Plim - varokaa!!

hilma88

Älkää missään nimessä menkö töihin ko. firmaan. Liitto on juuri alkanut tutkia meidän muutamien työntekijöiden asioita ja ei hyvältä näytä, kusetettu on kaikessa missä vähänkin pystyy.
Olen aiemmin ollut töissä yhdessä Suomen isoimmista siivousfirmoista ja siellä homma hoitui paljon paremmin.
Tällä hetkellä Plimillä ei ole työterveyshuoltoa, ei luottamusmiestä eikä työsuojeluvaltuutettua. Isossa rakennuksessa jossa työskentelee monta siivoojaa on vain yksi töimiva imuri, samat siivousliinat (huonolaatuiset) ovat olleet käytössä vuosikaudet ja muutenkin työvälineet ovat sitä luokkaa ettei edes kotona sellaisilla siivoaisi. Sitten vielä kehdataan vaatia hyvää siivousjälkeä kun sellaisillä välineillä se on sula mahdottomuus. Uusia kohteita tarjotaan niin halvalla että asiakas menee halpaan ja ottaa firman siivoamaan, tarjousta tehdessä myyntihlö ei ole kuitenkaan edes käynyt katsomassa paikkaa eikä ole tietoinen edes kohteen neliöistä. Sitten sinne siivooja menee ensimmäisenä aamuna todetakseen ettei ole välineitä millä siivota ja että iso myymälä pitäisi siivota täysin mahdottomassa ajassa.
Liitosta on sanottu nyt moneen kertaan että tämän firman asioita on selvitelty useaan otteeseen vaan kun "selän kääntää" niin heti jatkuu sama kusetus.
Onneksi hyvälle siivoojille löytyy aina (perempiakin) töitä ja työpaikkoja. Ja liittykää ihmiset liittoon, ilman sitä minä ja työkaverini oltaisiin aika heikoilla.

31

3614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Girly32

      tuttua tekstiä. meidän työpaikalla tuon edellisen lisäksi esimies valehtelee päin naamaa päivänselviä asioita muka itse laitellaan työvuorolistaan parin tunnin vuoroja itsellemme vaikka emme ole koskeneet koko listaan! siis etukäteen työvuorojen alkamis- ja loppumisajat. esimies nimenomaan itse kävi listan tuomassa kohteeseemme, ei kylläkään tuonut kuin parin viikon listan vaikka pitäisi olla kuluva vko 3 vkoa näkyvillä. vaihdan heti työpaikkaa kun mahdollista, tämä alkaa olla jo kiusaamista! :(

    • kohta ex plimiläinen

      Niin totta. Me ei edes tiedetä kuka on meidän esimies kun on vaihtunut niin moneen kertaan vuoden aikana. Palkka on aina laskettu väärin ja rahojen perään saa soitella. Välineet joilla joudumme sitä laatua tosiaan ylläpitämään ovat kivikaudelta. Välillä ihan hävettää kertoa missä firmassa työskentelee, uuden imagon piti tuoda uusia tuulia,mutta vielä ei ainakaan ole näkynyt. (ellei yhtä vihreää työpaitaa lasketa) Harmittaa niiden kaikkien kielitaidottomien ulkomaalaisten työkavereiden puolesta kun tekevät nälkapalkalla tosi pitkiä työpäiviä.

      • 20 vuotta siivoojana

        Terve Joo kehtasivat tuoda listan myös kohteeseeni missä olin jo siivonnut puolivuotta. Listaan olisi pitäny laittaa aloitus ja lopetus ajankohta. En tietenkään sitä listaa täyttänyt koska sen ajan minkä yritys maksaa siivouksesta kuuluu myös siivoojalle! Eli ei niin että yritys maksaa esim 5h kohteesta ja siivooja saa siitä 3 h :(

        Sen huomasin myös että uudet aluepääliköt olivat innokkaita vaikka eivät todellisuudessa tienneet paljoa alasta :)

        - muistamalla ja pitämällä työntekijöistä huolta kantaa sitä niin kutsuttua hedelmää myös tulevaisuudessa :)


      • ?????!!!!
        20 vuotta siivoojana kirjoitti:

        Terve Joo kehtasivat tuoda listan myös kohteeseeni missä olin jo siivonnut puolivuotta. Listaan olisi pitäny laittaa aloitus ja lopetus ajankohta. En tietenkään sitä listaa täyttänyt koska sen ajan minkä yritys maksaa siivouksesta kuuluu myös siivoojalle! Eli ei niin että yritys maksaa esim 5h kohteesta ja siivooja saa siitä 3 h :(

        Sen huomasin myös että uudet aluepääliköt olivat innokkaita vaikka eivät todellisuudessa tienneet paljoa alasta :)

        - muistamalla ja pitämällä työntekijöistä huolta kantaa sitä niin kutsuttua hedelmää myös tulevaisuudessa :)

        Se mitä yritys saa työstä ei todellakaan kuulu siivoojalle. Siivoojan kohde on yleensä mitoitettu niin että sen kerkiää siivoamaan, joissain firmoissa maksetaan vain tehtyjen tuntien mukaan. Se täytyy vain etukateen tietää kumminpäin menee. Yrityksen tulee tehdä voittoa niin että jotain jää verojen, vakutusten ja muiden työnantajakulujen jälkeen vielä yli, muuten yritys ei tule pärjäämään.
        Se on taas eri juttu maksaako yritys näitä vakuutuksia ja muita maksuja, kun nekin on helppo kiertää.
        Työntekijälle pitää maksaa kunnon palkka, koska työ on raskasta. Ikävää on se että kilpailu kohteista on kova ja isot firmat myy ittensä halvalla, silloin ei voi maksaa hyvää palkkaa työntekijälle.
        Onko pakko olla tälläisessä firmassa toissä?


      • Turha maksaa tyhjäst
        ?????!!!! kirjoitti:

        Se mitä yritys saa työstä ei todellakaan kuulu siivoojalle. Siivoojan kohde on yleensä mitoitettu niin että sen kerkiää siivoamaan, joissain firmoissa maksetaan vain tehtyjen tuntien mukaan. Se täytyy vain etukateen tietää kumminpäin menee. Yrityksen tulee tehdä voittoa niin että jotain jää verojen, vakutusten ja muiden työnantajakulujen jälkeen vielä yli, muuten yritys ei tule pärjäämään.
        Se on taas eri juttu maksaako yritys näitä vakuutuksia ja muita maksuja, kun nekin on helppo kiertää.
        Työntekijälle pitää maksaa kunnon palkka, koska työ on raskasta. Ikävää on se että kilpailu kohteista on kova ja isot firmat myy ittensä halvalla, silloin ei voi maksaa hyvää palkkaa työntekijälle.
        Onko pakko olla tälläisessä firmassa toissä?

        Jep tehtyjen tuntien mukaan :)

        20vuotta alalla ollut tekee esim. 4h kohdetta sama kohde keltanokalla kestää 6h. Mut kyl jokainen yritys haluaa saada sen mitä maksaa. Eikä niinkuin isot siivousfirmat vievät välistä sen kun kerkiävät. Ja siivoustasokin on sen näköistä. Jos olisin n.200 - 1000 neliön firma mikä tarvitsee siivousta. Kääntyisin toiminimen puoleen. Saisin rahalla puhtautta enkä pelkkiä lupauksia. Suosikaa omasiivoojia tm:i!


      • joopasta joo
        Turha maksaa tyhjäst kirjoitti:

        Jep tehtyjen tuntien mukaan :)

        20vuotta alalla ollut tekee esim. 4h kohdetta sama kohde keltanokalla kestää 6h. Mut kyl jokainen yritys haluaa saada sen mitä maksaa. Eikä niinkuin isot siivousfirmat vievät välistä sen kun kerkiävät. Ja siivoustasokin on sen näköistä. Jos olisin n.200 - 1000 neliön firma mikä tarvitsee siivousta. Kääntyisin toiminimen puoleen. Saisin rahalla puhtautta enkä pelkkiä lupauksia. Suosikaa omasiivoojia tm:i!

        Onks tää omasiivooja joku laatutakuun tyyppi?
        Hei kukkuu voiko enempää huijatuksi tulla. En ottaisi teikäläisiä just sen takia, että eivät saiai hyväkskäytettyä reppanoi.


      • 2222wwwwwww
        20 vuotta siivoojana kirjoitti:

        Terve Joo kehtasivat tuoda listan myös kohteeseeni missä olin jo siivonnut puolivuotta. Listaan olisi pitäny laittaa aloitus ja lopetus ajankohta. En tietenkään sitä listaa täyttänyt koska sen ajan minkä yritys maksaa siivouksesta kuuluu myös siivoojalle! Eli ei niin että yritys maksaa esim 5h kohteesta ja siivooja saa siitä 3 h :(

        Sen huomasin myös että uudet aluepääliköt olivat innokkaita vaikka eivät todellisuudessa tienneet paljoa alasta :)

        - muistamalla ja pitämällä työntekijöistä huolta kantaa sitä niin kutsuttua hedelmää myös tulevaisuudessa :)

        Aluepäälliköt ovat varmaan innokkaita kun heille maksetaan bonusta kun repivät siivoojista kaiken irti.

        Tulosta syntyy myös siten, että laskutetaan isommasta alasta ja siivoojalle maksetaan pienemmästä alasta tai että laskutetaan 5 h työstä, mutta siivoojalle maksetaan 3 työstä.

        Siis riistoa.


      • qqqqqqqqqq
        joopasta joo kirjoitti:

        Onks tää omasiivooja joku laatutakuun tyyppi?
        Hei kukkuu voiko enempää huijatuksi tulla. En ottaisi teikäläisiä just sen takia, että eivät saiai hyväkskäytettyä reppanoi.

        ja ne aluepäälliköt ovat ihan yhtä huijattuja kuin sinäkin.


    • vkosiivous

      Työaikakirjanpito on lain mukaan oltava. Tuntilistaan laitetaan työn aloitusajankohta sekä lopetus todellisten tehtyjen tuntien mukaan. Muunlainen listan täyttäminen on työaikakirjanpidon väärentämistä.
      Jos ta on myynyt kohteeseen 5 tuntia, niin L&T:lä vaaditaan, että siellä sitten kanssa ollaan töissä tuo aika, tai ta:lla on oikeus maksaa todellisten tehtyjen tuntien mukaan. Varoituskin tulee kyseeseen, työajan noudattamatta jättäminen. Eikä auta luottamusmiehelle soittelu!!

    • Never plim

      Haista v.i.t.t.u koko plim!!!
      Se on ihan p.aska!

    • 14+16=

      Työterveyshuolto tarkoittaa työhöntulotarkastusta - ei muuta. Kunnallinen ja yksityinen terveysasema ovat kaikkien käytettävissä.

      Luottamusmiehen puutteesta voi syyttää itseäsi. Mikset ole ollut sellaista valitsemassa ja esim. itseäsi esittänyt luottamusmieheksi? Kannattaa olla aktiivinen. Firma ei tietenkään järjestä luottamusmiehiä.

    • kutzuli2

      Kuten ole n jo tällä pastalla ilmoittaunut, että siivousfirmat on omistajilleen rahantekokoneita.

      Eli eipä ole tämäkään mikään yllätys.

    • EX-PLIM

      Kovin on asiat muuttuneet vuosien myötä. Olin kyseisen firman ensimmäisiä työntekijöitä aikoinaan, nimi oli silloin PK-siivous, siihen aikaan siivooja tienasi hyvin ja ajat oli laskettu niin, että pystyi siivousaikaa supistamaan jopa puoleen. Tulin firmaan, jonka nimi oli muuttunut Plim-palveluksi, kesällä 2011. Esimies vaihtui kaksi kertaa kuukaudessa, välineet olivat olemattomia, esimies ei osannut lukea siivousohjetta, vaati tiskausta ja muuta sellaista, mikä ei ollut siivousohjeessa, sain asiakkaalta enemmän tietoa mitä oli sovittu, ei ollut tiskausta. Aika oli niin tiukka, ettei riittänyt edes joka huoneessa käyntiin!
      Vaihdoin firmaa, nyt kaikki sujuu ja aikakin riittää!
      Älkää antako kusettaa itseänne, siivous on raskasta työtä!

    • entinen iltasiivooja

      Minäkin oli aikoinani PK töissä siivosin kauppaa iltaisin.
      oli sovittu että illan korvaus on 50mk meni sit aikaa vaikka tunti tai 10h
      Ei mulla mitään valittamista ollut silloin tein työn 3h eli tuntipalkaksi jäi 17mk ja mun päivätöistä sain tunnilta 5 mk

    • exesimiesPK/Plim

      Varokaa tosiaan kyseistä yritystä. Täyttä huijausta ja allekirjoitan jokaisen moitteen, joka tänne kirjattu. Itse esimiehenä ja kk-palkkaisena olin tiimin ainoa jäsen, joka sai palkan suhteen sen, mitä oli luvattu. En ole koskaan enkä missään työpaikassa ollut niin ahdistunut kuin ko yrityksen palveluksessa. En suostunut kusettamaan, enkä repimään työntekijöistä irti kaikkea epäreiluin tavoin. Ensin alennettiin siivoojaksi, lopulta painostuksen alla lähdin itse. En todellakaan saanut mitään lisärahaa työntekijöiden selkänahasta repimisestä, mutta minulle sanottiin kerran puhelimitse: "älä nurise, saat hyvää palkkaa, mitä niistä muista välität" Moraalini ei kestänyt tuota työtä. Tsemppiä ja voimia heille, jotka vielä joutuvat alistumaan tuohon epäreiluuteen. Muistutus kuitenkin, että kaikki esimiehet eivät aja vain omia etujaan. Minä koin itseni tiimin jäseneksi vaikkei se kannattanut.

      • Nääsville

        Ja nyt Granumilla ?


    • pli2

      Siivousvälineet ovat kivikaudelta ja niitä ei ole riittävästi. Kun lisää pyydetään ei saa. Pomo ei vastaa puhelimeen kun hänelle soitetaan. Palkasta puuttuu suuria summia. Työhöntulotarkastusta ei ole ollut. Lomapäivätkään eivät käy ilmi palkkakuitista. Ylityökorvauksia ei makseta. Ihan paskaa vaan.

    • Siivooja1

      Varokaa Plimiä: Ammattitaidottomat eismiehet, palkanmaksussa pahoja puutteita, paskat työvälineet. Liiton kautta palkat maksuun.

      • kojihugy

        kai ne työntekijät varastaa parhaimmat päältä vie ,niin siivous kohteisiin ei jää muuta kuin huonot ja paskaset välineet. Temppi oy:llä oli käytössä Plim siivousliikkeen tavaroita, (Plimin entisiä poikia tuli Tempille töihin ) Lattianhoitokoneita ja vesiimureita, ikkunavalineitä ja paljon muutakin siivoustavaraa.


    • ei Blimiläinen,

      AHAA, Tällä viikolla on sitten PLIM katkerien työntekijöiden hampaissa,mielen kiinnolla odotan tulevaa viikkoa, että mikäs siivous firma arvotaan yleisen haukunnan kohteeksi ensiviikoksi !!!!!!!!
      t. ei BLIMI:läinen

    • ei plimiläinen

      kyllä sielä plimillä on ammattitaidottomat esmiehet kuin myös itse siivoojatkin. ei tarvita minkäänlaista koulutusta kun sinne pääsee.

    • x-asiakas

      Pelkää sontaa koko firma, johto- kaikista pahin.

    • Paskaa vaan

      Superpaska firma, hyi helvetti.

    • Ihmettelevä

      Miten tällaisilla firmoilla riittää asiakkaita?

      • co-operation

        Se hinta, se hinta! Yhtä Plimin siivoojaa olen seurannut; vedet sangoissa ja froteella pyyhitään lattiat jne.


      • rosvoja riittää
        co-operation kirjoitti:

        Se hinta, se hinta! Yhtä Plimin siivoojaa olen seurannut; vedet sangoissa ja froteella pyyhitään lattiat jne.

        Plimin johtaja Kalle Kutsar facebookissa. Näyttää ihan vankilakundilta. Varmaan onkin oikea rikollinen.


      • Vihainen ex plimiläinen
        rosvoja riittää kirjoitti:

        Plimin johtaja Kalle Kutsar facebookissa. Näyttää ihan vankilakundilta. Varmaan onkin oikea rikollinen.

        Olin ollut plimillä töissä melkein 4kk,pomo ei ikinä vastaa puhelimeen, välillä johtoa yrittää tavoittaa melkein viikon ilman vastauksia. Yhtäkkiä minulle sanottiin että saan potkut (ilman mitään varoituksia) eikö asiat kuuluisi selvittää varoituksella? Meidän toimipisteen esimies sai myös potkut vähän aikaa sitten ilman syytä, ihan oikeasti ilman syytä. Sitten minulle alettiin sanoa että irtisanomisen syy minulle on että olen ollut poissa pari tuntia päivässä, mitä en ikinä ole ollut, ja että työjälkeni hotellihuoneissa oli ollut huonoa, että ne oli nähnyt, vaikka en silloin ollut tehnyt huoneita 3 päivään. Ihan täyttä paskaa, todella riski työ. Ei saa tehdä inhimillisiä virheitä. Ei olla kiitollisia mistään.


    • vkosiivous

      Koeaika. Koeaikana saa sanoa työsopimuksen irti puolin ja toisin ilman irtisanomisaikaa.

    • KAVIN PASKAMÄKKI

      Taitaa olla entinen PK SIIVOUS toi Piblim

    • Katkera BLIM asiakas

      Ikävää kun vaihdettiin huono siivousyritys Plim-siivouspalveluun. Edellisessä osasivat sentään mukisematta tiskata ja viedä sanomalehdet ja roskat, ainoa mitä eivät täällä 75 m2 yrityksessä (1. krt. viikossa) tehneet kunnolla oli pintojen imurointi/pyyhintä/pesu. Oli loistavat myyntipuheet Plim illä, ja alkusiivouksen tekivätkin hyvin ikkunoiden pesusta sisätilojen pintoihin... mutta jatko olikin sitten toista. Puolipuhtaita astioita on laitettu kaappiin, eikä aluksi lehtiäkään viety – mitähän heidän tehtäviinsä kuuluu?!?... nyt lattiatkin taas näyttää ala-arvoisilta. Se mitä vartavasten toivottiin tältä palvelulta – ei saatu.... 15 vuotta täällä minun ollessa, paras siivooja, kolmeen siivousfirmaan verrattuna on ollut lukiolaistyttö, joka kerran viikossa kävi iltatyönä siivoomassa.

      • sille11

        kalle on iso huijar!!!nyt IHPssa


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe