paras välittäjä saksassa ?

autoa hakemassa

hei

olen hakemassa tai haetuttamassa autoa saksasta. olen kerran tuonut auton sieltä, mutta silloinen välittäjä ei enään tee niitä hommia. Netissä on jos minkäkin moista toimijaa ja asiantuntijaa, mutta olen kuullut niin paljon juttuja että en oikein tiedä kannattaako ottaa ketään yhtään tuntematta.

Antakaapa vinkkejä ketä kannattaa yrittää? Miten omatoiminen tuonti kun en osaa sanaakaan saksaa ja englanninkielen taitokin on välttävä? Entä kannattaako nykyään lähteä itse hakureissulle vaikka käyttäisikin välittäjää ?

83

16404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AutoToday
      • vähän väliä

        älä siitä välitä, jos saa vähän väliä niin eikös silloin ole hyvä.


      • suoopanki

        Enpä tiedä???? Kaikki välittäjät huijaavat


      • kaikkihan ne
        suoopanki kirjoitti:

        Enpä tiedä???? Kaikki välittäjät huijaavat

        huijaavat kun ottavat vähän rahaa siitä hyvästä että tekevät kaiken likaisen työn ja pelastavat pokansa usein joutumasta kusetetuiksi. Asiat kun eivät ole kaikilta osin aivan kuten meillä on totuttu vaan pääosin paremmin ja jämptimmin.


    • Hyvä BMW tallissa

      Omakohtainen kokemus on että tuo graulin hoitaa hommansa asiallisesti.Meillä ollaan ainakin todella tyytyväisä heidän toimintaansa.

      • häär.

        Graulinilta Audi.


    • Masago

      Hannu Graulin, yhden auton kokemuksella. Kannattaa soittaa, ei oikein vastaile maileihin kun on aina liikenteessä eikä lue niitä muuta kuin konttorilla. Tekee hommaa rahasta ei rakkaudesta mutta kohtuu hinnat!

    • reppaas

      tiedän kaverin joka mulle on hankkinut aina sovitun auton ja kulupalkalla ihan kesälomillaa kun sillä on ollut vapaata. kun katson peiliin näen sen luottomiehen

    • Trible x

      enkä minäkään ostaisi. kyllä se ite kannattaa auto lähteä hakemaan jos saksasta sellaista haluaa.

    • Kokemusta on

      Etsi itse auto netistä MERKKILIIKKEESTÄ. Pane sitten tulkki soittamaan ja kysymään, että onhan auto kolaroimaton ja autossa täydellinen huoltokirja, joka vastaa kilometrilukemia, sekä onko autoa korjausmaalailtu, tai onko jotain, mitä ostajan pitäisi tietää.
      Merkkiliikkeet eivät paskanna omaan pesäänsä valehtelemalla mistään, mitä asiakas kysyy.
      Samaa, tai edes jotain uutta merkkiä myyvät liikkeet luotettavia.

      Tingi vähän, mutta usko ainakin toisella kysymällä viimeinen hinta.
      Hyvää ei saa mistään puoli-ilman, mutta tällä keinoin saat varmasti hyvän auton.

      • mak-eW

        Tingitkö sinä myymästäsi autosta jos afgaani soittaa siitä? Kyllähän se niin on että välittäjä hoitaa asiat ja hoitaa paperit ja tinkimisen puolestai, ei itse,,, :)


    • Merkkiliikkeen

      myyntiauto on pääsääntöisesti kolaroimaton. Pieniä naarmuja ja kolhuja on tietysti saatettu joskus korjata mutta sillä ei ole käytännössä mitään merkitystä. Huoltokirja löytyy aina ja jos ei löydy, auto menee jobbarille. Hinta on suurinpiirtein kohdallaan jo liikkeessä mutta siihen saa joskus mukavan alennuksen vientiin ostettaessa. Tällöin autoon on tietysti turha pyytää mitään takuuta mutta ei siihen takuuta tarvitsekaan.

    • top7

      Onko tietoa kuka välittäjä suostuu ottamaan virhevastuun kontolleen tai hoitamaan asiat siten että virhevastuu on voimassa käytetyn auton tuonnissa saksasta. Onko tämä yleinen käytäntö ja voiko sitä vaatia. Kannatteeko kauppaa yleensäkään tehdä ilman että virhevastuu olisi voimassa. Tiedän, että välittäjät ja liikkeet kiertävät vastuuta eri keinoin, mutta suostuuko kukaan välittäjä yleensäkään tekemään kauppoja siten toimeksiannosta vai pitääkö osata vain pyytää??

      Useat firmat hoitavat ns. avaimet käteen periaatteella kaiken, mutta usein palkkio näissä nousee jopa yli 3k€. Tarkoitankin kysymyksellä välittäjiä jotka tarkastavat ja tuovat suomeen kohtuu hinnalla.

    • autohobby

      Virhevastuun tarjoaminen käytetyille autoille ja vielä tehtaan takuun umpeutuessa on mahdotonta.

      ---
      Äkkilähdöt tästä http://www.kuumatmatkat.fi

    • ASP PARTS

      http://www.aspparts.fi/8 onko kellään tämän kautta autoa tuotu, onko kaikki sujunut ok. ja tuoko esim. saksasta mihin hintaan?

    • Paras välittäjä

      Et kai tosissasi luule, että löydät parhaan välittäjän tämän palstan neuvoilla? Tutki autojen harrastajapalstoja, joilla kirjoittavat todelliset asiantuntijat.

    • aslak.lapinmies

      Kyllä Juhani Pekkarinen Viitasaarelta on rehellisin autojen välittäjä Saksasta. Hän Osaa kielen ja paperityöt kun tehny sitä 40 vuotta. Tämä mies on tuonut ministeri Loukosken kaikki mersut Saksasta 40 vuoden aikana. Mies tuntee koko Saksan ja näin ei ole väliä missä auto sijaitsee , sieltä haetaan ja Rostokin sataman kautta tulee Helsinkiin auton kera. sinä valitset muutaman auto ehdokkaan Mobile.de sivustolta, otat puhelimen auki-Pekkariseen, yhdessä käytte ehdokkaat läpi ja ne kaksi lopuksi jäänyttä ajoneuvoa hän puhelimitse kauppiaaseen keskustelee mitä ne ovat, Jos ovat ostajalle mieluisia, Pekkarinen lähtee sen hakemaan ja sinä mukana, tai ei. Raha-asiassa rahat mukaan tai pankkitilin kautta suoraan saksan myyjälle. Muista että raha viipyy matkalla 3 päivää, joten kauppias saattaa joutua saksassa odottelemaan tuon aikaa, palkkaa vastaan tietenkin. Mies tietää mitä papereita tarvitaan kaupan tekoon, Helppo homma .

      • BayernMunchenWagen

        ... tulee suomeen auton kera....
        Mahtaa olla tuntiliksat kohdillaan, vai lomailumielessäkö ajelee autoja suomeen,,, Tällä periaatteella tuo n 30 autoa vuodessa, kun oikeat välittäjät tuo saman määrän kuukaudessa....

        :)


      • sdgfdg

        Kuka hel*etti on misteri loukoski ja millä vuosikymmenellä on omistanut ajokortin?


    • Hus

      Autohus

    • Saksan "helmet"

      parhaan voi tuurilla löytää, mutta hyvää ei ole olemassakaan.
      Ostakaa auto Suomesta ja liikkeestä niin säästytte monelta harmilta, ainakin suurimassa osaa tapauksista.

      • SVT62

        No kohta ei tarvitse ostaa enää mistään autoa, valtiovalta kun haluaa jälleen teettää Suomeen kunnon konkurssivyöryn / työttömien jonon tekemällä matkailuautoihin veron, joka lopettaa niiden tuonnin ja myynnin.

        On se kumma ettei pikkupoika Katainen / pikkutryttö Urpilainen edes kysele mitä virheitä tehtiin 90 luvun lamassa, jolloin sama virhe tehtiin ensimmäisen kerran ja silloinkin loppui monen yrittäjän liiketoimi ja tuhannet jäivät työtömäksi vain siksi, kun duunarilla oli varaa ajaa / ostaa uusi jenkkivani edullisesti tai tuottaa maahan jenkkifarmari.
        Mitä sillä on väliä ketä ajaa ja millä ajaa, kunhan kauppa käy ja ihmisillä on töitä.

        Kohta nähdään kun juuri rakennetut matkailuautomyyjien lasipalatsit loistaa tyhjyyttään "myytävänä" lappu ikkunassa ja pankilla ja parilla muullakin pikku saatavat ja verottaja nuolee näppejään.
        Pieniin jää ne verorahat jotka valtiovalta luulee nyt tällä autoverouudistuksella ansaitsevansa.
        Mistähän Urpilainen kaivaa rahat kun EU antaa lopullisen päätöksen Suomen autoverosta, joka on täysin EU lainsäädännön vastainen.
        Aika paljon joutuu tuolloin Urpilainen rahaa etsimään !


    • arpaa jokatapauksess

      Itse olisi kiinnostunut enemmän autoista kuin välittäjistä.
      Kukaan välittäjä ei voi taata käytetystä autosta juurikaan mitään, eli tuntumalla ja tuurilla ne menee.

    • sl

      Tässä joku juuri kertoi autostaan jonka oli hakenut Hampurista paikallisen tulkin avustuksella.
      Eiko kannattaisi käyttää samaa?

      • AUTOA VAILLA 33

        ONKO KELLÄÄN KOKEMUKSIA AUTOKAUPOISTA TMI A-K.MISIEWICZN KANSSA.


      • tottahan toki
        AUTOA VAILLA 33 kirjoitti:

        ONKO KELLÄÄN KOKEMUKSIA AUTOKAUPOISTA TMI A-K.MISIEWICZN KANSSA.

        On niistä kokemusta.


      • Mikähän serbi
        AUTOA VAILLA 33 kirjoitti:

        ONKO KELLÄÄN KOKEMUKSIA AUTOKAUPOISTA TMI A-K.MISIEWICZN KANSSA.

        tai Kosovon albaani tuokin lienee. Luottamusta herättävä nimi ainakin tuo Slipovitski.


      • kusetettu 2
        AUTOA VAILLA 33 kirjoitti:

        ONKO KELLÄÄN KOKEMUKSIA AUTOKAUPOISTA TMI A-K.MISIEWICZN KANSSA.

        kyllä on kiertäkää kaukaa kyseinen firma.P----n puhujia koko porukka.


    • Nyt on aikaa

      Pääsen juuri oikeasti eläkkeelle joten on tuota niukinta resurssia eli aikaa.
      Olen hakenut vuosien varrella Saksasta parikymmentä autoa, useimmat 4-5 t€uron hintaluokassa, joten haastetta kulkineiden valinnassa on riittänyt ja "vääräuskoiset" myyjät ja häkkiliikkeet ovat nekin tulleet tutuiksi. Ehkäpä tuosta yli miljoonan km:n perstuntumasta käytettyihin autoihin on ollut apua kun toistaiseksi yhdenkään tuomani auton omistaja ei ole moittinut saamaansa vastinetta rahoilleen. Hoitelen Saksassa asiani saksaksi ja maa on tullut vuosien mittaan tutuksi lähes reunasta reunaan.
      Voisin hakea asiallisesti käyttäytyvälle auton tarvitsijalle tämän tarvitseman kulkupelin 500-600 €:n kulukorvauksella. Operaatioon liittyviä neuvoja annan ilmaiseksi, voin jopa soitella ja kysellä kiinnostavista yksilöistä lisätietoja ilman veloitusta. Hakureissulle voi lähteä halutessa mukaan.
      Jos kiinnostaa, niin soittele prepaid-numerooni: 041-7236101. Tuskin vastaan heti, mutta soittelen myöhemmin takaisin ja kerron sitten lisää itsestäni kun nämä "feisbookit" eivät toistaiseksi tuntuneet minun jutuilta.

      • oikeatkulut

        moi, voitko kertoa mistä koostuu 500-600euron palkkio?

        - lennot
        - aika etsiessä työ
        - paluumatka tai kuljetus rekalla

        ei taida oikeesti riittää tuo 600 näihin kuluhin...

        mikäs enkeli siellä oikein kirjottelee , tätä kannattaa kyl mun mielestä varoa.....


    • fantom_guran

      pekkarinen syö meidän leipä hjyvä mies ei tuo datsunia

    • Paras välittäjä

      Jos haluat Saksasta takuuauton niin ota yhteys autogermania.fi niin saat takuu-
      varmasti hyvän auton.

    • GRAULIN

      GRAULIN on erittäin hyvä ja luotettava ja kaiken lisäksi sopivan hintainen. Kun ilmoitin millaisen auton haluan, niin vajaan kahden viikon päästä jo ajelin uudella autolla.

    • Veljeskansan veli

      Auton tuominen Saksasta on suosittua ja netistä löytää hyvää tietoa auton välittäjistä. Hyvä vaihtoehto Saksalle on hakea auto Ruotsista. Maaraja Torniojokilaaksossa tarjoaa oivan mahdollisuuden hakea verottomia ja ruosteettomia Lapin autoja. Haaparannassa onkin useita suomenkielisiä välittäjiä.

      Autojen hinta Ruotsissa on monen merkin osalta täysin kilpailukykyinen Saksaan verrattuna. Autokauppiaita on tietenkin moneen junaan ja jymäytystä kannattaa välttää.

      Perusasiakirjat, jotka pitää olla kaupan jälkeen maahantuontia varten ovat:

      Jotta auton saa pois maasta, täytyy varmistua että mukana ovat seuraavat dokumentit:

      - Rekisteröintikortti. Tästä kortista käy ilmi, että autovero on maksettu ja liikennevakuutus voimassa.
      - Omistustodistus “Title”. Tästä todistuksesta käy ilmi auton rungonnumero, rekisterinumero sekä auton omistaja.
      - Kilvet. Jotta samaan voisi ajaa, tarvitaan siirtokilvet.
      - Vaikka auton siirtäisi vain satamaan, on siihen hankittava liikennevakuutus. Ulkomaalaisille myönnettävät vakuutukset ovat kivenalla, eikä niitä pääsääntöisesti myönnetä alle 25- ja yli 65-vuotiaille. Kannattaa harkita vakuutuksen hankkimista jo Euroopasta niistä ylikansallisista vakuutusyhtiöistä, jotka toimivat myös Yhdysvalloissa.



      Auton maahantuomiseksi suomeen tarvitset seuraavat dokumentit.

      - Henkilöllisyystodistuksen
      - Katsastustodistuksen
      - Vientivakuutuksen
      - Rekisteröintitodistus
      - Kaupparekisteriotteen sekä nimenkirjoitusoikeudellisen henkilöllisyystodistuksen, mikäli auto rekisteröidään yrityksen nimiin.
      - Todistus siitä, että auto on poistettu rekisteristä.

      (lähde: http://autorahoitus.org/?p=43#more-43 )

    • finjussi

      Olen tuonut auton www.menopeli.de kautta ja homma hoitui niin kuin pitää. Minua palveli. Firma toimii Ruhrin alueella. Olen myös kuullut O. Ojapuska nimisestä kaverista joka on toiminut Lyypekissä, en tiedä toimiiko enää eikä ole henkilkohtaista kokemusta hänen palveluistaan.

    • Lämpimästi suosittelen Graulin oy ja Hannu Linden. 40keur auton ostin ja maksoin etukäteen. Mies ja auto odottivat lentokentällä niin kuin sovittiin ja pari kertaa soitti perään onko kaikki OK. Kaksi edellistä tilasin Rauni Reisingiltä joka oli sen verran parempi että penkinalla olio pari viinipulloa bonuksena odottamassa. No Rauni jo eläkeellä joten Graulin paras jonka tiedän ja uusi tilaus j vireillä ,itselläkin. Ihan halpaa ei varmaan kannata välittäjältä tilata jos ei ihan välittäjän vierestä löydy. Hannu laskuttaa kilometrit kun käy katsomassa.

    • eminen

      mulla oli kerran hamburis risto n ... ja oli mysökin halpa

    • masteri7

      Suosittelen pakettiautopoikia. Oon tuottanut viisi kuorma.autoa ja yhden maasturin.
      Kaikki on mennyt niin kuin on suunniteltu.

    • Hakuaharkitseva
      • . . . . . .

        Vain hyviä kokemuksia. Tuntumaa useamman auton hankinnasta Saksasta.


    • 420€
    • cumulozy
      • VILLE VARSOVA

        HEI SINÄ CUMULOZY.MISTÄ TIETÄÄ.ETTÄ ON LUOTETTAVIN TOIMIJA???????OMA MAINOS HAISEE ILMOITUKSESSA.OLISIT KEKSINYT PAREMMAN NIMIMERKIN,SILLÄ TUO NIMIMERKKI TUO MIELEENI PUOLAN,CUMULOZY.SIELLÄHÄN KORJAATAN/KUNNOSTETAAN PALJON JA TAASEN PALJON KOLARI YM.AUTOJA,JOTKA MONESTI PÄÄTYVÄT MYÖS SUOMEEN.


      • seppohovimaki
        VILLE VARSOVA kirjoitti:

        HEI SINÄ CUMULOZY.MISTÄ TIETÄÄ.ETTÄ ON LUOTETTAVIN TOIMIJA???????OMA MAINOS HAISEE ILMOITUKSESSA.OLISIT KEKSINYT PAREMMAN NIMIMERKIN,SILLÄ TUO NIMIMERKKI TUO MIELEENI PUOLAN,CUMULOZY.SIELLÄHÄN KORJAATAN/KUNNOSTETAAN PALJON JA TAASEN PALJON KOLARI YM.AUTOJA,JOTKA MONESTI PÄÄTYVÄT MYÖS SUOMEEN.

        Eikä ole ainoa paikka missä tämä "toimija" mainostaa itseään....


    • audi a4

      Graulin:ilta tilasin oman audin ja kaikki toimi niin kuin pitikin. itse laitoin kiinnostavista autoista linkkejä hannulle ja hän sotteli ja kysyi lisä tietoja kyseisistä autoista, sitten laittoi sähköpostia minulle jokaista autoa koskevista tiedoista ja sitten sovimme että käy yhtä katsomassa ja koe ajamassa. laittoi kuvia huotokirjasta ja runkonumerosta että pystyin suomesta kysymään runkonumeron perusteella (laakkoselta) että pitääkö huollot ja kilometrilukemat paikkaansa ja ne pitivät. hannu odotteli autoliiikkeellä että kerkesin tarkistaa auton tiedot ja sitten hannu hinnan tinkaamisen jälkeen teki autosta kauppakirjat ja maksoin auton seuraavana päivänä autoliikkeelle suoraan välitys palkkio hannulle hannun tilille, sitten meni alle viikko kun auto oli suomessa satamassa odottamassa noutamistani.
      Tähän mennessä(2kk) auto on toiminut moitteetta ja on juuri sellainen mitä pitikin eli todella tyytyväinen olen ja autolle tuli verojen jälkeen hintaa noin 35000 euroa.

    • hyvin on pelittänyt

      Hain itse ja en puhu sanakaan saksaa ja enkku helkkarin huono ja ei puhunut myyjä muutamaa sanaa enempää englantia.
      Hyvin onnistu kaupanteko myyjä minä olimme tyytyväisiä homman toimimiseen.

      Mobile.de auki sieltä valitsin muutamia vaihtoehtoja sitten englanniksi tiedustelut ja siinä ne.

      Myyjät ovat JOKA kerta hoitaneet minulle paperit kuntoon ja opastaneet kilpipajalle mistä myös vakuutukset ostanut.

      Aina olen punapäisillä kilvillä ajellut suomeen jne...(exportti kilvet).

      Että sikäli auton päälle mitään tajuaa niin ei se välittäjä mikään pakollinen juttu ole.

      • Olis ollu jännä

        seurata sinunkin matkasi vaiheita kärpäsenä katossa. Jos et osaa saksaa tai edes englantia, kuinka voit lukea ns. rivien välistä auton taustoja, varsinkin häkkien tummilta pojilta ostettaessa. Kuinkahan tuolla sivistyksellä osaisit edes myyjän puheille suuressa maailmassa. Merkkiliikkeestä ostettaessa tilanne on ehkä hieman helpompaa ja kilvet saa yleensä hankittua maksamalla vähän extraa myyjälle. Häkkiliikkeessä tulisit joka tapauksessa kusetetuksi. Lopuksi, olet selvinnyt varmaan Suomeen takaisin pelkällä tuurilla ilman ongelmia navigaattorin hankittuasi.Muuten olisit jäänyt Saksaan etsimään tietä rantaan. Kirjoitan tätä parinkymmenen vuoden kokemuksella toiviomatkalaisista joita olen laivoilla ja satamassa tavannut ja kuunnellut tarkalla korvalla. Vaikea siis kuvitella ONNISTUNUTTA omatoimista autonhakua kenellekään pelisääntöjä tietämättömälle. Osaavalle koko homma on rutiinia ja tietty myös vähän tuurista kiinni.


      • Kysymyksiä-Pelimiehille

        Kanssa juuri lähdössä. Ilmoituksessa lukee 24 monate europa garantie ja, Inklusive 1 Jahr Gewährleistung. Saako tingattua ku, suomeen tuomassa? Paljon sopii maksaa liikkeen hoitaessa rekisteröinnin ym.? Hoitaako vakuutuksenkin?


    • tuonti22

      Mitäs ideaa siinä on käyttää välittäjää saksasta tuodessa kun itse ei edes jaksa nähdä vaivaa hakea. parempi se on itse mennä paikan päälle ja koe ajaa auto niin tietää mitä saa. 1-3v vanhoissa nyt ihan sama kun ei niillä hirveitä kilsoja kumminkaan ole tullut ja tehtaan takuu voimassa/ huolto ohjelma. eri asia sitten yli 5v vanhat, mutta suosittelen hakemaan saksasta auton jos vähäänkään innostusta riittää ja paremmassa kunnossa ne keskimäärin on kuin täällä.

      kannattaa nukkua hostellissa ei maksa paljoa ja saa juttu seuraa illaksi.

    • polo1

      Laasonen Kauhavalta. Tuonti ammattitaidolla ja rehellisesti.

    • Meriauto Consulting

      www.meriautoconsulting.com Suosittelen. Kaksi autoa haettu heidän kauttaan saksasta, ja loppukesästä otettiin auto tilauksena Vuosaareen. Ja homma on aina toiminut niinkuin pitää.

    • mbman

      Kannattaa hakea itse, lento Stuttgartiin ja kentältä taxi Riederichiin, ei ole pitkä matka. linkistä selviää loput. Takuuhyvä ja luotettava paikka.
      http://www.nannt.com/firma.html

      • sieltä sitä

        Kun menet Stuttgartiin asti, miksi mennä epämääräiselle jopparille, kun kaupunki on täynnä mersuliikkeitä, koska siellä sijaitsevat MB.n tärkeimmät tehtaat ja pääkonttori. Näin vinkkinä mbmanille.

        Jokainen ns. suositus tällä palstalla on joko välittäjän tai liikkeen masinoima mainos. Lue harrastelijapalstoja, niin voit saada luotettavaa tietoa ja jopa ottaa suosittelijaan yhteyttä. Kaikki kirjoittajat ovat rekisteröityneitä, eivätkä mitään nimettömiä herjojen heittelijöitä,


    • mbman

      Ne suomalaisia kiinnostavat halvemmat autot ei ole myytävänä keskustan merkkiliikkeissä, ne myydään laitakaupungin vaihtoautoliikkeille. Sama ilmiö on suomessakin alkanut yleistyä.

    • sieltä sitä

      MB myy itse nykyään myös yli 100 tkm ajettuja autoja. Erona joppareihin he tietävät takuun joidenkin autojen kohdalla vaativan kalliita korjauksia ja huoltoja ja niiden jälkeen hinta nousee liian kovaksi ja auto myydään jopparille kauppiashintaan. Joppari teettää 150 €:n siistimisen ja laittaa kolme tonnia hintalappuun lisää. Myy sitten suomalaiselle tonnin "vientialennuksella" ja pistää vielä arvonlisäveron taskuunsa. Takuumaksuissakin säästyy 300-600€.

      Kyselin juuri kahdesta myynnissä olevasta autosta. Toinen BMW-liikkeessä oleva bemari, toinen MB-liikkeessä oleva mersu. Kummankin hintapyyntö yli 25t€. Bemarissa paljastui 11.500 €:n kolarikorjaus, mersussa 5.400€:n korjaus, josta pyysin ja sain korjauslaskun kopion. Kumpikin jäi hankkimatta.

      Olisinko jopparilta saanut samat tiedot? Kolaroinnit olisin tosin huomannut maalipinnan pakuusmittauksella, mutta vasta paikanpäällä turhan matkan jälkeen. Jopparilla tieto on ollut jo auton hankkiessaan, se vain unohdetaan kertoa asiakkaalle.

    • suomimursu

      ei tuontiautoa kannata ostaa, mittarit ruuvattu, huollot tekemättä, suurinosa kolarikorjattuja, kyllä suomi auto on rehti peli.

    • justus1

      Hei.Jos etsit tulkkia ja myös autoista ym.ymmärtävää mieshenkilöä,niin katsohan netistä,NETTIAUTO.COM/auton maahantuonti.Olen käyttänyt tämän miehen palveluksia usein,eikä ole moiteen sijaa ollut ja lisäksi on edullinen,eikä vie ensimmäisenä turkkilaisten ja afgaanien häkkimyymälöihin.Järjestää myös asumisen edullisesti,ei omasta asunnostaan.

    • west is best
    • Wohltat oy Mauri Mokkila Espoo 0400-638515 /25v harjoitellut!?)

    • toimii!

      Graulinilta hommasin jo toisen pirssin.

    • Tällä palstalla

      ja näissä kommenteissa näkyy kotisuomalainen asiantuntemattomuus parhaimmillaan. Ei oikein muuta voi kuin lievästi hynyillä tolloille.

      • Nyymäni

        No kerro vastaava sitten, kannattaako punaisienkilpien hankinta, jos lautalla hki?


    • penapenapena

      Pena! on paras, ottaa rahnat rintataskuun ja tinkaa autostasi omaan pussiin sanoen, että saksassa ei mobilen hinnoista tingitä. toki vetäsee siivun bisseen ja bratvurstiin ja ottaa tuosta lystistä palkkiotakin vain 1850€ ja saat auton suomeen ! 500€ auttaa siirtotarroille kärryn. netistä löydät tarkemmat tiedot Penasta!

    • Vihattu

      Kaikki välittäjät saksassa ovat sopineet tai sopivat saksan kauppiaiden kanssa n. 500-1000 euron myyntipalkkiosta, kun tilaat heidän välityksellään auton. Eli homma menee näin: sinä maksat välittäjälle 650-1500 välityspalkkiota todelliset kulut (päivärahat ja kilometrirahat). Välittäjä laskuttaa tai saa ruskeassa kirjekuoressa saksan liikkeeltä sen 500-1000 euroa välityspalkkiota. Ainoa joka hyvin hankkii on se välittäjä saksassa n 2500-3000€. Tähän summaan lisäät vielä sen mitä ottaa välistä suomessa asuva toimitsija, jos sitä kautta auton tilaat saksalaiselta välittäjältä 500-1000€

      Saksasta kyllä auton saa halvemmalla kuin suomesta mutta ei välittäjien kautta vaan suoralla kontaktilla liikkeeseen. Itse tilaan liikkeenä sillä tavalla ja se on todellakin ainoa järkevä tapa ostaa saksasta järkevästi autoja.

      Jos joku siis luulee että saksan välittäjät tekevät halvalla hommia, on hän naiivi.

      En laita firmani yhteystietoja tänne koska tämä olisi silloin mainos. Mutta minun ei tarvitsekaan koska autot minulla liikkuu ilman tällaista mainontaa, sillä pystyn myymään muita halvemmalla hyvää kalustoa suoraan saksan merkkiliikkeistä ostettuna, suoraan tingityllä hinnalla ja saksan merkkiliikkeen tarkastamana.

      Älkää hyvät ihmiset maksako turhille välikäsille!

      • Naivia

        Valitan, tietosi eivät pidä paikkansa: kaikki välittäjät eivät toimi selityksesi mukaisesti. Eikä välityspalkkiot valitettavasti ole 2000 € luokkaa provisio.
        Sivuja löytyy netistä.

        Jos ostaja itse näkee haluamansa auton ilmoituksen, hän näkee hinnan netissä, hänelle ilmoitetaan myyjän antama alennus ja myyntihinta kirjataan kauppasopimukseen. Hän voi halutessaan itse tarkistaa hinnan myyjältä, koska myyjän yhteystiedot ovat ostajan tiedossa.

        Näin suuria allennuksia, jotka esittelet - ostaja odottaa myös välittäjän tinkivän, n. 500 € on yleistä välittäjälle päälle 1000 € - eivät tuskin saksalaiset kauppaat hyväksy.

        Meillä asiakkaalle annetaan 100 % myyjältä saatu alennus emmekä ota mitään palkkiota myyjältä. Olemme ehkä naiveja, mutta rehellisiä.

        Välityspalkkiostamme yritetään usein tinkiä. Me täällä päässä teemme vastuunalaista työtä. Hyvin tehtynä siihen tarvitaan kokemusta, huolellisuutta ja hyvässä määrin varovaisuutta - ostajaa neuvotaan myös jättämään ostamatta. Välittäjän tehtävälle on voitava antaa arvonsa.


      • kuvittelua

        Sinulla on ilmeisesti ongelmia myydä ylihinnoiteltuja autojasi. Muuten et niin paljon mollaisi välittäjiä. Sinun pitäisi tietää kauppiaana, että Saksan netissä ilmoitettavat autot tarjotaan kovan kilpailun vuoksi suhteellisen edullisesti. Ylihinnoitellut jäävät hakutulosten ulkopuolelle. Neuvottelumahdollisuus on melko pieni ja ruskeita kirjekuoria sisältäen 2000 € eivät asialliset myyjät tuskin jakele.


      • Välityshullu

        Älä ole niin naiivi. Varmasti ottavat välistä ja paljon. Itse olen välittänyt, enkä enää välitä. Muut välittävät nyt. Älä sinä välitä, vaan ole välittämättä. Aletaan kaikki yhdessä välittämään sinusta, koska sinä yksin et enää välitä. Olen olluuuu, välityshulluuu


    • Tapparanmiäs

      Graulinilta olen kaksi autoa hommannut. Jälkimmäinen eli A6 on vieläkin alla. Annan 5 tähteä palvelusta ja asioiden hoidosta. Ylempänä on jo kuvattu miten Hannun kanssa hommat toimii. Itse ilmoitin merkin ja tarkat toiveet ja milloin tulen paikan päälle autoa hakemaan/ostamaan. Pari päivää ennen lentoa tuli Hannulta lista kolmesta parhaasta vaihtoehdosta. Paikan päällä mentiin katsomaan ykkösvaihtoehtoa ja se jäi käteen ja on siis edelleenkin alla ajossa. Ensimmäisen tilasin Suomeen tuotuna ja hyvin sekin toimi.

    • Välityshullu

      lä ole niin naiivi. Varmasti ottavat välistä ja paljon. Itse olen välittänyt, enkä enää välitä. Muut välittävät nyt. Älä sinä välitä, vaan ole välittämättä. Aletaan kaikki yhdessä välittämään sinusta, koska sinä yksin et enää välitä. Olen olluuuu, välityshulluuu

    • MukavatKaupat

      Kysele lähipiiristäsi, onko joku sinun tutuistasi saksankielentaitoinen tai osaa sujuvasti englantia ja tuntee autotekniikkaa sen verran, että osaa katsoa konepellin alle ja tuntee alan termistön.

      Ei se auton haku Saksasta ole vaikeaa, autoliikkeitä on paljon ja palvelu erinomaista, valikoimaa riittää. Suurin kynnys tuntuu olevan monelle kielitaito ja maan tapojen tuntemuksen puute.

      Etukäteen kun selvittää miten autokaupat tehdään Saksassa ja mitä papereita tarvitaan ja muutaman illan tutkii saksalaisen nettikauppojen tarjontaa, homma alkaa olla paketissa.

      Kielitaitoinen luottohenkilö matkaan ja rohkeasti kohti Saksaa. Varaudu kuitenkin palaamaan kotiin tyhjin käsin, mutta kokemusta rikkaampana. Väkisin ei autoa kannata ostaa, jos ei sitä oikeaa satu kohdalle.

    • BMW535xi

      Prense.eu:n, www.prense.eu, kautta tuli viimeksi ajopeli. Homma pelitti kuten piti, kulut minimissä ja A-luokan laatupeli alla nyt. Moni hankkinut tätä kautta eikä ole ollut moitetta.

    • 6-autoa

      www.meriautoconsulting.com. 6 autoa tuotu tämän firman kautta viime vuosina. kaksi viime autoa tilasin satamaan, kesällä tuli A6 ja on hyvä peli. hyvät kokemukset on ollu

    • Tuontiautoa

      Kokeile firmaa PA-Tuonti. Tilaamani C-Mersu oli juuri sellainen kuin ennalta kuvailtu ja maksaakin piti vasta, kun olin auton paikan päällä Lempäälässä tutkinut.

    • Välitysmiekkonen

      Yksittäisillä autonvälittäjillä ja Saksan ns asiamiehillä on kaikilla sellainen keino hankkia välistä vähän enemmän että he sopivat paikallisen auton toimittajan kanssa provision ja lisäksi ottavat kilometreistä, päivärahat ja palkkion siltä jolle auto toimitetaan. Keskimäärin 1500€ on heidän kokonaispalkkionsa. Sen lisäksi maksat laiva, tai rekkarahdin vähintään 800€.

      Parhaiten hankkiikoko prosessissa välittäjä.

      • Miessaksasta

        Suomesta käsin toimivat välittäjät välttävät vältttäjiä ja eivät useinkaan itse edes näe toimitettavaa autoa. Vältyskuluihin lisätään omat yleiskunulut ym Suomessa, joilla ei ole mitään tekemistä itse auoton välitystapahtuman kanssa. ja ns. asiamies Saksassa saa vain pienen palkkion, vaikka tekee koko työn.
        Etsi välittäjä, joka itse toimii Saksassa, niin kulut jäävät varmasti alle 1.000 €:n. Lisäksi paikallistuntemus on aivan eri luokkaa, josta myös syntyy kustannussäästöjä.


    • minä-tilasin

      minä itse tilasin autoni autotsaksasta.fi firmalta ja olin tyytyväinen palveluun. auto tuli ajallaan vuosaareen, ja ihan hyvin hoitivat koko homman.

      • konkurssissa

        eikö tämä yritys ole konkurssissa ?


      • Toiminnassa-

        -On, eikä ainakaan minun näkemykseni mukaan ole konkassa. Olin viime viikolla Saksassa hakemassa auton heidän Akselin kanssa ja auto löytyi Dortmundista. Oli onnistunut reissu.


    • Perustelkaa nyt hyvät ihmiset, että mihin ihmeeseen sitä välittäjää auton ostossa tarvitaan!
      Jos on käynyt niin, ettei sanaakaan englantia ole koulussa oppinut, niin homma hoituu kyllä -
      jos rahaa ja ostohalukkuutta on - pelkästään ruutupaperilla.
      Miksi ihmeessä maksaa tyhjästä?

      • välittäjä

        No minä olen hyvä ihminen ja perustelen sinulle.

        Ei välittäjää tarvitakaan, jos menet paikalle ja haluat ostaa minkä hyvänsä liikkeessä myytävänä olevan auton. Mutta jos haluat valita juuri tietynlaisen ja -hintaisen auton ja vielä useammasta vaihtoehdosta, jotka ovat eri puolilla Saksaa, niin kyllä saat reissata ja varat hotellihuoneita useammankin välityspalkkion verran.
        Perusteluja:

        Kun menet pelkän ilmoituksen perusteella paikalle, niin auto on jo myyty tai se onkin kolaroitu tai pahan näköinen, siihen ei ole huoltokirjaa tai on mutta väärennetty, tai auto ei ole vielä edes tullut kauppiaalle tai auto on, mutta siihen ei ole vielä papereita, hinta onkin tonnin kalliimpi, tai katsastus ei voimassa, on tuotu jenkeistä tai italiasta, varusteet ei täsmää, myyjä ei olekaan kyseinen liike, vaan joku yksityinen, joten ei kuluttajansuojaa, koeajo ei valitettavasti käy ennen kauppaa, omistajia onkin neljä luvatun kahden sijasta... ym ym.

        Osaatko tarkastaa auton ja todeta sen kunnon luotettavasti? Luetko OBD-koodit, mittaatko maalinpaksuudet, tunnistatko äänestä jakoketjun, venttiilipelin, sytytyksen, turbon, pakoputkiston terveyden? Osaatko lukea saksalaisia rekisteriotteita ja kauppakirjaa?

        Autoissa ei ole kilpiä, ne myydään liikenteestä vedettyinä ilman kilpiä. Meneepäs hra ZIJ sitten ruutupaperinsa kanssa hankkimaan pakollinen liikennevakuutus siihen ja virastoon hankkimaan kilvet siihen. Onko kaikki tähän tarvittavat asiakirjat mukana? Onko saksalainen pankkitili, joka kilpien hankintaan vaaditaan?

        Ihan tyhjähän tuo yläosa ei minusta kyllä ole. Välittäjälle maksat siitä, ettei noita ongelmia ole.


      • välittäjä

        Ai niin, vielä, englannin taitojen puuttuminen ei ole kovin paha puute, koska sama vika on Saksassa nimittäin autokauppiaallakin. Saksassa on asioitava Saksan kielellä. Ei täällä pelkällä englannilla pärjää, olipa mukana ruutupaperia vaikka kaksikin arkkia. Viimeistään rekisterivirastossa tyssää.


    • Anteeksi, nimim. välittäjä, että kenties suututin sinut, mutta minua vain rasittaa
      nämä palstan puheosaston ukot, jotka päivästä toiseen paasaavat täällä ja joilla
      ei kuitenkaan ole varaa ostaa sitä ensimmäistäkään autoa Saksasta. Nämä eivät
      näin ollen ymmärrä, että kukaan ei tee tätäkään työtä ilmaiseksi.
      Auto on kyllä osattava itse valita. Toiselle hankkiminen on jo vaikeampaa.
      Olen asunut Saksassa, joten puhun itse saksaa oikein hyvin ja tiedän senkin, ettei
      ulkomaankieliä puhuta kovinkaan paljon, mutta jos on tarpeeksi omaa innostusta
      ja rahaa riippuu paljon kauppiaasta jos kaupat syntyvät.
      En tarvinnut autoa hakiessani saksalaista pankkitiliä, myyjä hoiti tilapäisrekisteröinnin,
      vaikka myönnän kyllä, että se ei ollut osana kauppasopimusta ja se piti maksaa erikseen
      ns. pimeänä.
      Lisäksi oma ostokseni oli vuoden ikäinen 30.000 km ajettu E-dieselmersu, enkä ole
      hankintaani katunut, mutta hintaluokkakin oli aivan eri tasoa, kuin mistä nämä suupaltit
      täällä yleensä puhuvat.
      On aivan totta, että autoilla ei juurikaan voi ajaa, koska ne eivät ole rekisterissä, mutta ellei
      nyt puhuta aivan häkkikauppiaista, niin vähän arvokkaamman auton saanee kyllä ison
      liikkeen tilapäiskilvin ja vakuutuksin lyhyeen ajoon.
      Myytäviä autoja on niin paljon tarjolla ja autoliikkeet ovat samalla tavalla kuin Suomessa keskittyneet samoille alueille, Hampurissa, Berliinissäkin ja muuallakin mihin on suorat
      lennot Suomesta, joten vaikkapa viiden - kuuden kandidaatin hakeminen etukäteen läheltä toisiaan ei liene mahdotonta. Auton voi vuokrata lentoasemalta ja navigaattorikin voi olla
      mukana omasta takaa.
      Tinkaaminen ei ole tavallista, maks. 100 - 200,- sen sijaan kysyvät herkästi, mistä viasta on kysymys ja että voivatko he kenties korjata vian saman tien.
      Summa summarum, aikanaan haettu auto -09 olisi nyt hyvillä lisävarusteilla kohtuuhintaan myynnissä. Vuosittain merkkikorjaamolla huollettu 190.000 km ajettu.

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      253
      2395
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1804
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      172
      1521
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      332
      1506
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1055
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      84
      939
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      795
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      780
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      204
      727
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      720
    Aihe