Varo Suomen Energiayhtiön markkinointia!

Paksua

Suomen Energiayhtiön puhelinmyyjä kysyy, saako lähettää tarjouksen sähkön hinnasta. No mikäs siinä.

Etpä arvaakaan, että tarjous onkin yhtiön mielestä sopimusvahvistus ja sinä olet heidän tulkintansa mukaan puhelimessa antanut suullisen valtakirjan vaihtaa yhtiötä. Itse et mielestäsi ole tehnyt sopimusta vaan vain antanut luvan lähettää tarjouksen ja hups! Yhtäkkiä oletkin tietämättäsi vaihtanut sähköntoimittajaa.

Varokaa tällaista markkinointia! Tarjous muuttuu sopimukseksi, jos et huomaa perua sitä 14 päivän sisällä. Ei ole härskiydellä rajoja!

38

2741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sähk

      taitaa olla sama meno kuin Market Energialla? johtuuko samasta johtajasta??

      • exmyyjä

        Ja tässä vaiheessa haluan huomauttaa että suomen energiayhtiöllä on paljon aliurakoitsija firmoja joilla on paljon nuoria ihmisiä töissä jotka saavat siitä opinto rahansa ja he eivät välttämättä tiedä että kyseinen tuote on mätä. joten heitä en suosittele haukkumaan. itse olin eräässä firmassa myymässä tätä samaa tuotetta. noh alkuunhan homma tuntui hyvältä ja kauppaa tuli... kunnes rupesin ihmettelemään miksi asiakkaat koko aja kertoivat että olette huijareita yms. noh päätin googlettaa firman ja POMPSIS. satoja viestejä siitä kuinka firma on läpimätä. eipä ollut kivaa myydä sen jälkee. Näin sitä myyjääkin viilataan linssiin! Olin myös myymässä market energiaa jonka myynti aloitettiin suomessa 2010 vuoden alussa enne market energiaksi muuttumista firman nimi oli vitel energia joka päätettiin vaihtaa marketiksi koska asiakkaiden korvaan vitel (valkoinen sähkö) kuulosti oudolta. firma on alun perin peräisin norjasta siellã alottanu toiminnan 2004. Suomeen rantauduttua ohjaksiin tuli suomen energiayhtiössä työs


      • Rehellisyyttä! HYVÄ!

        HYVÄ EX-myyjä!!! Valaisit vähän meille sitä todellista meininkiä!!! vaikka täällä joku ressukka vielä kovasti viljelee näitä "Tein sopimuksen, mahtava homma" tyyppisiä epätoivoisia mainos lausahduksia...
        joista kyllä kaikki huomaa miten sen on kirjoittanut firmalta pienen leipänsä saava puhelinmyyjä!!


      • kyselijä vaan
        exmyyjä kirjoitti:

        Ja tässä vaiheessa haluan huomauttaa että suomen energiayhtiöllä on paljon aliurakoitsija firmoja joilla on paljon nuoria ihmisiä töissä jotka saavat siitä opinto rahansa ja he eivät välttämättä tiedä että kyseinen tuote on mätä. joten heitä en suosittele haukkumaan. itse olin eräässä firmassa myymässä tätä samaa tuotetta. noh alkuunhan homma tuntui hyvältä ja kauppaa tuli... kunnes rupesin ihmettelemään miksi asiakkaat koko aja kertoivat että olette huijareita yms. noh päätin googlettaa firman ja POMPSIS. satoja viestejä siitä kuinka firma on läpimätä. eipä ollut kivaa myydä sen jälkee. Näin sitä myyjääkin viilataan linssiin! Olin myös myymässä market energiaa jonka myynti aloitettiin suomessa 2010 vuoden alussa enne market energiaksi muuttumista firman nimi oli vitel energia joka päätettiin vaihtaa marketiksi koska asiakkaiden korvaan vitel (valkoinen sähkö) kuulosti oudolta. firma on alun perin peräisin norjasta siellã alottanu toiminnan 2004. Suomeen rantauduttua ohjaksiin tuli suomen energiayhtiössä työs

        Nostan hattua EX-myyjälle rehellisyydestä!

        Mahtaako olla niin että rehellinen ihminen ei voi työskennellä tuollaisessa firmassa!?


      • Ex myyjä
        kyselijä vaan kirjoitti:

        Nostan hattua EX-myyjälle rehellisyydestä!

        Mahtaako olla niin että rehellinen ihminen ei voi työskennellä tuollaisessa firmassa!?

        Kyllä vaikeeta oli myydä kun luki nettikeskusteluita. Ja jos totta puhutaan niin esim Suomen energia yhtiöllä on paljon alihankkijoita. Itse nettiä selatessa tietooni on tullut yli neljä eri puh myynti firmaa mistä tätä sähköä tarjotaan. eikä siinä varmasti ole kaikkia. Tähän väliin voin kirjoittaa vanhan lapun tekstin jolla silloinen esimieheni yritti kannustaa työntekijöitä ''On aivan sama, mitä muut puhuvat keskustelupalstoilla - ME EMME ole huijarifirma, vaan teemme rehellistä kauppaa vapautuneilla sähkömarkkinoilla, tarjoten säästöä käyttösähkön hinnassa'' nii varmaa.. toho uskonu erkkikää ku oli nähnyt jutut kuningas kuluttajassa yms... ihmeellistä tässä on se että firma pyörii edelleen vaikka se on ollut jo yli 5 vuotta suomessa. Alun perin ruotsista. tänne ku tulivat ni ainaki keksivät hyvän nimen. miettikää kuinka turvalliselta ''Suomen energiayhtiö'' kuulostaa jos ette olisi siitä ennen kuulutkaan. antaa niikun kuvan et onpa oikee supi suomalainen ni kyllähän se on luotettava. Samoin Suomi soffa :)


      • Ex myyjä
        Ex myyjä kirjoitti:

        Kyllä vaikeeta oli myydä kun luki nettikeskusteluita. Ja jos totta puhutaan niin esim Suomen energia yhtiöllä on paljon alihankkijoita. Itse nettiä selatessa tietooni on tullut yli neljä eri puh myynti firmaa mistä tätä sähköä tarjotaan. eikä siinä varmasti ole kaikkia. Tähän väliin voin kirjoittaa vanhan lapun tekstin jolla silloinen esimieheni yritti kannustaa työntekijöitä ''On aivan sama, mitä muut puhuvat keskustelupalstoilla - ME EMME ole huijarifirma, vaan teemme rehellistä kauppaa vapautuneilla sähkömarkkinoilla, tarjoten säästöä käyttösähkön hinnassa'' nii varmaa.. toho uskonu erkkikää ku oli nähnyt jutut kuningas kuluttajassa yms... ihmeellistä tässä on se että firma pyörii edelleen vaikka se on ollut jo yli 5 vuotta suomessa. Alun perin ruotsista. tänne ku tulivat ni ainaki keksivät hyvän nimen. miettikää kuinka turvalliselta ''Suomen energiayhtiö'' kuulostaa jos ette olisi siitä ennen kuulutkaan. antaa niikun kuvan et onpa oikee supi suomalainen ni kyllähän se on luotettava. Samoin Suomi soffa :)

        Eli tästä voi päätellã kuinka raiskataan ''Suosi Suomalaista'' ajatus.


      • myyjä*****
        Ex myyjä kirjoitti:

        Eli tästä voi päätellã kuinka raiskataan ''Suosi Suomalaista'' ajatus.

        ja Market energialla vissii sama toiminta malli?? ainaski sama pomo!


      • po.yhtiön myyjä.
        Ex myyjä kirjoitti:

        Kyllä vaikeeta oli myydä kun luki nettikeskusteluita. Ja jos totta puhutaan niin esim Suomen energia yhtiöllä on paljon alihankkijoita. Itse nettiä selatessa tietooni on tullut yli neljä eri puh myynti firmaa mistä tätä sähköä tarjotaan. eikä siinä varmasti ole kaikkia. Tähän väliin voin kirjoittaa vanhan lapun tekstin jolla silloinen esimieheni yritti kannustaa työntekijöitä ''On aivan sama, mitä muut puhuvat keskustelupalstoilla - ME EMME ole huijarifirma, vaan teemme rehellistä kauppaa vapautuneilla sähkömarkkinoilla, tarjoten säästöä käyttösähkön hinnassa'' nii varmaa.. toho uskonu erkkikää ku oli nähnyt jutut kuningas kuluttajassa yms... ihmeellistä tässä on se että firma pyörii edelleen vaikka se on ollut jo yli 5 vuotta suomessa. Alun perin ruotsista. tänne ku tulivat ni ainaki keksivät hyvän nimen. miettikää kuinka turvalliselta ''Suomen energiayhtiö'' kuulostaa jos ette olisi siitä ennen kuulutkaan. antaa niikun kuvan et onpa oikee supi suomalainen ni kyllähän se on luotettava. Samoin Suomi soffa :)

        Kyse on todellakin yksittäisen myyjän epärehellisyydestä kaupanteko tilanteessa. Ei suinkaan sähköyhtiön,itselläni ainakin on selvät toimitaohjeet mitä asiakkaalle kerrotaan myyntitilanteessa eikä niissä mielestäni ole mitään huoamuttamista. Kauppa on täysin rehellistä.


      • kieroilua...
        po.yhtiön myyjä. kirjoitti:

        Kyse on todellakin yksittäisen myyjän epärehellisyydestä kaupanteko tilanteessa. Ei suinkaan sähköyhtiön,itselläni ainakin on selvät toimitaohjeet mitä asiakkaalle kerrotaan myyntitilanteessa eikä niissä mielestäni ole mitään huoamuttamista. Kauppa on täysin rehellistä.

        tämä on niin syvältä


      • pieru energia
        kieroilua... kirjoitti:

        tämä on niin syvältä

        niin on!!!!


      • sadfwqer
        pieru energia kirjoitti:

        niin on!!!!

        ei hyvä ollenkaan


      • Asiakas toistaiseksi
        po.yhtiön myyjä. kirjoitti:

        Kyse on todellakin yksittäisen myyjän epärehellisyydestä kaupanteko tilanteessa. Ei suinkaan sähköyhtiön,itselläni ainakin on selvät toimitaohjeet mitä asiakkaalle kerrotaan myyntitilanteessa eikä niissä mielestäni ole mitään huoamuttamista. Kauppa on täysin rehellistä.

        Pakko laittaa viesti kun satuin keskustelua lukemaan ja kun kaikki tuntuu niin kovasti parjaavan. Mulle kun tuolta soitettiin niin oli kyllä varsin asiallinen myyjä ja tosiaan tehtiin se joku "tallenne" kun sähköntoimittajaa suostuin vaihtamaan. Tästä on kuitenkin ainakin puoli vuotta aikaa joten on voinut toimintatapa muuttua.. Tai sitten tämä asiallinen myyjä oli juurikin jostain muusta puljusta jolle soittelu oli ulkoistettu Suomen Energiayhtiön toimesta.

        Ainoa negatiivinen asia on että kovasti kehuivat kuinka sähkö halpenee mutta en ole sitä kyllä laskuissa ainakaan huomannut ;)


      • -.-.-.-.-.-.-
        Asiakas toistaiseksi kirjoitti:

        Pakko laittaa viesti kun satuin keskustelua lukemaan ja kun kaikki tuntuu niin kovasti parjaavan. Mulle kun tuolta soitettiin niin oli kyllä varsin asiallinen myyjä ja tosiaan tehtiin se joku "tallenne" kun sähköntoimittajaa suostuin vaihtamaan. Tästä on kuitenkin ainakin puoli vuotta aikaa joten on voinut toimintatapa muuttua.. Tai sitten tämä asiallinen myyjä oli juurikin jostain muusta puljusta jolle soittelu oli ulkoistettu Suomen Energiayhtiön toimesta.

        Ainoa negatiivinen asia on että kovasti kehuivat kuinka sähkö halpenee mutta en ole sitä kyllä laskuissa ainakaan huomannut ;)

        Samanlaisen puhelun sain tänään, niin että toimivat samalla tavoin vieläkin. Kertoi tuosta "tallenteesta" ja muutenkin vaikutti ihan asialliselta. Ei ole kuitenkaan minulle ajankohtainen asia, koska olen pian muuttamassa.


      • EI SE:tä enään
        -.-.-.-.-.-.- kirjoitti:

        Samanlaisen puhelun sain tänään, niin että toimivat samalla tavoin vieläkin. Kertoi tuosta "tallenteesta" ja muutenkin vaikutti ihan asialliselta. Ei ole kuitenkaan minulle ajankohtainen asia, koska olen pian muuttamassa.

        Kantapään kautta tuli tämäkin opittua.. Aion pysyä kaukana tästä puljusta!!!


      • saaaadana
        sadfwqer kirjoitti:

        ei hyvä ollenkaan

        Lyön heti luurin korvaan jos vielä soittaavat


    • Jareta

      No tässähän on tilaisuus saada sähköä ilmatteeksi. Jos ko firma todella toimisi niin kuin sanot, niin älä peruuta mitään vaan anna sähköjen ja laskujen tulla ja kerro, ettet ole mitään tilausta tehnyt.

      On heidän todistustaakkaansa todistaa, että olet tilauksen tehnyt ja heillä ei siihen ole muuta keinoa kuin kuunnella mahdollinen nauhotie läpi. Nauhoitteestahan sitten selviää, että olet luvannut, että sinulle lähetetään tarjous eikä sopimusvahvistusta.

      Tähän kaikkeen kuluu aikaa viikkoja ja sinä aikana olet siis saanut sähköä ilmatteeksi heidän piikkiinsä.

      Toivottavasti minullekin soittaa heidän edustaja.

    • Tietoinen.

      Miten niin härskiyttä? Ei kyseessä ole ainakaan Suomen energiayhtiön ja heidän myyntitoimistojensa puolesta mitään härskiyttä.

      Puhelimessa kerrotaan asiakkaalle selvästi, että kyseessä on sopimusvahvistus siinä vaiheessa kun äänikuitin teko aloitetaan. Niin joka kaupasta todella tehdään äänikuitti. Täten on hyvinkin mahdollista asiakkaan päästä kuulemaan tekemänsä kauppa ja tehdä valitus mikäli sopimusehdot eivät täyty.
      Kirjallisen sopimusvahvistuksen saavuttua kotiin on vielä mahdollisuus 14 vuorokauden sisällä tehdä kaupan peruutus ja kaupanteon voi keskeyttää myös puhelimessa.

      Jos joku myyjä on toiminut niin, että on lähettänyt tilausvahvistuksen jollekin asiakkaalle ilmoittamatta tälle, että kyseessä on sitova kauppa on hän menetellyt toimintaohjeiden vastaisesti. Tällöin on asiakkaan otettava yhteys Suomen energiayhtiöön jolloin voidaan kuunnella kaupan yhteydessä tehty äänitallenne. Tällöin selviää mistä myyjän kanssa on puhuttu kaupan teon yhteydessä.

      • Sopimusta ei voi tehdä tuolla tavalla ilmoittamalla. Sopimus edellyttää mielten tapaamista. Tällaista ei ole tuossa tapauksessa. Jos asiakas todellakin pyytää vain tarjouksen, on se tarjous, eikä sen pyytäminen muodosta sopumusta.


    • huijareita kaikki

      Tänään soitti myyjä suomen energiayhtiöstä. kovasti yritti tyrkyttää "esitettä". Laitetaanko tulemaa... kerran jo menin siihen lankaan että suostui ottamaan "esitteen". mutta mitään esitettä ei koskaan tullutkaan, muttaa olinpa sitten siirtynyt heidän asiakkaakseen... viddu mitä pelleilyä.. Aikani taistelin että pääsin eroon tuosta paskapuljusta..

      Tosiaan tänään sitten taas joku noheva myyjä tarjoaa esitettä ja kun aikamme olimme siitä väitelleet etten halua mitään heiltä, niin tämä raukka löi luurin korvaan!! Oikein hienoa palvelua!!! BUAHAHAHAHAHAH

    • Sähkömyyjä3

      Älkää antako hetua tai syntymäaikaa minnekkään jos haluutte vain esitteitä...

    • kusettaaaa

      Eipä kannata sitä esitettäkään ottaa.... kun ei sellaista ole edes

    • viilataan kuluttajaa

      Pirskatin hieno firmahan tuo Suomen energiayhtiö on.. Puhelimessa tehty sopimus, ensimmäiseks puoleks vuodeks puolta halvempaa sähköä lupasivat. Ei pitänyt olla millään tavalla sitova sopimus. Laskuja tippui tiuhaan tahtiin postiluukusta, jotka kiltisti tietenkin maksoi.. Jossain vaiheessa sit perehty tarkemmin hommaan: laskuttavat koko ajan summan mutikassa jotain summia, ja ehkä joskus olisivat sitten tarkistaneet meneekö oikein, mutta niin pitkälle ei kuitenkaan annettu mennä: sähköä maksettiin tuplahinta vrt edelliseen firmaan, irtisanominen ei onnistunut kun ei missään vastattu puhelimeen - vain muutto ja puolison nimiin laitettu sähkösopimus lopulta lopettivat sopimuksen. Laskuja tuli pitkään vielä uuteen osoitteeseenkin, lupasivat hyvittää 4e liiasta laskutuksesta, mutta niitä euroja ei ole vielä näkynyt kuukausien jälkeen(käytännössä turha summa, mutta toiseen suuntaan kyllä vieläkin vaativat jotain maksuja).

      Kun lopulta puhelimitse sai yhtiön edustajaa kiinni - sanoi ettei uusinta laskua tarvitse maksaa laisinkaan että laskettavat sähkön ja pistävät loppulaskun(joka oli siis tämä 4e hyvitys) tulemaan.. Nyt sitten saapui Svealta perintään menneenä se viimeinen lasku - tietenkään ei puhelimella saa ketään kiinni..

      • Puhelinmyyjä

        Olet siis ottanut puolen vuoden sopimuksen, entäs sen jälkeen? Puolen vuoden tarjousajan jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassaolevana, eli asiakkuus jatkuu, ELLET vaihda johonkin toiseen... ei siis ole sitova, mut ei se itsestään vaihdu. Ihan samahan se on millä tahansa muullakin firmalla. Nyt esimerkiksi Fortum on markkinoinut lyhyttä määräaikaista pätkää (olisko ollu just 1/2 vuotta) ja edullisella hinnalla. KUN tuo tarjouskausi päättyy, sopimus jatkuu normaalina toistaiseksivoimassaolevana sopimuksena ja hinnat sen mukaisesti... plus erillinen tuulivoimalisä 0,3snt/kWh. Onko tuossa jotain mätää? Ei sen enempää kuin Suomen Energiayhtiön tarjouksissakaan...


    • voi voi mikä lafka

      Tollasta se on

    • voi voi mikä lafka

      Tollasta se on

    • Puhelinmyyjä

      Tuossa jo aikaisemmin tulikin, että äänikuitin pohjalta tulee postissa kotiin SOPIMUS, jonka voit joko hyväksyä tai jättää hyväksymättä. Prikulleen sama käytäntö on jokaisella puhelinkampanjoita tekevällä sähkönmyyntifirmalla - mukaanlukien Fortum, Vattenfall, Oulun sähkönmyynti, EON - näin niinkun suurimpia mainitakseni. Miksi Suomen Energiayhtiön puhelinkampanjat olisi tässä joku poikkeus? Olen siis tehnyt työkseni useammankin eri firman kampanjoita, kuten tuossa aikaisemmin jo esille tulikin, nämä kampanjat on AINA ulkoistettu telemarkkinointifirmoille, olipa kyse sitten isosta taikka pienestä firmasta!

      Jos joku yksittäinen asiakasneuvottelija viilaa asiakkaita linssiin, niin sitä ei pidä laittaa koko firman syyksi. Yleensä kusettamalla suuriin tienesteihin kuvittelevat saavat kenkää ensimmäisen kuukauden aikana, mutta valitettavasti näitä palikoita piisaa aina uusia.

    • Puhelinmyyjä

      Lisäyksenä vielä: Yksittäisten epärehellisesti toimivien asiakasneuottelijoiden (hyvin nopeasti ex-xellaisten) lisäksi Suomen Energiayhtiöön aikaisemmin liitetyt laskutusepäselvyydet on muuten nykyään poissa päiväjärjestyksestä, ne siiryivät "johdon mukana toiseen firmaan" ja jos on yhtään pitänyt silmiään ja korviaan auki, ei tarvi miettiä mihin....

      • Mitä vajakkeja:.???

        .

        MItä ihmeen vajakkeja tällä palstalla oikein on? Itsellä ei ainakaan ole ollut mitään valittamista, ainoastaan se että sähkönsiirtofirmasta ei pääse eroon kirveelläkään

        .


      • Huomhuomhuom
        Mitä vajakkeja:.??? kirjoitti:

        .

        MItä ihmeen vajakkeja tällä palstalla oikein on? Itsellä ei ainakaan ole ollut mitään valittamista, ainoastaan se että sähkönsiirtofirmasta ei pääse eroon kirveelläkään

        .

        Mistä tahansa sähköfirmasta pääsee eroon tekemällä sopparin toiseen firmaan ja antamalla uudelle firmalle luvan hoitaa entinen pois. Suomen energiayhtiön sopimukset on juuri yhtä päteviä kuin muutkin, otitpa ne sitten puhelimesta, netistä, tai mistä tahansa. Sopimuksia on useampia erilaisia, riippuen sopimuksesta tarjouskauden pituus on 6kk-2v ja luonnollisesti tarjouskauden päättyessä kannattaa AINA ottaa uusi tarjoushintainen sopimus, saipa sen sitten mistä tahansa edulliseen hintaan!


    • kyrpiintynyt

      nyt ei itku auta mut olen yksi uhri!!!!!!AUTTAKAA!!!!miten saan järkevästi purettua sopimuksen???onko se mitenkään mahdollista???laskuja satelee kerran kuussa vaikka piti joka toinen kuukausi ja väittävät etten pysty perumaan sopimusta.kiitos jos jollakin tähän ratkaisu!!!

    • Alalla töissä

      Tästä alotuksesta tulee mieleen jälleen kerran se, että ihmiset ei kuuntele mitä heille sanotaan. Kysymyksessä on sähkötarjous, eli sähkösopimus, joka tulee postitse kotiin ja jonka asiakas joko hyväksyy, tai jättää hyväksymättä. Prikulleen samalla tavalla homma menee myös muilla firmoilla. Myös muiden firmojen sopimuksia markkinoi puhelinmyyntifirmat, vai kuvitteleeko joku vielä ihan tosissaan, että joku kallispalkkainen fortumilainen istuu päivät puhelimessä sopimuksia markkinoimassa...

      Olen tehnyt useammankin eri firman puhelinkampanjoita ja nuo sähkösopimukset menee nykyään tuolla kaavalla useammastakin eri syystä: ensinnäkin tuolla vähenee lippulappusten eestaas postittelu. Toisekseen tuolla tavalla asiakkaan ei tarvitse itse osata hoitaa entistä sopparia pois, eikä muutenkaan säätää nippelitiedon kans. Lisäksi monella asiakkaalla oikeasti jää palauttamatta joku postitettavaksi tarkotettu kaavake, jos nämä menisi sillä kaavalla, samalla jää myös hyödyntämättä edullisemman sopimuksen säästöt.

      Suomen energiayhtiön asiakkaat ovat kokemukseni mukaan nykypäivänä 99% tyytyväisiä, eivätkä millään vaihtaisi toiseen firmaan. Tyytymättömiäkin löytyy, tosin harvakseltaan ja yleensä tyytymättömyys liittyy alkuaikoihin, erityisesti vuosiin 2006 ja 2007. Tuossa vaiheessa Håkan Gustafsson istui johdossa ja meininki oli sen mukaista. Sittemmin Gustafsson on siirtynyt Market Energiaan vieden ongelmat mennessään. Nykypäivänä Suomen energiayhtiön laskutus, asiakaspalvelu, yms oikeasti toimii ja tuo näkyy asiakkaiden tyytyväisyydessä sekä haluttomuudessa vaihtaa toiseen firmaan.

      Ja vielä loppuhteenvetona: myös Fortumin, Vattenfallin, E-ON:n, Oulun sähkönmyynnin & monen muun isomman firman sopimukset astuvat voimaan 14 päivän harkinta-ajan jälkeen, enkä kyllä ole pahemmin kuullut, että tuossa olisi mitään sen kummempaa härskiyttä.

      • silkkaa vedätystä_

        Alalla töissä:"Tästä alotuksesta tulee mieleen jälleen kerran se, että ihmiset ei kuuntele mitä heille sanotaan. Kysymyksessä on sähkötarjous, eli sähkösopimus, joka tulee postitse kotiin ja jonka asiakas joko hyväksyy, tai jättää hyväksymättä. Prikulleen samalla tavalla homma menee myös muilla firmoilla. Myös muiden firmojen sopimuksia markkinoi puhelinmyyntifirmat, vai kuvitteleeko joku vielä ihan tosissaan, että joku kallispalkkainen fortumilainen istuu päivät puhelimessä sopimuksia markkinoimassa...
        ---

        Ja vielä loppuhteenvetona: myös Fortumin, Vattenfallin, E-ON:n, Oulun sähkönmyynnin & monen muun isomman firman sopimukset astuvat voimaan 14 päivän harkinta-ajan jälkeen, enkä kyllä ole pahemmin kuullut, että tuossa olisi mitään sen kummempaa härskiyttä."

        Ymmärrätkö edes mikä ero on sopimuksella ja tarjouksella? Tarjoushan on sellainen jonka saatuaan siihen eti tarvitse reagoida mitenkään ellei halua ja jos haluaa niin kaupat ja sopimuksen voi tehdä tarjouksen saatuaan.

        Puhelinkaupustelussa on Suomessa poikkeuksetta kyse etämyynnistä jossa puhelimessa tehdään suullinen sopimus etämyyntinä. Lain vaatimukset täyttääkseen tästä etämyynnistä pitää lähettää tilausvahvistus asiakkaalle. Asiakkaalla on tilausvahvistuksen saatuaan 14 vuorokautta aikaa perua se kauppa maksutta mistä tahansa syystä tai vaikka ilman syytä.

        Itse olin joskus vuosia sitten puhelinmyyntifirmassa töissä. Toiminta oli sen verran törkeää kusetusta että itse koin sen henkisesti todella raskaaksi ja lopetin hommat kahden kuukauden jälkeen. Mitään lakia siinä ei rikottu, mutta hyvää kauppatapaa ja väsyneille vanhuksillekkin olisi pitänyt myydä jotain tarpeetonta mistään mitään välittämättä. Kaupustelu"spiikkikin" oli laadittu niin ettei siitä taatusti kukaan voinut saada yksiselitteisesti selvää mitä on sopimassa. Puhelun lopuksi ohimennen sitten mainittiin sivulauseessa sakin että kyseessä on kestojuttu ja laitetaan (tilaus)vahvistusta tulemaan. Paitsi että homma oli asiakkaiden täyttä kusettamista niin luonnollisesti myös puhelinkaupustelufirman omistajat kusettivat työntekijötiä minkä ehtivät. Toimistossa puhelimyyjien keskipalkka saattoi olla esimerkiksi viisi euroa bruttona tunnissa eikä kukaan taatusti tienannut sellaisia palkkoja mitä työntekijöitä värvättäessä oli mainostettu. Jos keskipalkka on tuota luokkaa niin puolet saa vielä surkeampaa palkkaa. Palkkaa saatettiin myös alentaa ilmoitusluontoisesti aamupalaverissa tuomalla uudet myyntihinnastot. Siinäpä sitten myyt kun tuotteen hinta kolminkertaistuu ja euromääräinen provisio per kauppa pysyy ennallaan. Pomon mukaan hinta ei kuulemma vaikuttanut siihen miten paljon kauppa käy. Kaikenlaisia roskaa sitä kuuleekin.

        Puhelinmyynnissä Suomessa keskimääräinen työsuhteen pituus on alalla 2-3 päivää. Se kertonee kaiken oleellisen siitä millaista paskaa ja huijausta homma on.

        Menisit sinäkin nimimerkki "Alalla töissä" oikeisiin töihin ja lopettaisit ihmisten huijaamisen.


    • Alalla töissä

      Nyt menee puurot ja vellit sekaisin pahemman kerran. Ymmärrän varsin hyvin mikä ero on "tarjouksella, tarjouksella ja sopimuksella". Täsmennys: Sähkötarjouskampanjoista asiakas tilaa itselleen sopimuksen tarjoushintaan, eli tarjoussopimuksen ja kun kyse on sähköstä, silloin alehintainen sopimus on sähkötarjoussopimus.

      Sekoitat vastauksessasi keskenään puhelinmyyntifirmojen tyylin kusettaa työntekijöitään ja asiakkaitaan sähkösopimuksiin. Puhelinmyyntifirmojen henkilöstö- ja palkka-asiat on ihan oma lukunsa, ne ei vaikuta yhdenkään sähkönmyyntifirman toimintaan, sopimusten pätevyyteen, sähköntoimituksen luotettavuuteen, tms. Puhelinmyyntikeskustelut on toisaalla ja pidetään ne siellä, totesin tuossa aikaisemmassa vain sen, että KAIKKI sähkönmyyntifirmat ulkoistavat uusasiakashankintansa puhelinmyyntifirmoille. Jotkut näistä firmoista maksaa työntekijöilleen, toiset taas ei ja se ei tosiaankaan tee sähkösopimuksista yhtään sen huonompia. Leimaat vastauksessasi myös allekirjoittaneen huijariksi, miksi? Onko myös markkinoimani sähkösopimukset huijausta, miksi? Onko samaiset sähkösopimukset vähemmän huijausta netistä tilattuna, miksi? Jotkut sentään tekee töitä leipänsä eteen, voisihan tuota tietysti helpommalla päästä jäämällä kotiin makaamaan, kyllähän yhteiskunta elättää verovaroin muitakin... ja vielä tuohon keskimääräiseen työsuhteen pituuteen: sääli jättää työpaikka, millä on jo pari vuotta itsensä elättänyt..

      • Alalla töissä

        Ja vielä lisäyksenä: Myös markettejen auloissa olevat tyypit "tyrkyttävät ihmisille sähkösopimuksia", ihan yhtälailla nuokaan henkilöt eivät ole "kallispalkkaisia fortumilaisia", vaan jonku alihankintana ulkoistettuja uusasiakaskampanjoita tekevän (puhelin)markkinointifirman palkkalistoilla. Myös heidän palkkauksensa on mitä on (onpa tullut tehtyä tuotakin) ja onko nuo markettejen auloista napatut sopimukset jotenkin huonoja, huijausta, tms? Tosiasia on se, että tilasipa sen sopimuksensa sitten mistä tahansa, itse sopimus on prikulleen yhtä pätevä, laillinen, yms kuin se mikä asiakkaalla jo entuudestaan on - sillä erotuksella, että uudessa sopimuksessa on pienempi hinta = asiakas säästää omia rahojaan! Tietysti voi vaihtaa myös kalliinpaankin, mut onko siinä taas mitään järkeä?


    • hahahahaha

      Joku homolta kuulostava Timo Suomen Energialta soittelee taas oikein urakalla :D. Huutaa puhelimeen kuin mielipuoli. Muistakaa haistattaa vittua

    • sinisilmä

      Menin tänään vastaamaan numerosta 358 44 0755008 soittaneelle puhelinmyyjälle. Joku energiasopimus oli kyseessä. Saas kattoo mikä merkitys oli sillä, että sanoin moneen kertaan "en ymmärrä" mikä kuvio on suhteessa Helsingin energiaan.
      Tulin kotiin ja luin kauhujuttuja, kuinka soppari tulee vaikka mitään sähkösopimusta ei omasta mielestä tee.
      Olisinpa tiennyt aikaisemmin tälläsen jutun puhelinmyynnistä:
      'Puhelinmyyjien kuuluu nauhoittaa puhelusta se osa, jossa itse sopimus tehdään'
      http://www.talouselama.fi/uutiset/jos suomen energiayhtiosta soitetaan kannattaa olla todella tarkka sanoistaan/a2207600
      Pahoittelen kaikille puhelinmyyjille sitä, että tulen vastaisuudessa lyömään suoraan luurin korvaan.

      • Kas tällä tavalla

        Tuossa nyt on kyse enemmänkin puhelinmyyntifirman rehellisyydestä, kuin varsinaisesti Suomen energiayhtiöstä. Oikeastaan kaikki eri sähkönmyyntiyhtiöiden puhelinkampanjat on ulkoistettu puhelinmyyntifirmoille, toisin sanottuna vaikkapa "Fortumista" soittava puhelinmyyjä on todellisuudessa "PuhelinBisnes Oy:n" palkkalistoilla, joka on tehnyt diilin Fortumin kanssa puhelinkampanjasta. Toiset puhelinmyyntifirmat osaa hoitaa asian edes suunnilleen rehellisesti, toiset taas yrittää haalia kaikki mahdolliset provikat irti siltä toimeksiantajalta keinoja kaihtamatta.... Tässä suurin syy siihen, miksi näitä "en mielestäni tilannut mitään ja silti mulla vaihtui firma" -tapauksia tulee.


    • Kusipäitä koko

      porukka.,

      Minulle soitti joku mulkero numerosta 045 1285492 ja sanoi suoraan, että hän alkaa lähettää minulle halvempaa sähköä eikä minulla sitä vastaan liene mitään.

      Kysyin että miten tämä voidaan tehdä ilman suostumustani, johon solkkasi jotain "ei tietenkään ilman suostumusta, muttaeihän sinulla voi olla mitään halvempåaa sähköä vastaan. laitan sopimuksen tulemaan".

      Varoitin mulkeroa soittamasta enää koskaan numerooni. Saatana että risoo ko paskasakki!

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2824
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      523
      2654
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1845
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1777
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1669
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1106
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      57
      1089
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1082
    Aihe