Miten Paljon Ajettuja corollia teillä alla?

hevirolla

Miten paljon mittarissa ja mikä kone ja vuosimalli?
Itellä
93 sedan 1.3 306tkm
88 sedan 1.3 408tkm
Kestäviä autoja ovat olleet. tosin vanhemmassa on ollut viimeaikoina kaikenlaista häikkää. Veikkaan että toi vanhempi joutaa kohta mäkeen, mutta tuo uudempi on tosi hyvä peli. eikä tarvii remppailla.

118

7266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yaris-kuski

      Vähän ajettuja Corolloja. Siitä saa käyttöpelin pitkäks aikaa.

      • Totta maar. Kokemusta on 2005-Corollasta, vaihdoimme VersoS:n vuonna 2012. Uutena ostettiin kummatkin.Seitsemässä vuodessa Corollassa ei mitään vikaa, kerran piti vaihtaa eteen lamppu, ja jarrupalat eteen viime metreillä, 150 tuhatta sillä ajettiin.Tuntuu,että toinen mokoma olis mennyt samaan tyyliin... nyt on 45 tuhatta ajettuna automaattivaihteisella VersoS:llä, on pieniruokainen toimiva menopeli tämäkin...
        Japanilaista laatutyötä, 05-corolla oli tosin tehty Englannissa.


      • giggoo
        ppp.jjj1 kirjoitti:

        Totta maar. Kokemusta on 2005-Corollasta, vaihdoimme VersoS:n vuonna 2012. Uutena ostettiin kummatkin.Seitsemässä vuodessa Corollassa ei mitään vikaa, kerran piti vaihtaa eteen lamppu, ja jarrupalat eteen viime metreillä, 150 tuhatta sillä ajettiin.Tuntuu,että toinen mokoma olis mennyt samaan tyyliin... nyt on 45 tuhatta ajettuna automaattivaihteisella VersoS:llä, on pieniruokainen toimiva menopeli tämäkin...
        Japanilaista laatutyötä, 05-corolla oli tosin tehty Englannissa.

        Laitan tännekin tuon.

        Corolla Verso -06 2,2 D4D 137hp ketjukone, kuusivaihteinen.

        Moottoriöljyä kuluu litra vaihtovälillä, mutta vaihtovälit ovat nykyisin 15tkm, alkuunsa oli 30tkm. Käytetty yleensä 0w-30 ja toisinaan puhdistuskäsittelyä.

        Vaihettu:

        -airbag ohjausyksikkö (30tkm)

        -defa (285tkm)

        -laturin hihna (345tkm)

        -istuinlämmityksen elementti (345tkm)

        -laturi (435tkm)

        -hehku (435tkm)

        -joustintuen laakeri (435tkm)

        -EGR (450tkm)

        -peruutustutkan anturi (450tkm)

        -vesipumppu (480tkm)

        -rekisterikilven valon kannat (510tkm)

        -pyöränlaakeri (510tkm)

        -tuulilasi (535tkm)

        -akku

        -jarrulevyjä ja -paloja vaihdeltu n. 150-250tkm välein

        -polttimoita, pyyhkimiä normaaliin tahtiin, moottorin alusmuovin nastoja

        Muuten normaalia huoltoa merkkiliikkeen huolto-ohjelman mukaan: suodattimia, polttimoita, pyyhkimiä, erilaisia kuntotarkastuksia, puhdistuksia, voiteluita, ilmastointihuollot ja jokunen moottorin ECU -päivitys. Katsastukset menee kerralla huomautuksetta, kun tarkistaa polttimot. Savut ovat olleet alle 0,7 ja jarrut oikein hyvät. Verhoilu on säilynyt ehjänä ja sisusta siisti. Ainoa maalipinnan ruoste on parissa pikkukolhussa, ja katon etureunassa muutamassa kiveniskemässä. Polttoainekäyttöinen lisälämmitin ei enää toimi, mutta hyvin tarkenee ilman sitä kovimmillakin pakkasilla, ja tuulilasi on pysynyt kirkkaana. Rengaskulut ovat suuret, kun vaihtaa 40tkm välein.

        Tyytymätön olen pintakovaan jousitukseen sekä ajomeluun, vaikka autossa on lisä-äänieristys tehtynä. Ohjaus ja ajettavuus ovat ok. Korkeissa jakkaraistuimissa jaksaa istua hyvin 400km yhteen menoon ja kulku autoon ja pois on helppoa. Kulutus on kohtuulliset 5-7l/100km. Lämmitys- ja jäähdytyskäyttö on esitetty ohjekirjassa ja ovat tärkeitä toimenpiteitä.

        Viimeisimmässä Saksan katsastustilastossa tämä vuosimalli on vähävikaisimmista toisena Porschen jälkeen, ja ajokilometrejä oli Corolla Versossa keskimäärin eniten TOP 10 -autojen joukossa.


    • vain yksi perse

      Miksi pitäisi maksaa kahdesta vakuutusmaksuja, autoveroja, katsastusmaksuja? On ymmärrä vanhojen romujen keräilijöitä.

      • Hevirolla

        Meirä taloudessa tarvitaan kaksi autoa työmatkoihin yms. meinasin hävitellä kyllä tuon vanhemman pois kesällä niin saa marjanpoimijat siitä menopelin. tilalle aattelin 98-> vuosimallin perus rollaa katella. saapahan sitä halvempaa e10 bensaa tankkailla


      • 19+4

        on nuo mainitsemasi maksut huomattavsti pienempi menoerä kuin mitä uuteen autoon joutuu sijoittamaan.

        Vanhat rassikat saa näet taskurahalla ja vielä kun ite huoltaa ja korjaa niin avot, pysyy huonompien aikojen taito hyppysissä toisin kuin uutta hypettävillä kulutussopuleilla.


    • Karvalakki 64

      Corolla v.-85 , 1.3. 12-vet. 214 tkm.
      Vaihdettu:
      -startti
      -laturi
      -vesipumppu
      -katkojan elekronikka PK
      -kaasutin
      -iskarit
      -jarrupalat levyt
      -ohjaustankoon nivel
      -äänenvaimennin
      -renkaita paljon
      -polttimoita useita
      -lasinpyyhkijän sulka jokin verran
      -bensaa tuhottomasti
      - öljyt vaihdettu 5 tkm välein, kulutta paljon

      • kuullut

        että joku vaihtaa autoon bensaa tuhottomasti. Eihän sitä tarvitse vaihtaa ajaa vain bensat pois ja uutta tilalle.


      • Ex-tojotisti-

        Aika vähän oot Corollalla ajellu. Itellä oli joskus 90 luvulla vm -86 dx corolla jossa oli myyntihetkellä (-98) mittarissa jotain 260 000 km.
        ei paljon muuta vikaa ollu ku ruostetta. Ja nokka-akseli kolisi jonkin verran..
        .


    • laatu rolla

      Mulla nyt 42000 ja vuosimalli 05. Ei ole ollut mitään vikoja, muutaman lampun olen joutunut vaihtamaan eli kestävää Toyota laatua.

      • 42000km hah

        Jos vuoden -05 autollla on ajettu 42000km on vuotuinen kilometrimäärä 8400. Ei autossa pidäkkään olla vikoja noilla kilometreillä. Oletko ajanut muuta kuin kesäsunnuntaisin poutasäällä? (oletko ajanut millään autolla, vai pelkästään Toyotalla)?
        Olkoon merkki mikä hyvänsä, niin oikean auton täytyykin olla kunnossa jos sillä on ajettu vasta kahden huoltovälin verran. Toyotan ylitiheät, eikä niin halvat huollot syövät vain omistajan kukkaroa ja niissä saadaan piilotettua ja maksatettua omistajalla laatuongelmat.


      • Toyota ainiaan
        42000km hah kirjoitti:

        Jos vuoden -05 autollla on ajettu 42000km on vuotuinen kilometrimäärä 8400. Ei autossa pidäkkään olla vikoja noilla kilometreillä. Oletko ajanut muuta kuin kesäsunnuntaisin poutasäällä? (oletko ajanut millään autolla, vai pelkästään Toyotalla)?
        Olkoon merkki mikä hyvänsä, niin oikean auton täytyykin olla kunnossa jos sillä on ajettu vasta kahden huoltovälin verran. Toyotan ylitiheät, eikä niin halvat huollot syövät vain omistajan kukkaroa ja niissä saadaan piilotettua ja maksatettua omistajalla laatuongelmat.

