AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  / Mikä lääke ahdistukseen?

Mikä lääke ahdistukseen?

21 Vastausta 1 340 Lukukertaa
Hei.
Ongelmani on välillä kovakin henkinen ahdistus, onko siihen olemasssa mitään toimivaa lääkettä?

Olisiko teillä antaa vinkkejä, että mikä lääke voisi olla paras ahdistuslääke.
SSRI-lääkkeistä en ole saanut apua.
Diapam ei tehoa, tai sitä täytyisi syödä niin paljon, että menee ihan tokkuraan, eikä siinä ole järkeä.

Olen miettinyt ehdottaa lääkärilleni Serquel lääkettä, olisiko se hyvä vaihtoehto, kun ongelmana on ahdistus, ei masennus.

Entä onko xanor hyvä?

Eli, mikä olisi paras lääke nimenomaan ahdistuksen hoitoon?

Kiitos jos on kokemuksia.

Joo

Itse lääkkeistä en tiedä, mutta voin kertoa parhaan luonnollisen lääkkeen masennukseen ja ahdistukseen: urheilu, ja terveellinen ruoka. Olo paranee heti roimasti. Uimaan, salille, vähän huitomaan jujutsuun niin jo on epämääräiset ahdingot tipotiessään.

Prinssi uljas

Unohda se xanor heti!! vaikka joku sitä kehuukin ett mahti täsmälääke ni ne on liki jokainen koukussa siihen ja irti et pääse ku laitoksessa!! mulle määrättiin xanor joka teki vaan haittaa, aivan tokkurassa ja muisti ei pelannu ja sai jopa hermot menemään rikki enemmän, tavan diapamin ja muun pamin tapaisen aineen tark. on väsyttää ja rauhottaa mutta esim. rivatri on vitun hyvä lääke ahdistukseen, eikä väsytä vaan piristää! ainaki mulla toimi TODELLA hyvin! jos mahd. ni mene suoraan yks. psykiatrille tai sit jos ei ni tk:n kautta lähete tai sit kerrot asian ja pyydät rivaa, yks. lekuri määrää vaikka hasaa jos pyytää mutta älä sekaannu santtuun!!
Seroguel eli ketiapinor on sellanen myrkky että huhuhuhu, se väsyttää aivan vitusti ja lihottaa huomattavasti, ruokahalu kasvaa valtavaksi ja sitä käytetään unilääkkeenä, olet aamullakin aivan tokkurassa etkä meinaa herää millään. en ole lekuri mutta suosittelen rivatrilliä, halpa ja toimiva lääke josta ainakaa mulla ei tullu mitään haittoja, pelkkiä hyviä. ei ahdista ja pystyn tekeen niitä juttuja joita en voinut ku ahdisti niin paljo. MUN MIELIPIDE!!!

hei

Itse käytän ketipinoria..Ja se auttaa kyllä jonkun verran.
saan esim ainakin nukahdettua

xanor on hyvä

lääke akuuttiin ahdistukseen. Jos ahdistus on kroonistunut, niin ssri eli serotoniinivaikutteinen lääke on ihan hyvä. Vaikutuksen alkaminen alkaa vasta n. kuukauden kuluttua.
Hei. Paras lääke ahdistukseen on ehdottomasti Lyrica. Sen yksi indikaatio on GAD eli yleistynyt ahdistuneisuus, mutta auttaa myös kovempaan ns. paniikkiahdistukseen. Lisäksi illalla otettuna se lisää syvää unta ja vähentää heräilyjä (unilääkärin mukaan). Se vaikuttaa aivojen GABA-järjestelmään, lisää sitä. GABAn puute aiheuttaa ahdistuneisuutta. Annostus aloitetaan pienellä 25 mg:n kapselilla, sitten 4 päivän välein nostot 25 mg:lla, kunnes tulee hyvä teho. Itselleni auttoi jo 75 mg aikoinaan uneen, nyt on 175 mg ja se poistaa GADin kokonaan. Elämä on vihdoin ihanaa!!!!

Kaikki ahdistuneet ja masentuneet

Tarvitsette voimaa mutta paras lääke on kova kävely ja syvä hengittäminen.

Itse kärsin kummastakin ja lääkkeisiin juuttuu kiinni eikä koskaan parene.

samaa

mieltä. Liikkuminen ulkona ja aivan käveleminen ulkoilmassa, luonnossa on parasta ahdistuksen poistoon. Kova kävely, jossa tulee hiki ja hengästyy. Tekee itselleen säännöllisen aikataulun ja pakottaa itsensä ulos.
Häipyy masennus ja ahdistus. Eikä tarvita lääkkeitä - nehän ovat keinotekoista apua. Jää lääkekoukkuun ja pitkällä tähtäimellä ei ole terveellistä. Sitten voi varata ajan vaikka paikallisen MTT:n jos tuntuu, että keskustelu voisi olla avuksi tai lisätukena. Luonto hoitaa parhaiten.
"Hei. Paras lääke ahdistukseen on ehdottomasti Lyrica."

Ettet vaan ole Lyrican valmistajan palkkalistoilla?

EU on liikaa Nazi-lääkefirmojen otteessa.

http://www.eu-facts.org/en/whoiswho/architects.html

Kansakin on niin aivopestyä että eivät osaa etsiä ratkaisua muualta kuin pilleripurkista. Tärkeämpää olisi etsiä masennuksen syyt ja poistaa ne syyt sen sijaan että heittää elämänsä pilleritehtaan alttarille, veronmaksajien varoilla. Joskus syy on että on syönyt liian köyhää ruokaa, esim. geenimuunneltua, tai jossa on kemikaaleja tai vääränlaista rasvaa.

http://www.rebuild-from-depression.com/blog/2010/01/omega_3_and_depression.html

Joskus syy on ihan metafyysinen, henkisielu on kertakaikkiaan väsynyt pinnalliseen, materialistiseen hömppäelämään, ja kaipaa onnellisuutta ja rakkautta syvälle sisimpäänsä.

http://www.harekrishnatemple.com/chapter27.html
Olen kuullut, että Lyrica on todella pahamaineinen lääke, niin paljon ns. sivuvaikutuksia sillä on.

Tosin, kaikki lääkkeethän ovat myrkkyjä, siksi lääkärit eivät niitä itse juuri syökään.
Temesta on hyvä eikä väsytä. Seroquel on kaksisuuntaiseen tarkoitettu psyykelääke ja xanor tosiaan koukuttaa pahasti ja sitä harvemmin edes kirjoitetaan. Tuskin pystyt itse määräämään mihin lääkkeeseen reseptin saat.

paras

abilify.
Jaa siis psykoosilääke joka alkuun lisää rajusti ahdistusta? Haloo!

Temesta

Kaikenlaista pilleriä on tullut syötyä, Temesta toimii mielestäni parhaiten kovaan ahdistukseen. Ei väsytä eikä tule tokkuraista oloa. Toleranssi kasvaa päivittäisessä käytössä :( ainoa huono puoli.

kyllä

Temesta kuuluu bentsoihin ja väsyttää. Ei ehkä heillä joilla on kova toleranssi ja varsinkin huumetaustaa, silloin vaikutus on vastakkainen..
Ei kaikki bentsot väsytä vaikkei tolea olekaan. Temesta kuuluu just niihin.
punajuuri mehu+porkkana.
Truxal on tehokas.

ei xanoria

xanor koukuttaa helvetisti, ite olin laitoksessa vierotuksessa ja se oli helvettiä, triptyl sedatoi ja vie ahdistusta pieninäkin annoksina
Mitä väliä koukuttaako joku vai ei, kuhan saa pahan olon pois tai edes taka-alalle? Itse käytän xanoria, pameja ja opamoxia silloin tällöin, vasta todelliseen ahdistukseen muutaman nappulan kerralla. En usko, että ole koukussa, mutta on hyvä olla arsenaali ahdistuksen varalle. Onneksi pystyn itse kontrolloimaan lääkkeiden ottoa, ettei mene popsimiseksi. Silloin kun ahdistaa niin, että rintaa puristaa, kuten infraktissa, silloin on bentson aika. "Tavalliseen" vitutukseen hoitokeinoni on ulkoilu ja/tai viinanjuonti.

lääke on kainalosauva

Ja ihan vaan muistutuksena: aika moni ahdistukseen, paniikkiin ja masennukseen käytettävä lääke ei sovi alkoholinkäytön kanssa yhteen.
Tulee aikas pahoja seurauksia, jopa huomaamatta.

Alkuperäisen kysyjän pitää ilman muuta mennä psyatriaan erikoistuneen lääkärin luo. Ahdistusta on aika moneen lähtöön. Oikean lääkkeen ja annostuksen löytäminen on toisinaan kiven takana. Mutta nykyisin on kyllä melko hyviä esim. laaja-alaisen ahdistuksen poistajia, jotka silti pitävät työkykyisenä eivätkä koukuta.

Paroxetin

Eipä ole ahdistanut enää mikään sen jälkeen, kun paroxetin alkoi toimia parin kuukauden käytön jälkeen...

Liikuntaa usein suositellaan lääkkeeksi ahdistukseen, mutta minulle siitä ei ollut mitään hyötyä. Harmitti vain helvetisti, kun olin fyysisesti huippukunnossa, mutta henkisesti täysin toimintakyvytön.
 /   /  / Mikä lääke ahdistukseen?

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta