AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  / Suomen 16100 Oy

Suomen 16100 Oy

124 Vastausta 4 005 Lukukertaa
Firma lupaa 2000 e takuu palkkaa :D
Tietopalveluita yrityksille myyvät, mutta onko kellään mitään käytännön tietoa?

jepulis

numeropalvelu paketteja yrityksille myyvät.

Minäkin

kiinnoistuin tuosta, aika hyvä takuupalkka :) Olisi tosi kiva kuulla kokemuksia tuosta työstä, et millasta on ja onko miten helppo myydä ym..
Joo, mun kaveri on siellä töissä ja kehuu hyvää henkeä ja reipasta meininkiä. Palkat tulee kuin apteekin hyllyltä. Kannattaa hakea

Niinpä

Kas kun eivät lupaa 5000e

täyttä roskaa

mikä ihmeen 16100?
Kuka sitä käyttää, ei kukaan!
Täyttä roskaa
Juu, eli sinne haetaankin ihan oikeita myyjiä eikä mitään onnenonkijoita. Mun kaveri oli siellä töissä ja kehui kovasti. Hyvä henki ja hyvät palkat (aina ajallaan), mutta omatoimisuutta ja aloitteellisuutta kuulemma vaaditaan. Jos on oikeesti myyjä, niin tuolla sitä mitä ilmeisimmin arvostetaan..

henki

onko paha henki myös? onko mitään maallista? onko spiritismiä päivisin?
Ryöstö- ja huijausfirma 16100. Kerää ilmaista rahaa
KIERTÄKÄÄ KAUKAA KYSEINEN FIRMA,SULJE HETI PUHELIN,JOS PUHELU ON SIELTÄ,TÄYS HUIJARI,OLET 444,46 € KÖYHEMPI KERTAHEITOLLA!!!
samaa mieltä, omakohtainen kokemus. Lasku tuli tuosta vaan 444 €. Enkä edes ymmärtänyt tilanneeni mitään.
Äidillenikin tuli samankokoinen lasku ja "elinikäinen" sopimus
Moi kaikki,
Mä olin 16100 Numeropalvelussa töissä n. 3,5 kk ja lopetin, kun päätin lähtee lukeen kauppikseen. Palkka tuli ajallaan, viihtyisät työtilat ja kivat työkaverit. Aika korkee rima sinne tosin tais olla, kun tuo takuupalkka oli niinkin hyvä. Voin siis suositella lämpimästi..:) :)
Mutta kun tekevät B2B-kauppaa, siis myyvät yrityksille. Joten miten hitossa voivat rikkoa kuluttajansuojalakia kun eivät myy kuluttajille? Kuluttajansuojalaki koskee kuluttajia (yksityishenkilöitä), ei yrityksiä! K

Ei hyvää päivää!

Jos lähtee yrittäjänä syyttelemään muita, voisi edes perusasiat olla hallussa! Hyvää pisnestä vaan sulle!
Ei ne kuluttajansuojalakia riko, muita lakeja kyllä rikkoo jos lähettää aiheettomia laskuja tilaamattomista palveluista ja laittaa niitä perintään.
Noh

Enpä minä ainakaan lähde tuomitsemaan ketään pelkkien nettikeskustelujen perusteella. MInulle soitti kyseisen palvelun myyjä ja ei mulla ollut mitään pahaa sanottavaa hänen tyylistään. Ihan normaalin myyjän tapaan kertoi vain ne asiat jotka ovat myynnin kannalta eduksi. Kuten kaikki järkevät myyjät. Huonoja puolia pitää asiakkaan osata kysyä. Se taas jos ei itse tajua niin on oma ongelma.
Voisi suoraan kysyä lahjoitusta 16100:lle.
olen itse työssä kyseisessä firmassa ja palkat tulevat tosiaankin ajallaan ja omalla työllä siihenkin summaan voi tietenkin vaikuttaa.hyvä työpaikka ! kannattaa hakea tänne töihin.
Tuolla oli ainut kunnon myyntitoimisto, jossa oon ikinä ollu töissä. Siellä luki toimiston ulko-oven yläpalkissakin, että "myyjä on tärkein". Palkka ja bonarit tuli meille aina ajallaan.
eikös asiakas ole yleensä tärkein!?
JOOPA JOO. Joku kyseli, miksi eivät myy kuluttajille. No tietenkin kuluttajansuojalaki antaa mahdollisuuden perua tällaisen kaupan kun pääsee tutustumaan puhelinmyyjän tarinaan paremmin.
Minä ostin tuotteen ja myyjä selitti vuolaasti kuinka saa ilmaiseksi kokeilla, eikä tarfvit tehdä mitään. Pyysin lähettämään sähköisesti esitteen niin tutustun. Sitten kun en ehtinyt siinä viikon kuluessa tutustumaan asiaan, meni vähän yli viikko. Vastasin että en ole kiinnostunut. Vastaus oli, että olen jo sitoutunut, koska myyjä oli kuulemma ilmoittanut, että jos ei peru viikon sisään (peru??) sopimus tulee voimaan. Näin helppoa, heh heh. Huomautettiin vielä, että kuluttajasuoja ei päde yrityksiin. Olin tietämättäni sitoutunut vuodeksi ja myyjällä on oikeus sopimuksen mukaan vielä yksipuolisesti nostaa hintaa. Lasku tuli pikaisesti 317,46 euroa. Menkää vain puhelinmyynti (-häirintä) työhön ja miettikää, kuinka itseänne harmittavat kaiken maailman puhelinkaupustelijat. Pitäisi lailla kieltää moinen.
minulle kävi samallatavalla,en ehtinyt edes lukea emailia,poistin muiden mainosten mukana ja olin kuulema ostanu paketin..menen kyllä poliisilaitokselle
asian kanssa ja paikallislehden toimittajaan otan yhteyttä myös.eihän näin voi ihmisi huijata,eihän tämä voi olla tottakaan
No jos myyjä on kertonut ehdot ja puhelimessa olet sanonut ok niin oma moka jos poistat viestin etkä toimi ehtojen mukaan. Puhelinmyynnissä on kyllä väärinkäytöksiäkin mutta osin huono maine johtuu myös tunareista asiakkaista jotka vierittää oman mokan tai huolimattomuuden myyjän syyksi. Olen ollut yrittäjänä itse nyt 22 vuotta, ostanut myös puhelinmyyjiltä ja en ole kertaakaan joutunut kusetetuksi. Miksi? Kun kysyn ehdot ja sitten joko hyväksyn tai hylkään. Jos hyväksyn 7 pv kokeilujakson niin olettama on että se jatkuu jos en erikseen peru. Ihan järkikin käteen.

Tuntuu että suomesakin yritysten suurin este on se että ei oteta vastuuta hyvässä ja pahassa vaan odotetaan asiakkaiden ja muiden tekevän asiat yrityksen puolesta. Kukaan ei perusta myyntiorganisaatiota siksi että saisi lähettää automaattisesti päättyviä koejaksoja. Jo on suomalainen liikeosaaminen korkealla tasolla. Vaikka mitä muuta voi odottaa kun opetetaan siihen että kaikki tehdään valmiiksi.

Ei mene tämmöisen vanhan liiton miehen jakeluun
Vaan kun 16100 myyjät eivät kerro yksityiskohtaisia sopimusehtoja puhelimessa. Puhutaan vain ilmaisesta koejaksosta ja jos erehdyt sen ottamaan > tulee heti lasku (aloituspvm = puhelupäivä eli ei edes koejaksoa), jonka perumisesta sitten uhkaillaan ulosostolla. Huijarifirma > poliisille hoitoon vain.
Hei
Olen kohtalo toveri, kuinka olet saanut asian hoidettua?
Laskua ei pidä missään tapauksessa maksaa eikä eikä pelätä perintää touhu on täysin laitonta. olin yhteydessä markkinaoikeuteen ja poliisiin ja kummatkin antoivat ohjeen olla maksamatta koska homma on täysin laitonta.
mulle kävi ihan samoin,luulin suostuneeeni vain viikon kokeiluun.kappas tuli lasku tosi nopeasti 446.45 e. sopimus vuodeksi. irti et pääse.uhkasivat sähköpostissaan laittaa mua vastuuseen kun kerroin kirjoittelevani tästä tapauksesta keskustelupalstoilla.perintätoimisto asialla 14-7-2012 jälkeen..mitä ihmettä teen???ehkä lähettävät joulukortin ku ollaan yhteistyökumppaneita.
No voi vattu. Kuuntele, kysy ja varmista puhelimessa. Luulo ei ole tiedon väärti ja vaikka paskoja toimijoitakin on niin suurin syy näihin "huijauksiin" on että ei viitsitä kuunnella ja tarkistaa asioita. Sitten oletetaan. Ja kun asia ei olekaan kuten oletit niin aletaan puhumaan huijauksesta. Luulisi ainakin yrittäjinä toimivien osaavan vähän järjenkäyttöä. Minä en ostanut 16100 "kokeilujaksoa" kun tarkistin ehdot ja siksi olen harmeilta välttynyt. Tottakai myyjän PITÄISI kertoa rehdisti mutta myös asiakkaiden PITÄISI olla fiksuja. Mutta kun tämä maailma ei ole täydellinen.

Näitä huijari firmoja enemmän mua ärsyttää se että omasta tarkkaavaisuuden puutteesta syytetään muita. On minuakin höynäytetty kun olen antanut höynäyttää. Niin tämä maailma näyttää vain toimivan.

Nettipalstoilla mustamaalaamisella uhkailu on paitsi lapsellista myös turhaa. Varsinkin jos teillä on sopimus ja he voivat todentaa mitä on sovittu. Toivottavasti sellaisesta seurauksia tuleekin...
alä tee mitää tai ota korkeintaan yhteyttä poliisiin homma on täysin laitonta eivät voi laitta perintään olen selvittänyt asian
joo,täällä myös yksi ko.yrityksen uhri,vaikea enää törkeämpää touhua keksiä,mutta nyt asia on poliisin hoidossa,toivon vielä oikeusvaltion toimivan eli konnat kuriin
Käykää kaikki asiointi sähköpostilla ja kun vastauksia ei kuulu, niin uhkaatte poliisilla. Pyytäkää saada kuulla myyntipuhelu ja nauhoittakaa se. Sitten marssitte kaiken materiaalin (puhelunauhoite & spostit) kanssa poliisille. Eiköhän pian ole 16100 julkisuudessa.... Älkää missään nimessä maksako laskua vaan riitautatte asian heti - kirjallisesti sähköpostilla - kun lasku saapuu! Ei mitään pohjaa koko hommalla.
Täysin samaa mieltä! Itselleni kävi ihan samoin, vahinko vain etten ollut lukenut näitä sivuja ennen, olisin osannut varautua! Lasku oli nyt vaan noussut 444,24 €. Ja palauteteksti oli sama, että turha valittaa kuluttajasuojaan. Ja kyllä se myyjä painotti vain sitä että kannattaa ihmeessä kokeilla viikko ILMAISEKSI. En yleensäkään ymmärrä puhelinmyyntiä ja siksi olen nyt kantapään kautta opittuani päättänyt tehdä niin että kysyn heti oletko myymässä jotain, jos olet niin lopetetaan puhelu tähän. Harmi ehkä asiallisille myyjille!!
TArjoavat 20€ lahjakorttia, josta voi käytännössä käyttää 5-6 euroa, kun lahjakortti on käytetävä viikon sisällä. "Lahjakortin arvo on otettu huomioon jo muutenkin edullisissa sopimushinnoissa" Jipii. Tämä perustuu siihen, että usea yrittäjä ei edes avaa kirjettä tuon viikon sisällä ja sitten sopimus onkin sitova kun avaat sen reilun viikon päästä ja laskutuskausi 1 vuosi, eli reilu 360 eur+alv. Suosittelen jokaiselle, joka on tähän koukkuun jäänyt ilmoittamaan poliisille. Jos mainostetaan 0,99 eur/päivä hinnalla, eikä sanallakaan puhuta, että laskutuskausi on vuosi ja sitä ei voi välillä perua, tämä ei voi olla laillista. Sopimus pitää ennen vuoden loppumista sanoa 6 viikkoa aiemmin irti, muuten jatkuu vähintään seuraavan vuoden. Tällä samalla tyylillä voisi laskutuskaudeksi laittaa vaikka 20 vuotta. Itse opin sen, että en ikinä ota edes kokeiltavaksi mitään puhelinmyyjältä ja suosittelen sitä muillekin.
Vaikeaa saada tilausta poikki. Yritin puhelimitse ja kuvittelin sen olevan nyt loppu, mutta yllättäen viikko sitten sain laskun. Kun laitoin irtisanomis kirjeen sain seur.vastauksen;
Suomen 16100 Oy:n numeropalvelupakettisopimukset on irtisanottava kirjallisesti vähintään 6 viikkoa ennen kuluvan laskutuskauden päättymistä. Tietojemme mukaan meille ei ole saapunut mainitsemaanne irtisanomisilmoitusta ja tästä syystä sopimus on jatkunut uudelle laskutuskaudelle. Lasku on siis aiheellinen ja se on maksettava viimeistään siinä mainittuun eräpäivään mennessä.
Palvelu on myös nyt irtisanottu päättymään kuluvan laskutuskauden loppuun.

Numeropalvelupaketti on käytössänne sopimuskauden loppuun asti.

Huomioittehan myös, että sopimuksen päättymisen yhteydessä paketin käyttöoikeus lakkaa. Mahdollisesti puhelimeen ladattu automaattitunnistaja on tuolloin poistettava, nettitunnukset on hävitettävä ja pakettinumeroa ei ole enää oikeutta käyttää. Sopimuksen jälkeinen luvaton käyttö käynnistää uuden laskutuskauden, jonka johdosta aiemmin tullut irtisanominen on pätemätön.
Asiakaspalvelu
Suomen 16100 Oy

Tämä alkaa olla lähellä sen Directa Oy:n markkinointia, jota vastaan Suomen Yrittäjät on olleet oikeudessa useaan kertaan.
Pakkohan niitten on noin toimia, kun muuten eivät saa asiakkaita. Katsokaa vähän yrityksen tilinpäätöstietoja, yhtiöhän on ihan kuralla. Rehellisten ja kannattavien yritysten ei tarvii toimia kuten 16100.
Kiinnostava kommentti :/ Mihin perustat väitteesi? Käsittääkseni tuote on suhteellisen uusi jota myyvät (en ainakaan itse ole törmännyt aiemmin vastaavaan) niin eihän se voi aiemmissa tilinpäätöstiedoissa näkyä? vai?? Itselläni on yritys joka on myynyt uutta tuotetta 1/2 vuotta (ei siis tätä kyseessä olevaa) ja toiminut olen kolme ja puolivuotta yrittäjänä jonka aikana olen yrittänyt sitä sun tätä tehdä ja myydä tuloksettomasti niin ovat omankin yritykseni tilinpäätöstiedot karua luettavaa. Pitäisköhän selvitellä asioita ennenkuin kirjoittelee? :D
Ai, onko niillä joku ihka uusi tuote, joka pelastaa yhtiön? Onpa hyvä, että ovat sellaisen keksineet, kun entisillä tuotteilla nuo tilinpäätösluvut eivät kovin kummoisia ole. Joten eipä sitten muuta kuin myymään ja todella paljon, niin eiköhän nuo tilinpäätösluvut kaunistu aikanaan.. ;) Tuota uutta pakettiako tuo "Lankaan mennytkin" tarkoitti?
jos kolme ja puoli vuotta teet tuloksetonta työtä,ni eikö siinä olis pieni itsetutkiskelun paikka..teet hommas huonosti tai myyt paskaa.
tuskin tarttet tuon kummempaan perustelua..
Älkää nyt vaan ihmeessä menkö maksamaan tuon firman laskuja, jos kerran ette selvästi ole tuotetta tilanneet ja varsinkin vuodeksi kerrallaan. Jos myyjä ei ole tätä selvästi puhelimessa sanonut, niin ÄLÄ MAKSA!! Asia kuuluu poliisille, puhelintallenteista kyllä saa selville, miten asia on mennyt, vaikka asiakaspalvelijat muuta väittäisivät.
Eivätpä anna puhelintallennetta. Voit sen itse kuunnella sovittuna aikana. Mutta sitä ei saa tallentaa ja kuulolla ei saa olla muita kuin sinä itse. Mitäpä tämäkin jo kertoo? EN AIO MAKSAA! Kun en ole tilannutkaan.
Kiitettiin yhteydenotosta. Mitä en ollut tehnyt kun jo pertätön lasku oli jo asiakkaalla. Siis ensin lasku ja sitten ilmoitus, että laskunne on mennyt maksatukseen. Käyttävät härskisti energiansa harhaanjohtavaan
toimintaan. Kuinkahan paljon näitä olemattomia asiakkaita on jo ulosotossa?
Hauska nähdä kuinka yrityksen vielä käy-
No voi hemmetin urpo! Ei tietenkään niitä lähetellä sähköpostilla ympäri maailmaa? Oletko kuullut tietosuojasta? Se voidaan soittaa sinulle mutta ei lähettää. Periaatteessa sen soittamiseenkin pitäisi edellyyttää henkilöllisyyden todentaminen. Mikäli asiasta tehdään rikosilmoitus niin tutkijoillehan nauha on annettava ja sieltä kyllä kuuluu mitä on tapahtunut.
Tee rikosilmoitus 16100 vastaan, se auttaa.
Huijatuksi tultiin! Isännälle soitettiin sirkkelinpauhuun, joten hän sanoi saman tien että ei tilata mitään mutta lasku tulla tupsahti, yli 400 euroa ja vuoden jakso tätä ihme-numero-palvelua, jota emme edes täysin ymmärrä emmekä osaa käyttää. Poliisille mennään, jos sähköposti ja selvä suomenkieli puhelimessa ei ala mennä perille, Mutta laskua emme maksa!! On tärkeämpääkin rahanmenoa! Milloin tämä törkeys loppuu!!
Ihkuin paikka olla duunis! Täält saa tosiaan aamupalankin..
Kiitos 16100 numeroplavelut ! Ens kertoo ostinki puhelimessa jottain mistä tul ollee hyötyy. eipätteen tarvi ennee maksoo kiskurhintoja 118siin..
Palkkoja ei tule, sekä "pohjapalkka" ei ole oikeasti pohjpalkka, pakit ei tule myyjän tietoon tai käsiteltäväksi, jolloin koska vain pomo voi sanoa "sulle ei tullut vaaditut määrät täyteen joten et saa pohjapalkkaa"

(joka itsessään kuten mainitsin tarkoittaa että pohjapalkkaa ei oikeasti ole, sillä muissa firmoissa joissa on pohjapalkka saa sen vaikka olisi sairaana koko kuukauden jos niin pahasti kävisi.)

joten.. suosittelisin itse välttämään paikkaa ja menemään jonnekin muualle, kyllä rehellisiäkin firmoja on alalla joissa pohjapalkka/takuupalkka on oikeasti se mitä sillä tarkoitetaan muissa firmoissa.

Useissa paikoissa itse ollut vuosia, joissain viihtynyt vuoden tai kaksi, joissain palkkaepäselvyyksien ja suoranaisten laittomuuksien takia vain kuukauden tai kaksi. Vahva tuntuma on että alalla noin 70% rehtejä lafkoja, sitten on noita "muita", mitkä vaihtavat nimiään koko ajan kun alalla tulee tarpeeksi huono nimi myyntipiireissä niin ei tule enää duunareita vaikka lupaisivat mitä kottikärryllisiä rahoja.

Perustuvat useat siihen että ottavat aina uusia soittajia kuukaudeksi tai pariksi ja jättävät maksamatta syystä tai toisesta, jolloin myyjä lähtee, ja ei kuin uutta lihaa myllyyn, välillä nimea vaihtaen.
Moi kaikille. Kuulin ihan luotettavalta (käsitykseni mukaan;) taholta että ka. myyjä tienaa tuolla sen 5 ooo e/kk. Voiks joku vahvistaa tän näin olevan ?? Satuinpas kuulemaan myös muuten ton aamupalajutskankin.. lieneeköhän se totta? Taidan ottaa selvää mut tosiaan jos joku vois vihjasta tosta huhutusta palkantasosta niin "kyberhali"
Aijaa 5k kuussa! Kylläpäs jo vitsin murjasit. Voin sulle kertoo ihan ystävän neuvona että ykskään puhelinnyyjä ei stadissa tienaa kuussa viittätonnia. Jos saa niin mäkin irtisanoudun huomenna ja nähään sit kaikki sen lafkan oven takana kyyhöttävässä jonossa.
Ongelma siinä on että kaikista ei ole myymään tuotteita yrittäjille ja kuluttajille ja jos aikoo tienata 5000-6000e kk niin ei semmonen ongenonkia ainakaan sitä saa, silloin täytyy olla todella hyvä myyjä.
kyllä todellakin voi tienata yli viistonnia. ihan kevyesti voi ja tienaakin jos on myytävänä hyvä tuote, niinku nyt näillä vaikka on. moni seniorimpi myyjä ei vaan osaa kirjoittaa ees tikkukirjaimilla saati soittaa koneella..
Ja mikähän se hyvä tuote on???
Soitappa 020202 ja sitten tämän yrityksen numeroon ja katso puhelinlaskulta.
Mitä ihmettä sitä itketään että joku huijaa?Yritys tarjoaa yrittäjille säästöjä jos yrittäjä mm soittaa paljon numeropalvelusoittoja ja taasen yrittäjä hyötyy siitä taloudellisesti.
Jos joku on mennyt lankaan ns tullut omasta mielestään huijatuksi hän ei selvästi tarvi palveluita ja aikuinen ihminen osaa sanoa ei jos ei tarvi palvelua.
Minä en osta palveluita joita en tarvi,jos käytän jotain palvelua mistä koituu kuluja ehdottomasti käytän edullisempaa vastaavaa palvelua jos siitä on minulle hyötyä.
aika monta soittoa saa soittaa vaikkapa 020202 tai 118 jotta saa sen 444 e kulutettua!
ensinnäkin tuostahan on normaali verokannalla alvia lähes satku, noin pyöreesti. hinnaksi jää siis 30 € kuukaudessa ja jos siis käytät palvelua yli 5 krt kuukaudessa niin tuohan jo kannattaa vuositasolla. Jos firma pyörii ja töitä riittää niin tuo varmasti ylittyy suurimmalla osalla ja yksityisjampoillakin joilla on sosiaalista elämää. Enpä tiedä onko tuo palvelu järkevin mutta jos pitää ruikuttaa 30 €/kk summasta josta suurimmalle osalle saa melko varmasti vastineen niin ei kovin mittavalta bisnekseltä vaikuta ja kannattais varmaan keskittää voimansa johonkin oleellisempaan.
Kiitti paljon hyvästä palvelusta 16100:lle ! Löytyi numerot ja nimet.
Onhan se tietenkin hyvä, että numeropalvelusta löytyi ihan numerot ja nimet...
Hei yritä saada 16100 palvelusta heidän toimitusjohtajan numero, ei muuten löydy
Pystyykö tuolla tekemaan illassa tunteja?
juupajee evvk
Joopa joo, firman myynti käy täällä kirjoittelemassa kuinka kivaa olla töissä siellä ja aamupalat ja kaikki.
Kuka tällaiseen sontaan yleensä lankeaa näillä palstoilla?
Samaa saissea ne suoltavat kuin muutkin. Luuletteko, että ne peruspalkkana maksaa tuon, jos ette saa kauppaa tehtyä?
No kokemuksesta voin kertoa että kyllä ne maksaa vaikka kauppaa ei tulisikaan. Eri kysymys on että kuinka pitkään. Ja miksi tumpelolle pitäis turhaan maksaakaan?
Ja tumpelo on se, joka ei saa harhautettua pieniä yrityksiä tekokauppoihin. Myyjän tärkein ominaisuus on venyvä omatunto, ja ainahan niitä riittää, jotka ei muussa työssä pärjää. Harhautetuilla yrittäjillä olisi muutakin tekemistä kuin selvitellä noitten välkkymyyjien sotkuja. Tosin ohjeethan tuossakin nk.yrityksessä tulee varmaankin "johdolta".
No yhtä välkkyjä on yrittäjät jotka tilaavat ilman että osaavat tai viitsivät kysyä ehdoista tarkemmin. Se on muuten jännää että moni menee työhön innoissaan eikä osaa puhua kauppaa kotiin niin tekee sitten koko firmasta kusettajan. Jippijaijei
Tilaus näyttää olevan venyvä käsite. Turho on ihan oikeassa firmassa töissä, jos asiakaspalvelijana ajattelee, että on tyhmän yrittäjän asia osata kysyä, kun välkky myyjä ei halua sanoa. Ja pitäishän sen tyhmän yrittäjän osata kysyä myös, että mikähän mahtaa olla kyseisen puhelinmyyntifirman luotto/riskiluokitus. Mutta kun ei osaa niin ei osaa, ja vähän laiskana ei aina edes viitsi :)
jahas mitensmuka
Näitä samanlaisia myyntipalveluita tulee kokoajan, vieläkin. Miten voi kannattaa?
ei tää nyt vissiin ihan uusi ole kun olen käyttänyt jo kohta kaksi vuotta :)
nojoo vähän on sellanen
jees. vähän sllainen
ja niin edes
On toki ja sitä rataa ja rallallaa
Heipähei:) ihan vaan kaikille tiedoksi, että kyllä puhelinmyyjän on mahdollista hyvinkin tienata ihan niin paljon kuin oma motivaatio antaa periksi. Olen itse ollut alalla parisen vuotta töissä. Toisinsanoen juuri nämä onnenonkijat eivät kelpaa tällaiseen työhön, sillä töitä todella on tehtävä palkkansa eteen! Tienaamaanhan tänne on tultu! Huijarifimaksi aivan täysin turha haukkua tätä yritystä. tv. vasta aloittanut iloinen yritysmyyjä.
Vielä se hymy hyytyy -huijarifirma se 16100 on - selitä mitä selität - koettu on.
KOIRAT HAUKKUU JA KARAVAANI KULKEE..
jne..
Anyway näin..
Iloista puhelinmyyjää huijarifirman status ei haittaa. Hänelle palkkaa maksetaan firman viimeseen korahdukseen asti ja vielä yläkanttiin jotta pysyis luurissa. Ja loppupalkka tulee palkkaturvasta mukavalla odotusajan bonuksella varustettuna.
Sanotaanko näin, että ei ole kyse huijarifirmasta kun palkka tulee ajallaan ja tekee itse sen mikä on sovittu. Kohta vuoden ollut jo töissä ja ei kyllä tule mieleen mitään pahaa sanottavaa.. Mukavaakin on ollut
Ennemmin kun tää 16100 korahtelee viimeisiään, menee säälittävien nihilistien puulaakit konkkaan. Mietitäänpä. Jos on aikaa ja varaa tulla kirjotteeleen muutaman satkun tähden, niin mitä luokkaa on oma yritystoiminta? Tervemenoa sanneeraukseen..

