Huulilävistys

Huuli

Juu elikkäs haluaisin tietää huulilävistyksestä. Sattuuko se paljonkin? Paljonko maksaa? Onko mahdollista etttä sen joutuu ottamaan pois heti saman tien, siis jos vaikka tulehtuu, eli tulehtuuko helposti? Miten se laitetaan? Mitä ongelmia? Himottaisi nimittäin ottaa sellainen, mutta en varmaan uskalla jos se kauheesti sattuu:D

335

101011

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin jooo

      ei se paljoo satu ja on nopeesti ohi..
      ei oo mulla kertaakaa tulehtunu ja on ollu noin vuoden nyt.. enkä oo hirveesti ees hoitanu sitä mut hyväs kunnos näyttää olevan :D
      eli se laitetaa silleen et puhdistetaan iho siit kohalta ja merkitään siihen sen paikka.
      sit otetaa huuli sellasten pihtien väliin ja isketään joku piikki läpi. en hirveesti seurannu siinä ku olin nii paniikissa, mut oli se sit kumminki helppo juttu :)

      • vampire

        tosiaan aika pinetä kipua,jälki jomotus oli toista luokkaa,ja lävistyksen otosta kaksipäivää eteenpäin oli täyttä helvettiä...en kerro nyt mitä ettet pelästy=)


      • Crow
        vampire kirjoitti:

        tosiaan aika pinetä kipua,jälki jomotus oli toista luokkaa,ja lävistyksen otosta kaksipäivää eteenpäin oli täyttä helvettiä...en kerro nyt mitä ettet pelästy=)

        Hirveesti mua jännitti, mutta huomasin ettei olisi tarvinnut. Ei nimittäin sattunut juuri yhtään, hetken nipisti. Hoidin lävistystä ohjeiden mukaisesti ja se parani hyvin ja nopeesti. Kävin Igor'sissa ja maksoi jotain 40e eli ei mitään sairaan halpaa, mutta en kyllä kadu hankintaani :)


      • -Rainyface-
        Crow kirjoitti:

        Hirveesti mua jännitti, mutta huomasin ettei olisi tarvinnut. Ei nimittäin sattunut juuri yhtään, hetken nipisti. Hoidin lävistystä ohjeiden mukaisesti ja se parani hyvin ja nopeesti. Kävin Igor'sissa ja maksoi jotain 40e eli ei mitään sairaan halpaa, mutta en kyllä kadu hankintaani :)

        Minäkin oon suunnitellut aivan samaa asiaa eli huulilävistyksen hankkimista, muakin pelottaa ihan sama asia..Mulla on kauhea neulakammo,mutta haluan lävistyksen kuitenkin.Eniten minua pelottaa että minulle käy samalla lailla kuin kaverilleni.. :(


      • Huuli
        -Rainyface- kirjoitti:

        Minäkin oon suunnitellut aivan samaa asiaa eli huulilävistyksen hankkimista, muakin pelottaa ihan sama asia..Mulla on kauhea neulakammo,mutta haluan lävistyksen kuitenkin.Eniten minua pelottaa että minulle käy samalla lailla kuin kaverilleni.. :(

        Mitenkäs sun kaverilles sitten kävi,-Rainyface-?:)


      • RELLU.
        Huuli kirjoitti:

        Mitenkäs sun kaverilles sitten kävi,-Rainyface-?:)

        Juuu, eli kävin eilen ottamassa itelleni huulilävistyksen tohon alahuuleen keskelle :)
        Kyllähän se vähän nipisti, mutta kyllä sen kestää ihan helposti, ainakin mä kestin :D
        ja se niin sanottu lävistyksen teko kestää noin alle minuutin, eli tosi nopeesti se tehään.
        Ite kävin laittamassa Harnesissa ja suosittelen sitä, TOSI hyvä paikka joskis hieman pelottavan näkösiä ne ihmiset siellä mutta TODELLA ystävällisiä ja rentoja :) maksoi siellä 42e, hinta sisäls peruskorun. Eli ei muuta kun huulikorua ottamaan! :>


      • hhh
        vampire kirjoitti:

        tosiaan aika pinetä kipua,jälki jomotus oli toista luokkaa,ja lävistyksen otosta kaksipäivää eteenpäin oli täyttä helvettiä...en kerro nyt mitä ettet pelästy=)

        Turpoaako huuli paljonki??


      • Kökkö
        hhh kirjoitti:

        Turpoaako huuli paljonki??

        Ei turpoa, tai ainakaan mulla ei turvonnu. Mulla on tossa alahuulessa vasemmalla. Mutta tietenkin se riippuu ihan ihmisestä.:)


      • maammi
        hhh kirjoitti:

        Turpoaako huuli paljonki??

        Itse otin huulilävistksen ja valitsin koruksi renkaan. Se paranee hieman hitaammin, entä jos ottaa tapin. Huuli ei pääse vapaasti turpoamaan renkaassa. Kyllä huuli normaalisti vähän turpoaa.. Kannattaa siis miettiä että jos haluaa korun paranevan nopeammin niin tappi on parempi vaihtoehto.


      • gerarrrrddii
        maammi kirjoitti:

        Itse otin huulilävistksen ja valitsin koruksi renkaan. Se paranee hieman hitaammin, entä jos ottaa tapin. Huuli ei pääse vapaasti turpoamaan renkaassa. Kyllä huuli normaalisti vähän turpoaa.. Kannattaa siis miettiä että jos haluaa korun paranevan nopeammin niin tappi on parempi vaihtoehto.

        turposiko sulla hirveesti? nimittäin mulla turposi niin, että oikeen sattu ja tuntui kun koru olisi revennyt irti :s mutta se meni yhdessä yössä ohi, nyt luulen että lävistys on tulehtunut, vaikka en ole hoitanut liian vähän enkä liian paljon


      • Kaksi viikkoa sitten
        Crow kirjoitti:

        Hirveesti mua jännitti, mutta huomasin ettei olisi tarvinnut. Ei nimittäin sattunut juuri yhtään, hetken nipisti. Hoidin lävistystä ohjeiden mukaisesti ja se parani hyvin ja nopeesti. Kävin Igor'sissa ja maksoi jotain 40e eli ei mitään sairaan halpaa, mutta en kyllä kadu hankintaani :)

        Otin oman huuleni samaan aikaan kielen kanssa, ja voin sanoa, että kieli oli yhtä helvettiä huuleen verrattuna. Maksoin omasta huulilävistyksestäni 30e Igor'sissa. Pari viikkoa ollut eikä se ole ollut moksiskaan. Putsaa vain kuivuneen kudosnesteen ja sisäpuolelta sen hassun liman niin se on kunnossa. En lopettanut tupakointia hetkeksikään, heti hiisaamassa lävistyksen jälkeen eikä kumpikaan reikä tehnyt mitään tupakoinnista.
        Kivusta sanon sen verran, että en edes huomannut kun koru oli jo paikalla.


      • Jul..-

        tota jääkö korun kohalle reikä kunn ottaaa senn poiss? sitku niiku ottaa sen lopulllisesti poies ?? ku oon meinaaa alaikänen ni äiti epäilee ett jäis joku reikä ku ottaa poiess :ss


      • aikkuinen
        -Rainyface- kirjoitti:

        Minäkin oon suunnitellut aivan samaa asiaa eli huulilävistyksen hankkimista, muakin pelottaa ihan sama asia..Mulla on kauhea neulakammo,mutta haluan lävistyksen kuitenkin.Eniten minua pelottaa että minulle käy samalla lailla kuin kaverilleni.. :(

        itse otin pari viikkoa sitten kaverini tekemänä huulilävistyksen eikä ole tulehtunut vaikken kummemmin hoitanut. alkuun turvotti ja oli vähän arka toki.
        itselläni on kauhea neula/piikki fobia mutta siitä huolimatta meni ihan hyvin, etukäteen jännitin aika paljonkin. verta ei tullut yhtään eikä ole vieläkään tullut, reiästä tuli alkuun 'nisvaa' eli sellaista mönjää mitä tulee melkein kaikista lävistyksistä


      • mikäbo
        vampire kirjoitti:

        tosiaan aika pinetä kipua,jälki jomotus oli toista luokkaa,ja lävistyksen otosta kaksipäivää eteenpäin oli täyttä helvettiä...en kerro nyt mitä ettet pelästy=)

        Vampire, just siks jos et kerro mitä helvettiä ne kaks päivää oli, nisit syntyy kaikkea harhakuvitelmia, jollon pelkää enemmän 8D .. Kerros kerros


      • mukiteline
        hhh kirjoitti:

        Turpoaako huuli paljonki??

        ite oon laittanu omat kolome huulikorua ja huuli turpos toisella kertaa kanadan kokoseksi mutta päivä pari nii se laski ja ei ollu koskaa kipiänä. oisko parivuotta ku tein viimesimmät. paripäivää sitte tein kaverille ja sillä nakkas kamalan kokoseksi sen huulen samantien ku neula meni sisään, mutta nyt ois aika hyvässä kunnossa.


      • herotes
        Crow kirjoitti:

        Hirveesti mua jännitti, mutta huomasin ettei olisi tarvinnut. Ei nimittäin sattunut juuri yhtään, hetken nipisti. Hoidin lävistystä ohjeiden mukaisesti ja se parani hyvin ja nopeesti. Kävin Igor'sissa ja maksoi jotain 40e eli ei mitään sairaan halpaa, mutta en kyllä kadu hankintaani :)

        meikä otti huuleen heaven&hellis ja makso 30e jja sit kävin ottaa pitbullis napalävärin ja makso 40e ;o


      • :)
        Jul..- kirjoitti:

        tota jääkö korun kohalle reikä kunn ottaaa senn poiss? sitku niiku ottaa sen lopulllisesti poies ?? ku oon meinaaa alaikänen ni äiti epäilee ett jäis joku reikä ku ottaa poiess :ss

        Mun äiti epäilee samaa :) Mulla itellä on navassa koru mut haluaisin huuleenkin. Olen 13 vuotias


      • kkjkjxkjkx
        -Rainyface- kirjoitti:

        Minäkin oon suunnitellut aivan samaa asiaa eli huulilävistyksen hankkimista, muakin pelottaa ihan sama asia..Mulla on kauhea neulakammo,mutta haluan lävistyksen kuitenkin.Eniten minua pelottaa että minulle käy samalla lailla kuin kaverilleni.. :(

        mitä sun kamulles on tapahtunu?


      • kokemustamullaki
        Jul..- kirjoitti:

        tota jääkö korun kohalle reikä kunn ottaaa senn poiss? sitku niiku ottaa sen lopulllisesti poies ?? ku oon meinaaa alaikänen ni äiti epäilee ett jäis joku reikä ku ottaa poiess :ss

        ei siitä mitään reikää jää, menee umpeen ajallaan. mut vaikka korvissa venytykset (olikohan joku n. 10mm) ei enää umpeudu, pienenee vaan. arvista en tiiä mut joo ei jää reikää :D


      • asd
        Jul..- kirjoitti:

        tota jääkö korun kohalle reikä kunn ottaaa senn poiss? sitku niiku ottaa sen lopulllisesti poies ?? ku oon meinaaa alaikänen ni äiti epäilee ett jäis joku reikä ku ottaa poiess :ss

        Riippuu ihan ihmisestä ja siitä kauan korua on pidetty, ja minkä kokoinen koru on. Saattaa mennä ajan kanssa umpeen. Ainakin pienenee.


      • ???
        :) kirjoitti:

        Mun äiti epäilee samaa :) Mulla itellä on navassa koru mut haluaisin huuleenkin. Olen 13 vuotias

        mäkin oon 13.v. aattelin et tehääks lävistyksii ees näin nuorille? meinaa oon halunnu jo vähän aikaa sellast vertical labrettii (alahuuli lävistys) se ois mun ihan eka lävistys et jännittää iha sairaasti et kuin paljo se sattuu ja jne...


      • Anonyymi
        hhh kirjoitti:

        Turpoaako huuli paljonki??

        ei turpoo ainakaan mul ei turvonnu


      • Anonyymi
        ??? kirjoitti:

        mäkin oon 13.v. aattelin et tehääks lävistyksii ees näin nuorille? meinaa oon halunnu jo vähän aikaa sellast vertical labrettii (alahuuli lävistys) se ois mun ihan eka lävistys et jännittää iha sairaasti et kuin paljo se sattuu ja jne...

        Mä oon 12 eikä salee missään myydä tän ikäsille huuli lävistyksii mut elän silti vielä toivossa haha


    • Melluu

      Hmm.. mä oon menossa huomenna laittamaan tohon ylä huuleen sivulle niinku..tietääkös ihmiset sattuuko siihen :S?

      • jennuhli``

        Mä olin 12 ku otin ja oon nyt 14 ni se ei sattunu yhtää... jos mä kestin sen ni kestät säki.. :) Sitä ei ees huoannu ku se koru oli siin..vähä vaan nipisti.. :) et ei se satu..oon huomenna menos ottaa toista lävistystä


    • Sirki

      mä laitoin maanantaina huulilävärin ja se oli sellainen yhtäkkinen päähänpistos. Ja en tule sitä katumaan :)
      Mä pelkään piikkejä mutta sitten kun pistän silmät kiinni ja en nää sitä neulaa niin kaikki on hyvin. Ja eikä se edes sattunut yhtään.. ja eikä se edes ole ollut kipee koko aikana...
      Ja maksoi 40euroo tapin kanssa...

      • heh

        Kummalta puolelta huuli lävistetään? sisä - vai ulkopuolelta?


      • maammi
        heh kirjoitti:

        Kummalta puolelta huuli lävistetään? sisä - vai ulkopuolelta?

        lävistys tapahtuu ulko sisään päin. apuna käytetään pinsettejä jotta neula ei osu muualle.


      • hhhm
        maammi kirjoitti:

        lävistys tapahtuu ulko sisään päin. apuna käytetään pinsettejä jotta neula ei osu muualle.

        Joo, siis miten se huulikoru laitetaan? Sattuuks se ja sattuuko jälkeenpäin?? :))


      • mooooi

        Mäki oon ottamas huulilävärin. mutta tuleeko paljon verta ?


      • sarr

        mulla kaverit teki tohonn ylähuuleen vasemmalle. turpos pikkasen mut kipee se ei ole ollu missään vaiheessa.. eikä sattunu vaikka tungettiin sitä korua aika kauan.. että ei ihme jos ite tekemä turpoo :> ja se on vielä ilmasta.. jos tekee oikeella lävistys neulalla joka on puhdistettu ja korut on desinfioitu nii ei sen pitäs mennä pieleen.. kaikki mun kaveritkin on tehny ihan kotona ne :)


      • kukkais tyttö
        mooooi kirjoitti:

        Mäki oon ottamas huulilävärin. mutta tuleeko paljon verta ?

        Mulla ei turvonnu ollenkaan eikä tullu verta.


      • -piikkikala--
        hhhm kirjoitti:

        Joo, siis miten se huulikoru laitetaan? Sattuuks se ja sattuuko jälkeenpäin?? :))

        katso youtubesta siellä on videoita missä tehdään lävistys huuleen niin siitä näet


      • hmmmmm..
        sarr kirjoitti:

        mulla kaverit teki tohonn ylähuuleen vasemmalle. turpos pikkasen mut kipee se ei ole ollu missään vaiheessa.. eikä sattunu vaikka tungettiin sitä korua aika kauan.. että ei ihme jos ite tekemä turpoo :> ja se on vielä ilmasta.. jos tekee oikeella lävistys neulalla joka on puhdistettu ja korut on desinfioitu nii ei sen pitäs mennä pieleen.. kaikki mun kaveritkin on tehny ihan kotona ne :)

        Se on aikamoinen riski tehä itse... huuli voi halvaantua ja se ei ole enään kivaa...minun kaverini teki itse kulmaan ja hänen silmä ei pysy enää auki koska se osu tiettyyn hermoon... että kannattaa varoa kon tekee noita..


      • pollukka
        hmmmmm.. kirjoitti:

        Se on aikamoinen riski tehä itse... huuli voi halvaantua ja se ei ole enään kivaa...minun kaverini teki itse kulmaan ja hänen silmä ei pysy enää auki koska se osu tiettyyn hermoon... että kannattaa varoa kon tekee noita..

        Itse en kyllä uskaltaisi itse tai antaa kaverin tehdä itselle lävistystä! Omat lävistykset olen ottanun Igor`sissa Jkyväskylässä. Huulikorun laittaminen vain kirpaisi vähän, mutta ei sen jälkeen ollut juurikaan kipeä. Seuraavana päivänä sitä ei enää edes huomannut,paitsi että varovasti joutui syömään ettei puraise alahampaita huulen ja korun väliin.
        Ihan normaali vesipesu pari kertaa päivässä. Lisäksi mulla on kummassakin kulmassa tapit, nenäkoru, kummassakin korvanlehdessä on kuusi korua ja napakoru. Mikään lävistys ei ole ollut juurikaan kipeä, kun koru on laitettu paikalleen. Riippuu vähän ihmisestä, mikä miltäkin tuntuu. Mutta suosittelen! Itse tykkään käydä aina samassa paikassa, kun siellä tuntee jo porukkaa ja kaikki on steriiriä. Korujen laitto on nopeaa ja hoito- ohjeet selvät.


      • Tyttö 12.w xD
        hmmmmm.. kirjoitti:

        Se on aikamoinen riski tehä itse... huuli voi halvaantua ja se ei ole enään kivaa...minun kaverini teki itse kulmaan ja hänen silmä ei pysy enää auki koska se osu tiettyyn hermoon... että kannattaa varoa kon tekee noita..

        Oon itte 12.v, ja tein itte kulmaan korun hakaneulalla. En desifioinu enkä polttanu neulaa, mut ei oo halvaantunu tai tulehtunu. Se on kyll ihme ;o Tein sen vissiinki heinäkuus :Dd Haluisin tehä huuleenki mut pelkään tehä ite, eikä äiti anna mun tehä.. -.-''


      • kannattajaaa
        Tyttö 12.w xD kirjoitti:

        Oon itte 12.v, ja tein itte kulmaan korun hakaneulalla. En desifioinu enkä polttanu neulaa, mut ei oo halvaantunu tai tulehtunu. Se on kyll ihme ;o Tein sen vissiinki heinäkuus :Dd Haluisin tehä huuleenki mut pelkään tehä ite, eikä äiti anna mun tehä.. -.-''

        en kannata tekeen ite! Kaveri oli kans ite vetäny huuliläväri hakaneulal ja kappas,huuli tulehtus ja oli iha helvetin kipee seuraavat 2kk.kannatan sua vaa odottaa ja jutteleen äitis kans siitä,turvallisempaa antaa ammattilaisten laittaa ku tehä ite ;D


      • kannattajaaa
        Tyttö 12.w xD kirjoitti:

        Oon itte 12.v, ja tein itte kulmaan korun hakaneulalla. En desifioinu enkä polttanu neulaa, mut ei oo halvaantunu tai tulehtunu. Se on kyll ihme ;o Tein sen vissiinki heinäkuus :Dd Haluisin tehä huuleenki mut pelkään tehä ite, eikä äiti anna mun tehä.. -.-''

        en kannata tekeen ite! Kaveri oli kans ite vetäny huuliläväri hakaneulal ja kappas,huuli tulehtus ja oli iha helvetin kipee seuraavat 2kk.kannatan sua vaa odottaa ja jutteleen äitis kans siitä,turvallisempaa antaa ammattilaisten laittaa ku tehä ite ;D


      • jekku123kata
        hmmmmm.. kirjoitti:

        Se on aikamoinen riski tehä itse... huuli voi halvaantua ja se ei ole enään kivaa...minun kaverini teki itse kulmaan ja hänen silmä ei pysy enää auki koska se osu tiettyyn hermoon... että kannattaa varoa kon tekee noita..

        halvaantumis riski on niin harvinaista sitä ei tapahdu paljoa...


    • kara

      kävin itse ottamssa harnesissa torstaina alahuuleen lävistyksen. jännitti ihan hirveesti ja olin niin paniikissa etten ees huomannu koko juttua. helppo ja nopea homma. kun neula menee läpi niin se vähän kirpasee mutta ei sitä ehdi ajatella. (: makso 42e. ja sisälsi peruskorun. huulilävistykset harvemmin tulehtuu asianmukaisella hoidolla ja nyt jännittääkin että miten osaan hoitaa tän jutun : D suosittelen kaikille harnesia. mukava osaava henkilökunta! älä jännitä, rohkeasti vaan.

      • hhh

        minkälainen se piikki on?? olisin ottamassa mutta pelkään etten osaakkaan hoitaa lävistystä!


      • Miahh
        hhh kirjoitti:

        minkälainen se piikki on?? olisin ottamassa mutta pelkään etten osaakkaan hoitaa lävistystä!

        Mun näkemät piikit on sellasia aika pitkiä jänniä :D Itekkin meen ottaan sitten 15 täytettyäni :) Kerään nyt vuoden rohkeutta :D Kun puristaa huulta niin se käy kipeää, mut en nyt luule et se kovin kovaa kirpasee ku ohut neulahan se on. Mäkin haluisin tietää kummalta puolelta ne sen neulan työntää? Sisä- vai ulkopuolelta? Mun logiikan mukaan ulko, koska ei ne saa sitä neulaa tungettua, ellei venytä kauheesti huulta.


      • tuhi
        Miahh kirjoitti:

        Mun näkemät piikit on sellasia aika pitkiä jänniä :D Itekkin meen ottaan sitten 15 täytettyäni :) Kerään nyt vuoden rohkeutta :D Kun puristaa huulta niin se käy kipeää, mut en nyt luule et se kovin kovaa kirpasee ku ohut neulahan se on. Mäkin haluisin tietää kummalta puolelta ne sen neulan työntää? Sisä- vai ulkopuolelta? Mun logiikan mukaan ulko, koska ei ne saa sitä neulaa tungettua, ellei venytä kauheesti huulta.

        Mä sitä,että lävärin jälkeen vetää seuraavat kaks päivää buranaa,ni eikös se sitä kipua lievitä..?x) Mä haluisin lävistyksen,ehkä saankin kahen vuoden päästä rippileirin jälkeen.
        Tällä hetkellä tyydyn kuvien tuijotteluun ja huulen nipistelyyn xDD

        Ja mä oon katellu kuvia,niin ne laittaa sen neulan ulkopuolelta.


      • kisse_89
        tuhi kirjoitti:

        Mä sitä,että lävärin jälkeen vetää seuraavat kaks päivää buranaa,ni eikös se sitä kipua lievitä..?x) Mä haluisin lävistyksen,ehkä saankin kahen vuoden päästä rippileirin jälkeen.
        Tällä hetkellä tyydyn kuvien tuijotteluun ja huulen nipistelyyn xDD

        Ja mä oon katellu kuvia,niin ne laittaa sen neulan ulkopuolelta.

        otin just huuli lävistyksen:) ei sattunu kauheesti,muutaman kerran enemmän kun korviksen otto ja tunti sen jälkeen vähä koski.
        se neula oli sellanen tosi pitkä ja vähä säikähin sen nähdessäni:D´Olin silmät kii reiän tekoajan..en ees tiiä kummalta puolelta se tehtiin.


      • hhh
        kisse_89 kirjoitti:

        otin just huuli lävistyksen:) ei sattunu kauheesti,muutaman kerran enemmän kun korviksen otto ja tunti sen jälkeen vähä koski.
        se neula oli sellanen tosi pitkä ja vähä säikähin sen nähdessäni:D´Olin silmät kii reiän tekoajan..en ees tiiä kummalta puolelta se tehtiin.

        menekö siinä kauanki ku huulessa on reikä? Saan kahen viikon päästä jo ottaa!


      • perttieskoeinari
        hhh kirjoitti:

        menekö siinä kauanki ku huulessa on reikä? Saan kahen viikon päästä jo ottaa!

        no jotain kaks tuntia se kestää, sen neulan annetaan olla siinä eka yks tunti, sitte se vedetään pois ja laitetaan uudestaan. Sen jälkee sulla on se koru, ja se sattuu ihan jumalattomasti. Ajattele, kaks tuntia yhtä helvettiä pelkän huulilävistyksen ajan. onko siinä mitään järkee :o


        no joo :D kestää jotain alle minuutin :D. Ja se neula! TOTTAKAI SE LAITETAAN ULKOPUOLELTA :P


      • jassuu.
        perttieskoeinari kirjoitti:

        no jotain kaks tuntia se kestää, sen neulan annetaan olla siinä eka yks tunti, sitte se vedetään pois ja laitetaan uudestaan. Sen jälkee sulla on se koru, ja se sattuu ihan jumalattomasti. Ajattele, kaks tuntia yhtä helvettiä pelkän huulilävistyksen ajan. onko siinä mitään järkee :o


        no joo :D kestää jotain alle minuutin :D. Ja se neula! TOTTAKAI SE LAITETAAN ULKOPUOLELTA :P

        voihan vittu ku nyt on siinä kahden vaihella että otanko vai enkö ota.


      • maammi
        kisse_89 kirjoitti:

        otin just huuli lävistyksen:) ei sattunu kauheesti,muutaman kerran enemmän kun korviksen otto ja tunti sen jälkeen vähä koski.
        se neula oli sellanen tosi pitkä ja vähä säikähin sen nähdessäni:D´Olin silmät kii reiän tekoajan..en ees tiiä kummalta puolelta se tehtiin.

        Ulkopuolelta se neula työnnetään kun merkkikin on ulko puolella. Huuli venytetään niiden pinsettien avulla "törölleen" niin neula ei osu muualle.


      • joku95
        tuhi kirjoitti:

        Mä sitä,että lävärin jälkeen vetää seuraavat kaks päivää buranaa,ni eikös se sitä kipua lievitä..?x) Mä haluisin lävistyksen,ehkä saankin kahen vuoden päästä rippileirin jälkeen.
        Tällä hetkellä tyydyn kuvien tuijotteluun ja huulen nipistelyyn xDD

        Ja mä oon katellu kuvia,niin ne laittaa sen neulan ulkopuolelta.

        hmm, mulla ainakin se neula työnnettiin huulen sisäpuolelta! :o
        ensin jännitti mennä sinne, mutta se oli nopeesti ohi. :)
        siinä vaiheessa kun se lävistäjä otti sellaset pihdit, nii käskettin laittaa silmät kiinni. en siis nähny koko neulaa. mut sehän kirpasee vaan kerran! ;D ei oo ollu vaikee hoitaa, ja ei oo ollu yhtään kipee sen oton jäläkee.mut jos lävistys tulehtuu, korua EI saa ottaa pois, ja kannattaa ottaa yhteiyttä lävistäjään. sain mukaan myös hoito-ohjeet ja ihan hyvin on selvitty tähän asti! :D


      • MiitzuxD
        hhh kirjoitti:

        minkälainen se piikki on?? olisin ottamassa mutta pelkään etten osaakkaan hoitaa lävistystä!

        Lävistys on aika helppo hoitaa ohjeita löytyy netistä.


      • :)
        hhh kirjoitti:

        minkälainen se piikki on?? olisin ottamassa mutta pelkään etten osaakkaan hoitaa lävistystä!

        Piikit ovat melko pitkiä ja ne ovat onttoja että koru saadaan laitettua kivuttomasti sisään.


    • HaluaisiMyösHuuliLävistyksen.

      Riskit ja haitat

      * Tulehdusvaara on aina olemassa.

      * Mekaaninen ärsytys voi aiheuttaa ikenen vetäytymiä tai liikakasvua.

      * Juurenpinta paljastuu kun ien vetäytyy ja altistaa vihlomiselle ja reikiintymiselle.

      * Koru saattaa kuluttaa hampaita aiheuttaen pieniä halkeamia.

      * Hampaat saattavat siirtyä, mikäli koru työntyy jatkuvasti kahden hampaan väliin.

      * Jos koru poistetaan siitä jää arpi.

      Lähde: http://www.nettineuvo.fi/nettineuvo/fi/06_Teemat/02_Suun_terveydenhuolto/14_Suun_alueen_laevistykset/01_Huulilaevistys/index.jsp

      • HaluaisiMyösHuuliLävistyksen.

        Mun äiti sanoi mulle tänään heti noista haitoista, kun kysyin siltä, et mitä se olis jos tulisin joku päivä kotiin huulilävistettynä, ku saan isältäni rahaa sen verran. Äiti ei suostu maksamaan, ku se ei edes tykkää lävistyksistä, mut ei isäkään hirveesti, mut isä on joustavampi. Et isää ei haittaa vaik ottais vaan yhen tai kaks lävistystä kunhan ei enenpää. :D
        Mut meen joku päivä mun pikku-siskon kans ottamaan lävistyksen. Mua kuitenkin pelottaa myös se, että en osaa hoitaa sitä pian oikein? Ja melkein meinasin itse kaverin kanssa laittaa kesälomalla huuleenlävistyksen, mut enpä onneks. Ois varmasti tulehtunu.


      • jifvus
        HaluaisiMyösHuuliLävistyksen. kirjoitti:

        Mun äiti sanoi mulle tänään heti noista haitoista, kun kysyin siltä, et mitä se olis jos tulisin joku päivä kotiin huulilävistettynä, ku saan isältäni rahaa sen verran. Äiti ei suostu maksamaan, ku se ei edes tykkää lävistyksistä, mut ei isäkään hirveesti, mut isä on joustavampi. Et isää ei haittaa vaik ottais vaan yhen tai kaks lävistystä kunhan ei enenpää. :D
        Mut meen joku päivä mun pikku-siskon kans ottamaan lävistyksen. Mua kuitenkin pelottaa myös se, että en osaa hoitaa sitä pian oikein? Ja melkein meinasin itse kaverin kanssa laittaa kesälomalla huuleenlävistyksen, mut enpä onneks. Ois varmasti tulehtunu.

        Eikös se "neula" ole sellanen putki?? Et sitä ihoo otetaan pala pois..? Ainakin jossain lävistyksissä otetaan.. Oon menossa laittaan lauantaina huulilävistystä Tampereen Mad maxiin :)


      • heiduhjj
        HaluaisiMyösHuuliLävistyksen. kirjoitti:

        Mun äiti sanoi mulle tänään heti noista haitoista, kun kysyin siltä, et mitä se olis jos tulisin joku päivä kotiin huulilävistettynä, ku saan isältäni rahaa sen verran. Äiti ei suostu maksamaan, ku se ei edes tykkää lävistyksistä, mut ei isäkään hirveesti, mut isä on joustavampi. Et isää ei haittaa vaik ottais vaan yhen tai kaks lävistystä kunhan ei enenpää. :D
        Mut meen joku päivä mun pikku-siskon kans ottamaan lävistyksen. Mua kuitenkin pelottaa myös se, että en osaa hoitaa sitä pian oikein? Ja melkein meinasin itse kaverin kanssa laittaa kesälomalla huuleenlävistyksen, mut enpä onneks. Ois varmasti tulehtunu.

        Eikös se oo silleen, että alaikäsillä pitää olla siellä vanhempi mukana? :D


      • ei
        heiduhjj kirjoitti:

        Eikös se oo silleen, että alaikäsillä pitää olla siellä vanhempi mukana? :D

        eitarviolla


    • täti

      en halua olla ilonpilaaja, mutta ihmiset hyvät, se on lävistys, kyllä se aina jonkin verran sattuu. seki on ihan ihmisestä kiinni, mitä kestää. mutta, pointti se, että jos otat lävärin/tatuoinnin niin loogista ajatella että kyllä se nyt jotenkin tuntuu. se on homman nimi. itselläni on niin korkea kipukynnys, ettei juuri tunnu missään, paljon pahempia kipuja on ollut, kuin pelkkä hetken kestävä neulan työntö ihon läpi.

    • ||mansikka||

      Mua ei ainakaan sattunut yhtään tein itse..
      mut mulle vaan jäi sellanen punanen jälki huuleen.. :/ :)

    • hakuuuna

      Mä oon myös miettiny että sattuuko se paljon. Enemmän kyllä mietityttää että laittaako ne sen 13 vuotiaalle, jos on isä mukana. :D Niin että laittaako? >.

      • Prasil

        Mä oon nyt tässä lähiaikoina varmaankin hankkimassa huulilävistyksen. Eniten huolestuttaa se, että miten suutelu onnistuu ja se, että sopiiko kyseinen koru edes minulle: En ole mikään hirveän rock-tyylinen, joten en sit tiedä miltä tulisi näyttämään mun kasvoilla. Mä vaa aina kattelen tosi pitkään kaikkia joilla on huulilävistys, ku ne on niin hienon näkösiä. Voisihan sitä edes kokeilla, että miten sopii ja jos ei sovi niin heitän korun roskiin ja kaipa se menee umpeen.

        Nii.. onko se yksilöllistä, että meneekö reikä umpeen? Jotkut sanovat, että menee umpeen ja jotkut sanovat, että ei mene ollenkaan. En haluaisi, että vielä joskus vanhana minulla olisi huulilävärin jättämä reikä huulessa;


      • roosa

        Tuskin siinä mitään ikärajaa on, eikähön suurinosa lävistystä hankkiva tiedä, mikä on oikea aika sen ottamiselle. Mä otin 13 vuotiaana sen ja äiti oli mukana. Alle 15-vuotias ei saa ottaa ilman vanhemman suostumusta.


      • roosa

        Korjaus edelliseen viestiini, alle 18-vuotias ei saa ottaa ilman lupaa, ja alle 16 vuotiaalla pitää olla huoltaja mukana ?


      • örö
        roosa kirjoitti:

        Tuskin siinä mitään ikärajaa on, eikähön suurinosa lävistystä hankkiva tiedä, mikä on oikea aika sen ottamiselle. Mä otin 13 vuotiaana sen ja äiti oli mukana. Alle 15-vuotias ei saa ottaa ilman vanhemman suostumusta.

        täälpäi on sillee et alle 14-vuotias ei saa ottaa ollenkaan ja alle 16-v vaan vanhempien luvalla :F


      • maammi
        roosa kirjoitti:

        Tuskin siinä mitään ikärajaa on, eikähön suurinosa lävistystä hankkiva tiedä, mikä on oikea aika sen ottamiselle. Mä otin 13 vuotiaana sen ja äiti oli mukana. Alle 15-vuotias ei saa ottaa ilman vanhemman suostumusta.

        Alle 18-vuotiaalla pitää olla vanhempien kirjoittama lupalappu, jossa on vanhemman yhteysetiedot. Lappuja saa liikkeestä missä meinaa käydä lävistyksen hankkimassa. Tai jos on jompi kumpi vanhemmista mukana niin lappuja ei toki tarvita :D


      • cicu

        Mul on vähän sama juttu oon kohta 13 v ja haluisin huulilävärin.Kunhan vaan mutsi suostuis! Onks mitään ehdotuksii et miten saisin sen suostuu?


      • apina

        laittaa mun kaveriki otti jo 11vuotiaana nenäkorun nii uskon et saa :D


      • ..... 96

        Mun siskolle ainaki laitettiin, sillon ko se oli 13.


      • lävistystä harkinnut
        maammi kirjoitti:

        Alle 18-vuotiaalla pitää olla vanhempien kirjoittama lupalappu, jossa on vanhemman yhteysetiedot. Lappuja saa liikkeestä missä meinaa käydä lävistyksen hankkimassa. Tai jos on jompi kumpi vanhemmista mukana niin lappuja ei toki tarvita :D

        Tuokin riippuu ihan lävistämöstä, Jyväskylässä mm. His Master's Tattoossa on mun tietääkseen peruslävärin ikärajana vain 16 ja sitä nuoremmat tarvii vanhempien luva. 18 on siellä ikärajana vaan mm. kielilävärille ja parille muulle lävärille... eli se kannattaa ihan lävistyspaikan sivulta tai liikkeestä selvittää että mikä ko. paikan ikärajana läväreille on. 16 v. nuoremmat vissiin tarvii kaikkialla aikalailla vanhempien luvan läväriin...


      • tuuu.u..u.u.u.u

        Kyllä laittaa. Mulle laitettiin napakoru 10 v ku äiti oli mukana.. :p


      • .,.,.,.,.

        kyllä laittaa :) Mulle ainaki laitettii eilen huuleen ku iskä oli mukana. :P


    • jennnsku

      Ite otin pitkän odotuksen jälkeen huulilävärin toho keskelle alas, nyt se on kaks päivää tos ollu ja ei oo hirveesti turvoksis ollu eikä mitään ! :) ei kaduta yhtään ainakaan vielä.

      Otin vaasas, Valhallas. Jossa tapilla se maksoi 49 euroa. ¨

      Pikkusen se hankaa alahampaisiin puhues vielä, mutta sit ei enää pitäis kun sen saa vaihtaa lyhyempään.

    • roosa

      Mä otin 13 vuotiaana huulilävistyksen Igor'silla. Koru ja lävistäminen maksoi yhteensä 50 €. Jännitti mielettömästi, joka saattoi lisätä kirpaisua. Ei sitä nyt voi ihan korviksen ottoon verrata, kesti se kirpaisu vähän kauemmin. Tosiaan jonkin verran sattui, mutta on tämä sen arvoinen. Purskuttelin vedellä suun aina ruokailun jälkeen, ja käytin suuvettä kerran päivässä. Mitään tulehduksia ym. ei tullut, ja lävistys parani huomattavan nopeasti. Kannattaa kuitenkin muistaa, että huulikoru osuu etuhampaiden ikeneen, ja pidemmän päälle ikenet alkavat vetäytyä. Myös etuhampaiden kiille saattaa huonontua. Ei olla mitään hammaslääkäreiden unelmia sitten enää. :D

      • ..........

        mul on ollu huuliläväri tos alahuules keskel jo likimain 7 vuotta. hammaslääkäri alkuun katto vähä nyrpeesti, mut tarkisti et oliko saanu vahinkoa aikaseks. ja ikenet ja hampaat oli täysin kunnos. ei merkkiäkään koko korusta (tämmöin tappi siis).


      • {stix]
        .......... kirjoitti:

        mul on ollu huuliläväri tos alahuules keskel jo likimain 7 vuotta. hammaslääkäri alkuun katto vähä nyrpeesti, mut tarkisti et oliko saanu vahinkoa aikaseks. ja ikenet ja hampaat oli täysin kunnos. ei merkkiäkään koko korusta (tämmöin tappi siis).

        Tänää mulle varattiin lävistysaika jyväskylään. Nyt ois sitte 29.päivä tarkotus ottaa alahuuleen,oikealle läväri. Oon lukenu täällä näitä teidän keskusteluita ja heräsi mieleen sellainen kysymys,että puuduttaako ne mitenkään sitä huulta ja sattuuko se?:)


      • mintuu
        .......... kirjoitti:

        mul on ollu huuliläväri tos alahuules keskel jo likimain 7 vuotta. hammaslääkäri alkuun katto vähä nyrpeesti, mut tarkisti et oliko saanu vahinkoa aikaseks. ja ikenet ja hampaat oli täysin kunnos. ei merkkiäkään koko korusta (tämmöin tappi siis).

        Mä haluun lävistyksen


    • Niinjuu..

      Itsekin haluaisin ihan kamalasti huulilävistyksen, renkaan alahuuleen vasemmalle! Äiti vaan on vähän esteenä...Tai aika paljonkin, kun itse olen 14...

      Eikös se ikäraja lävistyksissä mene niin että alle 14 vuotiaille ei laiteta mielellään ollenkaan, mutta vanhempien luvan kanssa onnistuu. Alle 15 laitetaan vaan vanhempien luvalla ja 16v tai yli saa ottaa ilman lupaa (genitaalit(18v tai yli) pois laskuista)
      Ja paikasta riippuen saattaa olla myös että 15v ei tartte lupaa.

      Luulen.. xD

    • Hik-kun

      Minäkin kauheasti haluaisin lävistyksen alahuuleen vasemmalle

      • ..........

        Heips.Jos ottaa huulilävärin niin täytyykö vanhempien olla mukana,käykö lupalappu ja vanhempien puhelinnumero jos jompi kumpi vanhemmista ei pääse sinä päivänä mukaan?Olen 13vuotias


      • Sakura~~

        Itse olen menossa sky rideriin torstaina :Dja itsekkin olen 13 : DD (Sijaitsee Kampin vieressä siinä keltasessa rakennuksessa)


    • moondust

      kaikilla on erilainen kipukynnys, mutta mulla huulilävärin ottaninen vaa lähinnä nipisti.. se maksaa yleensä liikkeestä riippuen noin 45euroo, ja lävärin ei pitäis tulehtua jos sen desinfioi säännöllisesti ja välttää aluks saunaa ja uimahalleja.....

      • eltsa

        heipsistä! mä haluisin tietää, et onko esim. ienten vetäytyminen kovinkaan yleistä? onko kellekkään käyny niin? sattuuko se? ite aivan hulluna haluisin, mutta en taida uskaltaa... en edes tiedä täällä mitään hyviä paikkoja...! jos joku tietää rovaniemellä jonku hyvän läväri paikan nii kertokaa ihmeessä!! :D kiits. onko teistä kukaa käyny ottaa rovaniemel?


      • jensqpensq
        eltsa kirjoitti:

        heipsistä! mä haluisin tietää, et onko esim. ienten vetäytyminen kovinkaan yleistä? onko kellekkään käyny niin? sattuuko se? ite aivan hulluna haluisin, mutta en taida uskaltaa... en edes tiedä täällä mitään hyviä paikkoja...! jos joku tietää rovaniemellä jonku hyvän läväri paikan nii kertokaa ihmeessä!! :D kiits. onko teistä kukaa käyny ottaa rovaniemel?

        heip :D mäkin haluisin tietää nuista ien jutuista.. ja jos jollain tosiaan on tietoo että rovaniemellä on joku hyvä läväripaikka niin sanokaa toki! oon just hankkimas kesällä huulilävistystä alahuuleen vasemmalle :D (olen vasta 12 vuotias ja kumma: mutteri lupas :D )


      • niksu__
        jensqpensq kirjoitti:

        heip :D mäkin haluisin tietää nuista ien jutuista.. ja jos jollain tosiaan on tietoo että rovaniemellä on joku hyvä läväripaikka niin sanokaa toki! oon just hankkimas kesällä huulilävistystä alahuuleen vasemmalle :D (olen vasta 12 vuotias ja kumma: mutteri lupas :D )

        Tuccabaja on rovaniemen ainoa lävitys ja tatuoia


    • örö

      Otin ite lauantaina, makso 45€ ja sattu mun mielestä aika palio.. :SS otin oikeelle alahuuleen.

    • örö

      Vielä noista ikärajoista elikkäs täytän neljätoista eli sain vanhemman luvalla tuon huulilävärin :>

    • Middie-

      Itse otin tänään huulikorun Bodu ctrl:ssä Jyväskylässä. Makso sen perus 40€ nyt on pidempi tappi ja sitten saa siel käydä ilmasiks vaihtaa lyhyempään. Ei sattunu paljon mitään. nyt vähän pelottaa et miten tää parantuu. ja sattuuko huomenna kun tänään ei satu :D

      • perunamuusi

        joo, hankkikaa ekaks ikä, sitte rahat ja sitte se uskallus. tuskin se nyt kauheesti kipua lieventää jos istutte koneen ääressä ja itkette ettette uskalla ottaa sitä. tosiaan se on loppujen lopuks aika paksu se neula ja neulan keskellä on reikä (! ottakaa huomioon kuinka ison neulan sisään mahtuu se reikä!) elikkä se neula on paksuudeltaan aika paksu noin ainaki 8mm muistaakseni. itkekää ittenne uneen tän jälkeen ku ootte lukenu tän.


      • mozzer
        perunamuusi kirjoitti:

        joo, hankkikaa ekaks ikä, sitte rahat ja sitte se uskallus. tuskin se nyt kauheesti kipua lieventää jos istutte koneen ääressä ja itkette ettette uskalla ottaa sitä. tosiaan se on loppujen lopuks aika paksu se neula ja neulan keskellä on reikä (! ottakaa huomioon kuinka ison neulan sisään mahtuu se reikä!) elikkä se neula on paksuudeltaan aika paksu noin ainaki 8mm muistaakseni. itkekää ittenne uneen tän jälkeen ku ootte lukenu tän.

        Kyllä mä heti olisin ottamassa huulikorun, alahuuleen oikealle, jos vähän enemmän tietäis ja olisi lupa. On rahat valmiina odottamassa, ollu puolisen vuotta. Mutta ois kiva tietää etukäteen vähän, että miten sitä sitten hoidetaan. Eli jos joku haluais kertoa noista hoito-ohjeista, niin olis kiva. Ja sitten, että tiettäkö kukaan, lisääkö atopia tulehtumisen riskiä? Täytän tossa syksyllä 15, vanhemmat ei todellakaan innostuneita lävistysasiasta, lähinnä luulee sitä vitsiksi. Onko kellään ideaa, mitä voisin sanoa vanhemmilleni, jotta saisin luvan? Olen jo kertonut heille, että tiedän kaikista riskeistä ja olen vuoden verran miettinyt asiaa, joten olen aikas varma, että haluan sen.


      • Lävistetty
        perunamuusi kirjoitti:

        joo, hankkikaa ekaks ikä, sitte rahat ja sitte se uskallus. tuskin se nyt kauheesti kipua lieventää jos istutte koneen ääressä ja itkette ettette uskalla ottaa sitä. tosiaan se on loppujen lopuks aika paksu se neula ja neulan keskellä on reikä (! ottakaa huomioon kuinka ison neulan sisään mahtuu se reikä!) elikkä se neula on paksuudeltaan aika paksu noin ainaki 8mm muistaakseni. itkekää ittenne uneen tän jälkeen ku ootte lukenu tän.

        Vähäks tää oli hyvä juttu:D 8mm:DDD Jeah,todellakin.


      • huulikorun ottanut
        perunamuusi kirjoitti:

        joo, hankkikaa ekaks ikä, sitte rahat ja sitte se uskallus. tuskin se nyt kauheesti kipua lieventää jos istutte koneen ääressä ja itkette ettette uskalla ottaa sitä. tosiaan se on loppujen lopuks aika paksu se neula ja neulan keskellä on reikä (! ottakaa huomioon kuinka ison neulan sisään mahtuu se reikä!) elikkä se neula on paksuudeltaan aika paksu noin ainaki 8mm muistaakseni. itkekää ittenne uneen tän jälkeen ku ootte lukenu tän.

        monet kyselee et sattuuko huulikorun ottaminen ja mun mielestä vastaus on ei ,koska se sattuu noin nipistyksen verran... jotkut täällä mun mielestä vähä ylireagoi ja tulee väittämään että se sattuu hulluna ja että neula on ihan kauheen paksu vaikka ei se musta kyllä mitenkään paksu ollu :D oon ottanu myös kulmaan korun ja sekään ei sattunu vaikka sattu silti enemmän ku huuleen...suosittelen että kaikki jotka haluu huuleen korun ja on siihen lupa niin ottaa ihmeessä eikä sitä kannata jännittää että se sattuis hulluna :P ikää ei oikeestaan tarvita jos on jompikumpi vanhemmista mukana tai joskus riittää lupalappu vanhempien allekirjottamana.

        Että eiku läväriä ottamaan ;)


      • Hui
        Lävistetty kirjoitti:

        Vähäks tää oli hyvä juttu:D 8mm:DDD Jeah,todellakin.

        Haittaako toi huuliläväri paljonki esim. syömistä tai juomista? tai toki tiedän että aluks haittaa, mutta loppuuko se sitten?


      • tahon
        huulikorun ottanut kirjoitti:

        monet kyselee et sattuuko huulikorun ottaminen ja mun mielestä vastaus on ei ,koska se sattuu noin nipistyksen verran... jotkut täällä mun mielestä vähä ylireagoi ja tulee väittämään että se sattuu hulluna ja että neula on ihan kauheen paksu vaikka ei se musta kyllä mitenkään paksu ollu :D oon ottanu myös kulmaan korun ja sekään ei sattunu vaikka sattu silti enemmän ku huuleen...suosittelen että kaikki jotka haluu huuleen korun ja on siihen lupa niin ottaa ihmeessä eikä sitä kannata jännittää että se sattuis hulluna :P ikää ei oikeestaan tarvita jos on jompikumpi vanhemmista mukana tai joskus riittää lupalappu vanhempien allekirjottamana.

        Että eiku läväriä ottamaan ;)

        Mun velillä joka on 13 on kulma koru ja nyt äiti on antamas sen ottaa rusto-koruu ja en oikee tiiä miten sasin sen suostuu antaa mullekki mut huulee täytän 12 ja pikkusen pelottaa vaik kaikki sanoo et se ei satu kertokaa vinkkejä miten saan äitin suostuu?!


      • tässämäoon
        huulikorun ottanut kirjoitti:

        monet kyselee et sattuuko huulikorun ottaminen ja mun mielestä vastaus on ei ,koska se sattuu noin nipistyksen verran... jotkut täällä mun mielestä vähä ylireagoi ja tulee väittämään että se sattuu hulluna ja että neula on ihan kauheen paksu vaikka ei se musta kyllä mitenkään paksu ollu :D oon ottanu myös kulmaan korun ja sekään ei sattunu vaikka sattu silti enemmän ku huuleen...suosittelen että kaikki jotka haluu huuleen korun ja on siihen lupa niin ottaa ihmeessä eikä sitä kannata jännittää että se sattuis hulluna :P ikää ei oikeestaan tarvita jos on jompikumpi vanhemmista mukana tai joskus riittää lupalappu vanhempien allekirjottamana.

        Että eiku läväriä ottamaan ;)

        Kyyl juu varmaa ainaki yli 11 v saa, ite oon 12 ja pitäs saada saan viikon päästä...


    • jnonnnnnu

      miten korun vaihtaminen onnistuu? voiko sen vaihtaa kotona, vai täytyykö se käydä liikkeessä vaihdattamassa? :)

      • No joo:)

        Voi vaihtaa kotona,vmutta kyllä niitä varmaan liikkeissä kin vaihdetaan jos pyytää


    • geryn

      eise paljoa satu ja sitä ei tarvitse ottaa heti pois ja se kyllä tulehtuu melkein heti kun sen on ottanut ja semi itäkeskuksen la chicassa se maksaa 38 euroa
      se ammutaan siihes huuleen tai lävistetään iha tavallisella tavalla tiedän aika paljon huulikorus koska olen itsekkin ottamassa ja ole 14 w

      • titititit

        no ei kyllä sitä ainakaa ammuta :D:D:D:D:D:D


    • Nimetön

      Hei! minulla on bioplast labret keskellä alahuulta, kysyisin, voiko ien alkaa vetäytymään bioplast tapilla, onko kellään tietoa? eikö riski ole kuitenkin suurempi titaani-tapilla? mutta onko se mahdollista myös bioplastilla? en tiedä kuvittelenko, vai onko ikeneni alkanut vetäytymään hieman... huulikoru on nyt killunut tuossa vajaan kaksi kuukautta.

    • Oioi.

      Mäkin haluaisin oikein paljon huulilävistyksen tohon alas vasemmalle. Muttakun en tiedä, pitäiskö ottaa tappi vai rengas. Haluaisin renkaan, mutta toisaalta taas tapin :/ No mutta kumpi kannattaisi ottaa, ihan noin yleisesti ?

      Ja sitten se tärkein kysymys. Sattuuko se kauheestikkin ? :p

      • Asiantuntija

        Monet täällä tuntuu olevan aika hakoteillä koko huulilävistyksen suhteen. Ja jotkut täällä jotka sen (ehkä) aikovat ottaa, kyselevät "Kuinka sitä muuten hoidetaan?" Kannattaisi ottaa asioista selvää, niin kaikki onnistuu paremmin.

        Lävistykset tehdään lävistysliikkeissä, ei suinkaan missään kultasepänliikkeissä. Lävistykset tehdään aina lävistysNEULOILLA. Huulilävistyksiä tehdään 1,2 mm neulalla TAI 1,6 mm.
        Huulilävistys on YLEENSÄ nipistyksen luokkaa, toki joillakin se voi sattua enemmän, jos on kovinkin matala kipukynnys.
        ENNEN LÄVISTYKSEN OTTAMISTA:
        -Hanki tarpeeksi tietoa siitä
        -Kertaa läpi, mitä ongelmia siitä voi seurata
        -LUE HOITO-OHJEET KUNNOLLA
        Kun menet lävistysliikkeeseen, syö paria tuntia ennen hyvin. ÄLÄ JÄNNITÄ TURHAAN! Jännittäminen voi lisätä kipua.

        Alussa kannattaa koruksi ottaa tappi, silloin lävistys paranee paremmin. Jos haluat myöhemmin (lävistyksen parannuttua) vaihtaa korun renkaaseen, sano lävistäjälle, että haluat vaihtaa tapista renkaaseen. Syy siihen, miksi lävistäjälle pitää kertoa tuo, on se, että lävistäjä tekee reiän tarpeeksi lähelle huulta, jotta rengas sitten ylettäisi huulen "ympäri".

        Koruja on erikokoisia, materiaalisia ja näköisiä. Titaani on yleisin materiaali. Bioplast on hyvä materiaali, koska se ei hankaa eikä vedä ikeniä, koska se on ikäänkuin muovia.
        Ei toki titaanikaan tai muukaan, jos koru on oikeanmittainen -> ei liian pitkä.
        Aloituskorut ovat yleensä hieman liian pitkiä, tämä sen takia, että korussa on turpoamisvara. Lävistyksen parannuttua korun voi vaihtaa lyhyempään, ja se on suositeltavaa, varsinkin jos koru on selvästi liian pitkä ja hankaa ikeniä.
        Kyselkää vielä jos oli muita kysymyksiä.


      • Jusu
        Asiantuntija kirjoitti:

        Monet täällä tuntuu olevan aika hakoteillä koko huulilävistyksen suhteen. Ja jotkut täällä jotka sen (ehkä) aikovat ottaa, kyselevät "Kuinka sitä muuten hoidetaan?" Kannattaisi ottaa asioista selvää, niin kaikki onnistuu paremmin.

        Lävistykset tehdään lävistysliikkeissä, ei suinkaan missään kultasepänliikkeissä. Lävistykset tehdään aina lävistysNEULOILLA. Huulilävistyksiä tehdään 1,2 mm neulalla TAI 1,6 mm.
        Huulilävistys on YLEENSÄ nipistyksen luokkaa, toki joillakin se voi sattua enemmän, jos on kovinkin matala kipukynnys.
        ENNEN LÄVISTYKSEN OTTAMISTA:
        -Hanki tarpeeksi tietoa siitä
        -Kertaa läpi, mitä ongelmia siitä voi seurata
        -LUE HOITO-OHJEET KUNNOLLA
        Kun menet lävistysliikkeeseen, syö paria tuntia ennen hyvin. ÄLÄ JÄNNITÄ TURHAAN! Jännittäminen voi lisätä kipua.

        Alussa kannattaa koruksi ottaa tappi, silloin lävistys paranee paremmin. Jos haluat myöhemmin (lävistyksen parannuttua) vaihtaa korun renkaaseen, sano lävistäjälle, että haluat vaihtaa tapista renkaaseen. Syy siihen, miksi lävistäjälle pitää kertoa tuo, on se, että lävistäjä tekee reiän tarpeeksi lähelle huulta, jotta rengas sitten ylettäisi huulen "ympäri".

        Koruja on erikokoisia, materiaalisia ja näköisiä. Titaani on yleisin materiaali. Bioplast on hyvä materiaali, koska se ei hankaa eikä vedä ikeniä, koska se on ikäänkuin muovia.
        Ei toki titaanikaan tai muukaan, jos koru on oikeanmittainen -> ei liian pitkä.
        Aloituskorut ovat yleensä hieman liian pitkiä, tämä sen takia, että korussa on turpoamisvara. Lävistyksen parannuttua korun voi vaihtaa lyhyempään, ja se on suositeltavaa, varsinkin jos koru on selvästi liian pitkä ja hankaa ikeniä.
        Kyselkää vielä jos oli muita kysymyksiä.

        Otin muutama viikko sitten alahuuleen lävistyksen tapilla. Lävistys vaikuttaa jo parantuneelta, tosin lyhyempään tappiin en ole vielä vaihtanut. Onko normaalia, että tapin kantaosa (suun sisäpuolella) painuu vähän huulen sisään? Eli kannan reunat ei näkyvissä, kun huulen limakalvo siinä päällä. Vai onko tämä jotain "uloskasvamista"?


      • Asiantuntija
        Jusu kirjoitti:

        Otin muutama viikko sitten alahuuleen lävistyksen tapilla. Lävistys vaikuttaa jo parantuneelta, tosin lyhyempään tappiin en ole vielä vaihtanut. Onko normaalia, että tapin kantaosa (suun sisäpuolella) painuu vähän huulen sisään? Eli kannan reunat ei näkyvissä, kun huulen limakalvo siinä päällä. Vai onko tämä jotain "uloskasvamista"?

        Kuulostaa siltä, että lävistys on kasvamassa ulos, kun kerran ihoa on kasvanut huulen sisäpuolelle tapin takaosaan.
        Eihän tappi ole liian lyhyt? Yleensä, kun noin käy, syynä on se, että tappi on liian lyhyt huuleen, jolloin lävistys alkaa kasvamaan ulos.


      • Asiantuntija
        Asiantuntija kirjoitti:

        Kuulostaa siltä, että lävistys on kasvamassa ulos, kun kerran ihoa on kasvanut huulen sisäpuolelle tapin takaosaan.
        Eihän tappi ole liian lyhyt? Yleensä, kun noin käy, syynä on se, että tappi on liian lyhyt huuleen, jolloin lävistys alkaa kasvamaan ulos.

        Unohdin, että sanoit ettet ole vielä vaihtanut lyhyempään tappiin. Sitten en kyllä osaa sanoa missä on vika, koska jos sinulla on vielä aloituskoru joka on "ylipitkä" (turpoamis varan takka), niin tuo ihon kasvaminen ei voi johtua ainakaan liian lyhyestä tapista.
        Soita vaikkapa sinne lävistysliikkeeseen jossa lävistyksen otit, he osaavat auttaa ja voivat varmaankin katsoa ilmaiseksi/pientä korvausta vastaan missä on vika. :)


      • Asiantuntija

        Huulilävistystä harkitsevat yleensä miettivät haluavatko koruksi tapin vai renkaan. Tässäpä vastaus.

        Ensikoruksi kannattaa laittaa tappi, koska lävistys paranee paremmin tapilla. Jos myöhemmin haluaa renkaan, niin lävistystä ottaessa MUISTAKAA sanoa lävistäjälle, että haluatte koruksi myöhemmin renkaan, jotta lävistäjä osaa tehdä reiän tarpeeksi lähelle huulta jolloin siihen myöhemmin renkaan saa. :)
        Jos ensikoruksi laittaa renkaan, se paranee yleensä hitaammin, kuin tapilla, koska rengas pyörii huulessa ja ärsyttää vasta otettua lävistystä, jolloin paraneminen tapahtuu hitaammin.


      • rengastettu
        Asiantuntija kirjoitti:

        Huulilävistystä harkitsevat yleensä miettivät haluavatko koruksi tapin vai renkaan. Tässäpä vastaus.

        Ensikoruksi kannattaa laittaa tappi, koska lävistys paranee paremmin tapilla. Jos myöhemmin haluaa renkaan, niin lävistystä ottaessa MUISTAKAA sanoa lävistäjälle, että haluatte koruksi myöhemmin renkaan, jotta lävistäjä osaa tehdä reiän tarpeeksi lähelle huulta jolloin siihen myöhemmin renkaan saa. :)
        Jos ensikoruksi laittaa renkaan, se paranee yleensä hitaammin, kuin tapilla, koska rengas pyörii huulessa ja ärsyttää vasta otettua lävistystä, jolloin paraneminen tapahtuu hitaammin.

        En nyt menisi vannomaan että renkaalla on hitaampi. Oma ensikoru oli rengas, ja yhtä hyvin se parani. Varmasti riippuu ihmisestä, ja kuinka tykkää leikkiä lävistyksillään, mutta itse olen antanut vain olla ja korkeintaan imeskellyt enimmät ruokamössöt pois jos peilin eteen ei heti pääse niin hyvä tulee.

        Toinen homma on kyllä huomattava koruvalinnassa, että jos ensikoru on rengas, reikä menee renkaan kaaren mukaan ja joillakin saattaa olla hankaluukisa saada tappia paikalle.


      • Tyhmä vai tyhmä
        Asiantuntija kirjoitti:

        Monet täällä tuntuu olevan aika hakoteillä koko huulilävistyksen suhteen. Ja jotkut täällä jotka sen (ehkä) aikovat ottaa, kyselevät "Kuinka sitä muuten hoidetaan?" Kannattaisi ottaa asioista selvää, niin kaikki onnistuu paremmin.

        Lävistykset tehdään lävistysliikkeissä, ei suinkaan missään kultasepänliikkeissä. Lävistykset tehdään aina lävistysNEULOILLA. Huulilävistyksiä tehdään 1,2 mm neulalla TAI 1,6 mm.
        Huulilävistys on YLEENSÄ nipistyksen luokkaa, toki joillakin se voi sattua enemmän, jos on kovinkin matala kipukynnys.
        ENNEN LÄVISTYKSEN OTTAMISTA:
        -Hanki tarpeeksi tietoa siitä
        -Kertaa läpi, mitä ongelmia siitä voi seurata
        -LUE HOITO-OHJEET KUNNOLLA
        Kun menet lävistysliikkeeseen, syö paria tuntia ennen hyvin. ÄLÄ JÄNNITÄ TURHAAN! Jännittäminen voi lisätä kipua.

        Alussa kannattaa koruksi ottaa tappi, silloin lävistys paranee paremmin. Jos haluat myöhemmin (lävistyksen parannuttua) vaihtaa korun renkaaseen, sano lävistäjälle, että haluat vaihtaa tapista renkaaseen. Syy siihen, miksi lävistäjälle pitää kertoa tuo, on se, että lävistäjä tekee reiän tarpeeksi lähelle huulta, jotta rengas sitten ylettäisi huulen "ympäri".

        Koruja on erikokoisia, materiaalisia ja näköisiä. Titaani on yleisin materiaali. Bioplast on hyvä materiaali, koska se ei hankaa eikä vedä ikeniä, koska se on ikäänkuin muovia.
        Ei toki titaanikaan tai muukaan, jos koru on oikeanmittainen -> ei liian pitkä.
        Aloituskorut ovat yleensä hieman liian pitkiä, tämä sen takia, että korussa on turpoamisvara. Lävistyksen parannuttua korun voi vaihtaa lyhyempään, ja se on suositeltavaa, varsinkin jos koru on selvästi liian pitkä ja hankaa ikeniä.
        Kyselkää vielä jos oli muita kysymyksiä.

        Olen siis menossa huhtikuussa ottamaan alahuulen lävistystä ja haluaisin hevosenkengän. Eli siis saako hevosenkengän suoraan?

        Kun menen ottamaan lävistyksen niin pitääkö minun sanoa että soitan saksofonia jotta he laittavat sen tarpeeksi sivuun jotta voisin soittaa fonia vielä lävistyksen oton jälkeen... :D


      • Haluu tietää
        Asiantuntija kirjoitti:

        Huulilävistystä harkitsevat yleensä miettivät haluavatko koruksi tapin vai renkaan. Tässäpä vastaus.

        Ensikoruksi kannattaa laittaa tappi, koska lävistys paranee paremmin tapilla. Jos myöhemmin haluaa renkaan, niin lävistystä ottaessa MUISTAKAA sanoa lävistäjälle, että haluatte koruksi myöhemmin renkaan, jotta lävistäjä osaa tehdä reiän tarpeeksi lähelle huulta jolloin siihen myöhemmin renkaan saa. :)
        Jos ensikoruksi laittaa renkaan, se paranee yleensä hitaammin, kuin tapilla, koska rengas pyörii huulessa ja ärsyttää vasta otettua lävistystä, jolloin paraneminen tapahtuu hitaammin.

        Voinko saada heti hevosenkengän?


      • Turpona
        Asiantuntija kirjoitti:

        Monet täällä tuntuu olevan aika hakoteillä koko huulilävistyksen suhteen. Ja jotkut täällä jotka sen (ehkä) aikovat ottaa, kyselevät "Kuinka sitä muuten hoidetaan?" Kannattaisi ottaa asioista selvää, niin kaikki onnistuu paremmin.

        Lävistykset tehdään lävistysliikkeissä, ei suinkaan missään kultasepänliikkeissä. Lävistykset tehdään aina lävistysNEULOILLA. Huulilävistyksiä tehdään 1,2 mm neulalla TAI 1,6 mm.
        Huulilävistys on YLEENSÄ nipistyksen luokkaa, toki joillakin se voi sattua enemmän, jos on kovinkin matala kipukynnys.
        ENNEN LÄVISTYKSEN OTTAMISTA:
        -Hanki tarpeeksi tietoa siitä
        -Kertaa läpi, mitä ongelmia siitä voi seurata
        -LUE HOITO-OHJEET KUNNOLLA
        Kun menet lävistysliikkeeseen, syö paria tuntia ennen hyvin. ÄLÄ JÄNNITÄ TURHAAN! Jännittäminen voi lisätä kipua.

        Alussa kannattaa koruksi ottaa tappi, silloin lävistys paranee paremmin. Jos haluat myöhemmin (lävistyksen parannuttua) vaihtaa korun renkaaseen, sano lävistäjälle, että haluat vaihtaa tapista renkaaseen. Syy siihen, miksi lävistäjälle pitää kertoa tuo, on se, että lävistäjä tekee reiän tarpeeksi lähelle huulta, jotta rengas sitten ylettäisi huulen "ympäri".

        Koruja on erikokoisia, materiaalisia ja näköisiä. Titaani on yleisin materiaali. Bioplast on hyvä materiaali, koska se ei hankaa eikä vedä ikeniä, koska se on ikäänkuin muovia.
        Ei toki titaanikaan tai muukaan, jos koru on oikeanmittainen -> ei liian pitkä.
        Aloituskorut ovat yleensä hieman liian pitkiä, tämä sen takia, että korussa on turpoamisvara. Lävistyksen parannuttua korun voi vaihtaa lyhyempään, ja se on suositeltavaa, varsinkin jos koru on selvästi liian pitkä ja hankaa ikeniä.
        Kyselkää vielä jos oli muita kysymyksiä.

        heip!
        otin kaks päivää sitten huulikorun, tapin, tohon sivuun. se on edelleen aika turvoksissa ja kipeä. syöminen tekee aika kipeää. tapin takapuoli on jatkuvasti "hautautunut" huulen sisään ja pallon ympärillä on punertava alue. reiästä tulee vähän jotain mömmöä ja sitä kutittaa. onks tää nyt ihan normaali parantumisefekti vai onko tää päässyt tulehtumaan? mietin sitäkin että onko tää tappi liian lyhyt kun se on nii painautunut huuleen. oon puhistanut tätä ohjeiden mukaan ja sit aina kun näyttää että se "vuotaa".


      • jassulöl
        Asiantuntija kirjoitti:

        Kuulostaa siltä, että lävistys on kasvamassa ulos, kun kerran ihoa on kasvanut huulen sisäpuolelle tapin takaosaan.
        Eihän tappi ole liian lyhyt? Yleensä, kun noin käy, syynä on se, että tappi on liian lyhyt huuleen, jolloin lävistys alkaa kasvamaan ulos.

        jos lävistyken kantaosaan on kasvanut ihoa päälle miten korun saa pois? :o


      • lolpol

        mäen tajuuu miks te kysytte tota samaa kokoajan lukekaa aikasempia viestejä!!!!


    • Doppe

      Joo samaa täs oon miettiny. ((; Kun lävistyksiä tehdään niin onko siinä mitnkäänlaista ikärajaa? jos on niin kuinka monta vuotta ?

      • Asiantuntija

        Riippuu ihan lävistysliikkeestä. Joissakin liikkeissä ei ole ikärajaa ollenkaan, kun taas joissakin se on 15 tai 16 vuotta, joka meinaa sitä, että huoltaja pitää olla mukana lävistystä tehdessä. Eli lävistyksiä ei tehdä alle 15-vuotiaille (tai 16, en muista kummin se on) ilman huoltajan suostumusta.
        Joissain liikkeessä riittää pelkkä lupalappu, joka on huoltajan allekirjoituksella varustettu.

        Joitakin lävistyksiä (esim. genitaali tai nänni) ei tehdä alaikäiselle edes huoltajan ollessa mukana, niissä ikäraja on 18 vuotta.


      • ]u||€
        Asiantuntija kirjoitti:

        Riippuu ihan lävistysliikkeestä. Joissakin liikkeissä ei ole ikärajaa ollenkaan, kun taas joissakin se on 15 tai 16 vuotta, joka meinaa sitä, että huoltaja pitää olla mukana lävistystä tehdessä. Eli lävistyksiä ei tehdä alle 15-vuotiaille (tai 16, en muista kummin se on) ilman huoltajan suostumusta.
        Joissain liikkeessä riittää pelkkä lupalappu, joka on huoltajan allekirjoituksella varustettu.

        Joitakin lävistyksiä (esim. genitaali tai nänni) ei tehdä alaikäiselle edes huoltajan ollessa mukana, niissä ikäraja on 18 vuotta.

        Moi! Tietääkö kukaan teistä rovaniemeltä paikkaa jossa tehdään 12 vuotiaille huuli/kieli lävistyksiä huoltajan ollessa mukana? Oisin ny hankkimassa mut tuccabajallekkaan ei voinu mennä ku ikäraja 15 vee.. Niin, että kertokaa pliis mulle!! :O (äiti ei taho että ite teen sen sil lävärineulalla hankittuna apteekista joka ois paljon halvempaa _:/ )


    • nna

      Huulilävistys ei käy kipeää, ja se maksaa n. 40 euroa, riippuen paikasta. Itellä on kaks huulessa eikä kumpikaa ole tulehtunu, aluksi vähän arka mutta paranee muutamassa päivässä.

      • gerrrarrrd

        onko mulla tulehtunut jos se punertaa vähän ja siihen sattuu vähän väliä? koru on ollut nyt jotain vähän yli viikon


      • annikkaaa

        mulla on ollut nyt huulikoru aika kauan mutta sitten mä vaihdoin renkeen ja nyt mä en tiädä miten se lähtee pois???? auttakaaaa


      • rengastettu
        annikkaaa kirjoitti:

        mulla on ollut nyt huulikoru aika kauan mutta sitten mä vaihdoin renkeen ja nyt mä en tiädä miten se lähtee pois???? auttakaaaa

        Vaihdoit korusi renkeen? Aika hyvä vaihtokauppa... Mutt se sellainen rengas, jossa on pallo, eli captiven saa irti irrottamalla pallon. Yleensä lävistäjät laittavat sen verran kireälle, ettei heti lähde, eli on avattava siihen tarkoitukseen tarkoitetuilla pihdeillä.


      • ???

        haluisin kysyy ku oon ottamssa keskelle alas koruu et kuinka paljo se maksaa otto´s tattoossa ku oisin sinne menos?? sitten viel et paljoko on eroo hinnalla että jos ottaa tapin tai renkaan? ja ku alukshan laitetaan se pidempi tappi niin mistä tietää sit ku pitää ostaa se lyhyempi niin kuinka paksu ja pitkä se on? :D


      • huulilävistettyyyyy
        ??? kirjoitti:

        haluisin kysyy ku oon ottamssa keskelle alas koruu et kuinka paljo se maksaa otto´s tattoossa ku oisin sinne menos?? sitten viel et paljoko on eroo hinnalla että jos ottaa tapin tai renkaan? ja ku alukshan laitetaan se pidempi tappi niin mistä tietää sit ku pitää ostaa se lyhyempi niin kuinka paksu ja pitkä se on? :D

        Juuri tuota olen itsekin miettinyt, eli minulla on ollut huulikoru noin kuukauden ja kohta pitäisi harjoituskoru varmaan vaihtaa.. Että mitäs kokoa sen kannattaisi olla?? En tiedä kuinka paksu nyt tämä koru on, mutta jos tuleva koru on paksumpi niin meneeköhän se helposti läpi? :o


      • nennuuuuuu
        ??? kirjoitti:

        haluisin kysyy ku oon ottamssa keskelle alas koruu et kuinka paljo se maksaa otto´s tattoossa ku oisin sinne menos?? sitten viel et paljoko on eroo hinnalla että jos ottaa tapin tai renkaan? ja ku alukshan laitetaan se pidempi tappi niin mistä tietää sit ku pitää ostaa se lyhyempi niin kuinka paksu ja pitkä se on? :D

        Ite kävin eilen otolla ottaa, makso 40 € tapilla, renkaalla muistaakseno 45 €.


      • Sarahlin
        nennuuuuuu kirjoitti:

        Ite kävin eilen otolla ottaa, makso 40 € tapilla, renkaalla muistaakseno 45 €.

        Eli ois vähän kysymyksiä;
        1.Voiko 11-vuotias ottaa lävistyksen vanhemman luvalla? Äitin näes antoi.
        2.kuinka pitkä ja leveä se piikki on?
        3.Kauanko sitä tappia pitää pitää? ja kun haluan vaihtaa renkaaseen, menenkö sinne lävistäjälle vaihtamaan, vai voinko vaihtaa itse?
        4.Kauanko se lävistys itse kestää? ja kauanko sen korun laitto?
        5.Sattuuko se paljon enemmän kuin korvisten teko?
        6.Mitä teen jos se tulehtuu tai huuleni alkaa repeämään?
        7. Alkaako renkas hiertämään ikeniä tai hampaita?
        8.Haittaako se suutelua? : D (siis tulevaisuuden varalta kysyn)


      • Elli-e
        Sarahlin kirjoitti:

        Eli ois vähän kysymyksiä;
        1.Voiko 11-vuotias ottaa lävistyksen vanhemman luvalla? Äitin näes antoi.
        2.kuinka pitkä ja leveä se piikki on?
        3.Kauanko sitä tappia pitää pitää? ja kun haluan vaihtaa renkaaseen, menenkö sinne lävistäjälle vaihtamaan, vai voinko vaihtaa itse?
        4.Kauanko se lävistys itse kestää? ja kauanko sen korun laitto?
        5.Sattuuko se paljon enemmän kuin korvisten teko?
        6.Mitä teen jos se tulehtuu tai huuleni alkaa repeämään?
        7. Alkaako renkas hiertämään ikeniä tai hampaita?
        8.Haittaako se suutelua? : D (siis tulevaisuuden varalta kysyn)

        1.Voiko 11-vuotias ottaa lävistyksen vanhemman luvalla? Äitin näes antoi.
        - jos joku lävistäjä sen suostuu tekemään niin mikä ettei. itse harkitsisin kahdesti luottamasta koko lävistäjään, jos hän suostuu tekemään lävistyksen niin nuorelle
        2.kuinka pitkä ja leveä se piikki on?
        - pituudesta en tiedä mutta yleensä ne on 1,2mm tai 1,6mm
        3.Kauanko sitä tappia pitää pitää? ja kun haluan vaihtaa renkaaseen, menenkö sinne lävistäjälle vaihtamaan, vai voinko vaihtaa itse?
        - niin kauan kun se paranee? kuukausi pari ehkä. kannattaa mennä lävistäjälle, parhaassa tapauksessa korun vaihto kuuluu lävistyksen hintaan
        4.Kauanko se lävistys itse kestää? ja kauanko sen korun laitto?
        - lävistysneulan meno huulen läpi kestää n. sekunnin tai kaks, korun laitto muutaman sekunnin enemmän
        5.Sattuuko se paljon enemmän kuin korvisten teko?
        - mielestäni vähemmän kuin ampumalla tehdyt korvareiät
        6.Mitä teen jos se tulehtuu tai huuleni alkaa repeämään?
        - jos tulehtuu niin lääkäriin ja antibioottikuuri. ulos se koru tuskin kasvaa
        7. Alkaako renkas hiertämään ikeniä tai hampaita?
        - voi olla, sen voi joutua ottamaan pois jossain vaiheessa jos alkaa haitata
        8.Haittaako se suutelua? : D (siis tulevaisuuden varalta kysyn)
        - ei


      • wepamoi
        Sarahlin kirjoitti:

        Eli ois vähän kysymyksiä;
        1.Voiko 11-vuotias ottaa lävistyksen vanhemman luvalla? Äitin näes antoi.
        2.kuinka pitkä ja leveä se piikki on?
        3.Kauanko sitä tappia pitää pitää? ja kun haluan vaihtaa renkaaseen, menenkö sinne lävistäjälle vaihtamaan, vai voinko vaihtaa itse?
        4.Kauanko se lävistys itse kestää? ja kauanko sen korun laitto?
        5.Sattuuko se paljon enemmän kuin korvisten teko?
        6.Mitä teen jos se tulehtuu tai huuleni alkaa repeämään?
        7. Alkaako renkas hiertämään ikeniä tai hampaita?
        8.Haittaako se suutelua? : D (siis tulevaisuuden varalta kysyn)

        oon itekki 11 vuotias, ja oon tossa iskää ja äitii suostutellu
        about.. 2 vuotta labrettii ( alahuulee oikealle puolelle )
        ja vissii nuo o taipumassa minu puolelle. mut mul ois silti
        teilt kaikilt pari kyssää ja toivottavast vastaisitte?

        1. onko yleistä jos ien alkaa vetäytyä, ja onko sitä käynyt
        lähes joka toiselle?

        2. tapilla vissiin parantuu paremmin, mutta onko tämän
        jälkeen mahdollista vaihtaa renkaaseen/lip hooppii?

        3. haluisin kuulla kaikkii hyviiki puolia labretist..


    • Anzq___

      Kertokaa mulle miten vanhemman saa suostuteltuu antaman luvan ottaa huulilävistys? Oon kohta 14 vuotta ja aina kun yritän kysyy, nii ne sanoo et ota sit ku oot aikuinen. Mulla on korvarustossa lävistys ja se tulehtu kerran, nii ne varmaan epäilee et se huulikorukin tulehtuis. Miten saitte vanhemmat mukan tähän?? Kertokaa pliis... :D ;)

      • sylveröö

        Moi!Mä oo ite ainaki 12-Vuotias ja äiti on ny luvannu et saan ottaa kesän lopussa ja sain sen sillä tavalla kun kinusin riittävästi keksin kikki syyt joista osa oli kylä keksittyjä mutta loppuen lopks sain äitin suostuteltuu:)XD


    • piupau1

      Jos huulen ekaksi koruksi haluaa renkaan, niin onko sillä väliä että laittaako hevosenkengän vai umpinaisen mis on sellanen pallo.
      Saako sen itse päättää lävistäjällä?
      & vetäytyykö ien renkaan kanssa?

      eikö snakebites ole kaksi alahuulen lävistystä?
      & otetaanko ne erikseen tai siis että maksetaan yhdestä se 40e ja toisesta 40e ? vai onko niillä joku yhteishinta? ;o

      anteeks jos ette tajunnu =D

      • 12 - vuotiaana huuli lävist...

        hei,koruksi voi pistää jo lävistäjällä hevosenkengän tai sen umpinaisen,ja itse saa päättää lävistäjällä kanttattee sanoa jo siinä alussa että haluaa renkaan ja jos haluat ite jonku erikoisen niin ostaa se jo ennen lävistämistä,mutta rengas saattaa hidastaa vähän parantumista ko sitä voi pyöritellä nii se rasittuu (noh mulla ei haitannu rasittuuko se pyörittelen ite kokoajan :DDD) ja mul ei ainakaa oo ien vetäytyny? kuullukkaa et se vois renkaast vetäytyy? nojaa ja jos joku jotai sanoo tommosia nii ei kannate uskoo,tai no usko jos sil itel on ollu rengas ja ikenet on sen näköset mut muute voit ottaa sen asian toisest korvast sisää,toisest ulos menetelmäl =)


      • Maggis-
        12 - vuotiaana huuli lävist... kirjoitti:

        hei,koruksi voi pistää jo lävistäjällä hevosenkengän tai sen umpinaisen,ja itse saa päättää lävistäjällä kanttattee sanoa jo siinä alussa että haluaa renkaan ja jos haluat ite jonku erikoisen niin ostaa se jo ennen lävistämistä,mutta rengas saattaa hidastaa vähän parantumista ko sitä voi pyöritellä nii se rasittuu (noh mulla ei haitannu rasittuuko se pyörittelen ite kokoajan :DDD) ja mul ei ainakaa oo ien vetäytyny? kuullukkaa et se vois renkaast vetäytyy? nojaa ja jos joku jotai sanoo tommosia nii ei kannate uskoo,tai no usko jos sil itel on ollu rengas ja ikenet on sen näköset mut muute voit ottaa sen asian toisest korvast sisää,toisest ulos menetelmäl =)

        Oli tosi paljon hyötyä eikä jännitkkään enään niin paljoa kun nämä lukasin. =)
        Ajattelin itse myös ottaa huulilävistyksen kun olin kaverin mukana joka otti kulmaan lävistyksen.
        Totta kyllä, että mitä sitten vaikka se sattuu, kannattaako sellaista ottaa jos pelkää että se sattuu ihan hirveästi? Kai se aina kirpasee kun laitetaan neula lävitse.
        Itsellä on 8lävistystä korvissa, kaikki itse tehtyjä plus joskus oli itsetehty rusto lävistys. Ja 10mm venytys. Että luulisi olleen kipukynnyksen nousseen että en pelkää että se sattuisi.
        Kuulemma rengasta ei ole hyvä laittaa ensimmäiseksi. Sellainen missä on molemmat päät näkyvissä, niin onko mahdollista laittaa ekaksi koruksi?
        Sanoisiko että aika... nojoo, 12vuotiaat haluavat lävistyksiä. Eihän niin nuorille laiteta? Että ikäraja on 13. 12vuotta on kuitenkin liian vähän mielestäni, huulilävistys on kuitenkin lävistys ja terveysriski. Varsinkin kulmalävistystä kannattaa aina harkita ennekuin ottaa.
        Mutta jos saan sen (abaut 3vk päästä?) niin käyn kertomassa kokemuksen (:


      • Maggis-
        Maggis- kirjoitti:

        Oli tosi paljon hyötyä eikä jännitkkään enään niin paljoa kun nämä lukasin. =)
        Ajattelin itse myös ottaa huulilävistyksen kun olin kaverin mukana joka otti kulmaan lävistyksen.
        Totta kyllä, että mitä sitten vaikka se sattuu, kannattaako sellaista ottaa jos pelkää että se sattuu ihan hirveästi? Kai se aina kirpasee kun laitetaan neula lävitse.
        Itsellä on 8lävistystä korvissa, kaikki itse tehtyjä plus joskus oli itsetehty rusto lävistys. Ja 10mm venytys. Että luulisi olleen kipukynnyksen nousseen että en pelkää että se sattuisi.
        Kuulemma rengasta ei ole hyvä laittaa ensimmäiseksi. Sellainen missä on molemmat päät näkyvissä, niin onko mahdollista laittaa ekaksi koruksi?
        Sanoisiko että aika... nojoo, 12vuotiaat haluavat lävistyksiä. Eihän niin nuorille laiteta? Että ikäraja on 13. 12vuotta on kuitenkin liian vähän mielestäni, huulilävistys on kuitenkin lävistys ja terveysriski. Varsinkin kulmalävistystä kannattaa aina harkita ennekuin ottaa.
        Mutta jos saan sen (abaut 3vk päästä?) niin käyn kertomassa kokemuksen (:

        Ikärajaan lävistyksissä voi tai on syynä se että 11-12yms vuotiaan keho voi muuttua vielä. Kuten kasvot ja muut, missä lävistysten paikat voivat muuttua ja liikkua sen myötä.


      • lävistys
        Maggis- kirjoitti:

        Ikärajaan lävistyksissä voi tai on syynä se että 11-12yms vuotiaan keho voi muuttua vielä. Kuten kasvot ja muut, missä lävistysten paikat voivat muuttua ja liikkua sen myötä.

        Äiti ja isä antoivat luvan ottaa lävistyksen. Itsekkin olen miettinyt muutamia kuukauksia ja lukenut tietoa ym. Vaikka kovasti haluan ottaa, ja luvankin sain, niin silti vielä mietityttää. :S


      • sakebites
        lävistys kirjoitti:

        Äiti ja isä antoivat luvan ottaa lävistyksen. Itsekkin olen miettinyt muutamia kuukauksia ja lukenut tietoa ym. Vaikka kovasti haluan ottaa, ja luvankin sain, niin silti vielä mietityttää. :S

        kävin 4 päivää sitten ottamassa snakebiten (kaks alahuules), kipu oli lähinnä verrattavissa nipistykseen (tietnkin henkilökohtaista) jälkijomotusta ei ole ollut yhtään, ekat 2 päivää oli ehkä vähän outoo syödä ja puhua mutta tottuu nopeesti ainoot mitä on ollu on pieni kutitus aina satunnaisesti. Ei kannata ottaa jos et ole aivan varma että haluat sen, rahan ja vaivan maksaa on aina riski että tulehtuu tai tulee arpia! Mutta itse olen ollut tähän mennessä 100% tyytyväinen ja suosittelen jos sitä haluaa(harkitsin 2 vuotta ennenkun itse otin).


      • huulilävistys??
        sakebites kirjoitti:

        kävin 4 päivää sitten ottamassa snakebiten (kaks alahuules), kipu oli lähinnä verrattavissa nipistykseen (tietnkin henkilökohtaista) jälkijomotusta ei ole ollut yhtään, ekat 2 päivää oli ehkä vähän outoo syödä ja puhua mutta tottuu nopeesti ainoot mitä on ollu on pieni kutitus aina satunnaisesti. Ei kannata ottaa jos et ole aivan varma että haluat sen, rahan ja vaivan maksaa on aina riski että tulehtuu tai tulee arpia! Mutta itse olen ollut tähän mennessä 100% tyytyväinen ja suosittelen jos sitä haluaa(harkitsin 2 vuotta ennenkun itse otin).

        Mä haluaisin ihan hitsisti huulilävärii, mutta kun ei oo paikkoja missä voisi sen tehdä. Ja kuinka kipeesti se käy?? (oon lukenut aikasemmat viestit mut siiiltii.) Voiko huulilävärin aikana käydä uimassa?? Tarkotan siis että jos on ottanut sen vaikka viikol 42 niin saako uimassa käydä ennen viikkoo 50?? Oon kuullu jostakin että ei ennen kuin se on ollut n. 2kk. Eli onko se totta?? kumpi sattuu enemmän huuli- vai nenälävistys?? Oon myös ajatellut nenälävärii mutta mieluummin otan huuli. Tulehtuuko nenälävistys vaikka jos on nuha?? Haittaisko jos ois ottanut nenälävärin ja sitten 3päivän päästä sulla ois nuha?? Kiitos jos vastaisitte. =D Harmittaa niin påljon jos en saa sitä. Enkä saa ennen kuin täytän 18 eli oon täysi ikänen. HARMITTAA NIIN PÅLJON!!!!!!!!!!!!!


      • Hepsis
        huulilävistys?? kirjoitti:

        Mä haluaisin ihan hitsisti huulilävärii, mutta kun ei oo paikkoja missä voisi sen tehdä. Ja kuinka kipeesti se käy?? (oon lukenut aikasemmat viestit mut siiiltii.) Voiko huulilävärin aikana käydä uimassa?? Tarkotan siis että jos on ottanut sen vaikka viikol 42 niin saako uimassa käydä ennen viikkoo 50?? Oon kuullu jostakin että ei ennen kuin se on ollut n. 2kk. Eli onko se totta?? kumpi sattuu enemmän huuli- vai nenälävistys?? Oon myös ajatellut nenälävärii mutta mieluummin otan huuli. Tulehtuuko nenälävistys vaikka jos on nuha?? Haittaisko jos ois ottanut nenälävärin ja sitten 3päivän päästä sulla ois nuha?? Kiitos jos vastaisitte. =D Harmittaa niin påljon jos en saa sitä. Enkä saa ennen kuin täytän 18 eli oon täysi ikänen. HARMITTAA NIIN PÅLJON!!!!!!!!!!!!!

        Mä kävin tänään laittamssa ns. Monroe-lävärin. Voin kyllä sanoa, että sitä on turha jännittää. Ei sattunut sen enempää ku muukaan nipistys ja oli hetkessä ohi :) Ei ole ollut kipeä nyt jälkeenpäin ja oon pystyny syödä ja olla ihan normaalisti. En sit tietenkään tiedä miten tää "käyttäytyy" jatkossa. Eli sun muihin kysymyksiin en voi ikävä kyllä vastata ku tää on ollu mulla tosiaan vaan tän päivän. mutta sitä ei tosiaan kannata jännittää, mä ottaisin huulilävistyksen vaikka joka päivä mieluumin kun kävisin vaikka hammaslääkärissä :D

        Ammattilainen ei kyllä laita alaikäiselle lävistystä ilman huoltajan lupaa, mutta tietenki voit yrittää saada vanhemmiltas luvan siihen?


      • yuzuki
        Hepsis kirjoitti:

        Mä kävin tänään laittamssa ns. Monroe-lävärin. Voin kyllä sanoa, että sitä on turha jännittää. Ei sattunut sen enempää ku muukaan nipistys ja oli hetkessä ohi :) Ei ole ollut kipeä nyt jälkeenpäin ja oon pystyny syödä ja olla ihan normaalisti. En sit tietenkään tiedä miten tää "käyttäytyy" jatkossa. Eli sun muihin kysymyksiin en voi ikävä kyllä vastata ku tää on ollu mulla tosiaan vaan tän päivän. mutta sitä ei tosiaan kannata jännittää, mä ottaisin huulilävistyksen vaikka joka päivä mieluumin kun kävisin vaikka hammaslääkärissä :D

        Ammattilainen ei kyllä laita alaikäiselle lävistystä ilman huoltajan lupaa, mutta tietenki voit yrittää saada vanhemmiltas luvan siihen?

        Otin viikko sitten alahuuleen vasemmalle puolelle
        lävärin. Se ei satu mutta jos laittaa renkaan sen korun paikalleen laittaminen vähä kirpaisee.
        Alussa siitä tulee jotain valkoista ainetta, mutta se on samanlaista mitä tulis jostain haavasta.
        Hoito-ohjeet tulee heti kun lävistys on laitettu.

        Lävistyksillä ikäraja on 15v mutta jos on vanhempi mukana niin ehkä ne laittaa sen mutta riippuu tietenkin missä ottaa. Esim. näissä koruliikkeissä, Kaakinen yms. niin niissä ne ei laita mutta kannattaa kokeilla PITBULLIA. Itse otin siellä :--------)


      • mmmoii
        huulilävistys?? kirjoitti:

        Mä haluaisin ihan hitsisti huulilävärii, mutta kun ei oo paikkoja missä voisi sen tehdä. Ja kuinka kipeesti se käy?? (oon lukenut aikasemmat viestit mut siiiltii.) Voiko huulilävärin aikana käydä uimassa?? Tarkotan siis että jos on ottanut sen vaikka viikol 42 niin saako uimassa käydä ennen viikkoo 50?? Oon kuullu jostakin että ei ennen kuin se on ollut n. 2kk. Eli onko se totta?? kumpi sattuu enemmän huuli- vai nenälävistys?? Oon myös ajatellut nenälävärii mutta mieluummin otan huuli. Tulehtuuko nenälävistys vaikka jos on nuha?? Haittaisko jos ois ottanut nenälävärin ja sitten 3päivän päästä sulla ois nuha?? Kiitos jos vastaisitte. =D Harmittaa niin påljon jos en saa sitä. Enkä saa ennen kuin täytän 18 eli oon täysi ikänen. HARMITTAA NIIN PÅLJON!!!!!!!!!!!!!

        viestis on melkei 4 vuotta vanha mutta kerronpahan kuitenkin.. mä tein nenäkorun itelleni kuukaus sitte ja mulla oli sillon nuha, ei haitannu mitää eikä oo mitää ongelmia ollu sen kanssa, voisko joku kertoo onko tää viisas ratkasu; tilaan netistä lävistyspyssyn ja teen sillä huulikorun:)


    • HeidiNuorukainen

      Moi...Oon ite 10v ja oon tehny kaks kertaa ittelleni huulikorun :P Se ei kyl ollut kovin mukavan tuntust.Mut suoraan asiaan tietääkö kukaan paljonko se maksaa kun äitini pakottaa mennä ottamaan ihan oikean huularin.

    • JohnnieChristian

      Ei kuulemma pitäisi juurikaan sattua, ainakin niin kaikki ystäväni ovat sanoneet, joilla huulilävistys on. Itse kun kävin ottamassa, sattui ihan jumalattomasti ja vertakin tuli ihan tarpeeksi. Pelkäsin pyörtyväni silkasta kivusta. Ihan liikkeessä käytiin laittamassa, mutta mukana olleet kaverini kertoivat minulle, että lävistäjä vaikutti kovin epävarmalta ja kokemattomalta. Koru tuli myös liian ylös, sillä jos pidän suutani hieman raollaan, voi nähdä, mistä kohtaa koru on laitettu. Eli ota selvää lävistäjästä, jolla on kokemusta ja tyytyväisiä asiakkaita!!!

    • minua

      Hei, ite oon ottanu huulikorun vajaa vuos sitte. Muo ei sattunu yhtään kun otin kulmakorun, mutta huulikoru sattu sen verran että meinasin pyörtyä. En yhtään pitänyt tästä paikasta jossa otin huulikorun eli Tiina's tattoossa lahdessa, minusta se oli aika epähygieeninen paikka ja mun mielest se Tiina ei oikee osannu tehä työtään SIIIS TÄÄ ON MUN MIELIPIDE asiasta varmasti hän osaa tehdä hyvin työnsä mut mun mielest se ei ollu kovin hyvä koska halusin sen korun oikealla sivulle alas, mutta nyt tää korun on melkee keskellä alhaalla HUONO PAIKKA ! meen ottaa uuudesta jonnekki muualle vähä myöhemmi no 62 euroo meni hukkaa siinäki homassa -.-' kannattakaa miettii mihi meette ottaa korunne ;)

      • mintsi_!

        Moi! Mulla kävi ihan samalla tavalla tuolla Tiina's tattoossa. Pyysin huulikorua vasemmalle huuleen niin laitto sen todella sivuun niin että se on melkein keskellä ja pitipä sitten vielä laittaa niin alas että se on kirjaimellisesti keskellä leukaa. paikka ei tosiaan ollut mikään kovin hygieninen. JOS OLET OTTAMASSA LÄVISTYSTÄ NIIN SUOSITTELEN JOTAIN MUUTA LIIKETTÄ!
        Se ei satu juurikaan yhtään ja sitä on turha jännittää....! Tämä on minunkin mielipide ja mielipiteistä on sitten turha riidellä!


      • nnoor|
        mintsi_! kirjoitti:

        Moi! Mulla kävi ihan samalla tavalla tuolla Tiina's tattoossa. Pyysin huulikorua vasemmalle huuleen niin laitto sen todella sivuun niin että se on melkein keskellä ja pitipä sitten vielä laittaa niin alas että se on kirjaimellisesti keskellä leukaa. paikka ei tosiaan ollut mikään kovin hygieninen. JOS OLET OTTAMASSA LÄVISTYSTÄ NIIN SUOSITTELEN JOTAIN MUUTA LIIKETTÄ!
        Se ei satu juurikaan yhtään ja sitä on turha jännittää....! Tämä on minunkin mielipide ja mielipiteistä on sitten turha riidellä!

        haluisin iha sikana ottaa huulilävän oikeelle alas..mut yks ongelma on...vanhemmat..en tiiä viitinkö kysyy..joko iskä ihmettelee vähä aikaa ja sit suostuu tai sit vetää kauheet kilarit. ku otin napaa pari kk sitte ja sit äiti sano et kuha et naamaa ala ottelee mitää (vaik se oliki sitä napaa hieman vastaa) ni en tiiä uskallanko ees kysyy :/

        ja sit ne ei maksais..pitäs säästää rahat itte..en oikeesti tiiä uskallanko ees kysyy! mut haluun sen


      • Asiantuntija
        mintsi_! kirjoitti:

        Moi! Mulla kävi ihan samalla tavalla tuolla Tiina's tattoossa. Pyysin huulikorua vasemmalle huuleen niin laitto sen todella sivuun niin että se on melkein keskellä ja pitipä sitten vielä laittaa niin alas että se on kirjaimellisesti keskellä leukaa. paikka ei tosiaan ollut mikään kovin hygieninen. JOS OLET OTTAMASSA LÄVISTYSTÄ NIIN SUOSITTELEN JOTAIN MUUTA LIIKETTÄ!
        Se ei satu juurikaan yhtään ja sitä on turha jännittää....! Tämä on minunkin mielipide ja mielipiteistä on sitten turha riidellä!

        Tosiaan ennen kun menee lävistystä ottamaan, kannattaa rauhassa tutustua netistä eri lävistysliikkeisiin. Googlen kautta löytyy tietoa. Lukekaa muiden mielipiteitä kyseisestä paikasta minne aiotte mennä, tutustukaa liikkeen mahdollisiin nettisivuihin, joilta yleensä löytyy hinnasto ja muu tarvittava tieto.
        Ei kannata mennä johonkin epähygieeniseen läävään, koska siellä voi olla ammattitaidottomia lävistäjiä, sellasissa paikoissa yleensä lävistykset on yllättävän halpoja. Mutta eikö kannata maksaa vaikka parikymppiä enemmän siitä, että pääsee hyvään paikkaan jossa on mukavia ja rentoja lävistäjiä ja hygienia kunnossa?:)


      • ;>
        mintsi_! kirjoitti:

        Moi! Mulla kävi ihan samalla tavalla tuolla Tiina's tattoossa. Pyysin huulikorua vasemmalle huuleen niin laitto sen todella sivuun niin että se on melkein keskellä ja pitipä sitten vielä laittaa niin alas että se on kirjaimellisesti keskellä leukaa. paikka ei tosiaan ollut mikään kovin hygieninen. JOS OLET OTTAMASSA LÄVISTYSTÄ NIIN SUOSITTELEN JOTAIN MUUTA LIIKETTÄ!
        Se ei satu juurikaan yhtään ja sitä on turha jännittää....! Tämä on minunkin mielipide ja mielipiteistä on sitten turha riidellä!

        elikkäs mä ottaisin lävistyksen alahuuleen keskelle ja oon miettiny sitä tosi pitkään ja nyt on sitte vanhempienkin lupa (::: asun lahessa ja olin miettiny tota tina's tattoota muttaen noitten muitten kommenttien jälkeen haluukkkaan ottaa sitä sielllä. Niin missä mun kannattais se ottaa ?


    • lävistetty monesti

      Ei satu yhtään.. siitä vaan ottamaan!

      Hyviä koruja löytyy esimerkiksi www.cybershop.fi :stä, ite oon sieltä tilannut tosi monesti ja tulee parin päivän sisällä, eli ehtii olla harjottelukoruki jo sen verran :D

      muista pitää se lävistysreikä sit puhtaana ettei tulehdu..

      • Wirtala

        Otin noin viikko sitten molemmille puolille alahuulta labretit. (Snake bites)
        Ensin huuli turposi aika paljon ja nyt kun turvotus on laskenut, vasemmanpuolen korun kanta on jäänyt ihon alle. Eli se on parantunut päältä ja koru on jumissa. Tiedän, että tappi on siis liian lyhyt ja se pitäisi vaihtaa pidempään, mutta ensin pitäisi saada tuo vanha koru ulos.. Kannasta näkyy vielä hiukan ja se näyttää siltä kuin sen saisi pienellä työntämisellä ulos. Näin ei kuitenkaan ole. Olen paniikissa yrittänyt nyt työntää kantaa ulos uusiutuvan ihon alta, tuloksetta. Pelkään, että toinenkin koru saattaa jäädä ihon alle mikäli huuli lähtee vielä turpoamaan.


      • nikuall

        tuolla oli vaan kirurginteräksisii koruja eli niis on nikkeliä.mä en voi tollasii käyttää.mulla tulehtuis vaikka kuinka puhtaana pitaisin.aika vähän oli vaihtoehtojaki vaik toi ei mikää korukauppa ookkaan.


      • Asiantuntija
        Wirtala kirjoitti:

        Otin noin viikko sitten molemmille puolille alahuulta labretit. (Snake bites)
        Ensin huuli turposi aika paljon ja nyt kun turvotus on laskenut, vasemmanpuolen korun kanta on jäänyt ihon alle. Eli se on parantunut päältä ja koru on jumissa. Tiedän, että tappi on siis liian lyhyt ja se pitäisi vaihtaa pidempään, mutta ensin pitäisi saada tuo vanha koru ulos.. Kannasta näkyy vielä hiukan ja se näyttää siltä kuin sen saisi pienellä työntämisellä ulos. Näin ei kuitenkaan ole. Olen paniikissa yrittänyt nyt työntää kantaa ulos uusiutuvan ihon alta, tuloksetta. Pelkään, että toinenkin koru saattaa jäädä ihon alle mikäli huuli lähtee vielä turpoamaan.

        Käypä näyttämässä siellä liikkeessä tuota, missä lävistykset otit. Siellä ne saa sen varmasti ulos ja vaihtaa tarvittaessa uuen korun. Varaa kumminkin rahaa mukaan uuden korun hinnan verran.
        Kannattaa myös muistaa, että joidenkin keho saattaa "hylkiä" lävistystä, jollon sen saattaa joutua ottamaan pois.


      • Fush
        Wirtala kirjoitti:

        Otin noin viikko sitten molemmille puolille alahuulta labretit. (Snake bites)
        Ensin huuli turposi aika paljon ja nyt kun turvotus on laskenut, vasemmanpuolen korun kanta on jäänyt ihon alle. Eli se on parantunut päältä ja koru on jumissa. Tiedän, että tappi on siis liian lyhyt ja se pitäisi vaihtaa pidempään, mutta ensin pitäisi saada tuo vanha koru ulos.. Kannasta näkyy vielä hiukan ja se näyttää siltä kuin sen saisi pienellä työntämisellä ulos. Näin ei kuitenkaan ole. Olen paniikissa yrittänyt nyt työntää kantaa ulos uusiutuvan ihon alta, tuloksetta. Pelkään, että toinenkin koru saattaa jäädä ihon alle mikäli huuli lähtee vielä turpoamaan.

        Itse kävin eilen ottamassa lävistyksen alahuuleen oikealle puolelle. Tosi nopeesti ne sen laitto eikä oikeesti ees sattunu! Suosittelen tuota lappeenrannassa kierreportaiden alapäässä sijaitsevaa liikettä! Kyllä muuten osaavat hommansa hyvin ja todella mukavaa porukkaa siellä! :))
        (eikä sinne tarvitse edes varata aikaa) ;)

        Niin ja tuosta labretista, jos kanta alkaa jäämään ihon alle, sitä tulisi pitää jonkin aikaa juoksevan lämpimän veden alla, jonka jälkeen tulisi yrittää työntää korua sisään päin. Juuri tuon takia tapin tulisi olla riittävän pitkä, ja piäisi joka päivä tarkistaa ettei kanta ole alkanu ns upota ihon sisään. Korua tulisi päivittän liikutella puhtain sormin (!) hellästi ees taas juoksevan veden alla.
        Älä hätäänny jos et saa itse kantaa näkyviin, menet vain mahdollisimman nopeasti lävistysliikkeeseen, siellä osataan hoitaa asia. Älä kuitenkaan räplää korua liikaa, ettei se pääse tulehtumaan! Tsemppiä uuden korun kanssa! (:


      • Asiantuntija
        nikuall kirjoitti:

        tuolla oli vaan kirurginteräksisii koruja eli niis on nikkeliä.mä en voi tollasii käyttää.mulla tulehtuis vaikka kuinka puhtaana pitaisin.aika vähän oli vaihtoehtojaki vaik toi ei mikää korukauppa ookkaan.

        Bioplast on myös yks vaihtoehto, eli se on tavallaan muovia ja "hellävarasempi" vaihtoehto. Täältä saa ainakin:
        http://a-ilusion.com/shop/product_details.php?p=396


      • jäiks
        Asiantuntija kirjoitti:

        Bioplast on myös yks vaihtoehto, eli se on tavallaan muovia ja "hellävarasempi" vaihtoehto. Täältä saa ainakin:
        http://a-ilusion.com/shop/product_details.php?p=396

        Olen ite aikonu hankkii lävistyksen tohon alahuuleen keskelle, mut vähän pelottaa et sattuuko se?? :S luin nää kaik jutut mitä tääl luki, ja silti jänskättää. Tuntuuko se nipistykseltä, kun se piikki työnnetään huulesta läpi??? Se kaikkista eniten pelottaa.... Help me!!!


      • ssonjja
        Fush kirjoitti:

        Itse kävin eilen ottamassa lävistyksen alahuuleen oikealle puolelle. Tosi nopeesti ne sen laitto eikä oikeesti ees sattunu! Suosittelen tuota lappeenrannassa kierreportaiden alapäässä sijaitsevaa liikettä! Kyllä muuten osaavat hommansa hyvin ja todella mukavaa porukkaa siellä! :))
        (eikä sinne tarvitse edes varata aikaa) ;)

        Niin ja tuosta labretista, jos kanta alkaa jäämään ihon alle, sitä tulisi pitää jonkin aikaa juoksevan lämpimän veden alla, jonka jälkeen tulisi yrittää työntää korua sisään päin. Juuri tuon takia tapin tulisi olla riittävän pitkä, ja piäisi joka päivä tarkistaa ettei kanta ole alkanu ns upota ihon sisään. Korua tulisi päivittän liikutella puhtain sormin (!) hellästi ees taas juoksevan veden alla.
        Älä hätäänny jos et saa itse kantaa näkyviin, menet vain mahdollisimman nopeasti lävistysliikkeeseen, siellä osataan hoitaa asia. Älä kuitenkaan räplää korua liikaa, ettei se pääse tulehtumaan! Tsemppiä uuden korun kanssa! (:

        Joo, mua himottas käyä ottaa huuleen varmaan madonna tai sit labret (;
        Jänskättää kyllä vähän se kun o neulakammokin ;s
        Millaselt se tuntu ?
        Ja onks se tos lappeenrannas siel kierreportaide alapääs minkä hintasta ?
        Siellähän on 16v. vissiinkin ikärajana ni kuikakohan paljo ne joustaa tos iäs jos on vanhempi mukana ? (:


      • teru-
        jäiks kirjoitti:

        Olen ite aikonu hankkii lävistyksen tohon alahuuleen keskelle, mut vähän pelottaa et sattuuko se?? :S luin nää kaik jutut mitä tääl luki, ja silti jänskättää. Tuntuuko se nipistykseltä, kun se piikki työnnetään huulesta läpi??? Se kaikkista eniten pelottaa.... Help me!!!

        se ei satu, nipistää saattaa vähäsen :-----)) ja nopeest on ohi, tuskin ehdit huomata 8)


      • teru-
        ssonjja kirjoitti:

        Joo, mua himottas käyä ottaa huuleen varmaan madonna tai sit labret (;
        Jänskättää kyllä vähän se kun o neulakammokin ;s
        Millaselt se tuntu ?
        Ja onks se tos lappeenrannas siel kierreportaide alapääs minkä hintasta ?
        Siellähän on 16v. vissiinkin ikärajana ni kuikakohan paljo ne joustaa tos iäs jos on vanhempi mukana ? (:

        itse otin huulikorun 13vuotiaana ja kulmakorun 12 vuotiaana, eipä ne paljoo ikää kysellyt kun oli äiti mukana :------D
        pikkasen nipisti ja tuskin ehdin huomata että koru oli läpi :)


      • rimpsutin
        teru- kirjoitti:

        se ei satu, nipistää saattaa vähäsen :-----)) ja nopeest on ohi, tuskin ehdit huomata 8)

        Tänään kävin itse ottamassa tuohon vasemalle alahuuleen lävistyksen tapilla.
        Omistan kauhean piikkikammon ja olin kauhusta jäykkänä. Tuolla igorsissa kävin.
        Sanoin vaan suoraan lävistäjälle että pelkään ja en halua nähdä niitä piikkeijä ja muita vempeleitä. :)
        Pistin silmät kiinni ja siinä samassa se olikin jo valmis. Vähän se nipisti, saman verran itse asiassa kuin korviksetkin.
        Tyytyväinen olen, en vaihtais mistään hinnasta. 40e maksoin. =)
        suosittelen!


      • koru...
        rimpsutin kirjoitti:

        Tänään kävin itse ottamassa tuohon vasemalle alahuuleen lävistyksen tapilla.
        Omistan kauhean piikkikammon ja olin kauhusta jäykkänä. Tuolla igorsissa kävin.
        Sanoin vaan suoraan lävistäjälle että pelkään ja en halua nähdä niitä piikkeijä ja muita vempeleitä. :)
        Pistin silmät kiinni ja siinä samassa se olikin jo valmis. Vähän se nipisti, saman verran itse asiassa kuin korviksetkin.
        Tyytyväinen olen, en vaihtais mistään hinnasta. 40e maksoin. =)
        suosittelen!

        tääl ei ole kukaan vielä puhunut pahemmin noista ongelmista omakohtaisesti. Itselläni oli huulikoru tuossa alhaalla keskellä reilun vuoden verran. Loppuen lopuksi otin korun pois, koska se hankasi hampaita ja ikeniä. Ja vaikka otin korun suhteellisen ajoissa pois kun ongelmia alkoi ilmetä, olivat ne silti jo pysyviä. Etualahampaitani vihloo nykyään enemmän ja ikenet eivät palautuneet ennalleen (eivät onneksi olleet vielä paljoa ehtineet veätytyä). Huulikorustani on nyt aikaa reilu 3 vuotta. Muistutukseksi vaan kaikille, että kyllä niitä ongelmiakin on ja koska kyse on pysyvistä vaurioista kannattaa tarkkailla hampaita ja ikeniä. Muutokset saattavat tulla myös aika "salakavalasti" jos ei osaa tutkailla. Minulle jäi myös huulikorusta arpi, "pieni reikä". Itse reikä on kyllä ummessa, mutta ihon pinta ei umpeutunut. Tämä on mielestäni kuitenkin pieni haitta, eikä se minua häiritse. Mutta mahdolliset suunongelmat kannattaa ottaa vakavissaan.


      • jjossun
        koru... kirjoitti:

        tääl ei ole kukaan vielä puhunut pahemmin noista ongelmista omakohtaisesti. Itselläni oli huulikoru tuossa alhaalla keskellä reilun vuoden verran. Loppuen lopuksi otin korun pois, koska se hankasi hampaita ja ikeniä. Ja vaikka otin korun suhteellisen ajoissa pois kun ongelmia alkoi ilmetä, olivat ne silti jo pysyviä. Etualahampaitani vihloo nykyään enemmän ja ikenet eivät palautuneet ennalleen (eivät onneksi olleet vielä paljoa ehtineet veätytyä). Huulikorustani on nyt aikaa reilu 3 vuotta. Muistutukseksi vaan kaikille, että kyllä niitä ongelmiakin on ja koska kyse on pysyvistä vaurioista kannattaa tarkkailla hampaita ja ikeniä. Muutokset saattavat tulla myös aika "salakavalasti" jos ei osaa tutkailla. Minulle jäi myös huulikorusta arpi, "pieni reikä". Itse reikä on kyllä ummessa, mutta ihon pinta ei umpeutunut. Tämä on mielestäni kuitenkin pieni haitta, eikä se minua häiritse. Mutta mahdolliset suunongelmat kannattaa ottaa vakavissaan.

        jos osttaa labretin huulen keskelle, ja haluisin pitää siinä hevosenkenkää tai rengasta, nii pitääkö se ottaa ihan siihe huulen alapuolle, vai onko myynnissä hieman pidempiä koruja hevosenkengissä että se yltäis huulen yli reikää? :) kertokaa te viisaammat.


      • jjossun kirjoitti:

        jos osttaa labretin huulen keskelle, ja haluisin pitää siinä hevosenkenkää tai rengasta, nii pitääkö se ottaa ihan siihe huulen alapuolle, vai onko myynnissä hieman pidempiä koruja hevosenkengissä että se yltäis huulen yli reikää? :) kertokaa te viisaammat.

        mist muualt porist niit huuli lävistyksi saa kuin tupist ja tatto nationsist tietäkö kukaan ?


      • omgparaomg
        miley kirjoitti:

        mist muualt porist niit huuli lävistyksi saa kuin tupist ja tatto nationsist tietäkö kukaan ?

        onko kelläkään kokemuksia siitä että olisi ottanut 11-12 vuotiaana lävistyksen ja se olisi vaihtanut niinkuin paikkaa kun on keho muuttunut?


      • ertyjhgf
        omgparaomg kirjoitti:

        onko kelläkään kokemuksia siitä että olisi ottanut 11-12 vuotiaana lävistyksen ja se olisi vaihtanut niinkuin paikkaa kun on keho muuttunut?

        Olen 13 vuotta ja olemme äitini kanssa miettineet että saisin alahuuleen oikealle lävistyksen jos vain jostain löytyisi hyvä lävistäjä.. Jos olen oikeassa niin huulilävistys maksaa jotain 30-50e? En pahemmin pelkää kipua, mutta pelkään että lävistys ei sovi minulle. Miten voisin varmistaa että lävistys sopii minulle ennenkuin otan sen?


      • ninni--
        jäiks kirjoitti:

        Olen ite aikonu hankkii lävistyksen tohon alahuuleen keskelle, mut vähän pelottaa et sattuuko se?? :S luin nää kaik jutut mitä tääl luki, ja silti jänskättää. Tuntuuko se nipistykseltä, kun se piikki työnnetään huulesta läpi??? Se kaikkista eniten pelottaa.... Help me!!!

        Ite laitoin huulilävistyksen (alahuuleen keskelle) muistaakseni 15-vuotiaana eli n. 5 vuotta sitten ja siis ihan ite tein sen hakaneulaa apuna käyttäen ja aluksi laitoin siihen korvakorun. Sitä pidin siinä pari viikkoa ja "venyttelin", niin että siihen sitten sai laitettua 1,2mm paksun tapin ja hieman myöhemmin myös 1,6mm mahtui reiän venyttyä tarpeeksi. Lävistys ei ole koskaan tulehunut, vaikka en ole sitä oikeastaan millään tavalla hoitanutkaan, tietyn väliajoin kyllä puhdistan korun kun siihen kertyy sitä jotain vaaleata mönjää. Mulla itsellä ei ainakaan silloin sattunut tuo laittaminen, mutta on sitä vanhemmiten tullut sen verran "pelokkaammaksi" että tuskin pystyisin/uskaltaisin enää ite tehä mitään lävistyksiä.


      • Alew
        ninni-- kirjoitti:

        Ite laitoin huulilävistyksen (alahuuleen keskelle) muistaakseni 15-vuotiaana eli n. 5 vuotta sitten ja siis ihan ite tein sen hakaneulaa apuna käyttäen ja aluksi laitoin siihen korvakorun. Sitä pidin siinä pari viikkoa ja "venyttelin", niin että siihen sitten sai laitettua 1,2mm paksun tapin ja hieman myöhemmin myös 1,6mm mahtui reiän venyttyä tarpeeksi. Lävistys ei ole koskaan tulehunut, vaikka en ole sitä oikeastaan millään tavalla hoitanutkaan, tietyn väliajoin kyllä puhdistan korun kun siihen kertyy sitä jotain vaaleata mönjää. Mulla itsellä ei ainakaan silloin sattunut tuo laittaminen, mutta on sitä vanhemmiten tullut sen verran "pelokkaammaksi" että tuskin pystyisin/uskaltaisin enää ite tehä mitään lävistyksiä.

        Kiitti ninni ton mä halusinkin tietää oon sulle iki ajoiks kiitollinen :D


      • Want lip piercing
        ertyjhgf kirjoitti:

        Olen 13 vuotta ja olemme äitini kanssa miettineet että saisin alahuuleen oikealle lävistyksen jos vain jostain löytyisi hyvä lävistäjä.. Jos olen oikeassa niin huulilävistys maksaa jotain 30-50e? En pahemmin pelkää kipua, mutta pelkään että lävistys ei sovi minulle. Miten voisin varmistaa että lävistys sopii minulle ennenkuin otan sen?

        Itse en ole vielä kuitenkaan ottanut, mutta jos haluat varmistaa että sopisiko huulikoru sulle, niin meeppäs www.trendikoru.fi


    • Alew

      Oon lukenu teijän juttuija et se ei satu mut mitä jos ite tekee huulilävistyksen nii miten sen pystyy tehä mun mutsi ei anna mun ottaa läväreit niin aattelin tehä niin voitteko auttaa mua tässä ongelmassa miten teen itte huulilävärin??

      • Gia|

        Helou.. Näin lävistäjän näkökulmasta kerron pari juttua..

        Itse lävistyksen teko hetki kestää sekunnin. Koru paikalleen menee about pari sekunttii lisää.
        Varsinkin huulilävistys ei ole mikää kivulias homma. Huuli on täyttä nahkaa ja pehmytkudosta ja neula menee läpi nopeeta ja ilman ongelmia. Kaikki jutut, joissa väitetään tulevan vaikka minkälaista "sairautta" tai jopa, että huuli tippuu pois on täyttä valhetta.. Näin ei voi käydä, kuin ainoastaan tilanteissa, joissa välineet ovat epähygieeniset (ja silloinkaan ei huuli todellakaan tipu pois). Olkoon lävistys mikä tahansa, älä koskaan tee sitä itse. Ammattitaitoiset lävistäjät käyttävät steriilejä välineitä ja osaavat laittaa lävistyksen oikealle kohdalle. Väärälle kohdalle laitettaessa lävistys, on mahdollista, että huulilävistys hankaa ikeniä ja hampaita, joista seuraa: hampaan haurastumista ja lohkeilua sekä ikenen valumista, jotka johtavat reikiintymiseen, kiilteen kulumiseen ja pahimmassa tapauksessa hammas voi jopa pudota pois, koska hampaan juuret ovat tulleet näkyviin. Tällöin ei ole edes vaihtoehtona, että voisi ottaa esim. niittihammasta, vaan olet loppullisesti ilman hammasta. JA kun muistatte oikeanlaisen jälkihoidon niin ei tule ongelmia. Suolaliuoksella tai septidinillä puhdistus sisä; sekä ulkopuolelta useasti päivässä parin vkon ajan. Ja jos tulehtuu, sekään ei ole vaarallista, lisää vaan puhdistamista ja ottaa huomioon, että avohaavaa EI KOSKAAN räplätä likaisilla käsillä. Ottakaa siis lävistykset liikkeissä tai ammattitaitoisella lävistäjällä, jolla on pyydettäessä esittää todistus koulutuksesta! :)


      • Alew
        Gia| kirjoitti:

        Helou.. Näin lävistäjän näkökulmasta kerron pari juttua..

        Itse lävistyksen teko hetki kestää sekunnin. Koru paikalleen menee about pari sekunttii lisää.
        Varsinkin huulilävistys ei ole mikää kivulias homma. Huuli on täyttä nahkaa ja pehmytkudosta ja neula menee läpi nopeeta ja ilman ongelmia. Kaikki jutut, joissa väitetään tulevan vaikka minkälaista "sairautta" tai jopa, että huuli tippuu pois on täyttä valhetta.. Näin ei voi käydä, kuin ainoastaan tilanteissa, joissa välineet ovat epähygieeniset (ja silloinkaan ei huuli todellakaan tipu pois). Olkoon lävistys mikä tahansa, älä koskaan tee sitä itse. Ammattitaitoiset lävistäjät käyttävät steriilejä välineitä ja osaavat laittaa lävistyksen oikealle kohdalle. Väärälle kohdalle laitettaessa lävistys, on mahdollista, että huulilävistys hankaa ikeniä ja hampaita, joista seuraa: hampaan haurastumista ja lohkeilua sekä ikenen valumista, jotka johtavat reikiintymiseen, kiilteen kulumiseen ja pahimmassa tapauksessa hammas voi jopa pudota pois, koska hampaan juuret ovat tulleet näkyviin. Tällöin ei ole edes vaihtoehtona, että voisi ottaa esim. niittihammasta, vaan olet loppullisesti ilman hammasta. JA kun muistatte oikeanlaisen jälkihoidon niin ei tule ongelmia. Suolaliuoksella tai septidinillä puhdistus sisä; sekä ulkopuolelta useasti päivässä parin vkon ajan. Ja jos tulehtuu, sekään ei ole vaarallista, lisää vaan puhdistamista ja ottaa huomioon, että avohaavaa EI KOSKAAN räplätä likaisilla käsillä. Ottakaa siis lävistykset liikkeissä tai ammattitaitoisella lävistäjällä, jolla on pyydettäessä esittää todistus koulutuksesta! :)

        Mut mä laitoin jo sen huulikorun mun huuleen !


      • nonn|
        Gia| kirjoitti:

        Helou.. Näin lävistäjän näkökulmasta kerron pari juttua..

        Itse lävistyksen teko hetki kestää sekunnin. Koru paikalleen menee about pari sekunttii lisää.
        Varsinkin huulilävistys ei ole mikää kivulias homma. Huuli on täyttä nahkaa ja pehmytkudosta ja neula menee läpi nopeeta ja ilman ongelmia. Kaikki jutut, joissa väitetään tulevan vaikka minkälaista "sairautta" tai jopa, että huuli tippuu pois on täyttä valhetta.. Näin ei voi käydä, kuin ainoastaan tilanteissa, joissa välineet ovat epähygieeniset (ja silloinkaan ei huuli todellakaan tipu pois). Olkoon lävistys mikä tahansa, älä koskaan tee sitä itse. Ammattitaitoiset lävistäjät käyttävät steriilejä välineitä ja osaavat laittaa lävistyksen oikealle kohdalle. Väärälle kohdalle laitettaessa lävistys, on mahdollista, että huulilävistys hankaa ikeniä ja hampaita, joista seuraa: hampaan haurastumista ja lohkeilua sekä ikenen valumista, jotka johtavat reikiintymiseen, kiilteen kulumiseen ja pahimmassa tapauksessa hammas voi jopa pudota pois, koska hampaan juuret ovat tulleet näkyviin. Tällöin ei ole edes vaihtoehtona, että voisi ottaa esim. niittihammasta, vaan olet loppullisesti ilman hammasta. JA kun muistatte oikeanlaisen jälkihoidon niin ei tule ongelmia. Suolaliuoksella tai septidinillä puhdistus sisä; sekä ulkopuolelta useasti päivässä parin vkon ajan. Ja jos tulehtuu, sekään ei ole vaarallista, lisää vaan puhdistamista ja ottaa huomioon, että avohaavaa EI KOSKAAN räplätä likaisilla käsillä. Ottakaa siis lävistykset liikkeissä tai ammattitaitoisella lävistäjällä, jolla on pyydettäessä esittää todistus koulutuksesta! :)

        voiko laittaa ite lävistyksen, kun mulla on steriloituja neuloja? oon kuullu että huulessa on jotain hermoja ja jos neula osuu hermoon niin naamasta osa saattaa halvaantua tai siihe voi kasvaa joku 'rusto'. onko siis mahollista?


      • hihihihihihiih
        nonn| kirjoitti:

        voiko laittaa ite lävistyksen, kun mulla on steriloituja neuloja? oon kuullu että huulessa on jotain hermoja ja jos neula osuu hermoon niin naamasta osa saattaa halvaantua tai siihe voi kasvaa joku 'rusto'. onko siis mahollista?

        Mulla on nenäkoru ja huulikoru itse tehtyjä eikä ole tullut mitään sen kummallisempia juttuja.


    • hannagrAu

      Joo mulla sattu huulilävistyksen ottaminen vähemmän ku korvisten laitto :) makso 40e. mulla ei pahemmin ees turvonnu tai mitään :)

      • tgyh

        ei se satu melkei yhtää..


      • aijjjjjai
        tgyh kirjoitti:

        ei se satu melkei yhtää..

        Otin toissapäivänä oikeelle puolelle ylähuuleen lävärin. Sattu tosi paljon. Neula ei meinannu tulla läpi! En tiiä oliko vika lävistäjässä vai onko mulla vaan niin tiukka nahka... No nyt se on kumminkin kipee ja turvoksissa. Tapin toinen pää on jonkin verran uponnu huuleen. Pitäs varmaan käydä pyytämässä pitempi tappi. :(


    • haisul-i

      Mun mielestä ainakin huulilävistys on yksi helpommista lävistyksistä :) Paranee suht nopeasti ja siihen tottuu nopeasti. Lävistäminen ei sattunut paljoa yhtään. Itse ainakin tykkään tosi paljon :)

      • miiiiiiiiiiii

        mä otin pari viikkoa sitten huulilävistyksen, tapin keskelle alahuulta. se ei ole kipeä, eikä muutenkaan ole ollut muita ongelmia kuin ns. huulen kuluminen. en keksi parempaa sanaa.

        kyse on siis siitä, että huulen sisäpuolella oleva tapin takaosa on hiertänyt kudosta, ja takaosan ympärille on muodostunut punainen rinkula, josta puuttuu ylin "ihokerros", vai onko se nyt jotain limakalvoa.

        onko koruni siis kasvamassa ulos? vai onko tappi liian lyhyt? en ole vielä edes vaihtanut ensimmäistä ylipitkää tappia pois! koru ei siis ole kasvanut kiinni kuuleen, se kyllä liikkuu ihan hyvin kun olen sitä pyöritellyt.

        ajattelin käysä näyttämässä sitä duck's tattoo:ssa josta lävistyksen otin, mutta onko kellään samanlaisia kookemuksia?


      • Stoori
        miiiiiiiiiiii kirjoitti:

        mä otin pari viikkoa sitten huulilävistyksen, tapin keskelle alahuulta. se ei ole kipeä, eikä muutenkaan ole ollut muita ongelmia kuin ns. huulen kuluminen. en keksi parempaa sanaa.

        kyse on siis siitä, että huulen sisäpuolella oleva tapin takaosa on hiertänyt kudosta, ja takaosan ympärille on muodostunut punainen rinkula, josta puuttuu ylin "ihokerros", vai onko se nyt jotain limakalvoa.

        onko koruni siis kasvamassa ulos? vai onko tappi liian lyhyt? en ole vielä edes vaihtanut ensimmäistä ylipitkää tappia pois! koru ei siis ole kasvanut kiinni kuuleen, se kyllä liikkuu ihan hyvin kun olen sitä pyöritellyt.

        ajattelin käysä näyttämässä sitä duck's tattoo:ssa josta lävistyksen otin, mutta onko kellään samanlaisia kookemuksia?

        Eli eiköhän tuosta otsikosta saa jo kaiken irti. Mitä eroa näillä kahdella on? (: muuta kun se muoto? näyttääkö erilaiselta, laitetaanko eripaikkaan yms yms? (:


      • mingä
        miiiiiiiiiiii kirjoitti:

        mä otin pari viikkoa sitten huulilävistyksen, tapin keskelle alahuulta. se ei ole kipeä, eikä muutenkaan ole ollut muita ongelmia kuin ns. huulen kuluminen. en keksi parempaa sanaa.

        kyse on siis siitä, että huulen sisäpuolella oleva tapin takaosa on hiertänyt kudosta, ja takaosan ympärille on muodostunut punainen rinkula, josta puuttuu ylin "ihokerros", vai onko se nyt jotain limakalvoa.

        onko koruni siis kasvamassa ulos? vai onko tappi liian lyhyt? en ole vielä edes vaihtanut ensimmäistä ylipitkää tappia pois! koru ei siis ole kasvanut kiinni kuuleen, se kyllä liikkuu ihan hyvin kun olen sitä pyöritellyt.

        ajattelin käysä näyttämässä sitä duck's tattoo:ssa josta lävistyksen otin, mutta onko kellään samanlaisia kookemuksia?

        On ihan normaalia et se punoittaa ympäriltä ja että siinä on pieni kuoppa. Jos se uppoo niin että alkaa hävitä näkyvistä ja sattumaan niin tappi on liian lyhyt. Ite jouduin vaihtamaan pitempään tappiin kun huuli turposikin enemmän kuin lävistäjä arveli. Nyt on parantunu tosi hyvin :)


    • möi

      Ei se satu, 40 euron luokkaa, On mahdollista, mutta en usko, Neulalla tökätään, ei ongelmia (ystävälläni ainakaan)

      PITÄISI SAADA VAAN ÄITI SUOSTUMAAN -.-

    • tsirppaa

      Noh, mua nipsas ja sitten olin 40min liikkeen sohvalla jalat ylhäällä koska pyörryin. :D
      Tais 50euroa olla.
      Eka huuli puristettiin pihtien väliin ja sitten neula läpi ja koru paikalleen.
      Ei tulehtunut.
      Ongelmana voi olla että tappi tai rengas hiertää ikeniä, silloin sitä ei tietenkään kannata pitää. Ja tottakai osalla tulehtuu..

      • hammashoitaja

      • huhuhaag

      • nevershoutnever
        huhuhaag kirjoitti:

        aina täältä
        http://www.cybershop.fi/category/292/lavistyskorut

        Ennen asuin Helsingissä ja silloin oli vaan yksi pikkuliike Asematunnelissa, mutta nyt on jo niin iso liike :)
        Hyvä vaan, on noi lävistyskoruvalikoimat laajentuneet!! :)

        1. On kysytty et käykö se kipeet. No ei se kovin kipeetä käy, vaikka onkin lävistys kyseessä niin riippuu ihmisestä ja siitä jännittääkö ja odottaako kipua.
        2. Ja kans se että vetäytyykö ikenet ja onko haittaa hampaille. No ei yleensä tätä tapahdu, ellei osu just huonoon kohtaan että hinkkaa hampaita vastaan.
        3. Kysyttiin puudutuksesta kans. No voitte laittaa vaikka pintapuudutuksella jos se on pakollista. Ei suun sisäpuolelle!!! Suosittelen Emlaa. Laita pari kolme tuntia ennen lävityksen laittoa.
        4. Igor's-issa maksoi n. 40 euroo ku laitoin itelle snake bitessit. (eli alhaalla oikealla ja vasemmalla, dulls.)
        5. Aina on tulehdusriski, mutta täältä : http://www.igor.fi/ löytyy tarvittavaa tietoa.
        6. EI kannata laittaa itse, tai kaverin kanssa, voi tulla pahaa jälkeä...
        7. Käyttäkää sitten ihan järkeä tässä hommassa.


      • WEPAMAU-
        nevershoutnever kirjoitti:

        1. On kysytty et käykö se kipeet. No ei se kovin kipeetä käy, vaikka onkin lävistys kyseessä niin riippuu ihmisestä ja siitä jännittääkö ja odottaako kipua.
        2. Ja kans se että vetäytyykö ikenet ja onko haittaa hampaille. No ei yleensä tätä tapahdu, ellei osu just huonoon kohtaan että hinkkaa hampaita vastaan.
        3. Kysyttiin puudutuksesta kans. No voitte laittaa vaikka pintapuudutuksella jos se on pakollista. Ei suun sisäpuolelle!!! Suosittelen Emlaa. Laita pari kolme tuntia ennen lävityksen laittoa.
        4. Igor's-issa maksoi n. 40 euroo ku laitoin itelle snake bitessit. (eli alhaalla oikealla ja vasemmalla, dulls.)
        5. Aina on tulehdusriski, mutta täältä : http://www.igor.fi/ löytyy tarvittavaa tietoa.
        6. EI kannata laittaa itse, tai kaverin kanssa, voi tulla pahaa jälkeä...
        7. Käyttäkää sitten ihan järkeä tässä hommassa.

        no nyt sain vihdoin ainaki äitin taivuteltua labrettiin,
        ja sitten maaliskuussa meen ottamaan sen kanssa.
        8))) ♥ PARASTA. ja sit meinaan tilata pari korua sivult
        http://www.piercing.fi/ 8)


      • WEPAMOI
        WEPAMAU- kirjoitti:

        no nyt sain vihdoin ainaki äitin taivuteltua labrettiin,
        ja sitten maaliskuussa meen ottamaan sen kanssa.
        8))) ♥ PARASTA. ja sit meinaan tilata pari korua sivult
        http://www.piercing.fi/ 8)

        meenkin otttaa sen 8.2 8)) ♥ ja mun toisiks
        paras kaveri tulee mukaan sinne (;


      • jlia
        WEPAMOI kirjoitti:

        meenkin otttaa sen 8.2 8)) ♥ ja mun toisiks
        paras kaveri tulee mukaan sinne (;

        siis sattuuko alahuulen läväri vähemmän kuin korvareiät? ja onko lohjalla mitään hyviä paikkoja jossa voisi 12-13w laittaa lävistys ? ku oon tässä jo harkinnu pitkään sellasta hevosenkenkää tai tappia mut ottaisin varmaan tapin ekana


      • jlia
        jlia kirjoitti:

        siis sattuuko alahuulen läväri vähemmän kuin korvareiät? ja onko lohjalla mitään hyviä paikkoja jossa voisi 12-13w laittaa lävistys ? ku oon tässä jo harkinnu pitkään sellasta hevosenkenkää tai tappia mut ottaisin varmaan tapin ekana

        äskeseen mun viestiin niin korjaan . vanhemmat olis kyll mukana :)


      • sgdn
        jlia kirjoitti:

        siis sattuuko alahuulen läväri vähemmän kuin korvareiät? ja onko lohjalla mitään hyviä paikkoja jossa voisi 12-13w laittaa lävistys ? ku oon tässä jo harkinnu pitkään sellasta hevosenkenkää tai tappia mut ottaisin varmaan tapin ekana

        Ei, lävistys ei satu vähemmän kuin korvanreiät. Mutta sanotaan, että saman verran. Toki yksilöllistä, mutta näin kerron omasta kokemuksestani. Itselläni oli medusalävistys (joka oli tuskallinen, sattui, mutta oli sen arvoinen!) ja tällä hetkellä angel bitesit, jotka tuskin edes tuntuivat.
        Kyllä vanhempien läsnä ollessa moni paikka suostuu laittaa 12-13-vuotiaalle huulilävistyksen. Siitä sitten vaan kyselemään.

        (Suosittelen todellakin eka tappia. Hevosenkengälläkin pystyy olemaan, mutta tappi tunnetusti jättää enemmän turpoamisvaraa ja on helpompi, kun ei heilu suussa/häiritse NIIN paljoa puhumista.)


      • jlia
        sgdn kirjoitti:

        Ei, lävistys ei satu vähemmän kuin korvanreiät. Mutta sanotaan, että saman verran. Toki yksilöllistä, mutta näin kerron omasta kokemuksestani. Itselläni oli medusalävistys (joka oli tuskallinen, sattui, mutta oli sen arvoinen!) ja tällä hetkellä angel bitesit, jotka tuskin edes tuntuivat.
        Kyllä vanhempien läsnä ollessa moni paikka suostuu laittaa 12-13-vuotiaalle huulilävistyksen. Siitä sitten vaan kyselemään.

        (Suosittelen todellakin eka tappia. Hevosenkengälläkin pystyy olemaan, mutta tappi tunnetusti jättää enemmän turpoamisvaraa ja on helpompi, kun ei heilu suussa/häiritse NIIN paljoa puhumista.)

        mä tein ittelleni feikki lävärin,rautalangasta :) Paitsi mä kyllä puhdistan sen aina kun mä laitan sen paikoilleen enkä koska likasilla käsillä,ja muutenki semmonen on iha sika helppo tehä :)


    • Tuore Lävistys

      Otin eilen huulilävistyksen, ei oo sattunu ollenkaan. Vähän aikaa kestää totutella.

      • Madonna-fani

        Madonnan ja kyllä se kirpaisi,mutta ei ollut todellakaan niin hirveä kokemus kuin pelkäsin.


      • mmamu

        Oon ottamas ensi viikolla huulikorun ,alahan oikealle sivulle =). mut pelkään aivan hitosti että kuinka kipeetä se ottaa ja onko kauan kipeenä sen laiton jälkeen huuli ja se reikä. voisko joku/jotkut kertoa että mihin sitä laiton kipua vois verrata ja että kuinka pian on vaihtanu lyhyempään tappiin ja kaikkee tollasta ? ottaako se laittaminen yhtä kipeetä suunnilleen ku itte nipistää lujaa huuleen/sitä kohtaa mihin se koru laitetaan?. tiiän että kaikilla on eri kipukynnys,itselläni on tosi matala,että varsinki ne joilla on matala kipukynnys nii vois kertoa,mut tietty muutkin :D


      • epävarma :s
        mmamu kirjoitti:

        Oon ottamas ensi viikolla huulikorun ,alahan oikealle sivulle =). mut pelkään aivan hitosti että kuinka kipeetä se ottaa ja onko kauan kipeenä sen laiton jälkeen huuli ja se reikä. voisko joku/jotkut kertoa että mihin sitä laiton kipua vois verrata ja että kuinka pian on vaihtanu lyhyempään tappiin ja kaikkee tollasta ? ottaako se laittaminen yhtä kipeetä suunnilleen ku itte nipistää lujaa huuleen/sitä kohtaa mihin se koru laitetaan?. tiiän että kaikilla on eri kipukynnys,itselläni on tosi matala,että varsinki ne joilla on matala kipukynnys nii vois kertoa,mut tietty muutkin :D

        elikkä oisin ottamas alahuuleen oikeeseen sivuun lävistystä . paikka ois jo tiedossa , ja äitiltäkin on lupa . hinta ei ole mikään ongelma vaan HAITAT korusta . mulla on epäsuorat hampaat muutenkin , ja mietin että lävistys voisi hangata hammasta . no ei siinä muuten mitään , ainahan sen saa pois mutta jääkö huuleen arpi ? reikää , arpea , arpikudosta ? en halua huuleeni mitään arpia korun poisoton jälkeen , enkä varsinkaan pysyvää reikää ! jos koru on ollut esim . puolivuotta , ja korun ottaa pysyvästi pois , jääkö huuleen arpea tai reikää ?


      • epävarma :s
        epävarma :s kirjoitti:

        elikkä oisin ottamas alahuuleen oikeeseen sivuun lävistystä . paikka ois jo tiedossa , ja äitiltäkin on lupa . hinta ei ole mikään ongelma vaan HAITAT korusta . mulla on epäsuorat hampaat muutenkin , ja mietin että lävistys voisi hangata hammasta . no ei siinä muuten mitään , ainahan sen saa pois mutta jääkö huuleen arpi ? reikää , arpea , arpikudosta ? en halua huuleeni mitään arpia korun poisoton jälkeen , enkä varsinkaan pysyvää reikää ! jos koru on ollut esim . puolivuotta , ja korun ottaa pysyvästi pois , jääkö huuleen arpea tai reikää ?

        siis lävistyksen kohta on tiedossa , alahuuleen oikealle . ja lävistäjä on jo valittu (:


      • asdasdlololol
        epävarma :s kirjoitti:

        siis lävistyksen kohta on tiedossa , alahuuleen oikealle . ja lävistäjä on jo valittu (:

        saattaapi olla että jää arpi, mutta en usko että se niin näkyväks jää. ja rengas ei nyt edes osu hampaisiin! ja ainahan ne reiät menee umpeen, iha samanlailla ku korviksissakin!


      • binböy
        asdasdlololol kirjoitti:

        saattaapi olla että jää arpi, mutta en usko että se niin näkyväks jää. ja rengas ei nyt edes osu hampaisiin! ja ainahan ne reiät menee umpeen, iha samanlailla ku korviksissakin!

        juu siis otan lävärin alas oikeelle. en ota liikkeesä vaan teen ite. minkä pitunen sen ekan korun pitäis olla et se ei mee huulen sisään jne?


      • binböy
        binböy kirjoitti:

        juu siis otan lävärin alas oikeelle. en ota liikkeesä vaan teen ite. minkä pitunen sen ekan korun pitäis olla et se ei mee huulen sisään jne?

        ja millon sen korun voi ottaa pois? siis ei pysyvästi vaan siis sillei et jos puhistaa sen korun hyvin ja ne reiät ja pistää korun takas, et ei mitään sen kauempaa sessioo.


      • binböy
        binböy kirjoitti:

        ja millon sen korun voi ottaa pois? siis ei pysyvästi vaan siis sillei et jos puhistaa sen korun hyvin ja ne reiät ja pistää korun takas, et ei mitään sen kauempaa sessioo.

        millon voi vaihtaa toiseen koruun? kaikki täällä vaan sanoo et "sit ku se on parantunu." ja mistähän sen tietää millon se läväri on parantunu? sit ku se ei turvota vai? ja voiko sen korun ottaaa pois siks et puhistaa sen vastatkaa pian kiitosssssssssss.


      • asdfgäöl
        binböy kirjoitti:

        millon voi vaihtaa toiseen koruun? kaikki täällä vaan sanoo et "sit ku se on parantunu." ja mistähän sen tietää millon se läväri on parantunu? sit ku se ei turvota vai? ja voiko sen korun ottaaa pois siks et puhistaa sen vastatkaa pian kiitosssssssssss.

        jos on ihan liikkeessä otettu koru niin tapin voi vaihtaa lyhyempään kun tappia on kokoajan millin pari näkyvissä huulen ulkopuolella eli kun tappi alkaa selvästi olemaan liian pitä. uutta lävistystä ei saisi muutamaan viikkoon ottaa pois ollenkaan.uusi lävistys menee hyvinkin nopeasti umpen. Kaverini joutui ottamaan alle 2kk vanhan lävistyksensä pois 30min koska harrastamme jalkapalloa ja kentällä ei koruja saa pitää. hänellä mni pelin jälkeen enää korvakoru läpi huulesta. minulla yli 6kk vanha lävistys pysyy hyvin auki päivänkin. Ja ottaminen sattuu paljon vähemmän kuin korvakorujen laitto.


      • binböy
        asdfgäöl kirjoitti:

        jos on ihan liikkeessä otettu koru niin tapin voi vaihtaa lyhyempään kun tappia on kokoajan millin pari näkyvissä huulen ulkopuolella eli kun tappi alkaa selvästi olemaan liian pitä. uutta lävistystä ei saisi muutamaan viikkoon ottaa pois ollenkaan.uusi lävistys menee hyvinkin nopeasti umpen. Kaverini joutui ottamaan alle 2kk vanhan lävistyksensä pois 30min koska harrastamme jalkapalloa ja kentällä ei koruja saa pitää. hänellä mni pelin jälkeen enää korvakoru läpi huulesta. minulla yli 6kk vanha lävistys pysyy hyvin auki päivänkin. Ja ottaminen sattuu paljon vähemmän kuin korvakorujen laitto.

        no nyt on läväri... ei ees sattunu ollenkaan, paitsi korun laittaminen vähän kun ei meinannu mennä. on varmaaan ihan normii et tosta tulee tollasta mällii vähän? siis tollasta vaaleeta mitä tulee aina haavoista jne.


      • aertyshrj
        binböy kirjoitti:

        no nyt on läväri... ei ees sattunu ollenkaan, paitsi korun laittaminen vähän kun ei meinannu mennä. on varmaaan ihan normii et tosta tulee tollasta mällii vähän? siis tollasta vaaleeta mitä tulee aina haavoista jne.

        eilen tein madonnan ja nyt olen sitten totaalinen turpohuuli, huh huh. huuli on tosi kipee ja puhuminenki vaikeeta ku on ihan turvonnu :s ja reiän kohdalla tuntuu tosi iso patti suun sisäpuolella joka tuntuu ihan selvästi. meneeköhän nämä ohi? ja missä ajassa. en olis tehny jos olisin tienny!


      • PandaKaru
        aertyshrj kirjoitti:

        eilen tein madonnan ja nyt olen sitten totaalinen turpohuuli, huh huh. huuli on tosi kipee ja puhuminenki vaikeeta ku on ihan turvonnu :s ja reiän kohdalla tuntuu tosi iso patti suun sisäpuolella joka tuntuu ihan selvästi. meneeköhän nämä ohi? ja missä ajassa. en olis tehny jos olisin tienny!

        Ajattelin sillee että, voisko tällee tehä?

        Menis vaik hammaslääkäriin hakemaan puudutusta XD
        Ja sit sen jälkeen huulilävärii ottamaan, oisko se mahdollista?
        Onks siin puudutus ainees jotai haittavaikutuksii kun ottaa lävärii?


      • ässämix
        PandaKaru kirjoitti:

        Ajattelin sillee että, voisko tällee tehä?

        Menis vaik hammaslääkäriin hakemaan puudutusta XD
        Ja sit sen jälkeen huulilävärii ottamaan, oisko se mahdollista?
        Onks siin puudutus ainees jotai haittavaikutuksii kun ottaa lävärii?

        Mä haluisin niin kovasti tohon alahuuleen lävistyksen. mä saan ehkä ens viikollla, mut kuinka paljon se oikeen sattuu kun sen ottaa, ku mun siskot sanoo et se ei satu melkein yhtää. ja kauan se koko prosessi kestää?:D kuinka pitkä tappi kannattais ottaa eka? mikä olis hyvä liike ottaa? kiitos vastauksista


      • minnaöä
        ässämix kirjoitti:

        Mä haluisin niin kovasti tohon alahuuleen lävistyksen. mä saan ehkä ens viikollla, mut kuinka paljon se oikeen sattuu kun sen ottaa, ku mun siskot sanoo et se ei satu melkein yhtää. ja kauan se koko prosessi kestää?:D kuinka pitkä tappi kannattais ottaa eka? mikä olis hyvä liike ottaa? kiitos vastauksista

        mul o sama ongelma , saan ensviikolla lävistyksen mut mua pelottaa ihan hirveesti se , että sattuuko se ? ja että miten paksu se neula on , yksi kaverini sanoi että neulan koon saisi valita 1,2 tai 1,6 kokosen ?


      • Plääh.
        minnaöä kirjoitti:

        mul o sama ongelma , saan ensviikolla lävistyksen mut mua pelottaa ihan hirveesti se , että sattuuko se ? ja että miten paksu se neula on , yksi kaverini sanoi että neulan koon saisi valita 1,2 tai 1,6 kokosen ?

        Ei sitä neulan kokoa ite valkata, korun kokoon voi toki vaikuttaa. Se on sitten tosiaan joko 1.2mm tai 1.6mm. Suosittelen 1.6mm. Neula on aina vähän paksumpi kuin koru.

        Sattuu minkä sattuu, jokanen tuntee eri tavalla. Ja vaikka sattuiskin, se on tosi äkkiä ohi.


      • Jokuuh123
        PandaKaru kirjoitti:

        Ajattelin sillee että, voisko tällee tehä?

        Menis vaik hammaslääkäriin hakemaan puudutusta XD
        Ja sit sen jälkeen huulilävärii ottamaan, oisko se mahdollista?
        Onks siin puudutus ainees jotai haittavaikutuksii kun ottaa lävärii?

        minun mielestäni puudutuksella ei ole mitään virkaa, sillä kipu kestää lävistyksen jälkeen tunnin tai kaksi niin ei siihen ainakaan minun mielestä tarvitse ottaa puudutusta. mutta kun ottaa lävistyksen neulan "kipu" ei tunnut kun ehkä jtn 10 sekuntia .. :)


    • hey.

      Maksoi mulla 50 e, itse lävistäminen ei sattunut mutta jälkikäteen tuntui. Mulla tulehtu huulikoru (oli kipeä, turvonnut 2 kk laiton jälkeen) kävin terkkarilla ja tämä totesi että pitää puhdistaa tarkemmin. Kunhan annat parantua rauhassa, etkä heti vaihda sitä isompaa korua pois, puhdistas jne. niin kyllä se siitä.

      • minnaöä

        ookoo , sitte vaa lävistystä ottamaan tiistaina :D


      • Edwee
        minnaöä kirjoitti:

        ookoo , sitte vaa lävistystä ottamaan tiistaina :D

        Itse olen 13vuotias. Kaverini teki huulikorun minulle ja älkäähän nyt ruvetko kritisoimaan että järkeä tehdä itse jne.. minulla huulikorun laittaminen ei sattunut ollenkaan. Nipisti vain :D itse olin tosi jännittynyt ja ensin en meinanut uskaltaa ollenkaan. Mutta sitten rohkenin ja en kerinnyt sanoa mitään kun neula oli jo huulessa :D verta huulesta vuoti vähän. Nyt on huulen lävistämisestä päivä eli eilen .. Huuleen ei ole paljoa koskenut vähän vai välillä kirvelee.. Mutta huolehdimme hyvästä hygienisuudesta :) Desinfioimme huulikorun. Neulaa ei tarvinnut koska se oli jo valmiiksi desifioitu. Kaverini on laittanut monelle ihmiselle ennenkin lävistyksiä ja huulikoruja. Ja on itselleenkin tehnyt monia lävistyksiä. Joten luotin häneen täysin. :) Ja kaikki on nyt hyvin =)


      • emmiäö
        Edwee kirjoitti:

        Itse olen 13vuotias. Kaverini teki huulikorun minulle ja älkäähän nyt ruvetko kritisoimaan että järkeä tehdä itse jne.. minulla huulikorun laittaminen ei sattunut ollenkaan. Nipisti vain :D itse olin tosi jännittynyt ja ensin en meinanut uskaltaa ollenkaan. Mutta sitten rohkenin ja en kerinnyt sanoa mitään kun neula oli jo huulessa :D verta huulesta vuoti vähän. Nyt on huulen lävistämisestä päivä eli eilen .. Huuleen ei ole paljoa koskenut vähän vai välillä kirvelee.. Mutta huolehdimme hyvästä hygienisuudesta :) Desinfioimme huulikorun. Neulaa ei tarvinnut koska se oli jo valmiiksi desifioitu. Kaverini on laittanut monelle ihmiselle ennenkin lävistyksiä ja huulikoruja. Ja on itselleenkin tehnyt monia lävistyksiä. Joten luotin häneen täysin. :) Ja kaikki on nyt hyvin =)

        oon kuullu nii eri juttuja kun jotkut sanoo että se tuntuu yhtä paljo ku korvikset ja sitte jotkut sanoo et se sattuu nii jumalattomasti että meinaa pyörtyä ;s


      • dinsdinsdins
        emmiäö kirjoitti:

        oon kuullu nii eri juttuja kun jotkut sanoo että se tuntuu yhtä paljo ku korvikset ja sitte jotkut sanoo et se sattuu nii jumalattomasti että meinaa pyörtyä ;s

        niin no kaikkilla on erillainen kipukynnys. ei sitä tiiä omalla kohalla ku siinä vaiheessa ku on lävistetty. itellä ollu jo monta vuotta huulikoru. kertaakaan en oo katunu. mulla meni sellanen puol viikkoo et toipu kokonaan.siis sillei et ei näkyny ulkonaisia juttuja (esim turvotusta) ja ne jotka miettii et 'uskallanko ottaa ku sattuu' niin paskat ku ottaa vaa, ei tunnu missää.


      • minimän
        dinsdinsdins kirjoitti:

        niin no kaikkilla on erillainen kipukynnys. ei sitä tiiä omalla kohalla ku siinä vaiheessa ku on lävistetty. itellä ollu jo monta vuotta huulikoru. kertaakaan en oo katunu. mulla meni sellanen puol viikkoo et toipu kokonaan.siis sillei et ei näkyny ulkonaisia juttuja (esim turvotusta) ja ne jotka miettii et 'uskallanko ottaa ku sattuu' niin paskat ku ottaa vaa, ei tunnu missää.

        itte otin viime vuoden .. loka tai marraskuussa vasemmalle alas korun, olin silloin vielä 12, koska synttärit on joulukuussa ^^ . nyt mielessä meduusan ( keskelle ylös ) ottaminen . rahat kasassa ja porukoitten lupa, enää yksi ongelma ; ei ole kyytiää 8< . toivon mukaa seki löytyy kohta koska isännällä on joku ihme kuvitelma että estää mua ottamasta sen jos ei kuskaa sinne xd harhakuvitelmaa 8D viimeksi kävin heaven&hell nimisessä paikassa, oulussa . mutta nyt olen kuullut että se olisi vaihtanut nimeään ? :o joksikin .. house of pain:iksi ? onko tämä totta ? kertokaa te jotak tiedätte jotain toisinkuin minä =))


    • ew4rtygj

      ite otin eilen! itse laittaminen ei edes tunnu.mutta tämä seuraava päivä...täyttä helvettiä,ei tee edes mieli syödä kivun takia. mutta buranalla lähtee! mutta jos kuitenkin haluat ottaa,älä kivun takia jätä ottamatta,kyllä tämän kestää(:

    • Jenzu_

      Ei satu paljoa, se on tosi nopeasti ohi. ;> Otin labretin tapeilla, maksoin 5oe. Hyvin harvalla tulehtuu heti aluksi. Jos putsaa hyvin, lävistys ei helposti tulehdu. Laitetaan niin, että alue puhdistetaan, merkitään tussilla paikka, pihdit kiinni & lävistysneula läpi. ;> Helppo & yksinkertainen tehdä.

    • hihihiej

      kävin tänää ottaa toho sivulle huulee.
      olin täysin paniikissa liikkeessä, mut sitteko se laitto sen ni en suuripiirtei tuntenu mitään.
      eikä nyt oo pahemmi ollu kipeekää, mutta huomista odotellessa :d
      makso 35e tapin kanssa.

      • sarxa

        itse tein 2,00mm neulalla huuleen pari kpl madonna&alahuuli kyl se neula tuntuu kun rupee menemään läpi lävistyskohdasta ( = mut sitte ei oikee tunnukkaan kun se neula niin terävä et menee heti läpi..mulla oli lävistysneula&koru pesin hyvin kädet..kaikki itse tehdyt parantuneet todella hyvin mä en nää ideaa mennä liikkeeseen kun itsekkin saa tehtyä :D ja jopa suoraan ettei ole mennyt vinoon..


    • sääd

      Otin huulilävistyksen kolme kesää sitten ja pidän siitä kovasti, rupesi kuitenkin hinkkaamaan ikeniä n. vuoden jälkeen jolloin hammaslääkäritkin kehotti ottamaan pois. tarkoitus olikin ottaa pois, mutta en millään malttanut kun oli jo muodostunut niin tärkeäksi "osaksi persoonallisuutta". Joten pidin sitä päivät ja yöksi aina otin pois, toimi erinomaisesti. toki joskus viikonloppuisin saattoi olla koko ajankin mutta ikenet pysyi ok kunnossa. Nyt olen koittanut pitää vajaan kuukauden koko ajan korua, mutta ikenet kärsineet niin kovasti, että päätin lopulta ottaa kokonaan pois. kamalaa! ): heti kun raha tilanne sallii aijon ottaa toiseen kohtaan huulikorua!

      • Lävistäjä

        Kokeiles pienempää korua sääd.


    • josssuuuaaahhh____

      kumpi mahtaa sattuuu enemmä ylä- vai alahuuleen ottaminen ???

    • oök

      Otin eilen, ei sattunu paljoakaan, vähän nipistyi, mut elossa ollaan keposeen =Dmulla ei oo aineskaa nyt turvoksis, otin alahuuleen oikealle :) miul makso 20 e. Jyväskyläs otin =D öö ja korua ei heti kannata ottaa poijes, mut jos tulehtuu nii ehk sitte x)

    • huuliqoru

      Oon 13v ja otan kesälomal Porvoossa huulikorun toho alas oikeelle :3

    • Hänjokatietää

      Ööööö "huuliqoru" miten 13v pikkulapsi voi ottaa huulikorun!?! Ite 16v ja ei lävärin lävärii missää ruumiinosassa, siis KASVAKAA LAPSET JA MIETTIKÄÄ VIELÄ HETKI ENNENKUN RUPEETTE NOITA SURVAILEMAAN IHONNE LÄPI!

    • LittleGirlAngel

      Hyvä "hänjokatietää". Onhan noilla kaikilla nuoremmillakin henkilöillä ihan sama arvo kun meillä vanhemmillakin. Mun mielestä 13vuotias on jo tarpeeksi kypsä tietämään mitä haluaa. Ja sitäpaitsi jos vanhemman lupa on saatu, niin mikäs siinä sitten...

    • pumpam.

      haluisin huuleen lävärin, mut pelkään noit ' ongelmia ' mitä voi tulla. En halua menettää mun ikeniä tai hampaita 8

    • piuuuu

      joo... oon 14 v ja haluisin ottaa tos syksyl kun täytän 15 niin tohon alas sivulle huuleen korun!(---: mut en tiiä et missä kävisin ottaa ja mikä ois paras paikka kun asun täällä joensuun suunnalla... suositelkaapas jos ootte tääl päin käyny!!:) ja sit yks pikku vika...vanhemma... mitäköhän neki sanos.. oon yrittäny äitille jutella siit mut ei se oikee inostunu. no on siit kyl aikaaki jonki verran.. muuuuut. eiköhän ne anna jos sanon et synttärilahjaks haluun luvan ja sit ostan omilla rahoilla. ja heiii jos kehtaisitte sanoo niit hyviä liikkeitä niin olisin super ilonen!!;)

    • angel of darknes

      Juu siis Joensuun suunnalla mm. undercround (itse siellä kävin)
      Itsen tein pikkusena itse ... oli kyllä aika tyhmä idea.

      • miettikääpäs vielä..

        'haluisin huuleen lävärin, mut pelkään noit ' ongelmia ' mitä voi tulla. En halua menettää mun ikeniä tai hampaita 8< ' en mieään ton takii uskalla mihinkään muualle ku korviin. Joo itekki 15 (koht 16) ja korvissa vaan...


    • vastaa jos kykenet

      Miten suuri mahdollisuus huulilävistyksestä on tulla tulehdusta, kasvattaa arpikudosta tai keloidia?? sillä olen itse hankkimassa mutta toi keloidi pelottaa aika kivasti.

      • huulesta läpi

        Niin noi oireet ja viel tuli yks mieleen: Miten nopeesti se umpeutuu? Onko eroja jos tekee itse (nuppineula tai vastaava) ja sen välillä että teettää liikkeessä? Onko tulehdus tai keloidi yms. vaaralla eroo??? Kertokaa jos tiiätte... hintaki ois kiva tietää. Tiiän vaan että 20-30e rajalla liikutaan....


    • mikaelabest

      nii et mä oon 11 v ja mä aijon ottaa huulikorun mut mulla on hirvee neula kammo nii et tahon tietääsattuuks se paljon ?? voiko huulen puuduttaa siks aikaa ??? ja kuinka kauvan se kestää ???
      pliis olis kiva jos joku vastais näihi .

    • mmmh

      Jos te pelekäätte niitä lävistyksiä ja niiden seurauksia, nii turha mennä laittamaan.. Joo mee ite tekee nuppineulal, nii siitä ei mee edes koru läpij ja sille, tokiha sitä saa kokkeilla..;)

      Ja sää 11v en usko et sulle ees aletaa mitää tekee, nii en jaksa ees vastata sun kysymyksii..:)

    • jokuvaa45435646

      vetäytyykö ikenet niin paljoo jos on muovinen tappi? eiks ne vaurioidu enemmä jos ei oo muovist? :o

    • llaauurraaaa

      Mulla on ollu ehk reilu vuoden oikeel alahuules. Ei sattunu yhtäään (tai ehk vähä nipisti ja vähä turpos. Siis tappia tykkään vaan pitää :) Kun olin menos ottaa tätä, hermoilin iha sairaasti x) Mutta turhaan :)

    • ---mari---

      Oon nyt parisen vuotta harkinnu huulilävistystä tohon alahuuleen keskelle, ja oon tullu siihen tulokseen että haluaisin sellasen. Tiedän miten sitä lävistystä hoidetaan, tiedän paljon se maksaa ja tiedän lävistyksen riskit. Mulla on vaa yks ongelma: äiti. Se ei lupaa sitä lävää mulle :( Miten saisin äitin suostuteltua lupaamaan mulle sen lävärin?

    • :)

      mä vedin ite kaks ala huulee eikä sattunu yhtää paitsi se kalvo kohta!

    • -->

      Oon ottamassa kesällä alahuuleen korua ''lävistystä'' The Clinic liikkeessä lahdessa. Sisko on ottanut siellä kulmakorun,napakorun ja tatuoinnin ja kaveri on ottanut siellä nenäkorun ja siskon poikaystävä ison tatuoinnin. Elikkäs se tuntuu turvalliseltapaikalta ottaa se koru. Siis kun olen 11 :D ja oon halunnu jo vuoden jotain lävistystä ja nyt kesälläsitten saisin ja haluisin kyllä renkaan mutta se sellainen nappi pyöreä pallo on kait vähän helpompi hoitaa? Pystyykö siihen palloon sitten vaihtamaan renkaan kun se koru on ihan kunnolla parantunut?

      • huuliqq

        mäkin haluisin huulikorun ja oon 11.v :D että kyl siihen minust pystyy vaihtamaan renkaan kun se on parantunut 4-5 viikossa :)


    • PIIKKIKAMMO

      HEI MULLA OLIS PARI KYSYMYSTÄ

      PYSTYYKÖ SEN HUULEN PUUDUTTAA LÄVISTYKSEN AJAKSI ?
      KAUVAN SE KESTÄÄ NOIN SUUNNILLEEN ?
      JA MIKÄ OIS HYVÄ PAIKKA KÄYDÄ OTTAA SE LÄVISTYS ???

    • -->

      Itse sen lävistyksen laittohan ei kestä juurikaan minuuttia jos kaikkisujuu normaalisti.

      Ei ne sitä huulta puuduta koska se kipu kun sen neulan siitä huulesta työntää niin on niin nopee ihan sekunnissa menee se neula siitä huulestaläpi et vähän vaa nippasee :)

    • huuliqq

      samoin

      • -->

        Juu mun kamu otti 12 v:nä napakorun et luulis et saan sen huuölikorun eikä sillein varmaan ees satu vähän vaa nippasee ;DD


    • nänänänänäää

      joo tiedän että oon maailman tyhmin ihminen mutta kuitenkinn :--D

      mulla on ollu huulikoru 3 vuotta, tämmönen perus labret vasemmalla.
      ja se on tehty AMPUMALLA.. ko mun kaverilla on sellanen oma korvienrei'itysampumisjutska, ni kerra oltiin vähä tyhmiä ja tehtiin sellane mulle.
      mutta se ei tulehtunu ikinä, ei sattunu, on niin siisti ku olllajavoi eikä mitäänmitään ongelmia ! tykkään tästä ♥

    • Joo oon viisas

      Mun mielestä paras tapa on ottaa ku on ollu hammaslääkärissä paikattavana takahammas. Sielä ne puuduttaa ja sit ei satu ku pistää.

      Saan täs kesäl nyt vihdoin toho alahuulee vasempaan kamunka amennää ottaa samaa aikaa ja tietenki vanhempi mukana
      ikää on 14

    • HUULIKORU <3 <3 <3

      Mä otan parinviikonpäästä oikealle huuleen lävistyksen, mutta pelottaa et se sattuu mutta mitäpä siitä pienestä kirpaisusta sitten . Toivottavasti kirpaisu on sen arvoinen :D

    • huuli läväri <3 <3

      se riippuu ihan tekiästä. Jotkut voi laittaa jo 10 vuotiaille toiset taas 18 vuotiaille.Ite oon 11 ja laitan huuleen korun!

    • labret (:

      itselläni on alahuulessa lävistys (: tykkään paljon, ei sattunut hirveesti, nipisti vain :D

    • 4 huuli lävistystä

      ihan ihmisestä riippuu sattuuko yleensä ei hirveesti. mulla sattu enemmän ylä huuleen ku ala huuleen. niiden hinnat vaihtelee kannatta käydä katsomassa eri liikkeiden sivuilta. jos se tulehtuu niin silloin sen joutuu ottamaan pois. se laitetaan ontolla neulalla ei kestä kauan, itse lävistäminen muutaman sekunnin.
      rohkeasti vaan, jos eipäilyttää minkään lävistyksen ottaminen niin silloin en suosittele, ÄLÄ OTA ELLET OLE ASIASTA VARMA!

    • HUULIKORU <3 <3 <3

      siis sit kun on ottanut lävistyksen niin ei saa mennä uimaa vai oonko kuullut väärin ???

      • HUULIKORU <3 <3 <3

        tai siis 2 viikon päästä vasta saa mennä ??


    • --mari--

      Lävistyksen ottamisen jälkeen ei saa uida 2-4 viikkoon. Myös saunominen on sinä aikana kielletty.

    • -sanna-

      ajattelin ite pistää elokuussa lävärin !! mut pelkään kyllä että se sattuu ! mut kyllä mää kai sen kestän ! pakko kestää jos haluan sen lävistyksen !!! :D:D

    • vkolehmainen

      Äskettäin itse otin lävistyksen. Nyt toinen päivä menossa, ja mikäli täällä on edelleen niitä, jotka harkitsevat lävärin ottoa, aamusäryt ehkä pahimpia. Ei mitään sietämätöntä, vähänkuin suonenveto jalassa, sellasta kipuluokkaa ainakin minulla. Mutta sehän on jokaisella omakohtaista. Mätää on jonkin verran nyt ollu, oon vaan puhdistanut ohjeitten mukaan välillä. Varuiksi huuhtelen suun myös aina syönnin ja/tai tupakoinnin ja juomisen jälkeen. Illalla ja aamulla puhdistanu ohjeitten mukaisesti siihen tarkoitetulla puhdistusaineella, ja pari kolme kertaa päivässä huuhtelen ja tarkastan onko mätää, jos on niin se lähtee sit illalla kun pesen korua ja samalla hieman pyöritän. Itselläni on nyt spiraali, oli tarkoitus laittaa tappi mutta huuli kerkesi turvota sen verran paljon, että ei tappi mennyt. Tyttöystäväni teki lävistyksen joten se oli myös ilmaista minulle. :)

      • samakirjoittaja

        Ja yrittäkää olla näpräämättä sitä kielellänne tai hampaillanne. Itse meinaan välillä kielellä näprätä sitä, ja se sit aiheuttaa kipua myös, eli antakaa ihan vain kaikessa rauhassa olla jos ei ole tarvetta käsitellä, kuten just puhdistaminen ja huuhtelu. Älkääkä irrottako ellei ole oikeasti tarvis. Antaa olla sen pari viikkoo, tai pitempään jos näyttää heikon paranemisen merkkejä, sen jälkeen kun turvotus laskenu, voi kokeilla vaihtaa korua jonkinlaiseen mukavampaan. Heti kun turvotus alkanut kunnolla laskea, vaihdan tappiin, koska tämä spiraali on *******ä


    • SS

      suositteleeko kukaan Lahdessa Undergroud & Piercing Storea huulilävistyksen ottoon? Vai mikä olis paras paikka?

    • Joo. Ei. Ehkä.

      äöäöääöäöäöäöD: Haluisin ottaa alahuuleen lävärin, äiti antais luvan, eikä mua pelota se neula/sattuuko se hirveesti ja muutenkin kaikki vaarat tiedän, mutta se pistää miettimään että; Haittaako koru suudellesssa? Tarviiko sitä varoa paljonkin tai miltä se poikaystävästä tuntuisi?
      Mitä teidän kumppanit on tykänny huuliläväreistä?

      • ouna1

        Ite omistan 2 huulilävistystä eikä tähän mennessä poikaystäväni ole sanonut mitään (kysyin tietenkin mielipiteen). Koru ei haittaa suudellessa ellei se ole liian pitkä :)


    • hehhehe2

      tietääkö kukaan lahdessassa mitään hyvää paikkaa missä kannattis ottaa ??
      mun sisko kävi ottaa sellases paikas ku tiina's tattoo ...
      paljon huulikoru suunnillee maksaa ?!

      • ouna1

        lahdessa oon ite käyny 2 eri liikkeessä ottamassa lävistykset (3 lävistystä) Tiina`s tattoo ja underground. suosittelen undergroundia :)


    • hehhehe23

      iik.. viikon pääst torstaina eli 18.8. mä meen sitte ottaa sen huulikorun ja otan ylä huulee :DDD mutta kummassa on vähähemmän riskei ylä huules vai ala huulessa ?
      - hehhehe2

    • huulikoruahamuava

      kysymys ois että laitetaanko rovaniemellä tuccabajassa 14 vuotiaalle huulikorua?

      • huulikoruahamuava

        ja ois mukava jos vastaisitte! :)


      • huulikoruahamuava
        huulikoruahamuava kirjoitti:

        ja ois mukava jos vastaisitte! :)

        vanhemman mukana ollessa


    • labret<3

      Itse nyt olen 12 ja haluan labretin:) äitini sanoi että saan sen,vaikka oli kovasti sitä vastaa..mulla on tosi herkkä kipukynnys:) ja pelkään että lävistys sattuu,kuina paljon se suunillee sattuu?:)

    • hehhehe2

      en tiiä ... lahessa ainaki laitetaan jos huoltaja on koko ajan läsnä ...

      • hehhehe2

        no ei se kuulemma satu kauheesti ja sattuu vaan sen hetken tai no mun sitä on vielä vaikee sanoo ku torstaina on vasta laitto :))) mä aattelin ottaa sitteki ala huulee :D mihin te aattelitte ottaa ?


    • Huulikoruahamuava

      Mä aattelin ottaa alahuuleen..jos joku tietäää rovaniemen tuccabajasta että laitetaanko siellä 14 vuotiaalle kun on huoltaja mukana! Kiitos jo valmiiksi!

    • hehhehe2

      aa niimäki :D sun mitää käydä kysyy sielt liikkeestä :))
      iik.. mua jännittää ku torstaina mulla se sitte on ala huulessa :D

    • iiba

      ei se satu.vähän vaan kirpasee.eikä maksanu paljon.otin puol vuotta sitten eikä tulehtunu vaikka tehtiin ite!!

    • Lady114

      sattuuuko jos on huulikoru ja syö

      • lady114

        minkä ikäset saa ottaa huulilävistyksen1


      • lola12345
        lady114 kirjoitti:

        minkä ikäset saa ottaa huulilävistyksen1

        mä oon ykstoista ja haluisin huulilävistyksen mut en tiiä antaako äiti mun ottaa.
        haluisin oikeelle ja vasemmalle huulikorun


    • secret84

      Ite otin muutama pvä sitten Madonna-lävärin. Ite laitto ei tuntunu miltään muulta ku nipistys :) Mulle vaan laittoivat liian lyhyen korun ja se kun turpoaa vähän niin puol korua on ihoon uponneena :/ Toivotaan et huulen turvotus laskee pian. Ja oon huomannu pientä "mädän" näköstä tulevan lävistyksestä vaikka todella hyvin olen puhdistellut lävistystä. Joka on kuulemma myös normaalia eräiden sivujen mukaan. Punoittaa hieman vielä, mutta pyöritellessä ei tunnu mitään.

    • Tahtoo huulilävärin!

      Mäki haluisin ottaa mut luulen että äite ei suostu.. Isä varsinkaa! Oon siis vasta 12 vuotta.

      • pahaneula

        Uskon että 12v:n vanhemmat ei ihan suostu :)
        Odotathan vaikka ne 2 vuotta lisää?


    • APUA D:

      Saako 15 v huulilävärin, ILMAN vanhempien lupaa ?

    • janninax

      16v saa yleensä ottaa ilman vanhempien lupaa. Mä otin torstaina huuleen, se ''kipu'' oli niin mitäänsanomaton ja kesti jonku sekunnin tuhannesosan et.. :D Naurettavaa jättää ottamatta sen kivun takia. Ei oo tuntunu jälkeenpäin ollenkaa. Ihan ku ois käyny korvareijän ottamassa.

    • Certumous

      Moi teille 12 - 13v nuorille sekä muille, kyllä se kannattaa odottaa vielä pari vuotta. Kun täyttää 16 saa tosiaankin ottaa omalla luvallaan huulilävistyksen, ennen sitä vanhempien läsnäolo/lupa on oltava. Itse olisin aikoinani ottanut vaikka miten paljon lävistyksiä jos olisin saanut, nykyään olen iloinen siitä että piti odottaa pari vuotta ja ajatella asiaa hieman.

      Otin itse kauan halutun centrer labret lävistyksen (alahuulen keskelle) pari päivää sen jälkeen kun täytin 16. Tuolloin hieman vanhanaikaiset vanhempani eivät lävistyksestäni ilahtuneet, vaikka lopulta siihen tottuivatkin. Omahan on naamani, korukin on suhteellisen huomaamaton.

      Ollessani nuori niin kaverini tekivät itse lävistyksiään, käyttivät samaa kanyyliä monesti. Ja kanyyliähän EI ole mahdollista saada steriiliksi yhden käytön jälkeen, ne ovat syystäkin kertakäyttökamaa. Suun alueella on muutenkin niin paljon hermoja että lävistystä EI KANNATA TEHDÄ ITSE. Jos joku koskaan yrittää tehdä sinulle lävistystä PISTOOLILLA - KIELTÄYDY. Pistooli ei ole hyväksi millään tapaa, eikä sitäkään saa puhdistettua täysin. Taudin saaminen on vain yksi monista vaaroista tuolloin, lävistystä ei ikinä pidä ottaa ellei neula ole steriili.

      ITSE LÄVISTÄMINEN menee nopeasti ja helposti, lävistäjä merkkaa tussilla oikean kohdan ja varmistaa että lävistys todellakin tulee siihen mihin sen haluaa.

      LÄVISTÄMISEN JÄLKEEN saattaa tulla hieman verta, eteenkin jos on ohuet huulet, silloin verisuonet nimittäin ovat lähempänä ihon pintaa. Turvotus riippuu hyvin paljon henkilöstä, joillakin saattaa parin päivän ajan olla arat huulet ja toisilla sitä tuskin huomaa.

      JOS KORU TUNTUU LIIAN KIREÄLTÄ on mentävä lävistäjän puheille jotta tämä voi vaihtaa korun pidempään. Aloituskoru on aina hieman liian pitkä, jotta turvotustilaa olisi. Aloituskorun voi vaihtaa lävistyksen parannuttua, tämäkin riippuu hyvin paljon ihmisestä ja hänen kehostaan/elintavoistaan mutta useimmiten aloituskorun voi vaihtaa pidempään jo 2-4 viikon kuluttua.

      "APUA! KORUNI OTTAA KIINNI HAMPAISIIN SYÖDESSÄNI!" Kuten jo mainitsinkin niin aloituskoru on hieman pidempi, on hyvin yleistä että ärsyyntyy koruun ensimmäisinä päivinä sen oton jälkeen. Koruun tottuu, ja syömäänkin pystyy ihan normaalisti vaikka se alkuun saattaakin vaikuttaa hieman ongelmalliselta.

      "SATTUUKO LÄVISTYKSEN OTTAMINEN?" Se riippuu täysin omasta asenteestasi, jos olet varautunut hirveään kipuun niin se tuntuu monin verroin pahemmalta kuin mitä se oikeasti on. Koko toimenpide ei kestä edes minuuttia, jos olet neuloja pelkäävä ihminen niin suljet vain silmät ja se on ohi hetkessä. Jokaisella meistä on erilainen kipukynnys!

      Huulikorun TULEHTUESSA KORUA EI MISSÄÄN NIMESSÄ (!!) SAA OTTAA POIS. Jos korun ottaa pois lävistyksen ollessa tulehtunut niin haava sulkeutuu ja tulehdus jää ihon sisään. Jos lävistys tulehtuu on syytä mennä lävistäjän puheille HETI, he ohjaavat tarvittaessa lääkärille ja neuvovat.

      PARANEMINEN kestää noin 1-3 kuukautta. Ensimmäisen viikon aikana saattaa tulla valko/keltaista hieman pahanhaisevaa nestettä lävistyksestä, se on täysin tavallista eikä missän nimessä mätää. Kunhan perushygieenasta huolehtii kunnolla niin tulehtumisriski on pieni.

      "TAPPI VAI RENGAS?" Ennen lävistyksen ottamista sinun kannattaa ajatella, millaisen lävistyksen tahdot ja millaista korua aiot käyttää. Tapin kanssa huuli parantuu huomattavan paljon nopeammin, vaikka se kylläkin renkaallakin paranee.

      HUULILÄVISTYS PITÄÄ PESTÄ vähintään kaksi kertaa päivässä, varmista että peset kätesi huolella ennen kuin kosket tuoreeseen lävistykseen. (Pelkkä vesipesu ei riitä, käytä saippuaa!) Vahvat suuvedet/alkoholipitoiset suuvedet ESTÄVÄT/HIDASTAVAT paranemista. Useimmiten pelkkä vesipesu riittää, on hyvä pitää lävistystä lämpivän & valuvan veden alla noin 2-3 minuutin ajan jotta iho pehmenee ja kuivuneen ihokudoksen saa poispyyhittyä.

    • Certumous

      IENONGELMIA/RASITUSTA SUUSSA? Lävistyksen ollessa tuore niin suulla kestää hieman tottua uuteen koruun, jos se käy liian rasittavaksi tai ienongelmia on havaittavissa niin koru kannattaa vaihtaa muoviseen. On olemassa bioflex-materiaalista tehtyjä koruja, ellei muovi houkuta niin on olemassa useita ienystävällisiä koruja jotka ovat muovisia ainoastaan sisäpuolelta. Bioflex on myös hyvä allergikoille. (Muistathan, ettei aloituskorua pidä vaihtaa ennen paranemista!)

      JOS TUPAKOIT niin sinun pitää huuhdella suusi jokaisen tupakan jälkeen parin ensimmäisen viikon aikana lävistyksen ottamisesta. Suu on myös hyvä huuhdella aina syömisen/juomisen jälkeen jotteivät ruuanjämät jää lävistykseen.

      VÄLTÄ NÄITÄ ensimmäisen viikon aikana:

      Sitrushedelmät, maitotuotteet, tupakoiminen, ilmakalvokontakti: Toisen ihmisen bakteerit (pussailua/oraaliseksiä ei suositella parin ensimmäisen viikon aikana tulehdusriskin takia, varautukaa!), voimakkaasti maustetut/kirpeät ruuat ja juomat.

      KOITA OLLA HIPLAAMATTA TUORETTA LÄVISTYSTÄSI! Käsissäsi on miljoona pöpöä, joten muistathan olla tarkka hygieenan kanssa.

      EIKÄ SITÄ ALOITUSKORUA TOSIAANKAAN PIDÄ VAIHTAA LIIAN AIKAISIN! Vaikka kuinka rasittaisikin ja tekisi mieli laittaa se siisti, uusi koru niin ei kannata. Antakaa lävistykselle aikaa parantua kunnolla. Minimiaika ennen ensimmäistä vaihtoa on noin kuukausi. Liian lyhyt koru ilman turpoamisvaraa aiheuttaa paljon ongelmia.

      Saanen vielä muistuttaa ienongelmista, ne on otettava vakavasti ja lävistäjän/terkkarin kanssa on syytä puhua heti kun semmoisia ilmenee. Eikä kannata hätäillä jos ensimmäisen viikon aikana tulee hieman nestettä tai kuumotusta/rasitusta suun alueella, kropalla kestää tottua uuteen koruun ja paraneminenkin on vasta alkuvaiheessa!

      ps. craxy-factory.com :ista saa TODELLA halpoja ja hyvälaatuisia lävistyskoruja.

    • Certumous
    • läväriii

      kuinka iso mahollisuus on et huulilävistys tulehtuu pahasti? voi olla et se on mainittu jo aikasemmin mut en jaksan lukee noi 255 viestii:") ku äiti muuten antais mun ottaa mut se pelkää et tulehtuu ja joudun johonkii leikkauksee tai muuta hölmöö..:P

    • Certumous

      läväriii:

      Jos äitisi on skeptinen niin suosittelen että hän tulee mukaasi lävistäjän luokse!

      Kunhan hoidat lävistystäsi kunnolla niin tulehtumisriski on pieni. Ottaessasi lävistyksen saat lähes poikkeuksetta mukaasi hoito-ohjeet joita tulee noudattaa. Eri lävistysliikkeiden sivuilta löytyy paljon tietoa lävistysten hoidosta.

      "Lävistyksen paraneminen on yksilöllistä. Siihen vaikuttavat hygienia ja oman kehosi toiminta. Noudattamalla kärsivällisesti hoito-ohjeita, saat parhaan mahdollisen lopputuloksen."

      • lävärii;)

        joo, kiitos vinkistä mut kaiken oon kerton sille jo monta kertaa;) ja sit viel sen mielest on noloo mennä näin nuoren (oon 13v.) kans lävistysliikkeesee.. mun mielest siin ei oo mitää noloo!


    • jepaaaaaaaaaa

      http://www.wormz.org/hoito.html

      tos ois aika hyvät ohjeet:D ja toi crazy-factory.com on ihana, kelasin eka et iha saatanan korkeet postimaksut tms ku nii älyttömän halpaa mut ei, alle femman postikulut suomeen!! :D suosittelen!

      • jeajeaparaspaikkkka

        jep, itekki tilasin viimeks sieltä ! :D


    • thxsaw

      Voi vitun teinit! Koittakaa jo ymmärtää, että lävistyksen otto sattuu vähän, mutta sen kyllä kestää jos tosissaan tahtoo sitä läväriä! Ei sitä kipua tarvitse pelätä. Jos pelottaa se kipu liikaa, niin älä ota sitä läväriä. Ugh, olen puhunut!

    • Ei satu :)

      mulla ei sattunu yhtään toi lävistyksen teko. tai no, ehkä alle 2sek semmonen pieni särky siinä. mut mulla se parantuminenki oli aika helppo juttu ku ei yhtään turvonnukkaa ja totuin siihe heti. :) tää labret on ollu mulla nyt jonku vuoden, ja toivottavasti on vielä kauemminki. en aio ottaa tätä ainakaa lähiaikoina pois :)

      • Ei satu :)

        nii ja sen viel tohon lisään et jos mietitte nii hirveesti et sattuuks se vai ei nii tää labret ei ollu mitää verrattuna nenäkorun tekoo :D auts.


    • -99 <3

      heij onko oulussa lävistys paikkoja missä? oon 12v haluaisin madeonnan tai siitte vasemmalla aluhuuleen :D äiti lupas mutta mietin vielä kun on utllu katottua videoita eåäonnistuneista ... oon hypänny benjin-hypyn mutta tästä en oo ennää varma :C

      • pertsa

        oot kyllä uharohkee,mä oon hypännyt lentokoneesta ammattilaisen kanssa ja nyt mullakin sama ongelma että mitä jos se epäonnistuu ja oon vaan vuoden vanhemi kuin sinä :))


    • pertsa

      Haluaisin ottaa huulikorun mutta minulla on eräänlainen piikki fobia enkä uskalla laittaa sitä, onko teillä kokemuksia miten pelon voi voittaa vai saako siihen kohtaan laittaa puudutusainetta ennen lävistyksen laittamista? Tuleeko siitä verta?

    • SS

      nyt on mullakin labret. teko ei oikeesti edes tuntunu miltään vaikka hirmusti jännitinkin. huomattavasti kovempi kipu tuli korvanlehtiin tehdyistä reijistä (ampumalla), joten siihen verrattuna oli huulen lävistys täysin tunnoton!
      mulla ei turvonnu huuli lainkaan ja vaihdonkin korun muutaman päivän päästä lyhyempään kun syöminen oli todella tuskallista pitkän korun kanssa.
      eikä minkäänlaista kipua tai muuta outoa tunnetta ole huulessa ollut, ihan kun koru olisi siinä aina ollutkin!
      en todellakaan kadu korun ottoa :)

    • huulikorunottanut

      Kävin tänään ottaan huulilävistyksen tuolla Igor's tattoossa ja nyt huomasin et huuli on sisäpuolelta sellanen ''mustelmainen'' onko ihan normaalia?

      • kk

        juu on normaalia, miäki kävin igor's tattoos ottamas:) mulleki tuli se sellanen mustelma sinne limakalvolle mut se on nyt jo hävin 6vk sitte otin tän.


    • Älä laita

      Älä laita !
      Se on törkeän ruma !
      Kukaan mies ei tykkää !

    • ei tippa tapa

      Kyllähän se tieteski vähäsen turpoo, mut oikein kun hoitaa niin ei se mihinkää tulehdun tai mitään. kannattaa ettii jos ois lävistys harjottelijoita ni tulee ilmaseks reikä naamaan. Ittelläni huulessa 2 ja kulmassa ja kielessä eikä mikään oo tulehtunut kun on oikein hoitanut :D

    • anskuliinos

      Itelläni ollu huulikoru nyt päälle puoli vuotta,mitään ongelmia ei ole ollut ja menny tosi hyvin.Lävistäminen ei sattunu melkein yhtään kunhan nipisti vaan:) en oo mitenkään koskaan korua hoitanu vaikka pitäis mutta silti on ihan normaali. suosittelen(;

    • urkkija

      ois kiva tietää et onks se tän sivun tekijä ottanu sitä lävärii.. ei täs oo menny ku 8 vuotta.. :D

    • AUTTAKAAAA MUAAAAA!!

      Mä haluaisin ottaa 12 vuotiaan lävistyksen. MUTTA en tiiä miten saan äitin ja iskän suostuu siihe. joten voitteks kertoo pari vinkkii mulle miten vanhemmat saa suostuu siihen et voisin ottaa lävistyksen?

      • ouna1

        Olet aika nuori ottamaan lävistyksen? mutta kun odotat pari vuotta niin uskon että johonkin yhteisymmärrykseen päästään
        !


    • tyttöööäöäöää :DD

      joo siis määki oon 12 täytän 13 tänävuon
      ja mä haluisi madonna äiti ja iskä antaa ottaa kysyinki viimeks tnää mut en tiiä uskallanks ku mietivaa ain et mitä jos se epäonnistuu ://

    • lävistyksen ottanut

      minulla ollu jo 3 päivää, eikä kipua tai polttelua. Ainut ongelma ku huuli turpos, mitää syyä keittoja pillillä ja juomises sama homma :)

      • lävistyksen ottanut

        ps. otin renkaan huulen oikealle puolelle, tuntuu kuin olisi ollu hammas lääkärissä. Otin samalla tatuoinnin kyynärpäähän, tatuointi sattu enemmän kuin lävistys :)


    • Hei, mie oon aika vasta laittanut huulikorun. Se neula sattuu vain vähäaikaan ja sit se on ohi, joillakin sattuu ne piheet.. :)

    • 12v

      mäki haluisin ottaa sen lävistyksen alahuuleen haluisin kaikista eniten sen snakebiten mut kyl se tavallinenki käy mut ei vaa noi vanhemmat suostu äiti sanoo et jos haluut kolmevuotta nii saat mut haluun ny nii tietääkö kukaa että tos kokkolas toi iguana tattoo tai joku tollanen et kuinka vanhalle laittaa huulikorun vanhempienluvalla

    • 12v

      nii ei se iguana tattoo vaa iha joku et sanois nimen kokkolast

    • ronjapetriinajeejee

      kuinka kauan menee et toi ei satu enää sen laittamise jälkee ? laitoin tänää ton korun ja olis kiva tietää kans et millo voin vaihtaa sen esim . iha tappii ko mulla on nyt tässä rengas ! :)

      • ouna1

        Hyvä kysymys!

        ite pidin alotus korua vähän päälle kuukauden ennenkuin uskalsin ottaa sen pois ja itse lävistäjäkin suositteli et minimis ainakin pitäis sen kuukauden ilman et ottaa kertaakaan pois jne. ja jos se on vielä kuukauden jälkeen kipee (mikä voi olla mahdollista) nii anna olla sit toinen kuukaus viel :)


    • ÖÖJOO

      meneekö hampaat ja ien huonoksi helpommin renkaalla vai tapilla?????

      • ÖÖJOO

        ja sit viel et miten pitkäks aikaa sen korun voi ottaa pois ilma et umpeutuu ku on jo parantunu?


    • aattelinittekki
    • 12v joku :D

      Onko 12- vuotias liian nuori ottamaan huulilävistystä?
      Olen itse nyt 12v.

      • ouna1

        12 vuotias voi ottaa huulilävistyksen,mutta alle 18 vuotiaana täytyy olla huoltajan lupa. Ite oon 16 ja mulla on 3 lävistystä. liikkeessä pyydettiin vanhempien/huoltajien lupaa niin kaikki oli siinä. Se on sitten mielipide kysymys kuinka nuorelle sopii lävistykset.


    • Lisää lävistyksiä

      Itselle ei sattunut. Jännitti kyllä aikalailla, mutta nopeasti oli ohi eikä edes käynyt niin kipeää mitä ajattelin.
      Itselläni kaksi huulilävistystä maksoi yhteensä 80e, riippuu tietenkin paikasta missä käyt sen hakemassa vai laitatko itse. Paikassa missä kävin sain valita otanko renkaat vai tapit, renkaat olivat kalliimmat.
      Onhan se mahdollista, mutta minulla ei ainakaan tulehtunut. Ei ole tulehtunut kertaakaan.
      Lävistäjä puhdistaa huulen ensin, sen jälkeen merkkaa paikan mistä pistää läpi, lävistäjäni antoi minun ainakin varmistaa/neuvoa peilin kautta onko merkki oikeilla kohdin (otin snakebitet, eli katsoin onko kummatkin suunnilleen samalla kohtaa.) Sitten huuli otetaankin pihtien väliin ja neula pistetään läpi, badum tss!
      Ongelma mikä itsellä ilmeni oli varmaan syöminen. Puraisin aika monesti huulikorun tapista ja se kyllä sattui ja kyynel tuli kyllä välissä silmään :D

    • Nekow

      Hellurei! :))
      Haaveilisin kanssa huulikorusta ja haluaisin ehdottomasti renkaan/hevosenkengän. Sillä siis kestää pidempään parantua? Tietäiskö joku et kuinka paljon pidempään?

      Oon siis 14 vuotta ja pitäis vielä äidiltä kysyä asiasta, josko lupa tulisi. Mutta onko rengas/hevosenkenkä miten paljon tiellä ihan normaali elämässä? Kun olen partiossa aktiivisesti mukana ja mietin, että haittaako se paljonkin metsässä oleskelua. Kokemuksia, mielipiteitä?

      Ja sitten vielä sitä, että kun sitten joskus ehkä mahdollisesti lopulta otan sen korun pois ja jos se menisi umpeen, niin eiks se arpi kuitenkin olisi vain sen reijän kokoinen? Eli ei paljon mitään. Vai miten on?

      -Kiitos ja kumarrus jo valmiiksi, niille jotka viitsivät vastata. :)

    • gddddd

      ensimmäiseks koruks kannattaa valita tappi jossa on sen verran pituutta et on varaa turvota. sitten kun se reikä on parantunu ihan kunnolla, voi vaihtaa siihen sen renkaan/hevosenkengän (: mulla on ollu hevosenkenkä huulessa pari kuukautta, eikä se vaikeuta mitenkään elämää. mulla toi reikä on just sopivassa kohassa, et rengas ei hankaa ikeniä enkä mä ees huomaa sitä, vaikka se onkin iihan vähän liian iso c:
      luulisin et huulikorusta jää vaan ihan pieni jälki jos sen ottaa pois

      • Nekow

        Oukei. :) Kiitos tästä, sitten voisinkin mennä äidin puheille. ;))


    • ÖÖJOO

      miten pitkäks aikaa sen korun voi ottaa pois ilma et umpeutuu ku on jo parantunu? Vai voiks sitä ollenkaa ottaa pois esim. kolme tuntii niiku et en meinaa et ottas ees kuukaudekskaa sitä pois

      • BooBoom

        Riippuu ihan ihmisestä. Joillain tuntuu menevän jo muutamassa tunnissa umpeen, toisilla kestää olla useita päiviä ilman korua. Sen näät vaan kokeilemalla.


    • ÖÖJOO

      no mut seki jo riittäs iha hyvi jos pari tuntii kestää et ei umpeudu et en aikois ees päiväks ottaa pois.
      Ja kiitti vastauksest :D

      • ÖÖJOO

        mites sen voi kokeilla miten pitkää kestää et umpeutuu ku sittehä jo kokeilee nii sit se umpeutuu ja pitää uudestaa hankkii siihe se reikä


    • ÖÖJOO

      Joku vois vastata!!!! Kiitos :D

    • wwww1

      Kävin 16-vuotiaana laittamassa lävistäjällä huulikorun tuohon alas keskelle. Lävistäminen oli järjettömän kivuliasta ja tuskallista ja pyörryin. Aiemmin olin siis ottanut 7 korvista (osa itse tehtyinä, osa liikkeessä) ja kulmakorun eikä niiden kanssa kipu vaivannut.. Huuleen siis laitettiin rengas ja huuli turposi ja tulehtui. Rengas puristui turvonneen huulen ympärille ja sain uuden top-kipu kokemuksen. Lopulta jouduin ottamaan korun pois. Reikä umpeutui ja seitsemää vuotta myöhemmin edelleen suun sisäpuolella tuntui "tunneli" ja ulkopuolella näkyi pieni reikä. Ei häirinnyt ollenkaan ulkonäköä mutta nähtävissä silti. Nyt sitten laitoin itse vängällä reiän uudestaan läpi ja laitoin tapin, parani paljon paremmin ja olen antanut korun olla! (: nyt siis otettuna lisää lävistyksiä ja tatuointeja ja vieläkin huulikoru on ollut ehdottomasti pahin! Saa nähdä mitä sanon parinpäivän päästä kun tulee nänniläväri..

    • ÖÖJOO

      JEE!!! Sain tänää huulilävärin se sattu vaa ku se laitettii eli pari sekunttii ja nyt vaa vähä särkee :D

    • 13-tyttö

      Haluisin ottaa huulikorun toho huulen yläpuolelle, mut miut pelottaa et se sattuu ja se et koru pilaa hampaat tai ikenet, sillei et se hankais ne pilalle. Miu sisko sano et sillee voi käyä, pelottaa iha hirveesti.....::D

    • Huuuii

      Oon 12 ja oon halunnu jo pitkään huulilävistyksen alahuuleen.muttä äitini ei anna ottaa. Kun hän luulee että pilaan ulkonäköni sillä. hän ei anna minun edes venyttää korvalehtiäni.mua ei pelota että se sattuu . Tuntuu etten saa olla oma itseni. Kunmlävistykset on mun tyyli.

    • haluun vaan tietää

      Mikä on melko normaali huulilävistys koko

    • merelli00

      tietääkö joku jotain lävistys paikoja turusta tai raisiosta

    • merelli00

      tietääkö joku jotain lävistys paikoja turunssa tai raisossa

    • ei satu yhtää

      ei satu paljon yhtään, tyyliin paarman purema. makso jtn 45€ duck's tattoo:ssa. ei pitäis kauheen helposti tulehtua jos vaan jaksat juoksevan veden alla huuhtoa vähintää kaks kertaa päivässä ja sit purskutella aina kun oot syöny jtn. tollanen video löyty siitä miten laitetaan mutta ei kannata kattoa jos pahaa tekee --> http://youtu.be/2dfufJD_5NE eli ensi merkataa paikka mihi haluut sen ja sitten lävistäjä ottaa pihtiotteen huulesta ja tökkäsee piikin läpi, helppoa ja hauskaa :) ongelmia ei oo viel tullu vastaa... pari ekaa päivää tuntu niinku ois jotain ylimäärästä suussa koko ajan ja muutaman kerran syödessä otti alahampaat siihe tappiin kiinni, ei tuntunu kivalta. sit viel vinkki, sano lävistäjälle että jos haluaisit joskus pitää rengasta siinä, sitten kohta katotaan oikeeseen paikkaan, parantumisen aikanahan kannattaa käyttää tappia joka on vähä normaalia pidempi turpoamisen takia, tapin voi vaihtaa lyhyempää kun turvotus hävinny ja pitkä tappi alkaa häiritsemää :)

    • retartedhanna

      Heei (:
      Mullakin tässä huulikorun odotusta (:
      mulle on lupailtu ettäku täytän 15 ni sitte mennää mulle syntymäpäivänä hakee lävistys tuohon vasempaan alahuuleen, eikä siis tuohon kyseiseen 15-vuotispäivään ole enää kauaa (: (tai sitte nenäkoru en oikee osaa päättää vaikka on ollu tässä aikaa pohdiskella tuotakin.) no mutta kumminkin vähä mietityttää ettäku huulikorun kannalla tässä ollaan enemmän ni sattuukoha se huulikorun otto sitte enemmän :o
      btw; mulla törkee neulafobia ja monesti pyörryn ja oksennan jo verikokeestaki. taitaa mulle pakostaki tulla kyynel silmää sitte siinä penkissä ennenku ees on neula lähelläkää :D mutta kai se sitten on sen arvosta.
      nooo ajattelin kumminkin että sitten kun pääsen ottamaan sen ni voisinpa vaikka tulla tänne satuilemaan sitte senkin reissun (:

      • retartedhanna

        ainiin ja siis olen kyllä perehtynyt näihin kunnolla :D että lukenut olen kyllä jos jonkin sortin tekstejä


    • Tumdidum

      Ite kävin eilen ottamassa ihan ensimmäisen lävärin (jos korviksia ei lasketa) eli labretin :) Ja omasta puolesta voin sanoa että sattu aika pirun kivasti ja pökerryin sen jälkeen. Myös tää jälkijomotus on aika tuskaa samoin kuin syöminen.
      Eli uskoin mun veljeä joka sano että ei satu mutta kyllä se sattuu.
      Siltikään en kady päätöstäni (ainakaa vielä...) ^-^'

    • lävistys

      Oon 11v ja ajattelin ottaa vasempaan alahuuleen huulikorun. Niin mitä ootte mieltä voinko ottaa sen jos haluan vai pitääkö mun ajatella mitä muut tykkää?? Ja mua ei enään jännitä sen otto kun luin ettei se satu!!!

    • otinlähiaikoin

      Niin, otin itse 2pv sitten huulikorun. En edes tajunnut, että se neula meni huulesta läpi.. Eli ei sattunut yhtään, ja omistan TODELLA matalan kipukynnyksen, joten ihmettelen miksi ei sattunut. On tää viel aika arka, muttei kuitenkaa ihan älyttömän kipeä. :)

    • bhkgfyk

      Laitatin labretin, mielestäni tuntemusta kuvaa täydellisesti ampiaisen pisto, kivun kesto ehkä kaksi sekuntia, joten kaikki vaan rohkeasti ottamaan korua :) Olen todella piikkikammoinen ja kipuherkkä, mutta kokemus ei ollut ollenkaan huono!

    • minävaaan

      ei sattunut ainakaan mulla, eikä tulehtunut. elisiis lävistäjä laittaa neulan huulesta, ja korun paikalleen :) ei mulla pahemmin turvonnutkaan huuli. muista puhistaa aina ruuan jälkeen ja illoin sekä aamuin :)

    • Jeesuspanini

      14vuotta vanha ketju mutta ihan hyödyllistä tietoa ja kiva lukea muiden kokemuksua :)

    • Eleglya

      Mulla o Snikes bitetit otin ne kyllä eri kerroilla, toinen lävistys turpos sellasaseks botox huuleks :D :D vaikea vastata että sattuuko se koska kaikilla o erillainen kipukynnys, toinen maksoi 40e ja toinen 45e.

      Eikä missään nimessä saa mennä tökkimään ite niitä reikiä jos ei ole alan kokemusta.

    • Anonyymi

      Hei,itse mietin ihan samaa. Sattuuko ?tulehtuuko? Ja mikä sen lävistyksen nimi on

    • Anonyymi

      Huulikoru turpoo aluksi ja on todella kipee ainaki viikon pari ja turvotuskin laskee pikku hiljaa kunnes on kunnossa kannattaa oottaa rauhassa että koru paranee. Laittaminen vähä kirpaisee Mut parantuminen on vaikeempi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe