Yrityskylä

Yrityskyläläinen :D

Onko teillä kokemuksia yrityskylästä? Meidän luokka menee Helmikuussa Kuopion yrityskylään jossa meillä jokaisella on jotkut ammatit ym. Oletteko te olleet tässä aikaisemmin tai oletteko menossa sinne?

33

7659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ipe Laaiteellaaa

      Mitä helvettiä?

      • Yrityskyläläinen :D

        Ai sä oot käyny...olisit kyllä voinut vähän paremmin selittää. Ilmeisesti tykkäsit :DDD


    • TATis

      Yrityskylä on myös Irc-galleriassa! Käy sieltä huhuilemassa muita Yrityskyläläisä!

    • hatsala 4ever

      toi oli meidän koulussa

    • salkkarit rules!

      mikä on yrityskylä!

      • Ashleight

        Paikka, jonne 6lk menevät opettelemaan työelämää. Ammatteja on yli 60, kuten. pankinjohtaja, postinjakaja, ylilääkäri, sairaanhoitaja jne. Ennen sitä on 10 tuntia Yrityskylän kirjan opiskelua, jonka jälkeen mennään yhdeksi päiväksi Yrityskylään tekemään töitä jne.. HUOM: Paras asia : Sinulla on ns. "rahaa" jolla voit ostaa OIKEATA karkkia jne kaupasta!


    • yrityslapsi

      Me mennään yrityskylään kanssa haluisin tietää lisää ammateista...?

    • kutosluokkalainen

      Mekin mennään yrityskylään, 25.11 ja minä olen Martelan toimitusjohtaja. Ed. te tulette koulussa tekemään työhaastattelut ja työhakemukset johonkin haluamaanne työhön. Opettajan pitäisi kertoa ammateista?

      • Jeeee <3

        Yritys kylässä on ihan parasta mä olin rakennus virman päällikkö ja oli niin parasta :) oon nyt 7lk


    • jokuvaa1

      kertokaa lisäääääääääääääääääää

    • httrb

      Mitä ammatteja siellä on tai siis mikä sen ravintolan nimi on...

      • kaiken laisii ammatteja, ite olin opinto-ohjaaja :)


    • Kierrämaksuja

      Kaikki johtajat! Kaikkia maksuja ei tarvitse maksaa, tai ostaa mitä tehtäväkorteissa lukee! Niitä ei pysty valvomaan ja näin teette nopeasti rahaa yritykselle! Älkää kertoko muille luokkalaisille, etteivät käräytä. Jos jäät kiinni, sano että et huomannut sitä.

      • vai niin


      • Anonyymi

        totta, mutta ei niillä firman rahoilla lopussa mitään väliä oo


    • Yrityskylään

      Minäkin olen menossa😊 Olin tänään kipeänä kun työt juuri kerrottiin ja minäkin haluaisin jo kovasti tietää niistä lisää😭

    • xdxdxfxfffd

      Ainaki ku meil oli se nii meijän yritys oli kaikist menestynein ku ei ikin menty mihikkää tapaamisiin mihi ois pitäny ja jotka ois maksanu rahaa xd

    • yrityskyläonparas

      Mentiin luokan kanssa yrityskylään viime vuonna ja olin HSY:n toimitusjohtaja. Oli super kivaa!

      Ammatit vaihtelevat kaupunkien ja luokkien välillä. Saatte ammatit noin 3 vko ennen yrityskylään menoa jolloin jokainen saa oman ammatin.

      • Xxxxxxxxxxxxc

        Mä oon kan hsyllä ja me mennään sinne huomenna.! Jännittää ihan törkeesti


      • Anonyymi

        me saatiin ne kaks päivää ennenku mentiin sinne


    • jortikkakeisari

      Oli seilä ihan hauskaa perseillä ja ostaa pizzaa ja muuta mässyä "firman" tilitä, sanottakoon nyt että ihan jees reissu

    • joolol

      puu alalle paras profit

    • Tjdl

      Mulla se on viikon päästä ppn pankinjohtaja, siellä siis sut haastatellaan ja saat hakee 3 mieldtäs kiinnostavinpaan. Ja sit yrityskylä päivänä on 2 kyläkokousta joissa johtajat kertoo miten yrityksellä menee ja siel ln myös tiimipalavereja oman yrityksen kesken. Siel ln kolme kolme työ vuoroa ja kaks vapaata. Ja johtaja saa 14(ilman veroja) ja toimi henkilö 12 ja työn tekijä 11

      • Anonyymi

        Onks siellä kaikkien yrityksiin pomolla esiintymistä puhe?


    • Ärsyttää

      Me mennää huomen sinne ja oon hls:llä palvelu myyjä.. En kyl ois halunnu mennä puhuu asiakkaide kans.. En oo hyvi sosiaalinen ja ärsyttää vähä

    • Ehkä_tamperelainen

      Ammatit riippuu (kai) paikasta. Minä olen ollut Tampereella, jossa olin "Tampereen sähkön joku kouluttaja, josta en ymmärtänyt mitään. Onneksi joku selitti mitä pitäisi tehdä, mutta ahdistus häiriön kanssa se oli vaikeaa (mulla on vaikea olla ihmisten, varsinkin oman ja rinnakkaisluokkien kanssa. Piiloudun, ahdistun, en aina pysty menemään kouluun)

      Luulen että se menee ihan hyvin, paitsi jos sulla on päässä vikaa niin kuin mulla.

    • Anonyymi

      kävin luokkani kanssa sielä, en tykännyt, ihan hirveetä skeidaa.

    • Anonyymi

      Onko kokemuksia kahvilapäälliköstä? Mulla on ahistus enkä todellakaa pysty pitää mitää puhetta se on huomenna joten jesjes

    • Anonyymi

      No oli se aika hauskaa, suunniteltiin kavereitten kaa pankkiryöstöö 2kk ja onnistuttiin. Saalista kerääntyy sen 800 tonnia ja jaettiin se sitte kaikille osallistujille. Mentii sitte ostaa koko s-marketti tyhjäks, kyllä ne vähän ihmetteli mutta kyllä ne rahat niille kelpas. Vedettiin sitte niillä ostetuilla herkuilla mahat täytee ja loput jaettiin muille random ihmisille. (Tai noh, olihan sitä kotiintuotavaakin jonkinverran 🤭) Mutta onnea kaikille tuleville Yrityskuläläisille!

      • Anonyymi

        Miten se ryöstö onnistu


    • Anonyymi

      Lol

    • Anonyymi

      Oon menossa toimittajaksi ootan innol

    • Anonyymi

      Pitääkö ylen päätoimittajan tehdä puhe

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe