Onko jo kokemuksia S-ryhmän Karla-korjaamosta? Tarviisi bensa-Ceedille tehdä 80 tuhannen huolto ja kun palvelusta saa vielä bonusta, niin paikka voisi olla hyväkin vaihtoehto. Takuuhan säilyy nykyään huollattaa auton missä tahansa.
http://www.karla.fi/Karla.aspx
Karlasta kokemuksia
13
1286
Vastaukset
- pelkkää tuloa juu
mutta kuinka on juuri tuon Kian tuntemus??
Taitaa joustot lähteä takuuasioissa kun vieraissa käy. - ceedcrdi
Se maksaa sitten vai mikä on syynä auton huollattamiseen yleiskorjaamossa? Tuo 80000km huolto taitaa olla "iso" huolto joka merkkiliikkeessä maksanee kaikkineen vajaan neljäsataa. Jos halvin yleiskorjaamo tekee sen kolmeensataan, niin onhan siinä vajaan satasen erotus eli yksi tankillinen bensaa.
Mutta se on sitten toinen juttu että onko huolto tehty samalla tavalla. Merkkikorjaamot tekevät järkyttävät määrät erilaisia korjauksia, ohjelmointeja ym. toimenpiteitä autoihin huoltojen yhteydessä, jotka valmistaja on ohjeistanut tekemään "kun auto tavavataan eli huollon yhteydessä". Työt ovat siis osa huoltoa, varsinaiset turvallisuuteen jne, vaikuttavat viat ovat sitten takaisinkutsuja joista täytyy lähettää asiakkaalle kirje.
Nämä tällaiset lisätyöt jäävät yleiskorjaamoilta tekemättä, kun heillä ei ole yhteyttä valmistajaan/maahantuojaan. Lisäksi aina kun on kyseessä takuunalainen auto, niin jos huoltoa ei ole tehty merkkikorjaamolla, niin asiakkaalla on takuutapauksissa näyttövastuu että huolto on tehty huolto-ohjelman mukaisesti, jos huollolla on vaikutusta kyseiseen vikaan. Ja kun yleiskorjaamoilta puuttuu tuo napanuora valmistajaan, niin he eivät saa tietoa huolto-ohjelman muutoksista jne. eli mahdollisuudet huoltojen tekemiseen täydellisesti ovat rajalliset.
Toki yleiskorjaamotkin voivat ryhmäpoikkeusasetuksen vuoksi "ostaa" yhteyden tehtaan sivuille, merkkitesterin jne. mutta niistä joutuu maksamaan kuukausi tai vuosimaksua saman verran kuin merkkikorjaamotkin, joten eivät he osta niitä, koska he joutuisivat hankkimaan ne käytännössä kaikille merkeille. Tai sitten pitäisi erikoistua vaan rajalliseen määrään merkkejä, että saisi kuoletettua nuo kulut.
Meikäläiselle mahdollinen muutaman kympin säästö kerran vuodessa on niin pikku juttu, että en sen takia ota riskiä että joutuu toimittamaan lisäselvityksiä takuutapauksissa tai että auto ei toimikkaan luotettavasti, kun on vaikka jäänyt huollossa tekemättä esim. joku johtimen lisäsuojaus, jonka tekemättömyys saattaa estää vaikka auton käynnistymisen. Ennenmmin hankin sen hintaisen auton, että on vara ylläpitää ja ajaa sillä.
Jokainen toki huollattakoon autonsa missä itse tykkää.- Jape-X
Monimerkkihuolto saa tehtaan huolto-ohjelmat tietoonsa varsin helposti, samalla ohjelmalla jolla tilaavat varaosat. Eli alkuperäistä vastaavien osien tukkurit vastaavat näiden ohjelmien toiminnasta.
Edellinen kirjoittaja on oikeassa noiden "kun tavataan" lisäkorjausten suhteen. Merkkikorjaamot eivät maahantuojien painostuksesta johtuen juurikaan kerro mitä autolle on loppupeleissä tehty. Joillakin merkeillä voi merkkihuollon yhteydessä mennä toinen mokoma erilaisten lisäkorjausten ja päivitysten tekoon ja ne kuitataan asiakkaalle "tehtiin samalla muutama päivitys"...
Mutta huollon loppusummassa voi olla aika isokin heitto merkki vs vapaakorjaamo, jo pelkästään tuntiveloituksissa voi olla aika huima ero.
Karla lienee aika turvallinen vaihtoehto vs pikku nyrkkipaja, taustalla vaikuttaa kuitenkin aika iso "ooppera", joten vastuukysymykset on kunnossa? - ppoo
Jape-X kirjoitti:
Monimerkkihuolto saa tehtaan huolto-ohjelmat tietoonsa varsin helposti, samalla ohjelmalla jolla tilaavat varaosat. Eli alkuperäistä vastaavien osien tukkurit vastaavat näiden ohjelmien toiminnasta.
Edellinen kirjoittaja on oikeassa noiden "kun tavataan" lisäkorjausten suhteen. Merkkikorjaamot eivät maahantuojien painostuksesta johtuen juurikaan kerro mitä autolle on loppupeleissä tehty. Joillakin merkeillä voi merkkihuollon yhteydessä mennä toinen mokoma erilaisten lisäkorjausten ja päivitysten tekoon ja ne kuitataan asiakkaalle "tehtiin samalla muutama päivitys"...
Mutta huollon loppusummassa voi olla aika isokin heitto merkki vs vapaakorjaamo, jo pelkästään tuntiveloituksissa voi olla aika huima ero.
Karla lienee aika turvallinen vaihtoehto vs pikku nyrkkipaja, taustalla vaikuttaa kuitenkin aika iso "ooppera", joten vastuukysymykset on kunnossa?Joka paikassa varmana onnistuu myös Kian huolto ainakin Hyundain voi huollattaa missä tahansa huoltokorjaamossa niin miksi ei Kiaa myös??
- laki vs käytätäntö
jos pystyt vakuuttamaan maahantuojan huollon ammattitaidosta ja kaikkien huolto-ohjelman töiden tekemisen laadusta.
- periaatteessa
muuta tapahtunut, kuin vain omistaja muuttui.
- kevyt kusetus
laskeppa kuinka paljon saat bonusta käteen. Ei taida riittä järkeväksi perusteeksi pelkästään.
- Suur-savon
omistamia liikeitä keskenään, Etelä-savon autoa ja Karlaa.
- Aatteleppa ite
Vie omat öljyt mennessäsi,täytä pissapokia, vaihda itse raitisilmasuodatin sekä pyyhkijän sulat! Jos et näillä toimin pysty huollattamaan autoasi merkkiliikkeessä niin älä osta uutta autoa! On aivan järjetöntä teettää määräaikaishuoltoja pienen säästön toivossa muualla kuin merkkiliikkeissä, eivät ne muut tee takuukorjauksia ja -kampanjoita. Näin säästyt turhalta stressiltä ja mielipahalta. 20000km valein tehty huolto varmistaa takkuukorjauksien voimassaolon. Itse 3 v. Kia-autoilleena tiedän asian ja homma on toiminut hyvin. Maksutta kaikki viat korjattu.
- Goot
Ovat kuulemma kilpailukykyiset huollot myös.
- ceedsportywagon
"Kysy Hyundai huollosta. Ovat kuulemma kilpailukykyiset huollot myös. "
Kilpailevat kyllä ihan omassa sarjassaan ainakin isoilla paikakkunnilla. Tutulla i30 ja itsellä ceedi. Espoon korjaamoilla hundain huollot maksaa järjestään 150 euroa enemmän hundaihin kuin ceediin, mutta kaveri maksaa ihan tyytväisenä ja hehkuttaa miten hyvän valinnan hän on tehnyt... Vaikka auot näyttää karmealta, tavaratila on olematon ja huollot törkyhintaisia.
- tositarkkam
Karlassa voi vaihdattaa öljyt, mutta muuten ne koululaiskorjaajat eivät kykene korjaushommiin.
- murros
Ei voi suositella Karlaa...Oli toyota corollan murrosnivel rikki. Korjaus arvio oli parisataa. Soittivat että ei löydy eikä PYSTY vaihtamaan pelkkää murrosta vaan otettava Etelä-savon autosta koko vetoakseli murroksineen. Hinta nousi puolella. Noh auto oli jo palasina ajokelvottomana niin ei muuta kun tyhmänä vetoakselin vaihtoon. Saimme auton takaisin ja kappas edelleen nakutti murros vaihtoivat väärälle puolelle koko akselin. Myyjä vain levitteli käsiään kun reklamoin asiasta ja totesi että kyllä se vääränpuoleinenkin vetonivel oli vaihtokunnossa. Autolla ajettiin rutisevalla murroksella vielä vuosi ja veimme sen toiseen paikkaan korjattavaksi ja kumma juttu osasivat vaihtaa siihen pelkän murroksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 676489
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap274193Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei2702597Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei262030MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna301538- 971397
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel3041107Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee551101Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.771046Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..391031