Hartola - Suomen viidenneksi epäviihtyisin kunta

Royal Gentleman

Nyt sekin on sitten tutkittu virallisesti minkä me hartolalaiset olemme jo kauan tienneet. Yllättävää, että neljä kuntaa jäi ko. vertailussa taaksemme.

19

844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnellinen.

      Ei ole kyseessä epäviihtyisin vaan onnettomin kunta. Hartolassa on onnettomia ihmisiä. Sehän on tiedetty pitkään, että Hartolassa on todella plajon yksinhuoltajia ja avioeroja. Ihmettelen vaan, illä perusteella teollisuustyöpaikat tuottavat onnettomia ihmisiä?

      • Äippä32

        Minä en ainakaan. Miehen kanssa oli onnetonta. Nyt on asiat hyvin kun ei tarvitse elättää miestä. Mulla on hyvä duuni vaikkei huippupalkka olekaan niin on pärjännyt ilman miestä. Onnellisuus ei ole siviilisäädystä kiinni vaan siitä mitä on omassa päänupissa.


      • Saluki
        Äippä32 kirjoitti:

        Minä en ainakaan. Miehen kanssa oli onnetonta. Nyt on asiat hyvin kun ei tarvitse elättää miestä. Mulla on hyvä duuni vaikkei huippupalkka olekaan niin on pärjännyt ilman miestä. Onnellisuus ei ole siviilisäädystä kiinni vaan siitä mitä on omassa päänupissa.

        Vastaus:Muualta Hartolaan muuttaneista nousukkaista.


      • Äippä32
        Saluki kirjoitti:

        Vastaus:Muualta Hartolaan muuttaneista nousukkaista.

        niin en ole muualta muuttanut enkä myöskään nousukas.olen perustyytyväinen elämääni.


      • WhippetNarttu
        Saluki kirjoitti:

        Vastaus:Muualta Hartolaan muuttaneista nousukkaista.

        Tarkoititko MUUALTA Hartolaan muuttaneista, jotka ovat nousukkaita vai pelkästään niitä jotka ovat nousukkaita Hartolaan muuttaneista. VAI nousukkaita yleensä olivatpa sitten Hartolasta kotoisin tai muualta?


      • Saluki
        WhippetNarttu kirjoitti:

        Tarkoititko MUUALTA Hartolaan muuttaneista, jotka ovat nousukkaita vai pelkästään niitä jotka ovat nousukkaita Hartolaan muuttaneista. VAI nousukkaita yleensä olivatpa sitten Hartolasta kotoisin tai muualta?

        Tarkoitin sellaisia henkilöitä jotka ovat Hartolaan muuttaneita he juuri monasti ovat niitä nousukkaita jotka pilaavat kantaväestön elämän.Ovat tietävinään kaiken ja osaavinaan kaiken mutta eivät saa aikaan kuin eripuraa,sotkua,mielipahaa.


      • WhippetNarttu
        Saluki kirjoitti:

        Tarkoitin sellaisia henkilöitä jotka ovat Hartolaan muuttaneita he juuri monasti ovat niitä nousukkaita jotka pilaavat kantaväestön elämän.Ovat tietävinään kaiken ja osaavinaan kaiken mutta eivät saa aikaan kuin eripuraa,sotkua,mielipahaa.

        Eikö tässä päde sama luonnonlaki kuin eläinten siitosbisneksessä? Jos samaa rotua olevia risteytetään liian kauan niin tulee vaan kusipäitä.


      • Saluki
        WhippetNarttu kirjoitti:

        Eikö tässä päde sama luonnonlaki kuin eläinten siitosbisneksessä? Jos samaa rotua olevia risteytetään liian kauan niin tulee vaan kusipäitä.

        Olihan todella hieno viestien keskusteluketju ei mitään loukkaavaa mutta pientä piikittelyä jonka ei pitäisi ketään haitata..noh nousukkaat suuttuivat mutta he kyllä saavat piikitellä ja ahdistella muita.Onko tämä oikein mitä????


      • onnellinen.
        Äippä32 kirjoitti:

        Minä en ainakaan. Miehen kanssa oli onnetonta. Nyt on asiat hyvin kun ei tarvitse elättää miestä. Mulla on hyvä duuni vaikkei huippupalkka olekaan niin on pärjännyt ilman miestä. Onnellisuus ei ole siviilisäädystä kiinni vaan siitä mitä on omassa päänupissa.

        Luin vaan lehdestä, minkä tekijöiden mukaan "onnellisuutta" oli selvitetty. Tilastontekijät katsovat niin, että avioerot tekevät ihmisiä onnettomiksi...no, eivät ne ainakaan heti tapahduttuaan onnellisiksi tee.


      • Murzekoff
        onnellinen. kirjoitti:

        Luin vaan lehdestä, minkä tekijöiden mukaan "onnellisuutta" oli selvitetty. Tilastontekijät katsovat niin, että avioerot tekevät ihmisiä onnettomiksi...no, eivät ne ainakaan heti tapahduttuaan onnellisiksi tee.

        Mullakin oli muija oikee psyko.Kasvatti isoa persettään lohnotti sohvalla ja haisi,mikään ei riittänyt.
        Joten annoin kalossia perseelle nyt olen onnellinen mulle on yks vitun hailee missä mä bunkkaan
        kun on duunia mut täytyy sanoo et aika hullu mesta tää Hartola on.Nuoriso järestään käytöshäiriöisii muusta jengistä nyt puhumattakaan.


      • pakkohartolalainen
        Murzekoff kirjoitti:

        Mullakin oli muija oikee psyko.Kasvatti isoa persettään lohnotti sohvalla ja haisi,mikään ei riittänyt.
        Joten annoin kalossia perseelle nyt olen onnellinen mulle on yks vitun hailee missä mä bunkkaan
        kun on duunia mut täytyy sanoo et aika hullu mesta tää Hartola on.Nuoriso järestään käytöshäiriöisii muusta jengistä nyt puhumattakaan.

        Kai täältä lähtis veks jos sais asunnon myytyä, mutta kuka sitä ostaa.


      • 40vhartolassa
        Murzekoff kirjoitti:

        Mullakin oli muija oikee psyko.Kasvatti isoa persettään lohnotti sohvalla ja haisi,mikään ei riittänyt.
        Joten annoin kalossia perseelle nyt olen onnellinen mulle on yks vitun hailee missä mä bunkkaan
        kun on duunia mut täytyy sanoo et aika hullu mesta tää Hartola on.Nuoriso järestään käytöshäiriöisii muusta jengistä nyt puhumattakaan.

        Kirjoitit että "aika hullu mesta tää Hartola on." Ja viittasit nuorison käytöshäiriöihin ja muihinkin. Kerro miten homma eroaa muista paikkakunnista tai pikku kunnista. Eikö meininki ole muualla aivan samanlaista? Millä tavoin Hartola on huono poikkeus? Missä päin Suomea olet ennen asunut, oletko asunut kaupungissa vai maalla? Kiinnostaisi tietää mitä MINÄ olen menettänyt kun olen jäänyt tänne. On kuitenkin työpaikka ja perhe täällä. En edes ole miettinyt että muuttaisin muualle kun ei ole ollut tarvetta muuttaa esimerkiksi työn perässä.


    • Optimistikko

      Tuossa kuntien onnellisuustutkimuksessa luokiteltiin varsin yksipuolisella tavalla kunnat onnettomiin ja onnellisiin kuntiin. Hartolassa kuitenkin väestömäärään nähden on hyvin runsaasti yrittäjiä, joka mielestäni kertoo siitä, että eteenpäin ja ylöspäin ollaan menossa ja kuntaa pyritään saamaan jaloilleen samalla kun uusi yritys kasvaessaan luo uusia työpaikkoja. Hidasta kasvua, mutta kasvua kuitenkin.

      • Utelia

        Listaappa tähän kaikki ne Hartolan yritykset jotka toimivat ilman mitään yhteiskunnan tukia kysyn siis montako löytyy???


      • palkollinen
        Utelia kirjoitti:

        Listaappa tähän kaikki ne Hartolan yritykset jotka toimivat ilman mitään yhteiskunnan tukia kysyn siis montako löytyy???

        Minun ystävälläni, joka ei kylläkään ole ALKUPERÄINEN hartolalainen, on yritys, johon hän ei ole hakenut minkäänlaisia yhteiskunnan tukiaisia. Hän tekee yhden hengen firman työnsä kotona eikä siis tarvitse maksaa (kalliita) liikevuokria. Ehkä tarkoitit kysymykselläsi niitä yrityksiä, jotka työllistävät useamman kuin yhden henkilön - niistä en tiedä, mutta tämän yhden tiedän tasan varmasti.


      • dsadsaads
        Utelia kirjoitti:

        Listaappa tähän kaikki ne Hartolan yritykset jotka toimivat ilman mitään yhteiskunnan tukia kysyn siis montako löytyy???

        ...yhden kauppiaan tiedän, joka ei myöskään pyöritä yritystään tukiaisilla.


      • minnimanni4

        Vai yrittäjiä, on joka alan yrittäjiä, veronkiertäjiä...... jne
        Nousua on kun valtiolta verorahoja anellaan, ei mikään riitä, veroprosentit taitaa olla suurimpia Suomen maassa, mökkiläisiltä kerätyt kiinteistöverot jää kuntaan, mihin kaikkeen ne rahat upotetaan ja lisää vingutaan. Teollisuusyritystä, paljonko verorahaa siihen, taisi kunta, siis verorahoilla, rakentaa tilat yhteenkin yritystoimintaan mitä on jäljellä

        Ja nyt 'syytellään' muualta tulleita, eikös se ole tapana ollut iät ja ajat kantakirjahartolalaisilla
        Jo -90 luvulla kirjoitus paikallisessa lehdessä kertoi kuntaan muuttaneista (veronmaksajia) erinomaisen herjausparjaustervetuloa-kuntaan, kirjoituksesta tunnisti selkeästi henkilöt joille se oli henkilökohtaisesti suunnattu. Hartolassa taidetaan nimetä nousukkaaksi jokainen joka ei täytä kriteerit:
        vaatimaton, nöyrä, pahansuopainen juoruuminen pääharraste, yleinen kyyläys........


      • Minä

        Takapakkia on mennyt Hartola, näivettyy yhä vain.


    • rggrg

      Niin näivettyy kun pitää turvautua wanhaan ketjuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      85
      3617
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      572
      3397
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3229
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2132
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2031
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1908
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1885
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      149
      1574
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1331
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1322
    Aihe