        Sen tiedät itsekkin että Euroautot ei tuollaisia kilometrejä kestä vaan aito Toyota kestää ja ilman ylimääräisiä korjauksia kirjoituksessasi oli luettavissa kateutta taidat olla Opel kuskeja


      • 42000km hah
        Toyota ainiaan kirjoitti:

        Sen tiedät itsekkin että Euroautot ei tuollaisia kilometrejä kestä vaan aito Toyota kestää ja ilman ylimääräisiä korjauksia kirjoituksessasi oli luettavissa kateutta taidat olla Opel kuskeja

        Parahin Juntti, pidä tuo linja. Sinun laisiasi Toyotan myyjät tarvitsevat.
        Osuit oikeaan siinä, että ajan Euroautolla. Yhteistä ajetuissa kilometreissä on se, että joku on onnellinen, kun on saanut toyotansa kestämään viidessä vuodessa yhteensä 42000km. Itselläni kilometrejä kerttyy liki tuon verran vuodessa, ja ilman ylimääräisiä korjauksia. Olen kateellinen;)


      • Toyota ainiaan
        42000km hah kirjoitti:

        Parahin Juntti, pidä tuo linja. Sinun laisiasi Toyotan myyjät tarvitsevat.
        Osuit oikeaan siinä, että ajan Euroautolla. Yhteistä ajetuissa kilometreissä on se, että joku on onnellinen, kun on saanut toyotansa kestämään viidessä vuodessa yhteensä 42000km. Itselläni kilometrejä kerttyy liki tuon verran vuodessa, ja ilman ylimääräisiä korjauksia. Olen kateellinen;)

        Kuten totesit olet kateellinen ja ymmärrän syynkin jos romuna ei kestävä Euroauto ei kestä 42000 ilman monia korjauksia niin se ei tunnu hyvältä kun taas Toyota tekee sen vuodesta toiseen tutkitusti ja tilastollisesti otit herneen nenään ja se merkitsee samaa kuin että olet nyt alakynnessä aina korjaamolla makaavasi Euroauton kanssa Toyota on brändi joka luotsaa automaailmaa uuteen nousuun


      • 42000km hah
        Toyota ainiaan kirjoitti:

        Kuten totesit olet kateellinen ja ymmärrän syynkin jos romuna ei kestävä Euroauto ei kestä 42000 ilman monia korjauksia niin se ei tunnu hyvältä kun taas Toyota tekee sen vuodesta toiseen tutkitusti ja tilastollisesti otit herneen nenään ja se merkitsee samaa kuin että olet nyt alakynnessä aina korjaamolla makaavasi Euroauton kanssa Toyota on brändi joka luotsaa automaailmaa uuteen nousuun

        Hermostumise?? ( mitä ihmettä tarkoittaa? )
        Jos tätä on alakynnessä oleminen, niin antaa mennä vaan.
        Mistä poimit tekstiisi nämä kieliopin kukkaset: "jos romuna ei kestävä Euroauto ei kestä 42000 ilman monia korjauksia"?
        Kuten kirjoituksessani mainitsin, ajan VUODESSA liki saman kilometrimäärän ilman ylimääräisiä korjauksia, kuin nimimerkki "laatu rolla" VIIDESSÄ VUODESSA. Kuitenkaan minun eurooppalaistani ei tarvitse noihin kilometreihin makuuttaa huollossa kuin 2 kertaa. Montako kertaa tämän 42000km:n aikana toyotanne on joutunut rikastuttamaan huoltokorjaamoa ja paljonko on tullut maksamaan?


      • Toyota ainiaan
        42000km hah kirjoitti:

        Hermostumise?? ( mitä ihmettä tarkoittaa? )
        Jos tätä on alakynnessä oleminen, niin antaa mennä vaan.
        Mistä poimit tekstiisi nämä kieliopin kukkaset: "jos romuna ei kestävä Euroauto ei kestä 42000 ilman monia korjauksia"?
        Kuten kirjoituksessani mainitsin, ajan VUODESSA liki saman kilometrimäärän ilman ylimääräisiä korjauksia, kuin nimimerkki "laatu rolla" VIIDESSÄ VUODESSA. Kuitenkaan minun eurooppalaistani ei tarvitse noihin kilometreihin makuuttaa huollossa kuin 2 kertaa. Montako kertaa tämän 42000km:n aikana toyotanne on joutunut rikastuttamaan huoltokorjaamoa ja paljonko on tullut maksamaan?

        puutuit jo tapaan ilmaista kirjoitustani ajatuksissa joten jos Euroautossa ei ole annettavaa niin sitten isketään kirjoitustapaan Toyota ei käy noilla kilometreillä kuin palkitussa Toyota huolloissa ja se Euroauto makaa siellä kytkimet ja pakosarjat levällään ja odottelee varaosaa Espanjan varastohallista etkö huomaa että et mahda maailman autojätille mitään juttuinesi


      • 24000km hah
        Toyota ainiaan kirjoitti:

        puutuit jo tapaan ilmaista kirjoitustani ajatuksissa joten jos Euroautossa ei ole annettavaa niin sitten isketään kirjoitustapaan Toyota ei käy noilla kilometreillä kuin palkitussa Toyota huolloissa ja se Euroauto makaa siellä kytkimet ja pakosarjat levällään ja odottelee varaosaa Espanjan varastohallista etkö huomaa että et mahda maailman autojätille mitään juttuinesi

        Olet hauska tyyppi.
        Et vieläkään kyennyt vastaamaan selviin kysymyksiin. Johtuneeko se kiihkostasi ylijumala tojoa kohtaan vai etkö vain ymmärrä lukemaasi. Edelleenkin, en ole joutunut viemään autoani mokomilla kilometreillä huoltoon kuin kaksi kertaa (yhteensä 240€ sisältäen öljyt ja muut tarvittavat huolto-osat), niin kuin edellisessä viestissä kirjoitin. Mistä ihmeestä keksit kytkimet ja pakosarjat tekstiisi. Luitko viat toyotasi korjaamohistoriasta vai etkö tiedä nimeltä muita auton osia?
        Siis, paljonko 24000km:n ajossa menee rahaa toyotasi huoltoihin ja kuinka monta kertaa tuona aikana joudut latkimaan jotain automaattikahvia unelmiesi märkää unta huollosta odottaessa? (helppo kysymys aikuiselle ihmiselle). Siis paljonko "palkitut"huollot on tullut maksamaan. (mitkä ihmeen palkitut huollot?)


      • Toyota ainiaan
        24000km hah kirjoitti:

        Olet hauska tyyppi.
        Et vieläkään kyennyt vastaamaan selviin kysymyksiin. Johtuneeko se kiihkostasi ylijumala tojoa kohtaan vai etkö vain ymmärrä lukemaasi. Edelleenkin, en ole joutunut viemään autoani mokomilla kilometreillä huoltoon kuin kaksi kertaa (yhteensä 240€ sisältäen öljyt ja muut tarvittavat huolto-osat), niin kuin edellisessä viestissä kirjoitin. Mistä ihmeestä keksit kytkimet ja pakosarjat tekstiisi. Luitko viat toyotasi korjaamohistoriasta vai etkö tiedä nimeltä muita auton osia?
        Siis, paljonko 24000km:n ajossa menee rahaa toyotasi huoltoihin ja kuinka monta kertaa tuona aikana joudut latkimaan jotain automaattikahvia unelmiesi märkää unta huollosta odottaessa? (helppo kysymys aikuiselle ihmiselle). Siis paljonko "palkitut"huollot on tullut maksamaan. (mitkä ihmeen palkitut huollot?)

        et saisi jankuttaa jankuttamista Toyotassa rahaa menee se mikä on tarkoitettu menevän ja ei yhtään yli Euroautosi makaa korjattavana ja sekös sinua taitaa harmittaa ja et pysty sitä itsellesi kateudessasi ja kiukussasi myöntämään Toyotan laatu brändi on maailman suurimman autonvalmistajan laadukkaimmat tuotteet voit kapinoida vastaan mutta yksin olet ja tukea et saa Toyotan huolto on palkittu merkkien merkki merkillä vuodesta toiseen joka tukee laatu brändiä


      • 24000km hah
        Toyota ainiaan kirjoitti:

        et saisi jankuttaa jankuttamista Toyotassa rahaa menee se mikä on tarkoitettu menevän ja ei yhtään yli Euroautosi makaa korjattavana ja sekös sinua taitaa harmittaa ja et pysty sitä itsellesi kateudessasi ja kiukussasi myöntämään Toyotan laatu brändi on maailman suurimman autonvalmistajan laadukkaimmat tuotteet voit kapinoida vastaan mutta yksin olet ja tukea et saa Toyotan huolto on palkittu merkkien merkki merkillä vuodesta toiseen joka tukee laatu brändiä

        Vai ei toyotasta saa jankuttaa. Otappa nyt lasit päähäsi tai pyydä joku lukutaitoinen lukemaan edelliset viestit joissa mainitsin ettei autoani ole tarvinnut korjailla. Ostin autoni sillä perusteella, että sillä voi ajaa tarvittavat matkat eikä tarvitse huollattaa muutaman hassun tuhannen kilometrin välein kuten toyotaa. Et edelleenkään osannut vastata kysymyksiini huoltojen hinnasta.
        Kuka on mahtanut myöntää ennen kuulumattoman merkkien merkki merkin toyotan huollolle. Annas kun arvaan. Toyotan maahantuoja. Juuri kaltaisia varten toyota lanseeraa mitä ihmeellisempiä "kunniamainintoja" omalle toiminnalleen ja jotku vielä moista jumaloi.
        Laitappa nyt se tuulipuku päällesi ja käy antamassa harmaalle toyta-rakkaallesi hyvänyön suukko, mutta varo ettei kielesi tartu peltiin kiinni, kun näyttäisi olevan muutama aste pakkasta.


      • Toyota ainiaan
        24000km hah kirjoitti:

        Vai ei toyotasta saa jankuttaa. Otappa nyt lasit päähäsi tai pyydä joku lukutaitoinen lukemaan edelliset viestit joissa mainitsin ettei autoani ole tarvinnut korjailla. Ostin autoni sillä perusteella, että sillä voi ajaa tarvittavat matkat eikä tarvitse huollattaa muutaman hassun tuhannen kilometrin välein kuten toyotaa. Et edelleenkään osannut vastata kysymyksiini huoltojen hinnasta.
        Kuka on mahtanut myöntää ennen kuulumattoman merkkien merkki merkin toyotan huollolle. Annas kun arvaan. Toyotan maahantuoja. Juuri kaltaisia varten toyota lanseeraa mitä ihmeellisempiä "kunniamainintoja" omalle toiminnalleen ja jotku vielä moista jumaloi.
        Laitappa nyt se tuulipuku päällesi ja käy antamassa harmaalle toyta-rakkaallesi hyvänyön suukko, mutta varo ettei kielesi tartu peltiin kiinni, kun näyttäisi olevan muutama aste pakkasta.

        Jos Euroautosi ei olisi korjattavana ja muuten harmittaisi niin et riehuisi täällä palstoilla Toyotan huoltotoiminta on palkittua toimintaa joka tukee Toyotan laatu ajattelu brändiä Eurokuskit näreissään tilastojen edessä en aio puuttua vääristelevään keskusteluun Toyotan hinnoista raha kysymykseen Toyotan huollot ovat oikein hinnoitellut laadukkaaseen autoon ajatellen


      • 24000km hah
        Toyota ainiaan kirjoitti:

        Jos Euroautosi ei olisi korjattavana ja muuten harmittaisi niin et riehuisi täällä palstoilla Toyotan huoltotoiminta on palkittua toimintaa joka tukee Toyotan laatu ajattelu brändiä Eurokuskit näreissään tilastojen edessä en aio puuttua vääristelevään keskusteluun Toyotan hinnoista raha kysymykseen Toyotan huollot ovat oikein hinnoitellut laadukkaaseen autoon ajatellen

        Lue edelliset kirjoituksesi ja hämmästy, kuinka niissä toistuu sanat brändi, palkittu ja laatu. Oletko kopioinut nämä kaikki sanat toyotan mainoksesta tietämättä mitä ne tarkoittavat. Tiedoksi sinulle, että mainoksilla rakennetaan mielikuvia, jotka ei välttämättä perustu mihinkään. ( vertaa jotain meikki mainoksia, joissa luvataan uskomattomia vaikutuksia). Kaltaistesi vuoksi on paljon ihmisiä, jotka eivät osta toyotaa periaatteen takia, koska pelkäävät aiheellisesti leimautuvansa markkinamiesten uhriksi ja keskiverto harmaavarpuseksi. Harmi toytalle, sillä onhan niissäkin kulkinetta vaatimattomiin tarpeisiin.
        Koska kirjoituksesi junnaa edellämainittujen sanojen ympärillä pääsemättä asiassa eteenpäin, suosittelen että lopetat itsesi nolaamisen palstalla.


      • Toyota ainiaan
        24000km hah kirjoitti:

        Lue edelliset kirjoituksesi ja hämmästy, kuinka niissä toistuu sanat brändi, palkittu ja laatu. Oletko kopioinut nämä kaikki sanat toyotan mainoksesta tietämättä mitä ne tarkoittavat. Tiedoksi sinulle, että mainoksilla rakennetaan mielikuvia, jotka ei välttämättä perustu mihinkään. ( vertaa jotain meikki mainoksia, joissa luvataan uskomattomia vaikutuksia). Kaltaistesi vuoksi on paljon ihmisiä, jotka eivät osta toyotaa periaatteen takia, koska pelkäävät aiheellisesti leimautuvansa markkinamiesten uhriksi ja keskiverto harmaavarpuseksi. Harmi toytalle, sillä onhan niissäkin kulkinetta vaatimattomiin tarpeisiin.
        Koska kirjoituksesi junnaa edellämainittujen sanojen ympärillä pääsemättä asiassa eteenpäin, suosittelen että lopetat itsesi nolaamisen palstalla.

        en jaksa enään kertoa tosiaioita olet tyypillinen Eurokuski et ymmärrä Toyotan nerokkuutta tehdä laadukkaita autoja en jaksa enää teidänlaiset elättävät korjaamot vuosiksi eteenpäin Toyota ei korjaamolla makaa ja sen tietää tilastot


      • kilometrejä lisää
        Toyota ainiaan kirjoitti:

        en jaksa enään kertoa tosiaioita olet tyypillinen Eurokuski et ymmärrä Toyotan nerokkuutta tehdä laadukkaita autoja en jaksa enää teidänlaiset elättävät korjaamot vuosiksi eteenpäin Toyota ei korjaamolla makaa ja sen tietää tilastot

        mielenkiintoinen keskustelu ja mielenkiintoiset kirjoittajat. mulla 99 malli ajettu vasta 256000km ilman huoltojen ulkopuolisia korjauksia. öljyn kulutus käytännössä 0. yksi vetonivel vaihdettu varulta kun oli suojakumi rikki ja jakohihna. remontit ja huollot teen itse. auto kovassa käytössä kun nuoriso ajelee viikonloput. ruostetta ei missään paitsi takahelmapellissä kun on saanut penkkakosketuksen. en vaihda merkkiä koska laatuun voi luottaa.


      • Tie vie
        42000km hah kirjoitti:

        Parahin Juntti, pidä tuo linja. Sinun laisiasi Toyotan myyjät tarvitsevat.
        Osuit oikeaan siinä, että ajan Euroautolla. Yhteistä ajetuissa kilometreissä on se, että joku on onnellinen, kun on saanut toyotansa kestämään viidessä vuodessa yhteensä 42000km. Itselläni kilometrejä kerttyy liki tuon verran vuodessa, ja ilman ylimääräisiä korjauksia. Olen kateellinen;)

        Ajettu 123000 km. Korjaukset: vaihdatettu etuvalojen ja rekisterikilven polttimoita joitakin kertoja, lähinnä huoltojen yhteydessä. Vaihdatettu toinen sumari, kun oli lasi haljennut jostakin syystä, lamppu kylläkin vielä paloi. Tuulilasista korjautettu kiveniskemä.

        Ainut mistä vois moittia on se, että pakille laitettaessa pitää joskus velloa keppiä. Sama ilmiö esiintyi myös jarpassa ja vanhemmassa corollassa.


      • kilometrejä lisää
        kilometrejä lisää kirjoitti:

        mielenkiintoinen keskustelu ja mielenkiintoiset kirjoittajat. mulla 99 malli ajettu vasta 256000km ilman huoltojen ulkopuolisia korjauksia. öljyn kulutus käytännössä 0. yksi vetonivel vaihdettu varulta kun oli suojakumi rikki ja jakohihna. remontit ja huollot teen itse. auto kovassa käytössä kun nuoriso ajelee viikonloput. ruostetta ei missään paitsi takahelmapellissä kun on saanut penkkakosketuksen. en vaihda merkkiä koska laatuun voi luottaa.

        Tähän jäi mainitsematta, että auto on vw-polo 1,4 koneella. nyt tosin kilometrejä kerttynyt jo 269000 ja edelleen ilman vikoja


      • avennispaaapppa

        Huonot lamput on tojon tyyppivikla !
        Sinne ajetaan liian iso jännitys, n 15 wattia jollonka 12 watin lampu ei kestä.


      • avennispaaapppa kirjoitti:

        Huonot lamput on tojon tyyppivikla !
        Sinne ajetaan liian iso jännitys, n 15 wattia jollonka 12 watin lampu ei kestä.

        Oletpa sinä sähkömies tiedätkö mitä eroa on jännitteellä (V) ja teholla (W)watti!


    • Toinen hevirolla

      Itellä myös -88 Corolla sedan 1.3 ollut jo pari vuotta. Mittarissa kohta 430000km.Kytkinlevy vaihdettu tänä aikana.Ei muuta isompaa remppaa ole ollut.

      • korollaaa

        Olen ajannu korolla 80000000000000000000 km eikä oo tarvinnu
        korjaata ollekkaan.


      • Jep, jep !
        korollaaa kirjoitti:

        Olen ajannu korolla 80000000000000000000 km eikä oo tarvinnu
        korjaata ollekkaan.

        sullahan onkin tuo numeropuoli vähän hakusessa...


      • korollaaa
        Jep, jep ! kirjoitti:

        sullahan onkin tuo numeropuoli vähän hakusessa...

        Kylläpästen on kaikki jo vain mittaarissa kun on veljmiesten kanssa kylillä
        kääty alkomahooliputiikisa ja toisinnaan naisisa vaan eipäs ole vappaita
        naisija kylillän ko yksi vanhapiika sentraalisantra vuoan on sillä kyllä niin
        hyvä ja isokin .....


      • kkkkk9i

        Uudemman korimallin Corolla 16v -koneella vuodelta -92, ajettu 351 tuhatta, ostettu 253 t ajettuna. Tänä aikana jakohihnan lisäksi uusittu vesipumppu ja solenoidin kärjet starttiin. Muuta ei ole laitos vaatinut, katsastaja kehunut auton joka vuosi. Jonkin verran räpsyn ja kolisevan oloinen ollut aina ajoltaan, eli uusia puslia, koiranluita sun muita kaipaisi. Tekniikkapuoli ei kaipaa mitään vielä pitkään aikaan.


    • AE95

      nelivetoisen transportaatiovälineen mittarissa on 551 tkm

    • Tojotero

      -98 viistoperä 1,6 225tkm ajettu

      On saanu runtua, harrastusten pariin on ajettu kaikki mahdolliset metsäpolut, sellaisetkin mihin tervejärkinen ei menisi kuin nelivetoautolla. Öljyä syö vähemmän mitä volkkari uutena, noin 7 desiä/10tkm minun normaalissa ajossa, nätisti ajamalla noin 4dl/10tkm.
      Harvemmin on tullut autoa lämmiteltyä vaikka siinä lohkolämppäri onkin, yleensä olen mennyt sisään ja vääntänyt käymään, myös kovemmilla pakkasilla on tätä tullut harrastettua. Väittäisin että 5tkm meikäläisen ajoa vastaa 30tkm jonkun kaupparatsun ajoa, johtuen ajon luonteesta, autohan kuluu suhteessa vähemmän kun ajaa paljon niin että auto lämpiää kunnolla ja alla oleva tasainen tie ei käy osien päälle.

      Normaaliin huoltoon kuulumattomia osia on mennyt seuraavasti, iskarit 2kpl, koiranluut 4kpl(joista 2kpl harakiriosia kesti yhden katsastuksen verran, jonka jälkeen vaihto aitoihin), jarrupalat 2kpl, kallistuksenvakaajan kumipuslat 2kpl.
      Tarkkaa summaa en voi muistaa koska auto on ollut minulla useita vuosia mutta sanoisin että 300€ maksimi, vaihdettavat osat on ollut niin helppoja vaihtaa että olen tehnyt työn itse, osat eivät myöskään ole olleet alkuperäisosia paitsi ne kaksi koiranluuta koska harakirit osoittautuivat surkeiksi(oli varmaan saksassa tehty).

      Korjaukset jotka tiedän olevan edessä on vetarin kumi, vaihdatan kaikki jos menee samalla vaivalla.
      Lisäksi ne kaksi alkuperäistä iskariakin alkavat olemaan tiensä päässä.

      Päälle näkyvät pellit on niin hyvässä kunnossa kun ne nyt voi olla, ovesta on yksi orastava kittivikakohta korjautettu, maksoi muistaakseni muuten 150€ plus satasen verran muuta hyväilyä(pesu konetilaa myöten vahaus viimeisen päälle siivous).
      Pohjassa on ruostetta jonkun verran, se mitä tuon ikäisissä nyt tuppaa olemaan, sanoisin että kyllä tuossa nyt silti autoa on vielä seitsemäksi vuodeksi meikäläiselle.

      Lähipiirissä on useita joilla on autot tuota kuuluisaa "saksalaista laatua", josseivat ole paljoa valehdelleet niin onnekkaimmalla taitaa korjaukset olla tuhannen euron luokkaa, epäonnekkaimmalla kuuden tuhannen euron luokkaa. Ei itsellänikään mikään kovin huono palkka ole, mutta aina ole kaikki rahani saanut kulutettua ilman että olisin työllistänyt niillä autokorjaamoita.

      Tässä oli totuus mitään lisäämättä ja mitään kertomatta jättämättä, en katsonut edes lasien läpi tällä kertaa.

    • Kohta paalattavaksi

      Mittarissa 326 tkm, ostettaessa kymmenen vuotta sitten 145tkm.

      Huollot/korjaukset:
      2. kierros talvirenkaita menossa
      4. kierros kesärenkaita oottelemassa varastossa
      2 kertaa oon jakopäänhihnan ja kiristysrullat vaihdattanu
      Tulpat ja ilmansuodatin vaihdettu 4 kertaa
      Molemmille puolille taakse rakennettu 0,5m helmaa uudestaan
      Öljyt vaihdettu n. 15 tkm välein, nykyjään joku merkki pysyy paremmin sisällä kun joku toinen (venttiilinvarren kumit lienee ehjät, kun ei käynnistettäessä pöläytä sinistä savua, liekkö kone jo vähän väljä)
      Sisäilmansuodattimen oon vaihtanu pari kertaa
      Starttiin on kertaalleen vaihdettu jotku hiilet
      Virtalukon sylinterin oon vaihtanu kertaalleen
      Vetovarren kumit on vaihdettu kertaalleen
      Sisävalon katkaisimen oon vaihtanu toiseen takaoven karmiin kertaalleen
      iskunvaimentajat on vaihdettu joka kulmaan kertaalleen ja samalla vaihtu taakse jouset
      Mittariin on askarreltu kertaalleen uudet polttimot
      Eteen vaihdettu pari kertaa ajovalojen polttimot
      Kertaallen oon vaihtanu akun
      Rekisterikilven jompikumpi polttimo vaihdettu vuosittain, ennen katsastusta viimeistään
      Jarrupalat eteen oon vaihtanu kertaalleen
      Yhden kierroksen peltivanteita oon ostanu, rengasmyyjä totesi edellisistä, että ovat vähän niinku joka suuntaan mutkalla
      Kaks kertaa on vaihtunu pakoputken viimeinen kolmannes, lahoaa aina sieltä mutkan ylimmästä kohtaa puhki

      Maksetut ominaisuudet:
      Kohtuu kova sisämelu
      Ruoste puree aika hyvin, joka oven alareuna pullistelee/kukkii
      Öljyn kulutus mittatikun ylärajasta alarajaan noin 2000km
      Aika pieni polttoaineenkulutus, talvirajoituksilla karvan yli 6l/100km
      Nopea lämpiämään talvella
      Tuulilasissa pientä kiveniskemää vast. aika rajusti, aurinkoa vasten ajaessa hoksaa hyvin
      Peräkontin vaijeri takkuilee, liekkö hapristumassa poikki
      Bensakorkin suojaluukku jäätyy helposti kiinni, nyrkin kopautus helpottaa
      Kolariturvallisuus varmaan täysin tinapaperin veroinen
      Perävaunupistokkeen tausta lahoamassa irti itse koukun rungosta

      • Kallista touhua

        ja kertaalleen stefat jakopäähän.

        Auto maksoi 5000€ tammikuussa 2001 ja nopeasti räknäsin, että n. 4000€ on mennyt huoltoihin/korjauksiin.
        Katsastuksiin menny noin 500€, vakuutuksiin noin 4000€ ja veroihin 1000€. Polttoaineisiin 7l/100km kulutuksella, 1,25€/l keskiarvohinnalla menny n. 16000€.

        Elikkäs kulut tähän mennessä 30500€ >>> 0,17€/km


      • Tatsumi
        Kallista touhua kirjoitti:

        ja kertaalleen stefat jakopäähän.

        Auto maksoi 5000€ tammikuussa 2001 ja nopeasti räknäsin, että n. 4000€ on mennyt huoltoihin/korjauksiin.
        Katsastuksiin menny noin 500€, vakuutuksiin noin 4000€ ja veroihin 1000€. Polttoaineisiin 7l/100km kulutuksella, 1,25€/l keskiarvohinnalla menny n. 16000€.

        Elikkäs kulut tähän mennessä 30500€ >>> 0,17€/km

        Corolla 87 000 km ajettuna vei öljyä noin 1l/1000 km. 134 000 km kone aukaistiin ja männänrenkaat vaihdettiin. Öljynkulutus tippui 0,4l/1000 km.
        Alkuun jo merkkihuollossa jossain 40 000 km vaihdettiin pidempi öljytikku.
        Nyt sekin Corolla on jollain.


    • 2783km

      Täällä Corolla vuosimalli 2010, loppuvuodesta ostettu, ajettu 2783 km, muutamia vikoja tullut jo ilmi:
      1. Pillit soi jos turvavyö ei ole päällä
      2. Virta ei riitä jos Webasto liian kauan päällä
      3. Kesärenkaissa teräsvanteet
      4. Liian monta sisävaloa 6-8kpl
      5. Liian tiheä 5 vaihteen välitys, kone huutaa 170kmh nopeudessa

      • 2879km

        Unohtu yksi

        6. Auto ei starttaa jos kykinpoljin ei ole pohjassa


      • 2887km
        2879km kirjoitti:

        Unohtu yksi

        6. Auto ei starttaa jos kykinpoljin ei ole pohjassa

        Vielä yksi

        7. Ehkä liian isot pyörät (16"), kalliit ?


    • nansku91

      tiältä löytyy vuoden -87 1.3XL sedani.. ajettu on rollalla yli 400tkm.. vikojaha siinä on, mutta neki hoituu ennen katastusta.

      vaihtoon on menossa mm.
      takaiskarit
      etujarrupalat
      jokapäänhihna
      ja kaikkee muutaki varmasti, en oo vaan jaksanu perehtyä :D....

      takakaaret pitäs hitsata ja renkaat vaihtoo ennen katastusta. öljyä syöpi vähä turhanki paljo, mut seki vika korjaantuu kevään mittään kun saadaan kansi irti uutta osaa paikalleen. tyytyväinen oon ollu. lähtee talavipakkasilla (-30C) kylmiltään käyntiin ilman ongelmia ja lämpiää hetkessä. samaa ei voi sanoo foorteista.. ei oo ulkonäöltä missään unelmakunnossa rolla, mut kuha tekniikka pelaa, nii se on tärkein..

    • Paalattu_jo

      jokapäänhihna... heh

    • totuus tojotasta.

      paalattu,paalattu,paalattu,paalattu,paalattu.tojotat järestään.heh hohohoh,heheh.

    • ja taas tulee lisää

      565656km oli eileen mittarissa carina e 2.0D -93

    • Luotettavin Koskaan

      Luotettavin Koskaan Omistamani Auto tämä nykyinen 08-Corollani. Olen ennättänyt suhata sillä jo 7600km. Kertakaikkisen hieno auto, jossa hienoja varusteita, ilmastointi, tihkukytkin, istuinlämmittimiä jne. Aina on päästy perille jota ei voinut sanoa entisestäni. Tosin 20 vuotta vanhalla Ladalla oli ajettu jo yli 300000km. Erityisesti tykkään Toyotan halvoista huolloista. Kolmesti on käytetty merkkihuollossa ja rahaa on kulunut vasta 780€.

      • huh mikä saavutus!

        7600km kolmessa vuodessa ja huollossakin vasta kolme kertaa! Siinäpä sitä on jälkipolville kerrottavaa jotta osaisivat pysyä merkissä


      • urpot kateellisia

        Ei pahat kulut kolmen vuoden huolloista


      • huh mikä saavutus! kirjoitti:

        7600km kolmessa vuodessa ja huollossakin vasta kolme kertaa! Siinäpä sitä on jälkipolville kerrottavaa jotta osaisivat pysyä merkissä

        Ja kaikkien urpojen jutut pitää uskoa?!


    • isukki 22w

      Corolla E12 farmari 2004 1,4VVTi. Mittarissa nyt himpun yli 182tkm. Käynyt aina määräaikaishuolloissa merkkipuljussa, moottoriöljyt ja -suodatin vaihdettu 7500km välein, ilmansuodattimiakin vaihdettu useammin kuin 60tkm välein, samoin sytytystulppia.
      Auton ensimmäinen omistaja oli setäni, minä olen toinen omistaja, olihan se ostettava kun 10 eurolla sain, niin kymmenellä eurolla.

      Ihan pätevä nuoren perheen ajokki jokapäiväisiin köröttelyihin.

    • toj

      -05 corolla verso 2,0 d4d 266tkm takana eikä mitään isompaa kuin parikertaa egr-venttiili putsattu.

    • Yli1000000km Toyotaa

      Oli joskus Corolla -85 1.3 2E-moottorilla, annoin vaihtoon 425000km mittarissa. Seuraavana oli Corolla -93 1.6 4A-FE-moottorilla, vaihtoon mennessä mittarissa oli 525000km. Nyt alla Avensis -00 2.0, mittarissa 205000km. Takuuvarmaa menoa ollut, ei ole nivelkauppiaat päässeet rikastumaan.

    • Avensiksteen

      -Avensis Liftback 1,8 vm 2000 ja ajaettu 720 000 km.
      -Corolla Liftback 1,6 vm 1999 ja mittarissa kohta puoli miljoonaa.

    • jee3s.

      Kyllä tämä on melkoinen huumori sivusto!

    • eiolekia.

      Minulla on 2011 mallinen Corolla, ajettu 2078km, eikä mitään mitään vikaa koko käyttöaikana. Ainoa menoerä vetokoukun asennus, itse laitoin ja tuttu asensi piuhat ja töpselin.

    • jukeeh-

      vm. 94 corolla 1.3 windy "juhlamalli" ajettu 322 000km. Katsastus läpi ekalla :D

    • Halpaa menoa

      -96 lift back 1.6 - uudesta asti ollut ja ajettu tähän mennessä pyöreät 283.000 km.
      (eikä vieläkään syö öljyä)

    • 13+16

      Toyota Corolla -94 1.6 sedan
      300tkm tärähti just mittariin. Tein öljynvaihdon, vaihdoin koiranluut ja takaiskarit, kesällä laitoin kotelonsuoja-aineet ja alustamassat pohjaan jotta ei ala pelti punastelemaan.
      Vikoja:
      - rengasmelu on melko kova
      - sivutuuliherkkä
      - kuluttaa ~1litra öljyä/10tkm
      Bensaa kuluu 6-7 litraa sataselle, riippuen ajotyylistä ja lastista.
      40tkm sitten poliisisetä tutkasi 185kmh, eli kulkupuolikin on ihan riittävällä tolalla.

    • Corolla 1.6 Luna 99

      171 tkm Corolla 1,6 Linea Luna sedan 1999, käytettynä ostin silloin oli ajette 97 tkm,
      Nykyään on minulla Corolla on kakkosautona

    • Corollallallaaa

      -95 1.3 16V automaatti 366'000 ja vaihdettu jakopään hihna ja muutamat öljyt.
      Ei näitä hajalle saa.

    • jggtöls htr

      pari vuotta on ollu käytössä 380000km v94 vähän aika sitten katsastettu, ei vikoja
      bensan kulutus 8L-9L muuten ihan hyvä halpa auto

      • 8+19

        Mites se noin paljon hörppii? Kun ite en meinaa saada yli 7 litran millään edes kaupunkiajossa.


      • On se niin
        8+19 kirjoitti:

        Mites se noin paljon hörppii? Kun ite en meinaa saada yli 7 litran millään edes kaupunkiajossa.

        Jaa minulla kun on yli 300 kw tehoja mutta kaupungissa 4,5l/100. Mutta se ei olekaan mikään prius. Se on vähän parempi kuin pienipäisten japanilaisten rakentamat viritykset.Maailma on ihmeellinen.


    • MikeMaikki

      Corolla 2.0 D vm.98 ajettu nyt 361 th. Pelaa kun junan vessa. Olen ajanut sillä itse 50 000, eikä muuta ole tarvinnut tehdä kuin huoltoja. Nyt pitäisi vaihtaa taakse rummut ja kengät.

      • bx

        Miksi niin paljon pitää tehdä remonttia? Minula on 500 tuhatta ajettu automaatti bexi ja niin isoa remonttia ei ole vielä tarvinnut tehdä. Tee vaan remonttia mutta sinullahan on japanilainen auto.


      • huhhahhei,.-,.-
        bx kirjoitti:

        Miksi niin paljon pitää tehdä remonttia? Minula on 500 tuhatta ajettu automaatti bexi ja niin isoa remonttia ei ole vielä tarvinnut tehdä. Tee vaan remonttia mutta sinullahan on japanilainen auto.

        Suomijuntti siinä taas nostaa kateellisena päätään.


    • ei renuja

      Bexiin onkin koneen vaihto ihan normi huolto heheee

    • 2.0 D4D

      "Miten paljon mittarissa ja mikä kone ja vuosimalli?"


      2.0 D4D -09 aj. 55tkm. Tosin se on poistettu liikennekäytöstä. Tällä hetkellä ajellaan pääasiassa Focus 1.6:lla. Kun ehdin ja jaksan niin vaihdan Corollan johonkin pieneen bensa-autoon. Todennäköisimmät vaihtoehdot ovat:
      - Ford Fiesta 1.0 Ecoboost tai 1.6
      - Renault Clio 1.2 TCe

    • Hojota ja tallitse

      1999 1,6i Bensiini 220th. Vaihdettu
      -Takapönttö
      -Ilmastoinnin alumiiniputki.
      -Jarrupalat parikertaa
      -Iskarit
      220th ja huoltoihin mennyt n600e jos öljynvaihtoja ja renkaita ei oteta lukuun.

    • kestävin.

      toyota corolla 1,6 bensa 98vm .986000 mittarissa .katastuksessa ei vikoja ja puutteita havaittu . ikinä ei ole konepeltiä avattu.

      • Anonyymi

        Mulla kans 340 tuhatta eikä mitää vikaa, on vaan katottu onko sielä moottoria !


    • just hankittu

      Corolla Liftback 4A-FE tomaatti-99 386tkm

    • versoo

      Toyota corolla Verso -05 1.8 VTTi. Ajettu 106 th. Ostin sen, kun mittarissa oli 92 th. Ei ole tarvinnut kun öljyt vaihtaa ja matka jatkuu...

    • Corona,,,

      Coroll a 2005. 57 tkm ajettu.
      2 polttimoa, ja pyyhkijän sulat olen vaihtanunna.
      En myy!!!!

      • ent-88-kuski

        Ajelin vm.-88 perusCorollalla ( 1.3l bensa) välin 1997-2009 -kilometrilukemin 155-410 tkm eli 12 vuotta ja 255 tkm. Öljynvaihdot 10-15 tkm välein Mobil 1 Rally Formulalla. Normaalit ilmansuotimien, tulppien,nesteiden yms. vaihdot. Samon jakohihnojen, kiristinrullien tms. vaihdot.Kerran laturin hiilet, pakoputken pätkä sillointällöin, yksi iskari taakse ja jarrrupalat eteen. Kaikki nivelet ,puslat ja laakerit alkuperäiset ja kunnossa.
        Käytin auton 12 kertaa katsastuksessa. Tuloksena 12X hyväksytty ilman ensimmäistäkään merkintää mistään viasta-ei edes poltinviasta.

        Ostin v.2009 farkkuAven 1.8l bensakoneella.Vanhan Corollan lahjoitin eukon siskolle ja sen miehesystävälle ( noin 30 vuotiaita) käyttöautoksi.
        Valitteli miesystävä auton nelivaihteisuutta ja alhaista tehoa.
        Eipä aikaa kulunut vuottakaan kun Corolla oli ajokelvottomassa kunnossa. Oli muka joku sähköboksi lauennut konehuoneesta. Itse epäilen syyksi auton jatkuvaa kaasu pohjassa kurmottamista tehojen saamiseksi kunnes moottori rikkoontui.
        Omassa käytössäni ko. Corolla olisi kestänyt vielä vähintään viisi vuotta. Pahin ongelma oli auton korin ruostuminen koska alkuperäinen omistaja ei ollut teetättänyt suojausta ja autossa oli takaosan kolarivaurionkorjaus huonosti ruostesuojattu.Aikani otin ruosteita kiinni ja lopulta kyllästyin siihen.

        Uuden Aven käytätin ruosteenestossa ( kotelosuojaus, alustamassaus ym.) ennen käyttöönottoa. Samoin teetätin maalipinnalle kestosuojauksen ( takuu 6 vuotta) .Otin myös korinväriset ovien kylkilistat parkkipaikkakolhuja vastaan sekä roiskeläpät soratieajoon.
        Aven eka katsastus läpi vioitta. Kilometrejä 70tkm.

        Työkaverin otti yhteyttä uuden auton ostoakeissa.Oli koeajanut myös Avensiksen.
        Kertoi kyllästyneensä ajelemaan " Pösön louskuilla" ja niiden jatkuviin vikoihin. Ei ollut uudempi Pösö mennyt ekasta katsastuksesta läpi jokunen vuosi sitten.
        Sittemmin oli ollut viime talvien kovilla pakkasilla ongelmia. Auto oli kyllä lähtenyt jotenkuten vielä käyntiin, mutta oli alkanut mittaristo välkkyä ja huutaa siinä määrin, ettei ollut kantti kestänyt ajaa. Auto oli täytynyt kuljettaa hinurin lavalla merkkihuoltoon "sulamaan".
        Kyseli onko ollut Avessa ongelmia. Hymähdin, ettei ole ollut ja että jos kestävät kuten aiemmat Toyotat, niin 400-500 tkm ei pitäisi olla ongelma.
        Kertoi päätyneensä dieselifarkkuAveen, jonka luvattu kulutus jotain 4,5l.
        Onnittelin valinnasta ja toivotin huolettomia autoiluvuosia eteenpäin.


    • toyman

      1.6 -98 pyöreälampuinen, 370tkm, josta viimeiset 270tkm ajettu viimeisen 5 vuoden aikana. Öljyt ja polttimot vaihdettu itse, 300tkm:nssa takapää kolisi ja vaihdettin pari puslaa (50e), vesipumppu vaihdettiin varmuuden vuoks viiem vuonna 300tkm:ssä (220e). Itsevaihtoöljynvaihtovälin olen pidentänyt nyt 20tkm kilometriin, voi joutua jollakin välillä lisäämään 0,5l. Tällä hetkellä mittariin tulee 4500-6000km/kuukausi aika säälimätöntä ajoa, osa työajoa, osa työmatka-ajoa. Ei ole milloinkaan ollut näin huoletonta peliä, kokemusta on parin dieselin ajamisesta 400tkm lukemaan.

    • wrh

      Toyota 2.0D vm. 1999. Mittarissa nyt 437 000km ilman moottorin aukaisua.

    • Rahamies aina

      Uskonnon edustajia nimitetään,piispoiksi,papeiksi,ja pastoreiksi. Mitä nimikkeitä löytyy tästä uskon-lahkosta,joka edustaa tiettyä automerkkiä,joka alkaa T,kirjaimella.

    • testissä

      Aikoinaan oli -96 2.0D Corolla.
      Ajoin itse 170 -> 330tkm. Sukulainen osti, ajoi 100tkm lisää.
      Möi, sen jälkeen noin 100tkm jälkeen jokin "firma" osti sen edullisesti ja käsittääkseni laivasi Afrikkaan?

      Arviolta reilu puolimiljoonaa.
      Ainakin tuossa 450tkm kohdalla lähti vielä todella herkästi tulille.


      Remonttiakin oli. Jarrulevyt, palat, iskarit kaikki, takakontin lukko.
      Ilkivalta hajotti starttilukon ja peilin. Pesuri spoilerin anturivian takia (ajoi akselin alle...).

      Aika vähällä laitolla se meni, ruostetta alkoi tosin loppuajasta ottamaan.

    • autoilija1

      Toyota Corolla 1,6 XLI vm.93. Mittarissa 312 tkm. Auto on myös ruostesuojattu kahteen kertaan. Varsinaisia vikoja ei ole ollut juurikaan. Ainostaan lämmityslaitteen vivustoon vaijeri vaihdettiin. Normaalit määräaikaishuollot kuluvia osia, kuten jarrupalaa, pakoputkea. Moottori ei kuluta öljyä kuin n. 1 l / 100000 tkm. Pääasiassa ajettu matka-ajoa. Ei juuri kaupungissa pörrätty. Olen erittäin tyytyväinen ja ajan auton loppuun. Jätän jossain vaiheessa kakkosautoksi.
      Velipojalla on vm. 2003 VW Golf 1,6, joka on myös toiminut hyvin. Kilsoja on n. 150 tkm ja ainoat varsinaiset viat ovat olleet sytytyspuola meni rikki nelossylinteristä ja uutena hävisi sähköt, johon ei syytä löytynyt. Tyytyväinen on hänkin autoonsa ja ajanut loppuun monta Corollaa. Huollaamme autot säntillisesti ja kaipa on sitten tuuriakin pelissä, kun vikoja on ollut vähän molemmilla. Toyota on ehkäpä hieman luotettavampi mutta VW taas (ainakin Golf) parempi ajaa ja ei niin ruosteherkkä.

    • eki 50v

      toyota corolla 1.6 16v 95 gli 4a-fe moottorilla ostin mittarissa 188.000 nyt 230,000 tulpat, öljyt,öljyn suodin,ilmansuodin,raitisilmansuodin,vasemmanpuolen etupyöränlaakeri,nyt startti ei muuta vikoja,hyvä auto ruostesuojasin silloin kun ostin sen luultavasti kestää pitkään kun lukee toisten kommenteja.

    • kl+78

      -07 70 tkm
      -77 115 tkm

    • tojo elämää

      Corolla -94, 1.6 ajettu 320000km. Uudesta asti, ainoastaan polttimot 100tkm välein vaihdettu. Muuta vikaa ei ole ollut.

      Jospa nykyinen avensin kestää saman.

    • toiota1

      1.6 wagon vm.-04,nyt mittarissa 103 tkm.Vaihdettu polttimoita ,pyyhkijän sulkia,jarrupalat. Ollut uudesta lähtien ja otin ruostesuojauksen heti oston jälkeen.

    • makeesti1

      -07 1,4d 240.00.japanissa tehty,mm ketjukone.jarrupalat vaihdettu.huollot 15.000 välein.

    • perus settiä

      Vm.2001. Viat : Kone leikannut kiinni, jouset kuoleentuneet - perä laahaa kaariin täydellä lastilla, sähkövikoja, jarrusatulat jumissa usein, ohjaus tuulisella moottoritiellä tuskaa, jarrulevyt ruostuneet piloille, talvella jäätynymistä jarruissa, käsijarru jää päälle, kohonnut öljynkulutus - 4l kanisteri viikossa, takuuhuolloissa tehty paljon kaikenaista ilman erillistä mainintaa, kytkinpoljin narisee, iskunvaimenninvikoja, pakki ei aina mene päälle kuin 1 vaihteen kautta narraamalla, jne perus settiä.

    • ajan siis yli

      Eihän tuohon osaa vastata mutta ilmeisen paljon jos ne tosiaankin tekee niistä nykyään asfalttia.

    • spermajorma

      Corolallani olen ajanut sellaiset 370 tkm. Ei mitään vikoja, kerran lisännyt ilmanpainetta vas. eturenkaaseen. Tuolloin oli ajettu 117 tkm - tarkistin muistiostani.

    • Arvo t

      corolla liftback 1.6 vm 86.. aj 630 thk. konetta ei avattu ikinä eikä syö öljyä.
      luotettavampaa saa etsiä.

    • rolla for ever

      corolla -01 1,4vvti ja 230 th.... ei vikoja.

    • go rolla go

      Corolla FX 87 , 319 000 näyttää
      öljyä ei vielä lisäillä 10tuh. vaihtovälillä.

      • 540 tkm

        Liftabackki 1989 1,6 bensa, ajettu 540 tkm sama kone, ei syö juuri öljyä. Vähän ruostekukkaa lokareissa ja konepellin etusaumassa, muuten siisti. Uusittu aikanani (7 vuotta ja 230 tkm) nokkahihnaa, laturi, akku, iskarit, jarrulevyt ja palat ja normihuollot. Aina avaimesta kääntäen matkaan.

        Aion ajaa auton loppuun!


    • Meiju4

      Toyota Corolla XLI 1,6 vuosimalli -97. Nyt mittarissa 295 000. Normi kuluvia osia vaihdettu ja säännölliset huollot. Hyvin pelittää.

    • AceeL

      Toyota Corolla GLI 1.6 vm -96. ajettu 136tkm. itsellä ollut tosin käytössä vasta viimeiset 10tkm. etu jarrulevyt ja palat, joutui katsastukseen vaihtamaan kun olivat ruostuneet, kun ei ollut paljon ajettu viimeisen 1v 6kk aikana. Hyvin toiminut vielä :D

    • Herra 46

      E12, 1,6, 250 tkm. Kytkinpaketti, jarrupalat, pyyhkijän sulkia ja muutama polttimo. Ei syö öljyä.

    • da da!

      Corolla 07 d4d 2,0 melkein 180 tkm minulla ollut 3v8kk. Tähän mennessä vaihdettu takajarrupalat vinkumisen takia, pintaa paloissa jäljellä melk. 50% levyt vielä kirkkaat koko jarrupinnaltaan. Takaisin kutsu tuli viime keväällä kulj. oven katkaisimen mahd. vian takia. En vienyt, kun on toiminut moitteettomasti. Vebasto pitää kaupunkiajossa lämpimänä (välttämätön). Maantienopeuksissa lämpöä riittää ilman veb:oa. Ensikesän katsastukseen tarvii laittaa eteen jarrupalat ja levyt. Hyvin tyytyväinen kulkimeeni ja aion pitää vielä seuraavat viisi vuotta.

    • palindromikilometrit

      tänään mittariin palindromikilometrit 166661km, 1.6 VVT-i, 2005

    • 230 000 mittarisssa

      corolla vtt 1.6l vm 2000 1.omistaja lmija meno jatkuu.
      kytkin asetelmineen laitettu, 2. tuulilasi menossa, takapönttö pakoputkesta vaihdettu, ilmamäärämittari uusittu, 2.akku menossa

    • Kokemusta on.

      Kun autolla ajetaan YLI 400 000tkm alkaa se jo väistämättä olemaan kulahtanut ja vanhalle haiseva ruosterottelo. Ja ajaminen noilla vanhoilla riisipusseilla on yhtä ratin vääntöä hampaat irvessä, kieli poskella.
      Pienikin sivutuuli ja turpaan tulee, että tukka lähtee.

      Nimim: Kokemusta on. Ei enää ikinä!.

    • Kahta en vaihdaa

      Kohta lasissa noin 989 miljoonaa kilomeetriä. Autosta kaikki vaihdettu ties kuin moneen kertaan.

    • Lujaa laatuako?

      Corolla 3ZZ-FE vm. 2000 1.6l kampiakselin laakerit leikkasi kiinni 230tkm. Korjaus 3200e.
      Vaihdelaatikko hajosi 190tkm. päätylaakeri leikkasi kiinni. Korjaus maksoi 1500e.

      Eipä ole enään Toyota moottoreiden ja laatikoiden osalta kovinkaan laadukkaita. Huollolta lipsahti ettäuudessa alakerrassa moottorin kampiakselin öljynkiertoa laakereille on parannettu, eli ongelmia on ollut mutta niitä ei myönnetä.

    • SVP

      Mulla Golf 1.4 TSI ajettu nyt 116000km neljäs moottori asennettiin viikkos sitten, kolmas DSG laatikko asennetaan ensi viikolla, jos saan sitä ennen kuudennen kerran katkenneen kaasupolkimen että pääsen viemään tän Laakkoselle.
      Ruoste kukkii lupaavasti takaluukussa ja edellisestä ruostekorjauksesta on 6kk.
      kuskin ovi on vaihdettu kerran kun jää väänsi sen niin pahasti ettei saanut kiinni. Kuskin oven lukko vaihdettu kahdesti. Huoltoja on takana vasta kolme sillä autossa on long life öljyt, tosin sitä on pitänyt lisätä kaikkiin koneisiin 1000km välein reilu litra.
      Ihan Terojen paskapuhetta että volkkari ei kestä, en ikinä vaihtaisi autoa jossa öljynvaihdot on 15000km välein, autoilun pitää olla huoletonta, eikä jatkuvaa huollossa käyttämistä.

    • Spärderös

      Corolla -94
      381tkm tuli aamusella mittariin. Viikonloppuna vaihdoin öljyt. Takaa pitäisi vakaajatangon puslat vaihtaa kun nupulakivellä kuuluu kolinata.

    • active16

      -14 mallin corolla ja 830km..

    • demmost

      corolla vm:96 mittaris yli 240 tuhatta kilometriä ja ajelen e10 bensalla eli sitä vielä ainakin halvemmalla bensalla ajelen!!

    • corolla1

      Corolla 1,6 stw automaatti.
      271th ja pelittää hienosti:)

    • e15malli

      -07 1,4 bensa ja yli 400 tkm ilman vikoja, vain normi huollot.

    • Hyvin kukkuu!

      18 000tkm. 2006 korolla. Ei mitään muuta vikaa ollut kuin jarrut ja raidetangonpäät. Jarrut jumiutuivat ja levyt ruostuivat piloille. Raidetangonpäät eivät kelvanneet katsastajalle.

      • Pullakahvit

        Miten ihmeessä 18000 km:ssä saadaan jarrut ja raidetangonpäät vaihtokuntoon? vm -06 kulkineella 18000 km tekee 2250 km/ vuosi!!! Taksilla ajo tulisi halvemmaksi, kuin auton ylläpito. Vaikuttaa perinteiseltä tojo-uskovaiselta. Mitään vikaa ei ole ollut (paitsi edellä mainitut, joita oikeissa autoissa tulee vastaan noin 150 000 km:ssä). Montako kertaa olet joutunut käyttämään corollasi huollossa? Oikeissa autoissa ei edes ensimäinen huolto ole tullut vastaan noilla kilometreillä. Toivotan onnea myös jatkossa valisemallesi "laatumerkille"


    • horilla

      Mulle löi leiman ja sano et näähän on hyviä pelejä... 290 tkm takana 1,4 2008 !

    • legenda

      93 sedan 1.6 168tkm

      Erinomainen käyttöauto. Kilometrejä tulee vain 4-6t vuodessa, en ole siksi alkanut päivittämään uudempaan. Ruosteeton, suojattu, huollettu, hyvässä maalissa ikäisekseen vaikka on punainen, ei nitise eikä natise, luotettava, ajettavuus ihan tyydyttävä, halpa pitää, saman perheessä jo toistakymmentä vuotta ollut, olen ihastunut tähän autoon :) corolla on legenda, ei mikä tahansa datsuni tai nipponi.

    • yggffkki

      kyydissä matkasin noin 10 km noin 2000 luv vaihteen malli se kyll riitti tätä auto merkkiä . pitäs kyll kattoa mitä ostaa.

    • klhndkjölf.hxzf

      -96 ja mittarissa noin 60tkm. Muuten hieno, mutta ovien alareunat alkavat ruostua.

      • ATOMIMUOVI

        vm 1997 TOYOI MULLA PUUTTUU TAKAOVAT JA PERÄLUUKU KESÄL HYVÄ TUULETUS ON TALVEKS KÄÄRINY ATOMI MUOVIA PARASTA LAATUA YMPÄRIINSÄ KÄÄRINY ETT TARKENE


    • tääontätä

      toyota corolla vm 1993 japanilainen.1.6 twincam.edellinen omistaja vaihtoi akun (alkuperäinen yasa) kesti 20v,ja ajovaloumpiot kun sai halvalla motonetistä ja taka kaaret.Öljyn kulutus loppui kuin seinään kun vaihtoi venttiilinohjurikumit.olen 3 omistaja ja kaikki ovat ajaneet ainoastaan mobil rallyformulalla.Rvs käsittely tehty moottoriin.Viikonloppuna ajattelin tehdä rvs käsittelyn vaihteistoon ja tehostimeen.startin solenoidin kärjet vaihdettu ja etulevyt japanilaisilla osilla ja oikean puolen vetoakselin suojuskumi.ruostesuojaus on tehty säännöllisesti ja autossa on alkuperäinen pakoputki.Auto on lämmin ja ihan uteliaisuudesta tekisi mieli katsoa pääseekö pikku toyotalla miljoonan.mersultahan se vaatii vähintään kolme moottoria.

      • Toyotamiesimeepaskaa

        Muuten ihan hyvä mutta mersulla ajettu jo 3miljoonaa...


    • mersumies2

      Ajoittajan kysymys on hieman harhaanjohtava. Aloittaja tarkoitti varmaankin. Kuinka monta kertaa paalatulla Tojolla ajelet.

    • toyoverho

      TOYO DXGLI 1978 Kylmänä kalisee männät kauheest,ku lämpenee termospullo
      ni vähä ääni pienenee.Peräst kuuluu kummaa jorinaa 100km

    • NITTA52

      itellä toyota corolla -89 lifback 1,3 ajettu 250tuhatta ja rapiat kyllä on kestävä auto tielle ei ole jättännyt koskaan jos myyn niin keräilijät huom!!!paljokos tarjoatte juuri on katsastettu eikä mitään vikaa vain jarruletkun uusinta, mennyt joka kerta melkein heittämällä läpi katsastuksen ite en sitä myy jollen saa kunnon hintaa myyn koska tarvitsen tilavamman auton tavarankuljetukseen.jos joku näkee laita sähköpostia [email protected] mikäli kiinnostuit ostosta!!!kuviakin saa pyydettäessä!!HUOM!!!VAIN TOSIOSTAJAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe