itsetehty lävistys?

ninnu

uskaltaako korvan rustoon tai esimerkiksi huulen alle tehdä itse lävistystä? itse olen tehnyt korviin (alas) 5-lävistystä eivätkä ole tuottaneet ongelmia, mutta onko tulehdusvaara suuri kasvoissa, entä peräti jonkinlainen halvaus...???

meinasin tehdä itse kun ei ole rahaa käydä liikkeessä. apteekista injektio-neulalla, mutta ongelma tulee siinä kun pitäis vaihtaa se neula koruksi, kun sellaset kirurgiteräskorut ei mee niiden injektioneulojen sisään niin ku tavallisen paksuiset korut.

no anyway jos joku on tehny niin miten on onnistunu? kiitos vastauksesta!!!

164

39733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vampire

      etenkään huuleen ei kannata tehdä itse!!!!!!!!!!se voi tulehtua todella pahasti!kehotan suo menenmään oikeeseen liikkeeseen,eikä leikkiä jotain ihme sankaria

      • bellybotton

        joka oli muka puhtaasti laitettu kaverin tekemä. tulehtui ja ei parantunut. kunnon liikkeissä ne sterilisoidaan uunissa tunnin verran ne korut. sit ne laitetaan pihdeillä nopeasti.en usko että kestäsit kipua pitkän aikaa joten parhaimman saat ammattilaisella. sellanen tarina minulla.jolla nyt kunnon napalävistys ja siisti kun kesä tullee


      • rei-itetty

        Tottahan on, että se saattaa tulehtua, mutta juuri huulessa se tulehtuminen paranee yllättävän nopeasti, jos se edes tulehtuu.. Itse olen tehnyt molempiin kulmiin, huuleen kolme kappaletta, sekä muualle kehoon.. Mikään ei ole koskaan tulehtunut. Kesäisin saattaa olla arastanut pari päivää, mutta se siitä. Jos osaa asiansa, eikä epäröi, niin hyvin se siitä menee. Tärkeintä on tietysti asian mukainen desinfionti ja kunnon värkit. Tottahan se homma kusee jos likaisilla neuloilla mennä survomaan ja jos lävistys on vinossa, se saattaa hangata.
        Mutta ei se nyt niin vakava homma ole.. :)


      • rei-itetty
        bellybotton kirjoitti:

        joka oli muka puhtaasti laitettu kaverin tekemä. tulehtui ja ei parantunut. kunnon liikkeissä ne sterilisoidaan uunissa tunnin verran ne korut. sit ne laitetaan pihdeillä nopeasti.en usko että kestäsit kipua pitkän aikaa joten parhaimman saat ammattilaisella. sellanen tarina minulla.jolla nyt kunnon napalävistys ja siisti kun kesä tullee

        Napa korun kävin laittamas liikkessä, koska se on niin lähellä sisäelimiä, että siinä saattaa kyllä oikeastikki tulehtua muutaki ku se napa.. MUTTA! silti se tulehtui, että ei se välttämättä ole siitä kiinni, onko se itte laitettu vai liikkeessä.. saattaa olla joku bakteeri päässy jne.


      • potalle

        ettei mene housuun.

        Itse / lävistäjällä, huuleen tai napaan samaan tapaan, hoito ratkaisee. Tosin lävistäjillä on poppamiehen henkinen viitta harteillaan, jos siihen uskoo on se puolet asiasta ja siitähän se hintakin maksetaan mikäli jaksetaan.


      • NotAfraidHuh?
        rei-itetty kirjoitti:

        Tottahan on, että se saattaa tulehtua, mutta juuri huulessa se tulehtuminen paranee yllättävän nopeasti, jos se edes tulehtuu.. Itse olen tehnyt molempiin kulmiin, huuleen kolme kappaletta, sekä muualle kehoon.. Mikään ei ole koskaan tulehtunut. Kesäisin saattaa olla arastanut pari päivää, mutta se siitä. Jos osaa asiansa, eikä epäröi, niin hyvin se siitä menee. Tärkeintä on tietysti asian mukainen desinfionti ja kunnon värkit. Tottahan se homma kusee jos likaisilla neuloilla mennä survomaan ja jos lävistys on vinossa, se saattaa hangata.
        Mutta ei se nyt niin vakava homma ole.. :)

        Huulessa on lapsi sen verran hermoja, että jos menee väärin, voit saada vaikka kasvohalvauksen -.-' Sitten on kivaa, kun naama vinossa ja lävistys koreana kävelet kaupungilla -____-'' Kuten muut on sanonut: Älä ala leikkimään mitään ihme sankaria, toi touhu on vaarallista.


      • tulehtu taas

        "huuleen ei kannata tehdä itse!!!!!!!!!!se voi tulehtua"

        Jaa, että voi tulla jopa tulehdus. - Eikös sen ns. ammattilävistäjän tekemä "koru" sitten tulehdu. Oletko koskaan miettinyt "oikeesti" mitä riskejä on. Lävistys ja hygienia siinä on yksi asia, toinen on hoito lävistyksen jälkeen. Hoito on tärkein tulehdusten torjunnan kannalta.

        Vaaralliset, verikontaktin välityksellä leviävät taudit (HIV, hepatiitti, prionit) leviävät helposti lävistysliikkeen puutteellisen hygienian johdosta. Samaa hengenvaarallista riskiä ei ole kotilävistyksessä, koska ei olla tekemisissä vieraiden ihmisten kanssa.

        Autoklaavit, ultraäänipesurit, tiskihanskat käsissä ja rätit suun edessä (rekvisiitta) eivät ole lainkaan liioittelua noissa olosuhteissa. Mitään noista et tarvitse tehdessäsi lävistyksen itse kotikonstein. Noita varotoimia et siis tarvitse lainkaan.

        Ikävin jutussa on se, että lävistäjät (nykyajan poppamiehet), vaikka ovat terveydenhoidon lähellä oleva ("ammatti")-kunta, eivät ole missään valvonnassa. Ts. mikään viranomainen ei heidän touhujaan ja toilauksiaan valvo. Niin että menet lävistäjälle omalla riskillä.

        Monet lävistäjät lävistelevät alle 18v lapsia, joka on minun mielestäni RIKOS jo nykyisen rikoslain perusteella.


      • eiongelmia

        oon tehny huuleen 6 ite ja yks vaan tulehtu koska silloin ei ollut vielä tarpeeksi tietoa : ))) tossa nököttää tällä hetkellä 3 oma tekemää, eikä ollut mitään ongelmia / tulehduksia yms. paitsi korun laitossa.


      • -.-
        rei-itetty kirjoitti:

        Napa korun kävin laittamas liikkessä, koska se on niin lähellä sisäelimiä, että siinä saattaa kyllä oikeastikki tulehtua muutaki ku se napa.. MUTTA! silti se tulehtui, että ei se välttämättä ole siitä kiinni, onko se itte laitettu vai liikkeessä.. saattaa olla joku bakteeri päässy jne.

        eihän siinä sisäelimet voi tulehtua :D Koskaan kuullukkaan moisesta ja ittelläni navassa 3 ja muualla sellaset 26 lävistystä :D


      • Frawnyn omistaja

        joo täälläki taas sitte joku ihme sankari! Itte tein just pari päivää sitten frownyn (alahuulen ja ikenen väliseen jänteeseen tetuy reikä ja siinä koru). Steriloidulla hakaneulalla vaan. Eikä oo tullu MITÄÄN. Parempi tehä ite jos handlaa perustiedot, hygienian ja riskit. Oonhan mäki alaikänen,reilustikki viel, eikä mulle oltais tehty liikkeessä, mutta halusin sen koska se on kaunis ja kuvaa mun luonnetta. Tiesin mitä voi käydä, ja miten kannattaa tehdä, ilman että tulee mitään. Siitä sitte vaa hakaneula läpi. Ja siinä se sitte nyt on, ja oon aika ilonen.


      • gougoujennaaan

        Haluaisin tehdä itte huulikorun (:
        Miten te ootte saannu sen neulan pois sillei et siihe
        saa vielä korunkin ? Itse nimittäin tein mutta en saanut korua ):
        Mutta ei ole ikinä tulehtunut vaikka onkin tässä tullut tehtyä näitä
        koruja.. :D Oon itte tehny korvikset, napakorun ja kulman. ja mikään
        ei tulehtunut ((:: Ja meillä neuloilla te teette ?


      • Meya
        tulehtu taas kirjoitti:

        "huuleen ei kannata tehdä itse!!!!!!!!!!se voi tulehtua"

        Jaa, että voi tulla jopa tulehdus. - Eikös sen ns. ammattilävistäjän tekemä "koru" sitten tulehdu. Oletko koskaan miettinyt "oikeesti" mitä riskejä on. Lävistys ja hygienia siinä on yksi asia, toinen on hoito lävistyksen jälkeen. Hoito on tärkein tulehdusten torjunnan kannalta.

        Vaaralliset, verikontaktin välityksellä leviävät taudit (HIV, hepatiitti, prionit) leviävät helposti lävistysliikkeen puutteellisen hygienian johdosta. Samaa hengenvaarallista riskiä ei ole kotilävistyksessä, koska ei olla tekemisissä vieraiden ihmisten kanssa.

        Autoklaavit, ultraäänipesurit, tiskihanskat käsissä ja rätit suun edessä (rekvisiitta) eivät ole lainkaan liioittelua noissa olosuhteissa. Mitään noista et tarvitse tehdessäsi lävistyksen itse kotikonstein. Noita varotoimia et siis tarvitse lainkaan.

        Ikävin jutussa on se, että lävistäjät (nykyajan poppamiehet), vaikka ovat terveydenhoidon lähellä oleva ("ammatti")-kunta, eivät ole missään valvonnassa. Ts. mikään viranomainen ei heidän touhujaan ja toilauksiaan valvo. Niin että menet lävistäjälle omalla riskillä.

        Monet lävistäjät lävistelevät alle 18v lapsia, joka on minun mielestäni RIKOS jo nykyisen rikoslain perusteella.

        Tietääkseni lävistysten ikäraja on 16 vuotta.


      • jonnespurdo
        Meya kirjoitti:

        Tietääkseni lävistysten ikäraja on 16 vuotta.

        >Tietääkseni lävistysten ikäraja on 16 vuotta.

        Tämä syöpäinen Suoli24 palsta on siitä hieno, kun kaikki kertovat mitä "luulevat", eikä kukaan viittaa lähteisiin tai ulkopuoliseen informaatioon. Jos et tiedä, älä tule "luulemaan" tänne.


      • hiihhih
        tulehtu taas kirjoitti:

        "huuleen ei kannata tehdä itse!!!!!!!!!!se voi tulehtua"

        Jaa, että voi tulla jopa tulehdus. - Eikös sen ns. ammattilävistäjän tekemä "koru" sitten tulehdu. Oletko koskaan miettinyt "oikeesti" mitä riskejä on. Lävistys ja hygienia siinä on yksi asia, toinen on hoito lävistyksen jälkeen. Hoito on tärkein tulehdusten torjunnan kannalta.

        Vaaralliset, verikontaktin välityksellä leviävät taudit (HIV, hepatiitti, prionit) leviävät helposti lävistysliikkeen puutteellisen hygienian johdosta. Samaa hengenvaarallista riskiä ei ole kotilävistyksessä, koska ei olla tekemisissä vieraiden ihmisten kanssa.

        Autoklaavit, ultraäänipesurit, tiskihanskat käsissä ja rätit suun edessä (rekvisiitta) eivät ole lainkaan liioittelua noissa olosuhteissa. Mitään noista et tarvitse tehdessäsi lävistyksen itse kotikonstein. Noita varotoimia et siis tarvitse lainkaan.

        Ikävin jutussa on se, että lävistäjät (nykyajan poppamiehet), vaikka ovat terveydenhoidon lähellä oleva ("ammatti")-kunta, eivät ole missään valvonnassa. Ts. mikään viranomainen ei heidän touhujaan ja toilauksiaan valvo. Niin että menet lävistäjälle omalla riskillä.

        Monet lävistäjät lävistelevät alle 18v lapsia, joka on minun mielestäni RIKOS jo nykyisen rikoslain perusteella.

        olen 13v ja laitoin eilen napakorun :)


      • Duh.
        tulehtu taas kirjoitti:

        "huuleen ei kannata tehdä itse!!!!!!!!!!se voi tulehtua"

        Jaa, että voi tulla jopa tulehdus. - Eikös sen ns. ammattilävistäjän tekemä "koru" sitten tulehdu. Oletko koskaan miettinyt "oikeesti" mitä riskejä on. Lävistys ja hygienia siinä on yksi asia, toinen on hoito lävistyksen jälkeen. Hoito on tärkein tulehdusten torjunnan kannalta.

        Vaaralliset, verikontaktin välityksellä leviävät taudit (HIV, hepatiitti, prionit) leviävät helposti lävistysliikkeen puutteellisen hygienian johdosta. Samaa hengenvaarallista riskiä ei ole kotilävistyksessä, koska ei olla tekemisissä vieraiden ihmisten kanssa.

        Autoklaavit, ultraäänipesurit, tiskihanskat käsissä ja rätit suun edessä (rekvisiitta) eivät ole lainkaan liioittelua noissa olosuhteissa. Mitään noista et tarvitse tehdessäsi lävistyksen itse kotikonstein. Noita varotoimia et siis tarvitse lainkaan.

        Ikävin jutussa on se, että lävistäjät (nykyajan poppamiehet), vaikka ovat terveydenhoidon lähellä oleva ("ammatti")-kunta, eivät ole missään valvonnassa. Ts. mikään viranomainen ei heidän touhujaan ja toilauksiaan valvo. Niin että menet lävistäjälle omalla riskillä.

        Monet lävistäjät lävistelevät alle 18v lapsia, joka on minun mielestäni RIKOS jo nykyisen rikoslain perusteella.

        Lävistysten ikäraja __on__ kuustoista sillä juuri eilen kävin ottamassa industrialin ja täytin pari päivää sitten 16. Vanhempien luvalla yli 14 vuotiaat saa ottaa ja sitten kun on täyttäny 16 niin ihan omin luvin saapi mennä, paitsi klita ja nännit, niihin on K-18. -_-


      • urpooot
        jonnespurdo kirjoitti:

        >Tietääkseni lävistysten ikäraja on 16 vuotta.

        Tämä syöpäinen Suoli24 palsta on siitä hieno, kun kaikki kertovat mitä "luulevat", eikä kukaan viittaa lähteisiin tai ulkopuoliseen informaatioon. Jos et tiedä, älä tule "luulemaan" tänne.

        niinpä xD hehe, oikein huvittaa lueskella :"ÄLÄ HERRA ISÄ HUULEEN!
        Huulessa on lapsi sen verran hermoja, että jos menee väärin, voit saada vaikka kasvohalvauksen" näitä lasten kauhu tarinoita joita jotkut näyttävät edelleen uskoa!
        Mistälähin hermoon osunut lävistys halvauttaisi yhtään mitää :DD
        Urpo ihmisen keho, ja iho on täynnä hermoja -.- ei kenenkään pärstä halvaannu vaikka poski repeäisi. Mistä noita vedetään :/


      • Niimou
        NotAfraidHuh? kirjoitti:

        Huulessa on lapsi sen verran hermoja, että jos menee väärin, voit saada vaikka kasvohalvauksen -.-' Sitten on kivaa, kun naama vinossa ja lävistys koreana kävelet kaupungilla -____-'' Kuten muut on sanonut: Älä ala leikkimään mitään ihme sankaria, toi touhu on vaarallista.

        Huulessa ei ole mitään hermoja. Vain siinä keskellä huulta.


      • huhuhuhuhuuu
        jonnespurdo kirjoitti:

        >Tietääkseni lävistysten ikäraja on 16 vuotta.

        Tämä syöpäinen Suoli24 palsta on siitä hieno, kun kaikki kertovat mitä "luulevat", eikä kukaan viittaa lähteisiin tai ulkopuoliseen informaatioon. Jos et tiedä, älä tule "luulemaan" tänne.

        lävitysten ikäraja on 16 vuotta ja lävistysliikkeiden sivuilt näkee ikärajat jos ei vaikka tietäiskään


      • Voi luoja -.-

        Se ei kyllä vittu tulehu jos sen osaa tehdä oikein olen itsekki tehny kaks ja tiiän asiasta jos haluaa itse tehdä1!!


      • :DDD
        Frawnyn omistaja kirjoitti:

        joo täälläki taas sitte joku ihme sankari! Itte tein just pari päivää sitten frownyn (alahuulen ja ikenen väliseen jänteeseen tetuy reikä ja siinä koru). Steriloidulla hakaneulalla vaan. Eikä oo tullu MITÄÄN. Parempi tehä ite jos handlaa perustiedot, hygienian ja riskit. Oonhan mäki alaikänen,reilustikki viel, eikä mulle oltais tehty liikkeessä, mutta halusin sen koska se on kaunis ja kuvaa mun luonnetta. Tiesin mitä voi käydä, ja miten kannattaa tehdä, ilman että tulee mitään. Siitä sitte vaa hakaneula läpi. Ja siinä se sitte nyt on, ja oon aika ilonen.

        HAKANEULA? kanattaa ostaa apteekist injektioneula 0.50 e/kpl


    • vany

      eräs tuttuni on tehnyt itse korvan rustoon lävistyksen, ei tulehtunut tai mitään, mutta kun toinen tuttuni yritti samaa, hän ilmeisesti osui verisuoneen tjsp, sillä korvaan tuli ihmeellinen musta jälki :O
      että että. helpompaa olisi tietenkin käydä ammattilaisen luona teettämässä reikiä itseensä, ei ole niin paljon niitä riskejä.

      • Tyttö

        Noitahan mustia jälkiä on jokainen ihminen jossain vaiheessa saanut aikases, ne tunnetaan yleisesti nimellä mustelma. Mustelma syntyy siitä, että ihon alla katkeaa versuoni ja verta pääsee vuotamaan ihon alle. Näin voi käydä jos vaikka puristaa korvaa liian lujaa lävistystä tehdes.

        Kyllä onnistuu noi lävistykset itse tehtynäkin, mutta jos epäröit niin anna ammattilaisen tehdä, ja muutenkin se on hivenen turvallisempaa. Ja apteekista saa myös paksumpia neuloja joihin mahtuu koru sisään.

        Siskoni on tehnyt itse korvan rustoon ei mitään ongelmia, niin teki myös korvan alaskin muutaman lisää.


    • kiinnostunut

      Olen itse tehnyt lävistyksiä korvanlehtiini, tein toiseen korvaan 4 peräkkäistä ja toiseen 2. Ihan hyvin onnistui, ei edes tulehtunut pahasti. Tökkäsin vain puhdistetulla neulalla läpi ja koru perään. Hygieniasta kannattaa pitää huolta. Nämä lävistykseni sittemmin umpeutuivat jonkin ajan päästä kun otin korut pois. Ajattelin myös lävistää alahuuleni itse, mutta olen kuullut, ettei ehkä kannata itse tehdä. Alahuulessa kun on jokin jänne, joka pitää ohittaa, eli tehdä lävistys hieman vinoon vasemmalle tai oikealle. Tiedä sitten, onko totta. Ajattelin silti kokeilla, jos tulehtuu pahasti niin otan korun pois ja menen lääkäriin.

      eiköhän jokainen osaa päätellä itse lävistämisen riskit... muistaa vain sen aseptisuuden ja puhtaana pitämisen, neuvoja löytyy tähän esim. www.siperianhurtta.fi.

      • jjonne-

        mie olen lävistänyt iseltäni 2 kertaa huulen keskiosan ja sivuosan. ja smileyn ja traguksen ja korvikseni itte olen ja ja sit kaikki nämä niebhurit ja surfacet olen itse lävistäny. :) ja eikä mull mitään koultusta ole..:D enkä ole tähänkää mennessä viel halvaantunut .:D mut kielikorun otin liikeessä :D


      • rei-itetty
        jjonne- kirjoitti:

        mie olen lävistänyt iseltäni 2 kertaa huulen keskiosan ja sivuosan. ja smileyn ja traguksen ja korvikseni itte olen ja ja sit kaikki nämä niebhurit ja surfacet olen itse lävistäny. :) ja eikä mull mitään koultusta ole..:D enkä ole tähänkää mennessä viel halvaantunut .:D mut kielikorun otin liikeessä :D

        Oon itekki miettiny, että otan niebuhr korun, mutta kun ei oo pokkaa siihen pistää itte..:D Kaikkialle muualle, mutta ku on niin lähellä silmiä, että pelkään, että menöö näkö. Onko sillä sitte niin väliä, että mihin kohtaan sen kiskasee, vai onko joku tietty paikka ?


      • vessapaperionhyvää

        rauhottukaa kaikki niien ihme "vaara" juttujenkaa. itte oon tehny korviin kaikki lävistykset toisessa 7 ja toisessa 6, napakorun, smileyn, huulikorut ja nenäkorun ite eikä mikään oo tulehtunu. :)


    • Hanna

      moi Ninnu!! oon tehnyt korva lävistyksiä itse,joten en usko sen olevan kovin vaarallista..tietenkin tulehtumisen vaara on..kasvoissa vielä herkempi,mutta olen itse laittanut kulmakorun jota en tosin pitänyt kauaakaan.ne apteekista saatavat neulat on tietenkin turvallisia mutta kaikki korut ei oikein mene niihin..ennen ku teet mitään mieti riskejä,paras ois kysyä ammattilaiselta vinkkejä!!

      • mingala

        mä ostin apteekista sellasen neulan, joka on 2mm paksu, eli kaikki lävistyskorut menee siitä hyvin läpi :) siis, jos käyttää sitä tavallista, 1.6mm paksua korua :). tein korvalehteen ja rustoon, rustoon laitoin nyt huulikorun ja korvalehteen kielikorun, ku ei ollu muutakaan :) ja ihan hienoja ovat :). ei oo vielä tulehtunut, ei ole vielä parantunut kunnolla, ku tein n. 4 päivää sitten vasta ;) onko joku tehnyt napaan? kumpaa kautta (ylä vai ala..) työnsit sen neulan siitä? kumpi olis helpompi.. itelle, ku tein, niin tein alakautta.. mut nyt ku pitäs kaverille tehdä, niin mietin vaan, et kumpikohan olis helpompi :) ?


      • Isilya

        Itse olen tehnyt korviin 12 reikää, alahuuleen 3, nenän keskiosaan, ylähuulen jänteeseen, kielen alajänteeseen (jota mulla tosin ei enää ole) ja toiseen kulmaan.

        Mikään ei ole koskaan pahemmin tulehtunut tai mitään ja itse tekemäni ovat kivuttomampia, kun liikkeessä ottamani.

        En tosi suosittele kenellekkään itse tehtäväksi, jos ei osaa hommaansa.


      • savage
        mingala kirjoitti:

        mä ostin apteekista sellasen neulan, joka on 2mm paksu, eli kaikki lävistyskorut menee siitä hyvin läpi :) siis, jos käyttää sitä tavallista, 1.6mm paksua korua :). tein korvalehteen ja rustoon, rustoon laitoin nyt huulikorun ja korvalehteen kielikorun, ku ei ollu muutakaan :) ja ihan hienoja ovat :). ei oo vielä tulehtunut, ei ole vielä parantunut kunnolla, ku tein n. 4 päivää sitten vasta ;) onko joku tehnyt napaan? kumpaa kautta (ylä vai ala..) työnsit sen neulan siitä? kumpi olis helpompi.. itelle, ku tein, niin tein alakautta.. mut nyt ku pitäs kaverille tehdä, niin mietin vaan, et kumpikohan olis helpompi :) ?

        Moi!
        Mistä apteekista löysit 2mm injektioneulan? Olen kysellyt kaikista lähiapteekeista ja 1,2mm on suurin. Sillä tein korvaan rustolävärin ja oli vaikeuksia saada koru läpi, kun ei voinut käyttää naulaa apuna. Hyvin kuitenkin onnistui.

        Nyt olen laittamassa kulmaan läväriä ja ajattelin, et se varmaan onnistuis paremmin vähän paksummella neulalla (koru 1,2mm). Miten itse laitoit kulmalävärin?


      • cristahh
        savage kirjoitti:

        Moi!
        Mistä apteekista löysit 2mm injektioneulan? Olen kysellyt kaikista lähiapteekeista ja 1,2mm on suurin. Sillä tein korvaan rustolävärin ja oli vaikeuksia saada koru läpi, kun ei voinut käyttää naulaa apuna. Hyvin kuitenkin onnistui.

        Nyt olen laittamassa kulmaan läväriä ja ajattelin, et se varmaan onnistuis paremmin vähän paksummella neulalla (koru 1,2mm). Miten itse laitoit kulmalävärin?

        hei jos menee ostaa apteekist sen neulan nii paljon se maksaa ?
        mitä sanon kassal ?
        ja jos se myyjä kysyy et mihin sä tarviit tätä mitä vastaan?
        ja saahan kaiken ikäiset ostaa niit ?

        ??????????????????????????????????????????????


      • jenskd44
        cristahh kirjoitti:

        hei jos menee ostaa apteekist sen neulan nii paljon se maksaa ?
        mitä sanon kassal ?
        ja jos se myyjä kysyy et mihin sä tarviit tätä mitä vastaan?
        ja saahan kaiken ikäiset ostaa niit ?

        ??????????????????????????????????????????????

        ne maksaa 50 senttii eli ei paljoa ja mie olen 15 ja kävin katteleen niitä neuloja apteekist ja ne kyseli et minkä ikänen olen nii sanoin et 16 ja ne sano et hyvä ku ala raja on 16 :)


      • epävarma...
        savage kirjoitti:

        Moi!
        Mistä apteekista löysit 2mm injektioneulan? Olen kysellyt kaikista lähiapteekeista ja 1,2mm on suurin. Sillä tein korvaan rustolävärin ja oli vaikeuksia saada koru läpi, kun ei voinut käyttää naulaa apuna. Hyvin kuitenkin onnistui.

        Nyt olen laittamassa kulmaan läväriä ja ajattelin, et se varmaan onnistuis paremmin vähän paksummella neulalla (koru 1,2mm). Miten itse laitoit kulmalävärin?

        Moi. Sellasta kyselisin että mihin kohtaan suunnilleen kannattaa tuohon alahuoleen reunaan että tulisi hyvälle kohdalle ? Olen itse tekemässä mutta olen epävarma siitä että jos teenki väärään paikkaan että tulee liian reunaan tai keskelle ? Kiitos jo nyt vastauksista :)


      • pörrimoi
        jenskd44 kirjoitti:

        ne maksaa 50 senttii eli ei paljoa ja mie olen 15 ja kävin katteleen niitä neuloja apteekist ja ne kyseli et minkä ikänen olen nii sanoin et 16 ja ne sano et hyvä ku ala raja on 16 :)

        Kiva si.. sain tietää ett niis neulois on ikäraja, mun unelmat murskattiin :c


    • lävistetty

      otin liikkeessä kulmaan korun, ja jäin niihin sen jälkeen kiinni... tein parisen kertaa tselleni napaan, mmutta jokakerta ne tulehtu. kävin taas liikkeesä, ja otin korun huuleen. sen jälkeen päätin koittaa itse thedä lävistyksen. ja tein taidokkaasti ja hyvin itselleni nenään, ja ostin siihen oikean lävistys korun. sen jälkeen harjoittelin pariin otteeseen lävistyksien tekemistä itselleni ja kavereille, ja olen siinä jo melko hyvä, kun tiedän mihin kohtaan ja mille syvyydelle ne pitää laittaa...
      kavereille olen tehnyt.:::
      3kaverille kulmaan. [hyvin onnistunut] 1huuleen [hyvin onnistunut] 2napaan [hyvin onnistunut] yhdelle septum [hyvin onnisunut]
      eikä mitään ongelmia..ja nyt sunnuntaina pitäis tehä 1kaverille taas huuleen...

      en kuitenkaan suosittele tät, sillä se on aika riskeeraavaa touhua, koska voit saada pysyviä vammoja esim. sokeus, neliraajavammaus, vammaus, aistien menetykset ymymym...

      joten mieti mitä teet!!!!!!!!!!

      • hevi_enkeli_ankeli

        Siis olet tehnyt niin monta???!!!! huhhuh.Tä mä kuulostaa nyt vähän oudolta, mutta haluaisitko tehdä mullekkin, jos vaan satut asumaan aika lähellä olenn yrittänyt tehdä septumia ja nenään mutta en ole osannut joten olisiko edes vinkkejä?


      • houmhoum

        siis mmitä vittua ?? neliraajavammaus?? luin tota tekstii silleen et " nonii kerranki joku asiallinen joka tietääki jotain " MUTTA SITTEN.... neöliraajavammaus?!?! nää on vaan näitä kauhutarinoita :D ei lävistyksestä voi neliraajahalvausta saada ellet nyt selkärankaan aio sitä lävistystä tehä!


      • 135

        Muute onko se jäkevää että teet eka huuleen reijän mut sit et laitakkaan sitä korua vaan otat sen neulan pois ja annat sen mennä umpeen ja sit tekis siihen uudestaan ja laittas korun? Minä olen 14-vuotias ja haluun huuleen korun mutta äiti ei anna lupaa ja päätän sit tehä itse onko siinä mtn järkee help me


    • Scorpia

      Joo mä olen tehny ite kielen alle jänteeseen lävärin ja korvaan rustoon...ei mitää ongelmia ole ollu noitte neula/koru juttujen kanssa..neula vaa pois ja korua tilalle..mahd. nopeen ni löytää vielä reiän. :) noin mie olen menetelly ja on toiminu.

    • oldbuster

      olen korvaan laittanutjo monta korua, napaan kolme ja huuleen myös, suunittelen nyt ruston lävistämistä, kun on liikkeessä niin prkln kallista.
      niin huuleen laittaminen onnistui minulta ilman suurempia tulehduksi yms. mutta kaikilla ei ole ollut yhtä hyvä tuuri. ei siinä halvaannusta käy jos tehdessä et pistä väkisin läpi kohdasta josta tuntuu että jotain on pahasti tiellä. muistat vaan heti laittaa oikean lävistys korun ja hoidat kunnolla, niin hyvä tulee. suosittelen laittamaan tapin ensin ja renkaan jos haluat vasta myöhemmin. tappi paranee paremmin :)
      muista myös näyttää koru jossain vaiheessa hammaslääkärillä, joka kattoo hankaako ikeniä, itsellä hammaslääkärit kehuneet että hynin on laitettu, en tietenkään ole kertoinut itse laittaneeni;)

    • Pete-setä

      En suosittele itsetehtyä lävistystä huuleen sillä saatat esim. katkaista verisuonen tjn. Esim. liian lytyt Labret on hankala saada parantumaan ja tulehdusriski on suuri varsinkin näin kesäaikaan. Eikä ensiasennuskoruksi kannata laittaa muita kuin siihen tarkoitettuja koruja. Lävärin hintahan perustuu liikkeessä puhtaisiin koruihin ja välineisiin(neulat, pihdit jne.) Itse reiän painaminenhan ei juuri maksa vaikka se tehdäänkin ammattitaidolla. Säästä ennemmin rahaa ja saat oikean korun oikeaan paikkaan ja kaupanpäälle hyvät hoito-ohjeet...

      • gffdg

        onnistuu. oon tehny rustoo kolme koruu ite ja huuleen yhen, alas korviin 13 yhteensä ja napaan kanssa. kaikki parantu. pitää vaan olla ohuet kumihanskat ja desinfioida kaikki varusteet keittämisen jälkeen. kielikorun tyydyin hakemaan lävistäjältä :>


      • vitut
        gffdg kirjoitti:

        onnistuu. oon tehny rustoo kolme koruu ite ja huuleen yhen, alas korviin 13 yhteensä ja napaan kanssa. kaikki parantu. pitää vaan olla ohuet kumihanskat ja desinfioida kaikki varusteet keittämisen jälkeen. kielikorun tyydyin hakemaan lävistäjältä :>

        ei siit mitää halvausta tuu. oon nähny netissä kuvii et naamas on joka kohas koru mihi vaa voi pistää ja mis on tilaa. ei niil mitää halvaust oo tullu


      • en tiiä
        vitut kirjoitti:

        ei siit mitää halvausta tuu. oon nähny netissä kuvii et naamas on joka kohas koru mihi vaa voi pistää ja mis on tilaa. ei niil mitää halvaust oo tullu

        Kyllä se halvautuminen on mahdollinen, ei ihan jokapaikkaan voi/kannattisi laittaa reikää, ainakaan itse!


      • merkurius
        en tiiä kirjoitti:

        Kyllä se halvautuminen on mahdollinen, ei ihan jokapaikkaan voi/kannattisi laittaa reikää, ainakaan itse!

        mulla ei hirveästi tietoa ole, mutta jos huulen alle olet päätt'ny tehdä ni siinä ei ainakaan halvaantumisen riskiä ole koska huulen alla ei ole hermoja. verisuoneen osumien, tulhedukset ym. ovat mahdollisia mutta jos apteekista ostettu neula ja desinfiointi välineet ja sellaset ku on ni kyllä se siitä ! :)


      • the-69-eyes
        merkurius kirjoitti:

        mulla ei hirveästi tietoa ole, mutta jos huulen alle olet päätt'ny tehdä ni siinä ei ainakaan halvaantumisen riskiä ole koska huulen alla ei ole hermoja. verisuoneen osumien, tulhedukset ym. ovat mahdollisia mutta jos apteekista ostettu neula ja desinfiointi välineet ja sellaset ku on ni kyllä se siitä ! :)

        Rusto voi halvaantua.


      • HALVAANTU
        vitut kirjoitti:

        ei siit mitää halvausta tuu. oon nähny netissä kuvii et naamas on joka kohas koru mihi vaa voi pistää ja mis on tilaa. ei niil mitää halvaust oo tullu

        NII, toi tekemäni huulikoru on ilmeisesti halvaantunnu kun ei ole moneen päivään liikkunut mihinkään korulaatikosta. Kertokaas miten yleistä tää korujen halvaantuminen on??? Onx teiän kavereitten korut halvaantunnu.


      • mukiteline
        HALVAANTU kirjoitti:

        NII, toi tekemäni huulikoru on ilmeisesti halvaantunnu kun ei ole moneen päivään liikkunut mihinkään korulaatikosta. Kertokaas miten yleistä tää korujen halvaantuminen on??? Onx teiän kavereitten korut halvaantunnu.

        Ei ymmärrys riitä miten saa huulen halvaantumaan..

        Voitko vähän kertoa tosta halvaantumisesta ja mitä tarkotat tuolla parilla päivällä ? Eikö halvaantuminen kumminki ole semmone 4ever ominaisuus? Tietääkseni huulessa on niin olematon halvaantumisriski ettei sitä ole olemassa. En tosin koskaan huulta halvaannuttaa, mutta en siinä ole vahingossakaan vielä onnistunu itelle enkä muille..

        Onhan nuita tarinoita että sillä ja tällä tämä ja tuo kuoli ja halvaantu ja tippu kokonaa ja jotaki. ei siinä on mulla vanha korvakoru tulehtunu rustoon asti, mutta HOX se oli vanha ja se tulehtu ku nakkasin sitte älykkäänä kännisä siihen joku timanttiblingbling -korun, jonka kaveri just otti korvastaan ja tunki mulle. ja sitte tulin tulokseen olen nikkeliallerginen. Sekin sitte hoitu ku lääkärissä kävin ja sain reseptin.

        Jos on kaveri joka tekkee paljon ite.. vois vähä päätellä että se jo aika hyvin homman hahmottaa, sillä vaan on jääny moraalikurssit välistä. Itse en aluksi edes haaveillu liikkeestä hintojen vuoksi. Itse oon nyt nakellut kavereille ties mitä koruja, napa taitaa olla ainut jota en oo tehny ja nenä (siihen sivulle). Itseeni tykkään neulaa työntää ja teen sitä jatkossakin, kun tilaa tehtaalta suoraa lävistysneulat, korut ja haluamansa työkalut. Tietysti aikanaan tietoa hankin itselleni, jotten nyt ihan mitä sattuu tee. Ja mikä jännintapa; kokeile ensi ittees, enneku muihin : D


    • outi

      muistuttaisin että kirusginteräs koru ei todellakaan ole paras mahdollinen ensikoruksi. Osta titaanikoru, niin tulehtumisriski on pienempi.

    • jooo..lävärit on in!!

      Rustoon ei kannata tehda itse, mutta huulen alle voi. Olen itsekkin tehnyt huuleen pariin otteeseen, mutta en ole pitänyt, sillä isä ei tykännyt. Kavereideni kanssa me tehtiin keitetyllä ja poltetulla hakaneulalla. vähä se sattuu,ainakin mulla, mut sehän on yksilöllistä. ïtsepähän tiedät kipukynnyksesi. kun me oltiin hakaneulat läpi, ja koru oli vieressä, niin nopeasti nela pois ja koru tilalle. :)) ilmeittele ku olet tehnyt ((jos päätät tehdä))

    • lävärit on in!!

      nii ja mul siis onnistu ne ihan hyvin, ei mtn ongelmii!

    • poo.

      kaverini teki ainakin mulle huulilävistyksen alas. ei ole edes tulehtunut. märkää sieltä vähän tulee mutta se on kuulemma vain parantumisen merkki :) piti vaa desinfioida se alue mihin lävistys tehtiin ja sit vaa kaverini kuumensi paksua hakaneulaa ja * kruts * läpi meni. ja koru siihen sit hetken päästä. :D tietysti puudutettii se alue pitelemällä jääpalasta siinä ennen ku lävistettii.. mulla kun on nii alhainen kipukynnys :)

      • PII

        Kasvohermot menee korvan sisällä, eli tuskin siitä kasvohalvaantumista tulee. en nyt mitenkään varma oo, mutta kyllähän sitä kannattaa kasvonlävistykset tehdä ihan liikkeessä. Kyllä mullakin muutama tuttu jotka on tehny huuli/kulma/nenä/rusto ym lävärejä itse eikä mitään tulehduksia tai vastaavaa oo tullu. Kyllä itse ainaki teen lävistykset liikkeessä. Paitsi korvanlehden ja ruston lävistykset oon tehny itse eikä mitään kummempaa oo tullu.
        ps. Kun puolikasvoa halvaantuu niin se ei mitenkään kauhean mukavaa oo :D nimimerkillä kokemusta on! Mutta se on tarina erikseen.


      • 92 \../

        Elikkä mistä nuo helvetin halvaukset voi tulla? siitä kun pistää neulalla hermoon? onko mitn vaaraa jos tekee reiän toho korvanlehtee..siihe yleisimpää paikkaa mihi läväri laitetaa, ensin ostan sellasen neulan tai käytän nuppineulaa(keitän sen) "puudutan" alueen jääpalalla, laitan sitä defisiointi ainetta lävistyskohtaan, neulaan, koruun..ja sit vaan tökkään neulalla läpi-->koru paikallee, eihä tosta pitäs seurata mitn..muutaku mahollinen tulehdus..sit toine kysymys on se et onko mitn vaaraa tehä reikää tonne "yläkorvaa" ku siitä venyy sitä ihoo tosta ruston vierestä, muutama kaveri o laittanu siitä ihosta läpi ku eivät oo viittineet rustoon pukkiin/varaa mennä laitattaa, eli eihä siinä mitn vaaraa oo, jos käyttää puhtaita värkkei yms..


    • Kinka^^

      Itse olen tehny korvaan alas reiät ja mitään muuta en ikinä tekis. Siellä kun ei mene mitään mitkä voisivat vahingoittua ja puhtailla välineillä tehtynä sitä ei voi tehdä väärin, mutta mitään muita paikkoja ei missään nimessä kannata itte mennä sorkkimaan! Mulla on lävärit nenässä,kielessä,kulmassa ja navassa ( pian myös huulessa ) olen kaikki lävärini ottanu liikkeessä ja yksikään ei ole tulehtunut.Ketään joka ei ole kursseja käynyt tai jonkun lävistäjän opissa ollut ei pitäisi mennä neulalla sorkkimaan itseään, tai muita!

    • pässiiii!!11

      tein tänään kaverilleni nännilävärin apteekista saatavalla 1.2 millisellä neulalla! :) nii eikai se huuleen tai rustoonkaan vaarallista oo?
      :D

      • ?

        voiko nännilävärin laittaa ns. väärään kohtaan?


    • kokemuksella..

      osuin juuri eilen neulalla verisuoneen kun lävistin huultani yksin ... olin tehnyt sen monesti aiemminkin ja olin varma että nytkin onnistuis mutta aina voi tapahtua tällaista ja kivaa se ei todellakaan ollut!!!!

      • wrm

        tein huulikorun itse, työnsin paksun hakaneulan läpi,ja laitoin korun . desinfioin sitä joka päivä aamulla ja illalla eikä vielä ole edes tulehtunut..jotain valkosta nesettä tulee mut niin ku tuol jo joku sano niin se on parantumisen merkki..


      • mmarsw

        seurasiko siitä jotai vakavampaa `? :o


    • martsa````

      Mä haluisin kans tehä ite kulmakorun, mut kaikki sanoo et jos sen laittaa väärään kohtaa, voi tulla sokeeks :O ja että jos huulee tekee väärään kohtaan voi halvaantua.. mut en mä tiijä sit.

    • ...

      Joo mä oon tehny 2 lävistystä huuleen eikä niille tapahtunu mitää.Eka kyl se toinen meni umpee mut tein uuden pari päivää sitte.Mulla ei tulehtunu tai mitää vaikka tein ne paskasil ompeluneuloilla. Oli mul kyl ihan oikeeki lävistys neula mut sillä oli vaikeempi tehä.Sitte oon tehny kans tongue webin. Sille ei muuten tapahtunu mitää mutta se repes.Se kyl kasvaa koht takasin umpeen ja teen uuden.Meinaan kyl tehä kolmannenki huulilävistyksen jossain vaiheessa.Eli jos ei oo rahaa nii kyl kannattaa tehä itte huuleen ku huulen tulehtuminen on aika harvinaista jos sitä hoitaa hyvin ja oikein.

      • minävaain

        ELi selvennän nyt hieman. Kulmaan en menisi itse tekemään, koska kulman alueella menee kasvon hermoja ja siitä voi halvaantua, ei mistään hiton huulesta. Huuliin voi tehdä aika huoletta ja paranevatkin yleensä ihan hyvin jos asian mukaisesti niitä hoitaa. Napaankin voi tehdä huoletta itse, ei ne sisäelimet sentään niin pinnassa ole!! kun joku tuolla sitä huuteli...
        Kieleen ei kannata tehdä itse, enkä kyllä ole ikinä kuullut että kukaan olisi tehnyt mutta tiedoksi aikoville että jänne voi katketa jos vituilleen neulan pistää ja sit loppu puhuminen :D ja kielessä menee aika isoja verisuoniakin..
        Apteekin paksuin neula on 1.2 mm. ja jos ostaa huuleen 1.2 korun menee se helposti paikoilleen kun nopeasti laittaa pistämisen jälkeen. 1.6mm koru on vaikea laittaa 1.2mm neulan jälkeen. Joten suosittelen ostamaan 1.2 korun ensiksi jos mahdollista ja vaihtaa sen vaikka myöhemmin 1.6, esim. jos tekee napaan. Lävistys paraneekin paremmin jos ei liian paksua korua laita ns. liian ahtaaseen reikään :D
        Itse olen tehnyt, korvareijät, madonnan, ja napalävärin itselle, pian teen niebuhrin. Sir oon tehnyt, siskolle napaan, korviin, ja ala huuleen, serkulle madonnan, kaverille huuleen alas keskelle, ja vklna teen vielä serkulle napaan.
        että tämmöstä.
        Kellekkään en suosittele itselle tekemistä koska siinä on riskinsä! neula voi mennä vinoon, lävistys voi tulehtua pahasti, yms.
        Mutta nää on mun kokemuksia, ja kaikki on onnistunu hyvin.


      • cristahh
        minävaain kirjoitti:

        ELi selvennän nyt hieman. Kulmaan en menisi itse tekemään, koska kulman alueella menee kasvon hermoja ja siitä voi halvaantua, ei mistään hiton huulesta. Huuliin voi tehdä aika huoletta ja paranevatkin yleensä ihan hyvin jos asian mukaisesti niitä hoitaa. Napaankin voi tehdä huoletta itse, ei ne sisäelimet sentään niin pinnassa ole!! kun joku tuolla sitä huuteli...
        Kieleen ei kannata tehdä itse, enkä kyllä ole ikinä kuullut että kukaan olisi tehnyt mutta tiedoksi aikoville että jänne voi katketa jos vituilleen neulan pistää ja sit loppu puhuminen :D ja kielessä menee aika isoja verisuoniakin..
        Apteekin paksuin neula on 1.2 mm. ja jos ostaa huuleen 1.2 korun menee se helposti paikoilleen kun nopeasti laittaa pistämisen jälkeen. 1.6mm koru on vaikea laittaa 1.2mm neulan jälkeen. Joten suosittelen ostamaan 1.2 korun ensiksi jos mahdollista ja vaihtaa sen vaikka myöhemmin 1.6, esim. jos tekee napaan. Lävistys paraneekin paremmin jos ei liian paksua korua laita ns. liian ahtaaseen reikään :D
        Itse olen tehnyt, korvareijät, madonnan, ja napalävärin itselle, pian teen niebuhrin. Sir oon tehnyt, siskolle napaan, korviin, ja ala huuleen, serkulle madonnan, kaverille huuleen alas keskelle, ja vklna teen vielä serkulle napaan.
        että tämmöstä.
        Kellekkään en suosittele itselle tekemistä koska siinä on riskinsä! neula voi mennä vinoon, lävistys voi tulehtua pahasti, yms.
        Mutta nää on mun kokemuksia, ja kaikki on onnistunu hyvin.

        kun tekee napaa lävärin nii eiks sen voi tehä myös jollai paksul neulal vai onks pakko ostaa apteekist se neula ite oon tehny hakaneulal ja on yleensä tulehtunu ? =(


    • m0i

      itse olen tehnyt huuleen 2 reikää, ja ihan hyvin menee huulesta läpi 1,2. aluksi kannattaa laittaa rengas, koska se menee paremmin, kun ei ole sitä tapissa olevaa kierrehommelia.
      itselläni ei ole tulehtunut lainkaan koskaan mikään
      itsetekemäni. oleb tehnyt korviin yht. 4. ja huuleen ne kaksi.

      • -peikko

        Heippa.
        Itse olen itselleni tehnyt korviin yhteensä neljätoista lävistystä, poikaystävälle yhden korvaan ja nännilävistyksen.
        omissa korvissa rustoissa on yhteensä kolme lävistystä ja kaikki muut 11 ovat muualla. oon harkinnu tekeväni traguksen , jos vain koruja olisi enemmän. kielilävistystäkin olen harkinnut ja huulilävistystä, mutta kielilävistyksen tekemiseen ei minulla "pokka" riitä. huulilävistyksen tekisin vaikka heti , jos vain olisi rahaa ostaa koru. Injektioneuloilla olen kaikki lävistykseni tehnyt, ja tulen tekemään. hakaneulalla ei kannata tehdä , koska se tulehtuu paljon helpommin. Rustoon varsinkaan , se tulehtuu heti.

        Eipä muuta ! :)


    • seew

      No uskon että kyllä voi, jos sulla kerran on oikeat neulat ja kaikkea. Monet tutut tehny ite huuli-, rusto-, kulma- ja jopa kielilävistyksiä. Tietääkseni ei oo kellekkään tullu kummempia ongelmia. No yhdelle kaverille tuli joku ihmehomma korvaan, kun osui suoraan verisuoneen (tai jotain) ja koko korva oli mustana, mutta meni parin päivän päästä ohi.

    • hellohellohellohello

      Eli eilen päätin ostaa apteekista injektioneulan ,ja sitten 1,2mm paksun ja 1cm pitkän tapin. Kesti vähän aikaa ennen kuin sain neulan läpi ja meinasin pyörtyäkin siinä,mutta ei se niin paljoa sattunut. Ensin pistin reikään tavallisen korvakorun , sitten huulikorun väärinpäin (pallo sisäpuolelle) ja sitten vasta myöhemmin käänsin oikeinpäin. uskokaa vaan että näin menee paljon helpommin.
      nyt on huuli melko turvoksissa ja hieman "kova" . ja tulee noita nesteitä ulos mutta en ole kauhean huolestunut asiasta. Tosin osuin pieneen verisuoneen neulaa laittaessa läpi mutta verta tuli niin vähän että annoin vain olla.
      Ei ole mielestäni kauheaa tehdä huuleen , ja jos tuntuu että se ei parane niin voihan toki käydä lävistysliikeessä kysymässä neuvoa että pitäisikö kenties koru ottaa pois. 8)

      • Blmbolmb

        Mun kaveri jonku aikaa sitte teki itelleen huulilävistyksen.. Paskasella neulalla tietenkin, ei millään steriilineulalla. Uskalsi vihdoin työntää sen parin tunnin odottelun jälkeen siitä läpi.. Kunnon korua siinä ei edes ollut, ja huuli punotti ja oli turvoksissa pari päivää. No, kyllä se siinä huulessa mojotti viikon tai pari, kunnes tulehtui. Läväri näytti kyllä tosi pahalta alusta asti, ja sen vaaroista olin varoitellut, mutta sainpa taas puhua kuuroille korville. Mistälie suonesta/hermosta olisi voinut sen tökätä.. En suosittele tekemään itse.


      • nidiot

        Lävistäjä ei ole lääkäri.


    • Läväri

      Kyllä noita kyseisiä lävistyksiä voi tehdä ilman neulojakin! Oon tehnyt niitä useita niin että painaa pelkän lävistyskorun korvan rustosta vaan läpi että korva paukkuu eikä mitään tulehduksia ole koskaan tullut!!!

    • cristahh

      joo mä oon kerran tehny rustoon eikä käyny mitää mut oon jootain lukenu et jos se tulehtuu pahasti ni sit korva voi lähtee irti mut sit sen pitää vaa tulehtuu tosi pahasti huuleenki oon tehny ja se onnistu hyvin x) mut hules on omat riskinsä voi tulla kai kasvo halvaus jos se menee väärää kohtaa x( mut toivottavasti täst oli jotai hyötyy x))

    • ellulellu-92

      ite oon tehnyt 1.2 injektioneulalla napaan, kieleen, korvaan ja ylä- ja alahuuleen. Tulehtuu aika varmasti. ainakin mun napa ja huuli tulehtui, vaikka desinfioin, en käynyt saunassa ja muutenkin noudatin kaikkia ohjeita TÄYDELLISESTI.toinen huulikoru taas ei tulehtunut, vaikka lääpin paskasilla käsillä enkä puhdistanutkaan kauheesti. 1.6 korun sain mahtuun kun eka tein sen reiän sillä 1.2 huumeneulalla ja se jälkeen desinfioin paksuimman parsinneulan mitä löysin ja laitoin siitä reiästä.kultasepänliikkeessä ym. saa korvareiät (ei rustoon) ihan alle 10 e. Ei se koru meekkään siitä neulan reiästä vaan siitä minkä teet ittelles. Ja ei muuten satu oikeestan yhtään kun teet sen lävärin silleen hiljaa pyöritellen, jollon siihen ehtii turtuun.

    • .................

      mie tein ite joskus n.vuos sitte itelleni alahuuleen,kun en vielä tienny mistään mitää,niin vitun paskasella neulalla ja KIRJAIMELLISESTI paskasessa vessassa lävistyksen,enkä puhistanu,mut en sitten TODELLAKAAN suosittele itelleni tuota... TOSIN se ei tulehtunu ;D Mutta,miun keho nyt onki vähä spesiaali..
      Mutta nyt mulla on liikkeessä tehty madonna

      • en tekis

        Mä oon ite tehhy rustoon 2 reikää ja molemmilla kerroilla verta tuli tosi paljon, valkonen t-paita meni kauluksesta punaseksi. Ja molemmilla kerroilla tulehtu lievästi, mut sain hoidettua pian kuntoon.

        Huulikorun laitossa on se riski että pistät isoon suoneen, mulla on madonna ja lävistäjä joutu aika kauan asetteleen pihtejä kun oli kuulema niin iso suoni haitolla.

        Jos ei isi ja äiti muuten maksa laittoa, uhkaa laittavasi ite, jospa se auttas aukaseen kukkaron nyörejä. ;)

        Mä oon jo 28v ja jos joskus lapseni lävistyksiä haluaa, maksan ilomielin ammatiilaiselle siitä hommasta. Kaikki on ohi nopeemmin, puhtaammin ja jälki on varmasti oikeanlainen. :)


      • minulla
        en tekis kirjoitti:

        Mä oon ite tehhy rustoon 2 reikää ja molemmilla kerroilla verta tuli tosi paljon, valkonen t-paita meni kauluksesta punaseksi. Ja molemmilla kerroilla tulehtu lievästi, mut sain hoidettua pian kuntoon.

        Huulikorun laitossa on se riski että pistät isoon suoneen, mulla on madonna ja lävistäjä joutu aika kauan asetteleen pihtejä kun oli kuulema niin iso suoni haitolla.

        Jos ei isi ja äiti muuten maksa laittoa, uhkaa laittavasi ite, jospa se auttas aukaseen kukkaron nyörejä. ;)

        Mä oon jo 28v ja jos joskus lapseni lävistyksiä haluaa, maksan ilomielin ammatiilaiselle siitä hommasta. Kaikki on ohi nopeemmin, puhtaammin ja jälki on varmasti oikeanlainen. :)

        on lävistyksiin tarvittavat pelit ja vehkeet. Mun mielestä on helpompi ostaa ihan oikeita steriilejä lävistysneuloja ja pihtejä jotka voi klaavata tai antaa kavereille puhdistettavaksi sairaalaan. Itse oon tehny useamman kymmentä lävistystä kasvojen alueelle eikä mitään ongelmia ole ollut. Mulle voi esittää myös suorii kysymyksii [email protected] ni pyrin auttaa ongelmatilanteissa


    • Kawaiiii

      Ite oon tehny korviin pari reikää. Onnistu todella hyvin eikä tulehtunu. Korkeintaan pari päivää vähän tuntu. Meinaan tehä lävärin huuleen. Kulmaan enkä kieleen en ehkä rupeis ite tekemään...

      • se kunnollisella korulla

        Äläkä sitten tee kirurginteräksisellä, niinkuin tuo ketjun aloittaja (ehkä) teki: tee titaanisella, niin ei tule nikkeliongelmia!


      • abeasd
        se kunnollisella korulla kirjoitti:

        Äläkä sitten tee kirurginteräksisellä, niinkuin tuo ketjun aloittaja (ehkä) teki: tee titaanisella, niin ei tule nikkeliongelmia!

        En suosittele tekee huuleen ite lävärii tai muuteskaa naamaan, oon kuullu juttuu et jos tuikkasee vääräst kohtaa nii naama voi halvaantuu ainaki osittain..


      • paksusuoli
        abeasd kirjoitti:

        En suosittele tekee huuleen ite lävärii tai muuteskaa naamaan, oon kuullu juttuu et jos tuikkasee vääräst kohtaa nii naama voi halvaantuu ainaki osittain..

        Halvaantuu, mikäli neula lipsahtaa huulesta selkäytimeen...


      • An$Qu
        paksusuoli kirjoitti:

        Halvaantuu, mikäli neula lipsahtaa huulesta selkäytimeen...

        Ite oon tehny korvaan 5 reikäää ite ja 3 käyny laittaa. Vielki haluisin ottaa pari, mut en tiiä uskallanko... Mulla ainaki on ollu aina tuoreet reijät vähän aluks kipeenä, mut tulehtumisesta ei voi puhua. Siihenhän pitää hankkia antibioottikuuri... ellen oo iha väärässä.


      • hessu79l
        An$Qu kirjoitti:

        Ite oon tehny korvaan 5 reikäää ite ja 3 käyny laittaa. Vielki haluisin ottaa pari, mut en tiiä uskallanko... Mulla ainaki on ollu aina tuoreet reijät vähän aluks kipeenä, mut tulehtumisesta ei voi puhua. Siihenhän pitää hankkia antibioottikuuri... ellen oo iha väärässä.

        En tiedä oikein mitä vastata... en suosittele kenellekkään itsetehtyjä lävistettyjä vaikka itse olenkin näin typerästi tehnyt ilman mitää koulutusta teininä!... mutta opinpahan ainakin siinä jonkin verran.
        Nykyään aikuisena olen lävistäjä ja pidän ammatistani mutta harmittaa se että menin itse törkkimään ilman minkäänlaista koulutusta...sillä huulessa oleva lävistykseni on ikään kuin koko ajan turvoksissa näyttää siltä vaikka onkin ollut monta vuotta..siinä on jonkinlainen "pienihalvaus" lääkärin mukaan.


    • Sakujapo

      Itse oon vaan ajatellut että korviin kannattaa tehdä itse. Otin huuleeni kaksi lävistystä liikkeessä ja siellä sanottiin että juurikin reiät pitää tehdä hieman vinoon ettei neula mene mistään jänteestä läpi. Ja tiedän ihmisiä jotka on tehnyt itse huulilävärin ja yhdellä se tulehtui niin pahasti että lääkärin kautta koru pois. Ja se on niin yksilöllistä miten tuore lävistys käyttäytyy, itsellä esim. ei tullut yhtään verta kun minulle tehtiin ja taas hyvälle ystävälle tehdessä haava suorastaan valui verta.

    • ninnu 19v

      onnistuu parhaiten. Itse tein napalävistykseni ja ostin a-ilusionista kanyylineulan ja titaanisen napakorun. Ei sattunnu paljonkaan ja parani hyvin. Kaverilla myös.

      • creep

        Ite tehtyjä löytyy nyt Huulikoru, Meduusa, Bridge, Poski ja Kulma, 2mm OIKEITA lävistys neuloja olen käyttänyt ja koruna on tapit kaikissa. Ei kannata leikkiä millään hakaneuloilla yms skeidalla. Kunnon kamppeet käyttöön. Ja suosittelen kuitenkin liikkeessä käyntiä. Sillä n. 40€ hinnalla saa hyvää palvelua, paljon parempi kuin ''kaveri pistää kännisä 3 eurolla''. Järki käteen, en itekkään ole ns ylpeä mutta voin sanoa että on näitten takia on kärsittykkin, huulessa jo 4 koru. Ja on monta kertaa kussut nämäki hommat.


      • murrmeli-96
        creep kirjoitti:

        Ite tehtyjä löytyy nyt Huulikoru, Meduusa, Bridge, Poski ja Kulma, 2mm OIKEITA lävistys neuloja olen käyttänyt ja koruna on tapit kaikissa. Ei kannata leikkiä millään hakaneuloilla yms skeidalla. Kunnon kamppeet käyttöön. Ja suosittelen kuitenkin liikkeessä käyntiä. Sillä n. 40€ hinnalla saa hyvää palvelua, paljon parempi kuin ''kaveri pistää kännisä 3 eurolla''. Järki käteen, en itekkään ole ns ylpeä mutta voin sanoa että on näitten takia on kärsittykkin, huulessa jo 4 koru. Ja on monta kertaa kussut nämäki hommat.

        Itse olen tehnyt ainoastaan 3 reikää korviin, ja kaksi olen siis ottanut pienenä liikkeestä.


      • tfsak

        Kanyylineulalla ninnu 19v19.11.2009 19:37
        onnistuu parhaiten. Itse tein napalävistykseni ja ostin a-ilusionista kanyylineulan ja titaanisen napakorun. Ei sattunnu paljonkaan ja parani hyvin. Kaverilla myös.

        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

        Mistä oot ostanu kanyylineulan ? :O eikai niit apteekista saa..eiksapteekin suurin neula oo 1.2 -.-''?


      • ninnu ++
        tfsak kirjoitti:

        Kanyylineulalla ninnu 19v19.11.2009 19:37
        onnistuu parhaiten. Itse tein napalävistykseni ja ostin a-ilusionista kanyylineulan ja titaanisen napakorun. Ei sattunnu paljonkaan ja parani hyvin. Kaverilla myös.

        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

        Mistä oot ostanu kanyylineulan ? :O eikai niit apteekista saa..eiksapteekin suurin neula oo 1.2 -.-''?

        täältä löytyy yksittäispakattuja steriloituja

        http://a-ilusion.com/shop/product_details.php?p=784


    • komppania

      oon ite tehny huulikorun eikä mitään ongelmia (=

    • 20v muidu

      Moi, mulla on jonkin verran kokemusta läväreistä... oon tehny ite korviin, alahuuleen, ylähuuleen, nenään,kulmaan, nänneihin, napaan ja käteen. Kavereille olen laittanu paljon läväreitä...

      Ruston kanssa kannattaa olla varovainen, mulla tuli toisesta korvasta "hörö". Ylähuuli meni ihan mustaksi ja tuli suusta ulos viikko tolkulla kun osuin kunnon suoneen.... kavereille laitetut lävärit on aina onnistunu, onko sitä sitten jotenki varomattomampi kun laittaa itselleen???

      Lisäksi olen tatuoinut itsestäni n 15% että että...Tatskojen kanssa sama homma, sormet ja jalkapäydät tulehtuu helposti ja kaikki väri mätii ulos kivuliaalla tavalla. Eka puol vuotta kaikki tatskat näytti ihan vitun rumilta koska ei ollu mtn käsitystä siitä, miten saa hyvää jälkeä. Nyt olen oppinut ja uudet tatskat on hienoja ja samalla korjailen vanhoja :)

    • e rikki

      Just, kun tekee itse ei ole hepatiitti tai muuta riskiä. Aivan sama ilmiö kuin soloseksissä, et voi tartuttaa tautia. Tietenkin on käytettävä steriiliä neulaa. Sterilointikin on helppoa.

      Halvauksen (paskahalvauksen) saa ainoastaan lävistäjä, kun sunkin rahastus jäi väliin.

    • TENPOILAKKI

      Ajattelen sinun parastasi kun sanon ettei se kannata!
      Se oin ammattilaisen tehtävä, vaikka olisitkin tehnyt tämän
      itse ties kuinka monta kertaa.
      Vaikka siinä ei myös olisikaan mitään terveysriskiä, niin
      on aina parempi, että lävistyksen tekee ammattilainen.
      Ammattilaislävistäjät ovat sitä varten, että he tekevät
      lävistyksiä.He osaavat kyllä tehtävän ja he
      ovat varmasti varmistaneet kaiken, ettei
      mikään mene pieleen.Jos teet lävistyksen itse,
      mieti kuitenkin näitä asioita ensin.

      • Ammattilainen aluksi

        Vaikka tekis ammatikseen lävistyksiä, niin se ei takaa, että tekijä osaisi hommansa. Mitään ammattitutkinto pätevyyttähän ei yksikään lävistäjä pysty näyttämään, koska lävistysammattikouluja tai -opistoja ei ole olemassakaan.
        Paljon olen itse joutunut katselemaan "ammattilaisen" pieleen tehtyjä lävistyksiä. Vielä surkeammaksi tilanteen tekee se, että yritetään heittäytyä lääkärin koulutusta ja ammattitaidon edelle. Ja teinit peesaavat toisia tolloja...


    • lävistäjä

      itselläni on industrial, helix, tavallisia korvakoruja x10 (5 yhessä korvassa), surface tuossa rintojen välissä, surface niskassa, snake bite, sekä kieli x3

      kaikki olen itse neulalla tökkinyt, eikä mikään ole tulehtunut tai yms.
      suosittelen, sillä tämä on ilmaista.

    • ghdghghog

      mä oon tehny madonnan ite ( joka on menny umpeen ) , smileyn ja sitte tohon alahuuleen keskelle ihan tavallisel hakaneulal!:d se kyl tulehtu aika pahast. Nyt oon harkinnu tehä meduusan, mut ihan lävistysneulal joka on 1,2mm ja sit päätin ostaa varmuuden vuoks 1mm korun, koska pelkään ettei se 1,2 mee siitä sit enää läpi:D:

      • morooo00

        okei, eli siis tuolt selvis et niiden apteekin neulojen alaikäraja on 16. okeii. mut siis. jos en esim löyä niitä sieltä nii mitä sanon jos ne kyselee et mihin tartten? vai voiko ne edes kysellä :D pakko tälleen etukäteen miettii koska eisit siinä viitis alkaa selostaa jotai täyttä shittii :- DD


      • morooo00
        morooo00 kirjoitti:

        okei, eli siis tuolt selvis et niiden apteekin neulojen alaikäraja on 16. okeii. mut siis. jos en esim löyä niitä sieltä nii mitä sanon jos ne kyselee et mihin tartten? vai voiko ne edes kysellä :D pakko tälleen etukäteen miettii koska eisit siinä viitis alkaa selostaa jotai täyttä shittii :- DD

        SANOIN VAAN SUORAAN SILLE FARMASEUTILLE ET JOO "iHON LÄVISTÄMISEEN" OLI KYLLÄ ALKAMASSA SELOSTAAN KUINKA LÄVISTYKSIÄ EI KANNATTAIS TEHDÄ ITE SIT VAAN OLIN ET "JUU TIIÄN KYLLÄ" SIT SE VAAN OLI SILLEE ET NO JOO OKE OSTATKOOO


    • moi123123123

      Tein itse tavallisella nuppineulalla alahuuleen, pidin siinä korvista jonkin aikaa.. (niin ei saisi tehdä) tilasin lävistyksen piercing.com ja vältyin tulehdukselta.. korun täytyy olla korkeintaan 1.2 mm jos tekee itse. Ei kannata pelätä jos tekee itse! SE EI SATU OLLENKAAN!! olen itse 12 joten en olisi saanut tehdä mutta onnee yritykseen..

    • tiedotonpoks

      minä en suosittele tekemään itse lävistyksiä, vaikka olenkin itse tehnyt itselleni neljä lävistystä korviin myös neljä. itselleni ei ole tullut minkään näköisiä komplikaatioita, mutta silti täytyy ymmärtää itselävistyksen riskit. varsinkin, jos et osaa lävistää, jätä suosiolla lävistämiset ammattilaisille. näin turvaat oman terveytesi sekä lävistäjien toimeentulon. :)

      • tiedotonpoks

        ainiin, unohdin sanoa, että itsetekemäni napakoru kasvoi ulos. :) tässä sinulle yksi huono esimerkki.


      • -Kuvitettu&reiítetty

        En kyllä suosittele itse tekemään vaikka olenkin itse tehnyt kulmaan yms. mutta pakko sanoa ettei epäselväksi jää että suurimmat vastustajat selvästi ovat eläköityneitä opettajia tai vanhoollis lestaadiolaisia!!

        "elä hyvä immeinen mee semmottii tekköön ku ei kukaan valvo ketään ja mitä jeesuskin sanois"

        ...Teet tai et tee, mielestäni lävistyksessä ja tatuoinneissa on muutakin kuin pelkästään se että ko. tuote näkyy kavereille joten niistä voi maksaakin!

        -Kuvitettu&reiítetty :P-


      • napaniki
        tiedotonpoks kirjoitti:

        ainiin, unohdin sanoa, että itsetekemäni napakoru kasvoi ulos. :) tässä sinulle yksi huono esimerkki.

        smun napakoruni ei kasva, jonka tein, ei edes kasva vaikka laitoin kekkilän lantaa ja kastelin. Voisikohan se johtua siitä että en laittanut sitä napaan edes kiinni. Ottaako se jotain ravintoa siitä navasta? Tein sen ihan itse. Poikaystäväni haluaa aina näpelöidä napaani. Onkohan hän mustasukkainen napakorulleni vaikka koru ei edes ole napaani nähnyt.

        Voisiko joku vastata pleas--..


    • fghkl

      Jos kuinkaan saisit oltua. Okei, noi korvat mä vielä ymmärrän, jos pidät hygieniasta huolen, etkä lykkää niihin reikiin mitään rihkamakorua. Oikea kultakorvis, olisi paras.

      Mulla makso huulikorun otto 40 e... etkö saisi millään tuollaista määrää kerättyä?

      • DrUA

        tulee kalliiks lääkärireissu , ja se voi tulehtua ja jos on likainen koru ; ( menisin mielummin maksaaa 40 kun että se tulehtuis! ;)


      • Tietämätön-

        Eli sellasta oisin ottamassa :) Ikää on 12 vuotta, toukokuussa 13. Rahaakin on tarpeeksi ja näin... Ottaisin siis huulen reunaan renkaan ja todennäköisesti oikealle puolelle. Asun Helsingissä, joten missä kannattaa ottaa?

        Ja sitten vielä: MITEN teitte itse huuleen? ;o Millä välineillä ja mihin kohtaan? Kummalta puolelta työnsitte sen neulan? En siis ole itse tekemässä, mutta jäi mietityttämään ;//


    • hei halloo aikuisett

      mulla on 3 lävistystä huulessa ja oon ostanu apteekista neulan ja eiku huulesta läpi , ei ole vaarallista touhua

    • willitiiker

      kaveri sai puolinaama halvauksen ku ite teki rustoon :) et mietippä ite mitä voi käydä jos ite teet huuleen. normi korvis on kaikista nopeinten parantuva lävistys, ja jokainen lävistys on erilainen

      • liikkeessä

        kokonaaman ja alavartalon sai halvaantumaan kun meni liikkeeseen, jäi sitten vielä raitiovaunun alle liikkeestä tultuaan


    • sklhfjk

      No joo, huuleen en ainakaan suosittelis tekemään itse (kokemusta on). Mä lävistin alahuuleni ite, itse asias kolmesti kunnes se meni hyvään kohtaan. Aika suurel todennäköisyydel menee vinoo ilman niitä pihtejä... Muuten ei pitäs olla vaaraa. Kannattaa kans hyvin puhistaa neulat jne. =)

    • -.-

      Jos kerran oikeesti lävistyksen haluaa, niin eikö siihen kannattaisi panostaa?
      Etsi netistä hyvä lävistyspaikka ja sinne siis! Tottakai siinä on suurempi riski ko meet ite höslään!
      Anna ammattilaisten hoitaa. Ja ei se tulehdu laittamisen jälkeen jos kunnolla hoidat.
      Ihmiset hei, jos oikiasti sen lävän haluaa niin ottakaa se kunnolla! -.-

    • Animej

      Jos homman osaa, ei ne lävärit pahemmin tulehdu!
      Ite kävin ekan lävärin ottamassa liikkeessa (nenään) & tulehtuhan se.
      Sen jälkee sitte ite rupesin tekemää, ykskään ei oo tulehtunu & paljon on tehty...
      Ensin tein korvalehtiin, rustoon & tragusin - ei tulehduksia.
      Huuleenkin tein itse 3, sekä napaan & nenään. Aivan & kulmaan, olikohan kaikki?

      Apteekista lävistys neula, desinfiointi ainetta & osaava ihminen!
      Neula oikeaan kohtaan, läpi rivakasti & koru paikalleen.
      That's it! :D

      Älkää silti tehkö, jos ette ole varmoja osaamisesta - kyllä ne liikkessäkin asiansa osaavat (joskus...)!

      • hooooooo

        en voi tehdä, koska täällä on vain yksi apteekki ja mun äiti on siellä töissä... :(


      • joo moi

        Minäkin tein Frownyn. Apteekista neula ja sit siihen koru. Very simple. Nytte on sitte sisti ja nätti koru


    • Minävaaaaan

      Ei todellakaan kannata tehdä varsinkaan huuleen itse. Eräs tuntemani tyttöporukka teki joka ikinen itse ilman vanhempien lupaa huulikorut itselleen. Kahden vanhemmat näkivät ja pakottivat heidät ottamaan ne pois, yksi taas piilotteli korua (otti sen aina pois, kun meni syömään) mikä ei todellakaan auttanut paranemista. Lisäksi heillä ei ollut oikeita koruja vaan pitivät siinä korvakorua..

      • a

        Mun mielestä se on hitusen säälittävää, kun jotkuu pahis-tytöt tekevät itse lävärinsä, kun ei ole varaa mennä liikkeeseen.


      • säällinen
        a kirjoitti:

        Mun mielestä se on hitusen säälittävää, kun jotkuu pahis-tytöt tekevät itse lävärinsä, kun ei ole varaa mennä liikkeeseen.

        juu, säälittää tämä tiedon puute. Itsetehdyssä lävistyksessä ei paljon ole riskejä, kunhan tietää perusasiat. Perusasiat taas saa selville käyttämällä vähän aikaa ja tonkimalla vaikka nettiä. Tieto on sekalaista "kaveri halvaantu..." tosiasiassa joku pelle on taas innostunut kertomaan juttujaan.

        Lävistysliikkeen hygienia on "lävistysliikkeen hygieniaa" parhaimmassa tapauksessa se on kunnossa. Lävistysliikkeessä ravaa porukkaa päivät pääksytysten ja tuohon porukkaa kuuluu varmaan mm hepatiitin kantajia. Varmaan olet kuullut sairaalabakteereista? Sairaalassa eritoten kiinnitetään huomiota hygieniaan. Silti näitä sinnikkäitä mikrobeja ei saada nitistettyä. Sama on varmasti lävistysliikkeen kohdalla. Pysy siis kotona niin olet turvassa näiltä!

        Itse tehty lävistys on turvallinen kaikin puolin, tietenkin sillä varauksella, että on huolellinen ja tarkka, sekä on hankkinut tarvittavan tiedon.


    • fuckmylife

      Tein itelleni huuleen lävistyksen tossa viimeviikolla ja ainakaa viel ei oo tulehtunu. Käytin apteekista ostamaani neulaa, ja se oli ohuempi kuin se oikea huulikoru, joten koru ei mahtunut siitä. Laitoin sitte siihen korvakorun, sellasen napin hetkellisesti. Sitten venytin sitä reikää aina vähän paksummalla korviksella ja sit sain lopulta sen oikean korun siihe.

      Mullakaan ei ollu rahaa, että liikeessä voisin käydä, joten päätin ite tehdä. Se meni tosin vähän vinoon ja nyt kyl vähä harmittaa.. Jos vaa on mahollista nii sun kannattaa säästää rahaa tai pyytää lävistys vaikka synttärilahjaks ?

    • Un-älylläpilattu95

      Eipä tämä varsinaisesti mikään ohje ole,ja niitä on turha antaakkaan koska lävistykset kannattaa oikeasti ottaa liikkeessä. Tämä on hyvä esimerkki väärästä toiminnasta: Tuossa eilen iltana tuli vähä pämpättyä, ja keksin itse toteuttaa haaveeni septum lävistyksestä. .Kännissä kun ei oikein satukkaan, ja tuntui hyvältä idealta : D Njoh, kolme kertaa työnsin erinäisiä haka/nuppineuloja nenääni kun aina tuntui menevän vinoon. Arvatkaas sainko edes sitä korua läpi? En. Lopputulos on se että nenässä on kolme umpeutuvaa reikää,ja se on helvetin kipeä näin selventyessä. Mikäs siinä jos OSAA tehdä itse lävistyksiä, tekee ne hygieenisesti ja SELVÄNÄ. Ja vain itselleen. Mutta kännissä paskasilla ja väärillä välineillä ei kannata hirveästi lähteä sohimaan. Suosittelen ottamaan studiossa lävistykset.

      • Mitäs nyt?

        Otin tuossa viime yönä parin kaljan jälkeen korvalehteeni lävistyksen. Reikä tehtiin minun mielestäni aivan steriileillä välineillä. Mutta koruksi otimme klemmarin. Sitä pidettiin sytkärin liekin alla hetki ja sitten se pujotettiin korvaani. Ja edelleen klemmari roikkuu korvassani. Minulla ei ole ennen ollut yhtään lävistystä. Siksi haluaisin tietää, että mitä nyt kannattaisi edetä. Haluaisin pitää korvassani reiän ja tykkään klemmarista korvassani, mutta miten on hygieenia puolen. Kokeneemmilta toivottaisiin vastausta! Kiitos jo etukäteen! :)


    • lävistykset

      oon 15v tyttö. itse oon tehny kaikki lävistykset,eikä mikään oo tulehtunu!
      käyt apteekista ostamassa lävistysneulan. (maksaa n. 20senttiä) ja oikeanlainen koru.
      desifioit korun,neulan ja alueen mille lävistät.laita jotkut kumihanskat jne. käteen,ja vältä korun,neulan tai alueen käpelöintiä paljaalla käellä ettei siihen mee bakteereja.
      mulla on ite tehtyjä ollu:
      smiley (ylähuulen jänne)
      snakebites ( molemmilla puolilla alahuulta)
      madonna (normaali ylähuuli)
      labret (normaali alahuuli)
      kulmakoru
      3 korvakorua

      ainut mikä turposi oli alahuulen snakebites.muut eivät ole edes olleet kipeitä. steriloit välineet kunnolla niin varmasti onnistuu!

    • sonnensystem

      mäkin haluaisin tehdä itse. Onko tossa alahuuleen vasemmalle puolelle oikeesti riskejä ? Voiko joku neuvoa. Käykö ihan normaali käsien desifiointi aine ? Desifioitu neula/hakaneula käykö ? Voiko sen vain tökkää osta läpi=) Voiko joku kertoa kaiken mahdollisen=)

      • lollypopgirl

        mä tein juuri alahuulen alle, vasemmalle itse reiän. apteekin "lävistys" neulalla. (olen 13.5 vuotta) mutta kaverini (12 vuotiaat) ovat tehneet moniamonia.....
        -käsiendesinfiointiaineella voit pestä kädet, sekä ,korun (jos ei ole uusi tai/siihen on koskettu likaisin käsin.)
        -hakaneulaa ei kannata käyttää. Kannattaa olla huolellinen, joten kannattaa käydä apteekista hakemassa lävistysneula (minä kävin myös) ja se on valmiiksi steriili, joten sitä ei tarvitse enää puhdistaa., juuuh. ja sitten vielä.....
        hmm,., lävistystä varten kannattaisi varata ainakin, suun huuhteluaine jossa ei ole alkoholia, jolla sitten aamuisin ja iltaisin huuhtelisit suun purskuttaen, sekä aina ruoan jälkeen lämpimällä vedellä. Aina pesulla (esim.suihkussa) sinun tulisi hieman pyöritellä lävistystä jotta vesi pääsee sisälle puhdistamaan reijän, Saunaa tulisi vältellä kunnes lävistys on parantunut, jonka huomaa siitä kun reijästä ei tule enää vaaleaa kudosnestettä, ja se tuntuu normaalilta. ja suolaliuoksella sinun tulisi ainakin kerranviikossa liuottaa lävistystä sisä ja ulkopuolelta pitämällä suolaveden lautasella, ja pitämällä suuta auki siten, että vesi pääsee lävistyksen sisä ja ulkopuolelle.
        suolaveden ohjeet==== laita kattilaan 4dl vettä ja anna veden olla hellalla korkeimmalla tasolla niin kauan että se alkaa kiehua, lisää sitten 2 reilunkokoista ruokalusikallista merisuolaa veteen, ja anna hetken kiehua (sekoita samalla esim.puukauhalla) sitten laitat levyn kiinni, ja voit veden jäähtymistä nopeuttaa laittamalla lavuaariin hieman kylmää vettä, ja kattilan veden päälle, sitten kaadat vedet puolisyvään lautaseen, ja teet puhdistustoimenpiteen. liuota vettä suussa/suunulkopuolella niin kauan kuin pystyt...ainakin 5 min.,,, jossakin sivustolla luki että 5-30 minuuttia... puolituntia kuullostaa kyllä aika kauhealta, mutta toimenpiteen jälkeen purskuta suussa haaleata (keskilämpöistä/kylmää vettä) sekä sisä että ulkopuolelta..... (kaiken tekstin kirjoitin itse, oppimani mukaan) tsemppiä! =)


    • novittuminätässä

      Ite en rupeis survoo neulalla mihinkään mutt idiksenä nyt olis mennä ottaa itiksen silver waveen korvaan muutama rustoon ja korvanlehteen tässä kevään aikana ennen matkaa.Ja on muuten iha helvetin halpaa jtn. neljäkybää yhteensä ja samal rahal ottais jostain kalliimmast liikkeest yhen rei'än

      Mä muistan ku koulus meni pari likkaa tekeen välkäl huuleen no kyl se sit tietty tulehtu ku koulus on sen verran paskaset vessat ja hygienia asiat oli muutenki huonosti

    • asdfghjklöäyu

      kumpi on parempi alotuskoru huuleen , tappi vai rengas ? (;

      • lollypopgirl

        aloituskoruna on tappi huomattavasti parempi vaihtoehto, sitä on pestessä helpompi pyöritellä, puhdistaa ym.ym.ym...


    • tein indun, epäonnis

      Korvan rustoon voi kyllä tehdä itse, mutta sattuu ihan vitusti enemmän, kuin liikkeessä, eikä lopputulos ole välttämättä just se toivottu. Että en kyllä industrialia rupeaisi sinuna tekemään. Ja huulen menisin ehdottomasti tekemään lävistäjällä, sillä se on sen verran enemmän näkyvissä, kuin korvat. paska nakki jos menee siinä kohtaa perseelleen.

    • lollypopgirl

      monet kaverini ovat tehneet huuliin reikiä itse,,,,,, sekä minä tein nyt myös. Eivät ole tulehtuneet kertaakaan. kunhan muistat hygienian niin kaikki onnistuu ;) tsemppiä!

      • lollypopgirl

        mä tein juuri alahuulen alle, vasemmalle itse reiän. apteekin "lävistys" neulalla. (olen 13.5 vuotta) mutta kaverini (12 vuotiaat) ovat tehneet moniamonia.....
        -käsiendesinfiointiaineella voit pestä kädet, sekä ,korun (jos ei ole uusi tai/siihen on koskettu likaisin käsin.)
        -hakaneulaa ei kannata käyttää. Kannattaa olla huolellinen, joten kannattaa käydä apteekista hakemassa lävistysneula (minä kävin myös) ja se on valmiiksi steriili, joten sitä ei tarvitse enää puhdistaa., juuuh. ja sitten vielä.....
        hmm,., lävistystä varten kannattaisi varata ainakin, suun huuhteluaine jossa ei ole alkoholia, jolla sitten aamuisin ja iltaisin huuhtelisit suun purskuttaen, sekä aina ruoan jälkeen lämpimällä vedellä. Aina pesulla (esim.suihkussa) sinun tulisi hieman pyöritellä lävistystä jotta vesi pääsee sisälle puhdistamaan reijän, Saunaa tulisi vältellä kunnes lävistys on parantunut, jonka huomaa siitä kun reijästä ei tule enää vaaleaa kudosnestettä, ja se tuntuu normaalilta. ja suolaliuoksella sinun tulisi ainakin kerranviikossa liuottaa lävistystä sisä ja ulkopuolelta pitämällä suolaveden lautasella, ja pitämällä suuta auki siten, että vesi pääsee lävistyksen sisä ja ulkopuolelle.
        suolaveden ohjeet==== laita kattilaan 4dl vettä ja anna veden olla hellalla korkeimmalla tasolla niin kauan että se alkaa kiehua, lisää sitten 2 reilunkokoista ruokalusikallista merisuolaa veteen, ja anna hetken kiehua (sekoita samalla esim.puukauhalla) sitten laitat levyn kiinni, ja voit veden jäähtymistä nopeuttaa laittamalla lavuaariin hieman kylmää vettä, ja kattilan veden päälle, sitten kaadat vedet puolisyvään lautaseen, ja teet puhdistustoimenpiteen. liuota vettä suussa/suunulkopuolella niin kauan kuin pystyt...ainakin 5 min.,,, jossakin sivustolla luki että 5-30 minuuttia... puolituntia kuullostaa kyllä aika kauhealta, mutta toimenpiteen jälkeen purskuta suussa haaleata (keskilämpöistä/kylmää vettä) sekä sisä että ulkopuolelta....(kaiken tekstin kirjoitin itse, oppimani mukaan) tsemppiä! =)


    • 13 vuotias

      mikä helvetti teitä ihmisiä vaivaa ? eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia tekeekö lävistyksen itse vai lävistäjällä , ei ne lävistäjätkään aina mitään hyviä ole , niitä vain arvostetaan enemmän , koska ne on lävistäjiä ! itse olen tehnyt huulikorun , ruston , korvakoruja itse ja kaverini tehnyt napakorun mulle , mikään ei ole tulehtunut ja tiedoksi , vaikka tekisit itse korun se on yhtä hygienistä kuin lävistäjällä kun desinfioit , lävistyskohdan , kädet ja korun oikein . ihmisestä riippuu myös tulehtuuko lävistys vai ei , jollain tulehtuu todella herkästi vaikka se olisi superhyper desinfioitu ja ammattilainen tehty , se on ihan ok? sillon ei ehkä ole vikaa lävistäjässä tms , vaan sussa , kaikkien iho kroppa yms ei vain kestä lävistyksiä , jollain ei taas tulehdu millään vaikka tehtäis lävistykset kepillä ja laitettais tikku lävistyskorun paikalle . eli eiköhän se ole ihan turha tulla valittamaan , että lävistäjälle pitää mennä että muuten tulehtuu jne jne jne . ei se siitä kiinni ole , jos homman taitaa , itse olen tehnyt 4 luokalla eli suoraan sanottuna vielä kakarana itselleni huulikorun hakaneulalla ja siihen korvakoru , olihan se tietysti hullua ja tyhmää , mutta ainakaan se ei tulehtunut ja olin tyytyväinen siihen :) mutta nykyään lävistykset teen ihan ammattilaisen välineillä ja oikein desinfioituna .

    • blog24

      Mä tein lävisyksen huuleen niin,että bidin vähän aikaa jääpalaa huulessa ja lävistin hakaneulalla ja laitoin renkaan huuleen

    • minna

      sellasta kyselisinet voiko laittaa huoletta napakorun itse ? :D

    • Nugetti

      oon 12.v ,teen uutenavuotena kaverini kans huuleen korut,ajateltiin et kumihanskat,apteekista sellanen neula ,ja sitten kunnollinen desinfiointi :D oisko..? veljelläni (19.v) on snake bites koru ja tiedän niistä jonkin verran,tieto ei puutu,mutta saako noita lävistyskoruja 12vuotiaat? O;

      • snake bites<3

        siis, noita injektio neuloja ei ainakaan minun tietääkseni saa alle 16-vuotiaat..... kyllähä niitä ite koruja voi ostaa (ainakin useimmissa lävistyskoruliikkeissä) vaikka 8-vuotiaana jos huvittaa,eli ei niissä ole mitään ikärajaa....... mäki tein n. viikko sitte alahuuleen lävärin, mutta piti se ottaa pois, kun vanhemmat ei tykänny.... mutta se parani ihan hyvin ei mitään tulehduksia,ongelmia tms. ja tein sen hakaneulalla, ilman desinfiointia, ja ei se ainakaa mulla sattunu melkee yhtää! :) mutta eiköhän ERITTÄIN HYVIN DESINFIOITU neulakin aja samaa asiaa.....


    • Lolololdjfgbdg

      "Vanhempien luvalla yli 14 vuotiaat saa ottaa" Eiköhä vanhempien luvalla saa ottaa vaikka kuinka nuori lapsi :d Kyl mä ainaki tiedän sellasista tapauksista useamman esimerkin et repikää siit ;o

    • Dineara

      Muistakaa, että hakaneula, nuppineulat yms. ovat pahimpia vaihtoehtoja lävistyksen tekoon: reikä on ensinnäkin auttamattoman pieni, jolloin korua on vaikea saada reiästä läpi vaurioittamatta kudosta, ja kyseiset neulat ovat roskametallia, jotka saattavat aiheuttaa ties mitä tulehduksia. Esim. nettikaupoista saa ostettua isompia neuloja myös steriloituina todella edulliseen hintaan, joten kannattaa panostaa laatuun.

      Desinfiointi lävistystä tehdessä on äärimmäisen tärkeää: lävistettävä ihoalue on desinfioitava, jos kyseessä on huulikoru, on suu desinfioitava antibakteerisella suun puhdistukseen tarkoitetulla liuoksella ja huulen alta ihon desinfiointiin tarkoitetulla aineella. Neulan on oltava steriili (sitä on todella hankala desinfioida kunnolla sisältä), kädessä on hyvä pitää kertakäyttöisiä kumihanskoja (muistathan pestä kädet etukäteen!), ja tarvittavat välineet, kuten pihdit, on myös desinfioitava huolella. Pihtien käyttö on suositeltavaa, koska se pitää kudoksen paikallaan ja näin ollen ehkäisee vinojen ja huonojen lävistysten syntymistä.

      Ja jos pitää käyttää sitä jääpalaa, niin sen jälkeen on vielä desinfioitava iho, vesi ei ole steriiliä. Eivät toisaalta kyllä ole desinfioidut laitteetkaan, kotikonstein niitä on hankala saada steriiliksi ilman autoklaavia.

      Anatomia kannattaa myös muistaa: ensikoruksi sellainen, joka mahdollisimman vähän rasittaa haavaa ja jättää turpoamisvaraa. Tietyillä koruilla, kuten kulma- ja napakoruilla on suurempi uloskasvun riski, erityisesti nuorilla, joiden keho on vielä kasvuvaiheessa. Ihan joka alueelle ei kannata alkaa neuloja tökkimään hermojen ja verisuonten takia, joten jos vähänkin epäilyttää, niin lävistäjälle vaan - oma terveys on siinä kyseessä.

      Ja jälkihoito on tietty tärkeää. Melkein kaikkiin lävistyksiin sopivat samat ohjeet: huuhtele pari kertaa päivässä noin 5 minuuttia lämpimällä vedellä, vältä korun koskettelemista paranemisaikana, ettei kudos repeä eivätkä bakteerit pääsisi haavaan. Jos lävistys tulehtuu, kannattaa sitä hautoa suolaliuoksella (saa apteekista), se parantaa verenkiertoa ja edesauttaa paranemista. Jos tulehdus kestää pitempään kuin muutaman päivän, lääkärille. Jos koru tuntuu uppoavan lävistykseen on ehdottomasti vaihdettava se pitempään.

      Tällaisia ajatuksia tällä kertaa.

    • dsfwhjegrv

      ei oo kyllä ainakaan täällä päin totta se, että 16 vuotiaat saa ostettua sellasen neulan apteekista. käytiin tänään parin kaverin kans ostaan kaks neulaa smiley -lävistyksiä varten, maksoi 15 senttiä kappale ja kaikki meistä täyttää tänä vuonna vasta 14v. :d

      ja kyllähän toi on totta että lävistäjiä arvostetaan niin paljon ja plaaplaa, mutta kyllä huulissakin on sekä ylä- ja alahuulessa kaks jännettä (esim medusan & labretin lähellä) joista saattaa halvaantua, jos neulalla osuu. oon tehnyt monta kertaa huuleen, välillä ottanut tylsistyessäni pois ja tehnyt taas, eikä mitään vaaraa oo ollu. eikä oo tulehtunukaan koskaan.
      mutta just kulmakorut ja bridget ja tollaset kannattaa ottaa lävistäjällä, jossei oo kunnon välineitä eikä tiedä mihin kohtaan se koru pitäis laittaa. koska hyvät lävistäjät tunnustelee sen oikeen paikan ennen lävistämistä, ja jos esim kulmaan alkaa itse tekeen korua, on siinä suurin halvaantumisen riski. eli huulien ympäristöön lävistyksen tekeminen on mun mielestä vaaratonta, paitsi tietysti niihin kohtiin missä näkyy ja tuntuu noi jänteet huulen läpi, vaikka no verisuoneen se neula saattaa osua. mutta ei se vakavaa oo, verta vaan tulee. :D
      napakoruista, kielikoruista ja muista mulla ei oo tietoa koska en oo tehnyt mihinkään niiden lähelle. paitsi handwebin tein joskus pari vuotta sitten, toi jänne tai toi kuivu ja otin sen lopulta pois kun se on muutenkin niin turha lävistys ja se on vaikee saada parantuun.

    • pölpöttipöppöö

      Tein vähän sika sitte ite ala huuleen, reijän mut en saanu koruu siihen reijän paikalle. Mut ei oo tulehtunu tai mtää...... ;D


      en uskalla liikkeesseen mennä laitattaa :O

      Ps. oon 13 wee xD

    • lolllololo

      Siis pakko nyt vastata tähänki. Elikkäs olis se varmaan parempi et menis liikkeeseen.. mut mun kaveri teki mulle tossa nelosen- vitosen kesälomalla. Olin sillon nii täysin kakara että en noista huulikoruista mitään tienny. No ihan hyvä se sit oli kunnes otin sen pois.. koska tein sen ilmanlupaa..mutta nyt sit meen tos parin päivän päästä mun kaverille nii se tekee sen huulikorun mulle. vittu ihan sama ku tollaset paskat tulee jauhaan tänne et joo se ja se halvaantu. paskat.

    • :)

      älä D:

    • PÖÖ :3

      Olen tehnyt ihan jonkin verran lävistyksiä ystävilleni. Esim. napaan, korviin alas, rustoon ja huuleen. Yhden traguksenkin olen tehnyt. Kaikki tekemäni lävistykset korviin sekä napoihin ovat parantuneet kokonaan. Huulissa on ollut jonkinmoista ongelmaa... On kuitenkin ehkä eriasia tehdä itse itselleen koru. Ainakin minulle oli haastavampaa tehdä napakoru itselleni. Itse en nähnyt kunnolla "kohtaa" johon tein. Joten lävistyskohdasta tuli aiottua suurempi. Napakoru kuitenkin meni hyvin reikään. Helpompaa tietenkin korun laittaminen on, jos neula on suurempi kuin koru. Napakorun paksuus on (tietääkseni melkein aina) 1.6 mm. Silloin neulan olisi hyvä olla esim. 2.0 mm, tai 1.8 mm, jos sellaisia on..? Itse teen aina apteekin neuloilla, koska se vähentää tulehtumisriskiä varmasti. Olen kuullut niitä juttuja missä ollaan tehty napakoruja koulun vessassa hakaneulalla. Miettikää mikä tulehdus semmoisesta voi tulla, kun jo lävistäjällä otetussa on riski? :o Vaikka teen lävistyksiä itse, pyrin aina desinfioimaan kaikki tarvikkeet, korut ja lävistettävät alueet mahd. hyvin. Rustoon en itse uskaltaisi itselleni tehdä, koska en näkisi hirmu hyvin mitä teen... Kävin siis omani ottamassa liikkeessä. En tiedä, mutta tekijäkin sähläsi jotakin, eikä saanut korua paikoilleen, verta tuli ja hän joutui laittamaan neulan 2 kertaa uudelleen jotta sai korun paikoilleen... Kavereille olen kyllä tehnyt, koska silloin pystyn tarkalleen katsomaan mistä kohdasta lävistän, enkä esimerkiksi ison verisuonen päältä...

    • hiiahooo

      voin omasta kokemuksesta varoittaa ettei huuleen ainakaan kannata tehdä itse ! vaikka en kyllä muuallekkaan suosittele :d
      itse sain antibiotti kuurin ku tuli punaisia läiskiä kasvoihin :ss johtui siitä kun itse huulikorun menin tekemään , mutta ei suinkaan ollut ensimmäinen kerta kun sen tein, mutta empä sen jälkeen edes harkinnut minnekkään itse tehdä, oli sen verran lähellä ettei naama halvaantunut ! o: mutjoo omapahan on naamasi jos tyhmänä menet tekemään vaikka sinua on varoitettu ja kerrottu vaaroista ja muista.

    • Ammattilaiselle vaan

      Suosittelen, että keräät sen verran rahaa, että pääset ammattilaisen käsiin. Saattaa tulehtua pahastikin ja lävistyskulmasta voi tulla vääränlainen. Ja jos lävistyskulma on vääränlainen ja siinä on liian pitkä koru, voi ien alkaa vetäytyä hampaan päältä, joka ei ole mukava juttu.

    • (::

      Oon tehny itelleni septumin, nenäkorun, tongue webin ja ruston. Mikään noista ei oo tulehtunu vaikka oon iha hakaneulalla tehny. Huuleen oon suunnitellu laittaa ite mut en oo varma mihin paikkaan siihen laitan, joten mietin vielä laitanko sen. Tuo septum ei oo niin hieno kuitenkaa mitä aluksi ajattelin nii otan sen varmaa pois.. Mutta onneks siitä ei jää näkyvää arpea. Oon siis kohta 14.

    • asdfghjhjk

      itse olen tehnyt itelleni hand webin, tongue webin, ja huulikorun. mikään ei tulehtunut. hand web ja huulikoru tehtii ihan hakaneulalla 11 vuotiaana joka ei todellakaan ollut hyvä idea. nyt eilen tein sitten oppineempana lävistysneulan ja pihtien kanssa sen tongue webin. olen nyt siis 15. septumia harkitsin todella pitkään mutten ole vieläkään saanut asiaa päätettyä :)) hand web ei ole mikään helppo koska se tulehtuu niin helposti käsien bakteerien takia. jos haluat välttämättä tehdä itse lävistyksen niin suosittelisin tongue webbiä tai muuta suun lävistyksistä , koska limakalvolla olevat lävistykset paranevat nopeammin ja siten tulehtumisriskin aikaväli lyhenee. gud luck!

    • itsensä-lävistäjäxD

      tiedän että tämä on vanha mutta minä olen tehnyt itselleni ekan kerran 5 luokalla ompelukoneen neulalla alahuuleen oikealle lävistyksen eikä tulehtunut mutta otin sen pois koska opettaja skitsos miulle ihan v**tusti nytten olen tehnyt samaan kohtaan 5 kertaa reiän eikä ole tulehtunut enkä edes ole kertaakaan desifioinut sitä ja nyt minulla on snike bites :) tein sen vasemman puolenkin lävistyksen itse eikä tulehtunut vaikka en desifioinut sitä mutta sen reiän minä tein infektio neulalla :) ja olen tehnyt myös itselleni madonnan ja sitten silmienväliin reiän ainakin 7 kertaa eikä tulehtunut mutta juuri äsken tein taas silmien väliin reiän ja minun kaverini sanoi millikin väärään kohtaan niin naama halvaantuuu mutta minä otin sen periaatteen että jos halvaannun se on minun oma vikani !! mutta en silti suosittele lävistyksien itse tekoa jos on epävärmä kaverini teki myös 5lk huulikorun oikealle puolellle ja tökkäsi väärään kohtaan ja ihan vinoon niin joutui sairaalaan kun pyörtyi sen jälkeen en ole viitsinyt kysyä häneltä eettä mitä sille kävi :/ mutta nyt häelläkin on medusa eikä naama ole halvaantunut mutta sen verran tiedän että se on syönyt aika monta andibiootti kuuria itselävistämien lävistysten vuoksi. ja huom olen nyt 16 v ja pelkään neuloja niin paljon kun niitä voikaan pelätä. :DD

    • karsinassa

      Osta edes oikeaoppiset lävistystarvikkeet, oikea lävistysneula niin on oikeaa kokoa, pihdit ym. Tulee halvaksi ja paljon viksumpaa niillä tehdä.
      Kyllähän se huuleen varmaan itsekin sujuu, mutta joku kaveri avuksi olisi hyvä. Sellainen joka ei ihan kroonisesta käsien tärinästä kärsi.

    • Sexy lady

      Moromoromoro me aiotaan kaberin kaa teehä korvareikäset mut me ollaa vähä arkoja. Sattuuko se paljon?? :():

    • fjsdfkjdjhgf

      Olen itse ottanut vain yhden lävistyksen liikkeessä ja sekin oli kieli. naamassa itsetehtyjä reikiä monia eikä mikään koskaan tulehtunut. Jos haluaa neuloja muualtakin kun sieltä apteekista missä ei välttämättä ees myydä alle -18 vuotiaille niin kannattaa tilata crazy factory:ltä. siellä on myös niitä pihtejä yms tarvikkeita ja saa sit korutkin kätevästi samalla tosi halvalla.
      rohkeesti vaan lävistämään miettimättä noita halvaantumis höpöhöpö tarinoita :)

    • pioi

      joo lol

    • luoma1

      Uskaltaa korviin ainakin melko reilusti pistellä.. hyvin vaan huolehtia se puhistus.

      hienon näkösiä ku on paljon palloja korvissa :)

      jos pistäis nenään korun

      ja leukaan :) se vois olla hieno juttu.

    • lävistäjä99

      joo älä usko tollasta " mun napa tulehtu ja eikä enää IKINÄ parantunu" paskaa... mä oon tehny itelle apteekin injuktioneuloilla : snikebitessit (ala huulen molemmat puolet) smiley (ylähuulen jänteessä) 2 napakoruu , 2 rustoo ja sit mul on molemmissa korvissa 14 mm venarit , sit tongue webin (kielen jänteen alla) , bridge (silmien välissä) ja mulla ei oo kertaakaa mikää tulehtunu vaikka en oo mitenkäää desifioinu niitä tai mitekää puhistellu millää aineilla joka pv vaan paranemisaikana nii vedela huuhtassu ja ei oo mikää tulhehtunu enkä oo halvaantunu vaikka kaikki väittää et voi halvaantuu .... niiihä siit ehkä voikii mut en usko siihe paskaa :D jote senku otat mallii :D ja ainii oon 14 vee :D

    • MINÄMINÄ

      Tein eilen rustoon ja ei oo hirveen kipee mut saa nähä tulehtuuks tää

      • Juu minä -02

        Mäkin tein tossa sunnuntaina ite rustoon, pari kk sitten ruston jan eilen toiseen korvan rustoon ja ei se satu jos osaa tehä sen oikee. :) Nyt kyl vähän toi uusin reikä on kipee, pitää kattoo ettei se tulehdu. Halajaisin viellä napakorun, kielikorun ja venytykset, kenelläkään kokemuksia crazy factoryn tilauksista ja voiko 12-vuotias ostaa sieltä ilman vanhemman/vanhempien lupaa? Et siis miten ne maksut ja toimitukset?


    • piercings

      MOI!oon 12vee ja sain 11 vuotiaana huulikorun.siskoni tekisen minulle ja jos aijot huulikorun tehdä niin täältä löytyy huulikorunteko välineitä:www.Grazyfactory.fi p.s.voi tehdä myös itse hyvin desifioidutetulla apteekista haetulla neulalla :)

    • lävärit on jees

      Juups kukaan ei varmaan enää lue tätä palstaa mutta kuitenkin :D Olen itse tehnyt rustoon vaikka kuinka monta ja ainoastaan 1 on tulehtunut joten otin pois ei muuta tällä hetkellä on 2 rustossa ja todella hyvässä kunnossa :) otin toissapäivänä huuleen 2 toinen tuli todella kipeäksi joten otin pois suosiolla ettei vain tulehdu :) ja siis tämän teki kaveri joka on aika monelle tehnyt lävistyksiä mutta saatoin hoitaa huonosti sitä ja napaan teki lävistäjä parantui hetkessä :) smileyn teki kaveri ja se parantuin kanssa hetkessä :) mutta suosittelen jos ei ole kokemusta niin että menee lävistäjälle että tulee varmasti oikeaan kohtaan ettei jää rumasti ja kertoo tarkemmin miten hoitaa ja varmasti oikea koru ja tällein :) jos ei ole rahaa niin alkaa säästämään ei se nyt niin kallis ole ettei olisi varaa itsekkin aloitan säästämään että saan kulma korun ja ehkä vielä ylä huuleen :) kieleenkin otan jossain vaiheessa ^_^

    • nenukoru

      lävistyksen ikäraja on 16v jos menee liikkeeseen omin pain laitattamaan, jos alle 16 vuotiaalla on vahnhemman kirjallinen lupa, tai huoltaja mukana liikkeessä antaas suullisesti sen luvan niin sen saa laittaa aikasemmin :)

    • -engel-

      Huuleen ei kannata tehdä, siinä on pari tiettyä kohtaa mihin saa laittaa sillä siitä voi halvaantua koko naama. Mutta millä hinnalla injektio neuloja myydään apteekissa? mietin tässä tehdä napakorun itse kun rahaa ei ole ja on kokemusta.

    • hilti

      naulapyssyllä tulee siisti reikä..

      runkonaulain ja siihen neljän tuuman nauloja, niin hyvä tulee.

    • vapaakäyttäjänimi

      Ite oon tehny kaksi rustokorua. Toinen parani aika hitaasti, mutta niinhän rustossa aina. Rustossa on myös ainakin omalla kohdallani tärkeää oikea koru. Korvan pehmeässä osassa minulla on molemmissa 4 korvista, joista olen yhteensä 4 tehnyt itse. Lisäksi olen tehnyt kavereilleni monet korvareiät ja yhden rustokorunkin. Napaani tein, mutta se oli aika vaikeaa, vaikka ihan apteekin neulalla teinkin. Korun asettamisessa meni kauan ja vertakin tuli. Jouduin painaa 3 kertaa neulan läpi, että sain mukavasti nahkaa. Seuraava tavoitteeni olisi nenäkoru. Kaikki lävistykseni (lukuunottamatta yhtä korvista) olen tehnyt apteekin neulalla. Rehellinen mielipiteeni on, että jos todella haluaa korun, niin sen eteen voi myös hiukan kärsiä. Vaikka turvallisempaa on ottaa lävistäjällä, joka on perehtynyt työhönsä.

    • Anonyymi

      Ite oon lävistäny 7kertaa itse, ja ei oo ollu ongelmia. Kunhan muistaa desinfioida ja hoitaa kunnolla, niin onnistuu. Suosittelen kyl perehtymään tarkemmin sen teko vaiheisiin, ja olemaan tarkkana.

    • Anonyymi

      Vitun tyhmä

    • Anonyymi

      Tein itse septum-lävistyksen 3,5mm neulalla ja venytin reiän pikkuhiljaa 6mm ja nyt on ollut 4 vuotta 6mm hevosenkenkä. Tragus- lävistyksen tein lokakuussa 2021 2mm neulalla. Aika kivuton paitsi se vastenmielinenn krunts-ääni. Venytyksiä 2kpl 16mm..itse nekin. 2x nenälävistyksiä 2mm renkaat nyt eli nenänsivut mitkä lie ovatkaan. 3 kpl alahuulen alapuolelle tein lävistykset. Sivuissa oli 2,5mm renkaat, mutta nykyään 1,6 tapit ja sama keskellä. Conch-lävistys sattui ja kesti parantua yli vuoden. Siinä 2,5mm paksu rengas ja näyttää hyvältä. Eli itse tein kaikki eikä mitään probleemia. Kaikki muut korut on nykyään titaania paitsi septum, koska mustaa hevosenkenkää ei saa Suomesta samassa koossa. Kirurginteräksisissä on valinnanvaraa. Ostin Crazyfactorista steriilit neulat. Muista hygienia..Youtubessa on hyviä ohjeita ja selkeitä videoita. Jos olet asperger yms. neuropöllö niin älä katso videoita vaan mene lävistäjälle, koska mokaat kuitenkin.

    • Anonyymi

      Mun nenä on turvoksis:(

    • Anonyymi

      Olen itse tehnyt itelleni labretin, septumin, nostril kummallekkin puolelle ja smileyn. Voithan itse tehdä mutta muista puhdistaa kaikki hyvin, käytä hanskoja ja osta lävistysneuloja! lävistys neulat kannattaa olla sen 1.6mm. korvassa voi tietenkin käyttää pienempää mutta huuleen se on se yleisin koko.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4964
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3257
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1395
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1235
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      71
      929
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe