AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / Farmari pakettiautoksi

Farmari pakettiautoksi

7 Vastausta 2 554 Lukukertaa
Millaisia kokemuksia ja hintoja on tullut vastaan farmarin pakettiautoksi muuttamisesta pääkaupunkiseudun katsastusasemilta, esim. Hakuninmaa-Konala -akselilta?

Ajatuksena olisi tehdä seuraavaa:
- poistaa takapenkin istuinosa (tämä pitää kai tehdä AKE:n ohjeistuksen mukaan?)
- kaataa selkänoja eteen niin, että siitä tulee tasainen tavaratilan pohja
- lukita selkänoja kiertämällä peltistä reikänauhaa sen ympäri ja pulttaamalla nauhan pää poistetun istuinosan kiinnityskohtaan niihin kuuluvilla Torx-pulteilla (istuinosa kiinnittyy siis takajalkatilan takareunaan)

Riittäisivätköhän nuo muutokset vai pitääkö esim. nuo pultit rikkoa avauskelvottomiksi?

tee tällä tavalla

Kaada takapenkki ja pidä se kaadettuna.
muutokset riittää, ellei katsastajaksi satu joku virkaintoinen tapaus. Istuinosa kannattaa tosiaan ottaa kokonaan pois, sitten riittää heppoisempikin viritys selkänojan lukitsemiseen. Reikänauhan saisi helposti peltisaksilla poikki, mutta ainakin omalla kohdalla on kahdesti kelvannut samankaltainen kiinnitys.
Kannattaa kysyä muutoskatsastuksen hinta useammalta asemalta, vieressä oleva toinen asema saattaa pitää kaksinkertaista hintaa.
tiedättekö mitä seuraa siitä jos jää kiinni että on vaikka neljä matkustajaa tälläses dieselpakettiautos? Muutes mulla farkkumondeosta kun poisti vararenkaan ja takapenkit niin lähti varmaa 40 kiloa painoa joka näkyy kulutuksessa joka on 5-5.5 sadalla nykyjään maantieajossa
tavaratilassa saa kuljettaa apumiehiä kuorman lastaus- ja purkupaikalle. Tai ottaa jalankulkijan kyytiin tavaratilaan keskeltä erämaata jos sillä on esim auto hajonnut ja joutuisi muuten kävelemään kymmeniä kilometrejä. Jos istumapaikkoja on saman verran kuin rekisteriotteessa ei seuraa mitään.

Mutta jos istuinpaikkoja on enemmän kuin rekisteriotteessa rahapussia saa avata melko isolle. Taitaa tulla moninkertaiset verot siltä ajalta mitä auto on ollut pakuna. Ei taida kovin monella olla omakohtaista kokemusta/tietoa asiasta.
mulla on -98 diesel esko farkku..paljoko ois dieselvero jos muuttaa sen paketti autoksi..mutta kai se vararengas täytyy mukana kulettaa..mä en ainakaan uskaltas reissuun lähtä ilman vara rengasta
painon mukaan tulee. olisikohan se joku 60-70 euroa ole. painon mukaanhan se menee. itsellä 306 td pösö ja siinä oli muistaakseni 57 tai 59.- vuosi.
Työmatka kärryni katsastin pakuksi edellis syksynä,riitti kun istuinosan poisti ja kaatoi selkänojan alas.Kyseessä mb 290 tdt.Kysy paikallisen konttorin mielipidettä.Ainakin farmari mersuissa on riittänyt tuo edellä mainittu.
 /   /  /  / Farmari pakettiautoksi

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta