Diesel Mondeo laatua.

Fooorti !!!!

Ihmettelen mondeon saamaa negatiivista palautetta tällä foorumilla ainakin diesel toimii kuin junan vessa.
Itsellä 2006 mallinen 130hp ja aj.jo 200 000 mutta öljynvaihtojen ja jarrurempan(levyt ja palat) lisäksi ei muuta ku hanaa.Fordin ruoste kitti polemiikkikin jo ohitettu koska tässä vuosimallissa ei ruostetta ainakaan enää löytynyt.Onko monilla muilla valittajilla maanantai autot vai onko janipettereiden provokaatioita.
Hyvää uuttavuotta kaikille!

17

10063

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+1

      haukkua Voortteja, jo T-hopasta alkaen, tuskin sen kummempaa.
      Oman lisänsä aiheuttaa Foordin maaahantuojan pohjoiskorealainen tapa suhtautua asiakkaisiinsa.

      • toyota numero 1.

        kaikki yritys kehua foortia on tuulesta temmattu.osto toyota senkin peuku, et ymmärrä mitään, mitä luulet itsestä. moottorikin on volvosta, kukaan fordista ei osaa tehdä moottoria. toyota ainoa autoa suomessa joka kestää ja eniten myyty maaimassa ja toyotamiehet kiittää. voortin aina korjaamossa,kaikki viat jokapäivä. ei kestä kittää ohjeista. aasit toyota on numero yksi ny ja aina.


      • foorti

        Minulla 08 tdci Mondeo ajettu 627400 km ei mitään vikaa. Joitain kulutus osia vaihdettu ei muuta. Öljyn vaihto ja hiukan dieseliä tankkiin siinä se. Sillä on hinattu Volvoja Toytoja WV ym pakkasella lämpimään. Aina nöyrästi lähtee. Ajelen sillä vielä parisataa tuhatta ja vaihdan uuden.


      • 3gnn
        toyota numero 1. kirjoitti:

        kaikki yritys kehua foortia on tuulesta temmattu.osto toyota senkin peuku, et ymmärrä mitään, mitä luulet itsestä. moottorikin on volvosta, kukaan fordista ei osaa tehdä moottoria. toyota ainoa autoa suomessa joka kestää ja eniten myyty maaimassa ja toyotamiehet kiittää. voortin aina korjaamossa,kaikki viat jokapäivä. ei kestä kittää ohjeista. aasit toyota on numero yksi ny ja aina.

        Päivän naurut. Typppi ei osaa edes kirjoittaa(puhumattakaan ajatuksenjuoksusta) ja provoaa Tojota merkkisillä riisikipoilla. Autossa pitää olla myös tunnetta ja sitä ei japsipaskoihin tähän päivään mennessä olla saatu.


    • Tosiasiat puhuu puol

      ..minulla on 2003 mallin diesel mondeo. Täysin ongelmaton auto on ollut. Käynnistää ei ole koskaan tarvinnut toista kertaa, aina kerta laakista oli sitten 30 pakkasta tai helettä. Jarrut , hammastangon nupit on menty läpi, muuta en nyt juuri muista, niin Eberi on heikko kohta, sen pitää mennä läpi joka toinen vuosi.

      Mondeo on loistava ajaa, ei mikään puoleta toiselle vaelteleva Avensis. Lukekaapa Tojota ihilijat mitää uudessa Tuulilasi-lehdessä kerrotaan Avensiksen ajoominaisuuksista. Kuinka jotkut 5010-luvulla viitsivät ajaa tuollaisella rimpulalla.
      Hyvää jatkoa ja Uutta Vuotta kaikki Ford-henkilöt.

      • ok

        Viisi fordia on peräkkäin. Sitten vaihodin Nissaniin. Fordissa on vikoja tarpeeksi. Milloin kaapeleilla käynnistystä, milloin ovet eivät pysyneet kiinni, vebasto temppuili, lista irti. Nyt Nissanin aikana ei ole ollut mitään vikaa. Kaikki autot on ostettu uusina.


      • hyyyyyrd...
        ok kirjoitti:

        Viisi fordia on peräkkäin. Sitten vaihodin Nissaniin. Fordissa on vikoja tarpeeksi. Milloin kaapeleilla käynnistystä, milloin ovet eivät pysyneet kiinni, vebasto temppuili, lista irti. Nyt Nissanin aikana ei ole ollut mitään vikaa. Kaikki autot on ostettu uusina.

        vain pysyny foordissa, koska pääsisit paratiisiin kuoltuasi. foordin omistajat kun kokevat jo maanpäällisen helvetin. olisit vaan...


    • trhdyjdty

      Mulla on 2008 uuden korin mondeo ja olen ajanut sillä tähän mennessä 285 000km. Ne kilometrit ovat olleet todella helppoja ja halpoja. Auto on todellakin toiminut kuin junan vessa.

      Koneelle ei ole tehty mitään, laatikolle(aut) ei mitään, alustaan vaihdettu yksi iskari ja jarrulevyt kaksi kertaa. Yhtään niveltä tai pyöränlaakeria ei vielä ole tarvinnut vaihtaa vaikka joka huollossa olen ne pyytänyt erikseen tarkistamaan 200tkm jälkeen. Vebasto jouduttiin vaihtamaan 250 000km kohdalla ja toinen etu umpio samoihin aikoihin.

      Muita remontteja ei ole koko aikana tehty.

      Monilla koleegoilla on mm volvoja jotka ovat foordiin verrattuna olleet epätuotettavia ja huomattavasti kalliimpia korjata.

    • Mondeojeejee

      Omistan 2007 Mondeo 2.0 TDCi ja tällä värkillä olen erilaisten polttoaineen syötöön ja ruiskutukseen liittyvien vikojen takia jäänyt tielle 3 kertaa ja nilkuttaen selvinnyt kotiin 2 -3 kertaa. Ja nämä helkutin historiat on kirjoitettu tänne. Oletko sinä puusilmä sokea vai kuuro?

      Rattoisaa on se, että 28 vuotisen autohistoriani aikana olen jäänyt tielle vain tällä diesel-foortilla. Mitä rupisimmilla toyotoilla, mazdoilla, foorteilla olen autoillut kesät talvet ilman ongelmia. Vasta tämä lähes uutena ostamani dieselfoorti on jättänyt tielle. Kyllä oli uusi kokemus minulle.

      • srgsrjtyj

        Samaa moottoria löytyy muuten aika monesta muustakin autosta. Samaa pataa kuin mondeon diesel on löytyy myös mm mazdasta, volvosta, pösöstä ja sitikasta. Eli jos moottoripuolella tökkii foordissa niin pitäisi tökkiä muissakin merkeissä. PSA-yhteistyö moottorit nääs.


      • Mondeojeejee
        srgsrjtyj kirjoitti:

        Samaa moottoria löytyy muuten aika monesta muustakin autosta. Samaa pataa kuin mondeon diesel on löytyy myös mm mazdasta, volvosta, pösöstä ja sitikasta. Eli jos moottoripuolella tökkii foordissa niin pitäisi tökkiä muissakin merkeissä. PSA-yhteistyö moottorit nääs.

        Moottori on sama, minä suhtauden suurella epäluulolla ja pelolla tuohon common rail -ruiskutusysteemiin, SIinä on ruiskutuspaine yhdessä ainoassa yhteisessä runkoputkessa ja pietzosähköiset suuttimet sitten niksauttavat suuttimen auki ja kiinni.

        Olen tuolta maailmalta tietty googlannut, että en ole ainoa TDCi foordisti, jolla on tullut ongelmia polttoaineen syötön kanssa. Raivostuttavaa on, että alan jo olla sairaaloisen huolellinen foortini kanssa. Huollot tehdään taatusti ajoissa ja merkkiliikeessä, tankkaan vain talvilaatulöpöä heti kun sitä saa, akku on täydessä latinkissa ylimääräisellä laturilla, eberi lämmittää 45 min. joka jeesuksen aamu. Ja mitä saan? Autonsaatana ryytyy tielle.

        Sitä paitsi Mondeo on hyvä auto ja erinomainen ajettava. Siitäkin huolimatta tai juuri sen vuoksi - mikä saatana tässä taas vittuilee minulle? Maanantaiautot ja janipetterit ovat legendaa, mutta joku tässä mättää.


      • mondeonisti
        srgsrjtyj kirjoitti:

        Samaa moottoria löytyy muuten aika monesta muustakin autosta. Samaa pataa kuin mondeon diesel on löytyy myös mm mazdasta, volvosta, pösöstä ja sitikasta. Eli jos moottoripuolella tökkii foordissa niin pitäisi tökkiä muissakin merkeissä. PSA-yhteistyö moottorit nääs.

        Jaguarin diesel pannu on sama 2.0tdci


      • rölö

        olet ilmeisesti niitä tyyppejä jotka ei ymmärrä auton huollosta mitään, ajavat niin kauan kuin vain joten kuten kulkee. pysy vain bensa koneissa


      • Anonyymi

        Fordin suuttimet saa entisiksi pesemällä moottoritilan. Meni naftan paluuputki ja !&¤""#&#& en pese toiste alkas käymään minuutin nikottelun jälkeen onneks.


    • Mondeojeejee

      No mikäs nyt noin ahistaa rölö?

      Diesel-mondeo minulla on edelleenkin, sama yksilö. Kilometrejä lienee luokkaa 250.000 ja dieselin ongelmat jatkuvat.

      Turbo meni poks. Itse turbo kyllä pyöri ja pelitti, rauta oli kunnossa, mutta sellainen tupakkiaskin näköinen älylaatikko meni. Tämän osan olisi irrallisena saanut vain Englannista hintaan 500 egee ja se ei ollut tehdasosa. Ford-korjaamo sen turbon vaihtoi, koko värkki uusiksi ja tonneja paloi minun lompsasta jokunen.
      Sain pariikymmentä kiloa uutta rautaakin vain sen pienen älylaatikon takia.

      Tänä vuonna auto sammui satunnaisesti täydestä vauhdista noin kerran kuukaudessa. Onhan se vinkeä tunne, kun rekkaa ohittaessa, yli 100 km/h mittarista, täysi veto päällä kone vain sammuu ja punaiset valot syttyvät mittaritauluun. Suon mielelläni tämän kokemuksen sinullekin.

      Ford-huollon vinkistä irroitin ERG-venttiilin ja putsasin sen autotallissani. Taas pelittää, koputan puuta.

      Eihän tosiasiat muutu muuksi sillä, että sinä äriset tyhmyyttäsi tai köffi ilkkuu älyvajaita huutojaan. Pysykäämme vain tosiasioissa.

      • älähakkaa päätäseinä

        Vaikka onkin diesel kyseessä, kyllä tuo 250 000 alkaa olla jo melkomoinen määrä kilometrejä rällätty. Vaihda johonkin jolla on ajettu max. 80 000 ja saat taas nauttia autoilusta. Itsellä ollut vähänyli 3 vuotta Mondeo 2.2 tdci ja viattomia kilometrejä jo 77 000 takana.


      • Mondeojeejee
        älähakkaa päätäseinä kirjoitti:

        Vaikka onkin diesel kyseessä, kyllä tuo 250 000 alkaa olla jo melkomoinen määrä kilometrejä rällätty. Vaihda johonkin jolla on ajettu max. 80 000 ja saat taas nauttia autoilusta. Itsellä ollut vähänyli 3 vuotta Mondeo 2.2 tdci ja viattomia kilometrejä jo 77 000 takana.

        Dieselmoottorin kestosta en ole lainkaan huolissani. Kone kestää avaamatta jotakuinkin miljoona kilometriä, selaa vaikka myytäviä kuorma-autoja netistä. Luulisin, että seuraavaksi minulta menee kytkin. Jos olisin viisas, teettäisin sen rempan heti.

        Ajamalla ei nykyautoa saa hajalle, jos on tolkku päässä, tekee tai teettää huollot hyvin ja puuttuu pikkuvikoihin heti. Pikkuvioista kun tule aikanaan isoja vikoja. Kuluvia osia toki kuluu, mutta se on vain elämää.

        Kokonaan toinen juttu ovat suolatut tiet, auto kyllä kulkisi, mutta pelti häviää ympäriltä.

        Yritän olla pragmaattinen ja arvioida ajokilometrin hintaa. Hyvin menee, ainakin toistaiseksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe