Mehupaasto

Laalllli

Hei.voisko joku kokenut kertoa kuinka tuollainen mehupaasto menee?kuinka paljon pitää juoda ja mitä mehuja tms saa juoda??kiitos

11

2304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mehua, mehua

      Tärkeintä on juoda oikeita mehuja, ei mehujuomia. Mehussa ei saa olla kuin oma sokeri, ei makeutusaineitakaan. Täysmehuja voi laimentaa. Vihreää teetä ja tietysti ilman sokeria. Vaikka porkkanan keitinvettä. Vettä paljon. Kalorimäärän jäätävä neljään - viiteen sataan.

      Aloita syömällä kevyesti pari päivää ennen paaston aloittamista, ei ole niin raju elimistölle. Päänsäryltä välttyy, jos tyhjentää suolensa. Klaubersuola on melko äksy aine mutta onnistuu silläkin. Yäk asia on, että tarvitaan peräruiskeita, ts. vettä suoleen peräaukon kautta. Pitäisi auttaa siihen, että elimistö ei ala käyttämään suolen seinään tarttunutta kuonaa, mistä seuraa huono olo. En kyllä usko, että minulla kovin syvälle vesi ehtii mennä ennen kuin ampuu ulos. Ei ole niin kuvottavaa kuin ennalta kuvittelee. Apteekista saa, ei maksa kovin montaa euroa sellainen muovinen pussi, jossa on letku.

      Ensimmäiset kolme päivää ovat hankalimpia, nälkä yllättää välillä. Sitä voi rauhoitella vedellä ja kohtuullisella muulla juomisella. Neljäntenä päivänä alkaa mieliala nousta pilviin. Välillä tuntuu, että jaksaa fyysisestikin mitä vaan, mikä tietysti on harhaluulo mutta paasto ei toki estä liikuntaa. Pitää vain kuunnella, miltä tuntuu. Mitään muuta et saa laittaa suuhusi, et edes pientä keksinpalaa. Kiinteä ruoka herättää välittömästi villin nälän. Yöunet voivat häiriintyä, varaudu siihen. Älä juo C-vitamiinipitoista mehua enää illalla. Teestä kannattaa tarkistaa, ettei ole kofeinia.

      Lopeta paasto lempeästi, vaikka huomaat miten nälkäiseksi tulet kun alat syödä kiinteää ruokaa. Minulla on kerran yksi jugurttipikari kestänyt kolme päivää.

      Paasto antaa vapautta. Ei tarvitse huolehtia muusta kuin juomisesta ja muutaman päivän välein suolen putsaamisesta. Paaston jälkeen on helpompi opetella uusia ruokailutapoja.

      Ensimmäisenä vuorokautena lähtee kilo. Viikossa voi lähteä nelisen kiloa, riippuu kuinka paljon on ylimääräisiä nesteitä.

      Onnea yritykselle. Kun kolme päivää on mennyt, olet voitolla.

    • allimaatti

      Mulla alkoi tänään toinen paastoamis kerta. Ensimmäistä kertaa paastosin syksyllä 5 päivää ja nyt toiset viisi. Ostin semmosen vogelin paketin ensimmäisellä kerralla (n 35e) missä on kaikki tarvittava 5 päivän paastoon. Teetä, artisokkauutetta ja herauutetta jäi, niin ja kasvislientä eli nyt ostin vain biotta mehuja ja pärjään niillä. Myös huuhtelupussi oli paketissa. Itse olen käyttänyt tuota suolaa ensimmäisenä päivänä ja lisäksi pussihuuhtelua muina. Tosiaan ei ole niin ikävää ja iljettävää tuo huuhtelu kuin voisi kuvitella!
      Viimeksi toisen päivän aamuna oli heikko olo mutta muuten hyvä olo! Nälkää en kokenut, se oli erilainen tunne vatsassa, tyhjä.

      Itselleni tuli yllätyksenä henkisen puolen suuruus! Kuinka saa käydä taistelua että tosiaan en voi edes haukkua näkkäriä ottaa vaikka mieli tekisi! Ja huomaa kuinka kaikki pyöriikään ruoan ympärillä! Telkkarissa on koko ajan mainoksia ja ohjelmia jotka pyörii ruoan ympärillä! Avartavaa.

      Olen ajatellut ottaa tavaksi syksyisin ja keväisi ainakin tuon 5 päivän paaston toteuttaa, sen verran siitä saa aina strarttia tarkemmin katsomaan mitä suuhunsa laittaa. Ja muutenkin tulee hyvä olo kun onnistuu välttämään ruoan himot paaston aikana.

      Kannustan kyllä kokeilemaan! Mutta oikeilla ohjeilla ja ehdottomalla kurittomuudella. Suosittelen sitä valmista pakettia, siinä on hyvät ohjeet mukana! :)

      • karkkia mulle

        mistäs tuollaisen vogelin paketin saa, pitääkö tilata netistä? auttaako paastoaminen todella uusien keveämpien ruokailutottumuksien löytämiseen? hillitseekö makeanhimoa? tuo makeanhimo on itselle varsinainen riesa. se tulee kausittain, jolloin paino saattaa nousta todella nopeassa ajassa useita kiloja, sitten ne taas häviää. varsinaista jojoilua jatkuvasti.


    • asdcpkas

      Vogelin paketteja saa life kaupoista, ruohonjuuresta yms. Lifessa on tarjouksessa nyt 54euroa, normaali hinta 59e :)

      • Mitään paketteja

        Rahastusta.

        Keittäkää itse liemet lempivihanneksista (esim. sipulia, porkkanaa, paprikaa, parsakaalta) ja juokaa muutaman kerran päivässä keitinlientä. Vihanneksenpalat voi kerätä pakasterasiaan myöhempää käyttöä varten.

        Eipä tule jätettäkään tai tuplakuljetuspäästöjä. Paastoavat ihmiset kun ovat yleensä myös ympäristötietoisia. Varsinkin tällä palstalla.

        5-10 vrk menee vihannesliemillä ja vedellä, ei siihen kalliita hedelmämehuja tarvita.

        Suolihuuhtelupussin saa apteekista.

        Vogelin kirjoja saa kirjastosta. Hän on kirjoittanut ne jo ennen pakettejaan.


    • MEHUSTAJA

      Ostin philipsin tehokkaan mehustimen ja juomat ovat niin hyviä että litkin niitä 2litraa päiväss. Ohjeissa yleensä puhutaan n.4dl / pv. ELIKKÄS MITÄ VIKKA ON JOS JUO LIIKAA MEHUJA?-KIITOS

    • 32111

      Olen ymmärtänyt että mehupaasto tarkoitaa sitä, kun juodaan mehupuristimella tehtyjä mehuja joissa on mukana vihreääkin, eli ei pelkästään hedelmiä.

      Jos joku kuvittelee lähtevänsä juomaan kaupan mehuja, niin kannattaa lopettaa saman tien turhan ´t ajattelut. Mehupaasto toimii siis pelkästään itse puristetun mehun juomisella ja sillä, että tietää mitä sillä pitää puristaa päivittäin.

      Ei kannta juoda 2 litraa päivässä, koska pian kyllästyt niiden litmikiseen jos jatkuvasti nii nteet. Korvaa jotkut mehut ihan vedellä

    • tii9

      Kehottaisin jokaista mehupaastoa harkitsevaa katsomaan Fat, Sick and Nearly Dead-dokumenttielokuvan :)

      • Aloitanmaanantaina

        Jep samaa mieltä hyvä dokkari oli lisää tällasia. Toinen on joku forks over knovesvtai joku. Oli mielenkiintoinen.


    • 2 kertaa paastonut

      Mehut oltava sokerittomia mielellään kasvismehuja. Hedelmä mehut nostattaa ruokahalua. Kalorimäärä olisi hyvä jäädä alle 400. Vettä niin paljon kuin haluat. 3. päivä on pahin. Sen jälkeen ei ongelmia. 4:nä päivänä voi hiukan huimata, mutta menee ohi. Muista suolihuuhtelut päivittäin mieluummin parikin kertaa päivässä.

      • mie vaan

        en suosittele useita kertoja päivässä huuhtelemaan, huuhtelee vaan pois hyödylliset suolistobakteerit ja suolinukan aiheuttaen myöhemmin ongelmia. kerta päivässä riittää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe