1. Fender Stratocaster eri malleja, Squier Stratocaster eri malleja, Epiphone SG, Yamaha. Basso Daisy Rock Elite Stardust.
2. Marshall, Fender, Behringer.
3. Englantilainen hard rock, kotimaiset rautalanka-instrumentaalit, kotim. kitarointiin pohjautuva iskelmämusa laulun kera, omat tekeleet. Kotimaiseen kansanmusiikkiin pitäisi myös paneutua, mutta aika ei oikein riitä.
Hieno kattaus sinulla. Minäkin niin kovasti tahtoisin tuollaisen 57 Twin-Ampin. Sehän on aikamoinen mörssäri, miten toimisi kotosalla keinokuorman kanssa? vai olisiko ihan tuhoon tuomittu ajatus. Siitähän puuttuu masteri, jos olen oikein ymmärtänyt? olen miettinyt vaihtoehdoksi 57 Deluxea tai 57 Champ, jotka ovat myös aika kalliita. Tiedätkö, miten nuo vertautuvat keskenään muuten kuin tehojen ja kaiutin elementtien suhteen.
... On sul tosi pitkä optiikka järkkärissäs... heh, heh ja kukaan urpo ei ees tunne sua
1) standardeja: sg, strato ja lp; customeja useampi strato, lp ja es; esp gl-56, jemi 7 ja muita laatu-japsikeppejä löytyy seinällinen; bassoja fenkun jazzikka, musamieltä muutama laadukkaampi ja muita en muistakaan. mä en kylläkään noita käytä, vaan soittelen ainoastaan ehtalla lesin '57 gold topilla.
2) löytyy mesan komboo, täysputki-marsua ja wanha legendaarinen fenkun twini (se ooikee ja ehta)
3) vain laatukamaa: blues, jazz ja tiluliitkin onnistuu helposti jempulla
Vaikuttava lista laatusoittimia etsätiedäkukamäoonilla. Minullakin on vaikka mitä, ja omistamieni soittimien laatu ja määrä riippuu unitilani syvyydestä. Kevyessä unessa minulla on vain vintage Fender Stratocaster, mutta syvässä unessa minulla on koko Fenderin kitaratuotanto 50-luvulta alkaen. Joskus minulla oli unessa Gibsoninkin kitaratehdas, mutta myin sen unen kaverille, joka näki vain halpiskitaraunia.
Onko ollu ongelmia ton Rikun kaulan kanssa. Mulla on haaveena hankkia joskus tommoinen musta, mutta onko vain kateellisten panettelua kaulalaatuongelmat? Tosi tyylikäs ja melleväsaundinen basukki, mikäli tyylistä pitää!
70-luvulla japsikepit sai hymyn huulille. Tänäpänä on melkein pakko ostaa japsikeppi tai tilata rakentajalta mieluisensa, mikäli halajaa laatusoitinta!
Toinen juttu, rautalangan melodioita soittelee melkein joka ukko, mutta puhtaasti ja improvisoiden... vaatii oikeata soitotaitoa. Näin ne käsitykset muuttuvat ajan myötä vanhuksellakin.
"Toinen juttu, rautalangan melodioita soittelee melkein joka ukko, mutta puhtaasti ja improvisoiden... vaatii oikeata soitotaitoa. Näin ne käsitykset muuttuvat ajan myötä vanhuksellakin. "
Juu, noinhan se on. En minäkään pysty korvakuulolta soittelee, mutta osaan lukea nuotteja, ja siltä pohjalta sujuu. Innostuin nyt eläkkeellä ostamaan sähkökitaran ja yritän herätellä nuoruusmuistoja sen avulla. Paheksuttu rautalankamusiikki innosti minua jo 60-luvulla, jolloin rakensin itse oman kitarani. Idoleitani oli The Shadows, The Spotnicks, The Violents, The Strangers ja The Sounds. Niitä nytkin yritän vääntää omaksi ilokseni, ja kummaa mielihyvää oma soitto tuottaa.
kitarana muutaman vuoden vanha Squier Strat jossa en ole havainnut virheitä, mikäli ei oteta huomioon mikrofonien tuottamaa ääntä joka on mielestäni erityisen kirkkaan terävä ja korviinpistävä erityisesti tallamikillä soitettaessa.
Osan tuosta ongelmasta voi toki korja ta vahvistimen säädöillä, joka on Fender -merkkinen, sekä käyttämällä V-Amp 3 multiefektilaitetta.
Se vähä mitä tulee soitettua on enemmänkin melodista tyyliä.
1. Mikä sähkökitaramerkki/merkit ja malli/mallit? = Esp ltd on hyviä itsellä on ex50 mutta haluaisin paremman :)
2. Vahvistin? Marshallin valvestate 80wattinen putki
3. Minkätyyppistä musiikkia soitat? melodic metal , death metal , akustisia , vähän rockia :)
2. Marshall, Fender, Behringer.
3. Englantilainen hard rock, kotimaiset rautalanka-instrumentaalit, kotim. kitarointiin pohjautuva iskelmämusa laulun kera, omat tekeleet. Kotimaiseen kansanmusiikkiin pitäisi myös paneutua, mutta aika ei oikein riitä.
2. Roland Micro Cube & Roland 15w Cube
3. Kaikenlainen rock
2. Fender 57 Twin-Amp
3. Tanssimusiikki ja rautalanka
2. Vox ac 30/ac15
3. Rautalanka
2. Peavey Vypyr 15w mallintava
3. Metal-Rock-Heavy
2. Roland Cube-80XL
3. Heavy & Rock \m/
2. Mesa/Boogie .50 CALIBER + erillaisia pedaaleja
3. Rokkia (Meloodista Rockia, AOR, Hard Rockia jne.)
Vastaavanlaisia kokoonpanoja:
http://www.youtube.com/watch?v=EhDiK2cUUKw
http://www.youtube.com/watch?v=cLG-L0LCRVs
Gibson LP:t ( 1969 Gold top, 1972 Standard)
Gibson L-6 & Gibson Firebird VII
Fender Tele:t (Special 1972 & 1979)
Fender strato 1962
Gretsch 6118
Gibson 355
+ Natikan resonaattori 1930, 2 kpl vanhoja Nasoja, Takaminen semiakustinen, Gibson hummingbird
+ pari halpiskitaraa, Fenderin highway sarjaa
2. Marshall Jubilee stäkki & Fender Twin
3. Ihan mitä tilataan
Listalta mahtaa puuttua joku, mutta tuossa ne mitä eniten käytän.
1) standardeja: sg, strato ja lp; customeja useampi strato, lp ja es; esp gl-56, jemi 7 ja muita laatu-japsikeppejä löytyy seinällinen; bassoja fenkun jazzikka, musamieltä muutama laadukkaampi ja muita en muistakaan. mä en kylläkään noita käytä, vaan soittelen ainoastaan ehtalla lesin '57 gold topilla.
2) löytyy mesan komboo, täysputki-marsua ja wanha legendaarinen fenkun twini (se ooikee ja ehta)
3) vain laatukamaa: blues, jazz ja tiluliitkin onnistuu helposti jempulla
"etsätiedäkukamäoon" unohti reffastaan trollin tärkeimmä instrumentin: lärvinsä. Sillä se tuuttaa tiluliitä & ripulia täysillä driveillä
2. Mark bass
3. Iskelmä, pop, rock, rautalanka.
2.Marshallin kaappikajareilla
3.Rock
2. Ibanetz GTA10, Ibanetz DE7 Delay/Echo
3. Rautalanka
Toinen juttu, rautalangan melodioita soittelee melkein joka ukko, mutta puhtaasti ja improvisoiden... vaatii oikeata soitotaitoa. Näin ne käsitykset muuttuvat ajan myötä vanhuksellakin.
Juu, noinhan se on. En minäkään pysty korvakuulolta soittelee, mutta osaan lukea nuotteja, ja siltä pohjalta sujuu. Innostuin nyt eläkkeellä ostamaan sähkökitaran ja yritän herätellä nuoruusmuistoja sen avulla. Paheksuttu rautalankamusiikki innosti minua jo 60-luvulla, jolloin rakensin itse oman kitarani. Idoleitani oli The Shadows, The Spotnicks, The Violents, The Strangers ja The Sounds. Niitä nytkin yritän vääntää omaksi ilokseni, ja kummaa mielihyvää oma soitto tuottaa.
2. VOX VT30 + efektilaitteet
3. Rautalankaa
2.pehringer
3.teknoa
1. Fender Telecaster Standard & Squier Strat ''96 (MIC/T)
2. Vox VT30 + Ibanez Delay + Zoom G1XNext
3. Rautalankaa, sorminäppäilyä jonkun verran ja country komppeja...
2. H&K Switchblade 50
3. Mitä vaan
2. Marshall MG15FX
3. Blues, Rock... Mitä mieleen sattuu. Improvisaatiota.
2. Koch Twintone II
3. HEVIÄ \m/
Kitaraa on tullut soitettua noin 17 vuotta ...
2.ibanez toneblaster 225
3.heavy metal
1. Peavey Wolfgang ja
2. Peavey 5150 combo
...molemmat kelpo vehkeita :D
2. Vox VT50/Peavey Vypyr 15
3. Enimmäkseen metallia /,,/
Osan tuosta ongelmasta voi toki korja ta vahvistimen säädöillä, joka on Fender -merkkinen, sekä käyttämällä V-Amp 3 multiefektilaitetta.
Se vähä mitä tulee soitettua on enemmänkin melodista tyyliä.
2. Vahvistin? Marshallin valvestate 80wattinen putki
3. Minkätyyppistä musiikkia soitat? melodic metal , death metal , akustisia , vähän rockia :)
2. Vahvistin? Squier
3. Minkätyyppistä musiikkia soitat? Riippuu.. yleesä pop, rock, metal, heavy..
Gibson SG:t
2. Vahvistin?
Junan kokoisilla Marshalleilla soittelen...
3. Minkätyyppistä musiikkia soitat?
Rock. AC/DC
Arvaatteko kuka olen? Olen Angus Young!!