kauanko kestää saada eläkepäätös?

Marttaliina

Kun lääkäri laittaa eläkehakemuksen eteenpäin, kauanko paperit jauhavat eläkeyhtiön rattaissa, ennenkuin päätös tulee? Noin niinkuin keskimäärin? Tietääkö kukaan?

12

4143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+18

      Kyllä sinun itsesi se eläkehakemus pitää täyttää ja lähettää eteenpäin, ei lääkäri sitä tee ja lähetä. Lääkäri kirjoittaa ainoastaan sen lääkärinlausunnon, minkä lähettää kelaan.

      Eiköhän se päätöksen tulo yleensä kestä 1-2 kuukautta. Mutta muista nyt täyttää se eläkehakemus ihan itse :)
      Hakemuslomakkeita saa kelasta tai sen voi tulostaa kelan sivuilta.

      http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/260908180455SI?OpenDocument

      • marttaliina

        Kiitos vastauksestasi. Olen täyttänyt tuon hakemuksen 2008 ja sen jälkeen olen saanut kuntoutustukea. Aina vuoden kerrallaan ilman erillisiä hakemuksia. Kuntoutustuen päätöksessä lukee, että jos tilanne pysyy ennallaan, on toimitettava uusi lääkärinlausunto ja se on kyllä riittänyt. Käsittääkseni minun ei tarvitse sen lisäksi muuta täyttää. Ja hyvin on lääkärit yms tähänkin asti opastaneet, kuinka toimia :). Kiitos tiedosta, eli saa varautua odottamaan vielä muutamia viikkoja.


      • 18+20
        marttaliina kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi. Olen täyttänyt tuon hakemuksen 2008 ja sen jälkeen olen saanut kuntoutustukea. Aina vuoden kerrallaan ilman erillisiä hakemuksia. Kuntoutustuen päätöksessä lukee, että jos tilanne pysyy ennallaan, on toimitettava uusi lääkärinlausunto ja se on kyllä riittänyt. Käsittääkseni minun ei tarvitse sen lisäksi muuta täyttää. Ja hyvin on lääkärit yms tähänkin asti opastaneet, kuinka toimia :). Kiitos tiedosta, eli saa varautua odottamaan vielä muutamia viikkoja.

        Koska sinulle onkin myönnetty aiemmin jo kuntoutustuki, niin eläkepäätös voi tulla aika nopeaankin, näin ainakin minulle kävi :) Sain eläkepäätöksen vajaassa kuukaudessa.


      • marttaliina
        18+20 kirjoitti:

        Koska sinulle onkin myönnetty aiemmin jo kuntoutustuki, niin eläkepäätös voi tulla aika nopeaankin, näin ainakin minulle kävi :) Sain eläkepäätöksen vajaassa kuukaudessa.

        No se ois kyllä hyvä, jos päätös tulisi mahdollisimman pian. Saatko sä eläkkeen Kelalta vai jostain eläkeyhtiöstä?


      • 14+18
        marttaliina kirjoitti:

        No se ois kyllä hyvä, jos päätös tulisi mahdollisimman pian. Saatko sä eläkkeen Kelalta vai jostain eläkeyhtiöstä?

        Eläkkeeni maksaja on Veritas ja koska työeläkkeeni määrä on sen verran pieni, niin saan myös lisäksi hieman Kelan maksamaa eläkettä.


      • marttaliina
        14+18 kirjoitti:

        Eläkkeeni maksaja on Veritas ja koska työeläkkeeni määrä on sen verran pieni, niin saan myös lisäksi hieman Kelan maksamaa eläkettä.

        Ok. Mulla maksaa Kuntien eläkevakuutus, ja kiitettävän nopeasti on tähän mennessä toimittaneet päätöksensä. Ajattelin vain kysyä, kun nyt on kuitenkin haettavana pysyvä eläke, että meneeköhän siinä sitten odotellessa kauan. Vielä sellainen tuli mieleeni, kun olen ymmärtänyt, että pysyvä eläke olisi suuruudeltaan sama kuin mitä on maksettu kuntoutustukea. Sä varmasti osaat sanoa, pitääkö tämä tieto paikkaansa?


      • 11+17
        marttaliina kirjoitti:

        Ok. Mulla maksaa Kuntien eläkevakuutus, ja kiitettävän nopeasti on tähän mennessä toimittaneet päätöksensä. Ajattelin vain kysyä, kun nyt on kuitenkin haettavana pysyvä eläke, että meneeköhän siinä sitten odotellessa kauan. Vielä sellainen tuli mieleeni, kun olen ymmärtänyt, että pysyvä eläke olisi suuruudeltaan sama kuin mitä on maksettu kuntoutustukea. Sä varmasti osaat sanoa, pitääkö tämä tieto paikkaansa?

        Näin on pysyvä työkyvöttömyyseläke on samansuuruinen kuin kuntotustuki


      • 9+5
        marttaliina kirjoitti:

        Ok. Mulla maksaa Kuntien eläkevakuutus, ja kiitettävän nopeasti on tähän mennessä toimittaneet päätöksensä. Ajattelin vain kysyä, kun nyt on kuitenkin haettavana pysyvä eläke, että meneeköhän siinä sitten odotellessa kauan. Vielä sellainen tuli mieleeni, kun olen ymmärtänyt, että pysyvä eläke olisi suuruudeltaan sama kuin mitä on maksettu kuntoutustukea. Sä varmasti osaat sanoa, pitääkö tämä tieto paikkaansa?

        Pitää paikkansa. Työkyvyttämyyseläkkeen määrä on täysin sama kuin kuntoutustukikin.


    • 080808

      Omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa,että eläkepäätöksen saaminen kesti päivälleen 3 viikkoa. Asiani olivat niin selvät ja selkeät: Hyvin valmisteltu ja tehty hakemus kaikkine lisäselvityksineen ja liitteineen, asiantunteva ja hyvin laadittu,loistava työterv.lääkärin laatima B-lausunto: Siinä kaikki. Eläkelaitos on KEVA,jossa mielestäni olen saanut myös hyvää, asiantuntevaa ja nopeaa palvelua.Ei muuta kuin kiitos ja
      kumarrus.... vai olisiko paremminkin niiaus. Hyvä Uutta Vuotta 2011.

      • Abstack

        Joo

        Oiskohan tosaa eläkepäätöksen saamisessa jottaan eroa että tuleekos se eläke sitten Kelalata vai muualta.. siis jos Kelassa kestää 2kk mutta muut noi yhtiöt tekee nopsaan..


      • gerter
        Abstack kirjoitti:

        Joo

        Oiskohan tosaa eläkepäätöksen saamisessa jottaan eroa että tuleekos se eläke sitten Kelalata vai muualta.. siis jos Kelassa kestää 2kk mutta muut noi yhtiöt tekee nopsaan..

        Mulla kesti saada 7 viikkoa päätös.


      • non vedere I'ora
        gerter kirjoitti:

        Mulla kesti saada 7 viikkoa päätös.

        On kestänyt eläkepäätös JO 5kk:ta. Lääkäri lupasi kirjoittaa lisää sairaslomaa elän päivärahalla 1390€ just pärjään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      104
      1666
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1295
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1200
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      142
      1158
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1146
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1055
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1041
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      962
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      957
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      834
    Aihe