Samsung Galaxy 551 kokemuksia?

pk-yrittäjä

Yrityskäyttöön olis kapula aikeissa hankkia. Kyseinen kapula tuntuu olevan loppu sekä markantalosta että gigantista ja muilla ei ole valikoimissa netin perusteella...?

24

3418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • V

      Tuo puhelin tulee myyntiin tässä lähiaikoina. Piti tulla jo marraskuun aikana. Olen itsekkin tuota puhelinta katsellut aika paljon ja yrittänyt etsiä testejä, harvassa vielä kun ei ole myynnissä. Yksi kohtuullisen kattava testi: http://www.phonearena.com/reviews/Samsung-I5510-Review_id2538 , jonka olet varmaankin jo lukenut. Youtubesta löytyy myös videoklippiä.

      Löytyy myös Verkkokaupasta, CDON:sta sekä muutamista muista nettikaupoista.

      Jos jollain tietoa, että onko tämä puhelin tulossa jollain operaattorilla kytkypuhelimeksi niin laittakaahan tietoa!

    • avauhkon

      Itse ostin Samsung Galaxy 551n 23.12 ja 10 tuntia kesti, että lakkasi kokonaan toimimasta. Ei tunnistanut enää sim-korttia ja käynnisti itseään uudestaan ja uudestaan. Huollossa tällä hetkellä. Että sellasia kokemuksia on ainakin allekirjoittaneella. 10 tuntia toimi kyllä aivan mainiosti ja käytettävyys ja ominaisuudet oli ihan huippuluokkaa. Jos on vaan mun puhelimessa kyseinen vika, niin ei voi moittia muuten.

      • V

        Itse tuli kanssa jouluksi ostettua tämä 551 ja sama ongelma. Akku tyhjeni, lataukseen, päälle ja tämän jälkeen sekosi täysin. Ei tunnistanut SIMiä ja käynnistyi uudestaan ja uudestaan. Puhelin kanssa huollossa nyt.

        Ilman tätä "pikkuvikaa" puhelin vaikutti todella pätevältä laitteelta. Katsotaan nyt mitä huollossa/huollon jälkeen tapahtuu...


      • avauhkon
        V kirjoitti:

        Itse tuli kanssa jouluksi ostettua tämä 551 ja sama ongelma. Akku tyhjeni, lataukseen, päälle ja tämän jälkeen sekosi täysin. Ei tunnistanut SIMiä ja käynnistyi uudestaan ja uudestaan. Puhelin kanssa huollossa nyt.

        Ilman tätä "pikkuvikaa" puhelin vaikutti todella pätevältä laitteelta. Katsotaan nyt mitä huollossa/huollon jälkeen tapahtuu...

        joo tosi mielenkiintosta, että on ihan sama vika... saa nähdä millon tulee huollosta ja missä kuosissa.


      • avauhkon
        avauhkon kirjoitti:

        joo tosi mielenkiintosta, että on ihan sama vika... saa nähdä millon tulee huollosta ja missä kuosissa.

        joo... uuden sain ja sama vika. harmittaa...


    • Eitoimi

      Itse kävin gigantista ostamassa pari päivää sitten tuon puhelimen ja ehdin tunnin verran käyttää sitä, kunnes se sekosi samalla tavalla kuin teilläkin. Vein sen samana päivänä takaisin ja vaihdoin sen uuteen samanlaiseen. Saman verran kerkesin puhelinta testailla, kunnes kävi taas samalla tavalla. Vein puhelimen taas takaisin ja sain taas vaihdettua sen kolmanteen uuteen. Sama juttu kävi senkin kanssa. Sain palautettua puhelimen, enkä uutta halunnut enää tilalle. Aluksi puhelin vaikutti niin lupaavalta ja on siksi harmi, ettei se toiminut.

      Eli jos joku vielä harkitsee tämän mallin ostamista, niin ei kannata, ennen kun on varmistunut sen toimivuudesta!

      • krsu00

        Itse ostin viikko sitten kyseisen puhelimen ja on toiminut moitteettomasti lukuun ottamatta yhtä ylikuormituksen aiheuttanutta jumitusta. en osaa tällä hetkellä mitään muuta negatiivistä puhelimesta sanoa


    • Ei Samsungille
      • V

        Muutama päivä sitten sain vihdoin puhelimeni huollosta. En tiedä kenen piikkiin tämä huollon kesto lopulta menee, mutta onpahan puhelin vihdoin käytössä.

        Muutaman päivän olen ehtinyt käyttämään ja täytyy sanoa, että olen todella tyytyväinen puhelimeen. Hinta/ominaisuus -suhde mielestäni hyvin kohdallaan nyt kun puhelin todella toimii. Ainut suurempi miinus tulee tuosta resoluutiosta, mutta sen tiesi heikoksi kohdaksi jo ostaessa. Muuten pärjää hyvin, mutta osassa sovelluksista (lähinnä widgeteissä) teksti/iconit voivat olla pikselöityneitä kun ovat suunniteltu eri resoluutioille.

        Kuten jo yllä on sanottu, jos saat varmasti toimivan luurin niin voin suositella ostoa.


      • Ville12345
        V kirjoitti:

        Muutama päivä sitten sain vihdoin puhelimeni huollosta. En tiedä kenen piikkiin tämä huollon kesto lopulta menee, mutta onpahan puhelin vihdoin käytössä.

        Muutaman päivän olen ehtinyt käyttämään ja täytyy sanoa, että olen todella tyytyväinen puhelimeen. Hinta/ominaisuus -suhde mielestäni hyvin kohdallaan nyt kun puhelin todella toimii. Ainut suurempi miinus tulee tuosta resoluutiosta, mutta sen tiesi heikoksi kohdaksi jo ostaessa. Muuten pärjää hyvin, mutta osassa sovelluksista (lähinnä widgeteissä) teksti/iconit voivat olla pikselöityneitä kun ovat suunniteltu eri resoluutioille.

        Kuten jo yllä on sanottu, jos saat varmasti toimivan luurin niin voin suositella ostoa.

        Ostin puhelimen viikko sitten ja ihan hyvin on vehje toiminut. Oikeastaan ainoa negatiivinen juttu on, että akku ei kyllä kauaa kestä... Syy tosin saattaa olla jossain asetuksissa?
        Miten muilla, onko akku kestänyt ihan normaalisti? Mulla akku on yhden päivän käytön jälkeen jo latauskunnossa, vaikka en edes puhuisi paljoa.

        Yksi GPS:ään liittyvän asetuksen löysin, jossa sanottiin sen kuluttavan akkua, joten otin sen pois päältä.

        Miten tuo netti muuten toimii, pitääkö selain sulkea jotenkin erikseen vai riittääkö että menee valmiustilaan siitä keskimmäisesta navi-näppäimestä??

        Kiitokset jo etukäteen!


      • slaner

        Kävi 551:n kanssa äsken sama juttu, mutta sain sen toimimaan.

        Puhelin jumitti ja alkoi bootata itseään. Boottien välissä vehje toimi n. 10 sek ja senkin jähmeästi kuvakkeita lataillen ja ilman taustakuvaa.

        Luin tuon ylläolevan linkin ja kappas vain, ongelma ilmene juuri kun puhelin oli latauksessa (usb) ja yksittäinen herätys/hälytys asetettu (kello aplikaatiolla, asettaen yksittäinen hälytys 30 min kuluttua). Jumi ilmeni hälytyksen aikaan.

        Homma korjautui käynnistämällä (boottausten välissä) kellon ja poistamalla hälytys (täppä pois edestä).

        Toimii nyt yhden bootin jälkeen ihan normaalisti.


      • Ville12345
        slaner kirjoitti:

        Kävi 551:n kanssa äsken sama juttu, mutta sain sen toimimaan.

        Puhelin jumitti ja alkoi bootata itseään. Boottien välissä vehje toimi n. 10 sek ja senkin jähmeästi kuvakkeita lataillen ja ilman taustakuvaa.

        Luin tuon ylläolevan linkin ja kappas vain, ongelma ilmene juuri kun puhelin oli latauksessa (usb) ja yksittäinen herätys/hälytys asetettu (kello aplikaatiolla, asettaen yksittäinen hälytys 30 min kuluttua). Jumi ilmeni hälytyksen aikaan.

        Homma korjautui käynnistämällä (boottausten välissä) kellon ja poistamalla hälytys (täppä pois edestä).

        Toimii nyt yhden bootin jälkeen ihan normaalisti.

        ..ettei muita ongelmia ole ollut kuin akun heikohko kesto, niin tietenkin tapahtui illalla juuri noin mitä slaner sinullekin. Herätys oli asetettuna ja känny latauksessa (seinässä), niin alkoi yhtäkkiä boottailemaan itseään. Ei auttanut akun irtiottaminen, ja tosiaan oli boottausten välillä juuri sen 10 sek päällä, mutta kuitenkin välillä niin jumissa ettei kosketusnäyttökään toiminut. About kahdeksannella yrityksellä sain otettua herätyksen pois päältä, ja seuraavan boottauksen jälkeen toimi normaalisti.

        Tietenkin piti koittaa vielä toisen kerran, kun ajattelin että ongelma hoitui noin. Asetin herätyksen ja laitoin kännyn lataukseen, mutta parin minuutin kuluttua alkoi taas boottailemaan itseään... Ja sitten varmaan kymmenennellä yrityksellä sain herätyskellon pois päältä..

        Kolmatta kertaa en enää viitsinyt yrittää, vaan kaivoin pöytälaatikosta perinteisen herätyskellon :D
        Slaner: olisi kiva tietää, että miten känny toimii kun seuraavan kerran yrität samanaikaisesti ladata ja käyttää herätyskelloa?

        Ostin kännyn viikko sitten, ja se on aikaisemminkin ollut yöllä latauksessa niin että herätyskello on ollut asetettuna, miksiköhän nyt sitten alkoi sekoilemaan..

        Tuosta akun kestosta vielä:
        luonnollisesti kaikki wi-fit ja bluetoothit on pois päältä, kuten myös ruksit pois "kaytä langattomia verkkoja" ja "käytä gps-satelliitteja" -kohdista. Löysin joltain keskustelupalstalta vihjeen, että voi ottaa pois päältä "Käytä pakettitietoja", "Dataverkkovierailu" -ruksit ja lisäksi otin pois tilien synkronoinneista "taustiedot" -ruksin, ettei känny jatkuvasti synkronoi google-tilien yms kanssa.

        Nyt ainakin kännykkä on ollut lataamisen jälkeen valmiustilassa 5 tuntia, ja edelleen akku näyttää 100%. Vaikka en ole puhelinta käyttänytkään, niin aikaisemmin tuossa ajassa akku olisi liki sen 10% vähentynyt..


      • slaner
        Ville12345 kirjoitti:

        ..ettei muita ongelmia ole ollut kuin akun heikohko kesto, niin tietenkin tapahtui illalla juuri noin mitä slaner sinullekin. Herätys oli asetettuna ja känny latauksessa (seinässä), niin alkoi yhtäkkiä boottailemaan itseään. Ei auttanut akun irtiottaminen, ja tosiaan oli boottausten välillä juuri sen 10 sek päällä, mutta kuitenkin välillä niin jumissa ettei kosketusnäyttökään toiminut. About kahdeksannella yrityksellä sain otettua herätyksen pois päältä, ja seuraavan boottauksen jälkeen toimi normaalisti.

        Tietenkin piti koittaa vielä toisen kerran, kun ajattelin että ongelma hoitui noin. Asetin herätyksen ja laitoin kännyn lataukseen, mutta parin minuutin kuluttua alkoi taas boottailemaan itseään... Ja sitten varmaan kymmenennellä yrityksellä sain herätyskellon pois päältä..

        Kolmatta kertaa en enää viitsinyt yrittää, vaan kaivoin pöytälaatikosta perinteisen herätyskellon :D
        Slaner: olisi kiva tietää, että miten känny toimii kun seuraavan kerran yrität samanaikaisesti ladata ja käyttää herätyskelloa?

        Ostin kännyn viikko sitten, ja se on aikaisemminkin ollut yöllä latauksessa niin että herätyskello on ollut asetettuna, miksiköhän nyt sitten alkoi sekoilemaan..

        Tuosta akun kestosta vielä:
        luonnollisesti kaikki wi-fit ja bluetoothit on pois päältä, kuten myös ruksit pois "kaytä langattomia verkkoja" ja "käytä gps-satelliitteja" -kohdista. Löysin joltain keskustelupalstalta vihjeen, että voi ottaa pois päältä "Käytä pakettitietoja", "Dataverkkovierailu" -ruksit ja lisäksi otin pois tilien synkronoinneista "taustiedot" -ruksin, ettei känny jatkuvasti synkronoi google-tilien yms kanssa.

        Nyt ainakin kännykkä on ollut lataamisen jälkeen valmiustilassa 5 tuntia, ja edelleen akku näyttää 100%. Vaikka en ole puhelinta käyttänytkään, niin aikaisemmin tuossa ajassa akku olisi liki sen 10% vähentynyt..

        Jep, vähän on testailtu ja pari kertaa sain jumin aikaan uudestaan. Laturilla lataus herätyskello asetettuna jumitti (ei siis tarvinnut soida latauksen aikana). Kokeilin myös ladata app storesta toisen herätyskellon, mutta jumitti sillä samalla tavalla (laturin ollessa kiinni). Eli ilmeisesti myös muut kello-appsit käyttää jotakin samaa peruskilkettä, joka jumin aiheuttaa.

        Tuolla löytyy infoa, että herätys on jumittanut muutenkin kuin latauksessa:
        http://www.esphoneblog.com/2011/01/12/samsung-galaxy-551-has-a-really-big-software-problem-return-rate-33/

        Sen verran meni noissa hankalaksi saada herätys pois (sekunttipeliä!), ettei enempää huvittanut testailla vaan suosiolla jätin herätyskellon käyttämättä. Odotellaan, että korjautuu myöhemmin jonkun päivityksen kautta (jos ei, niin pitää muistaa pistää vehje vaihtoon ennen takuun loppumista!)

        Google-kalenteria voi tosin käyttää herätyskellon sijaan (liittää tapahtumaan äänihuomautus).

        Muuten 551:nen on loistava ainakin duunikäytössä, etenkin jos käytää muita google-palikoita. Integraatio Gmailin, googlekalenterin, Gmapsin, Gdocsin ym. kanssa toimii aika saumatta.


    • asdftyiop

      Mulla ilmeni sama juttu, tosin en ehdi ottaa herätystä pois, sen verran on puhelin hidas....

    • Pirttihirmu90

      Onko kenelläkään galaxy 551:sessä anroid 2.2? Kuulemma sen kanssa ei tuota ongelmaa ole enää ollut -tiedä häntä.. Kokemuksia?? Haluaisin ton puhelimen mutta mielellään toimivana ja herättävänä..

    • Innokas 551 ostaja

      eli siis jos ei oo kapula lataukses ni voi käyttää herätyskelloo ja toimii ilman lagaamist?!
      näinkö se meni?:)

    • sd

      eipä mittään.

    • MaxxiKuopio

      Laitoin herätyksen ja sammutin kapulan. Alkoi käynnistyksessä buutata. Vasta kun sain lukuisten buutausen välissä herätyksen pois. sitten käynnistys oli normaali. Tuntuu softa vialta. Saako päivitystä siihen mistä ?

    • MaxxiKuopio

      Hae googlella samsung 551 Sen saa tuotuna kotiovelle nettikaupalla mutamasta paikasta

    • joujoukfgsfkgösflk

      sillä kies ohjelmalla saa päivitettyä ja ongelman pitäsi loppua. mulla sama ongelma että alkoi käynnistyy itteksee uuestaa ku akko lopussa ja herätyskello päällä. mut ku päivitettiin niin ei oo ongelmaa enään. kolme luuria hajin gigantista vaihossa ja kaikissa sama vika. ne gigantin pojat sit päivitti tuon puhelimen. mutta olen myös itse päivittänyt sitä kotona usb piuhalla. päivitys paljon helpompaa ku esim nokialaisessa.

      väillä tuo puhelin jumii iha kokonaan. menee aiva sika hitaaksi. sitä en tiiä mistä johtuu. yleesä se helpottaa ku käynnistää puhelimen uusiksi. minulla on tuossa se virus ohjelma ja se ohjelma mikä sulkee kaikki sovellukset. mutta silti ois kiva tietää miksi se aina jumii yhtäkkiä.

      • kokemusta omaava

        sama ongelma ilmeni puhelimessa samsung GT-B3310


    • m

      Mulla on sellasia kokemuksia, että jos puhelin latautuu ja puhut puhelimessa se sammuttaa puhelu. Sitten yksi yö olin laittanut sen lataukseen ja heräsin outoon pärinään. jouduin sammuttamaan puhelimen ttä se loppui. Puhelin tuppaa buuttailemaan itse itseään vähän väliä. Joskus puhelin on mennyt pois päältä yön aikana kun on ollut latauksessa. että veikkaampa että tyyppivika olisi lataus tila?

    • ihanuus <3

      Mulla on ollu galaxy 551 nyt kaksi kuukautta. Akku on hyvä mutta puhelin pitää sammutaa about 2 kertaa päivässä hitauden vuoksi. Ainoa huono puoli puhelimessa on että se "hajottaa" kuvia :/ Muuten aivan ihana kännykkä :) Suosittelen!

    • samsungin käyttäjä

      itselläni on tämä samsungi ja oon ollut tyytyväinen .. ainut vika joka ilmeni juuri äsken että latauspaikka hajalla muuten tosi hyvä androidi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe