olen tässä tehnyt 3vuotta metallifirmalle töitä heidän vehkeillään heidän tiloissa n.40 tuntia viikossa,kaverini on myös minun kirjoilla n.40tuntia samassa paikassa,nyt sanoivat että on liian kallista näin toiminimellä.Sopimusta en ole koko aikana saanut vaikka pyytänyt olen,onko minulla mitään lain turvaa tässä kohtaa??????
onko lain turvaa
7
334
Vastaukset
- kiitosjanäkemiin
ole
- ............
Toivottavasti olette laskuttaneet joka tunnista.
Koska teillä ei ole sopimusta, niin ostakaa konkurssipesästä työkalut ja tehkää samoille asiakkaille halvemmalla eikä tarvitse elättää päämiestäkään - 16
Opetko saanut rahat tehdystä töistä. jos näin on laita liinat kiinni. Kaveri ansiosidonnaiselle ja itse perään. Jos päämies hommaa virolaiset hommin kilauta verottajalle. Odota puolivutta ja osta pesästä työkalut halvalla.
- goooob
joskus joku peltifirma teki alihankintaa isommalle ja isompi kaappasi 2 seppää itselleen,on kuulemma liian kallista.Siinä tuli tälle suuremmalle kalliiksi koska rikkoi muistaakseeni rekrytointikieltoa ja kolmen hengen alhankinta yritys melkein kuukahti tästä kaappauksesta,en ihan tarkkaan muista yksityiskohtia.
- toisen
yritystoiminnan varastamista, jos kaappaa ammattimiehet omille kirjoilleen ja lopettaa alihankinnan?
Millasesta liikevaihdosta mahdetaa puhua?
Aika mielenkiintonen keissi. - niittää vaan
toisen kirjoitti:
yritystoiminnan varastamista, jos kaappaa ammattimiehet omille kirjoilleen ja lopettaa alihankinnan?
Millasesta liikevaihdosta mahdetaa puhua?
Aika mielenkiintonen keissi.""yritystoiminnan varastamista, jos kaappaa ammattimiehet omille kirjoilleen ja lopettaa alihankinnan?""
Lakikirjasta ei löydy rikettä nimeltä "yritystoiminnan varastaminen", eikä toisella firmalla töissä olevien henkilöiden rekrytointi omaan firmaan ole millään lailla kiellettyä toimintaa.
Täysin luvallisista ja myös normaaleista yrityselämän vapaan, avoimen kilpailutilanteen toimista on näissä kyse.
Ainoastaan jos yritysten välillä on ollut jotakin etukäteen tehtyjä (melko pakosti oltava kirjallisia) sopimuksia, rekrytointikieltoja tai muita rajoituksia, niin nämä sopimukset ja niiden sopimustekstit sitten muuttavatkin tilanteen ja tulkinnan toiseksi.
Mutta ilman sopimuksia, kaikki on vapaata kauraa.
. - 30v yrittäjänä
niittää vaan kirjoitti:
""yritystoiminnan varastamista, jos kaappaa ammattimiehet omille kirjoilleen ja lopettaa alihankinnan?""
Lakikirjasta ei löydy rikettä nimeltä "yritystoiminnan varastaminen", eikä toisella firmalla töissä olevien henkilöiden rekrytointi omaan firmaan ole millään lailla kiellettyä toimintaa.
Täysin luvallisista ja myös normaaleista yrityselämän vapaan, avoimen kilpailutilanteen toimista on näissä kyse.
Ainoastaan jos yritysten välillä on ollut jotakin etukäteen tehtyjä (melko pakosti oltava kirjallisia) sopimuksia, rekrytointikieltoja tai muita rajoituksia, niin nämä sopimukset ja niiden sopimustekstit sitten muuttavatkin tilanteen ja tulkinnan toiseksi.
Mutta ilman sopimuksia, kaikki on vapaata kauraa.
.on ok! Eli Suomeks sanottuna he eivät tarvitse sinun palvelujasi! Olitko kallis? Huono?
eihän sitä tarvi yrittäjälle selittää.
Kaverisi on sulla ollut töissä hän pääsee kortistoon tai jopa ansiosidonnaisille ite etsit uuden päämiehen tai kuolet nälkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k994194Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k472999Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille3052650Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet622222- 721476
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761320- 951235
Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911111- 751063
Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?611010