Ei ketään kiinnosta jonkun yksinäisen tohelon perämailta soiva joutsenlaulu.
16100 on paras paikka olla töissä, kuulemma listautuvat kohta pörssiin, hamburger pörssiin.
katsokaa finder.fi palvelusta mitä firma on tehnyt tappiota. viime vuonna 2011 esim 365000 € tappiota vajaan millin liikevaiholla.
eli oikein menestyvä firma.
Kovin kummallinen tapa on 1600 Oy:llä tehdä sopimuksia.
Itselleni soitettiin palvelusta ja sanoin voivani tarkemmin tutustua palveluun, jos laittaa sähköpostia. Pyysin siis vain informaatiota palvelusta. Viikko soitosta
tuli lasku palvelusta, jota en ole tilannus. Selasin postit kun en ole aikaisemmin ehtinyt tarkistaa. Sähköpostissa oli tilausvahvistus, vaikka olin nimenoman pyytänyt vain ja ainoastaan informaatiota palvelusta, jotta voisin miettiä erikseen sen tarpeellisuutta. No, soitin yritykseen ja pyysin lopettamaan toiminnan ainakin minun osaltani. Nähtäväksi jää miten käy. Lakimieheni on jo tietoinen asiasta. Perusteita siis laskuun eu ole. Tulee mieleen Directan hommat. Hyvänkin palvelun voi pilata amatöörimaisella tavalla hoitaa sopimukset sekä ahneudella.
Samaan lankaan menin. Nyt ymmärrän miksi useat vastaavat töykeästi puhelinmyyjille. Jos myyjä ei kerro tuotteesta edes hintaa saatika muita tietoja vaan juttelee mukavia ja haukkuu toisten numeropalvelujen hintoja kalliiksi niin ei todellakaan ole kaikki kohdallaan. Myyjän olisi myös kerrottava että ilmainen tutustumisjakso muuttuu 7 päivän sisällä automaattisesti maksulliseksi. Väitän että harva ostaisi palvelua joka maksaa 444,46 € etukäteen!
Eipä auta kuin mennä tekemään asiasta rikosilmoitus.
ps. säälittää jo niiden puolesta jotka tekevät rehellistä puhelinmyyntiä
Olen kohtalotoveri,mutta asia myös minulla poliisin hoidossa,viimeinen kommenttisi on osuva!!!
4.9.2012 Suomen Yrittäjien julkaisema uutinen:

Suomen 16100 Oy:n ja Trust Perintätoimiston toiminnasta on tullut lukuisia yhteydenottoja SY:n neuvontapuhelimeen.

Suomen Yrittäjien valtakunnalliseen neuvontapalveluun on loppukesästä alkaen tullut satoja yhteydenottoja numeropalveluja tarjoavan Suomen 16100 Oy:n (16100 Numeropalvelu) ja Trust Perintätoimiston toiminnasta.

– Yrittäjien kertoman mukaan heille on tullut Suomen 16100 Oy:ltä tilausvahvistus ja lasku, vaikkei tilausta olisikaan puhelimessa tehty, Suomen Yrittäjien lainsäädäntöasioiden päällikkö Janne Makkula kertoo.

Suomen Yrittäjien tietojen mukaan 16100 Numeropalvelu on yrittäjien tekemän reklamaation jälkeen siirtänyt laskujen perinnän Trust Perintätoimiston hoidettavaksi, joka on ainakin osassa tapauksia jatkanut saatavien perintää siitä huolimatta, että yrittäjä on kiistänyt tilanneensa puhelimessa mitään.

– Tällaisten riitojen ratkaiseminen kuuluu toimivaltaiselle tuomioistuimelle, ei perintätoimistolle. Myöskään tratan käyttö ei tällöin ole sallittua, Makkula painottaa.

Laskun lähettäjällä on aina velvollisuus näyttää, että sopimus on puhelimessa syntynyt.

– Aiheettomaan tilausvahvistukseen ei ole mitään velvollisuutta reagoida, eikä yrittäjä voi tulla sidotuksi sopimukseen pelkästään passiivisuutensa nojalla. Jos sopimus on syntynyt, määräytyy sen sisältö sen mukaan, mitä puhelimessa on osapuolten välillä sovittu. Myyjän jälkikäteen toimittamat alkuperäisestä suullisesta sopimuksesta poikkeavat asiakirjat eivät tule osaksi sopimusta.

– Sopimukseen perustumatonta aiheetonta saatavaa koskevaa laskua ei tarvitse maksaa, Makkula ohjeistaa.

Yrittäjäsanomat
Entäpä jos löytyy puhelunauhoite ja kommentit on olleet yrittäjien väärinkäsityksiä tai johtuvat siitä että yrittäjä on vain tullut katumapäälle (peruutus ei onnistunut kun ei pidäkään ja yrittäjä katkeroitui) ja siksi mustamaalaa toimijaa nyt. En tiedä. Mielenkiintoista on että Suomen Yrittäjät järjestönä leimaa kokonaista toimialaa systemaattisesti ja on tässäkin ottanut tuomarin roolin yhden yrityksen toiminnasta vaikka rikos ilmoituksia ei ole taidettu tehdä tai ainakaan tuomiota tullut.

"Tällaisten riitojen ratkaiseminen kuuluu toimivaltaiselle tuomioistuimelle, ei perintätoimistolle" sanotaan tiedotteessa. Kuuluuko tällaisten asioiden oikean ja väärän ratkaiseminen Suomen Yrittäjille.

Minä olen tuon palvelun itse ostanut. En hyötynyt siitä mutta oikein se myytiin. Ei kannata myyjää syyttää omasta väärästä valinnasta jos on kyse siitä.
"Entäpä jos löytyy puhelunauhoite..."

-Silloinhan asia on toinen, jos tuote ollaan tilattu. Mutta täälläkin tuntuu olevan monta ihmistä, joka ei palvelua ole tilannut ja silti laskun saavat. Myös Yrittäjille on tullut satoja yhteydenottoja asian tiimoilta. Meinaatko, että kaikki ovat vain katumapäälle tulleita??

" Kuuluuko tällaisten asioiden oikean ja väärän ratkaiseminen Suomen Yrittäjille"

- Ei. Ja yrittäjät nimenomaan sanovat, että se kuuluu tuomioistuimelle!!

"Mielenkiintoista on että Suomen Yrittäjät järjestönä leimaa kokonaista toimialaa systemaattisesti "

-Eihän tässä puhuta kuin Suomen 16100 Oy:n ja Trust Perintätoimiston toiminnasta. Miten niin koko alan systemaattisesti??
Tässä ei mutta jostain syystä tiedotteissa puhelinmyyntialaa dissataan säännöllisesti. Ei jatkuvasti mutta säännöllisesti. Mielestäni ulkopuolisen tahon kuten yrittäjien järjestön vain pitäis olla varovainen yksittäisen yrityksenkin kohdalla siinä millon antaa "virallisia varoituksia". Jos väitteissä ei olekaan perää niin on haitattu elin keinoa ja sitä ei korjata oikaisulla. Koska mikäli todella on väärinkäytöksiä niin ihmetyttää miksei rikosilmoituksia ole tehty. Siis JOS ei ole tehty. Silloin ainoa johdon mukainen päätelmä on että ilmoituksia ei ole tehty koska niillä ei ole mitään pohjaa. Ja sen tietää nämä itsekin. Jos taas on oikeasti laitonta toimintaa niin on koko alan etu että tämmöiset puljut saadaan nurin.

Mutta niinkuin kirjoitin äsken: oma kokemus tästä numeropalvelu firmasta on asiallinen. Tuotteen koin siltikin turhaksi.
" Haisua ilmassa" Hyvä olisi tietää että miten kävi! Itselläni olisi vielä avoin lasku ja olen harkinnut sitä annettavaksi poliisille. Jospa saisi pikaisesti tietää!
Eikö toi yritys tarjoa teille yrittäjät säästöjä kun soitatte numeropalveluihin
Yrittäjä on ihmeellinen persoona ainakin osa mielummin maksaa vaikka 10 kertaisena kuluja kun ottaa halvemmalla ja sitku ottaa halvemman palvelun ja tulee lasku niin itketään niikun ois konkurssin partaalla.
En tiiä mikä toi 444.46e on mutta se on pikku summa yrittäjälle,mut ymmärrän jos yrittäjä ei tarvi palveluita niin vituttaahanse ,mut yrittäjän pitäs ymmärtää että ne jotka myyvät niin osa on taitavia myyjiä oli se kännykkäliittymä kauppaa vakuutusmyyntiä
ilmanvaihtopuhdistuksia numeropalveluita ym
Ja YRITTÄJÄN PITÄS KYSYÄ MYYJÄLTÄ MIHIN SITOUTUU JA JOS YRITTÄJÄ MENEE OIKEUTEEN YRITTÄJÄ HÄVIÄÄ JUTUN KOSKA LUULTAVASTI NAUHA ON KUUNNELTU JA ON TOIMITTU OIKEIN .Elikkä jutun pointti sinua ei oo huijattu et vaan oo jaksanut kuunnella
Ja idiotiinkin pitäisi tajuta ettei ainakaan tilaa jos ei ole varma. Luulisi että yrittäjäksi hakeutuu ihmiset joiden älli on kehittynyt, jotka osaavat käyttäytyä, ymmärtävät myynnin päälle ja osaavat ottaa vastuun omista päätöksistään. Ei tunnu olevan vaan pienyrittäjissäkin on tolkuttoman paljon käytös- ja ajattelutaidottomia urpoja.

Kun toimin aikanaan yritysmyynnissä niin minua syytettiin siitä että asiakas ei ole muka tilannut mutta lasku tuli kuitenkin. Tämä myyntipuhelu oli nauhalla ja ihminen teki ihan selvästi tilauksen, ehdot kerrattiin. Lisäksi tilauksesta meni vahvistus sähköpostilla. Ei raukka tajunnut että meni nauhalle. Veti sitten herneet siitä että oli nauhoite olemassa eikä hänen oma kusetus mennyt läpi. Siis agressiivinen mutta laillisesti tehty myynti on väärin mutta perusteeton syytös rikoksesta on asiakkaan mielestä oikein. No. Itsepä nostin kunnianloukkaus jutun ja voitin. Korvaus oli naurettavan pieni. Saipas mitä tilasi.
Pk yrittäjille näyttäis olevan mahdoton ajatus että jos kauppa sovitaan niin sovituista asioista pidetään kiinni eikä sanoja peruta.
tai ehtinyt kuunnella ja lukea jos on otaksunut että kyselyt mielipiteestä tulee jälkikäteen niikuin minä myyjän puheesta ymmärsin
Miksi ei onnistuis 5k tienaus kuukaudessa ? jos myyjä myy esim yrityksille palveluita joiden hinta on vaikkapa 500e ja myydystä palvelusta myyjä saa vaikkapa 20% niin jo pelkästään 1kauppa per pvä tahdilla kuukausiprovisio olisi noin 2000e ja siihen päälle takuupalkka 2000 niin lähentelee jo 5 tonnia. Hyvälle myyjälle ei todellakaan ole utopiaa
Nyt on pakko tarttua tähän. Luuletko oikeasti, että mikään myynti firma antaa 2000€ takuupalkan ja sen päälle vielä esim. 20% provision kaikesta myynnistä? Kyllähän joka firma tekee niin, että 2000€ pohjan päälle provisiot esim. sinun ehdottamassasi mallissa, alkavat juosta 10.000€ ylittävältä osuudelta tai jossain tapauksessa esim. 12.000€ ylittävältä osuudelta.
Firmaa kannattaa jonkun tutkia...ilmoittaa 40henk töissä..liikevaihto 990 teur..lupaavat pohjapalkkaa 2000eur kk...lasku oppilla palkkakulut 12x2000eur: 24000eur vuodessa... Kertaa 40 henk..960000eur vuodessa plus sossu ym.maksut.. (norm 1,8 kertaa palkka)..taitavat jättää maksamatta paljon maksuja...tilin päätös viime vuonna satoja tuhansia tappiolla... Ja tällaisen annetaan vielä toimia.....
Ja mistähän tuo 1,8 x palkka tuli? Selvästi ajatuksesi on mustamaalata. Noin isot ei sivukulut oo. Jokainen fiksu sen tietää. Onko tappion tekeminen rikos? Sitten taitaisikin olla aika paljon linnakundeja suomessa. Sinun kaltaistesi "ajattelijoiden" takia ei paljon huvita yrittää ja tarjota työpaikkoja. Teepä hei itse paremmin. Ihan mallin vuoksi!
Jos täällä kirjottelee yritykset niin ihmettelen vähän,mutta eiköhän tämänkin yrityksen takana ole hyvä rahoitus tai sitten isomman yhtiön omistuksessa joten noi tappioista puhuminen muutaman vuoden yritystoiminnan aikana on mielestäni aika tyhmää.
Suurin osa yrityksistä tekee normaalisti muutaman vuoden tappiota ja sitten alkaa tuottamaan voittoa ja miten se onnistuu .
Sijoittajilla jotka ovat rahoittaneet toiminnan.
16100:n kehujat täällä ovat samaa rosvojoukkiota, jotka kuvittelevat vievänsä rahat rehellisiltä ihmisiltä loukkuinensa.

PERUSTETAAN KANSANLIIKE JA JOUKKOKANNE TUOTA ROSKAVÄKEÄ VASTAAN. ON SE jumalauta OUTOA, KUN VUODESTA TOISEEN LÄHETTÄVÄT HUIJALASKUJANSA JA MUKA VOIVAT PERIÄ SITÄ JOS EI VAPAA EHTOISESTI MAKSA.
Oot perustamassa kansanliikkeen niin onko munaa kertoa kuka olet kun tolleen uhoat,mielestäni jos on varaa kirjoitella on myös munaa tulla esille kerro kuka olet oletko mies vai pikku pikku raukka valheinesi .
Jos todella olet yrittäjä tule esiin.
Tälläiset kirjoittelija jos on sanomista niin esille vaan keitä olette tänne on helppo kirjoitella mielipiteitä no kuka oot ala kertoon kun kansanliikettä perustat.
Kerrohan sie ensin! Näytä esimerkkiä!
16100 palvelu....rikospoliisi tutkii jo! Kohta häkki heilahtaa huijareille. Tässäkin ketjussa yrityksen edustajat yrittävät omaansa kehua...mutta turhaan. Kiitos poliisille!
Onko tuo ihan tosi? Jos, niin HYVÄ; HYVÄ. Ilmankos mun soittoni vastattiin niin närkästyneesti kun kuulivat että laskutuksesta on kyse.
No niin, rikosilmoiyus tehty!
suomessa myydään puhelimella hirvee määrä tuotteita ja yrittäjät ja kuluttajat tekevät rikosilmoituksia puhelinmyyntivirmoista ja sit palkkaavat asianajajan se on hieno homma asianajaja ottaa asian mielellään käsittelyyn ja tietää että tämä kyseistä yrittäjää tai kuluttajaa ei oo kusetettu ja ottaa asian hoitaakseen koska sehän tietää asianajalle rahaa ja mitä siitä sit kun yrittäjä ja kuluttaja häviävät jutun sehän tietää helvetinmoista laskua.
Yksi asia mitä luulette paljonko tämmöset skeidat kuluttavat meidän poliisien aikaa
kun heillä luulis olevan tärkeämpääkin tekemistä ja vielä meidän veronmaksajien rahoilla.
Oon sitä mieltä että ihmeessä kannattaa haastaa oikeuteen kun asianajaja sanoo niin mut asianajaja onse joka voittaa aina:)
No se ei ny ollu asianajaja vaan poliisi
Pitäisikö tällaiste yritysten antaa olla villeinä, pitäähän oikeusvaltiossa olla järjestelmä, mikä korjaa tälläiset epäkohdat, yritykselle sanktioita, niin kyllä toiminta selkeytyy!!!
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/noyryyttava-teksti-suomi24-palstalla-tuli-todella-kalliiksi/art-1288413190713.html
Kantsis miettiä mitä suustaan päästelee se voi tulla kalliiksi ja niin se pitää ollakkin j
Älkää maksako! Alla olevasta linkistä kohta 3.

"Tarjouksen lähettäjä saattaa väittää, että tarjouksessa ollut huomautusaika tarkoittaa sitä, että ellei vastanottaja ole tehnyt huomatusta (reklamaatioita), sopimus syntyy. Tarjouksesta ei kuitenkaan synny sitovaa kauppaa, ellei tarjouksen vastaanottaja nimenomaisesti hyväksy tarjousta."

http://www.yrittajat.fi/fi-FI/verotjarahat/rahat/valelaskut/
Tervehdys

Olen tänään tehnyt rikosilmoituksen ko. yrityksen toiminnasta. Olen ilmoittanut Trust Perintään, että keskeyttävät perinnän tutkinnan ajaksi. Menkää ihmeessä tekemään poliisille ilmoitus. Poliisilla on lähes 200 tutkintapyyntöä asiasta.
Eikös tämä ko. yritys ja Trust Perintä ole samojen omistajien yrityksiä. Lueppas enemmän Trust perinnästä olevia "käyttäjäkokemuksia" niin silmäsi aukeavat vielä enemmän! Tsemppiä yritykseesi!!
Eivät ole samaa yritystä
Trust Perintä on Scanrian yritysryppääseen kuuluva perintätoimisto. Scanrialla on käsittämätön määrä omia nettihakemistoja ja palveluja.
Varmasti on käsittämätön määrä kun laskit naapurinkin palvelut mukaan.
Sepposeppo... oletkos henkilökuntaa kun noin kovasti puolustelet?
Kova kunnioitus 16100 Oy:n porukkaan "koira älähtää" nimimerkillä kun kellään muulla ei voi olla järkeä kuin kyseisen firman porukalla. Kiltisti vain pitäis kuunnella kaikki sonta mitä nimimerkin takaa huudellaan toisten elinkeinosta
Jos "koira älähtää" nimimerkkiä haukkuisi juopoksi, varkaaksi tai puolison hakaajaksi ja hän siitä hermostuisi, se siis tarkoittaisi tällä logiikalla sitä että haukut olisi juuri todistettu oikeaksi. Voi voi...
joo, jos ei ole selkeästi tilannut tuotetta, niin ei kande maksaa, tekee rikosilmoituksen, joku vois jolla on suhteita, ottaa yhteyttä johonkin kuningaskuluttajaan, tai yms..
Älkää vaan menkö halpaan.Ihan huijarifirma.Millainen on suomen laki kun ei tuollaisia saada vastuuseen.Ja jos kuitenkin menee maksamaan yhden laskun niin sitten niistä ei tahdo päästä millään eroon.Uhkaa vaan tehdä rikosilmoituksen niin kyllä loppuu laskujen tulo
vittu mitä itkemistä. 24/7 pyörittää vastauskeskusta ja saat soittaa sinne milloin vaan? 444 € lopulta pikkuraha siitä riemusta HALOO ! Mieti niitä vastaaajakuluja .. Jos sulle myydään palvelu puhelimessa, niin lue postis ja vedä luuri korvaan jos et halua ostaa. Mitä sitä itket jos lasku tulee. Siellä on nuoria töissä, jotka saa provikapalkkaa. Mistä ne elää? Jos me nyt kiellettään kaikki puhelinmyynti, kuinka moni jää työttömäksi? Ota itseäsi niskasta kiinni ja kieltäydy kunnolla niissä puheluissa..
Hämmästynyt oken kun luen tätä mitä kirjoitetaan .
Minulle myytiin vastaava palvelu ja varmaan siksi en kritisoi, koska tarvitsen
kyseisiä palveluita lähes päivittäin ja minulla on sopimuksessa 3kk toistaiseksi
voimassa oleva sopimus joka tekee jotain 90 e/3kk mikä on halpa ja jos ei oo tarvetta niin ei tarvi sit kun ilmottaa ennen sopimuksen päättämstä että en halua jatkaa palveluiden käyttöä
.Aikaisemmin oli numeropalvelu kysymiset n 200e kk nyt pääsen 30e ja saan vielä netistäki etsiä samat tiedot niin ei ole mielestäni ollenkaan hassumpi palvelu, ja olen oikein tyytyväinen asiakas.
Jos saa samat palvelut edullisemmin niin en pane pahakseni ollenkaan.
Ihan huijausfirma, Älkää hyvät ihmiset menkö halpaan... Myyvät pakkotuotetta ja lupaavat sitä sun tätä. Millään ei meinaa päästä eroon. Huijausta koko pulju ...
Pelkkää sitä itteään ...
ÄLKÄÄ ilmoittako s.postianne tulee sopimus jos luette kyseisen postin .Peruminen 7 päivän aikana.Täys kusetusta
Vain nahjus ei pärjää!
 /   /  /  / Suomen 16100 Oy

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta