiinni, sitten se harrastus hiipuu kun ei niillä "vakaan tuntuisilla" oikein matka etene. Seuroissa on kuunolliset lasikuitukajakit ja opetetaan miten niillä liikutaan, ja paljon samanhenkistä seuraa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3451
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      179
      1508
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1277
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1151
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      815
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      794
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      779
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      47
      772
    Aihe