Kilterin koulu?

Myyrmäkeen?

millainen maine on Kilterin koululla? Tai ehkä ehkä maine, mutta jos jonkun oma lapsi käy koulua, kuulisin mielelläni millainen paikka on?

56

9917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aivan kamala paikka

      Kilterin koulu ei välitä Kansanterveyslaitoksen yläkoulusuosituksista, joiden mukaan oppilaat pidetään koulualuella koko koulupäivän ajan eikä epäterveellisiä välipalkoja tarjoilla.

      Kilterin koulussa oppilaat saavat poistua koulun alueelta koulupäivän aikana, esimerkiksi viereiseen kauppakeskukseen, ilman että koulun järjestyssääntö kieltää. Seuraukset voit arvata. Sekä kauppakeskuksen vartijat että Myyrmäen alueen sosiaalityöntekijät ovat harmissaan.

      Koulussa saa myös limsaa ja ainakin vielä viime vuonna kun oma lapseni oli Kilterissä, siellä sai myös energiajuomia automaatista. Toivottavasti energiajuomat on nyt jo poistettu, koska niitähän ei saa yläkouluikäisile edes kaupassa enää myydä.

      Koululaisten keskuudessa käytetään paljon alkoholia ja huumeita. Tupakkaa polttaa noin puolet oppilaista. Päihteettömyys aihuttaa syrjintää, koska päihteettömiä on vähemmistö.

      Jos yhtään haluat tietää, mitä lapsesi tekee päivällä ja missä hän päivänsä viettää (ostarilla vai koulussa), en voi mitenkään suositella Kilteriä. Jos voit valita niin laita lapsesi Martinlaakson kouluun. Siellä on ainakin kielletty menemästä ostoskeskukselle välitunnilla, ja koulualueelta poistumisesta on seuraamuksia.

      • Emilia X

        Eihän missään saa noin vain omin luvin poistua koulualueelta koulupäivän aikana, koska koulu on vastuussa jos jotain sattuu koulupäivän aikana. Tarkoitit varmaan, että Myyrmanni houkuttelee joitakin enemmän kuin koulu, ja siksi lähtevät pois koulualueelta vaikka ei ole lupaa?


      • Koululainen

        Koululla ei saa poistua ostoskeskukseen mutta kaikki tekee niin!!


    • Tosi nolo paikka

      Ei kannata mennä Kiltsuu vaan vaikka Hämikseen tai Martsariin. Kiltsussa joka luokalla on mamuja. Häiriköitä on paljon ja jotku on huumeissa koulussa eikä niille voi mitää. Kiltsu ei oo kuitenkaa Vantaan pahin. Joku Korso on pahempi.

      • hfhgfh

        Haluun vaan vastata että kyllä niitä energiajuomia saa myydä yläkouluikäisille jos ne on vaan 15 vuotta täyttänyt.
        Ja joo toi kiltsu on ihan paska paikka tiedän kokemuksest opettajat suuttuu heti jos antaa muutamalle natiaiselle turpiin, mutta ei välitä siitä jos se tapahtuu koulualueen ulkopuolella koulupäivän aikana. (esim nyt siinä viereisellä ostarilla minne saa mennä koulupäivän aikana.)


      • Piittaamatonta!
        hfhgfh kirjoitti:

        Haluun vaan vastata että kyllä niitä energiajuomia saa myydä yläkouluikäisille jos ne on vaan 15 vuotta täyttänyt.
        Ja joo toi kiltsu on ihan paska paikka tiedän kokemuksest opettajat suuttuu heti jos antaa muutamalle natiaiselle turpiin, mutta ei välitä siitä jos se tapahtuu koulualueen ulkopuolella koulupäivän aikana. (esim nyt siinä viereisellä ostarilla minne saa mennä koulupäivän aikana.)

        Vaikka energiajuomaa saa myydä 15-vuotta täyttäneille, ei monet yläkoululaiset kuitenkaan ole 15-vuotta täyttäneitä. Seiskaluokan alussa oppilaat ovat 12- ja 13-vuotiaita, kasiluokan alussa ikää on 13 tai 14 vuotta, riippuen siitä onko syntynyt syksyllä vai keväällä.

        Kuka valvoo, että energiajuomia ostavat automaatista vain 15-vuotta täyttäneet? Kuka valvoo, ettei 15-vuotias ysiluokkalainen osta energiajuomaa 14-vuotiaalle kasiluokkalaiselle?


      • vihtahousu4

        Anteeksi vain, mutta pääkaupunki-seutu on hyvin kansainvälinen nykyään, ulkomaalaissyntyisiä lapsia on joka puolella ja olisiko mahdotonta ajatella että kansainvälisyys rikastuttaa lasten elämää...

        Suomalaiset käyttävät päihteitä yhtä lailla, ehkä jopa enemmän.. tiedän monia mamu-perheitä, joissa lasten perään katsotaan tosi tarkkaan ja kasvatus on ankaraa.

        Kansalaisuuksia on turha erotella tuollaisin perustein..
        ja kuten sanoin jo aiemmin, tämä aika on sellainen että joka koulussa on omat levottomuutensa ja hankaluutensa ja kiusaajansa. Oma kulttuurinsa koko koulu-maailma, ennen vanhaan tappelunujakoita oli joka koulupäivän jälkeen, eikä niistä mutistu tai tehty suurta numeroa.. kasvoipahan selkärankaa.. tosin en ole väkivallan puolestapuhuja. Tuomitsen sen ankarasti. Mutta kotoa otetaan mallit ja kasvatusvastuu on kotona pää-asiassa.


      • pois pitäis lähteä

        Mamuja enemmistö! Huumeet ja alkoholi kuvioissa, totta! Ja pelätä saa tavallinen suomalainen nuori, hakataan ja haukutaan. Kokemusta on, ja rankaa sellaista.


    • tytön iskä

      On Kilterissä yläasteella ja en keksi koulusta pahaa sanottavaa.
      Se on totta, että ko. koulussa annetaan oppilaille paljon vapauksia ja sitten sitä myöden opetetaan myös vastuuta teoistaan.
      Ehkä kaikki yläasteikäiset eivät ole kypsiä kantamaan annettua vastuuta ja näin voi syntyä myös ongelmia.

      • Terhi Unhola

        Hei kaikille

        Limuautomaatti on Kilterin koulusta poistettu viime kesänä kuten tehtiin kaikkien koulujen limuautomaattien kanssa. Peruskoulujen järjestyssääntöjen mukaan koulualueelta poistuminen kouluaikana ei ole luvallista. Valvonta on toki haasteellista, mutta erityisesti uuden tupakkalain voimaantulon myötä asiaan on kouluissa kiinnitetty entistä enemmän huomiota.

        Lisätietoja koulusta voi katsoa koulun kotitsivuilta http://www.peda.net/veraja/vantaa/kilteri .

        Terhi Unhola
        viestintäpäällikkö
        Vantaan kaupunki
        sivistystoimi


      • 11+5
        Terhi Unhola kirjoitti:

        Hei kaikille

        Limuautomaatti on Kilterin koulusta poistettu viime kesänä kuten tehtiin kaikkien koulujen limuautomaattien kanssa. Peruskoulujen järjestyssääntöjen mukaan koulualueelta poistuminen kouluaikana ei ole luvallista. Valvonta on toki haasteellista, mutta erityisesti uuden tupakkalain voimaantulon myötä asiaan on kouluissa kiinnitetty entistä enemmän huomiota.

        Lisätietoja koulusta voi katsoa koulun kotitsivuilta http://www.peda.net/veraja/vantaa/kilteri .

        Terhi Unhola
        viestintäpäällikkö
        Vantaan kaupunki
        sivistystoimi

        Hyvä että sivistystoimi on linjannut asioita.

        Joko Kilterin koululle nyt viimein on määritelty koulualue? Vielä pari vuotta sitten ei Kilterissä voitu kieltää poistumista koulualueelta, koska koulualuetta ei oltu määritelty. Kilterin koulun sivuilta ei löytynyt järjestyssääntöä, josta tuon olisi voinut tarkistaa. Myöskään ei uskoisi, että poistuminen on kielletty, koska Myyrmannissa on niin paljon koululaisia. Jos on kielto, niin ainakaan sitä ei mitenkään valvota.

        Omaa lastani en laittaisi Kilteriin. Vantaalla on parempiakin kouluja.


      • vapaa tahto
        11+5 kirjoitti:

        Hyvä että sivistystoimi on linjannut asioita.

        Joko Kilterin koululle nyt viimein on määritelty koulualue? Vielä pari vuotta sitten ei Kilterissä voitu kieltää poistumista koulualueelta, koska koulualuetta ei oltu määritelty. Kilterin koulun sivuilta ei löytynyt järjestyssääntöä, josta tuon olisi voinut tarkistaa. Myöskään ei uskoisi, että poistuminen on kielletty, koska Myyrmannissa on niin paljon koululaisia. Jos on kielto, niin ainakaan sitä ei mitenkään valvota.

        Omaa lastani en laittaisi Kilteriin. Vantaalla on parempiakin kouluja.

        Omasta puolestani voin sanoa, että sillon mun kouluaikoina (ei Kilterissä kuitenkaan vaan toisella puolella Vantaata) oli myös kaikenlaisia kiltoja ja rajoituksia, mutta hyvin vähän me niitä noudatettiin - koulualueelta lähdettiin juuri silloin kun mieli teki. Ehkä täälläkin ihmisten pitäisi ymmärtää, ettei kaikki ikinä tule noudattamaan kaikkia sääntöjä ja kieltoja. Varsinkin kun nykypäivänä vähän joka toinen asia on kielletty.


      • ex-kilteriläinen
        11+5 kirjoitti:

        Hyvä että sivistystoimi on linjannut asioita.

        Joko Kilterin koululle nyt viimein on määritelty koulualue? Vielä pari vuotta sitten ei Kilterissä voitu kieltää poistumista koulualueelta, koska koulualuetta ei oltu määritelty. Kilterin koulun sivuilta ei löytynyt järjestyssääntöä, josta tuon olisi voinut tarkistaa. Myöskään ei uskoisi, että poistuminen on kielletty, koska Myyrmannissa on niin paljon koululaisia. Jos on kielto, niin ainakaan sitä ei mitenkään valvota.

        Omaa lastani en laittaisi Kilteriin. Vantaalla on parempiakin kouluja.

        Kilterillä on ihan rajat ja kaikki, mutta ne on kävelyteitä, eikä kukaan tietenkään noudata niitä. Koulualueelta poistuminen on kielletty, mutta opettajat ei puutu siihen mitenkään, jos joku sieltä poistuu. Nykyään ne oppilaat jopa tupakoi siitä ovien edessä, kun ennen ne on ainakin menny nurkan taakse polttamaan...


      • hämiksen
        11+5 kirjoitti:

        Hyvä että sivistystoimi on linjannut asioita.

        Joko Kilterin koululle nyt viimein on määritelty koulualue? Vielä pari vuotta sitten ei Kilterissä voitu kieltää poistumista koulualueelta, koska koulualuetta ei oltu määritelty. Kilterin koulun sivuilta ei löytynyt järjestyssääntöä, josta tuon olisi voinut tarkistaa. Myöskään ei uskoisi, että poistuminen on kielletty, koska Myyrmannissa on niin paljon koululaisia. Jos on kielto, niin ainakaan sitä ei mitenkään valvota.

        Omaa lastani en laittaisi Kilteriin. Vantaalla on parempiakin kouluja.

        mun mielestä kilterin alueelta ei saa poistua ollenkaan. mun kaverini jäi kiinni ja soitettiin kotiin (se on kyl ainoo jonka tiiän kenelle tapahtu näin) on se muuten hyvä koulu. sillä on vähän huono maine pakko myöntää mut kyllä siellä mun kaverit viihtyy (oon ite hämikses)


    • muistelija81

      Kukas se isotissinen äikänope oli jota pöllöksi kutsuttiin?

      • pekka421412412

        minÄ


    • tgftgfdtfd

      Kauppakeskukseen lapsukaiset menisivät joka tapauksessa.. Eihän kilterin koulusta myyrmanniin ole kuin vajaa 50m matkaa eikä tietääkseni yhtään onnettomuutta ole ikinä sattunut.

    • minä

      myyrmanniin meneminen on kyllä säännöissä kielletty mutta kuten ehkä jokaisen järki sanoo että kun kauppakeskukseen on 50m ja koulussa on kuitenkin n500 oppilasta niin miten tämän saisi estettyä,ei mitenkään

    • ex-myrkkylä

      Itse valmistuin kilterin ylä-asteelta päihderiippuvaiseksi vuonna 2005. Ja niin monimuukin joista ei ole osa enään edes elossa.

    • entinen oppilas

      Valmistuin kilteristä -06. Koulu ei ole parhaaimpia, mutta opettajat mukavia vaikka ovatkin vaativia. Oppilaat käyvät välitunneilla Myyrmannin ostoskeskuksessa mäkissä ja kouluruokaa ei tule syötyä. En suosittele, mielummin kannattaa harkita martinlaakson ja vaskivuoren yläastetta.

      • hahahahahahahaha

        Kuules amispelle. Vaskivuoressa ei ole ollut yläastetta yli kymmeneen vuoteen, se siirrettiin vajakkikakaroiden Hämikseen. Sekin paska on nyt purettu.


    • Kiltsun Oppilas

      Koulualueelta poistuminen on omalla vastuulla.

    • ex-silli

      Itse olen ollut Kilterin ylä-koulussa ja myös Silvolan ala-koulua käynyt. Kilterin vanha ala-aste.... Meidän aikan se juttu oli sillain että ala-asteelaiset ei saanu poistua koulun alueelta, joka määritti sen pihan joka on kentän ja sen pienen metsikkö kaistaleen välissä. Ylä asteella sai sitten poistua alueelta ja syödä myös omia eväitä mutta vain käytävillä ja myyrmannisa. Voin henk koht itse todeta että hyvin hyvin äkkiä siihen Myyrmannissa remppaamiseen kyllästyy.

      Itse pidin plussana sitä että kirjasto on niin lähellä, ruokkiksella kerkes hyvin hakee kirjoja ja uusia lainoja. En mä nyt sanois että on huono asia että nuoret saa poistua koulun alueelta. Se juuri opettaa sitä omaa vastuuta ja huolehtimista asioista. Ei meidän aikana omaan korvaani ainakan kulkeutunut mtn hirveitä häiriöitä koulu-päivän aikana siis.

      Täytyy muistaa että Myyrmäessä on myös toinen ylä-aste josta käydään mannissa jonkun verran välitunneilla...

      • Ihan p-aska koulu!

        Ero on siinä, että siinä toisella koululla sentään on kielletty menemästä Manniin, mutta kiltsulaisille se on sallittu omalla vastuulla, kuten itsekin totesit.

        Vastuu oppilaista on koulupäivän aikana koululla eikä se poistu sillä, että sen vierittää alaikäiselle oppilaalle. Kiltsun tapa on tekopyhä, nuoria syyllistävä ja koulun vastuuta pakoileva. Eihän se ole alaikäisen vika, jos ei vielä ole kypsä ottamaan vastuuta vaan käyttäytyy kuin alaikäinen. En suosittele ...


    • Jonneeee123

      Heloy,

      Itse olen nyt 7. luokalla ja voisin sanoa,(kylläkin ilman kokemusta muista luult yhtä hyvistä koulusta) että Kilterin koulu on yksi suomen parhaista kouluista.
      Tämän vuoden(2013) 8. luokan oppilaat on kyllä surkeita, mutta seiskat ja ysit on lähes kaikki hyviä tyyppejä. Tietenkin joitakin sillejä mahtuu joukkoon.
      Manni koulun vieressä on hyvä ja huono asia, itselleni se on enemmän hyvä kuin huono paikka. Muitan, että jollakin ruokkiksella ehdin käydä Stadiumissa kattoon kenkulit, cittarissa välipalaa ja mäkistä vielä euron juuston. Sinä päivänä oli kasvisruokaa ;(
      Kirjasto on myös hyvä koulun vieressä koska voi hakea kirjoja/lukea lehtiä.
      Kiltsu on hyvä paikka.

      • Iitu

        Ahh, Kiltsu!! Mä opiskelin (siis angstasin kaikille) siellä vuosina 2000-2003. Luin itseni sen jälkeen ylioppilaaksi, sain lapsen, muutin avoliittoon, käyn pätkätöissä ja luen ammattitutkintoa. Vietän tavallista elämää. Kiltsu on jees, tosin on sielläkin ongelmia kuten varmaan kaikissa kouluissa. Jokaisessa koulussa on jotakin.


    • KukkahattuTÄDIT

      siis mitähän helevettiä täällä tapahtuu. hauskat naurut saa täällä ku niin ''sivistyneet'' äidit miettii mihin kouluun laittais omat penskansa. huhhuh. vaikka se kiltsu olis vähä huono koulu ni ei se teijä lapsista mitää murhaajia tee..

    • 2 vuotta kilterissä

      Olen ollut nyt vuoden Kilterin Koulussa ja ollut todella hyvä koulu! Paljon mukavia opettajia ja vaikka se kauppakeskus on siinä vieressä niin mitä sitten? Ja päihteistä sen verran etta koulussa yleensä tietty porukka joka polttaa yms. mutta suurin osa ei käytä päihteitä ja ei joudu mitenkään syrjityksi tms.

    • kasit on parhaita!

      Kilterissä 8lk. Olen sitä mieltä että on ihan kiva koulu, mutta ymmärrän toki jos ylihuolehtivaiset vanhemmat eivät halua lapsukaisiaan manniin päästää. Huumeista ei enää ongelmia ole ja limsa-automaatti on poistettu.

    • What?

      Okei, kertokaa minulle miten sanotaan n. 25 opettajaa voi estää n. 500 oppilasta menestä Myyrmanniin? EI MITENKÄÄ! Kilterin säännöissä lukee että koulun alueelta _EI_ saa poistua, mutta jos poistut olet omalla vastuulla. Miten te aikuiset naiset/miehet ette voi ymmärttää että se ei ole koulun vika vaan teidän pentujen. Itse kävin Kilteri 2 vuotta sitten ja voin sanoa että about 40 käyttää päihteitä. Kukaan ei tule syrjityksi jos ei polta, käytä huumeita tai alkoholia. Se on oman lapsen päätös käyttääkö päihteitä vai ei. Kuulin tänä vuonna että ne jotka polttaa Kilterin läheisyydessä joutuvat poliisin asiolle tai vieroitukseen. Voin sanoa että on yksi parhaimmista kouluista ja parhaimmat opettajat. Lähdin Kilteristä 2011 8.9 keskiarvolla. En voi sano että Kilterissä on huono opetussuunnitelma tai huonot opettajat. Myyrmanni houkuttaa vain silloin kun ei pidä jostain kouluruuasta esim. kasvissosekeitto. Sanon vielä sen että jos haluat pistää lapsesi kitumaan laita se Hämeenkylän kouluun. Martsinlaakson koulussa on kieletty menemästä koulun alueen ulkopuolelle mutta sitäkään ei pystytty estämään.

    • Iitu**

      Porukka ravasi Mannissa jo vuosituhannen alussa. Ei tämä mikään uusi juttu ole. Siellä oli suurin osa ihan tavallista porukkaa ja kyllähän sielläkin poltettiin ja dokattiin, kuten teininä on tapana, mutta ei se mikään ongelmakoulu ollut. Kyllä ne mua aina jaksoi kannustaa kasvamaan ihmisenä ja oppilaana ja ikävä jäi sinne. Tsemppiä Kiltsulaisille, fiilistelkää kunnolla! :)

    • kiltrrr

      heh tosta pakoilaisista tosta koulusta, niin sielläkun paris vuotta sitten kävin koulua niin pahin ongelma on näiden pakolais oppilaiden fanaattinen uskovaisuus joka sattuu olemaan islam. ei siinä mitään, muttakun ilkkuvat sitten muun uskosia mm kristittyjä ja juutalaiset kuulemma "tapettaisiin". tällästä juttua kuuli näiden suusta.

    • With??

      Oon kuullu et joku oli kertonu mu kaverille et yks o uhattu tappaa ja kai on tapahtunut ki joku kuolema

    • Sir Kanniston kamu

      Vantaan kaupungin kouluista on sisäilmaongelmaisia 50 %. Kilterin koulu on yksi näistä. Sen verran on tietoa, että kouluun suunnitellaan kunnostusta - koska ja missä laajuudessa, sitä en tiedä.

    • MatalaOppimiskyky

      Nykyään kaikissa kouluissa on mamuja. Ne hidastavat oppimista ja ongelmia tulee väkisin. Näin myös Kilterissä, mutta myös muuallakin. Muslimit ovat tutkitusti pahimpia. Niiden kyky oppia on heikko ja usein vanhempien alhainen koulutustaso vain pahentaa asiaa. Kilterissä on Somalaita, joiden vanhemmista hyvin harva tekee lainkaan töitä. Rahaa saa ilmaiseksi "seinästä" ja niiden lapset vierastavat koulua. Somaleilla on tutkitusti kaikista kansoisoista heikoin oppimiskyky.

      • Kilteriäkäynyt

        Kommenttisi on tosi huvittavaa. Uskonnolla ei ole mitään merkitystä oppimiskyvyn kanssa. Olen ns "mamu" ja muslimi ja tällä hetkellä opiskelen oikeustieteitä yliopistossa :)


    • äitinen

      Minun kolme lasta käynyt Kilterin koulun, eikä mitään pahaa sanottavaa koulusta.
      Suosittelen!

    • kilteri

      Kaksi käynyt Kilterin, hyvin meni. Kuopus menossa, ja hyvä näin. Monikulttuurisuus on tosiasia, ja oikein hyvä, että lapset oppivat tulemaan toimeen kaikenlaisista kulttuureista tulleiden lasten kanssa. Hyvä Kiltsu! Koulun alueelta poistuminen on vain positiivinen asia, lapsi on myös itse vastuussa siitä, että tulee oikeeseen aikaan takas Mannista.

    • ENTODELLAKAANSUOSITTELE

      Kilterin matematiikan "opetus" on todella huonoa ainakin yhdellä opettajalla, vaikka toisin väitetään. Se on ihan tuurista kiinni, tuleeko hyvä vai huono opettaja.

    • Empuux

      Oon ite kiltsun koulus iha hyvä mesta omasta mielestäni ite meen kesän jälkee ysille

    • randomtyyppiheh

      suurinosa pahoista jutuista on vaan huhuja

    • Kilteri-isä

      Poikani käy toista vuotta Kilterin koulua eikä minulla ole pahaa sanaa sanottavana. Pojasta on pidetty huolta kuten meistä vanhemmista. Ilmoitusasiat pelaa ja on säännöllisiä tapaamisia. Kerran unohtaessani ilmoittaa sairaspoissaolon opettaja soitti minulle ja varmisti kaiken olevan kunnossa. Arvostin tätä suuresti.

      Joka koululla on "maine" jonkun silmissä milloin mistäkin syystä. Huitelee se nuoriso muissakin kouluissa kioskeilla tai kaupassa mikäli moinen läheltä löytyy. Spaddupaikka löytyy 100% varmasti joka koulun välittömästä läheisyydessä.

      Eikö vanhemmat muista omaa nuoruuttaan ja kouluaikojaan?

    • nuuskamuikkunen666

      kaikki ootte paskaa, kiltsu on maailman paras elämäm koulu ja siellä saa hyvin nuuskaa ja oppii käyttämään lääkkeitä, mun mielestä kaikki mitä amikseen tarttee... ihan ovien vieressä voi ihan hyvin röökillä käydä, senkus menee vaa ja eihän siitä kukaan mitään tuu sanoo. nuuskan voi helposti heittää huuleen tunnilla ja mannissa voi hengailla kun ei huvita tunnille mennä. onnea!

    • delfiini65

      jeps, 2 poikaa ollut kiltsussa ja nyt tyttö aloitti. Hyvä koulu! tutustumista ja ryhmääntymistä parit eka viikkoa, kiusaamista karsittu jo vuosikymmeniä hyvällä tavalla eli "Me"-hengen luomisella..
      Opettajat eivät voi käytännössä estää Manniin menemistä - ainut tapa olisi muodostaa rinki koulun ympärille muttei henkilökuntaa riitä siihen. Vastuullisuuden ja ruokailutottumusten ym. opettaminen tulee aloittaa jo ihan pienenä lapsena kotona.
      Ei todellakaan ole pahaa sanottavaa koulusta!
      tosin vanhimman pojan (nyt 23v)kaverit vitsailelleet, että jo myyrmäessä asuminen vahvistaa selviytymistä elämässä, tyyliin "jos olet kasvanut myrtsissä, selviät missä päin maailmaa vain".. :-)

    • Anonyymi

      kiltsu on farssi paikka

    • Anonyymi

      Hirveesti mustaloisia Kilterissä.

    • Anonyymi

      ihana paska

    • Anonyymi

      51 koronatartuntaa kuukaudessa ja oppilaat puhuvat äidinkielenään yli 20:tä vierasta kieltä. Siinä lyhyesti faktat.

      • Anonyymi

        Miten yli 20 vieraan kielen kanssa pärjätään? Tarvitaanko montakin tulkkia?


    • Anonyymi

      Korona ei tarvi tulkkia!!!

    • Anonyymi

      Miksi juuri täällä on koronaa niin kovasti?

      • Anonyymi

        Itse kielikylpyluokan Kilterissä käyneenä voin suositella. Opettajat on ihan parhaita paria poikkeusta lukuunottamatta. Hyvät numerot saa helpolla ja jos pääse oikeaan porukkaan niin ei tule Myyrmannissakaan käytyä. Olen kiitollinen ajastani Kilterissä.


    • Anonyymi

      Kävin 70 ja 80 luvuilla myyrmäessä koulut. Yhtään romaania tai mustakantista en kouluissa nähnyt. Muutama egyptiläinen oli ilmeisesti ivossa töissä ja lapset koulussa. Oli mukavaa rauhallista ja turvallista. Miksei teillä ole? Ootteko rikastuneet elämässä?

    • Anonyymi

      Silloin kilterin koulu oli 2 parakkirakennusta aika eri sijainnis kyllä mutta myrtsis silti. Olin sielläkin 70 luvun alussa. Kyllä oli myrtsi hieno alue, 2 pientä kaupungin vuokrataloa vain muut lähes kaikki omistustaloja. Olin onnekas nyt ymmärrän. Meillä oli uimaallaskin joka talossa sielläpäin. Isoja johtajia asui samalla seudulla, mm valtakynnamsovittelija jorma reini joka pelasimeidän skidien kanssa lätkää. Hieno mies.

      80 luku taisi olla suomenparasta aikaa. Sitten tulikin eu ja tämä tämmönen touhu.

    • Anonyymi

      Tällew tosi myöhässä, mutta poistuminen koulualueelta ei ollut sallittua silloin eikä ole nytkään. Luvattomasti ovat siis lähteneet koulualueelta. Omalla vastuulla.
      - kiltsun ope

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe